♨️#عدالت| عدالت اجتماعی از مفاهیمی است که قبل از رنسانس در اسلام مطرح بوده و به آن عمل شده است
♦️یک عدّهای بخطا تصوّر میکنند که این مفاهیم رایج مثل #عدالت_اجتماعی و آزادی و مانند اینها از غرب به عالَم اسلام آمده است، یا متفکّرین اسلامی اینها را از غربیها یاد گرفتهاند؛ این کاملاً اشتباه است. غرب سه چهار قرن بیشتر نیست که با این مفاهیم آشنا شده؛ از بعد از رنسانس با این مفاهیم آشنا شده است؛ در حالی که اسلام ۱۴۰۰ سال قبل از این، این مفاهیم را به طور روشن در قرآن بیان کرده است؛ با این تفاوت که غربیها که اینها را مطرح کردهاند، هیچ وقت صادقانه به آن عمل نکردهاند -نه به آزادی عمل کردند، نه به عدالت اجتماعی عمل کردند- [آنها] گفتند و عمل نکردند؛ [این مفاهیم] در اسلام بود و در زمان پیغمبر عمل شد.
♦️این عبارت «اُمِرتُ لِاَعدِلَ بَینَکُم»، مال قرآن است دیگر؛ دستور پیغمبر این است که اجرای عدالت بکند؛ این همان عدالت اجتماعی و عدالت همهجانبه است؛ یا [میفرماید]: لَقَد اَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّنٰتِ وَ اَنزَلنا مَعَهُمُ الکـِتٰبَ وَ المیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط؛ یعنی اصل بعثت همهی انبیا و ارسال رسل و کتب برای این بوده است که قسط -یعنی همین عدل اجتماعی، عدل اقتصادی- در بین مردم برقرار باشد؛ بنابراین اینها مفاهیم قدیمیِ اسلامی است.
📚رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
#کلام_ولی
@almorsalaat
🌀#دفاع_مقدس| ما در جنگ براى يك لحظه هم نادم و پشيمان از عملكرد خود نيستيم
📌ما در جنگ براى يك لحظه هم نادم و پشيمان از عملكرد خود نيستيم. راستى مگر فراموش كردهايم كه ما براى اداى #تكليف جنگيدهايم و نتيجه فرع آن بوده است. ملت ما تا آن روز كه احساس كرد كه توان و تكليف جنگ دارد به وظيفه خود عمل نمود. و خوشا به حال آنان كه تا لحظه آخر هم ترديد ننمودند، آن ساعتى هم كه مصلحت بقاى انقلاب را در قبول قطعنامه ديد و گردن نهاد، باز به #وظيفه خود عمل كرده است، آيا از اينكه به وظيفه خود عمل كرده است نگران باشد؟
📚صحیفه امام (ره)، ج21 ص284
#در_مدرسه_امام_خمینی
@almorsalaat
📚#معرفی_کتاب| تاریخ عرفا و حکمای متاخر (تحریر ثانی)
✍منوچهر صدوقی سُها
⬇️لینک دانلود صوت👇👇
eitaa.com/palmorsalaat/120
#عرفان #زندگینامه
#تراجم #کتابخانه_مجازی
@almorsalaat
🌀#اندیشه_مطهر| مسائل #اصول_فقه، کبرای قیاس فقهی نیست.
🔹بعضي خيال کردهاند که مسائل علم اصول مسائلي است که در علم فقه به آن شکل مورد استفاده واقع ميشود که مبادي يعني مقدمتين قياسات يک علم در آن علم مورد استفاده قرار ميگيرد. از اين رو گفتهاند که مسائل و نتايج در علم اصول «کبرَيات» علم فقه است.
🔹ولي اين نظر صحيح نيست. همچنان که مسائل منطق «کبريات» فلسفه قرار نميگيرند مسائل اصول نيز نسبت به #فقه همینطورند.
