eitaa logo
رنگین کمان 🌈
483 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
43 فایل
کشکول (سیاسی،اجتماعی،دینی،عکس نوشته و...) لینک دعوت کانال ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/929759250C9dcea431bf برآے تبـادلـ و پیشنهادات بہ آیدے زیر مـراجـعـہ ڪنـید💐 @Mf4506 @Sobhan59 👌برداشتن هر گونه مطلبی از کانال جایز است #حَلالاًطَیّباً
مشاهده در ایتا
دانلود
استماع موسیقی حکم استماع موسیقی های صدا و سیما یا اداره ارشاد،ساخت و تعلیم و خرید و فروش ابزار آلات موسیقی چیست؟ حضرت آیت الله خامنه ای: هر گونه نوازندگی مطرب لهوی که متناسب با مجالس عیش و نوش باشد حرام است. حضرت آیت الله فاضل لنکرانی:موسیقی اگر مطرب و مهیج و مناسب مجالس لهو و لعب باشد حرام است و در غیر این صورت مانعی ندارد و مرکز پخش تاثیری در حکم ندارد. حضرت آیت الله بهجت:اگر موسیقی مطرب باشد استماع و خرید و فروش آن حرام است. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: آنچه را عرف مردم موسیقی می دانند استماع آن و ساخت و تعلیم و تعلم و فروش آلات آن حرام است. حضرت آیت الله مکارم شیرازی: کلیه صداها و آهنگ ها که مناسب لهو و فساد است حرام و غیر آن حلال. است و تشخیص آن با مراجعه به اهل عرف عام خواهد بود. حضرت آیت الله تبریزی: گوش دادن به موسیقی لهوی که مناسب مجالس خوشگذرانی می باشد جایز نیست و هنچنین ساخت و تعلین و خرید و فروش ابزار آلات موسیقی لهوی جایز نیست. حضرت آیت الله سیستانی: اگر موسیقی مناسب لهو و عیاشی نباشد حرام نیست. منبع:مسائل جدید ،جلد۱،ص۵۳و۵۴ نویسنده:سید محسن محمودی
تشویق موسیقی دانها و نویسندگان طاغوتی متاسفانه برخی متصدیان فرهنگی کشور برخی از نویسندگان طاغوتی را تشویق کرده یا با برپایی جشنواره های موسیقی هدایایی را به عنوان تشویق به موسیقیدانان می پردازند ،آیا صرف بیت المال مسلمین در این راستا و اهدای هدایا از بیت المال به این گونه افراد و اساسا این حرکت در نظام جمهوری اسلامی چه صورت دارد؟ حضرت آیت الله خامنه ای:صرف بیت المال مسلمین باید بر طبق موازین قانونی و شرعی صورت پذیرد. حضرت آیت الله تبریزی: تشویق کسانی که موسیقی لهوی می زنند حرام است و کسب که اموال عمومی را صرف آنها می کند ضامن است و نزد خداوند متعال مسئول اعمالش می باشد و باید توبه کند و گرنه در آخرت مسئول خواهد بود. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:تعلیم و تعلم موسیقی و صرف بیت المال مسلمین در این گونه امور حرام و موجب اشتغال ذمّه مسئولین مربوطه است خداوند مسلمین را از فتنه آخر الزمان حفظ فرماید. حضرت آیت الله فاضل لنکرانی:بطور کلی اگر کار حرامی صورت گیرد به هیچ وجه جایز نیست. حضرت آیت الله مکارم شیرازی: این کار شرعا جایز نیست و در جمهوری اسلامی خطایی بزرگتر محسوب می شود. منبع:احکام جدید،جلد۱،ص۵۱و۵۲ نویسنده:سید محسن محمودی
