eitaa logo
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
77 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
232 فایل
ارتباط بابنده: @rezahaghshenas
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: 👈 ثابت کردید هر بخش از مقاومت به‌تنهایی می‌تواند بینی دشمن را به خاک بساید ◽ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه آقای زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، مقاومت شجاعانه جهاد اسلامی را موجب ارتقاء جایگاه این جنبش در مقاومت و خنثی شدن خدعه رژیم صهیونیستی و به خاک ساییدن بینی آن دانستند و با تأکید بر لزوم حفظ یکپارچگی همه گروه‌های فلسطینی، خاطرنشان کردند: دشمن غاصب رو به ضعف، و مقاومت فلسطین رو به قوت است. 📝 متن پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم برادر مجاهد جناب آقای زیاد النخاله دام توفیقه سلام علیکم، نامه‌ی متین و مژده‌بخش جنابعالی را دریافت کردم. خداوند به شما پاداش نیک دهد و پیروزی نهائی ملت سربلند و مظلوم فلسطین را نزدیک فرماید. حادثه‌ی اخیر، افتخارات جنبش جهاد اسلامی فلسطین را مضاعف ساخت و جایگاه جهاد اسلامی را در حرکت مقاومت شکوهمند ملت فلسطین ارتقاء بخشید. شما با مقاومت شجاعانه‌ی خود، سیاست خدعه‌آمیز رژیم غاصب را خنثی کردید. شما ثابت کردید که هر بخش از مجموعه‌ی مقاومت، به‌تنهائی هم میتواند بینی دشمن را به خاک بساید. شما با پیوند زدن مجاهدت در غزه با کرانه، و دیگر نیروهای مقاومت با حمایتشان از حرکت جهاد، توانستید یکپارچگی جهاد ملت فلسطین را به رُخ دشمن خبیث و خدعه‌گر بکشید. همه‌ی سعی گروههای فلسطینی در همه‌ی سرزمین فلسطین باید برای حفظ این یکپارچگی باشد. دشمن غاصب رو به ضعف است و مقاومت فلسطین رو به قوت است، و لا حول و لا قوة الا بالله. ما همچنان در کنار شمائیم. سلام علیکم و العهود بحالها.. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ◽ زیاد نخاله در نامه خود به حضور گسترده مجاهدان فلسطینی بخصوص جنبش جهاد اسلامی و شاخه نظامی سرایا القدس در سراسر فلسطین به ویژه در غزه و کرانه قهرمان غربی اشاره و خاطرنشان کرد: با حضور گردانهای مقاومت جهاد، هیچ روزی نمی‌گذرد مگر آنکه در کرانه غربی درگیری‌هایی با رژیم صهیونیستی به‌وقوع می‌پیوندد. دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در تشریح وضعیت غزه، به ایستادگی مقتدرانه این منطقه در مقابل رژیم اشغالگر اشاره کرد و درباره درگیری‌های سه روزه اخیر افزود: ما این درگیری‌ها را «وحدة الساحات» (اتحاد میدان‌ها) نامیدیم تا بر اتحاد ملت‌مان در برابر دشمنی تأکید کنیم که با تمام قدرت و توطئه‌هایش سعی بر نابودی این اتحاد دارد. زیاد نخاله با تأکید بر اینکه در این جنگ سراسر سرزمین اشغالی فلسطین تحت بُرد شلیک موشک‌های مقاومت جهاد اسلامی قرار داشت، گفت: این نبرد برآوردهای رژیم صهیونیستی را مختل کرد به شکلی که آنها ظرف سه روز مجبور به تقاضای آتش‌بس و تن دادن به شروط مقاومت شدند. دبیرکل جهاد اسلامی، نقشه دشمن را ایجاد تفرقه در میان نیروهای مقاومت خواند و افزود: آنها اعلام کردند که هدف از جنگ فقط جهاد اسلامی است اما جهاد اسلامی با مبارزه مقتدرانه