eitaa logo
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
463 دنبال‌کننده
99 عکس
15 ویدیو
16 فایل
دردنوشت ها و دل نوشته های سید مصطفی مدرس مسیر ارتباطی: @Sammmostafa
مشاهده در ایتا
دانلود
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
#انتم_الاعلون .
بسم الله المستعان بک یابن الحسن فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ- وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَكُم(35 سوره محمد) پس شما مسلمانان سست نشويد، و مشركين را به صلح و صفا دعوت مكنيد در حالى كه شما پيروز و دست بالائيد و خدا با شما است وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ (139 سوره آل عمران) شما مسلمانان نه در كار دين سستى كنيد و نه از فوت غنيمت و متاع دنيا اندوهناك باشيد زيرا شما فاتح و پيروزمندترين مردم و بلندمرتبهترين ملل دنيا هستيد اگر در ايمان خود ثابت و استوار باشيد... 💠جایگاه شناسی این آیات: این دو آیه به نظرم تفسیر وضع امروز ما و دستور امروز قرآن به ماست. به عبارت دیگر این آیات انعکاس و بازتاب و پژواک عالم عقل است برای امروز ما... به یک تعبیر مسئله اصلی امروز ما همین است تهاون و حزنی ست که بر ما مستولی شده است و همچنین دعوت به سلم و صلح است از جانب ما به سوی کفار... 💠تبیین آیات: 🔰نبرد تمدنی جنود عقل و جهل مسئله این است که ایمان ما از توحیدی که ایمان خمینی ره از آن نشات میگرفت نشات نمیگیرد. فلذا تهاون و حزن و اندوه در حیات ما جاری و ساری شده است. ما دچار یک گناه اجتماعی هستیم؛ هر تهاون و حزنی که بدان گرفتار شده ایم و ما را زمین گیر ساخته است این یک ذنب اجتماعی است. تهاون(سستی و سهل انگاری) و حزن از جنود جهل اند و در مقابل محافظت(مراقبت) و فرح(شادی) از جنود عقل قرار دارند. اگر تهاون و حزن، سستی و اندوه و ناراحتی فضای روانی جامعه ما را در نوردیده است چون ما از محافظت و مراقبت را پیشه خود نساختیم. چون ما شادی تقلبی را جایگزین شادی واقعی کردیم. جامعه ای که روان و نفس خود را رها سازد گرگهای عالم آن را مرتع درندگی خود قرار میدهند. ما اگر از امنیت روانی خودمان مراقبت نکردیم ما اگر مراقبه اجتماعی را رویه و پیشه خود نساختیم و ذهن و فکر و روان خودمان را به دست رسانه ها دادیم آنچه خواهد شد چیزی جز تهاون و سستی نیست. ما اگر خود را غرق در اخبار حزن آلود کردیم شدیم جزوی از جنود جهل و از همراهی با شادی و جنود جهل بازماندیم. اکنون در این زمانه هر خبر هر رسانه هر تحلیلی که تهاون و سستی به روان جامعه ایران تحمیل کند خود او یقینا جزوی از جنود جهل است. در این زمانه هر رویه رفتاری که ما را غرق در حزن و اندوه دنیایی سازد و از شادی معنوی باز دارد یقینا برساخته جنود جهل می باشد. تمام تحرکات جنود جهل و مظاهر تمدنی امروز آن بر آنند که ما را هر چه بیشتر در ورطه تهاون و حزن غرق سازند فلذا از هر چیزی که اینگونه است بایستی پرهیز نمود. 🔰عدم دعوی سلم با مظاهر فرهنگی، تمدنی تاریخی غرب نخبگان ما نه تنها به لحاظ فرهنگی بلکه به لحاظ مظاهر تمدنی در سلم با ایده های تمدنی غرب و جهان فرهنگی غربی هستند. غرب یک کل فراگیر است و این کل فراگیر بکلیته از ظلم مسیطر تحمیل شده از جانب مستکبران حمایت میکند. این کل فراگیر است که پشت به عالم غیب در تجسد و تمثل جنود جهل کمر به ذبح انسانیت بسته است. متاسفانه پذیرش ایده های تمدنی غرب بدون آنکه به عواقب و تبعات آن فکر کنیم و زیست و حیات خودمان را منفعلانه در اختیار آنها قرار بدهیم مصداقی از دعوت به سلم با زیست جهان کافرانه می باشد. متاسفانه نخبگان ما به لحاظ پارادایمی در سلم و آشتی با پارادایم غربی هستند. در سلم و اشتی با گفتمانهای علمی و فرهنگی و سیاسی اجتماعی کفار و مشرکین غربی هستند. متاسفانه پذیرش اسناد بین المللی - که ما کمتر اطلاعی از پشت صحنه آن داریم- از سوی کارگزاران و مسئولین نظام مصداقی از رابطه سلم با کفار و مشرکین است. وقتی قرآن به اطلاق تمام دعوی سلم با کفار و مشرکین را نفی میکند تمام مصادیق نامبرده را در بر میگیرد. حیات یک انسان موحد اینگونه است که تمام حیات کافرانه را به چالش میکشد. تمام حیاتی که پشت به عالم غیب نموده با او هیچ گونه رابطه مسالمت آمیز ندارد.
