💠ادامه👇
2⃣می گوید ویروس کرونا روشن کرد که شفا دهنده اصلی خداست و آنانی که تصور می کردید شفا دهنده هستند کاری از آنها ساخته نیست . استدلال این خبیث به آن است که بستن حرم های فاطمه معصومه و امام رضا علیهما السلام روشن کرد که آنان توانایی رفع مشکل را ندارند و توسل به آنان بی فایده و ما باید به خداوند رجوع کنیم .
❕ما در گذشته مفصلا ، رابطه محدود سازی حرم های مطهر و شفادهندگی صاحبان آن در رابطه با ویروس کرونا را بررسی کرده ایم که می توانید پاسخ های گذشته ما را مطالعه کنید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1971
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1995
👌آنچه که لازم است در اینجا خطاب به این دروغگو بگوییم آن است که خودتان حرم های خداوند یعنی مساجد را تعطیل کردید و برگزاری نماز جمعه ای را که واجب می دانستید ، از ترس شیوع کرونا معلق کردید .
❕طبق استدلال شما باید بگوییم بستن درب مساجد که حرم های الهی هستند و تعطیلی نماز جمعه گواه بر ناتوانی خداوند است و اگر خداوند قدرت داشت ، این ویروس را از بین میبرد تا نیاز نباشد که حرم هایش و شعائر دینی اش تعطیل شود ❔این چه استدلال مضحکی است که شما دارید . یا گاو شیرده شما ، که شما را وهابی زده کرده است ، در این ایام درب مسجد الحرام را بست و طواف کعبه را از ترس کرونا تعطیل کرد ، آیا این عمل گواه بر ناتوانی خداوند است ❗️یا چند سال پیش حاجیان در حال انجام مناسک حج در جوار کعبه به خاطر ازدحام جمعیت جان باختند و خداوند آنان را نجات نداد ، آیا این گواه بر ناتوانی خداوند است ❕یا در طول سال ها و قرن های گذشته کعبه توسط سیل و طوفان آسیب دیده است ،آیا آسیب حرم خداوند یعنی کعبه گواه بر ناتوانی خداوند است ❗️
👌امام صادق علیه السلام فرمود:
« خدا خواسته است که همه کارها از #طریق اسباب آن جاری باشد»
📚الکافی ج1ص357
❕آسیب رسیدن به کعبه ، یا تعطیلی حرم های اهل بیت به خاطر کرونا ... با تقدس آنها منافاتی ندارد چرا که این دگرگونی ها طبق #قوانین حاکم بر جهان است که یکی از این قوانین تاثیر گذاری علت ها و محقق شدن معلول هاست،و گفتیم اراده خداوند بر این تعلق گرفته است که در دنیا امور از طریق اسباب طبیعی خود پیش برود نه از طریق معجزه و قدرت خارق العاده .
👌بناى خدا اين است كه در اين عالم همه چيز بطور طبيعى پيش برود و ما هم موظفیم از امکانات مادی خود در جهت مقابله با حوادث بهره جوییم که تفصیل مطلب در دو نمایه آدرس داده شده آمده است .
👌جناب عبدالحمید کذاب باید به ما پاسخ دهد که اگر شفاء دهنده اصلی خداست و توسل به اولیاء الهی باطل است ، چگونه صحيح بخارى، از انس نقل شده است كه ؛
❕«هر گاه در مدينه قحطى می شد، عمر بن خطاب به عباس بن عبدالمطلّب متوسل مى شد و تقاضاى باران مى كرد. و چنين مى گفت ؛ « خدايا، ما (در زمان خشكسالى در زمان رسول خدا ) به وسيله پيامبرمان به تو توسّل مى جستيم و تو ما را سيراب مى كردى و اكنون به وسيله عموى پيامبر به تو متوسّل مى شويم، پس اكنون تو ما را سيراب كن». و بدنبال آن باران مى آمد و مردم سيراب مى شدند».
📚 صحيح بخارى، ج 2، ص 16، ابواب الاستسقاء؛ ج 4، ص 209، باب مناقب المهاجرين وفضلهم
👌یا نقل می کنند که در زمان عمر بن خطاب مردم دچار قحطی شدند . بلال بن حارث به کنار قبر پیامبر گرامی آمد و عرضه داشت که رسول خدا مردم از قحطی و خشکسالی در حال نابودی اند . برای امتت طلب باران نما ، رسول خدا به خوابش آمد و گفت به سراغ عمر برو و سلام مرا به او برسان و به او خبر ده که به زودی باران خواهد آمد و به او بگو کیسه سخاوت و بخشش را بگشا.
🔶بلال بن حارث به نزد عمر آمد و ماجرا را بازگو کرد ، عمر گریست و گفت خدایا من کوشش خود را کردم ولی ناتوان بودم »
📚دلائل النبوه ج7 ص47 _ مصنف ابن ابی شیبه ج7 ص482 _ فتح الباری ج2 ص412 _البدایه و النهایه ج7 ص105
👌یا حاکم نیشابوری نقل می کند که مروان بن حکم روزی از کنار قبر رسول خدا می گذشت که مشاهده کرد ابو ایوب انصاری صحابی معروف صورت بر قبر رسول خدا گذاشته و با او نجوا می کند . مروان دست برد و گردنش را گرفت و گفت آیا می دانی چه می کنی ؟ ابو ایوب پاسخ داد که به محضر رسول خدا آمده ام نه کنار سنگ ( و او متوجه من است )»
📚مستدرک حاکم ج4 ص515 _ مسند احمد ج5 ص422
👌یا دارمی از علمای معروف اهل سنت نقل می کند ؛
« در مدینه قحطی شدیدی آمده بود و مردم به نزد عایشه شکایت بردند و از او چاره جویی خواستند . عایشه گفت ؛ کنار قبر پیامبر بروید و سوراخی در سقف بالای قبر قرار دهید تا آنکه میان قبر و آسمان مانعی نباشد و منتظر بمانید . مردم به این دستور عمل کردند و در نتیجه باران بارید که پس از مدتی بیابان ها سبز شد و شتر ها چاق و فربه شدند »
📚سنن دارمی ج1 ص43
💠ادامه 👇
⁉️سوال
ایا انسان اشرف مخلوقات است؟و خداوند عالم رو به جهت اون افریده ؟به چه دلیل عقلی و نقلی این سخن مطرح میشود
💭پاسخ:
❗️خداوند می فرماید:
"ما بنی آدم را گرامی داشتیم و انها را در خشکی و دریا (بر مرکب های راهور)حمل کردیم واز انواع روزیهای پاکیزه به آنها روزی دادیم و بر بسیاری از خلق خود برتری بخشیدیم"
💎 اسرای 70
❗️امام سجاد فرمود:
"خداوند فرزندان آدم را بر سایر خلقش برتری داده است"
📚امالی طوسی ص490
📚بحار الانوار ج57 ص298
❗️فلسفه آن روشن است زیرا انسان تنها موجودی است که از نیروهای مختلف ،مادی و معنوی ،جسمانی و روحانی تشکیل شده و در لابلای تضادها می تواند پرورش پیدا کند و استعداد تکامل و پیشروی نامحدود را دارد
📚تفسیر نمونه ج12 200
❗️همچنین می فرماید:
"خداوند کسی است که همه آنچه از نعمتها در زمین وجود دارد برای شما آفریده است"
📚بقره29
❗️ومی فرماید:
"انچه در آسمانها و زمین است را مسخر شما گردانیده است"
💎 جاثیه13
❗️ومی فرماید:
"نهر ها را مسخر شما گردانیده است"
💎ابراهیم32
❗️ومی فرماید:
"شب و روز را مسخر شما گردانیده"
💎نحل12
❗️و...
