2.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♨️ حاوی صحنه دردناک از شهادت شهید رنجبر
یکی مثل #شهید_رنجبر شلیک نکرد و اینطوری به شهادت رسید
یکی هم مثل #سرهنگ_جوانمردی شلیک میکنه و براش حکم اعدام صادر میشه!
یادمون نرفته که شهید رنجبر جرات شلیکیکگلوله رو هم نداشت و اونجانی گلوش رو برید!
دردآور اینجاست حتی جرات شلیک به پای مجرم رو نداشت چون در صورت محکومیت توان پرداخت دیه و خسارت هم نداشته.
📌
#شهید
#جلاد
گفتمان 👥👤
بخش اول »🖇انقلاب اسلامی در نسبت با جمهوری اسلامی
بخش دوم »🖇نقش تفکر انقلابی در پیشرفت و تفکرغیرانقلابی در پسرفت
۲۲بهمن ۱۳۹۸
🌎 خلاصه نشست در دوبخش
🎤دکتر علی باقری:
#روز_جمهوری_اسلامی
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
گفتمان 👥👤 بخش اول »🖇انقلاب اسلامی در نسبت با جمهوری اسلامی بخش دوم »🖇نقش تفکر انقلابی در پیشرفت و
🖇بخش اول
🔷در تفکر امام، انقلاب اسلامی مانند یک نیروگاه تولید برق است که اگر در هر زمانی رابطهاش با جمهوری اسلامی قطع شود، روشنایی جمهوری اسلامی از بین میرود.
آنچه در ادامه می خوانید خلاصه ای از نشست هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) با سخنرانی دکتر علی باقری معاون وقت امور بینالملل قوه قضاییه ایران و دبیر ستاد حقوق بشر در تاریخ ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ می باشد
🔶نگاهی ژرفتر به پدیدهی انقلاب اسلامی میتواند ریشههایی از دو نوع تفکر نسبت به آن را بهخوبی نمایان کند.
👈 تفکر اول معتقد است که انقلاب اسلامی پروژهای برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی بود که توانست با بسیج همهی ظرفیتهای مردمی و با محوریت اعتقاد دینی تودههای مردم، در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه، رژیمی را که متکی به پشتیبانی قدرتهای بزرگ زمان خود، واژگون نماید. از اینرو، با سقوط رژیم طاغوت و استقرار جمهوری اسلامی، نیازی به ارتباط جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی نیست، چرا که این اتصال موجب بقا و تعمیق هویت دینی حکومت شده و این امر باعث می شود تا هزینههای مادی و غیرمادی زیادی بر کشور وارد شده و منافع ملی تضییع گردیده و رفاه جامعه صدمه ببیند.
👈تفکر دوم معتقد بود، انقلاب اسلامی، جلوهای از اسلام ناب محمدی(ص) است که با رهبری مرجعیت عام جهان تشیع یعنی حضرت امام خمینی(ره)، رژیم طاغوت را سرنگون کرد و جمهوری اسلامی را در ایران بنیان گزارد. از این رو، ارتباط میان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی وثیق، بنیادین، گسستناپذیر و همیشگی است، به گونهای که جمهوری اسلامی بدون انقلاب اسلامی، حکومتی است که هویت دینی از آن سلب شده و در بهترین حالت میتواند نمایشگر حکومت مسلمانان باشد و نه حکومتی اسلامی.
🔻تفکر اول مربوط به کسانی است که ورود دین در سیاست را نه تنها مفید نمیدانند، بلکه ارتباط آنها با هم ،یکدیگر را موجب صدمهدیدن حاکمیت برای انجام وظایف اصلی خود که دفاع از منافع ملی، صیانت از امنیت ملی و تأمین رفاه جامعه میدانند که میتوان جریانهایی مانند نهضت آزادی، سازمان منحلهی مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب منحلهی مشارکت، حزب کارگزاران سازندگی، و … را از جمله شاخصترین حامیان این تفکر دانست..
در مقابل، مبدع و رهبر تفکر دوم، حضرت امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری و حامیان اصلی آن نیز جبههی انقلاب و تودههای مختلف و متنوع مردم هستند که همواره برای ارزشهای دینی و انقلابی، از جان و مال خود هزینه داده و میدهند.