شرکت در مجالس موسیقی شرکت کردن در مجالس جشن و عروسی که در آن برنامه های موسیقی اجرا می شود چگونه است؟ حضرت آیت الله خامنه ای: شرکت در این گونه مجالس در صورتی که تایید و یا تشویق گناهکار باشد حرام است. حضرت آیت الله فاضل لنکرانی: شرکت در مجالس لهو و لعب جایز نیست. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: جایز نیست. حضرت آیت الله بهجت: اگر موسیقی مطرب است شرکت جایز نیست. حضرت آیت الله مکارم شیرازی: شرکت در مجلس گناه جایز نیست. حضرت آیت الله تبریزی: گوش دادن به موسیقی لهوی ولو در مجالس عروسی جایز نیست. حضرت آیت الله سیستانی: اگر موسیقی مناسب مجالس لهو و عیاشی است شرکت کردت جایز نیست. منبع:مسائل جدید،جلد۱،ص۵۷و۵۸ نویسنده:سید محسن محمودی
❇️ معیار بخشیدن مدت در ازدواج موقت ❇️ 💠1- آیا برای بخشیدن ، باید حتما قید شود باقیمانده را بخشیدم یا فسخ کردم ؟ یا اگر مثلا مرد(‌با قصد جدی) بگوید تمام و شما را به خیر و ما را به سلامت یا من با تو دیگر کاری ندارم و منظورش نامحرم شدن است؟ یا بگوید تو دیگه زن من نیستی؟ از این نوع موارد که بین مردم عرف است ولی قصد جدایی دارند آیا حکم بخشیدن مدت را دارد؟ 2- اگر مرد یک طرف ببخشد کفایت می کند و به زن چیزی نگوید؟ ✅پاسخ ✍ آیت الله خامنه ای: 1) با هر لفظی که عرفا دلالت بر بخشش باقیمانده عقد موقت می کند بگوید، صحیح است. 2) اگر با قصد جدی لفظی را که دلالت بر بخشش باقیمانده می کند بگوید بخشش محقق می شود هر چند به زن نگفته باشد. ✍آیت الله مکارم: 1- هر جمله و عبارتی که دلالت بر فسخ داشته باشد و به نیت فسخ بگویند کافی است. 2- باید بخشیدن باقیمانده مدت را به اطلاع زن برساند و زن نیز بعد از اتمام مدت عده می تواند بادیگری ازدواج نماید. ✍ آیت الله شبیری: 1- هر تعبیری که ابراز و اظهار قصد بخشش باشد کافی است مثل موارد مذکور در سوال. 2-مطلع بودن زن، دخالت در اتمام عقد به سبب بخشش مدت ندارد. ✍آیت الله وحید: 1-ابراء مدت عقد موقت از ایقاعات است و نیاز به انشاء دارد که مثلاً به قصد بخشش مابقی مدت حرفی بزند که از آن بفهمند مابقی مدت را بخشیده است. 2-کافی است. ✍ آیت الله فاضل: 1-در صورتی که منظور مرد از بیان جمله «دیگه تمام شد و شما را به خیر و ما را به سلامت»؛ بخشیدن مدت بوده کفایت می کند. اما اگر با قصد بخشیدن مدت نباشد و از روی عصبانیت این حرف را بگوید عقد موقت باطل نمی شود. 2- اگر مرد یک طرف با قصد بخشیدن مدت عقد موقت را ببخشد عقد باطل می شود و کفایت می‌کند، لیکن تا زمانی که زن خبر نشود نمیتواند با کسی دیگر ازدواج کند. -------- 💠 استفتا از سایت مراجع عظام
مکیال المکارم،  به معنای (معیار سنجش خوبیها) است و این کتاب به سفارش خود حضرت مهدی (ارواحنا لتراب مقدمه الفداه) نوشته و نام گذاری شده است. در این کتاب به تفصیل راجع به فواید دعا برای فرج سخن گفته شده است. نویسنده ی این اثر با ارزش (آیت الله محمد تقی موسوی اصفهانی) می باشند. به راستی، هیچ کتابی همچون المکارم،  شما را با وظایف و حقوق بنده نسبت به امام زمان (عج) آشنا نمی کند. والطاف امام زمان (علیه السلام) نسبت به بندگان ☘تعداد باب های کتاب مکیال المکارم، مانند تعداد دروازه های بهشت، هشت باب است که در هر کدام به موضوعی خاص پرداخته شده است:  شناختن امام زمان (عج)،  اثبات امامت ایشان،  قسمتی از حقوق آن حضرت نسبت به ما،  لزوم دعای ما برای امام،  نتایج دعا برای فرج،  بهترین اوقات دعا،  چگونگی دعا برای فرج و تکالیف منتظران .
