eitaa logo
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
1.5هزار دنبال‌کننده
43.9هزار عکس
33.6هزار ویدیو
313 فایل
"بایدازحالت انفعال درعرصه فضای مجازی خارج بشویم" "مقام معظم رهبری" کانال دیگر ما @Nahjolbalaghe2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹۵ رمضان واقعه خونین اصفهان در نخستین حکومت نظامی ♦️۵ ۱۳۵۷ زمانی که برای نخستین بار در کشور ازطرف سرلشکر رضا ناجی در اصفهان حکومت نظامی اعلام شد و درگیری‌هایی که تعدادی از جوانان اصفهانی به شهادت رسیدند. ♦️ وجود علمای مبارز در اصفهان و نجف‌آباد و خمینی‌شهر و اقامه نمازجمعه در اصفهان و نجف‌آباد و برگزاری اجتماعات و تظاهرات در اصفهان و شهر‌های اطراف، ظرفیت مردمی‌شدن و اوج‌گیری جنبش را افزایش داده بود. ♦️صبح روز ۵، جمعیت متحصن خود تصمیم گرفت محل تحصن را ترک و در سطح شهر توزیع و از نقاط مختلف به رژیم پوسیده پهلوی ضربه بزند. ♦️مأموران رژیم شاه به مردمی که از منزل آیت الله خادمی بیرون آمده بودند، حمله کردند و در این درگیری تعدادی شهید و مجروح تقدیم انقلاب شد. ♦️عصر روز ۵ رمضان در اصفهان حکومت نظامى برقرار شد و عبور و مرور از ۸ شب تا ۶ صبح ممنوع اعلام شد؛ با برقرارى حکومت نظامى که براى نخستین ‏بار صورت مى‏گرفت، عمر دوره رژیم آمریکائى شاه به‏ سر آمد و مبارزات مردم وارد مرحله جدیدی شد و امام خمینی (ره) از نجف به ‏مناسبت حوادث خشونت‌بار روز‌های قبل اصفهان اطلاعیه‌ای خطاب به مردم اصفهان صادر کردند و کشتار وحشیانه رژیم در اصفهان و شیراز را محکوم کردندکه به‏ شدت در روحیه و رفتار مردم اصفهان موثر واقع شد. ✍در بخشی از پیام امام خمینی (ره) آمده بود: کشتار بی رحمانه اصفهان به دنبال حیله و دروغ و افترا موجب تأثر و تأسف بسیار است. اکنون اهالی اصفهان به اسم حکومت نظامی بدون مجوز قانونی در زیر چکمه خونخواران شاه از اجتماعات دینی ممنوع هستند و حق اظهار نظر ندارند و از آزادی اعطایی برخوردارند. ♦️شهیدان این واقعه تاریخی، سید حسین دوازده امامی، مهدی قیومیان، حسن زارع، محمد حسن منتظری نجف آبادی، رسول باطنی، صفرعلی غلامی قهدریجانی، رسول نم نبات و عباسعلی ذاکر حسین آبادی هستند /بصیرت عمار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 پیام علیرضا پناهیان به مناسبت ماه رمضان ➕ چند پیشنهاد برای بهره‌برداری بهتر از این ماه
🔥از هر دستی بدی از همون دست پس میگیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
»الیس الصبح بقریب؟! 🔺من قاطعانه میگویم؛ حرکت نزولی و روبه‌زوال رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📲کنفرانس موضوع :« سیاست و حجاب» ✔️سیاست هویت ، در ایران ✔️مطالبه گری از مسولین برای ترویج عفاف و حجاب و مبارزه با بی حجابی ✔️پیامدها ی بی حجابی و آثار آن بر زندگی افراد جامعه ✔️حجاب چه فایده ای داره؟ / فواید حجاب ✔️تبعات سیاسی کردن مقولات ارزشی ✔️چالش های مقوله حجاب و عفاف 📲کانال رهپویان بصیرت
