eitaa logo
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
1.5هزار دنبال‌کننده
45.5هزار عکس
34.8هزار ویدیو
321 فایل
"بایدازحالت انفعال درعرصه فضای مجازی خارج بشویم" "مقام معظم رهبری" کانال دیگر ما @Nahjolbalaghe2 کپی از مطالب کانال با ذکر "صلوات بر محمد و آل محمد" آزاد است ✅
مشاهده در ایتا
دانلود
📜1- مانند مردمی باشید که بر آنها بانگ زدند و بیدار شدند و دانستند دنیا، خانه جاویدان نیست و این دنیا را با آخرت مبادله کردند و می دانند که خدا آنها را بیهوده نیافریده است(نهج البلاغه ، 63). 2- انسان در بیراهه ای سرگردان شده ...دنیا آنها را به بازی گرفته و آنها با دنیا به بازی پرداخته اند(نهج البلاغه ، نامه 31 ). 3- آگاه باشید ،یاد مرگ .... شما را از کارهای بیهوده، باز می دارد(نهج البلاغه ، خطبه 83). 4- به خدا سوگند مرگ بازی نیست، جدی و حقیقت است(نهج البلاغه ، خطبه 132). 5- انس فرزند ابوطالب با مرگ، از انس طفل شیرخوار به پستان مادر بیشتر است(نهج البلاغه ، خطبه6).
📜7- خداوند شما را بیهوده نیافرید... میان شما تا بهشت ودوزخ، فاصله اندکی جز مرگ نیست(نهج البلاغه ، خطبه 63). 8- با وجود ایمان، علم آباد می گردد و با علم انسان از مرگ می هراسد و با مرگ ،دنیا پایان می پذیرد(نهج البلاغه ، خطبه 156). 9- گذشتگان زندگی شان از شما درازتر ، خانه هایشان آباد تر و آثار شان بیشتر بود. ناگهان صدایشان خاموش و اجسادشان پوسیده و سرزمینشان خالی و آثارشان ناپدید شد(نهج البلاغه ، خطبه 255). 10- گذشتگان مرگ را دور می پنداشتند. دیدی چگونه مرگ بر سرشان فرود آماد(نهج البلاغه ، خطبه 132).
✨حضرت علی علیه السلام در خطبه 110 نهج البلاغه فرمایش عجیب و تامل بر انگیزی دارند: آیا شنیده اید دنیا خودش را فدای آنان(انسان های عاشق دنیا) کرده باشد؟ مسلما داشتن این نوع نگاه به زندگی و مرگ می تواند به زندگی ما معنای خاص و ویژه ای بدهد. التماس دعای مخصوص نگارش : حسین هادی طرقی منبع : طاهری سرتشنیزی، اسحاق. (1391). مرگ آگاهی و معناداری زندگی از منظر نهج البلاغه. انسان پژوهی دینی، 9(27)، 177-198. SID. https://sid.ir/paper/220007/fa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺مهمترین اخبار خوب و امیدوار کننده‌ی ۲۴ساعت گذشته=۱۴۰۲/۰۱/۲۷ 👌 🔊 Ⓜ️ ✅انتشار به هر شکلی آزاد است
💡امام مهدی علیه السلام💡 درهای سوال از چیزهایی را که برای شما مفید نیست ببندید و خود را در مورد چیزهای غیر لازم به زحمت نیندازید و در مورد تعجیل فرج زیاد دعا کنید زیرا که موجب فرج خواهد شد. 📖بهارلانوار:جلد۵۳ صفحه ۱۸۱
حجت الاسلام عالی- روز هشتم رمضان 1444 .mp3
22.6M
🎤استاد مسعود عالی ️🗓پنجشنبه 10 فروردین 1402 ️📌اصفهان، حرم مطهر حضرت زینب خواهر امام رضا علیهماالسلام
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
🌳شجره آشوب« قسمت صد ونوزدهم» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻در نتیجه
🌳شجره آشوب« قسمت صد و بیستم» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻قدم بعدی اشعث در حکمیت این بود که وی بعد از پافشاری بر یمنی بودن یکی از طرف های مذاکره، اصرار بر انتخاب ابوموسی داشت. طبری می نویسد «آنگاه مردم شام گفتند: «ما عمرو بن عاص را انتخاب مى‏كنيم» اشعث بن قيس و آن گروه كه بعدا جزء خوارج شدند گفتند: «ما به ابو موسى رضايت مى‏دهيم.» 🔻 على گفت: «در آغاز كار نافرمانى من كرديد اينك ديگر نافرمانى نكنيد. رأى من نيست كه اين كار را به ابو موسى واگذارم.» اشعث و زيد بن حصين و مسعر بن فدكى گفتند: «جز به او رضايت ندهيم كه او ما را از آنچه در آن افتاديم بر حذر ميداشت» 🔻دلیل اشعث برای انتخاب ابوموسی گفتیم که اشعث به عنوان نفوذی جبهه بنی امیه یا استکبار و یاران او، تلاش کرد تا به هر نحوی، ابوموسی، به عنوان داور در مذاکره انتخاب شود. 🔻 همچنین پیش از این گفتیم که اشعث در یکی از ملاقات های خود با عتبه بن ابوسفیان دیدار کرد و عتبه به او پیشنهاد صلح را دارد. حال در یک گزارش دیگر آمده است عتبه به معاویه می گوید: 🔻 بهترین گزینه برای سپاه امام علی به عنوان داور، ابوموسی است. این گزارش، پشت پرده اصرار اشعث درباره اشعث ابوموسی را نشان می دهد. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
🤲دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان
جزء 26.mp3
3.99M
💡تلاوت جزء بیست‌ و‌ ششم قرآن کریم 🔹 با صدای استاد معتز آقایی
🗞 صفحه نخست برخی از روزنامه های صبح امروز کشور دوشنبه بیست و هشتم فروردین ۱۴۰۲