این کتاب گران سنگ 80 وظیفه و تکلیف ما نسبت به حضرت مهدی در عصر غیبت بیان شده است که به شرح زیر است : 1. تحصیل شناخت صفات و آداب و ویژگی های آن حضرت 2. رعایت ادب نسبت به او 3. اظهار محبت نسبت به آن حضرت به طور خاص 4. محبوب نمودن او در میان مردم 5. انتظار فرج و ظهور آن حضرت 6. اظهار اشتیاق به دیدار آن بزرگوار 7. ذکر مناقب و فضائل آن حضرتعلیه السلام 8. اندوهگین بودن مؤمن از فراق آن حضرت 9. حضور در مجالس ذکر مناقب و فضائل آن حضرت 10. تشکیل مجالس ذکر مناقب و فضائل آن حضرت 11. سرودن شعر در فضایل و مناقب آن حضرت 12. خواندن شعر در فضایل و مناقب آن حضرت 13. قیام به هنگام یاد شدن نام و یا القاب آن حضرت 14. گریستن بر فراق آن حضرت 15. گریاندن بر فراق آن حضرت 16. خود را به گریه کنندگان شبیه نمودن بر فراق آن حضرت 17. درخواست معرفت امام عصر علیه السلام از خداوند عزوجل 18. تداوم درخواست معرفت آن حضرت 19. مداوت به خواندن دعای غریق ( یا الله، یا رحمن، یا رحیم، یا مقلب القلوب ...) 20. دعا در زمان غیبت آن حضرت 21. شناختن علامت های ظهور آن حضرت 22. تسلیم بودن و عجله نکردن 23. صدقه دادن به نیابت آن حضرت 24. صدقه دادن به قصد سلامتی آن حضرت 25. رفتن به حج به نیابت آن حضرت 26. فرستادن نایب که از طرف آن حضرت حج کند 27. طواف بیت الله الحرام به نیابت آن حضرت 28. نایب ساختن دیگری تا از طرف آن حضرت طواف نماید 29. زیارت مشاهد رسول خدا و ائمه معصومین (علیهم السلام) به نیابت از مولایمان 30. استحباب اعزام نایب برای زیارت از سوی آن حضرت علیه السلام 31. سعی در خدمت کردن به آن حضرت 32. اهتمام ورزیدن به یاری آن حضرت 33. تصمیم قلبی بر یاری کردن آن حضرت در زمان حضور و ظهور او 34. تجدید بیعت با آن حضرت علیه السلام بعد از فرایض همه روزه و هر جمعه 35. صله آن حضرت علیه السلام به وسیله مال 36. صله شیعیان و دوستان صالح امامان علیهم السلام به وسیله مال 37. خوشحال کردن مؤمنین 38. خیرخواهی برای آن حضرت علیه السلام 39. زیارت کردن آن حضرت علیه السلام 40. دیدار مؤمنین صالح و سلام کردن بر آنان 41. درود فرستادن بر آن حضرت علیه السلام 42. هدیه کردن ثواب نماز به آن حضرت علیه السلام 43. هدیه نماز مخصوص 44. نماز هدیه به آن حضرت به گونه مخصوص در وقت معین 45. اهداء قرائت قرآن به آن حضرت 46. توسل و طلب شفاعت از خداوند به وسیله آن حضرت 47. دادخواهی و توجه نمودن و عرض حاجت به آن حضرت 48. دعوت کردن مردم به آن حضرت 49. رعایت حقوق آن حضرت و مواظبت بر ادای آنها و رعایت وظایف نسبت به آن بزرگوار 50. خشوع دل هنگام یاد آن حضرت 51. عالم باید عملش را آشکار سازد 52. تقیه کردن از اشرار و