eitaa logo
رجعت عیسی ع
300 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
235 ویدیو
374 فایل
اهداف: 🌐 اخبار از دنیای مسیحیت 🕍 شناخت ادیان ابراهیمی ⛪ 🗣 پاسخ به شبهات مسیحیت تبشیری 💥شناخت فرقه های سری و خطرناک💥 مدیریت: @Khodakarami313
مشاهده در ایتا
دانلود
✝نام های افراد مذهبی در مسیحیت: ۱_ گابریل،گابریلا = جبرئیل  (از فرشتگان خدا) ۲_ مایکل،میشل،میگوئل،میخاییل = میکائیل  (از فرشتگان خدا) ۳_ جاش،جاشوا= یوشع  (نام پیامبری که پس از موسی فراخوانده شد) ۴_ مَتئو،مَتیو = متی (حواری عیسا مسیح و نویسنده نخستین انجیل از چهار انجیل) ۵_ لوک = لوقا (از دوستان پولوس و نویسنده دومین انجیل از چهار انجیل) ۶_ مارک،مارکو = مرقُس (از دوستان پولوس و نویسنده سومین انجیل از چهار انجیل) ۷_ جان،جوانا،یوانا = یوحنّا (حواری مسیح و نویسنده چهارمین انجیل و «مکاشفه یوحنا») ۸_ اِمانوئل = عمانوئیل (از نام‌های عیسای مسیح و به معنی «خدا با ماست») ۹_ استیو (به انگلیسی: Steave) یا استیون یا استیفن یا استفان،یا استیفان  (از شاگردان نخستینِ مسیح و نخستین شهید کلیسا) ۱۰_ سام، یا سَم (به انگلیسی: ) ساموئل، یا سموئیل (از انبیای عهد عتیق) ۱۱_ نُوا (به انگلیسی: ) ---> نوح ۱۲_ ایو (به انگلیسی: Eve) ---> حوا ۱۳_ جاکوب یا یاکوب یا ژاک یا زاک یا جیمز (به انگلیسی: james) ---> یعقوب (در کتاب مقدس  چندین یعقوب هست) ضمنا یعقوب را در اسپانیا سانتیاگو می‌گویند. ۱۴_ یوزف یا جوزف یا ژوزف یا ژوزفین (به انگلیسی: ) --->یوسف ۱۵_ جرمی ---> اِرمیا (از انبیای عهد عتیق) ۱۶_ آبراهام (به انگلیسی: Abraham) ---> ابراهیم ۱۷_ پُل (به انگلیسی: Poul) یا پاول (در انگلستان) ----> پولس (رسول مسیح برای غیر  یهودیان- در انجیل از او به نام «سولس» نیز یاد شده) ۱۸_ پیت (به انگلیسی: Pit) یا پیتر (به انگلیسی: Piter) یا پطرس ---> پطرس (حواری و رسول مسیح) ۱۹_ دیوید (به انگلیسی: David) یا دِیوی،یا دِیو (به انگلیسی: ) ---> داوود نبی ۲۰_ لیز یا الیز، یا الیزا یا الیزابت (به انگلیسی: ) ---> «الیصابات» (نام همسر «زکریا» پدر «یحیی» از پیامبران خدا) ۲۱_ سوزان (به انگلیسی: Susan) سوزی ---> سوسن  (یا سوسان) (از زنانی که مسیح را مشایعت می‌کردند) ۲۲_ متیوس یا مَت (در انگلستان) ----> متیاس (حواری و رسول مسیح) ۲۳_ فیلیپ (به انگلیسی: Philip) یا فیل ---> فیلیپُس (حواری و رسول مسیح) ۲۴_ سایمون (به انگلیسی: Simon) ---> شمعون  (حواری  اصلی و شاگرد مورد اعتماد عیسی مسیح که به پطرس ملقب است، همچنین نام یکی دیگر از حواریون نیز بوده.) 🕊 @bazgashteeisamasih
رجعت عیسی ع
✝نام های افراد مذهبی در مسیحیت: ۱_ گابریل،گابریلا = جبرئیل  (از فرشتگان خدا) ۲_ مایکل،میشل،میگوئل
توصیفات مذکور در ردیف های 4 و 7 و 17 غلط و صرفاً ادعای کذب مسیحیان است. 4ـ متای حواری اصلاً سواد نداشت که انجیل بنویسد آن هم به زبان یونانی. در متن انجیل مشهور به متی نیز دیده نمی شود که نویسنده ادعا کرده باشد که عیسی ع را دیده است تا چه برسد به حواری بودن 7ـ و همینطور یوحنا که در اعمال 4/ 13 به بی سوادی او تصریح شده است. انجیل چهارم نیز ربطی به این حواری ندارد و در قرون بعد توسط یک یونانی زبانِ غیر یهودی نوشته شده و واضحاً گفته که شاهد وقایع نبوده است (یوحنا 19/ 35). 17ـ پولس اصلاً رسول عیسی نبود بلکه دشمنِ خونیِ عیسی ع که عطش سیری ناپذیری در کشتن یاران صدیق عیسی داشت. اول و آخرش یکسان بود و او فقط روشش را تغییر داد و به سوی نفاق روی آورد و به جمع حواریان داخل شد و بعد از مدتی یک نزاع ساختگی پیش آورد و از آنها جدا گشته برای خود مشغول به کار شد. ادعا داشت که راز و حقیقت عیسی را فقط خودش فهمیده است (غلاطیان 1/ 12 ـ 2 قرنتیان 12/ 1 ـ 1 قرنتیان 2/ 10). با اینکه اصلاً عیسی را ندیده بود مدعی بود که حواریان چیزی نداشته اند که به او بیاموزند (غلاطیان 2/ 6). تأیید می کنم که سخن او درست است. زیرا که تعلیم پولس با حواریان مانند دو خط متنافر بود که هیچ نقطۀ مشترکی ندارد؛ یکی کاملاً سفید و دیگری کاملاً سیاه. اینکه می گوییم پولس در دشمنی خود با عیسی پایدار بود به این سبب است که او در دوران کفرگویی خود همچون کاهنان به دنبال قتل عیسی بود که موفق نشدند و عملاً یهودا را مصلوب کردند. در دوران نفاق نیز همین خواسته را به صورت یک موضوع الهیاتی تئوریزه کرد و قصد داشت که این موضوع را ارادۀ الهی جلوه دهد. او یک فرقۀ منافق به نام کریستیان (مسیحیت) پایه گذاشت و تربیت کرد که هنوز که هنوز است در این خیال هستند که خداوند، محبوب ترین فرد نزد خود را به کشتن داد. واقعاً خدای جعلی آنها مانند کاهنان یهود، احمق است. به همین خاطر است که انسان های عاقل از مسیحیت بیزار می شوند. 🕊 @bazgashteeisamasih