و شجاعانه خود، حیرت و حمایت کلیه نیروهای مقاومت در منطقه و جهان را برانگیخت و از سوی ملت فلسطین و همه تشکیلات مقاومت و در رأس آن جنبش حماس، مورد تأیید و حمایت قرار گرفت. دبیر کل جهاد اسلامی این دستاورد مقاومت را مقدمه پیروزی‌های بزرگ‌تر ملت فلسطین در آینده خواند و با تشکر از نقش جنبش حزب‌الله به رهبری جناب سیّد حسن نصرالله و همچنین حمایت و تأییدهای ایران در همه ابعاد به رهبری و هدایت رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این حمایتها و ایستادگی مستمر و همیشگی شما نبود، این پیروزی و پیروزی‌های گذشته به دست نمی‌آمد.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای ندیمی: اقتدارواستقلال ایران در منطقه وجهان
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
◀️ یکی از بزرگترین و ارزشمندترین اقدامات سردار شهید همدانی در سوریه، تشکیل نهضت دفاع مردمی سوریه( مشابه بسیج مردمی در کشور خودمان و حشدالشعبی عراق) بود. 🔹 این نهضت مردمی، عملا رمز موفقیت و ستون فقرات خط مقاومت در سوریه و عراق بود. 🔹 در حقیقت شهید همدانی، سوریه را از سقوط حتمی نجات داد 🔸 سالها باید بگذرد تا عظمت اقدامات سردار شهید همدانی در خط مقاومت برای مردم بازگو شود.
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
موسوی مرده سیاسی است و تمام هدفش احیای خودش است و خواهشا همان اشتباهی که راجع به تاجزاده انجام دادیم و هر روز جوابش را دادیم و با او مناظره گذاشتیم و او را احیا کردیم، همان اشتباه را راجع به مرده ای سیاسی به نام موسوی نکنیم! و بنده برای اینکه جواب این توییت را بدهم فقط یکی دو نکته عرض می کنم تا متوجه باشید به راحتی می توان جواب اینها را داد اما چرا ورود نمی کنم چون از کنار لغویات اینها باید عبور کرد!
1- متاسفانه ذهن رعیت زده اینها که متاثر از هزاران سال حکومت پادشاهی و موروثی و ملوک الطوایفی در ایران است، هنوز نتوانسته بفهمد که در ایران انقلاب شده و مردم سالاری دینی حکمفرماست و همه نهادها از راس تا ذیل با انتخاب مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند هنوز نفهمیده اند که انتخاب ولی فقیه بر اساس شرایط و صلاحیت هاست و دوامش مادام الشرایط و الصفات است حال ممکن است یکی از کسانی که شرایط و صلاحیت های لازمه برای اخذ منصب ولایت را داشته باشد فرزند ولی فقیه فعلی باشد اما او هم حق برابر دارد و از باب این نیست که چون فرزند رهبری است بلکه از باب داشتن صلاحیت ها و شرایط است که اگر داشته باشد حق او و مهمتر حق امت است که فرد صالحی در راس حکومت باشد. ولایت مدرای اینها و تبعیتشان از امام نیز از باب اینکه ایشان صلاحیت و شرایط لازم برای ولایت را داراست، نبود بلکه از شخصیت کاریزماتیک و فره ایزدی امام خوششان می آمد شاهدش اینکه با رحلت امام، ولایت پذیری اینها هم تمام شد 2- هنر این است که اراذل و اوباش و چاقو کشها را تبدیل به انسان های ولایی و جانفشان در راه حفظ نظام و جانباز و شهید مدافع حرم کنیم و اوج بی هنری است که انسان های فرهیخته را تبدیل به اراذل و اوباش کف خیابان کنید حال کدام بهتر است؟ اولی یا دومی؟! کسی که فرهیختگان را به خیابان کشیده و آنها را به اراذل و اوباش تبدیل کرده یا کسی که اراذل و اوباش را به مقامات معنوی و جانبازی و شهادت رسانده است؟ در هر جای دیگر دنیا دهها مدال افتخار به امثال شهید همدانی میدهند اما در اینجا... و سوال می کنم آیا موافقید موسوی کار اول را انجام داده و فرهیختگان را تبدیل به اراذل و اوباش خیابانی و برانداز کرده؟! و شایسته بدترین دشنام هاست؟ بلی خیر راجع به بحث بیداری اسلامی یا بهار عربی هم باید گفت اینها یادشان نیست که سال 2011 غربی ها چه پرونده ای را برای ما گشوده بودند و چگونه می خواستند ترور رفیق حریری را گردن ما بیاندازند اما رزق لایحتسب الهی نصیبمان شد و بوعزیزی در تونس خودش را آتش زد و جرقه ای شد در انبار باروت حال در دنیای جنگ روایت ها ما باید روایت خودمان را می داشتیم تا آنها را به انفعال بکشانیم و آنها کلا یادشان برود چه پرونده ای برای ما گشوده بودند و اینگونه بود که این تحولات را بیداری اسلامی نامیدیم و روایت کردیم و دشمن از ترس و هراسی که پیدا کرد کلا درگیر این پرونده شد و دادگاه ترور رفیق حریری را یادش رفت... و البته ماجراهای بعدی که چه ثمراتی برای ما و شکست هایی برای دشمن داشت! ✍️«محمد علی رنجبر» با کانال بینش راهبردی همراه باشید. http://eitaa.com/joinchat/2579496960C994bde62e8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ترامپ: کشور ما در حال افول است 🔹کشور ما در حال شکست است. ما کشوری هستیم که بالاترین نرخ تورم را در بیش از ۴۰ سال گذشته داشته است. 🔹ما کشوری هستیم که برای نفت به عربستان و ونزوئلا التماس می‌کنیم. کشوری هستیم که آزادی بیان در آن دیگر مجاز نیست. جرم و جنایت بیداد می‌کند، اقتصاد رو به فروپاشی است. ما از بسیاری جهات، تبدیل به یک شوخی شده ایم. آمریکا از اول هم یک شوخی بود، و این شوخی تلخ در حال نابودی ست. @nofoz_shenasi ✅کانال جامع نفوذشناسی: 👇 https://eitaa.com/joinchat/1512374323C3a455ab6f6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 باورتون میشه تو کشوری که ۸۵درصد مردمش شیعه هستند حجاب ممنوع بشه،عزاداری برای امام حسین ممنوع بشه،اذان ممنوع بشه ولی... آزاد؟!! ❗️ سرنوشت محتوم‌ جدایی از سیاست! @gharar_a @HozeTwit
هدایت شده از المرسلات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| لا فَرْقَ بَیْنَکَ وَ بَیْنَهَا اِلاَّ اَنَّهُمْ عِبَادُکَ وَ خَلْقُکَ...فَبهِمْ مَلأْتَ سَمَاءَكَ وَ أَرْضَكَ حَتَّی ظَهَرَ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اَنْتَ... 🎙استاد شیخ علی فرحانی 📚 گزیده تدریس مناهج الوصول @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 سلمان رشدی ملعون هنگام سخنرانی چاقو خورده و الان بیمارستانه 🔹 امریکایی ها می‌گن مشکل حادی نداره ولی امیدوارم باز دروغ گفته باشن و به درک واصل بشه! دم زننده اش گرم! @HozeTwit
هدایت شده از بینش راهبردی