مخفی داشتن راز از اغیار 53. صبر کردن بر اذیت و تکذیب و سایر محنت ها 54. درخواست صبر از خدای تعالی 55. سفارش یکدیگر به صبر در زمان غیبت آن حضرت 56. پرهیز از مجالسی که نام آن حضرت علیه السلام در آنجا مورد تمسخر باشد 57. تظاهر با ستمگران و اهل باطل 58. ناشناس ماندن و پرهیز از شهرت یافتن 59. تهذیب نفس 60. اتفاق و اجتماع بر نصرت آن حضرت 61. متفق شدن بر توبه واقعی و بازگرداندن حقوق به صاحبان آنها 62. یوسته به یاد آن حضرت بودن 63. به آداب آن حضرت عمل نمودن 64. دعا به درگاه الهی برای جلوگیری از نسیان یاد آن حضرت علیه السلام 65. اینکه بدنت نسبت به آن حضرت خاشع باشد 66. مقدن دانستن خواستة آن حضرت بر خواسته خود 67. احترام کردن نزدیکان و منسوبین به آن حضرت (مانند سادات علوی و علمای دینی ) 68. بزرگ داشتن اماکنی که به قدوم آن حضرت علیه السلام زینت یافته اند 69. وقت ظهور را تعیین نکردن 70. تکذیب و دروغ شمردن وقت گذاران ظهور 71. تکذیب کردن مدعیان نیابت خاصه آن حضرت علیه السلام در زمان غیبت 72. درخواست دیدار آن حضرت با عافیت و ایمان 73. اقتدا و تأسی جستن به اخلاق و اعمال آن حضرت 74. حفظ زبان از یاد غیر خدا و مانند آن 75. خواندن نماز آن حضرت 76. گریستن در مصیبت مولایمان شهید مظلوم حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام 77. زیارت قبر مولایمان آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام 78. بسیار لعنت کردن بر بنی امیه در آشکار و پنهان 79. اهتمام و همت کردن در ادای حقوق برادران دینی 80. مهیا کردن سلاح و اسب در انتظار ظهور آن حضرت (منظور آماده باش بودن)
(از اقتصادی تا نظامی ) [چه واژه ی پر محتوایی] 🔹پس از استقلال ، دستاوردی دیگر است که انقلاب نصیب ملت کرد. بخوانید وخود کنید👇 🔺در دوره پهلوی کسی جرات مخالفت با شاه را نداشت.( حتی مقامات ومسئولین کشوری ) همه باید مراقب سخن های خود می‌بودند تا مبادا اعلی حضرت ناراحت بشود. 🔹اما اکنون مقامات کشوری که هیچ ؛روزنامه‌ها ورسانه‌ها هم هر چه می‌خواهند می‌گویند ومی‌نویسند… بیایید به بررسی یکی از سند های مکتوب توسط ساواک بپردازیم تا ببینیم زبان‌ها تا چه اندازه در آن زمان قاصر بودند. ♦️با آغاز ریاست نصیری بر ساواک، سانسور مطبوعات گسترش یافت، ( در دهه‌های ۵۰-۱۳۴۰) و از محتوی عاری شدند؛ در همان حال روزنامه‌نگاران و ارباب مطبوعات، تحت مراقبت‌های دائمی ساواک قرار گرفتند. 🔸دوران نخست‌وزیری هویدا (۱۳۵۶-۱۳۴۳) سخت‌ترین برهه سانسور و کنترل سازمان یافته مطبوعات و روزنامه‌ها را تجربه کرد و ارباب مطبوعات و نویسندگان جرائد، تنها در چهارچوب تعیین شده از سوی ساواک و مجموعه حاکمیت قلم‌فرسایی می‌کردند. مطبوعات همواره سایه سنگین ساواک را بر فعالیت‌های خود احساس می کردند. آن چه در منعکس می‌شد، در درجه اول ارائه تصویری غیرواقعی، تحسین‌آمیز و ستایش‌گرانه از شخص شاه و دربار بود.!!! 