هدایت شده از تهذیب مدرسه آخوند(ره)همدان
▫️ثبت نام🔻
♻️ دوره غیر حضوری (مجازی)
💠 طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری ره
🔹زمان ثبت نام: ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر ۱۴۰۱
🔸شروع دوره: ۱۱ تیر تا ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام🔻
http://reg.ismc.ir/rules/264
هدایت شده از دروس فلسفه و خارج فقه استاد احمدی شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش شناسی اجتهاد مرحوم امام
از نظر آیت الله محمد جواد فاضل حفظهالله
هدایت شده از البیان
مکتب فقهی_امام_خمینی؛ مکتب نظام ساز.mp3
9.84M
🔊 #بشنوید
🏷نشست علمی: #مکتب_فقهی_امام_خمینی؛ مکتب نظام ساز
🎙در بیان استاد آیت الله فرحانی
🖋برخی از سرفصل های مطروحه:
📌خصوصیات و متد اجتهادی امام خمینی
📌مروری بر مبانی اصولی نظام ساز حضرت امام
📌قله های مکتب فقهی امام در اندیشه حکومتی ایشان
#امام_خمینی
#امام_خامنه_ای
@albayann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برادران "آمریکایی پاکستانی" امروز همایش کوچکی برگزار کردند و از بنده دعوت کردند که در جمعشان باشم.
پایان بخش برنامه، همخوانی فرزندانشان بود
جاتون خالی عجیب حس خوبی داشت.
خلاصه داستان سلام فرمانده فراتر از ملیت و قومیت است یک هویت جهانی است
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 بازخوانی | خط امام، صراطِ مستقیم انقلاب
⏪ «خوب است برادران، جوانان، اهل فکر و تحقیق، طلاب، دانشجویان، روی مبانی [امام] فکر کنند، روی اینها کار کنند. فقط متن باقی نمانَد؛ این متنها درست توضیح داده شود، تبیین شود.» ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت مکتب امام(ره) و ضرورت و چگونگیِ فهم و تبیین آن خصوصا توسط جوانان تأکیدات فراوانی داشتهاند. از این رو رسانهی KHAMENEI.IR در این گزیده بیانات ضرورت توجه به خط و مکتب امام(ره)، شاخصهای اصلی آن و همچنین چگونگی فهمِ نظرات امام(ره) را براساس بیانات حضرت آیتالله خامنهای بررسی میکند.
❇️ چالش اصلی همهی تحولات بزرگ اجتماعی - از جمله انقلابها - صیانت از جهتگیریهای اصلی این انقلاب یا این تحول است... خوب، شاخص در انقلاب ما چیست؟ این خیلی مهم است. بهترین شاخصها، خود امام و خط امام است. ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
❇️ اگر ما امام را دوست داریم و راست میگوییم، اگر میخواهیم امام زنده بماند، باید راه امام را زنده نگه داریم؛ بُروبَرگرد ندارد. درس امام باید زنده بماند، هدفهاى او بایستى هدفهاى حقیقى و اصلى به حساب بیاید، حرکت ما باید به سمت آن هدفها باشد. ۱۳۶۸/۰۳/۱۸
❇️ امام منهای خط امام، امام بیهویت است. سلب هویت از امام، خدمت به امام نیست. مبانی امام، مبانی روشنی بود. این مبانی - اگر کسی نخواهد مجامله کند، تعارف کند - در کلمات امام، در بیانات امام، در نامههای امام، و بخصوص در وصیتنامهی امام - که کوتاه شدهی همهی آن مواضع است - منعکس است. ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
❇️ یاد امام را زنده کنیم و زنده بداریم؛ با [بیان] ابعاد حقیقى شخصیّت او، بیان افکار او، بیان بخشهایى از وصیّتنامهی او، بیان محکمات و مسلّمات فرمایشات او و جهتگیریهاى او. ۱۳۶۸/۰۵/۱۱
❇️ امام یک اصولی دارد، یک مبانیای دارد؛ این مبانی در طول ده سال دوران حاکمیّت اسلامی و پیش از آن در طول پانزده سال دوران نهضت، در بیانات گوناگون بیان شده است؛ اصول امام را در این بیانات میشود پیدا کرد؛ این اصول را، این خطوط را کنار هم که بگذاریم، یک شاکلهای از امام بزرگوار تشکیل خواهد شد. ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
