eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.6هزار دنبال‌کننده
20.3هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ آغاز چاپ کتاب‌های درسی سال آینده 👤وزیر آموزش و پرورش: 🔹چاپ کتاب‌های درسی سال آینده شروع شده است. 🔹کمبودهایی وجود دارد اما باید راهی پیدا کنیم تا به نتیجه برسیم و مسائل را حل کنیم. 🔹هنرجویان زودتر از بقیه وارد بازار کار می‌شوند و اکنون اقبال بیشتری به سمت هنرستان‌ها وجود دارد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 انواع روش برخورد با دانش آموزان شلوغ انواع روش برخورد با دانش آموزان شلوغ وجود دارد که می‌توانید با توجه به موقعیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید. از جمله این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. در اینجا، ما دانش آموزی خیالی‌ به نام پارسا داریم که پر از شور و هیجان است و از این شور و هیجان در مسیری نادرست و در فضای اشتباه استفاده می‌کند. قرار است با هم، این دانش آموز شلوغ را سر به راه کنیم. ▪️دادن تذکر به صورت فردی💐 در با دانش آموز شلوغ، در خلوت برخورد کنید. قرار نیست جلوی همه‌ به او هشدار دهید، او را نصیحت کنید و از او بخواهید که نظم کلاس را به هم نریزد. این که او را شخصاً بازخواست کنید، نتیجه بهتری به شما می‌دهد. ▪️برچسب نزنید💐 بسیاری از رفتارهای کودکان زودگذر است. ولی زدن یک برچسب روی کودک می‌تواند آن را به رفتاری ماندگار تبدیل کند. به عنوان مثال: ” رفتار غیرقابل تحملی داری، خیلی اذیت می‌کنی، دانش آموز بی انضباطی هستی، همیشه دردسر درست می‌کنی و … ” این دست برچسب‌ها، فقط باعث تقویت نادرست رفتار کودک می‌شود؛ چرا که او تصور می‌کند این رفتارها به صورت ذاتی در درون او وجود دارند. ▪️در جای درستی بنشینید💐 جایی را برای نشستن یا ایستادن انتخاب کنید که بر تمام دانش آموزان اشراف داشته باشید. این که محل ایستادن یا نشستن شما طوری باشد که فقط با چند تعداد محدود از دانش آموزان برخورد داشته باشید حس کنار گذاشته شدن را در سایرین ایجاد می‌کنید و این خودش بی‌نظمی به بار می‌آورد. ▪️در نحوه نشستن دانش آموزان تغییر ایجاد کنید گاهی با ایجاد یک تغییر ساده در نحوه نشستن دانش آموزان می‌توانید میزان شلوغی کلاس را تا حد زیادی کاهش دهید. دانش آموزان شلوغ معمولاً انتهای کلاس را برای نشستن انتخاب می‌کنند؛ چرا که می‌دانند تسلط شما بر آن‌ها کمتر است. اگر امکان دارد، جای آن‌ها به صندلی‌های جلویی تغییر دهید. اگر نمی‌خواهید این کار را بکنید، صندلی‌ها را به صورت دوری بچینید. به این صورت همه ردیف اول خواهند بود و تسلط شما به همه‌ی آن‌ها به یک اندازه می‌‎شود. ▪️آرام و خونسرد باشید💐 داد و فریادها، تهدیدها و عصبانیت یک معلم معمولاً نشانه‌ی ضعف او در برابر دانش آموز است. اگر دانش آموز احساس کند که شما در برخی موقعیت‌ها ضعف دارید، از نقطه ضعف شما برای ایجاد موقعیت‌های مشابه دیگر استفاده می‌کند. آرام و خونسرد باشید. همواره به یاد داشته باشید که در همه حال، الگوی مناسبی باشید. اگر برخوردهای نادرست دانش آموزان را با برخورد نادرست جواب بدهید فاجعه رخ می‌دهد. البته این آرام بودن