👌از مجموع این آیات به خوبی استفاده می شود:
1⃣انسان تکامل یافته ترین موجود جهان است و آن قدر به او مقام و ارزش داده شده است که همه موجودات دیگر مسخر او گردیده است
2⃣تسخیر در این ایات بدین معنا نیست که انسان این موجودات را همگی تحت فرمان خود در آورده است بلکه همین اندازه که در مسیر منافع و خدمت او حرکت می کنند و فی المثل کرات آسمانی برای او نور افشانی می کنند یا فواید دیگر دارند در تسخیر او هستند.خورشید و ماه با نور افشانی خود صحنه حیات انسان را روشن و گرم و آماده می سازند و بوسیله جاذبه خود حرکت زمین را در مدارش تنظیم می کند و...همه در تسخیر و تحت منافع او هستند.
❗️هیچ مکتبی این قدر برای انسان ارزش والا بیان نداشته ودر هیچ فلسفه ای این همه موقعیت و شخصیت ندارد و این از ویژگی های مکتب اسلام است که ارزش وجودی انسان را تا این قدر بالا برده تا بداند و متذکر شود و تن به پستی ندهد و خود را اسیر شهوات و برده ثروت و مقام و زر و زور نسازد زنجیرها را در هم می شکند و به اوج آسمانها پرواز می کند.
📚تفسیر نمونه ج10 ص121
https://telegram.me/Rahnamye_Behesht
🤔پرسش
❔ از طرفی می گوییم که پیامبر و علی پدران امت هستند از سوی دیگر خداوند در سوره احزاب آیه 40 می گوید محمد پدر هیچیک از مردان شما نیست❕آیا این دو مطلب با یکدیگر تناقض ندارد❗️❗️
💠پاسخ💠
❕در این شکی نیست که در روایات متعددی پیامبر گرامی و حضرت علی پدران امت شمرده شده اند.
🔷پیامبر گرامی خطاب به حضرت علی فرمود:
« من و تو دو پدر این امت هستیم .لعنت خداوند بر کسانی که عاق ما شوند»
📚معانی الاخبار ص118
🔶امام باقر در ذیل آیه شریفه که فرمود شکر خداوند و والدین خود را به جا آور طبق تفسیر بطن آیه فرمود:
« مراد از والدین پیامبر و علی هستند»
📚بحار الانوار ج36 ص7
🔶حضرت امیر فرمود:
« خداوند شکر گزاری از دو پدر امت را ( پیامبر و علی ) واجب کرده است زیرا آنان به امت علم و حکمت را آموزش دادند و خداوند نیز اطاعت از آنان را واجب کرده است »
📚الکافی ج1 ص428
📚بحار الانوار ج23 ص270
🔶حضرت زهرا فرمود:
« دو پدر این امت محمد و علی هستند .کسانی که فرزندان خود را از عذاب نجات می دهند در صورتی که امت از آنها اطاعت کند»
📚بحار الانوار ج23 ص259
🔶امام حسن علیه السلام فرمود:
« محمد و علی دو پدر این امت هستند .خوشا به کسی که نسبت به حق آن دو عارف باشد و در هر حالتی مطیع آن ها باشد»
📚بحار الانوار ج23 ص260
❗️به این مضمون روایات فراوانی وارد شده است که جهت آگاهی رجوع شود؛
📚بحار الانوار ج36 ص4 باب 26
🔶مورد اشکال این است که خداوند می فرماید:
« محمد پدر هیچ یک از مردان شما نیست ولی رسول خدا و خاتم پیامبران است»
🔷احزاب40
❓حال چگونه می توان گفت که پیامبر و علی پدران امت هستند❕
👌پاسخ روشن است .
🗯این روایات و آیه قرآن برای ما روشن می سازد که انسان دارای دو نوع پدر است .
🔶یک پدر که منشا تولید و پیدایش انسان است که همان پدر جسمانی است و دیگری پدری است که منشا تربیت و ترقی و کمال انسان است که پدر روحانی قلمداد می شود.
👌پیامبر گرامی و حضرت علی پدران روحانی و معنوی امت هستند که با علم و حکمت امت را تربیت و تعلیم داده و از آتش دوزخ دور می سازند .
❕اما پیامبر و حضرت علی پدر جسمانی برای هیچ یک از مردان امت تلقی نمی شوند و خداوند نیز این نوع ابوت نسبی را نفی می کند تا بیان کند محذوری در ازدواج پیامبر با همسر مطلقه زید وجود ندارد .