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
بسم الله المستعان بک یابن الحسن فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ- وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْن
🔰أنتم الاعلون علوّ و رفعت برای اوست که عالم همه در سیطره اوست. خداوند هم از حیثیت مکانت علمی و هم از حیث مکان عملی از هر موجودی در این عالم برتر و بالاتر است؛ سبحان الله عما یصفون. اگر حق سبحانه کسی را یا کسانی را به علوّ و رفعت متصف می سازد از جهت آنست که او بدیشان علوّ و رفعت بخشیده، بالامرتبگی و متعالی بودن از سوی اوست. مؤمینن زیست جهان شان اعلی مرتبه از هر زیست جهان دیگریست. جهان فرهنگی شان متعالی تر از هر جهان فرهنگی دیگریست. سپهر پارادایم معرفتی شان بلند مرتبه تر از هر پارادایم معرفتی دیگری می باشد. همه اینها یک اگر دارد یک شرط دارد آن هم این است که زیست جهان خود را با او که منتهای علوّ و رفعت است هر روز بیش از پیش گره بزنند. خمینی یک موحد بود، او به واسطه اتصال عمیق فکری، عاطفی، رفتاری با حق سبحانه ای به چنان علوّ و رفعتی دست یافت که تمام کافران و مشرکان و دوستداران و ... در برابر او سرتعظیم فرود آوردند. خمینی یک موحد بود و موحدانه در برابر تمام دنیای غرب ایستاد، خمینی یک تنه تمام دنیای غرب را به چالش کشید کاری که تمام پست مدرن ها و مکاتب انتقادی نتوانستند انجام بدهند او انجام داد. او دکارت و کانت و هابرماس و هایدگر و ... نخوانده بود اما او با صرافت فهم خود، انقلابی در ذهن ها و قلب ها ایجاد کرد... خمینی یک موحد بود و به جامعه خویش توحّد هویتی بخشید، هویتی که اکنون مرزهای معنوی خود را از یک سو تا مدیترانه و از سوی دیگر تا هند و چین گسترش داده است. خمینی یک موحد بود و یک تنه پارادایم معرفتی غرب را به چالش کشید او بر مدار علمی که متکی به عالم غیب بود و از آبشخور عالم امن الهی سرچشمه میگرفت به تمسک به سنن و قواعد الهی و بی اعتنای تام به علوم انسانی غربی انقلابی برپا نمود که تمام نظریات انقلاب شناسی غربی را به چالش کشید. خمینی یک موحد بود و طلیعه ای برای صورت بندی پایان تاریخ لیظهره علی الدین کله رقم زد؛ صورت بندی ای که تاریخ پایان نظام سرمایه داری و استعمارگونه غربی را نوید میداد. خمینی یک موحد بود و با صدایی رسا ندای # قرآن را به گوش مستضعفین عالم رسانید. امروز اعلون شدن و اعلون بودن ما لوازمی دارد ملزوماتی دارد. یکیش آنست که عقل حزب الله عقل صاعد باشد نه عقل نازل... عاقله نخبگانی رهبر ما بایستی دست از چسبیدن به عقل های تاناکورایی و دست چندمی که کفار و مشرکین به ما عرضه می کنند دست بشوید و به عقلانیت اصیل و ناب انقلابی خود رجوع کند. امروز روزیست که بایستی اندیشه امام به مرتبت امامت اندیشه ها رفعت و علو پیدا بکند... سید مصطفی مدرس 1 / 7 / 97 .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
🔰أنتم الاعلون علوّ و رفعت برای اوست که عالم همه در سیطره اوست. خداوند هم از حیثیت مکانت علمی و هم از