📚شهید مطهری، اصول فقه
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
🌐گام دوم انقلاب و وظایف ما
👈نگاهی متفاوت به بیانیه گام دوم انقلاب
🔰استاد علی فرحانی
⚡️این سخنرانی در تاریخ ۹۹/۳/۱۶ در جمع تعدادی از دانشجویان و طلاب در شهر مقدس قم ایراد شده است.
📌لینک دانلود صوت👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/motafarreghe/game-dovvom-v-vazayefe-ma-99.03.16.mp3
#پای_درس_استاد
#بیانیه_گام_دوم_انقلاب
@almorsalaat
hojjiate-ejmae-manghool-v-shohrat-az-negahe-sheikh.mp3
15.51M
♨️#روش_شناسی_اجتهاد| میزان حجیت اجماع منقول و شهرت در استنباطات فقهی شیخ انصاری بر اساس کتاب مکاسب
🎙استاد علی فرحانی
📌گفتاری از استاد در باب روش اجتهادی شیخ انصاری، نگاه ایشان به حجیت حجج و میزان حجیت اجماع منقول و شهرت. گزیده تدریس کتاب مکاسب، شروط متعاقدین، شرط عدم صباوت، 400/06/27
#اصول_فقه #فقه #تراکم_ظنون
@almorsalaat
المرسلات
♨️#روش_شناسی_اجتهاد| میزان حجیت اجماع منقول و شهرت در استنباطات فقهی شیخ انصاری بر اساس کتاب مکاسب
توضیحات استاد در این صوت بسیار عالیست. در این توضیحات، بخش معظم و زیربنایی از چارچوب روش استنباطی شیخ تبیین می شود و با این نگاه، استفاده از کتاب مکاسب بیشتر خواهد شد و مشکلات بسیاری از عبارات شیخ اعظم و پراکندگی های ظاهری مطالب حل می شود.
#روایت: أَنَّ رِضَايَ فِي رِضَاكَ بِقَضَائِي
🔹وَ رُوِيَ أَنَّ مُوسَى ع قَالَ يَا رَبِّ دُلَّنِي عَلَى عَمَلٍ إِذَا أَنَا عَمِلْتُهُ نِلْتُ بِهِ رِضَاكَ فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَيْهِ يَا ابْنَ عِمْرَانَ إِنَّ رِضَايَ فِي كُرْهِكَ وَ لَنْ تُطِيقَ ذَلِكَ قَالَ فَخَرَّ مُوسَى ع سَاجِداً بَاكِياً فَقَالَ يَا رَبِّ خَصَصْتَنِي بِالْكَلَامِ وَ لَمْ تُكَلِّمْ بَشَراً قَبْلِي وَ لَمْ تَدُلَّنِي عَلَى عَمَلٍ أَنَالُ بِهِ رِضَاكَ فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَيْهِ أَنَّ رِضَايَ فِي رِضَاكَ بِقَضَائِي.
