🏴 به بهانه ایام ارتحال شیخ الاعظم مرتضی انصاری رضوان الله تعالی علیه/۱۸ جمادی الثانی ۱۲۸۱ ق
🌹«رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات»
اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم
💠 امام خامنه ای حفظه الله:
من يک وقت خواندم كه يک مأمور انگليسى، خدمت شيخ انصاری رفت تا پول عمدهاى را كه مربوط به يک موقوفه معروف هند بود، به او بدهد، مأمور انگليسی گفته است: «خدمت شيخ رفتم، وقتى پيشنهاد به اين عظمت را به او عرضه كردم، نگاهى در آستين چپش كرد و گفت گرفتن این پول تكليفم نيست؛ همين يک كلمه!» و آن مأمور انگليسى، گفت: مقابل اين عظمت ایشان خُرد شدم؛ خب؛ شيخ چقدر میتوانست از آن پول براى دنياى اسلام و براى حوزهى علميه استفاده كند اما ببينيد؛ عظمت بينش و شعور معنوى و استقامت روحى اين مرد، اينجا معلوم میشود! ۷۳/۹/۲۱
بزرگان ما بعد از گذشت صد و پنجاه سال از زمان وفات شیخ [مرتضی انصاری ره]، همچنان او را "شیخ الاعظم" می دانند، همه او را شیخ خودشان به حساب می آورند. یعنی هیچ کس نیست که در باره عظمت مقام علمی شیخ، اندک تأملی داشته باشد. خواص علما در حوزه های علمیه، خودشان را از شاگردان شیخ و ریزه خواران علمی وی می شمرند. ۱۳۷۳/۹/۲۱
💠 میرزا حبیب الله رشتی(ره):
«شیخ [انصاری] سه چیز ممتاز داشت: علم، سیاست و زهد
سیاست را به حاج میرزا محمد حسن شیرازی و علم را به من داد و زهد را با خود برد.» /زندگی و شخصیت شیخ انصاری، ص262
✍ نقل است، پس از ارتحال شیخ الاعظم انصاری، میرزای رشتی و میرزای شیرازی جایگاه زعامت و مرجعیت عام شیعیان را با تقوا و بزرگواری به یکدیگر حواله میدادند و هرکدام، دیگری را شایسته این مقام میدانستند، ولی با استدلال و اصرار میرزای رشتی که مرجعیت عام باید به دست فردی دارای سیاست باشد، میرزای شیرازی پذیرفت.(رضوان الله تعالی علیهم)
📜 برگی از تاریخ ناگفته و ناشنیده🔰
⁉️✍ آیا میدانستید که، وارثینِ علم و سیاستِ شیخ الاعظم مرتضی انصاری(ره)، برای جلوگیری از فتنه مغرضین و معاندان، در اقدامی هوشمندانه و در زمان حیاتشان، جانشین خود را تعیین کردند؟!
آنها مرجعیتِ شاگردِ طراز اولِ خود را به طرزی شگفت، تأیید و مؤمنین را به تقلید از او فراخواندند؟🔰
💠 میرزا حسن شیرازی ره (وارث سیاستِ شیخ الاعظم):
در احتیاطات من از شیخ فضل الله نوری تقلید کنید که او خود من و نفس [ ن َ ف َ س ِ] من است.میان من و او، غیریتی نیست.
💠 میرزا حبیب الله رشتی ره (وارث علمِ شیخ الاعظم):
نور چشمم شیخ فضل الله نوری، مجتهدی متبحر و کامل و جامع معقول و منقول گردیده، رواست مؤمنین وی را در امور دینی، #مرجع خود قرار دهند.
✍ همچنین دیگر شاگردِ ممتازِ حوزه تدریس شیخ الااعظم، یعنی
محدث بزرگ شیعه، میرزا حسین محدث نوری(ره) صاحب "مستَدرَکُ الوَسائل و مُستَنبَطُ المَسائل"، "لؤلؤ و مرجان"، پیشوای ائمه علم حدیث و رجال در اعصار اخیر و از بزرگ ترین علمای شیعه و رجال اسلام در قرن ۱۴ در مقدمه کتاب شاخه طوبی، علامه شیخ فضل الله را مجمع فضایل و صفات نیک می شمرد، در جای دیگر بر دانش و پارسایی شگرف شیخ انگشت تأکید مینهد و در تقریظی که سال ۱۳۰۲ ق در سامرا بر کتاب صحیفه مهدویه علامه شیخ فضل الله نگاشته به ایشان اجازه نقل روایت داده (اجازه نامه محدثی) و چنین می فرماید:🔰
...کوه بلند علم و ستون استوار فضل، مقتدای فقیهان برجسته و معتمد عالمان چیره دست، جامع معقول و منقول، حاوی حقایق فروع و دقایق اصول، بوستان علم و اقیانوس فضل، عالم عامل کامل، شیخ فضل الله نوری ... که خدایش حفظ کند.
📚چهار اثر تألیفی تحقیقی از مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره)، مرتبط با آثار شیخ الاعظم مرتضی انصاری(ره)🔰
1⃣📗المسألة شیخ الاعظم انصاری(ره)، که میرزای شیرازی(ره) آرای خود را به صورت تعلیقه بر آن نوشته و مرجع شهید علامه نوری(ره) نیز با تقریظی به آن، صحتش را تأیید و مُقلدین خود را به عمل بدان، فراخوانده است.
در تقریظ مرجع شهید علامه نوری(ره) برای مُقلدینش آمده:🔰
...باکی نیست برای مقلدین، که عمل نمایند به آنچه در این رساله مذکور است. إِنْ شَاءَ اللَّٰهُ تعالی.حرّره الأحقر فضل الله نوری
2⃣📕حاشیه بر فرائد الاصول شیخ الاعظم انصاری
3⃣📘حاشیه بر المکاسب شیخ الاعظم انصاری
4⃣📙حاشیه بر کتاب طهارت شیخ الاعظم انصاری
🔸استخراج از: مستندات آثار قلمی و کلامی مورخان فقید، مرحوم استاد علی دوانی، مرحوم استاد علی ابوالحسنی، مرحوم استاد جواد بهمنی...ک، تنهای شکیبا، ک، اندیشه سبز زندگی سرخ...
و همچنین: الذریعة إلی تصانیف الشیعة، آقا بزرگ تهرانی/اَعیانُ الشّیعه، محسن امین/شهداء الفضیلة، علامه امینی/ک، مجموعه رسائل...شیخ فضل الله، محمد ترکمان/مهدی انصاری، همایش دیده بان بیدار، حرم حضرت عبدالعظیم/ جهادتبیینی/دانشنامه های آزاد...