امروز روز اول مهر است روز آفرینش فرماندهان و افسران و سربازان جنود عقل برای مبارزه و جهاد آخرالزمانی با جنود جهل روز آفرینش سعادت اندیشانی برای بشریت روز آفرینش امت اولو العزم روز آفرینش امت که امامت دیگر امم را به ارث برده است روز آفرینش امتی که در نبرد تمدنی با امت ابلیس اکبر خستگی نمی شناسند سستی نمی شناسد روز آفرینش امتی که بنا دارد تمام دنیای مشرکانه و کافرانه را یک تنه به چالش بکشد روز آفرینش امتی که عزم مهندسی دنیا بر اساس دین دارد روز آفرینش امتی که شهداء علی الناس و گواه بر جهانیان شدن را در ناصیه خود می بیند روز آفرینش امتی که دروازه های عصر توحیدی انبیاء علیهم السلام را میخواهد بگشاید روز آفرینش امتی که عزم طغیان بر تمام زشنی ها و پلشتی ها و امور ناپسند دارد روز آفرینش امتی که اراده عصیان بر تمام طواغیت و مرفین بی درد و ظالمین و مستکبران عالم دارد روز آفرینش امتی که آینده تاریخ خود را در سروقامتی و آزادگی و مقاومت می بیند روز آفرینش امتی که خود را آفریدگار پایان تاریخ بر مدار حیات طیبه ترسیم و تصویر می کند روز آفرینش ... امروز رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش ما به مدرسه می رود و زنگی مینوازد؛ کاش که این زنگ نهیبی باشد بر دلهای زنگار گرفته و فکرهای زنگ زده ما نهیبی باشد بر اندیشه های فسیل شده، بر نظام آموزشی زنگار گرفته، بر غفلت های تاریخی ما فریادی باشد بر سر تمام آن کسانی که کوته فکری خود را بر سر فرزندان این مرز و بوم آوار می کنند فریاد اعتراضی باشد بر سر دولتی که سیاستهایش کوته اندیشانه است، وزرایش خسته و رنجورند و مهم تر از همه عزمی برای خلق و آفرینش ندارد. امروز بیش از ده میلیون انسانی را روانه مدارسی می کنیم که نمیدانیم چه بر سرشان خواهد آمد مدارسی که به جای آنکه به استخراج اندیشه های طلایی و نقره ای(1) از معادن شخصیت های فرزندان این مرز و بوم بپردازند در فکر خوراندن افکار قی کرده غربی ها به فرزندان ما هستند مدارسی که به جای آنکه به باغبانی شخصیت و هویت فرهنگی و علمی سرداران فردای جبهه مقاومت مشغول شوند همچون رباتهای بی روح در فکر باز و بسته کردن پیچ و مهره های شخصیت های فرزندان ما هستند مدارسی که به جای آنکه آرمان و عشق و حماسه را جرعه جرعه به پای نهال سروقامتان فردای امت مقاومت برزند و بالندگی ایشان را رقم بزنند در پی آنند که شهروندی بی آرمان و قانون پذیر(!!!) تربیت کنند. مدارسی که به جای آنکه دفینه های عقلانیت و خرد را از نهان خانه فطرت آدمی به فوران و جوشش در بیاورند، بیش از پیش گنجینه های عقلانیت و خرد را مدفون می سازند. مدارسی که به جای آنکه امتی امامت مآبانه تربیت سازند قیّم مآبانه رعیّتی گله وار بار می آورند. این است رهاورد چهل سال سیطره تفکر توسعه مآبانه غربی که انسانیت انسان را نادیده گرفته و در پی پرورش موجوداتی است که صرفا غرایز حیوانی شان جدی بگیرند. این است رهاورد فکر و اندیشه ای که توسعه غربی و تربیت شهروندِ قانون پذیر و یک مشت معانی بی تاریخ و بی هویت را برای مردمان تمدن ساز این مرز و بوم در گودال متعفن ذهن خود پرورانده است. این است رهاورد کجایند شرافتمندانی که کمر همت