eitaa logo
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
1.5هزار دنبال‌کننده
42.9هزار عکس
32.9هزار ویدیو
307 فایل
"بایدازحالت انفعال درعرصه فضای مجازی خارج بشویم" "مقام معظم رهبری" کانال دیگر ما @Nahjolbalaghe2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«محسن شکاری» از پیاده‌سازی بازی کامپیوتری در خیابان می‌گوید 🔹یکی گفت مربع را بزن!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنام الله 🔆گذری بر خطبه فدکیه ✅خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)‌در فصاحت و بلاغت و اعجاز در حدی است که از سرمایه ‌های تاریخی به حساب می‌‌آید و نشان دهنده وضع مسلمانان در آن زمان و بیانگر علل اضطراب در پشت کردن مسلمین به اسلام راستین می‌باشد.
✅گرچه بهانه حضرت در این خطبه غصب فدک بود اما در حقیقت هدف عمده ایشان دفاع از ولایت و هشدار به امت و گوشزد کردن آینده تاریکی بود که به خاطر دور شدن از تعالیم و دستورات پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) در انتظار امت اسلام خواهد بود.
✅در سند نقل این روایت نخست مقدمات حضور شورانگیز حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را نقل می کند که با حفظ شعائر دینی و با متانت نبوی به سوی مسجد حرکت می کنند و در آنجا هم برای محفوظ ماندن از نگاه مردان پرده ای بین ایشان و مردم حاضر در مسجد کشیده می شود.
✅حضرت (سلام الله علیها) در این خطبه نه تنها مسـئله فـدک را بخـوبی و حـق اهـل بیـت در آن را بروشـنی اثبات می‌کند بلکه مضامین بلندی در معارف اعتقادی از بخش های مهم بیانات ایشان است. بیان اصول اعتقادی بـا بیانی شیوا از توحید گرفته تا نبوت و معاد، اسرار احکام، اوامر و نـواهی قرآن، ذکـر وضـع مردم قبل از بعثت رسول اکرم(صل الله علیه و آله و سلم)، مبارزات و سختیهای پیـامبر اکـرم(صل الله علیه و آله و سلم) و علـی(سلام الله علیه) در راه پیروزی و تثبیت دین خدا، فتنه‌های دشمنان و برخی مسلمان نماها در ممانعت از تثبیت اسلام، جانشینی علی(سلام الله علیه) از طرف خدا توسط پیامبر در غدیرخم، رحلت پیـامبر (صل الله علیه و آله و سلم) و عهدشـکنی برخی مسلمین، غصب خلافت و مخالفت با حکم خدا و قرآن در مسـئله خلافـت، غصـب فدک و مخالفت با احکام صریح الهی در قرآن و… از جمله مطالب این خطبه است کـه درنهایت اختصار و در اوج استحکام و زیبایی بیان شده‌اند.
. ✅در این خطبه دشمنان غاصب اهل بیت در مقابل استدلالات الهی و قرآنی حضرت (سلام الله علیها)  به شدت درمانده می شوند و ناچار برای دفاع از عملکرد نابه حق خود توجیهاتی می کنند که سراسر تناقض است.
✅در بخش پایانی سند گفتگوی حضرت زهرا (سلام الله علیها) بعد از مراجعت از مسجد با علی (سلام الله علیه) را بازگو می شود. ✋لازم به ذکر است که بعضـی افـراد کـه مطلـب را درسـت نفهمیـده انـد فکـر می‌کنند حضرت زهرا(سلام الله علیها) نعوذ باللّه به علی(سلام الله علیه) تنـدی کـرد . اصـلاً ایـن طـور نیسـت بلکـه حضرت زهرا که می داند در طول تاریخ این نوع سؤالات مطرح است این مسائل را مطـرح می کند تا پاسخ شوهرش بیان شود و در طول تاریخ برای آیندگان سؤالی باقی نماند نه اینکه حضرت زهرا(سلام الله علیها) نسبت به صبر و سکوت حضرت علی(سلام الله علیه) اشکال و شبهه ای داشته باشد.  