🔸چنین القا می‌شد که کشور تحت هدایت‌های شاه به سرعت در مسیر توسعه و تعالی قرار گرفته و مخالفان حکومت جز جلوگیری از این حرکت قصدی نداشته و بنابراین محکوم به شکست‌اند. به عبارت دیگر فقط مواردی را بازگو می‌کردند که خوشایند ساواک و شاه و دربار حاکمیت بود. ✅ ولی اکنون با گذشت بیش از سال از پیروزی انقلاب تنها کافیست به روزنامه‌ها نگاهی حتی اجمالی انداخت تا فرق بین این دو زمان را بفهمیم. 🔹بعضی روزنامه ها چنان به خود جرأت داده اند که حتی به مقدسات اهانت کرده اند و امنیت ملی کشور را در مورد تهاجم بر سر زبان و قلم خود قرار داده اند.😒 📍مدیر «بنیاد آینده آزادی» آمریکا : اگر ایرانی بودم، هنوز از کودتای ۲۸ مرداد خشمگین بودم. 🔸واشنگتن همواره در تلاش بوده تا یک همسو با خود را در ایران به قدرت برساند. 🔹 کودتای ۲۸ مرداد، حمایت آمریکا از صدام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران همگی برای رسیدن به همین هدف انجام شده است.... ʝσvłŋ→°.•رنـگــ🌈ـین کـــ🏹ـمان
☘درتفسیر آیه ی وَمِمَّنْ خَلَقْنَا أُمَّةٌ يَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ يَعْدِلُونَ✨👇 امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: این امّت برهفتادو سه طائفه قسمت می شوند، ۷۲طایفه درآتش و۱ طائفه دربهشتند . وآنهاکسانی هستند که خدای تعالی درباره ی آنها فرموده است: * واز کسانی که آفریده ایم جماعتی هستند که به حقّ هدایت می کنند وبه سبب آن عدالت را برپا می دارند*اعراف ۱۸۱ وآنها من و شیعیان من هستند. 📗غایه المرام ص ۵۷۷ 📗مناقب خوارزمی ص ۲۳۷ 📗امام شناسی جلد ۳ ص ۴۹
امیر المؤمنین علیه السلام فرمودند: قسم به آن خدائی که آسمان را بدون پایه و ستون بالا برده است، اگر مَلَکی از ملائکه، قصد جا بجائی - به اندازهﯼ نَفَسی - از مکانی به مکان دیگر را داشته باشد هرگز بدون اذن من نمی تواند چنین کند، و این امر برای فرزندم حسن و حسین و فرزندانِ از نسل او که نهمین ایشان قیام کننده آن‌ها است نیز می‌باشد. 📚بحار الأنوار: ۲۷/۳۶
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم: «یا فاطِمَةُ، مَنْ صَلّی عَلَیک، غَفَرَ اللّهُ لَهُ، وَأَلْحَقَهُ بی حَیثُ کنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ.» ❤️پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: ای فاطمه، هرکس بر تو صلوات فرستد، خداوند او را آمرزیده و در بهشت، هر کجا باشم، به من ملحق خواهد کرد.