ببندند و غل و زنجیر از نظام آموزشی ما بگسلند؟! کجایند آزادگانی که آزادی حقیقی را به فرزندان این مرز و بوم هدیه سازند؟! کجایند حقیقت پرستانی که حقیقت جویی را به پای نهالهای امت مقاومت جاری سازند؟! کجایند سعادت اندیشانی که متعالی اندیشیدن را به سرداران فکر و اندیشه فردای این سرزمین بیاموزند؟! کجایند انسان هایی که همه انسانیت انسان را بر مدار فطرت الهی به فرزندان این مرز و بوم تقدیم کنند؟! ای معلمان زحمت کش! ای مدیران توانمند! این والدین دلسوز! بیایید، بیاییم بیش از آنکه مسلوب الاراده فرزندان خود را به چنگال نظام آموزشی زنگار گرفته موجود بسپاریم از تمام عقلانیت خود استفاده کرده و کمر همت ببندیم تا آفرینشی دیگر برای سرزمینمان رقم بزنیم. از همین جا از همه آنها که با مهجوریت و مظلومتی وصف ناشدنی با ایده مسجد - مدرسه قیام و مجاهدتی به نام نامی انسانیت برپا ساختند تعظیم می کنم. سید مصطفی مدرس - 1 / 7 / 97 1. امام صادق علیه السلام: اَلّناسُ معادِنُ كَمَعادِنِ الَّذهَبِ وَ الْفِضَّةِ - مردم مانند معادن طلا و نقره هستند. .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
#رزق_ابقی #اعتماد_به_نفس_ملی #هویت_تمدنی_فردا .
بسم الله المستعان بک یابن الحسن لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ وَ لا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَ اخْفِضْ جَناحَكَ لِلْمُؤْمِنينَ (88)سوره حجر ديدگان خويش را به آن چيزهايى كه نصيب دستههايى از ايشان كرديم ميفكن و بخاطر آنچه آنها دارند غم مخور و به مؤمنان نرمخويى كن. وَ لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا لِنَفْتِنَهُمْ فيهِ وَ رِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَ أَبْقى (131) سوره طه ديدگان خويش را به آن چيزهايى كه رونق زندگى دنيا است و بعضى از دستههاى آدميان را از آن بهره دادهايم تا در باره آن عذابشان كنيم نگران و خيره مساز كه روزى پروردگارت بهتر و پايدارتر است . 💠جایگاه شناسی آیات: آیات متناظر به وزان دو آیه 35 سوره محمد(ص) و 139 سوره آل عمران {وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ...} ما با این دو آیه مواجه هستیم. این دو آیه تتمیم و تکمیل دو آیه پیشین است. 💠تبیین آیات: 🔰تفسیر اجمالی آیات: حضرت آیت الله جوادی آملی در تفسیر تسنیم شان می فرمایند: "هم شما بدان هم آنها بدانند هم به آنها اعلام بکن که زرق و برق دنیا برای هیچ کس میوه نمی‌شود و هیچ کس از دنیا طرْفی نمی‌بندد ﴿وَلاَ تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلَی مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجاً مِّنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا﴾ مبادا چشم بدوزی به آنچه را که در دست دیگران است دیگران هم بدانند شما هم مستحضر باش که آنچه در دست دیگران است یا در باغ دیگران است فقط شکوفه است اینجا جای میوه نیست درختِ دنیا برای احدی میوه نمی‌دهد اینجا جای سردی است شما در منطقه‌های سردسیر کم و بیش مأنوس هستید که آنجا اصلاً درخت سبز نمی‌شود بر فرض درخت