👌این بیان در تفسیر نمونه هم مورد توجه قرار گرفته است ؛
📚تفسیر نمونه ج17 ص337
📝پرسمان اعتقادی
https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBh-jd7qo00WBQ
#استفاده_از_نیروی_غیبی_برای_شفای_فاطمه_سلام_الله_علیها
🤔#پرسش
❔چرا 3 معصوم شیعه که علم غیب داشتند و ولایت تکوینی داشتند فاطمه را شفا ندادند ؟ مگر قدرت ندارند و شما را شفا نمی دهند ❗️چرا برای خودشان کاری نکردند ❕❕
💠#پاسخ💠
❕در این که امامان گرامی ما دارای قدرت خارق العاده در عالم هستند و می توانند چه در حال حیات و چه بعد از ممات ، در عالم تکوین تصرفاتی بکنند ، شکی در آن نیست چنان که امام #باقر علیه السلام فرمود ؛
«اسم اعظم خدا دارای هفتاد و سه حرف است .نزد آصف بن برخیا وصی سلیمان تنها یک حرف بود که توانست تخت بلقیس را در یک چشم به هم زدن از فاصله دور حاضر کند و نزد ما اهل بیت هفتاد و دو حرف از آن حروف است ( وقدرت ما بی شک قابل مقایسه با آصف نیست) و یک حرف را خداوند به ما تعلیم نداده است و اختصاص به خودش دارد»
📚بحار الانوار ج27 ص25
💠جهت آگاهی بیشتر در مورد قدرت #تکوینی امامان علیهم السلام دو نمایه زیر را مطالعه کنید ؛
🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2522
🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2523
👌اما باید توجه داشت که امامان گرامی ما مامور هستند که طبق اسباب و روال عادی ، زندگی کنند و جز در موارد محدودی آن هم به اذن الهی ، از #قدرت_غیبی خود استفاده نکنند .
🔷امام کاظم علیه السلام فرمود ؛
« خداوند قلوب امامان را محل اراده و خواست خودش قرار داده است . هر زمان خداوند چیزی را بخواهد آنان هم می خواهند و بدون اذن خداوند کاری نمی کنند»
📚بحار الانوار ج5 ص114
👌اگر امامان گرامی ، مشکلات و #گرفتاری های خود را از طریق علم غیب و قدرت غیبی حل کنند دیگر نمی توانند اسوه و الگوی #جهانیان باشند.
❕اگر پیامبر تمام امورش را از طریق علم غیب و آگاهی های غیبی پیش می برد آیا می توانست به مردم درس #صبر و بردباری و ایثار و از خود گذشتگی در راه حق را بیاموزد؟
❔ایا اگر امام حسین مشکل کربلا را با آگاهی #غیبی حل می کرد می توانست به مردم درس آزادگی و #جهاد و بردباری و امر به معروف و نهی از منکر و ... را بدهد؟
👌چون امامان #الگوی مردم هستند خداوند به آنان اجازه استفاده از علم غیب و قدرت غیبی را جز در مواردی که اثبات امامتشان منوط به آن است نداده است اگر چه آنان آگاهی و قدرت ، غیبی را دارند اما موظف به استفاده از آن نیستند.
🔷اهل بیت علیهم السلام مطیع #محض خداوند بودند وقتی خداوند به آنان اجازه استفاده از قدرت غیبی نداده است آنان نیز از قدرت غیبی استفاده نمی کردند.
🔷آنان وظیفه داشتند تا در زندگی اجتماعی خود همانند انسان های #معمولی رفتار کنند وجز در موارد محدودی از علم باطنی و قدرت خود استفاده نکنند و به زندگی عادی با مردم بپردازند تا نظام اجتماعی بر هم نخورد، چنان که پیامبر وامامان منافقان را به خوبی می شناختند ومی دانستند که ایمان واقعی ندارند ولی هرگز از علم غیب خود درباره آنان استفاده نکردند ودر معاشرت، ازدواج ودیگر احکام با آنان مانند سایر مسلمانان رفتار می کردند .
🔶پیامبر #گرامی فرمود:
«من بین شما با بینات و قسم حکم می کنم ( و از طریق علم غیب حکم نمی کنم) .ممکن است برخی شما در بینه آوردن زیرک تر از دیگری باشد و من به نفعش در مال برادرش حکم کنم اما او بداند که آن مال ناحق برای او قطعه ای از جهنم خواهد بود»
📚الکافی ج7 ص414 _ معانی الاخبار ص279
❕بنابراین این که مثلا علی علیه السلام از قدرت غیبی برای شفای فاطمه سلام الله علیها ، استفاده نکرد هم ریشه در همین نکته ای دارد که بازگو کردیم . به عنوان مثال ، از نظر قرآن پیامبر گرامی نیز دارای قدرت فوق العاده بود. معراج، شق القمر و دیگر معجزات و کرامات او که در کتابهای حدیث به صورت متواتر نقل شده بر این مطلب گواه اند.
❕اما با این قدرت فوق العاده دندانش در جنگ احد شکست، چهره اش خونین شد، در جنگ خندق از گرسنگی سنگ بر شکم می بست و... چرا پیامبر با آن قدرت فوق العاده با این همه مشکل مواجه شد؟
👌پاسخ همه یک جمله است وآن اینکه انبیا و امامان از طریق روش های عادی به تبلیغ می پردازند و با دشمنان می جنگند و تنها در موارد خاص که اثبات نبوت یا امامت نیز به اعمال قدرت فوق العاده داشته ویا وضعیت ایجاب می کرد که از نیروی غیبی کمک بگیرند چنین می کردند .
❗امامان گرامی ، الگوی جامعه هستند ومردم باید ببینند که آنان چگونه با مشکلات مواجهه می شوند و استقامت می کنند تا مردم از آنان درس صبر و ایثار و ... را فرا بگیرند ، روی این جهت خداوند به آنان اجازه استفاده از قدرت غیبی در هر امر و مشکلی را نداده است و آنان نیز طبق فرمان خداوند عمل می کنند .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
سوال
برام اثبات کنید که امامان قدرت بر انجام کارهای خارق العاده در عالم دارن خیلی ممنون
✅پاسخ:
ما از راههای متعددی می توانیم این مطلب را اثبات کنیم
1⃣قرآن از پیامبران متعددی نام می برد که میتوانستند در عالم امور خارق العاده انجام دهند مانند حضرت یوسف ( یوسف 96-)
حضرت موسی ( بقره 60) -حضرت مسیح ( ال عمران 49)
❗طبق آیات قرآن وروایات فریقین امامان شیعه از تمام انبیا جز پیامبر خاتم برتر هستند.