✳️ @ShahidRabe
📌نورانیت و معنویت حضرت امام
🔰مقام معظم رهبری
🌀من یقین دارم، آن پیرمرد نورانی، معنوی، عالم، زاهد و عارف که این انقلاب با دست توانای او بنا، غرس، آبیاری و میوه چینی شد، اگر در جوانی، آن راز و نیازها و آن عبادتها، تفکّرها و توسّلها را نداشت و آن دل مؤمن و نورانی در او پدید نمیآمد، این کارهای بزرگ از او صادر نمیشد.
🌀مرحوم آقای حاج میرزا جواد آقای تهرانی که از علمای بسیار مؤمن، زاهد و خالص بود و در مشهد، بسیاری ایشان را میشناختند، نزدیک سی سال پیش از این، به بنده گفت: «من در جوانی برای تحصیل به قم رفتم و آن زمان، امام را در حرم مطهّر دیدم. نمیشناختم ایشان کیست. دیدم که یک سیّد طلبه جوان و نورانی در حرم ایستاده، تحت الحنک را انداخته، نماز میخواند و اشک میریزد و تضرّع میکند.»
🌀حاج میرزا جواد آقای تهرانی میگفت: «من او را نشناخته، #مجذوبش شدم و از بعضی پرسیدم این آقای نورانی کیست؟
🌀گفتند این آقا روحاللَّه خمینی است. وقتی آقا روحاللَّه، در دوره جوانی، آن سرمایه و ذخیره را پدید میآورند، آن وقت در سنّ هشتاد سالگی، امام و بنیانگذار حکومت جمهوری اسلامی میشوند.»
📚بیانات 74/9/16
#کلام_ولی
#در_مدرسه_امام_خمینی
@almorsalaat
بن سلمان:
به طور کامل از یمن خارج می شویم به شرطی که از طرف ایران و یمن و عمان تضمین امنیت ما داده شود!
طرف قرار بود چند روزه کل یمن را با خاک یکسان کند و حالا بعد از هشت سال التماس میکند با من کاری نداشته باشید.
غرب و اسراییل هم نمی تواند کاری برایش انجام دهد این نتیجه مقاومت مستضعفین تحت ولایت ولی الهی در برابر مستکبرین است.
🆔 @Binesh_Rahbordi
#لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غناوثروت حقیقی چیه ؟
درس خارج فقه رهبر انقلاب
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 #اعدام_نکنید فرانسه!
🔹 زنهایی که مخالف اشغال کشورشان بودند سر بریده شدند!
❗️ به این تصویر از تاریخ گینه بنگرید
اتفاقا زن هم هستند که توسط استعمارگران فرانسه به جرم آزادی خواهی از تن جدا شده اند.
⏪میدانید خیلی از کشورها، حتی امروز هم بابت استعمار فرانسه، حق مستعمرگی به فرانسه پرداخت میکنند و و نخبگان این کشور ها اجازه فکر کردن به استقلال را ندارد.
استعمارگران بیشتر به دنبال تسخیر افکار نخبگانی هستند روشنفکران باید همیشه احساس کنند بدون غرب و پیشرفت هایش نمیتوانند جامعه خود را به ترقی و رشد برسانند.
این جنگ برای استقلال فرهنگی یک کشور خطرناک است.. لذا آنها هر گاه کشوری خواست مستقل شود، بیشترین فشارهای روانی را متوجه روشنفکران و اندیشمندان میکنند.
@HozeTwit
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 شیخ فرهاد فتحی رفته سربازی تا ثابت شه آخوندا هم میرن سربازی😊
📌 اونجا هم آقامیری را ول نمیکنه😂
📌 حتما ببینید و منتشر کنید
🗨 آقامیری از سربازی تا شکایت
📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️
eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
👓 ۱۸جمادیالثانی سالگرد رحلت خاتمالفقهاء والمجتهدین شیخ مرتضی انصاری (ره)
در این پوستر به بخشی از خصوصیات اخلاقی شیخ انصاری (ره) پرداخته شد.
@HozeTwit
تاریخچه قضاوت زنان:
مرد بودن (ذکوریت قاضی) از ابتدا در فقه اهل سنت در کنار شرایطی چون بلوغ، عقل و علم، بهعنوان یکی از شروط لازم برای قاضی مطرح بود؛[۸] در حالی که در فقه امامیه در آغاز به دلیل دسترسی به معصوم(ع) و نائبان آنان، مسئله جنسیت قاضی و بهعبارتی شرط مرد بودن قاضی، نفیاً و اثباتاً طرح نشد و فقط به شرایط مورد اشاره در روایات از جمله اجتهاد و فقاهت توجه میشد.[۹]
شیخ طوسی نخستین فقیه شیعه است که با التفات به فقه اهل سنت و در پاسخ به برخی از فتاوای آنان مبنی بر جواز قضاوت زن به صورت مطلق یا محدود، در کتابهایی مانند الخلاف[۱۰] و المبسوط[۱۱] مرد بودن را از شرایط لازم در قاضی قلمداد کرده است.[۱۲] پس از شیخ طوسی تا قرن دهم هجری قمری عدهای از فقهای شیعه مانند ابن براج،[۱۳] فضل بن حسن طبرسی،[۱۴] محقق حلی[۱۵] و علامه حلی[۱۶] تحتتاثیر شیخ طوسی در متون فقهی خود شرط مرد بودن را ذکر کردند، ولی در برخی متون همانند الکافی فی الفقه اثر ابوالصلاح حلبی، السرائر الحاوی لتحریر الفتاوی نوشته ابن ادریس و غنیة النزوع الی علمی الاصول و الفروع تألیف ابنزهره، اثری از این شرط دیده نمیشود.[۱۷]
در میان فقیهان متأخر برخی مانند صاحب جواهر[۱۸] و نراقی[۱۹] شرط مرد بودن را با استناد به اجماع قبول کردهاند؛ ولی در مقابل، فقیهانی همچون محمدتقی مجلسی،[۲۰] شیخ انصاری،[۲۱] مقدس اردبیلی[۲۲] و میرزای قمی[۲۳] با رد اجماع و خدشه در ادله شرط مرد بودن برای قضاوت، قطعی بودن شرط ذکوریت برای قضاوت و بهتبع آن ممنوعیت قضاوت زنان را نپذیرفته و راه را برای اجتهاد مجدد در این حوزه باز کردهاند.[۲۴]
در دوره معاصر نیز فقهایی مانند امام خمینی،[۲۵] محمدرضا گلپایگانی[۲۶] و ابوالقاسم خویی،[۲۷] معتقد به شرط مرد بودن در منصب قضا هستندولی در مقابل، افرادی همچون سید احمد خوانساری،[۲۸] موسوی اردبیلی[۲۹] و صانعی[۳۰] در شرط ذکوریت تردید کرده و قائل به جواز قضاوت زنان شدهاند. عدهای از فقها نیز با وجود شک درباره قضاوت زنان برای عموم مردم، قضاوت زن در حوزه امور زنان را صحیح دانستهاند.[۳۱]