محبوب ترین اسم های انگلیسی دنیا https://www.alamto.com/100-popular-first-name-meanings.html 🌹 @bazgashteeisamasih
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺درخواست کشیش و اذان گفتن امام مسجد در کلیسا/ آلمان 🔹یک کشیش آلمانی از امام مسجد یکی از شهرهای این کشور درخواست کرد برای نزدیک شدن دل‌ها به خداوند در سایه انتشار ویروس کرونا، در کلیسا اذان بگوید 🕊 @bazgashteeisamasih
IMG_20200405_131601_874.jpg
24.9K
🎞آمار کشته شده گان جنگ در قرن بیستم آبی رنگ توسط مسیحیان قرمز رنگ توسط مسلمانان ⬛️(به نقل از استاد دانشگاه میشگیان آمریکا) 🌐https://www.juancole.com/2013/04/terrorism-other 🕊 @bazgashteeisamasih
رجعت عیسی ع
🎞آمار کشته شده گان جنگ در قرن بیستم آبی رنگ توسط مسیحیان قرمز رنگ توسط مسلمانان ⬛️(به نقل از اس
بر خلاف آنچه ادعا می شود توسط بزرگان مانند بیل ماهر ، مسلمانان از مردم مذاهب دیگر خشن تر نیستند. میزان قتل در بیشتر کشورهای جهان در مقایسه با ایالات متحده بسیار پایین است. درمورد خشونت سیاسی ، مردم میراث مسیحی در قرن بیستم دهها میلیون نفر را در دو جنگ جهانی و سرکوب استعمار جلب کردند. این قتل عام عظیم رخ نداد زیرا مسیحیان اروپایی از سایر انسانها بدتر یا متفاوت هستند ، بلکه به این دلیل بودند که نخستین کسانی بودند که جنگ را صنعتی کردند و الگوی ملی را دنبال کردند. بعضی اوقات استدلال می شود كه آنها به نام دین بلكه ناسیونالیسم عمل نمی كردند. اما ، واقعاً ، چقدر ساده و ساده است. دین و ناسیونالیسم از نزدیک در هم تنیده اند. سلطنت بریتانیا رئیس کلیسای انگلیس است و حداقل در نیمه اول قرن بیستم این مسئله هنوز معنی داشت. کلیسای سوئدی یک کلیسای ملی است. اسپانیا؟ آیا واقعاً بی ارتباط با کاتولیک نبود؟ آیا احساسات کلیسا و فرانسیسکو فرانکو نسبت به آن هیچ نقشی در جنگ داخلی نداشته اند؟ و چه سس غاز: بیش از حد خشونت مسلمانان به وسیله اشکال ناسیونالیسم مدرن نیز به وجود می آید. من تصور نمی کنم که مسلمانان بیش از 2 میلیون نفر را به دلیل خشونت سیاسی در کل قرن بیستم و این عمدتا در جنگ ایران و عراق 1980-1988 و جنگهای اتحاد جماهیر شوروی و پس از شوروی در افغانستان کشته اند. اروپایی ها مقصر این مسئولیت هستند. این را با آمار مسیحیان اروپا مقایسه کنید ، اوه ، بگذارید بگوییم 100 میلیون (16 میلیون نفر در جنگ جهانی اول ، 60 میلیون در جنگ جهانی دوم - گرچه بعضی از آنها مربوط به بودائیان در آسیا و میلیونها نفر دیگر در جنگ های استعماری هستند.) ادامه دارد... 🕊 @bazgashteeisamasih
IMG_20200405_203901_523.jpg
70.2K
📖 معرفی کتاب"باورها و آیین‌های یهودی" ◀نویسنده: الن آنترمن کتاب باورها و آیین‌های یهودی درباره دین، مناسک و نگرش یهودیان است و بر حوزه هایی از زندگی یهودی متمرکز می‌شود که منحصرا از ویژگی های مردم یهودی است. از این رو در آن چیز چندانی درباره هنجارهای اخلاقی مشترک‌در میان افراد جوامع غربی جدید نمی‌توان یافت. البته تردیدی نیست که تفاوت میان رویکرد یهودیان با رویکرد غیر یهودیان نسبت به اموری مانند پذیرایی، نیکوکاری، دلسوزی، راستی و پاسخگویی در برابر هم‌نوعان تفاوتی ظریف است. نزد یهودیان سنتی و اصیل هنجارهای اخلاقی بخشی از آیین‌های دینی است و کتاب مقدس و نوشته های یهودی بعدی نیز به اندازه وجدان در آن تعیین کننده‌اند. 📔باورها و آیین‌های یهودی/نویسنده: الن آنترمن/مترجم: رضا فرزین 📰 ناشر: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب 🕊 @bazgashteeisamasih
✝الف. معنای کلمۀ «حوارى» واژۀ «حوارى» از ریشۀ «حَوَر»، به معنای شدّت سفیدی چشم است؛ به طوری که در کنار شدّت سیاهی چشم کاملاً نمایان است.[1] از این رو، برخی از مفسران اطلاق کلمۀ «حَواری» را بر نزدیکان به این جهت دانسته اند که مانند اسب پیشانى سفید داراى نشان است و مردم او را به عنوان دوست و یاور وى مى ‏شناسند.[2] ب. وجه نام گذاری «حواریون» در بارۀ این که چرا یاران خاص حضرت عیسی(ع) را حواریون نامیده اند، مفسران احتمالاتی را بیان کرده اند: 1. چون لباس هایشان سخت پاکیزه بود. 2. چون رختشوى بودند و لباس ها را از چرک پاک و سفید می ساختند. 3. صیّادانی بودند که به صید ماهی می پرداختند. 4. آنها از خواص و برگزیدگان انبیا بودند.[3] برخی احتمال چهارم را از همۀ احتمالات قوی تر و بهتر دانسته اند.