🔸متن کامل این گزیده بیانات را از اینجا بخوانید: ↙️
https://khl.ink/f/50361
هدایت شده از Shabani_ir
امام جمعه همدان در مجمع موسسه دارالایتام مهدیه:
🔸قرآن افرادی که مردم در زمان گرفتاری برای رفع مشکلات به یاد آنها میافتند را، پناهگاه مردم معرفی میکند
🔸همدان دارای خیرین بسیاری است و توجه این عزیزان به ایتام و فقرا قابل تقدیر است
🔸از این ظرفیت عظیم باید برای اشتغال جوانان استفاده شود
🔸چه اشکالی دارد در همدان چند کارخانه ایجاد شود که در آن جوانان شاغل شوند و کارخانه نیز وقف فقرا باشد
🔸در شرایط فعلی که طرح مسکن ملی مطرح شده، میتوان زمینی را در اختیار خیرین قرار داد تا این عزیزان چند واحد مسکونی برای زوجهای جوان بسازند
🔸در سیاستگذاریها لازم است که به سمت مولد بودن پیش رویم
•┈┈••✾••┈┈•
🆔 @shabani_ir
هدایت شده از محمد رضا شیخی " پَرتو اندیشه "
🚩 فوتی های کرونا در ایران " صفر " شد!
این موفقیت بزرگ:
بر رهبر معظم انقلاب که با مدیریت و حمایتهای ویژه از دولت و وزارت بهداشت پشتوانه اقدامات و تصمیات آنها بودند و همچنین با تاکید بر انجام #واکسیناسیون_عمومی از انحراف جامعه در مقابل جنبش های " ضد واکسن " پیشگیری کردند!
بر کادر محترم و پرتلاش درمان که بیش از دوسال است مجاهدانه برای مردم کشورشان سختیها را تحمل و حتی در این راه " شهید " شدند!
و بر #مردم شریف ایران که علیرغم فضاسازیهای کوتهبینان، بزرگوارانه با تبعیت از تدابیر #ستادملی_مقابلهباکرونا و رعایت #پروتکلهای_بهداشتی در این موضوع نیز سربلند شدند #تبریک و تهنیت باد!
همچنین این دستاورد بزرگ جهانی را در شرایطی که کشورهای پیشرفته همچنان گریبانگیر مرگ و میرهای کرونایی مردمشان هستند؛
بر ضدانقلاب و غربگرایانی که تلاش کردند کارآمدی #دولت_انقلابی را با شانتاژ و هوچیگری تخطئه کنند!
بر #سلبریتی های ایران ستیزی که یا صبح تا شب در حال مبارزه با مردمشان هستند! یا با سیاه نشاندادن وضعیت #ایران در فیلمهایشان، در کَن و اُسکار و ... گدایی جایزه میکنند!
و بر #کاسبان_واقعی_تحریم که با گره زدن جان مردم به #fatf و ... از ورود واکسن و داروی #کرونا به کشور خودداری میکردند #تسلیت باد!
محمد رضا شیخی
@mrsheikhy
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 آرمانهای انقلاب درمان دردهای کشور است
🔻 رهبر انقلاب: شعارهای انقلاب به نفع کشور است؛ بر خلاف کسانی که میخواهند وانمود کنند که انقلاب برای کشور دردسر است، نه بعکس، انقلاب و شعارهای انقلابی و آرمانهای انقلابی درمان دردهای کشور است. ۱۴۰۱/۳/۴
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مراقب دستت هستی؟!
🌴 شهید حاج احمد کاظمی (رحمه الله علیه) ... مراقب دستت هستی؟
#صلوات
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
هدایت شده از دروس حوزوی همدان
-1552146686_-2140853424.mp3
14.2M
🎙 بشنوید | صوت کامل سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سیوسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله). ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
📲 فیلم سخنرانی👇
Farsi.khamenei.ir/live
✅ ما علم را از همه کس میگیریم؛ حرفی نداریم
🔹ما علم را از همه کس می گیریم؛ حرفی نداریم. اسلام به ما گفته: «اطلبوا العلم ولو بالصّین». صین یعنی چین. چینِ آن روز وارث یک تمدن کهن و پیشرفته بود، با آن فاصله؛ و مطلقاً هم بویی از اسلام به مشامشان نرسیده بود؛ در عین حال پیغمبر فرمود علم و دانش و تجربه و - به زبان امروزی ما - فناوری را هرجا بود، بروید طلب کنید؛ یعنی شاگرد عالم بشوید، در مقابل عالم زانوی ادب بزنید و از او یاد بگیرید.