سبز بشود میوه نمی‌دهد یک تابستان کوتاهی دارد که تا این درختان می‌خواهند شکوفه بکنند پاییز زودرس می‌آید بساطش را به هم می‌زند... بنابراین تو بدان به آنها هم بگو که اگر واقعاً میوه می‌خواهند شجرهٴ طیّبه جای دیگر است, سایه می‌خواهند جای دیگر است اینجا جای امتحان است فقط شکوفه‌های خوش‌رنگی اینها پیدا می‌کنند که اینها را می‌آزماید نه اینکه به فواکه چشم ندوز, نه اینکه به اثمار و ثمرات اشجار چشم ندوز, به ازهار چشم ندوز به شکوفه چشم ندوز غیر از شکوفه چیز دیگر نیست ﴿وَلاَ تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ﴾ حالا وجود مبارک پیغمبر که از همهٴ اینها منزّه بود بعضیها یک چشمشان به طرف مثلاً شکوفه است بعضی هر دو چشمشان را پُر می‌کنند خیره خیره به یک جا نگاه می‌کنند فرمود این طور خیره خیره نگاه نکن این فقط شکوفه است هر دو چشمش را پُر کرده پُر کرده دو چشمت را پُر کردی داری نگاه می‌کنی این برای کسی میوه نمی‌شود ﴿وَلاَ تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلَی مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجاً مِّنْهُمْ﴾ یعنی گروههایی از اینها را چه چیزی متمتّع کردیم ﴿زَهْرَةَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا﴾ نه ثَمر, فقط شکوفه است تازه این شکوفه هم برای آزمون است ﴿لِنَفْتِنَهُمْ فِیهِ﴾ اما آنچه را که ما به شما می‌دهیم که محصول آن صبر و محصول این تسبیح, محصول استعانت بالصبر و الصلاة است آن رزق ربّ توست که هم بهتر است هم ماندگارتر ﴿وَرِزْقُ رَبِّکَ خَیْرٌ وَأَبْقَی﴾ " 🔰گرفتاری و بلوای امروز ما: فتنه شکوفه دنیای غرب مسئله امروز ما همین است که دنیای غرب و ما فیها چشمان ما را پر کرده است، حال یکی اقتصاد دنیای غرب و GDP بالای کشورهای غربی را بدان چشم دوخته دیگر فرهنگ اجتماعی و تشکیلاتی غرب در نظرش جلوه گری می کند دیگری پیشرفتهای علمی و معیارهای علمی و گفتمان های علمی غرب در نظرش پیشتازی و عزیز بروز می کند و خیلی از ما گرفتار سبک زندگی غربی و این نوع زیستن را برگزیده ایم، در نظر خیلی هایمان هم زرق و برق فناوری ها و تکنولوژی های دلربایی می کند و ... . تمام دنیای غرب و زرق و برق آن وسیله ای برای آزمایش و امتحان جبهه مقاومت شده است. 🔰اعراض جبهه مقاومت از دنیای بی خدای غربی به هر حال هر کدام از ما به نحوی گرفتاریم. اما نکته آنست که امت مؤمن انقلابی ایران به امامت رهبر خویش، خود را در چالش فراگیر با نظام سلطه(دنیای غرب) ببیند و می بیند و از هر چیزی که نشانی از حیات بی خدای غربی داشته باشد سعی می کند اعراض کرده و پاسخ ایجابی خود را بیابد. امت مؤمن انقلابی ایران و بلکه کل جبهه مقاومت رزق خدای انقلاب اسلامی را امت مؤمن و انفلابی ایران نه تنها خیر میداند بلکه میداند یعنی آن رزقی که از هر امر دیگری پایدارتر است چه برسد به رزق کدخدای دنیای غرب!!! .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
بسم الله المستعان بک یابن الحسن لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ
🔰وظیفه پیوستار انسانی ولایت فقیه در این مواجهه و امتحان کار ولایت فقیه(عاقله نخبگانی رهبر) تحقیر دنیای غرب و مافیهاست. اکنون تمام دنیای غرب در برابر تمام دین ما ایستاده است. جنگ، جنگ اراده هاست. اراده محصول هویت و شخصیت ماست. وقتی ما خودمان را برتر و بالاتر و ندانیم یعنی خودمان را حقیر و کوچک شمرده ایم. ما نبایستی بگذاریم با دستان خودمان، خودمان را تحقیر کنیم. ما نبایستی با دستان خودمان اراده خودمان را متزلزل کنیم. آن کسی که شخصیت خود را حقیر بر میشمارد اراده اش متزلزل گشته و به راحتی تسلیم زرق و برق دنیای غرب می شود. 🔻حضرت استاد میرباقری حفظه الله در این باب بیانی دارند: «من اصلی‌ترین بحرانِ کنونیِ کشور خودمان را در برابر غرب می‌دانم. ما باید جلوی این تحقیرشُدگی را بگیریم. این اتفاقاتی که در حوزه ارز و دلار و... می‌افتد، عامل عمده‌اش، تحقیرشدگی در مقابل غرب است.» ۹۷/‌۱/۲۲ 🔻مقام معظم رهبری نیز همین مقوله احساس شخصیت را از جهت تبیین می کنند: "اگر بخواهيم به آرمانها برسيم، احتياج دارد به . بايد بگوئيم ميتوانيم؛ اعتماد به نفس ملى يكى از ماست در همهى دورانها؛ بخصوص در اين دوران. علت اين، بخصوص هم اين است كه دشمن در صحنههاى گوناگون در گلاويز شدن با ملت ايران ناكام مانده؛ حالا دنبال شيوههاى جديد، راههاى جديد، حيلههاى جديد است و مكرهاى جديدى ميكند؛ «و مكروا و مكر اللَّه». شما هم كه بندهى خدا هستيد، در مقابل مكر او، در مقابل ترفند او بايد هوشيارى ويژهى خودتان را داشته باشيد. اينكه راجع به اعتماد به نفس حرف ميزنم، يكى از عللش اين است. اين هوچيگرىها اول در چهار نفر اثر بگذارد، از طرف ملت ايران احساس شرم كنند در مقابل آن هتاك غربى، و آنها شروع كنند به حمله كردن؛ اعتماد به نفس ضربه بخورد. توجه داشته باشيد كه اين هوچيگرىها يكى از شيوههاى سهگانه براى متزلزل كردن اعتماد به نفس يك ملت است."1386/10/13 "اين سه رخنه ميتوانند فرايند اعتماد به نفس ملى و منتهى شدن آن به پيروزىهاى پىدرپى و رسيدن به آرمانها را مخدوش كنند: الف) و تیره کردن افق اول، ايجاد يأس است؛ تيره كردن افق، به رخ كشيدن فاصلههاى علمى. اين واقعيتى است؛ ما از لحاظ علمى، امروز با دنياى پيشرفتهى علمى كه دويست سال است دارد كار علمى ميكند، فاصله داريم. اين فاصلهها را به رخ ميكشند و ميگويند آقا چطور ميخواهيد شما اينها را طى كنيد؟ مگر ميشود؟ جوان محقق و پژوهشگر و دانشمند ما را با اين كار مأيوس ميكنند. ب) غیرمنطقی يك نمونه از ايجاد يأس اشكالتراشىهاى غير منطقى است؛ متأسفانه راجع به اغلب تصميمات دستگاه ادارهى كشور از سوى يك عده مخالفخوان اشكالتراشى ميشود؛ اشكالتراشىهاى غير منطقى. اين هم يكى از آن راههاى مقابلهى با اعتماد به نفس ملى است . ج) يكى از راهها - كه اين راه سوم را هم غربىها بشدت در اين سالها دنبال كردند - مسئلهى هوچيگرى است؛ هوچيگرى مطبوعاتى. آدم خيال ميكند كه هو كردن افراد مال محدودههاى خاصى از مردم است، توى مجامع خاصى؛ نخير، در سطح بينالملل يكى از كارهائى كه بسيار رايج است، هوچيگرى است؛ هوچيگرى رسانهاى. امروز امكانات رسانهاى هم فراوان است. بيم آن هست كه در عرصهى