و خونسرد بودن به معنای منفعل‌ بودن نیست. باید برخورد داشته باشید؛ برخوردی قاطعانه و در عین حال آرام. ▪️رفتار دانش آموز را مورد سرزنش قرار دهید💐 اگر می‌خواهید دانش آموزی را بابت شلوغ‌کاری‌هایش سرزنش یا تادیب کنید، خود او را هدف قرار ندهید. باید رفتار نادرست او را هدف قرار دهید. خیلی اوقات دانش آموزان نمی‌دانند که چرا دارند مواخذه می‌شوند. باید به او بگویید که دقیقاً به چه خاطری دارد مورد سرزنش قرار می‌گیرد. مثلاً وقتی حین تدریس شما به جای گوش دادن به موضوع درس با بغل‌دستی‌اش درگوشی صحبت کرده، خندیده و نظم کلاس را به هم ریخته است. به او بگویید که خندیدن و صحبت کردن بد نیست ولی اینکه محل و زمان مناسبی برای این کار انتخاب نکرده‌اند بد است. خوب است که قبل از سرزنش یک رفتار دانش آموز، نقاط قوت او را به یادآور شوید و اول از خوبی‌های او بگویید. ▪️مسئولیت بدهید💐 معمولاً معلم‌ها فقط به دانش آموزان منضبط و منظم کلاس مسئولیت می‌دهند. وقتش رسیده که به دانش آموزان شلوغ کلاس هم مسئولیت بدهید. آن وقت می‌بینید که آن‌ها تا حد زیادی برای اینکه از پس مسئولیت خود بربیایند تغییر می‌کنند. تلاش کنید که خیلی زود نام هر کدام از آن‌ها را به خاطر بسپارید. این که دانش آموزی را با نام یا فامیل اشتباه صدا بزنید خیلی بد است. این پیام را به او انتقال می‌دهید که من حواسم به تو نیست و زیاد درگیر کارها و رفتارهای تو نیستم. همچنین تبعیض قائل شدن بین دانش آموزان نیز باعث می‌شود که آن‌ها متوجه عدم توجه شما بشوند. اینکه رفتارهای درست برخی از دانش آموزان خیلی به چشم شما بیاید و آن‌ها به این خاطر بیشتر از آنچه که دیگران دریافت می‌کنند، دریافت کنند سایرین را دلسرد می‌کند. فارغ از اینکه دانش آموزی که رفتار مناسب از خود نشان داده چه پیشینه‌ی رفتاری‌ای دارد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
خانم گودرزی: پایه اول کاردستی چراغ راهنما درس فارسی نگاره ی ۳ آموزگارخانم آرزوگودرزی https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402
اول علوم آموزش مجسم سایه ها با کمک دختران گلم و نور خورشید در مکان حیاط مدرسه آموزگار پایه اول معصومه مهرابی https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402
اول ریاضی آموزش مجسم الگو یابی با استفاده از وسیله کمک آموزشی چینه آموزگار پایه اول معصومه مهرابی https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402
🛑 *انواع * 1- *تکالیف تمرینی*👈 که ویژگی های ذیل را دارد: تثبیت یادگیری-جامع نگری-انجام در کلاس -تنوع در طراحی -پیش نیاز ها-توجه به تفاوت های فردی * *نکات تکالیف تمرینی:* 👈 -به عنوان رایج ترین نوع تکلیف -الزامی بودن انجام آن برای همه دانش آموزان -جامع نگری یا در نظر گرفتن جوانب مختلف موضوع -تنوع در طراحی و توجه به انواع ابزار ها با توجه به شرایط -اهمیت زیاد تنوع دادن به تکالیف در تکالیف تمرینی -چشم پوشی از تکالیف تمرینی باعث شکست می شود . -توجه به تفاوت های فردی در تکالیف تمرینی که اکنون مهره گم شده ای است . -تکالیف تمرینی زمانی ارزشمند است که در حضور معلم و با راهنمایی و راهبردی معلم انجام گیرد . تدریس معکوس فرصت بسیار خوبی است برای انجام تکالیف تمرینی . 