[4] 5. آنها را به علت پاکی و صفای باطن حواری نامیدند؛ همان طور که وقتی از امام رضا(ع) در این باره پرسیده شد، آن حضرت در پاسخ فرمود: «جمعى از مردم چنین تصور مى ‏کنند که آنها شغل لباس ‏شویى داشته ‏اند، ولى در نزد ما علت آن این بوده که آنها هم خود را از آلودگى به گناه پاک کرده بودند، و هم براى پاک کردن دیگران کوشش داشتند».[5] می توان سخن امام رضا(ع) را به دیدگاه چهارم برگشت داد و آن را تأییدی برای این دیدگاه دانست؛ زیرا بدیهی است که خواص و برگزیدگان انبیا از آلودگی به گناه پاک بوده و دارای صفای باطن هستند. با این احتمال، دیگر منافاتی با دیدگاه چهارم ندارد. ج. اسامی حواریون در انجیل اسامى حواریون چنین آمده است: 1. شمعون معروف به پطرس 2. اندریاس 3. یعقوب 4. یوحنا 5. فیلوپس 6. برتولولما 7. توما 8. متى 9. یعقوب ابن حلفا 10. شمعون ملقّب به «فدایی» 11. یهودا برادر یعقوب 12. یهوداى اسخریوطى که به مسیح خیانت کرد.[6] د. حواریون از دیدگاه قرآن کریم قرآن کریم پیدایش حواریون را این گونه بیان می فرماید: «هنگامى که عیسى از آنان احساس کفر (و مخالفت) کرد، گفت: کیست که یاور من به سوى خدا (براى تبلیغ آیین او) شود؟ حواریان گفتند: ما یاوران خداییم به خدا ایمان آوردیم و تو (اى عیسى!) گواهى ده که ما تسلیم (خدا) هستیم. پروردگارا! به آنچه نازل کرده ‏اى، ایمان آوردیم و از فرستادۀ (تو) پیروى نمودیم ما را در زمرۀ گواهان بنویس!».[7] منظور عیسی(ع) از این پرسش این بود که بفهمد از میان مردم چند نفر طرفدار حق اند، تا روى آنان حساب کند و نیرویش را در آنان متمرکز کرده و دعوتش از ناحیه آنان منتشر شود؛ زیرا شناخت نیروهاى وفادار، سازماندهى و تمرکز آنان در یک مرکز و کانون تبلیغی و جداسازى جبهۀ حقّ از باطل، براى رهبرى و ادامه حرکت اجتماعی ضرورى است.[8] عیسى (ع) بعد از آن که یقین کرد که دعوتش در میان بنى اسرائیل- یا همه و یا حداقل اکثریت آنان- پیشرفتى ندارد و به نتیجه نمى ‏رسد و فهمید که بنى اسرائیل به هیچ وجه از کفر خود دست بر نمى‏ دارند و از سوى دیگر، اگر میدان را به دست آنها بدهد دعوتش به کلّى باطل و گرفتارى‏ ها بیشتر مى‏ شود، براى بقاى دعوتش این نقشه را طرح کرد که از آنان یارى بخواهد و به این وسیله دوست را از دشمن جدا کند، حواریون حاضر شدند آن جناب را یارى دهند و به این وسیله مؤمنان از کفّار جدا و دوستان از دشمنان مشخص شدند و با انتشار دعوت و اقامه حجت، ایمان بر کفر غالب گشت.[9] همچنان که خداى تعالى یارى  همین چند نفر حوارى را به رخ انسان ها کشیده مى ‏فرماید: «اى کسانى که ایمان آورده ‏اید! یاوران خدا باشید همان‏ گونه که عیسى بن مریم به حواریون گفت: چه کسانى در راه خدا یاوران من هستند؟! حواریون گفتند: ما یاوران خدائیم در این هنگام گروهى از بنى اسرائیل ایمان آوردند و گروهى کافر شدند ما کسانى را که ایمان آورده بودند در برابر دشمنانشان تأیید کردیم و سرانجام بر آنان پیروز شدند!».[10] (برگ 1) 🕊 @bazgashteeisamasih
✝برنابا حواری گمشدۀ عیسی(ع) چگونه نام برنابا از میان حواریون حذف شد؟ نویسندۀ انجیل یوحنا نام این حواری محبوب را ذکر نکرده ولی از ادامۀ ماجرا در این انجیل برمی‌آید که او تنها حواری‌ای بوده که در نمایش تصلیب حضور داشته و مراقب حضرت مریم(س) بوده و سپس آن عذراء را به خانۀ خود برده است (یوحنا 19/ 26 و 27). در سه انجیل نخست، نام هیچ‌یک از حواریون به وقت تصلیب ذکر نشده است و از «حواری محبوب عیسی» نیز خبری نیست. اما باید پرسید چرا ذکر چنین شخص مهم و محبوبی از نظر نویسندگان سه انجیلِ نخست، افتاده است؟ ما سعی داریم از طریق توصیفاتی که در انجیل یوحنا دربارۀ آن حواری محبوب مذکور است هویت او را تعیین کنیم. گروه فرهنگی مشرق - یوسف لاوی ملقب به برنابا یکی از مؤمنان اولیه به حضرت عیسی(ع) بوده است. او در جزیرۀ قبرس زاده شد و به سبب آنکه از سبط لاوی بود برای تحصیل علوم دینی به اورشلیم آمد و کارهای مهمی را در زمان حواریون بر عهده گرفت. مسیحیان مدعی هستند که او حضرت عیسی(ع) را ندیده ولی به نظر می‌رسد که شأن او در تاریخ عیسویان بسیار بالاتر از اینها باشد.این مقاله سعی کرده صرفاً با استناد به اناجیل اربعه و کتب مورد قبول مسیحیان نشان دهد که برنابا شخص دوم نصارا محسوب می‌شده و یگانه حواری‌ باسواد بوده که می‌توانسته انجیل خداوند که شفاهآ از زبان عیسی(ع) قرائت می‌شده را مکتوب کند. ما در این مقال نشان خواهیم داد که یکی از منابع اصلی اناجیل اربعۀ مسیحی در واقع انجیل برنابا بوده است. به این ترتیب ملاحظه خواهیم کرد که علیه برنابا توطئه‌ای صورت گرفته است.