🔹من یک وقت در جمع دانشجویىِ دیگری گفتم هیچ ننگمان نمی کند که علم را از غربی ها و اروپایی ها یاد بگیریم؛ اما ننگمان می کند که همیشه شاگرد بمانیم. #شاگردی_میکنیم تا استعداد خود را پرورش دهیم و از درون بجوشیم. ما نمی خواهیم مثل استخری باشیم که آبی را در ما سرازیر کنند و هر وقت هم خواستند، آب را بکشند یا اجازه ندهند بیاید، یا هرگونه آب آلوده یی را در این استخر بریزند. ما می خواهیم مثل چشمه ی جوشان باشیم؛ می خواهیم از خودمان بجوشیم؛ می خواهیم استعدادهای خود را به کار بگیریم.
۱۳۸۴/۰۲/۱۹
🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از دانشجویان استان کرمان
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3290
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🏴 #مجموعه_استوری | مشاهیر جهان درباره امام رحمه الله علیه چه گفتند؟
🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از بچه کویر | علی سبحانی
بحران غلات✅
اولین نشانه های کمبود غلات در دنیا در دو کشور مصر و لبنان دیده شد.
این دو کشور برای تامین ذخیره گندم تلاش میکنند اما تاکنون منبع قابل اعتمادی پیدا نکردند.
هر دو کشور نان را با یارانه دولتی بین مردم توزیع میکنند و چاره کار را در حذف سوبسید میدانند اما ترس از واکنش اجتماعی فعلا مقامات این کشورها را به تدبیر کشاند.
نشانه ها قبل از اعلام نیاز کشورها به غلات دیده شد و به همین علت ایران اولین کشوری بود که دنبال چاره افتاد.
پیامد جنگ روسیه و اوکراین کمبود دانه های روغنی و غلات را سبب شد و لازمه پیش بینی هر جامعه ای را به منظور ذخایر استراتژیک بدنبال داشت.
#علی_سبحانی
@bache_kavir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 متن کامل سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سیوسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله) منتشر شد. ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
🔍 بخوانید👇
https://khl.ink/f/50381
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
✅ ما علم را از همه کس میگیریم؛ حرفی نداریم 🔹ما علم را از همه کس می گیریم؛ حرفی نداریم. اسلام به ما
✅ نهضت ترجمه
🔰پس از سقوط خاندان بنی امیه و بر سر کار آمدن آل عباس دوره جدیدی از تحولات تاریخی, فرهنگی و علمی را در تمامی ممالک اسلامی به دنبال داشت. دوره ای که آن را عصر طلایی اسلام نام نهاده اند.
🔸 در این عصر، اندیشمندان اسلامی با ترجمه کتب علوم مختلفی مانند نجوم، طب، ریاضیات، فلسفه، ادبیات و ... از یونان، روم و ایران، موجب گسترش این علوم در ممالک اسلامی شد و سپس توسط بسیاری از دانشمندان اسلامی تکمیل و شکوفا گردید.
🔹 نکته قابل تامل در این مبحث نیز آن بود که نهضت ترجمه در زمان اهل بیت عصمت و طهارت علیهماالسلام صورت گرفت اما ببینید برخورد اهل بیت چگونه بود.
◀️ برای علاقه مندان به مطالعه بیشتر در خصوص این نهضت، توصیه میکنم به لینک ذیل مراجعه نمایند:
https://hawzah.net/fa/Magazine/View/6443/8086/106346/
هدایت شده از توییتر انقلابی
⭕️ تشییع مردی که برای ایران عزت آورد (امام)؛
و
تشییع مردی که برای ایران ذلت آورد (رضاپالان).