♦️عنکبوت مقدس (نمونه ای از فرآیند کاری دشمن در جنگ روایتها) 1- اواخر دهه هفتاد قتل هایی در مشهد اتفاق می افتد که به قتلهای عنکبوتی معروف می شود و قاتل به 16 قتل زنان خیابانی اعتراف می کند و به همین خاطر اعدام می شود. این حادثه با توجه به سابقه و انگیزه قاتل، به شدت مورد توجه محافل رسانه ای غرب قرار می گیرد (پس اولین اشتباه را کسی می کند که سرخود دست به قتل یا از دیدگاه خودش تنبیه مجرمین می زند و با این اشتباه خوراک مورد نیاز را به دشمن می دهد.) 2- دشمنِ در کمین نشسته فرصت را غنیمت می شمرد و با ساخت مستندهایی و بعدها با ساخت فیلمی با عنوان "عنکبوت مقدس" روایت کاریکاتوری و پروپاگاندا شده خود را بیان می کند. (بهره گیری از فرصت) 3-انتخاب داستان، عنوان فیلم و از همه مهمتر انتخاب بازیگر زن فیلم و اعطای جایزه جشنواره «کن» به او آنهم با بازی ضعیف و فیلمی ضعیفتر، همه حساب شده بود. (دقت در طراحی سناریو و راهبری آن) 4- بعد از آن اتاق فکر دشمن در کمین نشست تا واکنش تند مذهبیون مخصوصا قشر روحانی به این فیلم و صدور فرمان قتل از سوی آنها آغاز شود تا با وایرال کردن این واکنش، قطعه نهایی پازلش را تکمیل کند و کلان روایت خود را از این خرده روایت ها اثبات کند. و امروز سخنانی از یک روحانی پخش که دقیقا همانی بود که دشمن می خواست. (اشتباهی دیگر از نیروی خودی) 5- این تنها یک نمونه بود و بارها رهبری عزیز فرمودند حرف حقی که تکمیل کننده پازل دشمن باشد را نباید زد. اما وقتی اینجا هر کس از ظن خود می خواهد کاری کند می شود سواری دادن به دشمن مکار و ناجوانمرد. حواسمان را بیشتر جمع کنیم پروژه و دستور جلسه و سناریوی دشمن را بشناسیم تا اسیر پازل آنها نشویم. ای کاش دوستان متوجه باشند. 🔺با کانال همراه باشید. http://eitaa.com/joinchat/2579496960C994bde62e8
هدایت شده از محمد
باید فرق این مساله با قضیه سلمان رشدی را تبیین بفرمایید
هدایت شده از رنجبر
سلام برادرم خیلی متفاوت اند ۱. سلمان رشدی صراحتا ساب النبی ص میکند و همه چیز را زیر سوال میبرد اما شما در این فیلم صراحتی در ساب امام رضا ع ندارید بله با اِلِمان هایی سعی در القای مذهبی بودن فرد و ارادت داشتن به امام رضا و رنگ و لعاب مقدس دادن به کارهای قاتل دارند که بخشی هم واقعیت است داستان و اعترافات سعید حنایی را دنبال کنید و فیلمی که اخیرا در ایران با عنوان عنکبوت با بازی محسن تنابنده ساخته شد ببینید. ۲. در آن شرایط هدف دشمن به سخره گرفتن اسلام و مبارزه صریح و آشکار نه پیچیده و هنرمندانه با دین بود و سلمان رشدی مهره ای بود که او را کوک کردند تا خیلی صریح و آشکار توهین کند و فتح بابی باشد برای توهین های صریحتر و بیشتر و اصلا تصور نمیکردند که امام چنین حکمی بدهد و بساط طرح و نقشه آنها را در هم بپیچد لذا آنجا اگر حکم ارتداد صادر نمی شد پازل دشمن تکمیل میشد اما اینجا به دلیل اول و دوم متفاوت است 3- باید عنایت داشت که حکم ارتداد را ولی فقیه باید بدهد مبتنی بر اشراف اطلاعاتی و تعیین مصالح نه اینکه هر ننه قمری از هر جا بلند شود و بدون عنایت به مسائل کلان و پازل دشمن، کاری بکند که آنها می خواهند
👓 ببینید! امام، سلمان رشدى را مهدورالدم کردند. در دنیا غوغا شد. یادتان هست؟ اروپاییها یکسره سفیرهایشان را از تهران خواستند. بنده، همان وقتها سفرى به یکى دو کشور اروپایى داشتم؛ به همین یوگسلاوى و رومانى و اینها. خبرنگارها ریختند سر ما که «آقا؛ این قضیه‌ى سلمان رشدى چیست؟» گفتیم: «بله؛ این قضیه‌ى بسیار مهمى است که امام فرمودند. این کار هم خواهد شد.» بنا کردند از اطراف خدشه کردن: «چطور شما چنین حکمى کردید!؟ چطور شما دخالت مى‌کنید!؟» قرص و محکم ایستادم و گفتم: امام تیرى شلیک کرده‌اند و این تیر همین‌طور مى‌رود. خوب هم هدف‌گیرى کرده‌اند و تا به هدف نخورد، نمى‌افتد... 💬 امام خامنه‌ای ۱۳۷۱/۰۵/۱۹ @HozeTwit