حتی الامکان سعی کرده‌ایم که مطالب به زبان ساده نگارش شود تا برای مخاطبان غیرمتخصص نیز قابل استفاده باشد. در نقل قول‌های عهدین، از ترجمۀ قدیم کتاب مقدس استفاده شده که چاپ نخست آن به سال 1895 میلادی در لندن بوده است.            لقب برنابا از کجا آمده است؟  آیا می‌توان پرسید که لقب «برنابا» را چه کسی به «یوسف لاوی» داده است. 1 می‌دانیم که حضرت  عیسی(ع) شمعون را به «پطرس» ملقّب کرد و او را جانشین خود قرار داد.  «یوسف لاوی» نفر دوم در میان حواریون است که عطای لقب شده است. در زبان فارسی پیشوند «بَر» به معنای «پور» است، معادل با «ابن» در عربی. «نابا» نیز به معنی «انابه» یا «موعظه» است. لهذا لقب «برنابا» را به «ابن‌الوعظ» ترجمه کرده‌اند یعنی «کسی که به خوبی موعظه می‌کند».  علی القاعده این لقب را بایست حضرت عیسی(ع) به این حواری خود داده باشد و نه آنگونه که از اعمال 4/ 36 مذکور آمد که «رسولان او را برنابا یعنی ابن‌الوعظ لقب دادند». جالب توجه این است که در اینجا یوسف لاوی در نخستین مرتبه با لقب «برنابا» معرفی شده است. به عبارت دیگر اگر برنابا یک جدید الایمان بود چگونه او از سایر حواریون پیش افتاد و توانست از پطرس که جانشین حضرت عیسی(ع) بود لقب «برنابا» بگیرد؟ اگر ادعای مسیحیان در جدید الایمان بودن برنابا درست باشد به ناچار باید قائل شویم که حضرت عیسی(ع) افراد بی‌فایده‌ای را به عنوان شاگرد و حواری خود پرورش داده است و حالا پس از رفتن او اشخاص دیگری همچون برنابا و پولس که حضرت عیسی(ع) را ندیده‌اند باید بیایند و سخنان او را تبلیغ کنند. اما حقیقت این است که برنابا یگانه حواری باسواد در جمع شاگردان بود و پولس نیز یک عامل نفوذی در حوالی ایشان، که شیوۀ دشمنی خود را از مقابلۀ فیزیکی به مقابلۀ فرهنگی (تبدیل و تحریف پیام عیسی و انجیل او) تغییر داده است.        نام برنابا در اناجیل کتمان شده است  نام برنابا در هیچکدام از اناجیل چهارگانۀ مسیحی واضحاً وجود ندارد. ولی به سبب اهمیت برنابا و رتبۀ او در میان حواریون، در برخی موارد وصف او را آورده‌اند بدون اینکه نامش را ذکر کنند. مثلاً در انجیل لوقا پس از ماجرای تصلیب، آمده که دو نفر از رسولان دربارۀ وقایع اخیر در طی راه صحبت می‌کردند که نام یکی از آنها «کلیوپاس» است:  (13) و اینک، در همان روز دو نفر از ایشان می‌رفتند به سوی قریه‌ای که از اورشلیم به مسافتِ شصت تیر پرتاب دور بود و عِموآس نام داشت. (14) و با یکدیگر از تمام این وقایع گفت‌وگو می‌کردند. (15) و چون ایشان در مکالمه و مباحثه می‌بودند، ناگاه خودِ عیسی نزدیک شده، با ایشان همراه شد. (16) ولی چشمان ایشان بسته شد تا او را نشناسند. (17) او به ایشان گفت: «چه حرف‌ها است که با یکدیگر می‌زنید و راه را به کدورت می‌پیمایید؟» (18) یکی که کَلِیُوپاس نام داشت در جواب وی گفت: «مگر تو در اورشلیم غریب و تنها هستی و از آنچه در این ایّام در اینجا واقع شد واقف نیستی؟» ... (لوقا، باب 24)  آنطور که جیمز هاکس نویسندۀ قاموس کتاب مقدس نوشته، «کَلیوپاس» به معنی «خیلی مشهور» است. 2این کلمه در ترجمه‌های مختلف این انجیل، به همین طور آمده و ترجمه نمی‌شود. ادامه دارد... 🕊 @bazgashteeisamasih
این ایراد در اینجا است که اولاً بر خلاف آنچه که در متن لوقا آمده «کلیوپاس» نمی‌تواند نام کسی باشد، و ثانیاً باید تأمل کرد که چرا از آوردن اسم این «شخص مشهور»، خودداری شده است. ظن قوی نگارنده این است که در قرون بعد، نام «برنابا» را حذف کرده، کلمۀ «کلیوپاس» را نوشته‌اند و اینچنین متن مغلوط شده است.  همچنین در انجیل یوحنا وصف یکی از حواریون آمده که محبوب عیسی(ع) است و او نیز معلمش را بسیار دوست می‌دارد. وقتی که عیسی(ع) در شام آخر خبر داد که به زودی یکی از شما دوازده نفر به من خیانت خواهد کرد آن حواری محبوب، سر بر سینۀ عیسی(ع) گذاشت و گریه‌کنان از آن حضرت خواست تا حواری خائن را معرفی کند (یوحنا 13/ 23 و 24). حتی تا شام آخر هیچکس نمی‌دانست که یهودا با کاهنان وعده کرده (متی 26/ 14 تا 16) و قصد دارد در یک فرصت مناسب سپاهیان را به مخفیگاه عیسی(ع) بکشاند. (نگا. یوحنا 13/ 2 و 26 تا 30). قاعدتاً این وقایع بایست به توسط حضرت عیسی(ع) در ظهور مجددش علن شده باشد.  نویسندۀ انجیل یوحنا نام این حواری محبوب را ذکر نکرده ولی از ادامۀ ماجرا در این انجیل برمی‌آید که او تنها حواری‌ای بوده که در نمایش تصلیب حضور داشته و مراقب حضرت مریم(س) بوده و سپس آن عذراء را به خانۀ خود برده است (یوحنا 19/ 26 و 27). در سه انجیل نخست، نام هیچ‌یک از حواریون به وقت تصلیب ذکر نشده است و از «حواری محبوب عیسی» نیز خبری نیست. اما باید پرسید چرا ذکر چنین شخص مهم و محبوبی از نظر نویسندگان سه انجیلِ نخست، افتاده است؟ ما سعی داریم از طریق توصیفاتی که در انجیل یوحنا دربارۀ آن حواری محبوب مذکور است هویت او را تعیین کنیم.  حضرت عیسی(ع) عاقبت چهار حواری را پیشگویی می‌کند  طبق آنچه که در اناجیل اربعه آمده، حضرت عیسی(ع) آیندۀ چهار حواری خود را پیشگویی کرده است: یعقوب، یوحنا، پطرس و حواری محبوب. آن حضرت در خصوص یعقوب و یوحنا فرمود: «حکّامِ امت‌ها بر ایشان سروری می‌کنند و رؤسا بر ایشان مسلّطند» (انجیل متی 20/ 25 ـ مرقس 10/ 41 و 42). این پیشگویی بیانگر واقعه‌ای است که هیرود اغریپاس علیه این دو برادر صورت داد. در ابتدای باب دوازدهم از اعمال رسولان آمده است:  و در آن زمان هیرودیس پادشاه، دست تطاول بر بعضی از کلیسا دراز کرد و یعقوب برادر یوحنا را به شمشیر کشت (اعمال 12/ 1 و 2)  اف. اف. بروس که ذکر او سابقاً مذکور آمد در تفسیر این بند نوشته است:  یعقوب اولین نفر از رسولان بود که شهید شد. به این ترتیب وعده‌ای که مسیح به او و برادرش داده بود انجام شد که هر دو از همان پیاله‌ای که او می‌نوشد خواهند نوشید و همان تعمیدی را خواهند پذیرفت که او پذیرفته است (مرقس 10/ 39). ولی منظور عیسی این نبود که آنها هر دو با هم خواهند مرد. در واقع به نظر می‌رسد که یوحنا بیش از همۀ رسولان عمر کرد. نظریۀ مطرح‌شده به وسیلۀ ادوارد شوارتس و دیگران که ماجرای اخیر در شکل اولیۀ خود به این صورت بوده که هر دو برادر به وسیلۀ هیرود اغریپاس کشته شدند کاملاً بی‌مورد است.3  بروس در اینجا سخن ادوارد شوارتس (1940 - 1858) 4 و محققان دیگر در این خصوص را بدون دلیل رد کرده است. در حالیکه رأی خود او متضمن نقض پیشگویی عیسی(ع) است که یوحنا عمر طویل نموده به مرگ طبیعی رحلت کرده باشد.      لذا به نظر می‌رسد که در این عبارت، کلمۀ «برادر» به جای واو عطف جعل شده است. یعنی جملۀ فوق در اصل اینگونه بوده است: «یعقوب و یوحنا را به شمشیر کشت». زیرا اولاً در ادامۀ متن آمده که هیرود پطرس را نیز دستگیر کرد که فرشتۀ خدا او را رهانید و سپس هیرود به مرگی بد مرد. از آنجا که این سه حواری برجسته از جلیل به عیسی(ع) پیوسته‌اند و در مواقف سخت در کنار یکدیگر بوده‌اند لذا عجیب است که هیرود با یوحنا کاری نداشته یا او ایشان را تنها گذاشته باشد. ثانیاً که ما از این پس در رسالۀ اعمال رسولان از یوحنا نیز خبری نمی‌شنویم. به این ترتیب پیشگویی حضرت عیسی(ع) نیز درست در می‌آید که حکام امت‌ها بر این دو برادر مسلّط می‌شوند. (مراد از «امت‌ها» این است که آن حاکم از غیریهودیان خواهد بود. هیرود کبیر و نوۀ او همچون هیرود اغریپاس مذکور در فوق، از قوم ادوم بودند و نه یهودی).      علمای مسیحی که این جعل را مرتکب شدند برای آن بود تا مدعی شوند که نویسندۀ انجیل چهارم پسر کوچک زَبدی ماهیگیر یعنی یوحنا برادر یعقوب بوده است که انجیل خود را در سال 96 میلادی نوشته است (در خصوص نویسندۀ انجیل چهارم در ادامه سخن خواهیم گفت).  مطابق انتهای انجیل یوحنا، حضرت عیسی(ع) از دستگیری و شهادت پطرس بدو خبر داد. و او اهمیتی نداده علاقمند بود تا عاقبت حواری محبوب را بداند در وقتی که حضرت عیسی(ع) با او اینچنین سخن می‌کرد:  (18) «زمانی که پیر شوی دست‌های خود را دراز خواهی کرد و دیگران تو را بسته، به جایی که نمی‌خواهی تو را خواهند برد.» (19) و بدین سخن اشاره کرد که به چه قسم موت،
خدا را جلال خواهد داد. و چون این را گفت به او فرمود: «از عقب من بیا». (20) پطرس ملتفت شده آن شاگردی که عیسی او را محبت می نمود، دید که از عقب او می آید. شاگردی که عیسی او را محبت می‌نمود دید که از عقب می‌آید. او همان بود که بر سینۀ وی وقت عشاء تکیه می‌زد و گفت خداوندا کیست آن که تو را تسلیم می‌کند؟ (21) پس چون پطرس او را دید به عیسی گفت: «ای خداوند! و او چه شود؟» (22) عیسی بدو گفت: «اگر بخواهم که او بماند تا باز آیم تو را چه؟ تو از عقب من بیا.» (23) پس این سخن در میان برادران شهرت یافت که آن شاگرد نخواهد مرد. لیکن عیسی به او نگفت که نمی‌میرد بلکه «اگر بخواهم که او بماند تا باز آیم تو را چه؟» (24) و این شاگردی است که به این چیزها شهادت داد و اینها را نوشت و می‌دانیم که شهادت او راست است. (25) و دیگر کارهای بسیار عیسی به جا آورد که اگر فرداً فرداً نوشته شود گمان ندارم که جهان هم گنجایش نوشته‌ها را داشته باشد (یوحنا، باب 21).  انجیل یوحنا با این عبارات تمام می‌شود. طبق این نقل، حضرت عیسی(ع) خبر داده است که به وقت بازگشت او به زمین، حواری محبوب او (که یوحنا نامش را نمی‌برد) با آن حضرت رجعت خواهد کرد. لذا شناخت آن حواری محبوب برای ما اهمیت مضاعف می‌یابد زیرا وجود او نه تنها مربوط به گذشته بلکه مربوط به زمان آینده نیز هست.  