👈در جمعبندی از مجموعه سخنان حضرت می توان این برداشت را داشت که همه این مباحث مقدمه ای است برای نیل انسان به هدف از خلقت یعنی انسان شدن است و تنها مکتب انسان ساز، مکتب اهل بیت است و غیر از راه آنان راهی نیست والا چند متر زمین و حتّی خلافت هم فی نفسه برای اهل بیت پوچ است، اصـلاً سـاحت مقـدّس آنـان بـری و منـزهّ است از این که به فکر این چیزها باشند، لذا مسئله اهل بیت چیـز دیگـری بـود . اگـر خلافـت غصـب نمی شد و اسلام در مسیر صحیح خود که خدا تعیین کرده بـود پـیش مـی رفـت بشـریت دررسیدن به هدف خلقت موفق می شد. اما با این انحرافات، راه بشر به سوی خـدا سد شـد زیرا بدون علی و آل علی(سلام الله علیه) کسی به خدا نمی رسـد و ایـن حقیقـت را حضـرت زهـرا(سلام الله علیها) می دانست که چنین از حق و حقیقت دفاع کـرد و حقـایق را بـرای ثبـت در تـاریخ در ایـن خطبه بیان فرمود.   می طلبد جوانان ولایی به همین مطالب اکتفا نکرده و با جستجو در تفاسیر و شرح دقیق تر ماجرا ی این حقیقت تاریخی بدنبال حقیقت باشند همچنان . والسلام
🇮🇷 بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون 🔻نغمه‌خوان انقلاب؛ استاد اسفندیار قره باغی، هنرمند ارزشمند دیار آذربایجان شرقی که عمری را در راه اعتلای هنر موسیقی ایران، به پرورش شاگردان بسیار و گسترش نواهای حماسی ماندگار صرف نمود؛ به دیدار حق شتافت و یادگاران ماندگار بسیاری از خود بر جای نهاد. 🔹وی که رهبری گروه‌های مختلف ارکستر ملی موسیقی را به عهده داشت، با عشق به این آب و خاک، عرق ملی و صدای ناب را در هم آمیخت و حماسه ای جاودان در هنر انقلاب پدید آورد. 🔸کثرت آثار حماسی این استاد گرانمایه حاکی از عشقی جاودان به ایران عزیز دارد و اوج این روحیه‌ی حماسی در سرود ارزشمند " آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" تبلور یافت و ماندگار شد. 🔺سازمان بسیج هنرمندان کشور، فقدان این هنرمند گرانمایه را به ملت شریف ایران، جامعه‌ی هنرمندان انقلابی و خانواده‌ی محترم ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم رحمت واسعه‌ی الهی مسئلت می‌نماید. یادش گرامی و جاودان... سازمان بسیج هنرمندان
Esfandiar Gharebaghi - Amrica (320).mp3
8.73M
خواننده :اسفندیار قره باغی روحش شاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «وقتی با چاقو مامور را زدم، انگار مثل بازی‌ها رفتم مرحله بعدی» 🔹محسن شکاری که امروز به دار مجازات آویخته شد، در خیابان ستارخان چه کرد؟ 🔹شکاری: با چاقوی قصابی‌ام که اسمش دانته بود، زدم. وقتی با چاقو مامور را زدم، انگار مثل بازی‌ها رفتم مرحله بعدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﴾﷽﴿✨ 🌲🌳 امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیات 《وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا * وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا * وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا 》 سوگند به خورشيد و تابندگى‏ اش * سوگند به ماه وقتی که در پی خورشید می‌آید * سوگند به روز وقتی عالم را روشن می‌گرداند. [سوره شمس آیات ۱ - ۳] فرمودند: "خورشید" رسول خداست که برای مردم دینشان را روشن ساخت. "ماه" امیرالمؤمنین است که در پی رسول خدا آمد. منظور از "روز" امامی از فرزندان حضرت فاطمه و نسل رسول‌الله است که تاریکی ظلم و جور را خواهد زدود و او همان حضرت قائم است. 📜البرهان ،ج۵،ص۶۷۱ 🤲اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان های عبرت آموز (تلنگر آمیز) عنایت حضرت فاطمه حتی به غیر تشیع 🎙استاد عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴🌴🌴 هزار فاطمیه ... رفته و نیامده ای نگو که باز بدون تــو روضه می خوانیم 🌴سلام یوسف فاطمه، آجرک الله مولا🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطره شنیدنی آقای رستم قاسمی وزیر سابق نفت ، و وزیر راه از فحش راننده تاکسی به او
594.4K
🎙جناب آقای سیّدفخرالدّین موسوی 🔹فعال سیاسی و رسانه‌ای 🔸محقّق در حوزه‌ی نفوذ 🔹پژوهشگر و مستندساز اول چرا ما هر روز شاهد افسار گسیخته قیمت ها در بازار هستیم ؟
433.4K
دوم چرا دولت نمی تواند بازار خودرو را کنترل کند ؟ تکلیف واردات خودرو چه شد؟
383.2K
سوم دستاورد سفرهای استانی دولت با این هزینه بالای سفرها ، چی بوده ؟
337.6K
چهارم تکلیف ساخت سالی یک میلیون مسکن وعده داده شده دولت چیست؟
325.6K
پنجم چرا نظام هیچ عکس العمل مناسبی به شایعه پراکنی های مولوی عبدالحمید نشان نمیده ؟