❗آیه مباهله دلالت روشن دارد بر برتری امامان بر انبیا که جهت آگاهی از روش استدلال رجوع فرمائید به کتاب پیام قرآن، ایت الله مکارم، ج9 ص229-
وروایات متعددی از کتب اهل سنت نیز دلالت بر برتری امامان بر انبیا دارند که رجوع فرمائید به کتاب "امامت در حدیث،علی اصغر رضوانی،ص526"
❗علامه مجلسی بابی را در بحار الانوار شریف گشوده است تحت عنوان:
"باب در برتری امامان بر انبیا وبر جمیع خلق وانبیا اولی العزم به سبب محبت آنان پیامبر اولی العزم شدند"
📚بحار الانوار،ج26 ص267 باب 6
❗علامه دراین باب حدود 88 روایت ذکر می کند
❗حال که برتری امامان بر انبیا ثابت شد به طریق اولی قدرت آنان بر ولایت تکوینی نیز ثابت میشود چرا که پیامبرانی که مقامشان از آنان پایین تر بوده است چنین قدرتی داشته اند آنان به طریق اولی دارای چنین قدرتی هستند
2⃣قرآن کریم نقل می کند که وزیر حضرت سلیمان اصف بن برخیا که تنها دارای بخشی از علم الکتاب بود می توانست تخت بلقیس ملکه سبا را از فاصله دور در یک چشم برهم زدن نزد سلیمان حاضر کند ( نمل 40)
❗در روایات فراوانی آمده است که امامان دارای تمام علم الکتاب هستند
📚بصایر الدرجات،ج1 ص212 باب 1 "باب در اینکه نزد امامان است اسم اعظم خداوند وعلم الکتاب"
📚بحار الانوار،ج26 ص159 باب 12
❗امام صادق فرمود:
نسبت کسی که دارای بخشی از علم الکتاب بود ( اصف بن برخیا) با کسی که دارای تمام علم الکتاب است ( امامان) مانند مقدار آبی است که یک پشه از دریا بر میدارد"
📚بحار الانوار،ج26 ص160
❗اصف که تنها دارای اندکی از علم الکتاب بود میتوانست آن کار عظیم را انجام دهد، امامان که دارای تمام علم الکتاب هستند، به تحقیق قادرند هرکاری تر عالم به اذن خدا انجام دهند
3⃣علامه مجلسی در بحار الانوار شریف بابی را گشوده است تحت عنوان:
"نزد امامان جمیع علوم فرشتگان وانبیا است وهر آنچه به انبیا داده شده است به امامان هم داده شده است"
📚بحار الانوار،ج26 ص159 باب 12
❗ودراین باب روایات مربوطه رآ ذکر میکند
❗روشن است که وقتی گفته میشود هرآنچه به انبیا داده شده به امامان هم داده شده است یعنی اگر انبیا قدرت به تصرف تکوینی درعالم داشتند امامان نیز چنین قدرتی دارند
4⃣علامه مجلسی در بحار الانوار شریف بابی دارد تحت عنوان:
"امامان قادر بر زنده کردن مردگان وشفای کور وبیمار مبتلا به پیسی وجمیع معجزات پیامبران هستند"
📚بحار الانوار،ج27 ص29 باب 13
❗ودر این باب روایات مربوطه را ذکر میکند
❗از آنچه آمد به وضوح قدرت تکوینی امامان ثابت شد.البته ما بنآی بر اختصار داشتیم والا دلایل بیش آز آنچه ذکر شد می باشد ولکن در مقداری که ذکر شد کفایت است
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman
📢کانال ما در تلگرام
https://telegram.me/Rahnamye_Behesht
#زنده_کردن_مردگان_توسط_امام_صادق_علیه_السلام
🤔#پرسش
❔آیا معجزه ای تحت عنوان زنده کردن مردگان از امام #صادق سر زده است ❗️اساسا آیا ائمه توان زنده کردن مردگان را داشته اند ❕❕
💠#پاسخ💠
👌چنان که بارها توضیح داده ایم ، امامان گرامی ما دارای قدرت تکوینی خارق العاده ای در عالم بوده اند تا جایی که امام #باقر علیه السلام فرمود:
«اسم اعظم خدا دارای هفتاد و سه حرف است .نزد آصف بن برخیا وصی سلیمان تنها یک حرف بود که توانست تخت بلقیس را در یک چشم به هم زدن از فاصله دور حاضر کند و نزد ما اهل بیت هفتاد و دو حرف از آن حروف است ( وقدرت ما بی شک قابل مقایسه با آصف نیست) و یک حرف را خداوند به ما تعلیم نداده است و اختصاص به خودش دارد»
📚بحار الانوار ج27 ص25
❕راوی از امام #سجاد علیه السلام سوال کرد ؛
«آیا ائمه عليهم السّلام مرده زنده ميكنند و آيا كور و پيس را شفا ميدهند و بر روى آب راه ميروند؟
🔹امام علیه السلام فرمود
« بله هر چه خدا به هر پيغمبرى داده به حضرت محمّد نيز داده ولى به پيامبر اكرم چيزهائى داده كه به آنها نداده است . راوی سوال کرد هر چه به پيامبر اكرم داده به امير المؤمنين عليه السّلام نيز داده فرمود آرى بعد امام حسن و امام حسين عليهما السّلام سپس به هر امامى پس از ديگرى، تا روز #قيامت »
📚بصائر الدرجات ج 1 ص 269
❕حال به چند روایت در مورد زنده کردن مردگان توسط امام صادق علیه السلام توجه کنید ؛
1⃣مفضّل بن عمر می گوید ؛ راه مى رفتم با حضرت صادق عليه السّلام در مكه، در منى كه گذشتيم به زنى كه در مقابل او ماده گاو مرده اى بود و آن زن و بچه هايش مى گريستند، حضرت فرمود: چيست قصه شما؟ آن زن گفت كه: من و كودكانم از اين گاو معاش مى کرديم و الحال مرده است و من متحيّر مانده ام كه چه كنم. فرمود: دوست مى دارى كه حقّ تعالى او را زنده گرداند؟ گفت: اى مرد! با ما تمسخر مى كنى؟ فرمود: چنين نيست من قصد #تمسخر نداشتم، پس دعايى خواند و پاى مبارك خود را به گاو زد و صيحه زد به او پس آن گاو مرده زنده شد برخاست بشتاب، آن زن گفت: به پروردگار كعبه اين عيسى است. حضرت خود را در ميان مردم داخل کرد كه شناخته نشود.»