محقق و نویسنده: امیر اهوارکی  پانوشت‌ها:  1. باید متذکر شد که کلمۀ «پطرس»، یونانی است و این کلمه بر زبان حضرت عیسی(ع) نیامده است. زیرا آن حضرت همچون سایر مردم یهود به زبان آرامی (سُریانی) یا عبرانی (نگا. اعمال 22/ 2) سخن می‌کرده است. لقبی که آن حضرت به شمعون داد «کیفا» بوده است که در چند نوبت در کتاب عهد جدید ثبت است (نگا. انجیل یوحنا 1/ 42 ـ اول قرنتیان 9/ 5 ـ غلاطیان 2/ 9). «کیفا» یک لغت عبری و معادل با «الصّفا» در زبان عربی است. برای «الصفا» دو معنی ذکر شده است: اول «مصطفی» یعنی «برگزیده» (آل‌عمران/ 33)، و دوم «صَفوان» یعنی «صخرۀ سخت» (بقره/ 264). لقب «کیفا» را در زبان یونانی به «پطرس» ترجمه کردند که فقط به معنای «صخره» است. لذا در این ترجمۀ یونانی، معنای «برگزیدگی» وجود ندارد.  2. قاموس کتاب مقدس، مدخل «کلیوپاس»، ص 736  3. تفسیر کتاب اعمال رسولان، صص. 156 و 157  (برگه 2) 🕊 @bazgashteeisamasih
IMG_20200413_105317_204.jpg
85.6K
انا لله وانا الیه راجعون رحلت جانگداز برادر عزیزمان، پژوهشگر ژرف اندیش، مبلغی توانا و ادیان پژوه پر تلاش، "حجه الاسلام محمد عادلی" را به خانواده ان عزیز و تمامی پژوهشگران بخصوص پژوهشگران حوزه ادیان تسلیت میگوییم . و برای آن عزیز از دست رفته علو درجات میطلبیم. انجمن گفتگوی اسلام و مسیحیت.
«YA ALİ (A) İLAHİSİ (ALLAHİN ASLANİ ALİ)» را در YouTube تماشا کنید https://youtu.be/U_jKyLkgqSI
✡️ اسرائیل بزرگتر؛ برنامه‌ای صهیونیستی برای خاورمیانه (١) 1️⃣ اعلام به‌رسمیت شناختن (بیت‌المقدس) به‌عنوان پایتخت از سوی یعنی نقض صریح قطعنامه ۲۳۳۴ سازمان ملل و دفاع از اشغالگری نامشروع. 2️⃣ حرکت ترامپ برابر است با حمایت کامل از اسرائیلی‌ها و تایید واقعی «اسرائیل بزرگ‌تر». 3️⃣ این سیاست، جزء لاینفک سیاست خارجی آمریکا برای «بالکانیزه» کردن خاورمیانه است و اقدام ترامپ دقیقا در جهت بی‌ثبات‌سازی منطقه صورت گرفته است. 4️⃣ فراموش نکنید که روزگاری پدر صهیونیست‌ها گفت: «محدوده‌ی ، از رود نیل تا فرات خواهد بود». 5️⃣ همین عبارت نیز از زبان حاخام فیشرمن نیز بدین شکل ابراز شد: ، از رود نیل مصر تا فرات عراق که بخش‌هایی از سوریه و لبنان هم جزو آن خواهد بود، مساحت خواهد داشت! 6️⃣ با نگاه به بافت کنونی حوادث، متوجه خواهید شد که حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، جنگ شش روزه لبنان در سال ۲۰۰۶، و حمله به لیبی در سال ۲۰۱۱، و جریانات اخیر سوریه، عراق و یمن، در مسیر همین طرح صهیونیست‌ها برای خاورمیانه صورت گرفت. 7️⃣ طرح ، به دنبال تضعیف همسایگان عرب از طریق پروژه‌ی توسعه‌بخشی سرزمین صهیونیست به کمک آمریکا، عربستان سعودی، و ناتو است. 8️⃣ در این مسیر، آنها به دنبال افزایش محدوده قدرت و نفوذ و رویارویی با هستند. ✍️ پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ / پروفسور میشل چاسودوفسکی
✡️ اسرائیل بزرگتر؛ برنامه‌ای صهیونیستی برای خاورمیانه (٢) 1️⃣ طرح سازمان جهانی برای ، اراضی و مناطق زیر را در بر می‌گیرد: ۱. فلسطین تاریخی ۲. جنوب لبنان تا صیدا، رود لیطانی، ۳. بلندی‌های جولان، فلات حوران، و درعا در سوریه ۴. کنترل خط آهن حجاز از درعا تا عمّان و تا خلیج عقبه در اردن 2️⃣ برخی از صهیونیست‌ها حتی بیشتر هم می‌خواهند: از نیل تا فرات که شامل فلسطین، لبنان، غرب سوریه و جنوب ترکیه می‌شود. 3️⃣ تصمیم دارند تا آن‌قدر کنند و آنقدر فشار بر فلسطینیان بروند تا از اراضی خود خارج شده و کرانه باختری و نوار غزه هم به خاک اشغال‌شده و اصطلاحاً همان «دولت اسرائیل» پیوست شوند. 4️⃣ سپس، دولت‌های نیابتی را در بخش‌هایی از سوریه، لبنان، اردن، صحرای سینا، عربستان، و عراق که در برنامه اشغال‌گری‌اش است، ایجاد نماید. ✍️ پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ / پروفسور میشل چاسودوفسکی
✡️ اسرائیل بزرگتر؛ برنامه‌ای صهیونیستی برای خاورمیانه (٣) 1️⃣ ، طرحی است در تداوم اندیشه مستعمراتی بریتانیا در خاورمیانه و هدف آن اطمینان از برتری منطقه‌ای اسرائیل است. 2️⃣ این طرح، به دنبال این است که اسرائیل محیط ژئوپلتیک‌اش را از خلال منطقه در قالب کوچک و ضعیف کردن حکومت‌های عرب اطرافش بازطراحی نماید. 3️⃣ عراق را می‌توان حساس‌ترین و مهم‌ترین بخش اندیشه‌ی دانست. چرا که صهیونیست‌ها این کشور را به‌عنوان پایتخت طرح خود می‌شناسند و تصمیم دارند که آن را به یک دولت کرد و ۲ دولت عرب تقسیم کنند. 4️⃣ نشریه «آتلانتیک» در سال ۲۰۰۸ و مجله نیروی هوایی ارتش آمریکا در سال ۲۰۰۶، هر دو، نقشه طرح یینون را ارائه دادند و در آن به تقسیم خاک لبنان، سوریه، و مصر و جزءبندی خاک ایران و ترکیه پرداختند. 5️⃣ طرح یینون پا را فراتر گذاشته و حتی خواستار تجزیه‌ی شمال آفریقا از مصر تا سودان و لیبی شده است. ✍️ پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ / پروفسور میشل چاسودوفسکی