هدایت شده از جهاد امیدبخشی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرف سوال کرد که چرا تو ایران برای مشروعیت نظام رفراندوم نمیزارن ..پس ایران دیکتاتوریه.... طرف با خاک یکسان شد 😂 🗣محمد شاهسوند 🌿جهاد امیدبخشی: @jehadeomid
هدایت شده از خبرگزاری فارس
آلمان به پیشواز زمستان سخت می‌رود 🔹آلمان به‌دلیل کاهش واردات گاز از روسیه، مجبور به آغاز خاموشی‌های شبانه شده است. وزیر اقتصاد این کشور گفته برای صرفه‌جویی انرژی برای زمستان پیش‌رو برق ساختمان‌های عمومی، بناهای تاریخی و تبلیغات شب‌ها قطع می‌شود. حمام‌ها در استخرهای عمومی هم تنها دوش آب سرد خواهند داشت. ‌@Farsna
سلام علیکم به نظرمیرسد اولا: اسلام در مبارزه با دشمن و تعقيب مفسدان،وکسانی که دوست دارند دیگران را هم کافرکنند مرز نمى‌شناسد. «وَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ كَمَا كَفَرُوا فَتَكُونُونَ سَوَاءً ۖ فَلَا تَتَّخِذُوا مِنْهُمْ أَوْلِيَاءَ حَتَّىٰ يُهَاجِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ»هرکجا یافتیدبکشید. درضمن دردفاع از اصل اسلام ومعروف هایی که رکن اسلام هستند جان هم درخطرباشد باید اقدام کرد. علاوه براینکه موضوع اینجا اصلا مساله حدودیک شخص عادی نیست. مساله مساله کافرحربی است که حمله اش را کرده حالا شما اگر به اوضربه نزنی مکرردرمکرر ضربات سهمگین تری خواهی خورد. درجبهه کسی که برادرت را میکشد تو منتظرمیمانی که اوبیاید خودش را به تو تحویل دهد تا تو اورا در کشور خودت قصاص کنی یا از دور همانطور که او شلیک کرد وضربه زد تو هم ضربه میزنی ولو اینکه در خاک تو نباشد؟! کدام عقل سلیمی میگوید اورا به حال خود بگذار تا راه برای دیگران هم اینگونه برنامه ریزی شده بازشود و علیه دین بتازند وچون تو دستت به آنها نمیرسد بی خیال آنها بشوی.فتوای تاریخی امام باعث شد خیلی از این دست قائله ها بخوابد. ظاهرا ایشان خبرندارند که قبل از فتوای امام، مسلمانانی را که علیه سلمان رشدی تظاهرات کردند را چگونه ایادی انگلیس در هند وپاکستان قلع وقمع کردند وکشتند. شما وقتی در جنگ قرار میگیری دشمن حربی را درزمین خودش هم میزنی ومنتظر نمیشی که اوبا پای خودش بیاد طناب رو از شما بگیره وبگه بفرمایید مرا اعدام کنید! ثانیا:امام با این فتوا جلوی ضربات سهمگین به اصل اسلام را گرفت وانگلیس ها فکر نمیکردند امام همچین برخوردی بکند لذا بعد از آن جرات نکردند به این صورت سازماندهی شده و صریح اسلام را به تمسخر بگیرند.چنانچه قصد داشتند بعد از کتاب آیات شیطان ضربات مهلک تری بزنند. ثالثا:سلمان رشدی یک کافر حربی است که اعتقادی به مذهب حنفی هم ندارد.بنابراین اصلا الزموا به انفسهم مصداق ندارد اینجا. رابعا: اینکه امر برایشان مشتبه بوده دلیل نمیشود که برامام ودیگران هم مشتبه باشد._چنانکه گذر زمان ثابت کرده که امام اشتباه نمیکرده وسلمان رشدی مرتد بوده_ لذاامام هیچ شک وشبهه ای نسبت به ارتکاب جرم شخص متهم ندارد وبه علم ویقینش عمل کرده.