📚کشف الغمه ج 2 ص 199
2⃣ابو هاشم اسماعيل بن محمّد حميرى گوید ؛ شرفياب شدم خدمت حضرت صادق عليه السّلام و گفتم: يا بن رسول اللّه! به من رسيده كه شما فرموده ايد در حقّ من كه من بر چيزى نيستم و حال آن كه من #فانى كردم عمرم را در محبّت شما و هجو كردم مردم را به جهت شما.
❕امام فرمود: آيا تو نگفتى در حقّ محمّد بن حنفيّه که تا كى و تا چند مدّت اى پسر وصى پيغمبر تو زنده باشى و روزى بخورى و اقامت طولانى فرموده باشى در كوه رضوى و پيوسته در آنجا باشى و ديده نشوى و حال آن كه از ذوق و عشق تو ديوانه باشيم؟ آيا قايل نشده اى كه محمّد بن حنفيّه قائم است در شعب رضوى و شيرى از راست و شيرى از چپش است و صبح و #شام روزيش مى رسد؟ واى بر تو، رسول خدا و على و حسن و حسين عليهم السّلام بهتر از محمّد بن حنفيّه بودند و مرگ را چشيدند.
❔اسماعيل حميرى گفت: آيا براى اين دليلى هست؟
🔹فرمود: بلى، بدرستى كه پدرم مرا خبر داد كه او نماز خواند بر جنازه محمّد و حاضر بود در دفنش و من مى نمايانم تو را آيتى بر اين، پس گرفت دست او را و برد به سوى قبرى و دست خود را بر آن زد و دعايى خواند در حال قبر شكافته شد و مردى كه موى سر و ريشش سفيد بود از قبر بيرون آمد و خاك از سر و صورتش مى ريخت و مى گفت: اى ابو هاشم! مرا #مىشناسى؟ سيّد حميرى گفت: نه.
گفت: من محمّد بن حنفيّه ام، همانا امام بعد از حسين عليه السّلام، علىّ بن الحسين است و بعد از او محمّد بن علىّ و بعد از او اين است ( امام صادق ) پس داخل كرد سرش را در قبر و قبر به هم آمد »
📚الثاقب فی المناقب ص 395_ اعلام الوری ج 1 ص 539
3⃣جميل بن دراج می گوید خدمت امام ششم عليه السّلام بودم ، زنى داخل شده گفت بچه ام را در لحاف مرده گذاشتم و خدمت شما آمدم. فرمود شايد نمرده باشد برگرد برو بخانه غسل كن و دو #ركعت نماز بخوان بگو «اى خدائى كه بچه را از هيچ بمن دادى اكنون دو مرتبه او را به زندگاني برگردان » بعد او را تكان بده ولى به هيچ كس جريان را نگو. آن زن رفت برگشت گفت بچه را حركت داد شروع كرد به گريه كردن.
📚مستدرک الوسائل ج 6 ص 318
4⃣داود بن كثير رقى می گوید ؛ « يكى از دوستان ما براى انجام حج به مكه رفت خدمت حضرت صادق علیه السلام رسيد. عرض كرد آقا پدر و مادرم فدايت شوند زنم فوت شد تنها مانده ام. فرمود دوستش داشتى. عرض كرد بلى فدايت شوم.
فرمود وقتى برگردى بمنزل خود او مشغول غذا #خوردن است گفت از مكه برگشتم وارد منزل شدم ديدم نشسته غذا ميخورد.»
📚دلائل الامامه ص 279 _ مناقب ابن شهر آشوب ج 4 ص 239
#پرسمان_اعتقادی
https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
🤔#پرسش
❔طبق گفته های شما آیا بهتر نیست هر کس گرفتاری بیماری شد سوره حمد را بخواند یا به اهل بیت توسل کند و به بیمارستان نرود ❗️در این صورت #عافیت پیدا می کند ، روحانیون چرا به جای عمل به این دستور خود به بیمارستان می روند ❕❕
💠#پاسخ💠
👌از دید تعالیم اسلامی ، خداوند برای شفاء و برطرف شدن امراض و بیماری ها ، هم اسباب #مادی را قرار داده است و هم اسباب #معنوی را .
1⃣ اسباب #مادی ؛
❕اسباب عادی و مادی جهت درمان بیماری همان مراجعه به طبیب و درمان کردن از طریق دواهای مادی و طبیعی است .
❕امام #صادق علیه السلام فرمود:
« اراده خداوند بر این قرار گرفته است که همه چیز مطابق اسباب جریان یابد به همین جهت خداوند برای هر چیزی سببی قرار داده است»
📚الکافی ج1 ص183
👌خداوند برای درمان بیماری ها نیز #اسبابی مادی قرار داده است تا بندگان با تمسک به آن شفای بیماری های خود را حاصل کنند.
💠امام باقر علیه السلام فرمود:
«خداوند در دواءهای مادی و داروها برکت و شفا و خیر کثیر قرار داده است و انسان باید از آن دواء ها وداروها استفاده کند و اشکالی بر او نیست»
📚بحار الانوار ج59 ص64
🔷و فرمود:
«خودتان را #مداوا کنید زیرا هیچ بیماری نیست مگر آنکه خداوند دوای آن را ایجاد کرده است»
📚همان مدرک ص65
🔷و فرمود:
«خداوند بیماری و شفای از آن بیماری را با هم نازل کرده است و هیچ مرضی نیست مگر انکه #دوای آن نیز وجود دارد بر تو است که از دواء و دارو استفاده کنی»
📚طب الائمه ص55
🔷و فرمود:
«پیامبری از انبیاء بیمار شد و گفت خودم را درمان نمی کنم تا خداوند مرا شفا دهد .خداوند به او وحی کرد تو را شفا نمی دهم تا از دارو استفاده کنی زیرا من #شفایم را در دارو قرار داده ام»
📚بحار الانوار ج59 ص66
2⃣اسباب #معنوی ؛
👌از جمله اسباب معنوی که موثر در شفاء و #درمان بیماری ها است ، توسل به اهل بیت علیهم السلام و استشفاء به تربت کربلا و آب زمزم و تلاوت سوره حمد و ...است .
🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2525
🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2479
🍀https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2526
👌 در بالا #توضیح دادیم که انسان مومن باید هم از اسباب مادی استفاده کند و هم از اسباب معنوی ، بنابراین اشکالاتی که اخیرا مطرح می شود که چرا روحانیون و مومنین وقتی بیمار می شوند به بیمارستان می روند و درمان مادی می کنند و ...موجه نمی باشد زیرا اسلام می گوید باید از اسباب مادی و معنوی با هم #استفاده کرد و اسباب معنوی سبب تاثیر اسباب مادی در درمان بیماری ها می شود و تمام مومنین نیز بر این روش عمل می کنند ، هم برای درمان و شفاء سراغ پزشک و #طبیب می روند و هم دعا و توسل و استشفاء به اسباب معنوی می کنند تا اسباب مادی تاثیر خود را بگذارند و یا در مواردی که اسباب مادی #کارگشا نیست ، با استشفاء به اسباب معنوی از خداوند شفاء و درمان را طلب می کنند .
#پرسمان_اعتقادی
https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
⁉️سوال
ایا به راستی دلیلی وجود دارد که اب زمزم و خاک کربلا شفا می دهد یا خرافات است اخر وهابیت در این نوع مسائل زیاد به ما اشکال می کنن
🔷پاسخ:
❗️خرافه چیزی است که فاقد سند و مدرک باشد و مردم بدون هیچ اصل و ریشه ای به آن معتقد باشند ولی در مورد اب زمزم و تربت کربلا مستندات متعددی وجود دارد .تجربه نیز در این موارد شاهد دیگری بر این مدعا می باشد .
🗯امام صادق فرمود:
« اب زمزم شفای هر بیماری است»
📚الکافی ج6 ص386
❗️وفرمود:
« از آب زمزم است که شفا ایجاد می شود و بلایا دفع می شود»
📚الفقیه ج2 ص208
❗️ویا در مورد تربت امام حسین فرمود:
« خداوند تربت حسین را مایه شفا برای هر دردی و امان برای هر خوفی قرار داده است»
📚امالی طوسی ج1 ص326
🗯وهابیت چگونه بر این مساله اشکالی می کنند در حالی که این روایات را در کتب خود نقل کرده اند:
❗️بخاری روایت می کند که پیامبر فرمود:
« چون مگس در ظرف یکی از شما افتاد باید تمام مگس را در غذا و یا آب آن ظرف فرو برد چرا که یکی از دو بال مگس درد و دیگری شفا است»
📚صحیح بخاری ج5 ص2180
❗️ویا نقل می کنند که فرمود:
« گرد و غبار شهر مدینه شفای بیماری جذام است»
📚کنزالعمال ج12 ص106
❗️ویا فرمود:
« اب زمزم شفای هر دردی است»
📚کنزالعمال ج12 ص225
📚المصنف،ج5 ص466
📚در المنثور ج3 ص221
https://telegram.me/Rahnamye_Behesht
#درمان_با_سوره_حمد
🤔#پرسش
❔اخیرا این مطلب پخش می شود و خیلی مسخره صورت می گیرد که موضوع تحقیقی در دانشگاه ارزیابی تلاوت سوره #حمد بر سلول های سرطان پروستات می باشد ❗️لطفا راهنمایی کنید ❕❕
💠#پاسخ💠
👌از جمله اسباب #معنوی برای درمان بیماری ها خواندن سوره حمد است .
❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« اگر سوره حمد را بر بالین میتی هفتاد مرتبه خواندی و به ناگاه دیدی که روح به جسدش بازگشت جای تعجب نیست ( زیرا سوره حمد بسیار نقش مهمی در رفع امراض دارد )»
📚الکافی ج2 ص456
👌و فرمود ؛
« اگر بر درد و بیماری #هفتاد مرتبه سوره حمد خوانده شود آن درد تسکین می یابد »
📚همان مدرک
👌پیامبر #گرامی فرمود ؛
« سوره حمد درمان هر #بیماری است جز مرگ »
📚تفسیر عیاشی ج1 ص20
👌و در نقل دیگر آمده است ؛
« هرکس گرفتار بیماری شد سوره حمد را هفت مرتبه بخواند ، اگر برطرف نشد هفتاد مرتبه بخواند و من ضامن #عافیت هستم »
📚امالی شیخ طوسی ج1 ص290
❕بنابراین روشن می شود که سوره حمد تاثیر #بسزایی در درمان بیماری ها دارد و از جمله اسباب معنوی جهت درمان بیماری ها تلقی می شود و ممکن است این تاثیر به گونه ای باشد که با یافته های تجربی و پژوهشی نیز بتوان آن را احساس کرد ، بنابراین #تحقیق در این رابطه هیچ گونه محذور عقلی یا شرعی ندارد .
#پرسمان_اعتقادی
https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
❔پرسش
❓کانال های ضد دین و وهابی اشکال می کنند که اگر به عقیده شیعیان خاک کربلا دوائ هر دردی است چرا بیمارستان می سازید و به پزشک مراجعه می کنید هر موقع بیمار شدید تربت کربلا دوا است
💠پاسخ:
🗯در این که تربت کربلا دوائ هر دردی است شکی نیست .
♻️امام صادق فرمود:
«خداوند تربت حسین را شفای هر دردی قرار داده است و آن تربت مایه امنیت از هر خوفی است»
📚امالی طوسی ج1 ص326
👌 وفرمود:
«در خاک قبر حسین شفای هر دردی است و آن تربت دوائ اکبر است»
📚التهذیب ج6 ص74
📚وسائل الشیعه ج14 ص524
🗯اما باید توجه کرد؛
👌خداوند اسباب شفای خود را در اسباب مختلف قرار داده است .اعم از آن که آن اسباب مادی باشند و یا معنوی و همگان را دستور به بهره مندی از آن اسباب داده است .
🔷امام صادق فرمود:
« اراده خداوند بر این قرار گرفته است که همه چیز مطابق اسباب جریان یابد به همین جهت برای هر چیزی سببی قرار داده است»
📚الکافی ج1 ص183
👌خداوند برای درمان بیماری ها نیز اسبابی مادی قرار داده است تا بندگان با تمسک به آن اسباب مادی و داروها شفا حاصل کنند.