2- *تکالیف بسطی امتدادی* :👈هدف این گونه تکالیف توسعه یادگیری دانش آموزان است -این نوع تکلیف،پیش نیاز آزمون های عملکردی است و برای دانش آموزانی طراحی می گردد که به اهداف رسیده اند . زمانی به سراغ این تمرین ها می رویم که اول مطمئن شویم یادگیری در دانش آموزان تثبیت شده است و قبل از ارائه این نوع تکالیف باید مطمئن شویم که دانش آموزان به اهداف یادگیری رسیده اند . 3- *تکالیف ترمیمی:*👈 هدف این نوع تکالیف ،اصلاح یادگیری است و گروه هدف اینگونه تکالیف دانش آموزان نیازمند است و این تکالیف متناسب با تفاوت های فردی دانش آموزان است . زمانی که گروه خاصی از دانش آموزان در دسترسی به اهداف مشکل داشته باشند از تکالیف ترمیمی استفاده می کنیم . *نکته:استفاده از تکالیف ترمیمی باید در زمان خاص خودش صورت بگیرد . 4- *تکالیف آمادگی:ا*👈 ین گونه تکالیف به ارائه پیش سازمان دهنده ها بسیار مشابه است -ایجاد انگیزه در یادگیری نوعی تکلیف آمادگی است -این گونه تکالیف ،آمادگی شرایط را برای یادگیری جدید آماده می کند . 5- *تکالیف خلاقیتی* : 👈 هنگام طراحی اینگونه تکالیف ابتدا دو سوال را از خودمان می پرسیم، الف)آیا با طراحی این تکلیف ،دانش آموز را به هدف نزدیک می کنیم؟ ب)دردسری را برای دانش آموز و اولیاء درست می کنیم و اولیا و دانش آموز را تحت فشار روانی قرار می دهیم؟ 6- *تکالیف مهارت محور* : 👈طراحی فعالیت هایی که دانش آموزان را وادار می کند از دانش و مهارت های خود در موقعیت های مختلف استفاده کند . *تکالیف مهارت محور ترکیبی از مهارت های آموزشی و مهارت های زندگی است . *در ارائه این تکالیف می بایست به علایق و توانایی ها و آموخته های قبلی دانش آموزان توجه گردد. ✍️ *نکات مهم در طراحی تکالیف* : 1-بررسی تکالیف:به اندازه ای تکالیف بدهید که وقت و زمان بررسی آن را داشته باشید . 2-کیفیت بررسی تکالیف :ارائه بازخورد باید به صورت مستمر باشد که می تواند شفاهی یا کتبی باشد . 3-همکاران محترم به هیچ عنوان کار بررسی تکالیف را به دانش آموزان و والدینشان ندهید . 4- به دانش آموزان نگویید که پاسخ های خودشان را با پاسخ های پاسخنامه مقایسه کنند زیرا پاسخ نامه هم می توانند اشکالاتی داشته باشد . این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
♦️حادثه خونین در دبیرستان کوثر فاز یک اندیشه شهریار ؛ معلم ناوارد دانش‌آموزان را زیر گرفت 🔹 صبح امروز شنبه ۸ مهرماه دانش آموزان دبیرستان دخترانه، هنگام مراسم صبحگاهی شاهد حادثه ای تلخ بودند! 🔹یکی از معلمان خانم سوار بر خودرو شاسی جک اتومات همسرش وارد مدرسه می شود و به دلایلی که هنوز مشخص نیست به یکباره هول کرده و به جای ترمز پا روی پدال گاز گذاشته و وارد صف دانش آموزان می شود! 🔹گفته می شود در این حادثه چهار دانش آموز دختر مصدوم شدند که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت مداوا هستند/نگین نیوز این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