وعلم ویقین قاضی برای حکم کافیست. اینکه فلان شخص عالم به زمان نیست وشبهه براو عارض میشود دلیل نمیشود که امام هم بدون یقین حکم داده باشند. خامسا:آیا شخصی که صراحتا وعلنا اعلام میکند که من مرتد شده ام،ومسلمات دین را صراحتا انکارمیکندآیا برای اعدام او سوال میپرسند که آیا تو مرتد شده ای؟وبه اوفرصت میدهند که بیا بگو دروغ گفتم که مرتد شدم! اوخودش اقرار به این مساله دارد.موضوع ارتداد وقتی ثابت شد حکم می آید. دفاع برای جاییست که تحقق موضوع موردتردید است یعنی حداقل خود متهم اقرار علیه خود نکرده باشد. سادسا:درضمن امیرالمومنین بی معطلی شخصی را که حکم پیامبرراقبول نداشت از وسط دونیم کردند،حال این ملعون که هم استهزاء،هم القاء شبهه و هم کارسازماندهی شده علیه اسلام کرده بودو... . آیا سکوت اینجا جایزاست؟!!آیا معقول است برمتولیان دین سکوت اختیارکنند؟ سابعا:همچنین اونطور که از جملات ایشان برمیاد گویا ایشان چون ولایت مطلقه را قبول ندارند اینگونه مساله را نگاه کرده اند لذا به کل حشیش چنگ می اندازندکه جان یک کافرحربی رانجات دهند اما آن اثم عظیم ولکه ی ننگی را که او برجای گذاشته را نمیخواهد ببیند. کسی که ولایت مطلقه را قبول دارد ظاهرا اینگونه غرق در احتمالات غیرعقلانی نمیشود که بعدا به او اشکال شود که پس مصلحت اسلام چه میشود. ثامنا:نکته کلیدی ماجرا به نظرم اینه که اصلا امام فتواندادند که با این احتمالات روبروبشود،بلکه حکم قتل سلمان رشدی یک حکم حکومتی بود. وبین فتوا وحکم زمین تا آسمان فرق است..
🔻تحلیل رهبر انقلاب از فتوای ارتداد سلمان رشدی: ▪️شاید شماها ندانید، ولی من دیده بودم؛ چون مجلات را برای من می‌آورند. یکی دو ماه بود که این کتاب در مطبوعات دنیای غرب - مخصوصاً مجلات امریکایی - آن چنان تبلیغ میشد که هر کسی نگاه میکرد، می‌فهمید این یک است. لزومی ندارد که یک کتاب را - هرچند هم که خوب باشد - این‌قدر بزرگ کنند، در مجلات بنویسند، راجع به آن رپرتاژ بدهند، از فروشش بگویند، از ناشرش بگویند، از مطالبش بگویند، خلاصه کنند و عکس و فیلم بگیرند، این‌جا و آن‌جا پخش کنند و همه به مسلمانان بخندند! هر کسی می‌فهمید که این کار، عادی نیست. با جنجال، این کتاب را وسط انداختند، شاید بتوانند با آن، روحیه‌ی مسلمانان را تضعیف کنند و بشکنند. عکس‌العمل و ضربه‌ی متقابل امام، آن‌قدر قوی بود که به‌کلی ورق را دگرگون کرد. حکم اعدام سلمان رشدی که با اقبال و تصدیق و شوق وافر ملتهای اسلامی در همه جا مواجه شد، کار را دگرگون کرد. حالا روحیه‌ی آنها بود که تضعیف می‌شد... ‌‌● بیانات و تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره فتوای ارتداد سلمان رشدی را از اینجا بخوانید: farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=4028
نیروگاه اتمی بوشهر آب دریا را شیرین می‌کند 🔹استاندار بوشهر: در هفته دولت عملیات احداث آب‌شیرین‌کنِ ۷۰ هزار مترمکعبی در نیروگاه اتمی بوشهر آغاز می‌شود. دو نیروگاه اتمی جدید هم که هرکدام ظرفیت تولید ۱۰۵۰ مگاوات برق را دارند، در بوشهر درحال ساخت است. این نیروگاه‌ها توان شیرین‌سازی ۱۵۰ هزار مترمکعب آب را دارند.
