eitaa logo
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
1.5هزار دنبال‌کننده
43.9هزار عکس
33.6هزار ویدیو
313 فایل
"بایدازحالت انفعال درعرصه فضای مجازی خارج بشویم" "مقام معظم رهبری" کانال دیگر ما @Nahjolbalaghe2
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻در شب های قدر مهمتر از بیداری کشیدن، بیدار شدن است.دعا کنیم که بیدار شویم الهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 اذان صبح مسجد کوفه - نوزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۳۶ ه.ق و صدای گریه و شیون دوستداران امیرالمؤمنین علی علیه السّلام.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مُتَّكِئِينَ عَلَي فُرُشٍ بَطَائِنُهَا مِنْ إِسْتَبْرَقٍ وَجَنَي الْجَنَّتَيْنِ دَانٍ (54) فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (55) فِيهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ (56) فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (57) كَأَنَّهُنَّ الْيَاقُوتُ وَالْمَرْجَانُ (58) فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (59) /الرحمن بهشتيان بر بسترهايى كه پوشش داخلى آنها از ديبا و ابريشم ضخيم است، تكيه زده اند و ميوه هاى آن دو باغ براى چيدن در دسترس است. پس كدام يك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟ در آنجا، همسرانى هستند كه نگاهشان از بيگانه كوتاه و پيش از اينان، هيچ جنّ و انسى آنان را لمس نكرده است. پس كدام يك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟ گويا آنان ياقوت ومرجان هستند. پس كدام يك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟ 🌺🌺🌺 «بطائن» جمع «بطانة» به معناى آستر و پوشش داخلى و «استبرق» ابريشم ضخيم است. «جَنى» به معناى چيدن ميوه است و «دان» به معناى نزديك و در دسترس بودن. «قاصرات الطرف» يا به معناى چشم ندوختن به ديگران است يا اين كه به خاطر جذّابيت و زيبايى كه دارند، همسرانشان حاضر نيستند چشم از آنان بردارند و نگاه به ديگران كنند. در اين آيات، به كاميابى هاى مادى و طبيعى بهشت اشاره شده است: 1. سكونت در باغ و بستان و كنار چشمه ها. « جنّتان، افنان، عينان» 2. بهره مندى از انواع خوراكى ها و ميوه ها. «كلّ فاكهة زوجان» 3. آسايش و آرامش كامل. «متّكئين» 4. همسرانى پاك و زيبا.(130) «قاصرات الطرف» زنان بهشتى، هم عفيف و پاكدامن هستند، «قاصرات الطرف» هم باكره و دست نخورده، «لم يطمثهنّ...» و هم لطيف و زيبا. «كانهنّ الياقوت و المرجان» ----- 130) تفسير كبيرفخررازى. 🌺🌺🌺 - خوف امروز، آرامش فرداست. «و لمن خاف... متكئين على فرش...» - بهشتيان داراى تمايلات جنسى هستند. «فيهن قاصرات الطرف» - جنّ نيز داراى غريزه جنسى است. «لم يطمثهنّ قبلهم انس و لاجان» - تمايل انسان به پاكى، بكارت و زيبايى همسر، خواسته اى اصيل است، نه تمايلى تلقينى و زائيده فرهنگ و محيط. «لم يطمثهنّ قبلهم...» - زنان بهشتى غير از همسران بهشتيان در دنيا هستند. زيرا احدى با آنها تماس نگرفته است. «لم يطمثهنّ قبلهم» - اول عفّت زن بعد زيبايى او. ابتدا «لم يطمثهن» و سپس «كانهنّ الياقوت» /تفسير نور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهادت، نه مرگ در بستر قال امیر المومنین علیه السلام : ایها الناس ان الموت لا یفوته المقیم و لایعجزه الهارب لیس عن الموت محیص و من لم یمت یقتل و ان افضل الموت القتل، والذی نفسی بیده لالف ضربه بالسیف اهون علی من میته علی فراش. حضرت علی علیه السلام فرمود : ای مردم همانا ایستادگان و فراریان را از مرگ گریزی نیست و هر کس به مرگ طبیعی نمیرد کشته می شود و شهادت بهترین مرگ است و سوگند به خدایی که جانم در دست اوست، هزار ضربه شمشیر آسانتر است بر من از مرگ در بستر. وسائل الشیعه، ج11، ص8، حدیث12