❗️امام باقر فرمود:
«خداوند در دوائ های مادی و داروها برکت و شفا و خیر کثیر قرار داده است و انسان باید از آن دوائ ها وداروها استفاده کند و اشکالی بر او نیست»
📚بحار الانوار ج59 ص64
🔷وفرمود:
«خودتان را مداوا کنید زیرا هیچ بیماری نیست مگر آنکه خداوند دوای آن را ایجاد کرده است»
📚همان مدرک ص65
🔷امام صادق فرمود:
«خداوند بیماری و شفای از آن بیماری را با هم نازل کرده است و هیچ مرضی نیست مگر انکه دوای آن نیز وجود دارد بر تو است که از دوائ و دارو استفاده کنی»
📚طب الائمه ص55
🔷امام صادق فرمود:
«پیامبر از انبیا بیمار شد و گفت خودم را درمان نمی کنم تا خداوند مرا شفا دهد .خداوند به او وحی کرد تو را شفا نمی دهم تا از دارو استفاده کنی زیرا من شفایم را در دارو قرار داده ام»
📚بحار الانوار ج59 ص66
❗️به مقتضای روایات یکی از اسباب شفای از بیماری تربت امام حسین است .استفاده از اسباب مادی و داروهای متداول نیز یکی دیگر از اسباب شفا می باشد و اهل بیت همانطور که ما را امر به بهره گیری از تربت امام حسین کرده اند ؛ به بهره گیری از اسباب مادی و داروهای متداول نیز توصیه کرده اند و فرموده اند وظیفه شما این است که از این اسباب استفاده کنید و شفا را از خدا بخواهید .مصلحت او باشد شفا می دهد چنان که امام باقر فرمود:
«تنها شفا به دست و مصلحت خداوند است ( و وظیفه شما استفاده از اسباب است)»
📚بحار الانوار ج59 ص73
♻️علامه گرانقدر مجلسی ابواب گوناگونی در بحار الانوار برای بیان درمان بیماری های مختلف توسط اسباب مادی گشوده است و روایات اهل بیت را مفصلا در این زمینه نقل می کند .
❗️به عنوان نمونه در جلد 59 ص93 باب 53 اسباب مادی علاج از تب و یرقان را بیان می کند.
🗯همینطور از باب 54 تا باب 76 راه های درمان بیماری های مختلف را از طریق بیانات اهل بیت بیان می کند
📚بحار الانوار ج59 ص93 تا211
♻️همینطور ایت الله ری شهری در کتاب دانشنامه احادیث پزشکی راه های درمان و علاج بیماری های مختلف را از طریق بیانات اهل بیت بیان می کند.
📚دانش نامه احادیث پزشکی ج1 و2
♻️بنا براین می بینیم که اهل بیت ما را به استفاده از اسباب مختلف برای درمان بیماری ها توصیه کرده اند و فرموده اند که وظیفه شما استفاده از اسباب است اما شفا را از خداوند بخواهید .
❗️روشن میشود که ساختن بیمارستان و مراجعه به اطبا تعارضی با شفا بودن تربت کربلا ندارد زیرا همگی از جمله اسباب شفا است و اهل بیت ما را به استفاده از همه آنها توصیه کرده اند.
✏️پرسمان اعتقادی
https://telegram.me/Rahnamye_Behesht
❓پرسش
❔آیا جن شیعه هم داریم❕یعنی اجنه از امامان هم تبعیت می کردند❓
💠پاسخ💠
👌امامان بزرگوار ما علیهم السلام نه تنها حجت و امام برای انسان ها بوده اند بلکه آنان حجت و امام برای اجنه نیز می باشند و برخی از اجنه به آنها ایمان داشته و معالم دینی خود را از آنها فرا می گرفتند.
🔶علامه گرامی مجلسی در کتاب شریف بحار الانوار بابی را می گشاید تحت این عنوان:
« اجنه خدام و نوکران امامان هستند و برای امامان ظاهر شده و سوالات دینی خود را از آنها می پرسیدند»
📚بحار الانوار ج27 ص13 باب 11
🔶شیخ بزرگوار کلینی روایت می کند که امام باقر فرمود:
« در این میان که امیر المومنین علی بر منبر بود اژدهایی از طرف یکی از درهای مسجد پیش آمد و مردم قصد کشتن او را کردند .امیر مومنان کسی را فرستاد و مانع آنها شد .آن اژدها خود را به منبر علی رساند و به ایشان درود گفت .حضرت به او گفت منتظر باش تا سخنرانی ام تمام شود و چون سخنرانی را به پایان رساند به او گفت تو کیستی.
❗️گفت من عمرو پسر عثمانم که کارگزار شما بر جن بود .پدرم مرده است و وصیت کرده که خدمت شما برسم .
👌حضرت علی به او عرضه داشت:
« من تو را سفارش به تقوای از خدا کرده و این که برگردی به جای پدرت در میان جن کارگزار من باشی که تو بر جنیان از طرف من نیابت داری .
🔷راوی به امام باقر گفت آیا عمرو به واجب خود عمل کرد و خدمت شما می رسد؟
🔶امام فرمود: آری
📚الکافی ج1 ص396
🔶در روایت دیگر نقل می کند که سعد اسکافی می گفت:
« می خواستم به خدمت امام باقر برسم .به ناگاه دیدم شتران با جهازی بر در خانه صف کشیده و ناگهان آواز برخاست و سپس مردمی عمامه به سر مانند سودانی ها و هندی ها از درخانه بیرون شدند .من خدمت امام رسیدم و گفتم قربانت گردم امروز دیر به من اجازه دادید و مردمی را دیدم که آنها را نشناختم .
🔷فرمود:« اینها برادران جن شما هستند که نزد ما می آیند و از حلال و حرام و معالم دین خود سوال می کنند»
📚همان مدرک ص395
👌حکیمه دختر امام کاظم می گوید امام رضا را دیدم که در انبار هیزم ایستاده و به آرامی سخن می گوید و من دیگری را نمی بینم .گفتم ای آقایم با چه کسی سخن می گویی؟
🔶فرمود: این عامر زهرایی از اجنه است که آمده و از من پرسش کند و شکایتش را نزد من آورده است .