جنگهاى روانى و تبليغاتى و به اصطلاح جنگ نرم بين ما و دشمنانى كه بسيار اصرار بر ادامهى اين نبرد دارند اعتماد به نفس ملی يا خدشه پيدا كند، تضعيف بشود، متزلزل بشود يا لااقل در حدى كه ملت ما به آن احتياج دارد، پيش نرود. ما در نيمهى راهيم. من به عيان مىبينم كه در ذهن و زبان و عمل بسيارى از برجستگان كشورمان اين اعتماد به نفس هنوز به حد نصاب لازم نرسيده. " 1386/10/13 ⚠️غرب میداند دین ما میخواهد تمام دنیای ایشان را ببلعد فلذا دین و تدین و دینداران و زندگی دینی را تحقیر می کند و روشنفکران غرب زده ما هم با رقاصی و مطربی خودشان این نمایش دیوانه وار را تکمیل می کنند. 🔻درود و رحمت خدا به سلاله پیامبران و نادره دوران حضرت امام خمینی ره که این مقوله را سالیان پیش فهمید با صدایی رعد آسا بیان نمود: "من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست، یا همه آزاد می‌شویم و یا به آزادی بزرگتری که شهادت است می‌رسیم..." .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
🔰وظیفه پیوستار انسانی ولایت فقیه در این مواجهه و امتحان کار ولایت فقیه(عاقله نخبگانی رهبر) تحقیر دنی
🔰 انسان با معناست که معنا می شود. احساس هویت و شخصیت می کند. اراده می کند و به جهاد و مبارزه می پردازد. عظیم ترین و یکتاترین معنای هستی و سرود هستی، توحید است. تمام کائنات در حال تسبیح و تهلیل و تکبیر و تقدیس حضرت حق هستند. فروغ ید بیضای سید روح الله خمینی ره معنایی را به عالم ارائه کرد که فروغ تمام معانی زاییده حیات غربی در برابر آن رنگ باخت. چرا که در برابر صبغة الله و رنگ خدا رنگی دیگر نیست. غرب تمام معنا و هویت خود را در چالش با انقلاب اسلامی می بیند، متفکرین غربی بسیار بهتر از ما فروغ معنایی انقلاب اسلامی را دریافتند اما ما به خاطر حجاب معاصرت، به دلیل خودبسندگی، به دلیل فقدان فرهیختگی، به دلیل کوته نظری به دلیل تحقیر شدگی ما این فروغ و زیبایی و شکوه مندی و جلالت و مکانت را ندیده ایم و نمی بینیم. همان طور که عده ای به دلیل تحقیرشدگی در جریان جنگ احزاب مکاشفه فتح تمدن روم و ایران و برپایی تمدن اسلامی که حضرت رسول ص آن را بیان نمودند دروغ و فریب پنداشتند اکنون نیز عده ای یا از روی جهالت و یا از روی خیانت وعده های الهی را گزاره های موهوم می پندارند. این اراده الهی است که امامت به مستضفعان تعلق بگیرد و تا وقتی شهدای زنده ای همچون حسینی همدانی ها و شهید حججی ها و شهید تهرانی مقدم ها و احمدی روشن ها هستند این درخت تنومند، این شجره طیبه ثمر خواهد داد ولو کره الکافرون... سید مصطفی مدرس - 6 / 7 / 97 .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
كَيْ لَا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ مِنْكُمْ - آیه 7 سوره حشر #طاغوت_اقتصادی #شکمبارگی_قارونها .
52_Bazgasht-be-Osoul .mp3
2.46M
فوریت و ضرورت پرداخت به #اندیشه_توحیدی سید علی خامنه ای - رمضان سال 1353 .
ُشُغلُه السفر یا شُغلُه فی السفر... .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
ُشُغلُه السفر یا شُغلُه فی السفر... .