در میان فقهای اهل سنت، علمای مالکی، شافعی و حنبلی، مرد بودن را شرط قضاوت میدانند، ولی ابوحنیفه و فقهای حنفی، قضاوت زن در اموال که شهادت زن در آنها پذیرفته میشود را مجاز دانستهاند؛ همچنین محمد بن جریر بن یزید طبری قضاوت زن را به صورت مطلق جایز میداند.[۳۲]
تاریخچه قضاوت زنان درقانون:
بعد از انقلاب اسلامی، بر اساس نظر مشهور فقها مبنی بر لزوم شرط مرد بودن قاضی، جهت تبدیل وضع قضات زن موجود اقداماتی صورت گرفت؛ در سال ۱۳۶۱ در قانون شرایط انتخاب قاضی، مرد بودن بهعنوان شرط قضاوت افزوده شد و در سال ۱۳۶۳ طبق تبصره ۵ الحاقی به ماده واحده شرایط قضات، زنان قاضی با حفظ پایه قضایی، در دادگاههای مدنی خاص امکان حضور در سمتهای مشاورهای را پیدا کردند. همچنین بر اساس تبصره ۵ ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۷۱ و اصلاح این تبصره در سال ۱۳۷۴ در مجلس شورای اسلامی، زنان جهت تصدی پستهای مشاورت در دیوان عدالت اداری، دادگاههای مدنی خاص، قاضی تحقیق و... بر اساس نظر رئیس قوه قضائیه امکان استخدام پیدا کردند.[۶۲]

تصویر کتاب قضاوت زن از دیدگاه فقه شیعه
در سال ۱۳۷۶ هم طبق مصوبه مجلس درباره اصل ۲۱ قانون اساسی، مقرر شد دادگاههای خانواده حتیالمقدور با حضور مشاور قضایی زن شروع به رسیدگی و صدور حکم کنند.[۶۳]
دلائل منع قضاوت زنان:
بسیاری از فقیهان شیعه و اهل سنت، با قضاوت زنان مخالفت کردهاند.[۳۵] آنان به برخی از آیات قرآن،[یادداشت ۳] روایات،[۳۶] اجماع و اصل عدم ولایت (بنا بر ولایی بودن قضاوت) استناد کردهاند که در ادامه به برخی از آنها اشاره میشود:
آیه ۳۴ سوره نساء: شماری از فقها[۳۷] و مفسران[۳۸] با استناد به آیه الرجال قوامون علی النساء معتقدند قضاوت زنان جایز نیست. علامه طباطبایی، در تفسیر المیزان، در ذیل این آیه معتقد است قیمومت مرد بر زن منحصر به قیمومت مرد بر همسرش نیست، بلکه این حکم برای قیمومت جنس مرد بر جنس زن در جهات عمومیای وضع شده است که حیات هر دو گروه به آن وابسته است و بنابراین اموری مانند حکومت و قضاوت، باید توسط مردان اداره شود که از نیروی تعقل بیشتری نسبت به زنان برخوردارند.[۳۹]
وصیت پیامبر(ص) به امام علی(ع): گروهی از فقها با استناد به جملهٔ «ولا تولی القضاء» در روایتی که شیخ صدوق نقل کرده،[یادداشت ۴] معتقدند که پیامبر اسلام(ص) در وصیت خود به امام علی(ع)، قضاوت زنان را نهی کرده است.[۴۰]
اجماع: بسیاری از فقها با اتکا به اجماع یا عدم وجود اختلاف در این باره، به مخالفت با قضاوت زنان پرداختهاند؛[۴۱] از این میان شیخ مرتضی انصاری، فقیه و مرجع تقلید شیعه در قرن سیزدهم هجری، معتقد است که مهمترین دلیل شرط مرد بودن قاضی، اجماع است و اگر اجماع مورد خدشه واقع شود، شرط مرد بودن قاضی منتفی خواهد بود.[۴۲]
اصل عدم ولایت: برخی از فقها که در دیگر دلایل (آیات، روایات و اجماع) خدشه کرده و دلالت آنها را بر ممنوعیت قضاوت زنان نپذیرفتهاند، در نهایت برای عدم جواز مشروعیت قضاوت زنان به اصل عدم ولایت تمسک کردهاند. طبق این دلیل، قضاوت از جمله شوؤن ولایت محسوب میشود و تنها کسی میتواند عهدهدار این منصب شود که از سوی معصوم(ع) دارای اذن باشد و چون در روایات نصب قاضی، از واژه «رجل» استفاده شده، در موارد شک که زنان هستند به اصل عدم مراجعه میکنیم.[۴۳]
قضاوت زن - ویکی شیعه
https://fa.wikishia.net/view/%D9%82%D8%B6%D8%A7%D9%88%D8%AA_%D8%B2%D9%86#cite_note-49
مستندات داخل سایت موجوده
نقددلائل منع قضاوت زنان:
استدلالهای مخالفان قضاوت زن، توسط برخی از عالمان شیعه نقد شده است و اجماع بهعنوان مهمترین دلیلی که از سوی مخالفان قضاوت زنان مورد استناد قرار گرفته، پذیرفته نشده است؛ از این جملهاند محمدتقی مجلسی، از فقیهان قرن یازدهم هجری، مشهور به مجلسی اول،[۴۴] شیخ انصاری، از فقیهان و مراجع شیعه در قرن سیزدهم هجری،[۴۵] مقدس اردبیلی،[۴۶] فقیه شیعه در قرن دهم هجری، میرزای قمی،[۴۷] از فقیهان شیعه در قرن سیزدهم هجری، و حسینعلی منتظری، از فقیهان معاصر.[۴۸] استناد مخالفان قضاوت زن به برخی از آیات قرآن و روایات نیز نقد شده است؛[۴۹] بهعنوان مثال درباره آیه ۳۴ سوره نسا گفته شده است که احکامی که بعد از فراز «الرجال قوامون...» آمده، بهویژه بحث نفقه، بیانگر ارتباط این آیه با مسائل زوجین است و درصدد بیان برتری جنس مرد بر جنس زن در روابط اجتماعی نیست.[۵۰]
عبدالله جوادی آملی، مفسر قرآن و از فقیهان معاصر، درباره استدلال مخالفان قضاوت زن معتقد است که آنان برهان قطعی برای شرط مرد بودن قاضی ارائه نکردهاند و تمسک آنان به اجماع، به دلیل استناد به چند وجه دیگر در مسئله فاقد حجیت است و همچنین استدلال آنها به روایت نبوی، به دلیل ضعف روایت، مخدوش است.[۵۱] به نظر وی، اگر زن شرایط لازم در قضاوت از جمله علم و عدالت را کسب کرد، طبق نظر علمایی مانند مقدس اردبیلی و میرزای قمی مانعی برای قضاوت او وجود نخواهد داشت، مگر اینکه محذور دیگری مانند تماس با نامحرم لازم آید که در این صورت جایز نیست.[۵۲]
قضاوت زن - ویکی شیعه
https://fa.wikishia.net/view/%D9%82%D8%B6%D8%A7%D9%88%D8%AA_%D8%B2%D9%86#cite_note-49
مستندات داخل سایت موجوده.