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 👥👤«««مقدمه گفتگو »»» باسلام و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگی در ماه مبارک رمضان (بهاردلها) وتبریک مجدد سال نو 🔵حجاب و پوشش سابقه ای به اندازه عمر بشر دارد و از ابتدای زندگی بشر در کره خاکی، نماد و نمود آن آشکار است. 📜مکتوبات تاریخی نشان می‌دهد ما در ایران به هیچ عنوان دورانی به نام دوره بی‌حجابی نداشتیم. دوره بی‌حجابی از دوران تجدد آغاز یعنی از زمان قاجار شروع شده بود. جایی که ایرانیان در جنگ‌ها شکست می‌خوردند و ضعف خود را در مشکلات نظامی می‌دیدند. 🔍 اولین برخورد با دنیای مد از طریق نظامی بود و از آن به بعد جامعه ایران دچار گسست فرهنگی گردید که ماحصل آن در دوره پهلوی و با کشف حجاب رونمایی شد. 🔍لذا مسأله حجاب نیز از دوران صنعتی شدن ایران در دوره رضاشاه تا به امروز به عنوان یکی از چالش‌های مدرنیزاسیون در جامعه باقی ماند و پیوند تنگاتنگی با استعمار و اهداف شوم آنها دارد. التماس دعای فرج
🎩علت کینه نظام سلطه در مورد حجاب ؟! 👌حجاب حرف تازه جهان امروز
تبعات سیاسی کردن مقولات ارزشی 🔷قطعا حجاب و عفاف یک مقوله اجتماعی است که روابط انسان‌ها را منطقی‌تر و ایمن‌تر کرده و مانع از افزایش آسیب‌ها است. 🔶طبیعتا سیاسی کردن این مقوله به زیان جامعه است و به آن لطمه می‌زند. حتی کانون خانواده نیز با این نگاه ضربه خواهند خورد. 🔷جوامعی که در این زمینه راه خطا را رفته‌اند نیز در حال بازگشت هستند. سیاسی کردن موضوع حجاب و به خصوص بحث عفاف آسیب‌زا است. به هرحال ممکن است افراد در حجاب خود خیلی دقت نکنند اما عفیف باشند و مراعات روابط را بکنند. 🔶«افرادی که سعی می‌کنند این مساله را سیاسی کنند هیچ علقه‌ای به سلامت جامعه ندارند و علاقه‌مند نیستند که آسیب‌‌پذیری جامعه ما از این جهت کاهش پیدا کند. 🔷 اینها دانسته یا نادانسته به روابط سالم اجتماعی که به لحاظ تاریخی داشته‌ایم آسیب می‌زنند. درحالی که این موضوع بسیار در جهت ایجاد فضای آرام برای کودکان و اعضای خانواده‌ها اهمیت دارد. ❌ به نظر/ این مقوله کاملا قابل و فهم و درک است اما این که چرا برخی تلاش می‌کنند که این را از یک مقوله اجتماعی به یک مقوله سیاسی تبدیل کنند.» ✋جدای خارج نشینان معاند ،روشنفکرنما های داخل کشور نیز چون نگاه دقیقی به مساله اجتماعی حجاب ندارند، بعضا اظهاراتی دارند که ناپخته است و با این اظهارات ناپخته موجب برانگیختن واکنش‌های سیاسی در جامعه می‌شود. 🔻 در ظاهر آنها تلاشی برای سیاسی کردن نگاه به حجاب ندارند اما چون دارای پختگی لازم نیستند و از روی ناپختگی مواضعی به ظاهر دلسوزانه و عملا برخورنده اتخاد می‌کنند، موجب می‌شود که موضوع به سوی سیاسی شدن حرکت کند.
🔴حمله دشمن در جنگ ترکیبی به باور و اعتقادات مردم است 🗓رهبرانقلاب(۱۴۰۲/۱/۱)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓پیامدها ی بی حجابی و آثار آن بر زندگی افراد جامعه پی‌نوشت ✍ با مراجعه به روایات اهل‌بیت (علیهم السلام) و تفاسیری که درباره آیات 30 و 31 سوره نور بیان کرده‌ اند، می‌ توان گفت که این نمونه‌ ها از پیامدهای مهم بی‌ حجابی هستند: 👇👇 ابتذال زن و سقوط شخصیت او، از بین‌رفتن آرامش روانی، تحریک مردان،. گسترش یافتن فساد و فحشا، افزایش آمار طلاق، در احاطه شیطان قرارگرفتن، مورد عقوبت قرارگرفتن ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سیاسیون عامل بی بند و باری جامعه❗️ ♦️حجت الاسلام پناهیان: کاری که سیاسیون بی شرف و رذل برای جمع کردن رای با مردم کردند ، ماهواره نتوانست انجام دهد. ♦️ریشۀ بی‌بندوباری در همۀ دنیا سیاسی است؛ ایران هم از این قضیه استثناء نیست! ♦️لعنت خدا بر سیاسیونی که برای رسیدن به اهداف پلیدشون به انواع ترفندها متصل می شوند. اگر بخشی از سیاسیون ما به خاطر رای آوردن، در طول این ۳۰ _ ۴۰ سال گذشته، فساد را دامن نمی زدند، ۱۰ ٪ این وضع فسادی که شما می بینید، توسط ماهواره‌ها نمی‌تونست ایجاد بشود.