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰پرده اول: من شُغلُهُ السَّفَر ............... من شُغلُهُ فی السَّفَر در باب صلات مسافر دو اصطلاح مَن شُغلُهُ السَّفَر (کسی که شغلش مسافرت است) و مَن شُغلُهُ فی السَّفَر (کسی که شغلش در مسافرت است) از تعبیراتی هستند که در بحث نماز مسافر در کتاب‌های فقهی مطرح شده‌اند. ریشه این اصطلاحات چند حدیث از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است. در این دو تعبیر تفاوت به تمامه فهم می شود برای توضیح بیشتر مثال میزنم: کسی که شغلش سفر است مثل سالار کاروان، شتردار و یا ناخدای کشتی ای است که مشغله اصلی او از آب در آوردن سفر به احسن وجه می باشد. در کاروان ممکن است فرد ناشی، دزد، تاجر، طبیب، عالم و ... باشد. اما او همه این کاروان را بسان یک می بیند و قصدش به مقصد و مقصود رساندن است. اما کسی که شغلش در سفر است مانند تاجری که مدام در حال سفر کردن است مشغله اصلی او تدارک یک سفر و کاروان نیست بلکه در سفر او مشغله اش تجارت است البته با کاروان هم همراه است و شاید به کاروان هم کمکی بکند اما در کار مدیریت کلان و سامان کاروان نیست. 🔰پرده دوم: بسان یک انقلاب اسلامی ایران در دورۀ سیطرۀ تمدن غرب بر جهان بشری، رستاخیزی عظیم در جانها رقم زد چرا که: ⬅️انقلاب اسلامی بندگی یک امت در گستره تاریخی و اجتماعی است. ⬅️انقلاب اسلامی یک مدرسه عالی برای پرورش انسانهای وارسته ای است که یک شبه راه صد ساله را پیمودند. انقلاب اسلامی به دنبال طهارت نفوس انسانی و برساختن یک بهشت معنوی روی زمین است. ⬅️انقلاب اسلامی یک است. اندیشه ای که داعیه به چالش کشیدن تمامی مکاتب غربی و شرقی را دارد. چرا که اندیشه انقلاب اسلامی، اندیشه ای فطری است فلذا از آنجا که هیچ مذهب و مکتبی جز مذهب شیعه(به تقریر امام خمینی ره) فطرت انسانی را نشناخته است بالاترین شعور اسلامی(همچنین بشری) در کار انقلاب اسلامی آمده است. ⬅️انقلاب اسلامی یک زندگی است، نه یک عارضۀ موقتی که بهتر است از آن زودتر عبور بشود. انقلاب یک زندگی کامل اسلامی است. این انقلاب تمام ارزشهای اسلامی را به صحنه فراخواند؛ زیرا به همۀ آنها احتیاج داشت. کسی که در موقف کانونی انقلاب قرار بگیرد با تمام دین سر و کار خواهد داشت و به تمام پاسخهای دین احتیاج پیدا خواهد کرد. ⬅️همه اینها بیانگر آنست که این انقلاب آغازگر عصر جدیدی برای بشر بوده است فلذا: مکتب انقلاب یک است، یک «کل» فعال، خلاق، مهاجم و ویرایشگر که (بخوانید دستگاه استکبار) را بسان یک به چالش کشید. 🔰پرده سوم: .................. اکثریت قریب به اتفاق مردمان و نخبگان را می توانم نام ببرم که به قطع مصداق هستند. کسانی که به نام نامی الله، به نام نامی الله مخلصانه در کاروانی که به سوی فجر انسانی به پیش می رود تلاش می کنند... کسانی در این انقلاب دغدغه دانشگاه اسلامی را دارند... کسانی دیگر دغدغه تحول حوزه را دارند..... کسانی دیگر دغدغه وحدت حوزه و دانشگاه را دارند... کسانی دیگر دغدغه سبک زندگی را دارند.... کسانی دیگر دغدغه رسانه دارند..... کسانی دیگر دغدغه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی را دارند...... کسانی دیگر دغدغه فرهنگ جامعه را دارند...... اما انقلاب همه، این هست و این همه نیست......حال یک پرسش: در این زمانه کنونی چه کسی را میتوانیم نام ببریم که یقینا مصداق است؟ .