هدایت شده از بینش راهبردی
علیرضا اکبری به جرم جاسوسی به اعدام محکوم شد
🔹قوه قضاییه: علیرضا اکبری، که مدتی پیش به جرم جاسوسی برای انگلیس دستگیر شده بود، به جرم افساد فیالارض و اقدام گسترده علیه امنیت ملی از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد. دیوان عالی کشور نیز این حکم را تایید کرده است.
🔸وزارت اطلاعات نیز با انتشار اطلاعیهای تاکید کرد اکبری یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمعآوری و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار داده است. او دارای دسترسیهایی به برخی دستگاههای حساس کشور بود.
🖋 تجربه مناظرات علمی با یک ابرجاسوس
مدتی با آقای اکبری در یک محفلی مباحثات مختلفی داشتیم و ایشان، مورد احترام بسیاری بود، او را استراتژیست و تحلیلگر قهاری می دانستند که برایشان تحلیل و راهبرد ارائه می کرد.
اوایل به بنده خیلی احترام می گذاشت و متقابلا بنده نیز به ایشان، اما به تدریج و آرام آرام، وقتی چند تحلیل ارائه کرد و مقابلش ما نیز تحلیل می دادیم و به لطف الهی تحلیل های ما درست و مطابق با واقع می شد، احترامش کمتر و کمتر شد.
میگفت برگزیت یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای نخواهد آورد و ما می گفتیم حتما رای می آورد که همین شد
می گفت ترامپ رای نمی آورد و ما می گفتیم رای می آورد و همین شد
می گفت ترامپ از برجام خارج نمی شود و ما می گفتیم می شود و همین شد
خلاصه میگفت و می گفتیم تا رسیدیم به فتنه 98
ایشان جوری تحلیل ارائه داده بود که قفل شدن دستگاه تحلیلی اش را به وضوح می شد فهم کرد. گفته بود با توجه به حوادث پیش آمده در آبان، زمستان داغی را پیش رو داریم و احتیاط واجب این است که چنین و چنان کنیم و مثل همیشه بن مایه اصلی تجویزاتش تسلیم در برابر غربی ها بود!
بنده هم وقتی دیدم چنین تحلیلی ارائه داده است در پاسخ نوشتم، ما در حوزه بحثی را داریم با عنوان رجوع مقلدین یک مرجع که در مساله ای به فتوا نرسیده است و احتیاط واجب داده است به مرجع صاحب فتوا، لذا به دوستان مقلد آقای اکبری پیشنهاد می کنم از آنجا که ایشان به نظر قطعی نرسیده و احتیاط واجب داده اند، به تحلیل رهبری عزیز مراجعه کنند که در این زمینه فتوا داده اند: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ما از فتنه 98 و زمستان 98 عبور می کنیم»
آقا تو گویی بنزین روی آتش و مرض درونی او ریخته باشند
چون بعد از دقایقی دو صفحه فحشنامه علیه حقیر نوشت
هنوز این فحشنامه را یادگاری دارم
شروعش این بود که پدرم وصیت کرده با چند گروه حرف نزنم
1- زن سلیته
2- چاه مستراح در حال ریزش
3- سگ هار
4- منافق (البته این آخری را بعدا در ویرایش متن اضافه کرد)
بنده هم زیر پست سراسر توهینش که نشانه ای از مرض درونی و بروز بیرونی اش در آن لحظه بود، نوشتم
سلام آقای دکتر عزیز شب قدر است و بهتر است برای هم دعا کنیم
بعد آمدم مسجد برای سخنرانی شب قدر
وقتی برگشتم دیدم مرا از آن گروه اخراج کرده اند!
از مدیر گروه سوال کردم دلایلی را فرمودند و گفتند روی مصالحی بوده!
البته تعدادی از اعضا به بنده پیام میدادند که مراقب خودت باش و اکبری رهایت نمی کند و منزلت را جابجا کن و مدام مسیرهای رفت و آمدت را چک کن
بنده هم عرض می کردم نگران نباشید ما آخوندیم و آخوند کارش جهاد تبیین است و فحش خوردن و سر آخر ان شاء الله گلوله خوردن
تا اینکه چند وقت پیش در وزارت خارجه بودم، مدیر همان گروه بنده را دید و گفتند حاج آقا هر که با آخوند در افتاد ورافتاد
گفتم چطور مگه
پاسخ دادند فلانی که با شما درگیر شد و آن فحشنامه را نوشت، یادت هست؟ عرض کردم بله
گفتند بعد از مدتی به جرم جاسوسی دستگیر کردیم و کارش تمام است!
بعد که پیگیر شدم متوجه شدم تور امنیتی بسیار جالبی روی او پهن کرده بودند و مجدد به قدرت و اقتدار نیروهای امنیتی خودمان پی بردم!
اینرا گفتم تا به خود ببالیم و تحمل و صبرمان را بالا ببریم و البته درس عبرتی شود برای آنها که هوس جاسوسی می کنند!
والعاقبه للمتقین
@Binesh_Rahbordi
هدایت شده از بینش راهبردی
فقط بنشینید و نظاره کنید که چطور برخی سوپرانقلابیون بی بهره از تقوا و انصاف و بی توجه به جنگ شناختی و هیببریدی، خبر این فتح بزرگ راهبردی را، به یک دعوای جناحی و عقده گشایی علیه دبیر شورای امنیت تبدیل می کنند!
بنشینید و تماشا کنید و درس بگیرید که هر چه میخوریم از خودی است
به جای مانور روی این پیروزی، کلا مساله را زهر مارمان می کنند.