✡️ اسرائیل بزرگتر؛ برنامه‌ای صهیونیستی برای خاورمیانه (۴) 1️⃣ طرح صهیونیست‌ها باید در دو مرحله به هدف برسد: ۱) تبدیل به یک قدرت بلامنازع منطقه‌ای در حد یک امپراتوری. ۲) تجزیه‌ی کشورهای عرب اطراف و تبدیل آنها به حکومت‌های ضعیف و فرمان‌بر. 2️⃣ هر کدام از این حکومت‌ها دارای یک فرقه و یا مذهب و دین هستند و پیوسته در اختلاف و رقابت به سر خواهند برد، به‌عنوان رصدخانه اسرائیل عمل می‌کنند و منابع مشروعیت اخلاقی وی خواهد بود. 3️⃣ توجه کنید که جنگ داخلی عراق و سوریه در راستای همین امر صورت گرفت. 4️⃣ اما شکست و جبهة‌النصره مورد حمایت آمریکا در این دو کشور از سوی ائتلاف ایران، روسیه، و حزب‌الله لبنان، شکست بسیار بزرگی برای طرح و پروژه‌ی اسرائیلی‌ها بود و آن‌ها را به‌طور قابل‌توجهی عقب انداخت. ✍️ پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ / پروفسور میشل چاسودوفسکی
هدایت شده از مجید گودرزی
🔻 جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار می‌گردد. 🔸شرایط شرکت در جشنواره: کتابها، پایانامه‌های سطح سه و چهار حوزه و پایان نامه‌های مقطع ارشد و دکتری مراکز آموزش عالی که از 1396/01/01 تا 1398/12/29 نوشته یا دفاع شده باشند. 🔹مهلت ارسال آثار: تا 31 خرداد 1399 📞 02532928970 _ 09107625204 🏢 آدرس: قم - 45 متری شهید صدوقی، ابتدای بلوار فردوسی، ساختمان خاتم، طبقه 5 - دبیرخانه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب 📬 کدپستی: 3713114964 🔎 جزئیات بیشتر در کانال اطلاع رسانی
🔸نامه مدیر حوزه‌های علمیه به شورای جهانی کلیساها 🔻آیت‌الله اعرافی در نامه به دبیرکل شورای جهانی کلیساها، آمادگی حوزه‌های علمیه را برای همکاری و هم‌فکری با نهاد کلیسای ارتدوکس اعلام کرد.
ه گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در نامه به دبیرکل شورای جهانی کلیساها خاطر نشان کرد: حادثه ناگوار انتشار ویروس کرونا مایه رنج و مصیبت کشورها و ملت ها و موجب غم و اندوه رهبران ادیان، عالمان و اندیشمندان شده است. آیت‌الله اعرافی افزود: حوزه‌های علمیه و بزرگان دین در قم و ایران ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان و آسیب دیدگان از پیروان همه ادیان و همه ملت های جهان، آرزوی دوری همه بلاها و نابسامانی ها از جهان و رحمت الهی برای جانباختگان و شفای عاجل برای بیماران را از خداوند منان دارد. مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: حوادث و بلایای طبیعی در منطق ادیان آسمانی پدیده هایی هشداردهنده برای آزمون بشر، زمینه ساز تکامل و تعالی انسان، مایه بصیرت نسبت به مبدا و معاد، فرصتی برای سنجش و تجلی خصلت‌های انسانی و اجتماعی و شکوفایی روح همدلی، ایثار و فداکاری است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تبیین صحیح، عقلانی و حکیمانه این گونه حوادث و چگونگی مواجهه با آن، پرهیز از دوقطبی غیرواقعی علم و دین، توسعه پژوهشهای ناظر به معالجه آسیب ها و معضلات اجتماعی وظیفه‌ای سترگ بر عهده همه نخبگان، فرهیختگان و مسئولان است. وی تصریح کرد: لازم است رهبران و عالمان دینی با تحکیم مبانی اعتقادی و توجه به ضرورت تزکیه ی نفس و صیانت جامعه از ناهنجاری ها و آلودگی ها و نیز توجه به قدرت لایزال خداوند متعال، اهتمام به دعا و تضرع در پیشگاه خداوند را ترویج کنند و بدون تردید انجام این مهم نیازمند همدلی و همکاری همگانی همه مراکز و مجامع علمی دینی و رجوع به سرمایه بی نظیر تعالیم وحیانی پیامبران آسمانی با رویکردی جامع و عقلانی است. رهبران راستین الهی همواره بر ارادت و پیمان خود با خداوند و پیامبران الهی و انسانیت ایستاده اند و خواهند ایستاد. آیت‌الله اعرافی در پایان اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و بزرگان و استادان و طلاب آن آمادگی دارند ضمن تبادل تجارب علمی، پژوهشی، فرهنگی و امدادی به ویژه در عرصه مجازی، فصل جدیدی از هم فکری ها و همکاری ها را با مراکز علمی بین المللی، دانشگاه ها، مراکز دینی، رهبران ادیان آسمانی و کشورهای دنیا و نهاد مسیحیت ارتدوکس آغاز نمایند تا با این حوار و تعامل صف واحد ادیان الهی درخدمت بشریت شکل گیرد.