تصاویر خود گویای همه چیز است...
#امام_خمینی
👤 علیرضا گرائی
@TWTenghelabi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مناجات یک سلبریتی با جاستین ترودو!
🔹اصلا درد درد خودتحقیری است. خودتحقیری شروع وطنفروشی است. چه باید کرد با تنفروش و وطنفروشی؛ که یکی خودش را به آتش میزند، دیگری وطنش را.
🔹سلبریتی ما از نخست وزیر کانادا اینگونه با توسریخورترین حالت گدایی واکسن میکند. همان روزهایی که هشتگ help to iran را فریاد میزدند. همان روزهایی که واکسن بخرید را ترند میکردند اما حرفی از تحریم دارویی ایران نمیزدند!
🔹به روز صفر کرونایی رسیدیم اما مگر میشود آن روزهای کثیف و سیاه را فراموش کنیم که این.گونه خودتحقیری کردین؟
@Farsna
هدایت شده از البیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ببینید
🎙استاد آیت الله فرحانی
💠تحلیل آغاز جریان انقلاب و نگاه امام خمینی(ره) بر اساس #مردم_سالاری_دینی
➖نقش نماد ۱۵ خرداد در تبیین حقیقی جمهوری اسلامی
➖تأثیر ارتباط مردم و مرجعیت شیعه در پیروزی انقلاب
📌مسئله غیبت و انتظار امام عصر(عج) بر اساس دیدگاه معرفتی ما یعنی تحقق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی
#امام_خمینی
@albayann
هدایت شده از سیاستودیانت | مهدی ابوطالبی
✳️ ثبات اندیشه سیاسی و تغییر مواضع سیاسی
✍مهدی ابوطالبی
❇️ مواضع سیاسی علمای شیعه در طول تاریخ متفاوت بوده و برخی تصور کرده اند که این تفاوت همواره نشان از تفاوت در اندیشه سیاسی آنهاست. در حالی که اسناد علمی و شواهد تاریخی نشان میدهد که برغم برخی تفاوتهای نظری، عمدتا این تفاوت، ناشی از تفاوت در شرایط سیاسی اجتماعی بوده است وعلما بر حسب تغییر موضوع در هر زمانی حکمی متناسب با آن موضوع ارایه کرده اند. چنانکه یک عالم مثل امام خمینی در شرایط مختلف مواضع مختلف نسبت به سلطنت داشته است.
❇️ تفاوت موضع امام خمینی باعلمای دوره صفویه و قاجاریه
به عنوان نمونه همکاری فقهای دوره صفویه مثل محقق کرکی با دربار صفوی و یا تلاش علمای دوره مشروطه مثل مرحوم نایینی برای تحقق مشروطه اسلامی با حفظ سلطنت و در مقابل، تلاش امام برای حذف سلطنت در دوره پهلوی دوم و تشکیل حکومت اسلامی، به معنای اختلاف نظر آنها در بحث ولایت فقیه و اندیشه سیاسی نیست. چرا که به تصریح خود امام، ولایت عامه فقیه مورد پذیرش این بزرگواران بوده (ولایت فقیه، ص 125) و تفاوت شرایط سیاسی منجر به تفاوت نوع موضع سیاسی شده است. لذا هم عملکرد علمای دوره صفویه مبنی بر حضور در دربار را تأیید ميکنند (صحیفه امام، ج8، ص437) و عم عملکرد علمای دوره مشروطه برای مشروطه اسلامی با حفظ سلطنت را. (همان، ج 9، ص 173)
❇️ *مواضع مختلف امام خمینی*
این مسأله در مورد شخص امام هم مطرح است. اینکه امام تا قبل از دهه 1340 اقدامی برای قیام علیه حکومت پهلوی ندارند و همچنین در اوایل نهضت رویکرد نصیحت محور و اصلاحی به رژیم پهلوی دارند به این معنا نیست که ایشان ابتدا قائل به ولایت فقیه یا عدم مشروعیت سلطنت نبوده است و در اواخر دهه چهل با تدریس بحث بیع قائل به ولایت فقیه شده است. چرا که امام اعتقاد خود و فقهای شیعه به ولایت فقیه را در دهه 1320 در کتاب کشف اسرار همراه با ادله نقلی آن بیان کرده اند (کشف اسرار، ص ۱۸۸) ولی در آن زمان درصدد قیام و حذف سلطنت نبودند کما اینکه در ابتدای دهه 1340 هم بدنبال پیشبرد اهداف خود با رویکرد اصلاحی بودند که بی جهت هزینه های مادی و معنوی انقلاب را به جامعه تحمیل نکنند. اما وقتی روش اصلاحی جواب نمیدهد اقدام به قیام و حذف کامل سلطنت میکنند.