هدایت شده از کانال حسین دارابی
بعضیا فکر کردن چون ما گاز داریم و گاز صادر میکنیم و اروپا به گاز ما محتاجه، دیگه نباید صرفهجویی کنیم و هیچوقت به کمبود گاز نمیخوریم
حتی اگه به کمبود هم نخوریم باید صرفه جویی کرد. بعضیا تا میگی صرفه جویی کن مسخره میکنن که چیشد زمستان سخت برای اروپا مگه نبود چرا میگی صرفه جویی کنیم؟ کلا یه سری آماده هستن برای خودتحقیری 😐
اسراف در هرصورتی درست نیست و حرام است، چه داشته باشی چه نداشته باشی، چه کمبود باشد چه نباشد
✍حسیندارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
بعضیا فکر کردن چون ما گاز داریم و گاز صادر میکنیم و اروپا به گاز ما محتاجه، دیگه نباید صرفهجویی کنی
یادمه اونموقع هم که مساله زمستان سردوسخت برای اروپایی ها داغ شد، گفتم منظور این نیست که اونها از سرمایخ میزنند، بلکه چطورما درشرایط تحریم به سختی وبا چندبرابر هزینه وسایل رو جور میکنیم اوناهم همینطور با هزینه بیشتر وسختی بیشتری نسبت به قبل مجبورند گازشان را تامین کنند، تازه برای اونا راحت تره چون توی جهان زور دارند.
ولی همین مقدار هم طعم تحریم وقیمت های چند برابری رو حس کنن یه مقدار حساب دستشون میاد ویه مقدار در محاسبات مردم جهان موثره که همچینی اینها ابرقدرت هم نیستن.ویواش یواش فانتزی بعضی ها که دوست دارند سگ وگربه ای در کوچه های اروپا باشند تایک انسان در ایران، برباد میره.
اینی هم که درایران ما داریم مصرف گاز رو توصیه میکنیم کم بشه و ادارات رو دیرتر باز میکنیم،مال اینه که اولا اسراف به شدت در بین مردم و وسایل صنعتی وادارات در این زمینه بالاست ثانیا دراین زمینه صادرات ظاهرا بیشتر شده به جهت تقاضای بیشتر جهان ثالثاگاز رسانی ما به بیشتر نقاط کشور به نسبت به بسیاری از کشورها خیلی بالاتر است.در بعضی کشورهای پیشرفته به جهت نگاه سرمایه داری به نقاط روستایی بعضا خدمات داده نمیشود چون صرفه ندارد.
لذا طبیعتاما که به اکثرنقاط کشور گاز رسانی داریم، نیاز به گاز بیشتری داریم.
خب حالا با این فرض ها چرا هزینه بیشتر کنیم برای تولید گاز بیشتر؟مخصوصا با این کمبود بودجه و...که داریم؟
وقتی میشه با صرفه جویی ودوری از اسراف وتدبیر دراین امر به آن نقاط دور دست هم بدون هزینه بیشتر گاز رسانی کنیم چرا این کار را نکنیم؟چرا بیت المال رو به راحتی پامال کنیم چون دلمون میخواد بیش از حد راحت باشیم وبه فکر هزینه ها نباشیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ مقام معنوی حضرت زهرا سلام الله علیها از زبان علامه حسن زاده آملی ره
حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، به عالمیان ثابت کرد، عروج به بالاترین مرتبه انسانیت، مرد و زن ندارد.
میلاد سراسر نور بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر همه ی محبین آن حضرت مبارک🌺🌺🌺
همچنین روز مادروروز زن روخدمت همه ی مادرهاوهمسرهایی که دوستدار حضرت زهرا هستند تبریک عرض میکنم🌹🌹🌹
هدایت شده از المرسلات
♨️ #مجموعه_صوتی #طلبه_موفق (مجموعه گفتارهای استاد علی فرحانی در موضوع راهکارها و مهارت های موفقیت و برنامه ریزی جهت دستیابی به اهداف حوزوی)
✅بخش اول: اهداف و چشم اندازها
📌استاد در مجموعه صوت های زیر، سه هدف کلی (اجتهاد، تبلیغ و خودسازی) را مطرح و بیان می کنند که هدف اصلی حوزه، تبلیغ دین با تمام جهات آن است. اما امروز به دلیل تغییر شرایط لازم است که بسیاری که مسائل اسلامی، تولید و یا بازتولید شود. لذا اجتهاد از جهت مقدمیت برای تبلیغ اولویت دارد. همچنین خودسازی به عنوان یکی از مقدمات اصلی تبلیغ و اجتهاد است که هر طلبه ای باید به آن بپردازد.
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅
🌀1- لزوم هدف داشتن در حوزه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=01-ahdaf-v-cheshm-andazha/030-lozoomehadafdashtandarhowzeh@almorsalat.mp3
🌀2- وظیفه ما تبلیغ دین است یا خودسازی؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=01-ahdaf-v-cheshm-andazha/vazife-ma-tablighe-din.mp3
🌀3- تولید محتوا با الگوی مجاهدانه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=01-ahdaf-v-cheshm-andazha/tolide-mohtavaye-mojahedane.mp3
🌀4- خودسازی مقدمه انجام وظیفه طلبگی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=01-ahdaf-v-cheshm-andazha/khodsazi-dar-hoze-moghadame-anjame-vazaef.mp3
🌀5- مجتهد شویم یا مبلغ؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=01-ahdaf-v-cheshm-andazha/056-moballegh-shavim-ya-mojtahed%20(goftari-dar-babe-baztozide-mohtavaye-din-elzamat-v-asibha)%20@almorsalat.mp3
🌀6- اجتهاد و تولید علوم انسانی، مهمترین وظیفه طلبگی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=01-ahdaf-v-cheshm-andazha/ejtehad-v-tolide-oloome-ensani-mohemtarin-vazife-talabegi-dar-asre-hazer.mp3
🌀7- اجتهاد مهمترین وظیفه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=01-ahdaf-v-cheshm-andazha/007-ejtehad-mohemtarin-vazifeh@almorsalat.mp3
🌀8- تبلیغ، مبانی و شاخصه ها
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=01-ahdaf-v-cheshm-andazha/009-tabligh-mabanivshakheseha@almorsalat.mp3
🌀9- چه کسی باید جواب مباحث فلسفه غرب را بدهد؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=01-ahdaf-v-cheshm-andazha/016-chekasibayadjavabefalsafehayegharbrabedahad@almorsalat.mp3
🌀10- وظیفه ما صیانت از تمام دین است
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=01-ahdaf-v-cheshm-andazha/sianate-az-tamame-din-vazife-mast.mp3
🌀11- وظیفه تولید علم
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=01-ahdaf-v-cheshm-andazha/vazife%20tolide%20elm.mp3
#پای_درس_استاد #مشاوره_مجازی
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️ #مجموعه_صوتی #طلبه_موفق (مجموعه گفتارهای استاد علی فرحانی در موضوع راهکارها و مهارت های موفقیت و برنامه ریزی جهت دستیابی به اهداف حوزوی)
✅بخش دوم: راهکارها و مهارت های برنامه ریزی
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅
🌀۱- تدبیر امور و رعایت اعتدال در برنامه ریزی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=02-rahkarha-v-maharathaye-barnamerizi/001-TADBIR-V-ETEDAL.mp3
🌀۲- اعتدال در بینش و عمل
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=02-rahkarha-v-maharathaye-barnamerizi/002-etedal-dar-binesh-v-amal.mp3
🌀۳- عناوین اجتماعی و وظایف شرعی مترتب بر آنها
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=02-rahkarha-v-maharathaye-barnamerizi/005-anavine-ejtemaei-v-takalife-sharei-moteratteb-bar-anha.mp3
🌀۴- مدیریت زمان
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=02-rahkarha-v-maharathaye-barnamerizi/modiriate-zaman@almorsalat.mp3
🌀۵- لزوم اتمام سیر آموزشی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=02-rahkarha-v-maharathaye-barnamerizi/028-lozoomeetmameseireamoozeshi@almorsalat.mp3