♦️آب پایدار برای رفسنجان، زرند و شهربابک را از خط انتقال آب خلیج فارس تامین می کنیم وزیر نیرو: 🔹مصمم هسیم برای رفسنجان، زرند و شهربابک از خط انتقال آب برای صنعت تامین و تخصیص آب دهیم چون راهی جز این برای تامین آب پایدار نداریم.
💢فرمانده هوافضای سپاه: تیم مذاکره کننده، تیم معتقدی است؛ اجازه دهید کارشان را انجام دهند 🔹سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه در پاسخ به این سوال که مذاکرات برجامی در جریان است یک توافق خوب را چطور می بینید؟ گفت: این تیم، تیم معتقدی است و ما هم هیچ نظری نداریم، اجازه دهید کارشان را انجام دهند.
♨️ (مجموعه گفتارهای استاد علی فرحانی در موضوع راهکارها و مهارت های موفقیت و برنامه ریزی جهت دستیابی به اهداف حوزوی) ✅بخش سوم: روش ها و مهارت های علم آموزی ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅ 🔴🔴روش صحیح تحصیل علم 🌀1- رعایت تعادل در سیر آموزشی و محتوایی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/seire-amoozashi-v-mohtavayi.mp3 🌀2- منطق تولید و یادگیری گزاره های متسلسل و قوانین سیر محتوایی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/040-manteghetolid-v-yadgiri-gozarehaye-elm@almorsalat.mp3 🌀3- روش صحیح علم آموزی و کسب دارایی علمی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/023-raveshesahiheelmamoozivkasbedaraeeelmi@almorsalat.mp3 🌀4- ابتدا خوب تصور کنید ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/ebteda-khoob-tasavor-konid.mp3 🌀5- به کار گیری قواعد منطق در تحصیل علم ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/ghavaede-mantegh-dar-tahsile-elm.mp3 🌀6- مثالی برای بحث تصور لوازم در روش تحصیل ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/mesali-baraye-tasavore-lavazem-rasael-baraat.mp3 🌀7- روش تحصیل ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/ravashe-tahsil.mp3 🌀8- روش منطقی تحصیل علم ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/raveshe-manteghi-tahsile-elm.mp3 🌀9- ذهن سوپر مارکتی و آسیب های آن ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/zehne-super-markati.mp3 🌀10- شروع سیر علمی از بدیهیات ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/021-shorooeseirelmiazbadihiat@almorsalat.mp3 🔴🔴ابزارهای و مهارت¬های آموزشی 🌀1- تربیت علمی، روش مباحثه و تقریر نویسی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/011-tarbiateelmi-ravashemobahesevtaghrirnevisi.mp3 🌀2- الگوی تحصیل و الگوی تدریس ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/olgooye-tahsil-v-olgooye-tadris.mp3 🌀3- آداب استماع فایل صوتی دروس ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/aadabe-estemae-soate-doroos.mp3 🌀4- تفاوت فهم و تدریس کتب آموزشی و غیرآموزشی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/012-tafavote-fahm-v-tadrise-kotobe-amoozeshi-v-gheireamoozeshi@almorsalat.mp3 🌀5- جایگاه صحیح تفکر و مطالعه/ تعادل در زندگی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/013-jayegahe-sahihe-tafakor-v-motalee-taadoldarzendeghi@almorsalat.mp3 🌀6- تحصیل علم تلاش می خواهد ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/017-tahsileelmtalashmikhahad@almorsalat.mp3 🌀7- مشاوره علمی و کارگاه ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/018-moshavereelmi@almorsalat.mp3 🌀8- روش مشاوره و کارگاه علمی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/024-raveshemoshavereelmi@almorsalat.mp3 🌀9- مراحل اوج گرفتن در مباحث علمی: مباحثه، تقریرنویسی، تفکر ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/025-raveshetafakorvoajgereftandarmasaeleelmi@almorsalat.mp3 🌀10- شایسته ها و بایسته های نقد علمی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/026-shayestehavbayestehayenaghdeelmi@almorsalat.mp3 🌀11- متد صحیح مطالعه و جمع بندی علوم ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/031-methodesahihemotaleevjambandioloom@almorsalat.mp3 🌀12- مراقبت از ذهن ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/downl