الدعوات، قطب الدین راوندی ص164
@almorsalaat
المرسلات
♨️ #مجموعه_صوتی #طلبه_موفق (مجموعه گفتارهای استاد علی فرحانی در موضوع راهکارها و مهارت های موفقیت و
♨️ #مجموعه_صوتی #طلبه_موفق (مجموعه گفتارهای استاد علی فرحانی در موضوع راهکارها و مهارت های موفقیت و برنامه ریزی جهت دستیابی به اهداف حوزوی)
✅بخش چهارم: آشنایی با علم #فلسفه و روش تحصیل آن
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅
🌀1- شروع تحصیل هر علم از مطلب ما و اهمیت مباحث تصوری در فلسفه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/004-%20shoroe%20tahsile%20har%20slm%20az%20matlabo%20ma%20v%20ahamyate%20tasavorat%20dar%20falsafe%20@almorsalat.mp3
🌀2- آشنایی با کتاب بدایه الحکمه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/005-ashnaee-ba-ketabe-bedaye.mp3
🌀3- جایگاه فلسفه در اجتهاد
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/014-jayegahe-falsafeh-darejtehad@almorsalat.mp3
🌀4- چرا فلسفه بخوانیم؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/015-cherafalsafebekhanim@almorsalat.mp3
🌀5- چگونه فلسفه بخوانیم؟
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/042-chegoone-falsafe-bekhanim@almorsalat.mp3
🌀6- بررسی موانع آموزش فلسفه در حوزه علمیه
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/barrasi-mavanee-amoozeshe-falsafe-dar-howze.mp3
🌀7- اگر فلسفه را به شیوه ای غلط بخوانیم، راه معنویت بر انسان بسته می شود
ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=04-elme-falsafeh/agar-falsafe-ra-be-shive-ghalat-bekhanim-rahe-manaviat-baste-mishavad.mp3
#المرسلات #فلسفه
#استاد_علی_فرحانی
@almorsalaat
المرسلات
#تقریر|خلاصه ادله مشهور و شیخ انصاری (ره) در موضوع و حکم معاطات بر اساس کتاب مکاسب ▫️شیخ انصاری (ره
#تقریر| خلاصه ادله شیخ انصاری در لزوم معاطات
▫️ایشان پس از اینکه مسئله صحت معاطات را به پایان می رسانند و قائل می شوند که معاطات افاده ملکیت می کند، وارد در بررسی لزوم معاطات می شوند.
▫️ایشان پس از بیان اقوال در مسئله می فرمایند که آنچه که با قواعد اوفق است، این است که معاطات افاده لزوم می کند. ایشان ادله زیر را به ترتیب بر لزوم معاطات بیان می کنند:
1- اصالت لزوم: به معنای استصحاب بقای ملکیت پس از رجوع مالک اول. به این معنا که پس از اینکه معاطات انجام شد، یقین داریم که ملکیت حاصل شده است. پس از رجوع مالک اول شک می کنیم که آیا ملکیت هنوز باقیت یا خیر؟ استصحاب می کنیم و حکم می کنیم که ملکیت باقیست. قابل توجه است که این استدلال مبتنی بر این است که لزوم و جواز، صفت ملک نیستند و ملک تقسیم به جائز و لازم نمی شود و الا اشکالاتی متوجه استدلال می شود.
2- روایت «الناس مسلطون علی اموالهم»
3-روایت «لا یحلّ مال امرئ الا عن طیب نفسه»
4- آیه «... ان تکون تجاره عن تراض»
5- آیه «لا تأکلوا اموالکم بینکم بالباطل»
6- روایاتی که دلالت بر لزوم خصوص بیع می کنند همانند «البیعان بالخیار ما لم یفترقا» بنا بر اینکه معاطات عرفاً بیع است.
7- آیه «أوفوا بالعقود» بنا بر اینکه مراد از عقد، مطلق عهد است و اختصاصی به وجود لفظ ندارد.
▫️ایشان پس اینکه ادله را بیان می کنند و نتیجه می گیرند که معاطات بر اساس این ادله افاده ملک لازم می کند، به وجود اجماع در مسئله می پردازند. می فرمایند که ظاهرا اجماع وجود دارد که معاطات افاده لزوم نمی کند و برخی از فقها نیز صریحاً ادعای اجماع کرده اند. همچنین شهرت محققه ای بر عدم لزوم معاطات وجود دارد که تقویت کننده اجماع است.
▫️ایشان به دو دلیل این اجماع را قبول نمی کنند: اولاً اینکه بر اساس برخی عبارات چنین اجماعی اساساَ وجود ندارد ثانیا بر فرض وجود اجماع، کاشف از قول معصوم (ع) نیست. چرا که عمده فقها تا زمان محقق کرکی، قائل به عدم ملکیت بوده اند و در نتیجه اصلا مسئله لزوم برای آنها مطرح نبوده است و قول به عدم لزوم سالبه به انتفای موضوع است.