ورود دین به حاکمیت، شاکلهی تفکر سیاسی امام(ره) بود. بسیاری از افرادی که دوران انقلاب جزء انقلابیها نیز محسوب میشدند، این تفکر را باور نداشتند و معتقد بودند که چنین چیزی امکان ندارد. یکی از علمای بزرگ و انقلابی تهران که خدا رحمتشان کند میفرمودند، حرکت امام(ره) یک حرکت مافوق تصور ما بود؛ زمانی که امام جماعت مسجدی در مرکز تهران بودم، در نزدیکی آن مسجد، مغازهای مشروبات الکلی میفروخت. هدف ما این بود که با همکاری دوستان مسجدی کاری کنیم که این مشروب فروشی تعطیل شود. به عبارت دیگر، به تعبیر این عالم بزرگوار، افق دید حتی بسیاری از انقلابیهای آن زمان این بود که چنین محلهای فسادی را از نزدیکی مسجد بردارند؛ اما حرکت امام کار دیگری کرد، چرا که امام آمد و زیربنا را عوض کرد که دیگر بههیچوجه، امثال چنین مغازهای وجود نداشته باشد.
🔆در تفکر امام، انقلاب اسلامی مانند یک نیروگاه تولید برق است که اگر در هر زمانی رابطهاش با جمهوری اسلامی قطع شود، روشنایی جمهوری اسلامی از بین میرود. تفکر امام میگوید انقلاب اسلامی ماهیت جمهوری اسلامی است، اگر این رابطه را قطع بکنیم، حکومت سکولار میشود. اگر این رابطه قطع شود، جمهوری اسلامی ایران هم مانند جمهوری اسلامی افغانستان و یا جمهوری اسلامی پاکستان، کشوری خواهد شد با نام اسلامی ولی ماهیت آن اسلامی نیست، چرا که حکومت در آن کشورها بر مبنای دین پایهگذاری نشده و هیچ الزامی به مراعات مبانی و احکام دین در ساختار، سازوکار، کارکردها و عملکردهای حکومت نیست. ریشهی اصلی اختلاف دولت موقت در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با حضرت امام(ره) دقیقاً بر سر همین موضوع بود و این تفکر در دولت های بعد نیز کم و بیش وجود داشته که امروزه نیز انحراف و اختلافات آن به خصوص در حوزه سیاست خارجی قابل مشاهده است.
🔵برآورد بنده این است که از نگاه امامین انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی تنها یک پروژه برای سرنگونی رژیم طاغوت نبوده است، بلکه از منظر ایشان انقلاب اسلامی، غبارزدایی از اسلامی است که طی چند قرن از نقش آفرینی در عرصهی جامعه دور شده است و به عبارت واضحتر، انقلاب اسلامی همان اسلام ناب محمدی(ص) است. از این رو قطع رابطهی جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی به معنای قطع رابطهی حاکمیت با اسلام است؛ و این به معنای سکولارشدن حاکمیت است.
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
گفتمان 👥👤 بخش اول »🖇انقلاب اسلامی در نسبت با جمهوری اسلامی بخش دوم »🖇نقش تفکر انقلابی در پیشرفت و
💡اما تفکری که انقلاب اسلامی را پروژهای بر سرنگونی رژیم طاغوت میداند، بر خلاف تفکر امام و رهبری حرکت میکند. آیتالله مهدویکنی(قدسسره) میفرمودند، مرحوم بازرگان میگفت شما روحانیون این انقلاب را با کمترین هزینه و در مدت زمان کم پیروز کردید، و خیلی خوب هم این کار را انجام دادید؛ اما الآن باید به مساجد بروید و کار را به کاردان بسپارید. به-خاطر همین تفکر جدا دانستن دین از سیاست است کارگزاران دولت موقت بود که امام خمینی(ره) در اسفندماه ۱۳۶۷، در منشور روحانیت میفرمایند: “من امروز بعد از ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف میکنم که بعضی تصمیمات اول انقلاب در سپردن پستها و امور مهمّه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی نداشتهاند، اشتباهی بوده است که تلخی آثار آن، به راحتی از میان نمیرود؛ گر چه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و تأیید دوستان قبول نمودم و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف انقلاب از تمامی اصولش و حرکت به سوی آمریکای جهان خوار قناعت نمیکنند، درحالیکه در کارهای دیگر نیز جز حرف و ادعا هنری ندارند. امروز هیچ تأسفی نمیخوریم که آنان در کنار ما نیستند چراکه از اول هم نبودهاند”.
پایان بخش اول نشست ...