🌀۶- خودشناسی و بومی سازی قواعد روش تحصیل
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=02-rahkarha-v-maharathaye-barnamerizi/035-khodshenasivboomisazi@almorsalat.mp3
🌀۷- محصل بمانیم
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=02-rahkarha-v-maharathaye-barnamerizi/044-mohassel-bemanim@almorsalat.mp3
🌀۸- مقدمات روشی، تدبیری و علمی برای تحصیل ملکه اجتهاد
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=02-rahkarha-v-maharathaye-barnamerizi/045-moghaddamate-raveshi-v-tadbiri-v-%20elmi-tahsile-malaeke-ejtahad@almorsalat.mp3
🌀۹- چگونه با وجود مشکلات در نظام آموزشی حوزه می توان به خروجی های مطلوب انقلاب و جامعه رسید؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=02-rahkarha-v-maharathaye-barnamerizi/058-ba-moshkelate-mojood-dar-nezame-amoozeshi-chekar-konim%20@almorsalat.mp3
#پای_درس_استاد #مشاوره_مجازی
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️ #مجموعه_صوتی #طلبه_موفق (مجموعه گفتارهای استاد علی فرحانی در موضوع راهکارها و مهارت های موفقیت و برنامه ریزی جهت دستیابی به اهداف حوزوی)
✅بخش سوم: روش ها و مهارت های علم آموزی
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅
🔴🔴روش صحیح تحصیل علم
🌀1- رعایت تعادل در سیر آموزشی و محتوایی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/seire-amoozashi-v-mohtavayi.mp3
🌀2- منطق تولید و یادگیری گزاره های متسلسل و قوانین سیر محتوایی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/040-manteghetolid-v-yadgiri-gozarehaye-elm@almorsalat.mp3
🌀3- روش صحیح علم آموزی و کسب دارایی علمی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/023-raveshesahiheelmamoozivkasbedaraeeelmi@almorsalat.mp3
🌀4- ابتدا خوب تصور کنید
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/ebteda-khoob-tasavor-konid.mp3
🌀5- به کار گیری قواعد منطق در تحصیل علم
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/ghavaede-mantegh-dar-tahsile-elm.mp3
🌀6- مثالی برای بحث تصور لوازم در روش تحصیل
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/mesali-baraye-tasavore-lavazem-rasael-baraat.mp3
🌀7- روش تحصیل
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/ravashe-tahsil.mp3
🌀8- روش منطقی تحصیل علم
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/raveshe-manteghi-tahsile-elm.mp3
🌀9- ذهن سوپر مارکتی و آسیب های آن
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/zehne-super-markati.mp3
🌀10- شروع سیر علمی از بدیهیات
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/021-shorooeseirelmiazbadihiat@almorsalat.mp3
🔴🔴ابزارهای و مهارت¬های آموزشی
🌀1- تربیت علمی، روش مباحثه و تقریر نویسی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/011-tarbiateelmi-ravashemobahesevtaghrirnevisi.mp3
🌀2- الگوی تحصیل و الگوی تدریس
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/olgooye-tahsil-v-olgooye-tadris.mp3
🌀3- آداب استماع فایل صوتی دروس
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/aadabe-estemae-soate-doroos.mp3
🌀4- تفاوت فهم و تدریس کتب آموزشی و غیرآموزشی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/012-tafavote-fahm-v-tadrise-kotobe-amoozeshi-v-gheireamoozeshi@almorsalat.mp3
🌀5- جایگاه صحیح تفکر و مطالعه/ تعادل در زندگی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/013-jayegahe-sahihe-tafakor-v-motalee-taadoldarzendeghi@almorsalat.mp3
🌀6- تحصیل علم تلاش می خواهد
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/017-tahsileelmtalashmikhahad@almorsalat.mp3
🌀7- مشاوره علمی و کارگاه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/018-moshavereelmi@almorsalat.mp3
🌀8- روش مشاوره و کارگاه علمی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/024-raveshemoshavereelmi@almorsalat.mp3
🌀9- مراحل اوج گرفتن در مباحث علمی: مباحثه، تقریرنویسی، تفکر
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/025-raveshetafakorvoajgereftandarmasaeleelmi@almorsalat.mp3
🌀10- شایسته ها و بایسته های نقد علمی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/026-shayestehavbayestehayenaghdeelmi@almorsalat.mp3
🌀11- متد صحیح مطالعه و جمع بندی علوم
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/031-methodesahihemotaleevjambandioloom@almorsalat.mp3
🌀12- مراقبت از ذهن
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/032-moraghebatazzehn@almorsalat.mp3
🌀13- مشکلات آموزشی ای که در پی تغییر ساختار علم بوجود می آید
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/037-moshkelateamoozeshietagheeresakhtareelm@almorsalat.mp3
🌀14- عادت صحیح تحصیل علم و فوائد نوشتن
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/038-aadate-sahihe-tahsil-v-favaedeneveshtan.mp3
🌀15- از چه شروحی استفاده کنیم؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/039-az-che-shoroohi-estefade-konim@almorsalat.mp3
🌀16- روش جبران نواقص کتب سابق
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/041-raveshejobrane-kotobe-sabegh@almorsalat.mp3
🌀17- تفاوت تعقل و تفکر/ مزایای آثار شهید/ شرکت کردن در بحث در کلاس
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/043-tafavote-taagholkardanvhefzkardan-v-mazayaye-asare-shahid-v-sherkat-dar-bahs@almorsalat.mp3
🌀18- منظم کردن اطلاعات گذشته
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/051-monazzam-kardane-etelaate-gozashte@almorsalat.mp3
🌀19- مهندسی آموزشی کتب درسی و فقدان آن در حوزه علمیه/ الگوی جهادی تحصیل علم در حوزه/ تکنیک های عملی کسب دارایی علمی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/053-mohandesi-amoozeshi-kotobe-darsi-v-olgooye-jahadi-tahsile-elm-v-teknikhaye-tahsile-elm@almorsalat.mp3
🌀20- درس خواندن باید به صورت #جدول_ضربی باشد نه #سینوسی / علوم سنتی حوزه را چگونه بخوانیم که در اجتماع فایده داشته باشد؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/057-darskhandan-bayad-jadvale-zarbi-bashad-na-sinoosi%20(ollome-hozavi-ra-chegoone-bekhanim-ke-mofid-bashad)%20@almoesalat.mp3
🌀21- چگونه و چه میزان مطالعه کنیم؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/059-chegoone-v-che-mizan-motalee-konim%20%20@almorsalat.mp3
🌀22- ندانستن، دلیل استرس داشتن در امتحانات است
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/061-nadanestan-dalile-estress-dashtan-ast@almorsalat.mp3
🌀23- دروس حوزه اگر خوب خوانده شود، خروجی خواهد داشت.
