حجت الاسلام مسلم وافی (عضو شورای راهبری جمعیت و خانواده):
🔹 فرصت ما برای فرار از تله جمعیتی بسیار محدود است و بر این اساس لازم است تا سال ۱۴۰۵، بالای ده میلیون تولد داشته باشیم.
🔸بالای ده میلیون زوج داریم که با اینکه نابارور نیستند، حاضر به فرزندآوری نیستند❗️
📣 اگر این تعداد خانواده در فرصت باقیمانده تا سال ۱۴۰۵ هرکدام فقط یک فرزند به خانواده خود بیفزایند، خطر پیری جمعیت از کشور دفع خواهد شد
🌻 و لذا شعار ما اینست که: با گلی دیگر، ایران گلستان می شود!
#فرزندآوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما به این سطح از ضایع شدن میگیم سوسک شدن🪳😂
✍پسته خان
#طنز_سیاسی
👀 چشـــــمهایشــــــــان!
🔰 حضور خانواده #شهید_عجمیان در راهپیمایی روز قدس کرج، خبر عجیبی نیست که تصویرشان در گروهها و کانالها دست به دست شود و من هم در کانالم منتشر کنم. برای من پیام این تصویر و ارزش رسانهای آن، چشمهای این خانواده بود؛ چشمهایی نگران، نگران پایمال شدن خون این شهدا...
چرا نگران نباشند وقتی میشنوند که وزارت ارشاد با افتخار از سفید شدن پرونده سلبریتیهای تحریککننده سخن میگویند، وقتی خبر وساطت برخی رجال برای قاتل فرزندشان را میشنوند، وقتی ...
راستش را بخواهید، چشمهای نگران این خانواده پشتم را لرزاند. شاید ما لیاقت انتقام خون این شهیدان را نداشته باشیم ولی إِنَّا مِنَ ٱلۡمُجۡرِمِينَ مُنتَقِمُونَ کار خودش را میکند.
✍حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حدیث خانم تو سن ۱۴ سالگی داره کارشناسی ارشد می خونه، خواهرشم نابغه هست. اما خب چون با حجابن باید بایکوت بشن.
ظاهرا زن زندگی ازادیشون برای موضوعات زیر شکم کاربرد داره فقط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچکس بیحجاب دخترامو ندیده!
🔹از دو سالگی دخترام حجاب کامل داشتن
#محفل #شبکه_سه
#زن_عفت_افتخار
#مرد_غیرت_اقتدار
#جامعه_اسلامی
#حجاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢۹ نکته کلیدی درباره ماه مبارک رمضان از زبان حضرت آیتالله کشمیری (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 میدونید چرا حال عبادت نداریم؟
🔰#استاد_پناهیان
❓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیا به سرای علی سری بزنیم
#بسماللهالرحمنالرحیم
هَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ الْغَاشِيَةِ (1)
وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ خَاشِعَةٌ (2)
عَامِلَةٌ نَّاصِبَةٌ (3)
تَصْلَي نَاراً حَامِيَةً (4)
تُسْقَي مِنْ عَيْنٍ آنِيَةٍ (5)
لَّيْسَ لَهُمْ طَعَامٌ إِلَّا مِن ضَرِيعٍ (6)
لَا يُسْمِنُ وَلَا يُغْنِي مِن جُوعٍ (7)
/غاشیه
آيا خبر آن حادثه فراگير به تو رسيده است؟
در آن روز، چهره هايى خوار و زبونند.
(با آنكه) تلاش كرده و رنج برده اند.
(امّا) به آتشى سوزان درآيند.
و از چشمه اى جوشان نوشانده شوند.
و خوراكى جز خار خشك و تلخ ندارند.
كه نه فربه كند و نه گرسنگى را از ميان برد.