دولت افزایش حقوق کارگران و کارمندان را در دستور کار قرار دهد ⬅️ علی اصغر عنابستانی (رئیس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی):نمایندگان دولت در شورای عالی کار وعده داده بودند که اگر دولت در نیمه سال ۱۴۰۲ موفق به کنترل تورم نشد، حقوق‌ها افزایش پیدا کند. بنابراین انتظار ما از دولت این است که به وعده خود هم در حوزه کارمندان و کارگران عمل کند. ⬅️دولت اعلام کرده است که پیش‌نیاز برگزاری جلسه شورای عالی کار برای بررسی افزایش حقوق کارگران این است که نمایندگان کارگران تقاضای تشکیل جلسه بدهند؛ پیگیری‌های ما حاکی از این است که نمایندگان کارگران حدوداً ۲۰ روز پیش تقاضای رسمی خود را به دولت داده‌اند و علی‌الظاهر روال قانونی و حقوقی برای به‌جریان افتادن درخواست افزایش حقوق کارگران شروع شده و دولت و مشخصاً وزارت کار باید اقدامات قانونی بعدی را در دستور کار خود قرار دهد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔴 فهرست مطالبات فرهنگیان بازنشسته سال های ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲ جناب آقای صحرایی وزیر آموزش وپرورش جناب آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با سلام جمع کثیری از بازنشستگان سالهای اخیر همچنان در انتظار اجرای هرچه سریعتر تعهدات و تکالیفی هستند که باید دولت آن را عملیاتی کند آنها معتقدند پرداخت بخش‌هایی از این مطالبات قانونا برعهده وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کشور است . اهم مطالبات به شرح ذیل است 1⃣واریز کسورات شش ماهه دوم ۱۴۰۰ به حساب صندوق بازنشستگی 2⃣ صدور قطعی احکام رتبه بندی و ارسال اسامی و احکام بازنشستگان به صندوق 3⃣ پرداخت پاداش پایان خدمت ۱۴۰۱بصورت کامل 4⃣پرداخت معوقات بازنشستگان 5⃣استرداد لایحه همسان‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان( ۹۰درصد ) از سوی دولت به مجلس 6⃣برای بازنشستگان نیزهمچون شاغلین مزایای رفاهی و مناسبتی پیش بینی نمایید. امید آن داریم که بادر نظر گرفتن مشکلات فراوان بازنشستگان نسبت به موارد فوق اهتمام ویژه ای صورت گیرد ✍ جمعی ازبازنشستگان فرهنگی سنوات ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲    ➖➖➖➖➖➖➖➖ این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
هشدار رئیس دیوان عدالت درباره رتبه‌بندی معلمان حجت‌الاسلام مظفری: ▫️درباره رتبه‌بندی معلمان تعدادی پرونده‌ به دیوان آمده که ‌تعداد این پرونده‌ها با توجه به جمعیت معلمان بسیار ناچیز است اما استعداد این وجود دارد که اگر به مقررات قانونی از سوی وزارت آموزش و پرورش توجه نشود طبیعتاً استعداد شکایت و زمینه افزایش پرونده وجود دارد. ▫️هرکسی احساس کند که حقش ضایع شده قطعاً در نخستین گام شکایت می‌کند ‌لذا از وزیر آموزش و پرورش درخواست داریم که عنایت ویژه‌ای به معلمان در حوزه رتبه‌بندی داشته باشد و حقشان به صورت شفاف در رتبه‌بندی به معلمان داده شود تا کمتر شاهد شکایت فرهنگیان عزیز و زحمتکش باشیم. ‌این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢ارتقای حق و حقوق مدیران مدارس 👤وزیر آموزش و پرورش: ▫️مدیران مدرسه مهم هستند و ساختاری هم در حال ایجاد است تا حق و حقوق مدیران مدارس را ارتقاء دهیم. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98