oad.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/032-moraghebatazzehn@almorsalat.mp3 🌀13- مشکلات آموزشی ای که در پی تغییر ساختار علم بوجود می آید ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/037-moshkelateamoozeshietagheeresakhtareelm@almorsalat.mp3 🌀14- عادت صحیح تحصیل علم و فوائد نوشتن ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/038-aadate-sahihe-tahsil-v-favaedeneveshtan.mp3 🌀15- از چه شروحی استفاده کنیم؟ ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/039-az-che-shoroohi-estefade-konim@almorsalat.mp3 🌀16- روش جبران نواقص کتب سابق ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/041-raveshejobrane-kotobe-sabegh@almorsalat.mp3 🌀17- تفاوت تعقل و تفکر/ مزایای آثار شهید/ شرکت کردن در بحث در کلاس ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/043-tafavote-taagholkardanvhefzkardan-v-mazayaye-asare-shahid-v-sherkat-dar-bahs@almorsalat.mp3 🌀18- منظم کردن اطلاعات گذشته ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/051-monazzam-kardane-etelaate-gozashte@almorsalat.mp3 🌀19- مهندسی آموزشی کتب درسی و فقدان آن در حوزه علمیه/ الگوی جهادی تحصیل علم در حوزه/ تکنیک های عملی کسب دارایی علمی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/053-mohandesi-amoozeshi-kotobe-darsi-v-olgooye-jahadi-tahsile-elm-v-teknikhaye-tahsile-elm@almorsalat.mp3 🌀20- درس خواندن باید به صورت باشد نه / علوم سنتی حوزه را چگونه بخوانیم که در اجتماع فایده داشته باشد؟ ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/057-darskhandan-bayad-jadvale-zarbi-bashad-na-sinoosi%20(ollome-hozavi-ra-chegoone-bekhanim-ke-mofid-bashad)%20@almoesalat.mp3 🌀21- چگونه و چه میزان مطالعه کنیم؟ ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/059-chegoone-v-che-mizan-motalee-konim%20%20@almorsalat.mp3 🌀22- ندانستن، دلیل استرس داشتن در امتحانات است ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/061-nadanestan-dalile-estress-dashtan-ast@almorsalat.mp3 🌀23- دروس حوزه اگر خوب خوانده شود، خروجی خواهد داشت. ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/062-doroose-howze-agar-khoob-khande-shavad-khorooji-darad@almorsalat.mp3 🌀24- سردرگمی ها و نتیجه نگرفتن های پس از چند سال در حوزه را چکار کنیم؟ ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/063-sardargomi-v-natije-nagereftan-pas-az-chand-sal-ra-che-kar-konim@almorsalat.mp3 🌀25- چرا برخی از مطالب علمی ای را که امروز صحت و یا فساد آنها مسلم است را دوباره بخوانیم؟ ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/chera-barkhi-matalebe-elmi-ke-emrooz-mosallam-ast-ra-dobare-bekhanim.mp3 🌀26- کار با متون و کتب علما به جای مشافهات ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/kar-ba-motoon-be-jaye-moshafehat.mp3 🌀27- مراجعه موردی به کتب گذشته به جای بازخوانی آنها ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/morajee-be-jaye-baz-khani.mp3 🌀28- نگاه مختلف به کتب مختلف ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/negahe-mokhtalaf-be-kotobe-mokhtalaef.mp3 🌀29- راهکارهای تقویت تفکر ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/rahkarhaye-taghviate-tafakkor.mp3 🌀30- تاثیر عبادات در تحصیل علم ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/tasire-ebadat-dar-tahsile-elm.mp3 🌀31- تطبیق مطالب بر عبارات کتب، از شک گرایی در فهم نظرات علما جلوگیری می کند به همراه خاطره امتحان شفاهی درس خارج استاد ostadfarhani.ir/morsalat/