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/062-doroose-howze-agar-khoob-khande-shavad-khorooji-darad@almorsalat.mp3
🌀24- سردرگمی ها و نتیجه نگرفتن های پس از چند سال در حوزه را چکار کنیم؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/063-sardargomi-v-natije-nagereftan-pas-az-chand-sal-ra-che-kar-konim@almorsalat.mp3
🌀25- چرا برخی از مطالب علمی ای را که امروز صحت و یا فساد آنها مسلم است را دوباره بخوانیم؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/chera-barkhi-matalebe-elmi-ke-emrooz-mosallam-ast-ra-dobare-bekhanim.mp3
🌀26- کار با متون و کتب علما به جای مشافهات
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/kar-ba-motoon-be-jaye-moshafehat.mp3
🌀27- مراجعه موردی به کتب گذشته به جای بازخوانی آنها
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/morajee-be-jaye-baz-khani.mp3
🌀28- نگاه مختلف به کتب مختلف
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/negahe-mokhtalaf-be-kotobe-mokhtalaef.mp3
🌀29- راهکارهای تقویت تفکر
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/rahkarhaye-taghviate-tafakkor.mp3
🌀30- تاثیر عبادات در تحصیل علم
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/tasire-ebadat-dar-tahsile-elm.mp3
🌀31- تطبیق مطالب بر عبارات کتب، از شک گرایی در فهم نظرات علما جلوگیری می کند به همراه خاطره امتحان شفاهی درس خارج استاد
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/tatbighe-mataleb-bar-matn-az-shak-garaee-jelogiri-mikonad-khatere-emtehane-darse-kharej.mp3
🌀32- چگونه از استاد بی نیاز شویم؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/chegoone-az-ostad-bi-niaz-shavim.mp3
🔴🔴سطوح عالی، درس خارج و پژوهش
🌀1- آموزشی نبودن رسائل و مکاسب و روش تحصیل در سطوح عالی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/010-amoozeshinaboodanemakasebvrasael-raveshetahsildarsotooheaali@almorsalat.mp3
🌀2- روش تحصیل در سطح عالی و درس خارج
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/019-raveshetahsildarsatheaalivdarsekharej@almorsalat.mp3
🌀3- مشکل امروز درس های خارج چیست؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/027-moshkelaemroozedarshayekharej@almorsalat.mp3
🌀4- لزوم مدرسه یابی در درس خارج
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/029-lozoome-madrese-yabe-dar-darsekharej@almorsalat.mp3
🌀5- مدل یابی و سازمان یابی، پژوهش در مسیر اجتهاد
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/048-%20modelyabi-pajoohesh-dar-masire-ejtehad@almorsalat.mp3
🌀6- نقش و اهمیت نظرات گذشتگان یک علم و روش مطالعه و تحصیل آثار ایشان
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/052-jayegahe-asare-gozashtegane-elm-v-raveshe-tahsile-anha@almorsalat.mp3
🌀7- چرا عده زیادی از طلاب پس از چند سال شرکت در درس خارج به نتیجه مطلوب نمی رسند؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/060-chera-edde-zyadi-pas-az-chand-sal-darse-kharej-be-natije-nemiresand@almorsalat.mp3
#پای_درس_استاد #مشاوره_مجازی
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️ #مجموعه_صوتی #طلبه_موفق (مجموعه گفتارهای استاد علی فرحانی در موضوع راهکارها و مهارت های موفقیت و برنامه ریزی جهت دستیابی به اهداف حوزوی)
✅بخش چهارم: آشنایی با علم #فلسفه و روش تحصیل آن
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅
🌀1- شروع تحصیل هر علم از مطلب ما و اهمیت مباحث تصوری در فلسفه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/004-%20shoroe%20tahsile%20har%20slm%20az%20matlabo%20ma%20v%20ahamyate%20tasavorat%20dar%20falsafe%20@almorsalat.mp3
🌀2- آشنایی با کتاب بدایه الحکمه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/005-ashnaee-ba-ketabe-bedaye.mp3
🌀3- جایگاه فلسفه در اجتهاد
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/014-jayegahe-falsafeh-darejtehad@almorsalat.mp3
🌀4- چرا فلسفه بخوانیم؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/015-cherafalsafebekhanim@almorsalat.mp3
🌀5- چگونه فلسفه بخوانیم؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/042-chegoone-falsafe-bekhanim@almorsalat.mp3
🌀6- بررسی موانع آموزش فلسفه در حوزه علمیه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/barrasi-mavanee-amoozeshe-falsafe-dar-howze.mp3
🌀7- اگر فلسفه را به شیوه ای غلط بخوانیم، راه معنویت بر انسان بسته می شود
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/agar-falsafe-ra-be-shive-ghalat-bekhanim-rahe-manaviat-baste-mishavad.mp3
#پای_درس_استاد #مشاوره_مجازی
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️ #مجموعه_صوتی #طلبه_موفق (مجموعه گفتارهای استاد علی فرحانی در موضوع راهکارها و مهارت های موفقیت و برنامه ریزی جهت دستیابی به اهداف حوزوی)
✅بخش پنجم: آشنایی با علم #اصول و روش تحصیل آن
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅
🌀۱- روش تحصیل و جایگاه کتاب الموجز و اصول فقه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/001-raveshetahsil-v-jayegahe-amoojaz-v-osoulefegh.mp3
🌀۲- اهمیت علم اصول و بلاغت در پاسخ به شبهات
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/002-ahamiate-elme-osulvbalaghat-dar-pasokh-be-shobahat@almorsalat.mp3
🌀۳- روش تحصیل علم اصول
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/003-raveshetahsileelmeosul@almorsalat.mp3
🌀۴- تفسیر صحیح کفایه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/004-tafsiresahihekefaye@almorsalat.mp3
🌀۵- روش تحصیل کتاب رسائل/ تطورات علم اصول
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/005-raveshe-tahsile-ketabe-rasael-tatavvore-elme-osoul@almorsalat.mp3
🌀۶- روش تحصیل کفایه و سایر علوم آلی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/006-raveshe-tahsile-kefaye-v-oloome-aali@almorsalat.mp3
🌀۷- روش تحصیل کتاب رسائل و علم اصول
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/007-%20raveshe-tahsile-rasael-v-elme-osul@almorsalat.mp3
🌀۸- رسائل و کفایه، متن تولید و تاسیس