📌چرا ولایت در جامعه تنها می ماند ؟
اعلان جنگ در پوشش ترویج بدحجابی
🪶سیاست هویت ،در ایران 🚨در دهه 60 و 70 شمسی، گفتمان سیاسی در ایران حول دو جناح چپ و راست شکل می‌گرفت. 🔦چپ‌ها گرایشات سوسیالیستی بیشتری داشتند و محافظه‌کاران با بخش سنتی جامعه همسویی داشتند. چپ‌ها از نیمه دهه 70 اصلاحطلب شدند و گرایشات لیبرالی پیدا کردند و راست‌ها به دو دسته توسعه گرا (مانند کارگزاران سازندگی) و اصولگرا و حامیان بازگشت به اصول انقلاب اسلامی تقسیم شدند. 💡 در دهه نود هر چه به انتهای این دهه نزدیک شدیم، شکاف‌هایی چون مسئله زنان، اقلیت‌ها، قومیت‌ها و سبک‌های زندگی مؤثرتر و مهمتر از شکاف چپ و راست شد. هر چقدر حاکمیت در مسائل اجتماعی و فرهنگی به سمت اعمال محدودیت، سانسور و فیلترینگ رفت بخش‌هایی از جامعه نیز برای حفظ سبک زندگی خود تلاش کرد. 🔮گروه‌های سیاسی نیز برای جلب آرای عمومی، هر یک به سمت یکی از این مسائل رفتند. گروهی در پی کسب آرای اقوام و مذاهب دیگر بودند و گروهی دیگر از نمادهای سبک‌های زندگی متفاوت بهره گرفت. مسئله اصلی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دموکراسی، آزادی، عدالت و مسائلی از این دست نبود. 🗝 مولوی عبدالحمید، محمدرضا شجریان و امیر تتلو و....هر یک به عنوان نمادهایی برای جلب آرای بخشی از جامعه به کار گرفته شدند. به علاوه در عکس‌های تبلیغاتی کاندیداهای سنت‌گرا از چهره زنانی استفاده شد که در قرائت رسمی بدحجاب نامیده می‌شوند. ✂️ زنانی که با همان پوشش در تیر 1401 مورد ارشادِ گشت‌های انتظامی قرار می‌گیرند و از خدمات عمومی در مشهد محروم می‌شوند. زنانی که خارج از این رویدادها کرامت شان حفظ نمی‌شود. 📌امروز مسئله زنان به چالشی مهم برای جامعه ایران بدل شده، مسئله‌ای که می‌تواند برای جامعه‌ی دو قطبی ایران ریسک زا و سرنوشت‌ساز باشد.
تبعات سیاسی کردن مقولات ارزشی «قطعا حجاب و عفاف یک مقوله اجتماعی است که روابط انسان‌ها را منطقی‌تر و ایمن‌تر کرده و مانع از افزایش آسیب‌ها است. طبیعتا سیاسی کردن این مقوله به زیان جامعه است و به آن لطمه می‌زند. حتی کانون خانواده نیز با این نگاه ضربه خواهند خورد. جوامعی که در این زمینه راه خطا را رفته‌اند نیز در حال بازگشت هستند. سیاسی کردن موضوع حجاب و به خصوص بحث عفاف آسیب‌زا است. به هرحال ممکن است افراد در حجاب خود خیلی دقت نکنند اما عفیف باشند و مراعات روابط را بکنند. «افرادی که سعی می‌کنند این مساله را سیاسی کنند هیچ علقه‌ای به سلامت جامعه ندارند و علاقه‌مند نیستند که آسیب‌‌پذیری جامعه ما از این جهت کاهش پیدا کند. اینها دانسته یا نادانسته به روابط سالم اجتماعی که به لحاظ تاریخی داشته‌ایم آسیب می‌زنند. درحالی که این موضوع بسیار در جهت ایجاد فضای آرام برای کودکان و اعضای خانواده‌ها اهمیت دارد. به نظر/ این مقوله کاملا قابل و فهم و درک است اما این که چرا برخی تلاش می‌کنند که این را از یک مقوله اجتماعی به یک مقوله سیاسی تبدیل کنند.» جدای خارج نشینان معاند ،روشنفکرنما های داخل کشور نیز چون نگاه دقیقی به مساله اجتماعی حجاب ندارند، بعضا اظهاراتی دارند که ناپخته است و با این اظهارات ناپخته موجب برانگیختن واکنش‌های سیاسی در جامعه می‌شود. در ظاهر آنها تلاشی برای سیاسی کردن نگاه به حجاب ندارند اما چون دارای پختگی لازم نیستند و از روی ناپختگی مواضعی به ظاهر دلسوزانه و عملا برخورنده اتخاد می‌کنند، موجب می‌شود که موضوع به سوی سیاسی شدن حرکت کند.
📲مطالبه و گلایه یک مسول درمورد دغدغه عفاف و حجاب شهرش