❇️ موضع مراجع نسبت به نهضت امام خمینی
در مورد اختلاف موضع برخی مراجع در زمان نهضت امام هم همین مسأله مطرح است. در سه سال اول نهضت امام عموم مراجع (آیات عظام خویی، حکیم، میلانی، گلپایگانی، مرعشی، حایری، شیرازی، شاهرودی، شریعتمداری) از حرکت امام حمایت کردند (حسینیان، سه سال ستیز مرجعیت شیعه) اما بعد از کشتار 15 خرداد 42 برخی از علما مثل آیت الله حکیم و آیت الله خویی احتیاط و سکوت کردند. تفاوت موضع این بزرگواران با امام عمدتا ناشی از شناخت متفاوت از شرایط موجود بود، آنها شرایط را شرایط تقیه میدانستند اما امام چون معتقد بود اصل اسلام در خطر است شرایط را شرایط تقیه نمیدانست و قائل به ادامه مبارزه بود. لذا بازهم اختلاف در اندیشه و مبانی نبود اختلاف در تشخیص موضوع بود. (ابوطالبی، نقش مراجع تقلید در نهضت امام خمینی (ره) فصلنامه انقلاب اسلامی).
#تاریخ
#انقلاب_اسلامی
#فقهاء_و_انقلاب
@Tanbiholomah
@aboutalebi57
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎙 سخنرانی تحلیلی حضرت آیتالله خامنهای درباره قیام پانزده خرداد
🔍 بخوانید👇
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=1518
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | سخنانی از حضرت آیتالله خامنهای در یک محفل خصوصی، از دیدار محرمانه با حضرت امام خمینی در سال آخر عمر امام؛ جایی که امام برای اولین بار در حضور سران قوا به ایشان میگویند «شما رهبر بشوید».
📥 سایر کیفیتها👇
https://khl.ink/f/45829
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 استبداد طاغوت، بر حوزه و روحانیت
📝 برکت استقلال حوزه از انقلاب خمینی است
🔸 وقتی میگوییم: «اگر انقلاب خمینی نبود، آقایانی که امروز به هر بهانهای انقلاب و جمهوری اسلامی را آزادانه نقد میکنند، جرأت ابراز انتقاد نداشتند چون طاغوت اجازه تنفس به آنها نمیداد» یعنی چه؟
❇️ یک نمونه تاریخی که نشان میدهد پیش از انقلاب، حوزه و روحانیت استقلالی نداشتند، حتی منبریها برای منبر رفتن باید از حکومت طاغوت اجازه میگرفتند!!
🗒 مرحوم حجتالاسلام والمسلمین علی دوانی در خاطراتش مینویسد:
🔹 [در زمان طاغوت] آقای حاج سید مهدی یثربی -امام جمعهی بعد از انقلاب کاشان- (پدر سید محمد یثربی از سران نشست اساتید) پنج روز از من [برای منبر] دعوت کرد. آن زمان، اوج انقلاب و بگیر و ببند منبریها بود.
🔻 یکی دو ساعت بعد از ورودم به خانه آقای یثربی، رئیس آگاهی شهربانی آمد و نوشته متحدالمآلی (بخشنامه/ ابلاغیهای) را جلوی من گذاشت و گفت:
«به احترام آقای یثربی، شما را به شهربانی نخواستهایم. این ورقه را پر کنید تا بتوانید اینجا منبر بروید.»
🔻 دیدم نوشته متحدالمآل (بخشنامه) قریب به این مضمون است و جای امضای آن را خالی گذاشتهاند: «این جانب ... در منبر، جز بیان مسائل دینی و مواعظ مذهبی چیزی نمیگویم. و اگر برخلاف مصالح مملکتی سخنی گفتم، به جرم سردستۀ خرابکاران تحت تعقیب قرار گیرم.»