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/008-rasael-v-kefaye-matne-tolid-v-taasis@almorsalat.mp3
🌀۹- سیر تحصیل علم اصول برای طلاب سطح عالی/ نکاتی مهم درباره روش تحصیل در حوزه/ ویژگی های مهم کتب رسائل و کفایه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/009-seire-tahsile-elme-osul-baraye-tollabe-sathe-aali@almorsalat.mp3
🌀11- درباره الموجز و اصول فقه و روش جبران آنها
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/011-darbare-almoojaz-v-osul-fegh-v-jobrane-anha.m4a
🌀12- نگاهی به کتاب الفائق
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/012-negahi-be-ketabe-alfaegh.mp3
🌀13- کتاب رسائل متن تاسیس علم اصول
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/013-rasael-matne-tasis.mp3
🌀14- رسائل متن تولید و تاسیس علم اصول
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/014-rasael-matne-tolid-v-tasis.mp3
🌀15- رسائل و کفایه را چگونه بخوانیم؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/015-rasael-v-kefaye-ra-chegoone-bekhanim.mp3
🌀16- روش صحیح درس خواندن در خارج اصول
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/016-raveshe-sahihe-dars-khandar-dar-khareje-osul.mp3
🌀17- طریق صحیح تحصیل علم اصول و لزوم ممارست بر مباحث آن
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/017-tarighe-tahsile-elme-hsul-v-lozoome-momaresat-bar-aan.mp3
🌀18- زوائد علم اصل و نقش ادبیات در استنباط
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=05-elme-osoul/018-zavaede-elme-osul-v-naghshe-adabiat-dar-estenbaat.mp3
#پای_درس_استاد #مشاوره_مجازی
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️ #مجموعه_صوتی #طلبه_موفق (مجموعه گفتارهای استاد علی فرحانی در موضوع راهکارها و مهارت های موفقیت و برنامه ریزی جهت دستیابی به اهداف حوزوی)
✅بخش ششم: آشنایی با علم #فقه و روش تحصیل آن
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅
🌀1- نکاتی مهم در خواندن کتاب شریف لمعه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=06-elme-fiq/003-%20nokatidarkhandanelome@almorsalat.mp3
🌀2- روش تحصیل مکاسب و کتب فقهی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=06-elme-fiq/022-raveshetahsilemakasebvkotobefeghhi@almorsalat.mp3
🌀3- کدام فقه؟ فقهِ فقها یا فقهِ اهل بیت؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=06-elme-fiq/koddam-fiq.mp3
🌀4- لزوم بحث در صناعات فقهی به جای بحث در استظهارات
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=06-elme-fiq/lozoome-bahs-dar-sanaat-be-jaye-bahs-dar-estezharat.mp3
#پای_درس_استاد #مشاوره_مجازی
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️ #مجموعه_صوتی #طلبه_موفق (مجموعه گفتارهای استاد علی فرحانی در موضوع راهکارها و مهارت های موفقیت و برنامه ریزی جهت دستیابی به اهداف حوزوی)
✅بخش هفتم: آشنایی با علم #ادبیات و روش تحصیل آن
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅
🌀1- درباره تحصیل ادبیات عرب
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=07-ababiat/033-darbareadabiyat@almorsalat.mp3
🌀2- روش تحصیل ادبیات عرب
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=07-ababiat/034-raveshetahsileadabiyatarab@almorsalat.mp3
🌀3- مقدار نیاز به ادبیات عرب در اجتهاد از نگاه امام خمینی
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=07-ababiat/meghdare-niaz-be-adabiate-ararb-az-negahe-emam.mp3
🌀4- زوائد علم اصول و نقش ادبیات در استنباط
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=07-ababiat/zavaede-elme-osul-v-naghshe-adabiat-dar-estenbaat.mp3
#پای_درس_استاد #مشاوره_مجازی
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️ #مجموعه_صوتی #طلبه_موفق (مجموعه گفتارهای استاد علی فرحانی در موضوع راهکارها و مهارت های موفقیت و برنامه ریزی جهت دستیابی به اهداف حوزوی)
✅بخش هشتم: آشنایی با علم #منطق و روش تحصیل آن
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅
🌀1- مقدار نیاز به علم منطق در استنباط
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=08-elme-mantegh/meghdare-niaz-be-mantegh-dar-estenbat.mp3
🌀2- پیرامون روش تحصیل منطق و جمع بندی دروس
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=08-elme-mantegh/050-piramone-khandane-mantegh-v-jambandi-doroos@almorsalat.mp3
🌀3- از علم منطق چه میخواهیم؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=08-elme-mantegh/az-elme-mantegh-che-mikhahim.mp3
#پای_درس_استاد #مشاوره_مجازی
@almorsalaat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 در حال برگزاری است؛
دیدار جمعی از مداحان و شاعران اهل بیت علیهم السلام با رهبر انقلاب
🔻 دیدار جمعی از مداحان و شاعران اهلبیت علیهمالسلام با رهبر انقلاب اسلامی در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها در حال برگزاری است.
💻 Farsi.khamenei.ir
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران
@Farsna
🍀 #امام_خمینی(ره):
تربیت فرزند از همهی شغلها بالاتر است.
اگر شما بانوان یک فرزند خوب به جامعه تحویل دهید، برای شما بهتر است از همه عالم. 👌🌸
تأثیر مادر در تربیت بچهها، بالاتر از پدر، معلم، استاد و جامعه است.
زیرا علاقهای که بچه به مادر دارد به هیچ کس ندارد.
از این جهت بچههایتان را در دامنتان تربیت اسلامی، تربیت انسانی بکنید.
📚 صحیفه امام، ج۸، ص۹۰
🌷@IslamlifeStyles
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 مدّاحی اهل بیت علیهمالسلام میراث شیعه است/ مدّاحی امروز یک هنر ترکیبی است
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: مدّاحی اهل بیت علیهمالسلام میراث ماست، میراث شیعه است. بله، معلوم نیست که کمیت و دعبل و سید حمیری مثلاً با آهنگ میخواندند، اما شعر میگفتند و شعر میخواندند و معارف اهل بیت را منتشر میکردند. شما مداحان آمدید این را تبدیل کردید به یک هنر مرکّب. مدّاحی امروز یک هنر ترکیبی است. هنر است؛ یعنی زیبایی است. هم زیبایی است، هم زیباسازی است. شما چند هنر را با هم جمع کردید، مجموع اینها میشود مدّاحی. صدای خوش، شعر خوب، بعد آهنگ خوب. ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_مداحان
💻 Farsi.Khamenei.ir