بسم الله الرحمن الرحیم برای ادیان پژوهان عزیز این سیر مطالعاتی رو ارائه فرمودند با این توضیح:👇 این کتاب ها بر اساس حجم و محتوا و مقداری که فرد میخواهد درباره مسیحیت بداند، از کم به زیاد ترتیب بندی شده و فرد اگر میخواهد تخصّصی بداند، تا شماره 6 و اگر کمتر میخواهد بداند تا همان میزان مورد نیاز میتواند انتخاب کند. 👇👇👇🌹🌹🌹
IMG_20200427_150145_588.jpg
116.1K
۱- کتاب اشنایی با مسیحیت درسواره انتقادی 🌹🌹🌹
👆👆👆🌹🌹🌹 ۲- مجموعه پوستر کتاب ۲۰ جلدی ترسا برای افراد عموم جامعه کسانی که گرایش به پیدا کردند.
IMG_20200427_150155_239.jpg
14.3K
۳_ مسیحیت شناسی تحلیلی yun.ir/m1o771 🌹🌹🌹
IMG_20200427_150203_089.jpg
69.6K
۴- درسنامه مسیحیت دو جلدی 🌹🌹🌹
۵- مجموعه کتاب های 25 جلدی تخصّصی نقد و بررسی مسیحیت که برخیش چاپ شده که عبارتند از: 1- تثلیث در قران و عهدین 2_ نجات شناسی مقایسه ای در اسلام و مسیحیت 3_ باستان شناسی کتاب مقدس 4_ تاریخ جنگ در اسلام و مسیحیت (کاتولیک . پروتستان . ارتدکس) 5_ میسیولوژی 6_ مسیحیت پنطیکاستی . و.... 🌹 @bazgashteeisamasih
چند نکته؛ ۱_ حضرت مسیح در نامه های پولوس نامبارک و ملعون خوانده شده. (( ملعون است هرکه به دار آویخته شود )) غلاطیان ۳ : ۱۳ ۲_ در نامه های پولوس از شریعت و اجرای احکام و حدود الهی منع میکند و انجام آنها را منسوخ می شمارد. غلاطیان ۳؛ ۸ الی ۱۲ فرمایش خداوند در قرآن و سخنان پولوس با شما 👇👇👇 فَأَشَارَتْ إِلَيْهِ قَالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَنْ كَانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا ﴿۲۹﴾ [مريم] به سوى [عيسى] اشاره كرد گفتند چگونه با كسى كه در گهواره [و] كودك است‏ سخن بگوييم (۲۹) قَالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتَانِيَ الْكِتَابَ وَجَعَلَنِي نَبِيًّا ﴿۳۰﴾ [كودك] گفت منم بنده خدا به من كتاب داده و مرا پيامبر قرار داده است (۳۰) وَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنْتُ وَأَوْصَانِي بِالصَّلَاةِ وَالزَّكَاةِ مَا دُمْتُ حَيًّا ﴿۳۱﴾ و هر جا كه باشم مرا با بركت‏ ساخته و تا زنده‏ ام به نماز و زكات سفارش كرده است (۳۱) وَبَرًّا بِوَالِدَتِي وَلَمْ يَجْعَلْنِي جَبَّارًا شَقِيًّا ﴿۳۲﴾ و مرا نسبت به مادرم نيكوكار كرده و زورگو و نافرمانم نگردانيده است (۳۲) وَالسَّلَامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا ﴿۳۳﴾ و درود بر من روزى كه زاده شدم و روزى كه مى‏ ميرم و روزى كه زنده برانگيخته مى ‏شوم (۳۳) ذَلِكَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ قَوْلَ الْحَقِّ الَّذِي فِيهِ يَمْتَرُونَ ﴿۳۴﴾ اين است [ماجراى] عيسى پسر مريم [همان] گفتار درستى كه در آن شك مى كنند (۳۴) مَا كَانَ لِلَّهِ أَنْ يَتَّخِذَ مِنْ وَلَدٍ سُبْحَانَهُ إِذَا قَضَى أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ ﴿۳۵﴾ خدا را نسزد كه فرزندى برگيرد منزه است او چون كارى را اراده كند همين قدر به آن مى‏ گويد موجود شو پس بى ‏درنگ موجود مى ‏شود (۳۵) ۱_ عیسی مسیح زنده است. ۲_ عیسی مسیح هرجا که باشد مبارک و با برکت است. ۳_ عیسی مسیح تا زنده است به نماز و روزه سفارش میکند. ۴_ عیسی مسیح نسبت به مادر نافرمان و زورگو نیست. ۵_ عیسی مسیح بنده خداست. ۶_ عیسی مسیح فرزند خدا نیست. ۷_ به عیسی مسیح کتاب عطا شده است. ۸_ عیسی مسیح پیامبر خداست. ۹_ خداوند یگانه است و هیچ فرزندی ندارد و منزّه است از داشتن هم ذات . ۱۰_ ماجرای حقیقی عیسی مسیح پسر مریم همین است که در قرآن بیان شده، پس به شک نیافتید و به دنبال بافته های ذهن افراد نباشید. 🌹 @bazgashteeisamasih
«Holy Saint Mary/Bibi Maryam and the Birth of Jesus/Issa (pbuh)» را در YouTube تماشا کنید https://youtu.be/ViwByqhrbaA 🌹 @bazgashteeisamasih