❗️گفتم: «استاد و مرجع تقلید ما، حضرت آیت الله خمینی در نجف اشرف به حال تبعید است، و من بیایم برای چند منبر چنین تعهدی به شما بسپارم؟ امضا نمیکنم.»
گفت: نمیشود.
گفتم: نمیخواهید، برمیگردم.
🔻 گویا اعلامیه [دعوت به مجلس منبر و روضه] هم صادر شده بود.
[مأمور شهربانی] از آقای یثربی خواست که مثل دیگری که قبل از من آمده و نوشته را امضا کرده بود، مرا وادار کند که من هم چنان کنم، ولی او ساکت بود.
♨️ سید محمد یثربی (از اعضای اصلی نشست اساتید و پسر امام جمعه بعد انقلاب کاشان) که هنوز عمامه نگذاشته بود گفت:
«ورقه را پر کنید و امضا کنید. آقای ... (از فضلای معروف قم) امضا کرد و داد.»‼️
❓گفتم: فلانی؟
‼️ گفت: بله، آخر او قرض دارد!
❇️ گفتم: «ما طلبهها اغلب قرض داریم. این موجب میشود که چنین چیزی را امضا کنیم و به اینها بدهیم؟
محال است که من امضا کنم. تعجب است که آن آقا تن به این ذلت داده است.
🔹 پس از بگومگو، به رئیس آگاهی گفتم:
«چون اعلامیه [منبر] صادر کردهاند و مردم از امشب منتظر منبر هستند، اگر بخواهید من نوشته را پر نمیکنم، ولی خطی زیر آن میکشم و خودم چیزی مینویسم و میدهم.»
گفت: بنویسید ببینم!
خطی زیر نوشته و محل امضا کشیدم و نوشتم: «اینجانب گوینده و نویسنده دینی مدت پنج روز به کاشان دعوت شدهام و طبق وظیفه دینی با کمال نظم و آرامش برنامه را اجرا میکنم.»
سپس امضا کردم.
گفت: یعنی چه؟ این بیاعتنایی به متحدالمآل (بخشنامه) ماست که شهربانی به #همه_اهل_منبر میدهد و از آنها و امضا میگیرد.»
گفتم: از من همین است. نخواستید، همین حالا به قم برمیگردم.
🔹 همانجا به شهربانی تلفن کرد و گفت: «این طور نوشته است و میگوید اگر نخواستید، برمیگردم. شب هم باید منبر برود.»
✅ گوشی را گذاشت و گفت: خیلی خوب. ما همین را قبول داریم.
نوشته را برداشت و رفت.
📗 نقد عمر، مرحوم علی دوانی، ج ۱، ص ۴۴۲
📌 مناهج:
امثال این حقایق تاریخی را به افرادی که با شعار استقلال حوزه، مدام آرزوهای خود را به عنوان خاطرات پیش از انقلاب، مطرح میکنند، باید نشان داد؛ بلکه حافظه تاریخی این جماعت احیا شود...
وگرنه واضح است که استقلال و عظمت و برکت امروز حوزه، مدیون خمینی کبیر است.
#استقلال_حوزه
#نشست_اساتید
#فجر_حوزه
@Manahejj
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
✅ نهضت ترجمه 🔰پس از سقوط خاندان بنی امیه و بر سر کار آمدن آل عباس دوره جدیدی از تحولات تاریخی, فرهن
✅نعل واژگونه
🔰 اینكه گفته میشود اسلامگرایانِ روشنفكر و روشنبین با تمدنغربی مخالفند، خود معاندان غربی نعل واژگونه میزنند؛ وانمود میكنند اینها با علم و پیشرفت مخالفند؛ در حالی كه مخالفت مؤمنِ به اسلام با تمدن غربی به خاطر پیشرفت علمی و مبارزهی با خرافات و علمی كردن همهی روابط اجتماعی نیست؛ به خاطر خلأ معنویت و فضیلت در این مجموعهی دنیایی است.
۱۳۸۳/۰۳/۲۲
🔹 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار طلاب مدرسه علمیه آیتالله مجتهدی