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
1_991312213.pdf
438.8K
🔹ترور امام جامعه به دست کدام گروه محتمل تر است؟! 🔺قسمت اول🔺 سخنرانی مهم شب۱۹ ماه رمضان۱۴۰۲ ✍ محمد رضا حدادپور جهرمی
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
🌳شجره آشوب« قسمت صد و دوازدهم» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻رسالت
🌳شجره آشوب« قسمت صد و سیزدهم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻در اقدام دیگری، اشعث، برای تقدس زدایی از ولی جامعه، با صحنه سازی به همراه جریر بن عبدالله بجلی، با سوسمار بیعت می کردند و این کار را برای تمسخر امام انجام می دادند. اشعث با این حرکت توانست زمینه را برای از بین بردن احترام رهبر جامعه اسلامی، یعنی امام علی علیه السلام، ایجاد کند. 🔻 عمرو بن حریث، از جمله خوارج و خدمتکاران دربار ابن زیاد نیز دقیقا چنین کاری را بعدها انجام داد و سوسمار را «ابالحسن» خطاب کرد. اقدام اشعث، را می توان در ایجاد پویش تقدس زدایی از ولی و حاکم اسلامی، موثر دانست و از دیگر رسالت های اشعث در حکومت امام بود. 🔻از مسائلی که در بالا هم به آن اشاره شد، تلاش اشعث برای گرفتن امتیاز از امام در جهت پیشبرد اهداف سیاسی خود بود. وی بعد از اینکه امام او را از ریاست کنده در صفین برداشت، اشعث از این اقدام ناراحت شد. کناره گیری اشعث، می توانست ضربه بزرگی به سپاه امام وارد کند. 🔻زیرا همانطور که گفتیم در صورت کنار کشیدن نیروهای قبیله کنده در صفین، امام در رویارویی با بنی امیه، مسیر سختی را در پیش داشت. این اقدام اشعث، به عنوان رسالت او در ایجاد دو قطبی سازی در سپاه حضرت، به حدی تأثیر گذار بود که برخی از شیعیان امام مانند هانی بن عروه که بعدها شهید راه آرمان امام حسین می شوند، در تحلیل حرکت اشعث به خطا رفتند و از امام خواستند تا اشعث را برکنار نکند. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
معرفت علوی ◼️ما چه کنیم ابن‌ملجم نشویم؟ ابن‌ملجم از دوست‌داران علی بود. ممکن است یک کسی دوازده هزار ختم قرآن بخواند اما به روی امیرالمؤمنین هم شمشیر بکشد. این قرآن خواندن‌ها وقتی ارزش دارد که بر اساس معرفت باشد اگر شناخت صحیح نباشد، حالا قرآن را خواندی، حفظ هم کردی، این هنر نیست؛ این وقتی مفید واقع می‌شود که آن معرفت را قبلاً کسب کرده باشد، یعنی می‌بایست یک دورانی را گذرانده باشد، معلوماتی را کسب کرده باشد، آموزش دیده باشد، تا این معرفت، برایش حاصل شده باشد. ◼️کلید همه سعادت‌ها در شناخت و معرفت است؛ اگر این پیدا شد، می‌تواند آدم را به طرف کمالات دیگر حرکت بدهد. _ آیت‌الله مصباح یزدی
AlmizanMedia_TartilAllameh.mp3
13.68M
به گوش‌ جان‌ بسپارید. 📻 قرائت ترتیل سورهٔ مریم با صدای علامه سید محمدحسین طباطبایی ‹ره›.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤲دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان
aqayi_tahdir_joz-19_119575.mp3
4.02M
تلاوت جزء نوزدهم قرآن کریم
🗞 صفحه نخست برخی از روزنامه های صبح امروز کشور دوشنبه بیست و یکم فروردین ۱۴۰۲