⁉️ سوال : 🔹 آیا زن 👩🏻 می تواند بدون اجازه شوهر 👱🏻‍♂️، در فضای مجازی 🖥 اینترنت، رابطه گسترده ای با دیگران 👥 داشته باشد؟ ✅ پاسخ: ✍اگر مستلزم تصرف در اموال شوهر نباشد، اجازه لازم نیست، ولى توجه داشته باشید ارتباط با نامحرم 👤 که غالباً مستلزم مفسده 😨 و یا خوف ارتکاب گناه 😈 در آن مى ‌باشد، جایز نیست.📛 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
☘درسِ معرفت نفس از امیرالمومنین علیه السلام 🔹کمیل بن زیاد خطاب به امام علی علیه السلام عرض کرد : ای امیر مومنان ! خواهم که از نفسم برایم بگویی ، تا معرفتی بدان یابم ! حضرت علیه السلام فرمود : ای کمیل ! از کدام نفس برایت بگویم ؟ کمیل گفت :مولای من ! مگر بیش از یک نفس در من موجود است ؟ ! فرمود : ای کمیل ! در انسان ۴ نفس موجود است : نامیه نباتیه و حسیه حیوانیه و ناطقه قدسیه و کلیه الهیه 🔸هر یک از آن ها را پنج قوه و دو خصیصه است : 1- نامیه نباتیه را پنج قوه است : ماسکه و جاذبه و هاضمه و دافعه و مربیه .  اما دو خصلت آن عبارت است از زیادت و نقصان ، و انبعاث آن از کبد است .   2- حسیه حیوانیه را نیز پنج قوه است که عبارتند از : شنوایی و بینایی و بویایی و چشایی و لامسه . دو خصلتش نیز رضایت و غضب است ، و محل انبعاثش ، قلب می باشد . 3-  نفس ناطقه قدسیه را نیز پنج قوه است : فکر و ذکر و علم و حلم و نباهت ، و آن را انبعاثی نیست . این نفس شبیه ترین اشباح ، به نفوس ملکیه است ، و دو خصیصه دارد که عبارتند از : نزاهت و حکمت. 4-  کلیه الهیه نیز پنج قوه دارد که عبارتند از : بقای در فنا و نعیم در شقا و عزت در ذلت و فقر در غنا و صبر در بلا . دو خاصیت آن نیز رضا و تسلیم است .    ☘ این همان نفسی است که مبداش خداست و عاقبت به سوی او بازگشت دارد؛ چنانکه خدای تعالی فرموده است : و نفخت فیه من روحی و یا ایتها النفس المطمینه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه .  این ها مراتب و درجات نفس است و عقل در وسط کل این نفوس قرار دارد. یعنی قوام این نفوس به عقل است
💠 باید تا چهل روز از خدیجه کناره گیری کنی و تمام آن را به عبادت مشغول باشی ، تا برای ، لایق شوی. جبرییل این را گفت و رفت ، بی آنکه بداند چه غوغایی در دل محمد به پا کرده است. شور شیرین وصالِ هدیه خداوند از یک سو و تلخی هجران خدیجه از دیگر سو. سر شب ، عمار را فرستاد : سلام مرا به خدیجه برسان و بگو خدیجه این دوری مرا به پای خویشتن نگذار ، من به امر پروردگار و برای هدیه‌اش ، تن به این عزلت داده‌ام. تمام چهل شبِ پیامبر ، جز لَختی استراحت ، به عبادت گذشت و تمام چهل شبِ خدیجه ، به اشک در غم دوری محمد... چهل روز گذشت...اینک افضل آفریده‌های خدا ، آماده‌تر از پیش و لایق‌تر از قبل ، انتظار هدیه بزرگ الاهی را می کشد. جبرییل بر پیامبر وارد شد.یا محمد ! امشب عبادت بر تو حرام است.امشب نباید کسی را بر سر سفره‌ات بنشانی ، که این سفره ، مخصوص توست و بر غیر تو حرام! دست هایت را جلو بیاور. جبرییل آب ریخت و میکاییل به ، دستانش را شستند. جبرییل سیبی را که به دشواری از بهشت آورده بود در حالی که عرق جبرییل هنوز بر آن بود ، پیش روی پیامبر گذاشت...یارسول الله سیب را بخور وبه سوی خدیجه شتاب کن... به سوی خانه شتافت، خانه ، خانه خدیجه. حلقه در را کوفت.صدای خدیجه بلند شد : چه کسی حلقه دری را می گوید که جز محمد نباید بر آن بکوبد. صدای بغض گرفته پیامبر بلند شد : منم محمد. پشت در لبخند بر لب خدیجه نشست اما در که باز شد این دو یار دل‌داده ، ساعتی به تماشای هم ، ریختند.فراق پایان یافت ، تو اینک لایق مادریِ شده ای...