👌می گوید گفتم ای آقایم می خواهم کلام او را بشنوم.
🔷به من فرمود که اگر سخن او را بشنوی یک سال دچار تب می شوی اما گفتم باز هم دوست دارم بشنوم.
❗️به من فرمود گوش ده گوش دادم و چیزی مانند سوت زدن شنیدم و تا یک سال دچار تب شدم
📚همان مدرک ص395
🔷امام باقر فرمود:
« ما خدمتکارانی از جن داریم وقتی کار فوری داریم آنها را می فرستیم»
📚بصائر الدرجات ج1 ص96
📚مناقب ال ابی طالب ج4 ص190
🔶ثمالی می گوید:
« در خدمت امام صادق بودم در بین مکه و مدینه ناگاه متوجه طرف چپ خود شد سگی سیاه بود .فرمود تو را چه شده است چقدر عجله داری یک مرتبه دیدم شبیه پرنده شد .
🔷گفتم فدایت شوم این چیست .
🔶فرمود:
« این عثم پیک جن است هشام از دنیا رفته است هم اکنون او پرواز می کند و در هر شهر خبر مرگ او را منتشر می کند»
📚بصائر الدرجات ج1 ص96
📚الکافی ج6 ص553
❗️به این مضمون روایات متعدد دیگری نیز می باشد که جهت آگاهی به آدرس داده شده از کتاب شریف بحار الانوار رجوع فرمایید.
📝پرسمان اعتقادی
https://telegram.me/joinchat/BRb8LDwfNBiQIByOu36zjw
#باز_نشر_میلاد_امام_حسین_علیه_السلام
🤔#پرسش
❓آیا داستان توسل #فطرس ملک به امام حسین در زمان تولد ایشان صحت دارد❗️مگر فرشتگان معصوم نیستند❕❕
💠#پاسخ💠
👌شیخ #صدوق روایت می کند که امام صادق علیه السلام فرمود :
«چون امام حسين متولد شد حق تعالي جبرئيل را امر فرمود که نازل شود با هزار ملک براي آن که تهنيت گويد حضرت رسول را از جانب خداوند و از جانب خود چون جبرئيل نازل مي شد گذشت در جزيره اي از جزيره هاي دريا به ملکي که او را فطرس مي گفتند و از حاملان عرش الهي بود وقتي حق تعالي او را امري فرمود و او كندي کرده بود پس #حق تعالي بالش را در هم شکسته و او را در آن جزيره انداخته بود پس فطرس هفتصد سال در آن جا عبادت حق تعالي کرد تا روزي که حضرت امام حسين (ع) متولد شد... چون ديد که جبرئيل با ملائکه فرود مي آيند از جبرئيل پرسيد که اراده کجا داريد؟
🔶 گفت: حق تعالي نعمتي به محمد کرامت فرموده است مرا فرستاده است که او را مبارک باد بگويم. ملک گفت اي جبرئيل مرا نيز با خود ببر شايد که آن حضرت براي من دعا کند تا حق تعالي از من بگذرد پس جبرئيل او را با خود برداشت و چون به خدمت حضرت #رسالت رسيد تهنيت و تحيت گفت و شرح حال فطرس را به عرض رسانيد.
🔶حضرت پيامبر فرمود که به او بگو که خود را به اين مولود مبارک بمالد و به مکان خود برگردد.
🔷فطرس خويشتن را به امام حسين ماليد بال برآورد و اين کلمات را گفت و بالا رفت عرض کرد يا رسول الله همانا زود باشد که اين مولود را امت تو شهيد کنند او را بر من جهت اين نعمتي که از او به من رسيد مکافاتي است که هر که او را زيارت کند من او را به حضرت #حسين برسانم. هر که بر او سلام کند من سلام او را برسانم و هرکه بر او صلوات بفرستد من صلوات او را به او مي رسانم .
📚امالی صدوق ص138
📚کامل الزیارات ص66
📚مناقب ال ابی طالب ج4 ص74
🔶و در #روایت دیگر آمده است که :
« چون فطرس به آسمان بالا رفت می گفت کیست #مثل من و حال آنکه من آزاده شده حسین بن علی و فاطمه و محمد هستم»
📚بحار الانوار ج43 ص245
❕باید توجه داشت که فرشتگان #معصوم از گناه و معصیت هستند.
🔷خداوند می فرماید؛
« آنها بندگان شایسته خدا هستند که هرگز در سخن بر او پیشی نمی گیرند و به فرمان او عمل می کنند»
📓انبیاء 26 و 27
❗️و می فرماید:
« هرگز مخالفت #فرمان او نمی کنند»
📓تحریم6
❗️ علی علیه السلام فرمود:
« هر گز در میان فرشتگان #معصیت خداوند وجود ندارد»
📚بحار الانوار ج56 ص175
👌اما گفتنی است که درست است که انگیزه های گناه مانند شهوت و غضب در #فرشتگان نیست یا بسیار ضعیف است ولی نباید فراموش کرد که آنها فاعل #مختار هستند و قدرت بر مخالفت دارند و حتی از ایات قران استفاده می شود که آنها از بیم مجازات خداوند در وحشت هستند
📓انبیائ 28
🔶این تعبیرات همه نشان می دهد که آنها در عین قدرت بر معصیت ، معصوم و پاک از گناهند.
👌از این جا روشن می شود که اگر در بعضی از روایات مانند داستان مذکور در مورد #فطرس ، درباره کندی بعضی از فرشتگان در اطاعت فرمان حق و تنبیه انان به خاطر این #کندی مطالبی آمده است همانند « ترک اولی هایی» است که در مورد انبیا نیز گفته شده است و می دانیم ترک اولی هرگز به معنی #گناه نیست .
👌فطرس معصیت و عصیان خداوند را نکرد اما در اجرای دستور الهی با کندی پیش رفت و چون این #کندی کردن با شان و مقامش مناسبت نداشت خداوند به سبب آن او را مورد مواخذه قرار داد.
📚پیام امام امیر المومنین ،ج1 ص169
#پرسمان_اعتقادی_در_تلگرام
https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
#پرسمان_اعتقادی_در_ایتا
http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185