🌺🌺🌺
«غاشية» به معناى پوشاننده است، و منظور از آن، حادثه قيامت است كه همه را تحت پوشش قرار مى دهد. «عاملة» به معناى كوشنده و «ناصبة» به معناى كار پرمشقت است كه انسان را خسته مى كند. «حامية» به معناى بسيار داغ و «ءانية» نهايت درجه سوزندگى است.
ممكن است مراد از «وجوه»، صاحبان وجوه و چهره هاى برجسته باشد، يعنى چهره هاى شاخص هر يك از دو گروه نيك و بد.
«ضريع» به فرموده پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله چيزى است در دوزخ شبيه به خار كه از مردار بد بوتر و از آتش داغ تر و بسيار تلخ است.(26) شايد گذاردن نام «ضريع» بر اين خار به خاطر آن باشد كه خوردن آن انسان را به فرياد و تضرّع وادار مى كند.
كارهاى پر زحمت فراوانى در دنيا انجام مى شود ولى به خاطر آنكه اخلاص در آن نيست يا طبق دستور الهى انجام نشده است و يا با عجب و غرور و منت و گناه و شرك همراه بوده، حبط مى شود و هدر مى رود و در قيامت مورد بهره قرار نمى گيرد.
در جهان بينى الهى، عنصر كار بايد با عنصر هدف و جهت و عنصر رهبرى هم سو و مقدّس باشند.
-----
26) تفسير مجمع البيان.
🌺🌺🌺
- حادثه قيامت چنان فراگير است، كه همه بايد به فكر آن باشند. «هل اتاك حديث الغاشية»
- هر تلاش و زحمتى، در قيامت مفيد نخواهد بود. «عاملة ناصبة»
- تنها گروه مخلص از تلاش هاى خود بهره خواهند گرفت. «لسعيها راضية»
- معاد جسمانى است، زيرا مسئله چاقى و لاغرى تنها در مورد اجسام قابل قبول است. «لايُسمن»
/ تفسير نور
#اللهمصلعلیمحمدوآلمحمدوعجلفرجهم
@Rahpooyan_basirat
#در_محضر_اهل_بیت
اگر بردبار نیستی خود را بردبار جلوه ده،
زیرا کمتر کسی است که خود را شبیه گروهی کند و بزودی یکی از آنها نشود.
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
🌳شجره آشوب« قسمت صد و هفدهم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻نیزه ک
🌳شجره آشوب« قسمت صد و هجدهم»
📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام
🔻رسالت بعدی اشعث در صفین، قرار دادن مخالفان حکمیت در برابر یک عمل انجام شده بود؛ به نحوی که آن ها نتوانند نسبت به این مسئله اعتراض کنند.
🔻 اشعث بعد از قبول حکمیت از سوی امام، نزد هر قومی رفت و پیام حکمیت را برای آن ها قرائت می کرد. او با این کار قصد داشت اعلام کند زمانی که امام به حکمیت راضی شده است، دیگران حق مخالفت را ندارند و مخالفان نیز نباید نسبت به این مسئله سخنی بگویند.
🔻 در حقیقت، اشعث به آنچه مد نظر جبهه استکبار یا همان بنی امیه بود رسید و موفق شد تلاش های چند ماهه امام را با حکمیت، ناتمام بگذارد. او با این کار، خدمت بزرگی به بنی امیه کرد؛ به نحوی که آن ها توانستند از شکست و کشته شدن حتمی نجات بیابند و بعدها نیز امام علی موفق نشد دیگر به مصاف آن ها برود.
🔻نکته جالب دیگر درباره گزارش فوق، این است که زمان قرائت پیام حکمیت توسط اشعث نزد قبائل، عده ای با شمشیر به اشعث اعتراض کردند. موضوع یادشده نشان می دهد اشعث موفق شد بالاخره تفرقه ای را میان موافقان جنگ و مخالفان جنگ با جبهه کفر به وجود آورد؛ یعنی همان چیزی که در گزارش های قبلی عمروعاص و معاویه بر آن اتفاق نظر کرده بودند.
📚 کتاب شجره آشوب
💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری
↩️ ادامه دارد...