eitaa logo
گروه زبان وادبیات عربی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
55 دنبال‌کننده
135 عکس
67 ویدیو
149 فایل
اطلاع رسانی گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
مشاهده در ایتا
دانلود
این‌که برخی از دانشمندان غربی می‌گویند: نمی‌توان بین قرآن و انجیل یا قرآن و تورات مقایسه کرد و برتری یکی بر دیگری را یافت؛ زیرا که هر یک زبان و ادبیات خاص خود را دارند، نظیر شعر سعدی و شعر حافظ که هر یک ویژگی‌های خودشان را دارند. این مقایسه و مطلب درست نیست؛ زیرا قرآن در هنگام بیان قصه‌های انبیای هر قوم، زبان‌شان، کلمات‌شان و اصطلاحات همان قوم را مطرح ساخته است. بنابراین جملاتش نظیر شعر‌های سعدی یا حافظ نیست که در دو قالب و دو سبک جدا باشد؛ بلکه در همان قالب کتاب‌های پیشین سخن گفته؛ اما برتری‌هایی دارد که این کتاب را «مهیمن» و دارای سیطره بر آنها قرار داده است. (مجله بشارت، شناخت قرآن؛ زبان‌شناسی قرآن، خرداد و تیر ۱۳۸۴، شماره ۴۷)
پروانه انتشار نشریه جستارهای ادب عربی
المؤتمر العلمي للإمام الحسن العسكري (ع) : ترسيخ التلازم الرسالي والعقائدي والمعرفي الوثيق بين الثقلين كتاب الله تعالى، وعترة نبيه الطاهرين (ع). : احياء الموروث الديني والحضاري والثقافي لأئمة أهل البيت (ع) للتعريف بسيرتهم والاقتداء بمنهجهم القويم، والسير على هداهم. : التبصرةُ بسيرة الإمام الحسن العسكري (ع) وتراثه الفكري والمعرفي لتكون مناراً للهداية والرشاد ومداراً للبحث العلمي. : الكشف عن أثر الإمام الحسن العسكري (ع) في التمهيد للدولة المهدوية، واثبات مشروعيتها، والتخطيط لأبعادها العقائدية والاجتماعية والأخلاقية. : التأصيل الفكري للإيمان بالقائد الرسالي، وربط الأمة به روحياً وعقائدياً، وإعداد الجماعة الصالحة والامتثال لأولي الأمر بوصفهم سبيلاً الى سعادة الفرد والمجتمع. ١- محور الدراسات القرآنية والحديثية. ٢- محور الدراسات العقدية والفقهية. ٣- محور الدراسات اللغوية والأدبية. ٤- محور الدراسات التاريخية والجغرافية. ٥- محور الدراسات التربوية والاجتماعية ٦- محور الدراسات السياسية والإعلامية والسياحة الدينية.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عصبانیت شبکه های وهابی عنود حقود از راهپیمایی شکوهمند اربعین: قل موتوا بغیظکم
10.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قصة العشق: لطمية أربعينية باللغتين الفارسية والعربية
ماهو قانون ال ١٥ دقيقة؟! ⚪️ لوصرفت يومياً ١٥ دقيقة في تحسين ذاتك وتطويرها فإنك في نهاية العام سوف ترى التغيير الملحوظ في نفسك ⚫️ لو تقلل يومياً ١٥ دقيقة من تضييع الوقت في أمور لا فائده منها سوف تحقق نجاحاً خلال السنوات القادمة 🔴 لو خصصت يومياً ١٥ دقيقة لتعلم لغة جديدة فهو أفضل من الذهاب إلى دورات اللغة مرة في الأسبوع 🔵 لو تخصص يومياً ١٥ دقيقة للمشي السريع سوف تجد نتيجة أفضل من ذهابك إلى النادي يومين في الأسبوع ⚪️ لو خصصت يومياً ١٥ دقيقة للقراءة المحفزة التي تثير القشرة الرمادية للمخ فسوف تحصل على تطورات كبيرة في الفهم ⚫️ لو خصصت يومياً 15 دقيقة للكتابة فإنه سيكون باستطاعتك أن تكتب مقالاً كل يومين أو ثلاثة وستحصل في نهاية العام على كتاب من تأليفك ✔️ الجميل في قانون ١٥ دقيقة هو أنه قصير لدرجة لا يمكنك أن تتعذر بعدم وجود الوقت لتنفيذه هل تفكر بأن تطبق هذه القاعدة ؟!
تئوری ارتباط زبان و فکر از کجا آمده است؟ در قرن ۱۹ میلادی فردی به نام هامبولد ( Humboldt ) یک رمان‌نویس آلمانی، دیدگاههای مختلفی در مورد زبان را به تحریر در آورد . نوشته‌های او در آن زمان که کشورهای مختلف اروپایی در حال اتحاد باهم بودند مورد توجه قرار گرفت. نظریه‌ی (هامبلود) در مورد شکل گیری و ریشه‌ی هر زبان نبود بلکه این مورد را مطرح می‌کرد که هر زبانی باعث شکل گیری یک نوع نگرش خاص نسبت به جهان می‌شود. ایده‌ی او در آن زمان غیرمعمول و شاید افراطی بود و برای همین توجهات زیادی را بسوی خودش جلب کرد. از این نظر که او عقیده داشت برخی از زبان‌ها باعث ایجاد تمدن و جهان‌بینی بهتری نسبت به بقیه زبان‌ها می‌شوند. پس از هامبولد، در چند دهه‌ی اخیر، فردی به نام فرانز بواز ( Frans Boas ) که در زمینه‌ی علوم جامعه شناسی و مردم شناسی فعالیت داشت، یکی از پیشگامان تحقیق در مورد تئوری ارتباط زبان و فکر بود و متوجه شد برخی از زبان‌ها و در‌پی آن برخی فرهنگ‌ها پیشرو تر از سایر زبان‌ها و فرهنگ‌ها هستند، و برخی نیز در شکل بدوی و اولیه باقی مانده‌اند. او متوجه شد که نوع زبانی که ما صحبت می‌‌کنیم بازتابی است از طرزفکر ما. اما امیرالمؤمنین 1400 سال پیش فرمود: تکلموا تعرفوا فإن المرء مخبوء تحت لسانه.