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
💡اما تفکری که انقلاب اسلامی را پروژهای بر سرنگونی رژیم طاغوت میداند، بر خلاف تفکر امام و رهبری حرک
🖇بخش دوم
نقش تفکر انقلابی در پیشرفت و تفکرغیرانقلابی در پسرفت
#روز_جمهوری_اسلامی
🔴پیروان تفکر جدایی دین از سیاست عملاً با سناریوسازی نادرست، تلاش می کنند تا یک تقابل دروغین در اذهان افکار عمومی ایجاد کنند، به این ترتیب که اتکای به انقلاب اسلامی و ارزش های برآمده از آن موجب خدشه به منافع ملی، امنیت ملی، رفاه جامعه و صلح و آرامش میشود. البته این گزاره ی خودساخته این عده، صد درصد گزاره ی نادرستی است.
🔻 این گزاره، یک ترفند دروغین برای انحراف و روی گردانی افکار عمومی از ارزش های دینی و انقلابی است؛ در حالی که واقع امر چیز دیگری است. واقعیت آن است که اتفاقاً پای بندی به مبانی دین و ارزش های انقلاب اسلامی موجب تأمین منافع ملی، صیانت از امنیت ملی، تأمین رفاه جامعه و برقراری صلح و آرامش خواهد بود...
🔵بر هیچ کس پوشیده نیست که از آغاز استقرار نظام اسلامی در ایران، ابرقدرتها ایران را در چند عرصه تحریم کردند که دو عرصهی هستهای و نظامی بارزترین نمودهای این تحریمها بود. این تحریمها یا به صورت رسمی بود و یا به صورت عملی. یعنی آنجایی هم که قانون تحریمی علیه ایران وجود نداشت مواد و تجهیزات مربوط به دو عرصهی هستهای و نظامی را در اختیار ایران قرار نمیدادند.
🔺 این امر آن قدر شدید بود و به طور جدی اعمال و اجرا میشد که در زمان جنگ تحمیلی، از فروش سیم خاردار نیز به ایران خودداری میکردند.
🔷از سوی دیگر آنچه واقعیت دارد این است که به اعتراف دشمنان این ملت، اکنون ایران جزء کشورهای پیشرو در دو عرصهی هستهای و نظامی است و این پیشرفت در هر سه سطح دانش، فناوری و صنعت خود را به وضوح نشان میدهد. حال سئوال این است که با وجود این محدودیتها و با عنایت به این که زیرساخت قابل توجهی در این دو عرصه از پیش از انقلاب اسلامی وجود نداشت، چگونه این پیشرفتهای انکار ناپذیر و غرورآفرین محقق شده است؟
👈 پاسخ آن است که کسانی که این پیشرفتهای دشمن شکن را خلق کردند، از افرادی بودند که اتکای آنها به مبانی دینی و پای بندی آنها به ارزشهای انقلابی در اوج قرار داشت. افرادی مانند شهید شهریاری در صنعت هستهای و شهید طهرانی مقدم در صنعت موشکی نه تحصیل کردهی خارج کشور بودند و نه در قالب پروژهای مشترک با بیگانگان به دنبال انتقال فناوری هستهای و موشکی به کشور بودند، بلکه این افراد در شرایطی که همهی درهای دسترسی به دانش، فناوری و صنعت هستهای و موشکی دنیا به روی آنها بسته بود، فقط با اتکا به ایمان و التزام به ارزشهای انقلاب توانستند این پیشرفتهای عینی را ایجاد نمایند.
🔶به این ترتیب مشاهده میشود که التزام به مبانی دینی و پایبندی به ارزشهای انقلاب اسلامی، نه تنها موجب وارد آوردن خسارت به منافع و امنیت ملی و خدشه به رفاه جامعه نمیشود، بلکه آنچه که موجب تأمین منافع ملی و تأمین رفاه جامعه خواهد گردید، التزام به مبانی دینی و پای بندی به ارزشهای انقلاب اسلامی است.
✅امروز برای همه مسجل است که این جوانان مؤمن، خلاق و انقلابی که ازتربیت شدگان مکتب دوم (ارتباط ناگسستنی جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی) بودند که قلب فعالیتهای هستهای را به تپش وا داشته و از جمله با اقتدار توانستند غنیسازی ۵/۳ درصد را انجام دهند، چند تن مواد غنی شدهی ۵/۳ درصد را ذخیره کنند، مواد با غنای ۲۰ درصد را تولید نمایند، چند ده کیلویی مواد ۲۰ درصد را ذخیره نمایند،
✅ساخت گاه غنیسازی فردو را ساخته و راه اندازی کنند، کارخانهی تولید آب سنگین را فعال نموده و مقادیر قابل توجهی آب سنگین ذخیره نمایند، راکتور آب سنگین اراک را برای بهرهبرداری نهایی آماده نمایند، روند