▫️اما ایشان در ادامه می فرمایند که هرچند که قطع به وجود اجماع وجود ندارد، اما ظن به وجود اجماع بر عدم لزوم، در صورتی که لفظ دالّ بر انشاء تملیک وجود نداشته باشد، وجود دارد. آنگاه ایشان قول به «لزوم معاطات مع وجود لفظٍ دالٍّ علی انشاء تملیک» را با ادله زیر تقویت می کنند:
1- اجماع ظنی بر این قول
2- وجود سیره بر عدم اکتفاء به صرف تعاطی در معاملات خطیره در ایجاد لزوم
3- ظهور برخی روایات
▫️ایشان در اینجا بحث را پایان می دهند و در واقع قائل می شوند که برای لزوم معاطات نیاز به وجود لفظ دال بر انشاء تملیک است.
▫️در ادامه وارد بررسی روایات «انما یحلل الکلام و یحرم الکلام» می شوند. این روایت در مورد معاطات مورد بحث قرار گرفته است.
▫️پس از بررسی این روایت و تفسیر آن، این روایات قابلیت پیدا می کند که نه تنها لزوم معاطات، بلکه صحت آن را مورد خدشه قرار دهد. چون این روایت بیان می دارد که اگر در جایی، ایجاب وجود نداشته باشد، اصلا معامله ای محقق نمی شود. این مطلب تا آنجاست که برخی بر اساس این روایت قائل شده اند که معاطات حتی افاده اباحه نیز نمی کند.
▫️ایشان پس از بررسی این روایت، مبحث صحت و لزوم معاطات را بر اساس مختار خود در تفسیر روایت «انما یحلل» جمع بندی نمی کنند اما می توان چنین نتیجه گرفت که چون ادله محکمی بر صحت معاطات بیان شد، این روایت نمی تواند ملکیت معاطات را خراب کند. اما این توان را دارد که لزوم ان را تحت الشعاع قرار دهد. لذا می توان گفت که شیخ بر اساس این روایت و روایاتی مشابه، لزوم معاطات را نمی پذیرند.
▫️ در ضمن تنبیهات معاطات نیز قرائنی بر عدم لزوم معاطات در نظر شیخ وجود دارد.
▫️نکته قابل توجه این است که این نوع از جمع بندی ادله فقط با مسلک تراکم ظنون قابل توجیه است والا در نگاه قالبی به ادله، پس از بیان اصالت لزوم و ادله اجتهادی دال بر لزوم، جایی برای بررسی سایر ادله وجود ندارد و باید حکم به لزوم شود.
✍️محسن ابراهیمی
#فقه #مکاسب #معاطات
@almorsalaat
🔊🔊در تفصیل این مطلب و تطبیق آن بر عبارات مکاسب، می توانید صوت زیر را بشنوید👇👇
076-jambandi-didgahe-sheikh-dar-sahat-v-lozoome-moaatat@almorsalat.mp3
8.68M
#شرح_مکاسب| جمع بندی دیدگاه شیخ در صحت و لزوم معاطات
🎙استاد علی فرحانی
📌استاد در این صوت، بر اساس متن کتاب مکاسب، دیدگاه شیخ در مورد صحت معاطات و لزوم آن را جمع بندی می کنند. با دقت در مطالب این صوت نیز، جوانبی از روش استنباطی شیخ روشن می شود.
#فقه #پای_درس_استاد
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️ #مجموعه_جلسات ادبیات کاربردی
🔰حجت الاسلام مقدسی @m_mahdi1384
💢 یکی از مشکلات شایع بین طلاب این است که با وجود آموختن قواعد ادبی این قواعد را فراموش می کنند و نمی توانند از آن در متن خوانی استفاده کنند. در این جلسات خلاصه ای از روش های کاربردی کردن قواعد در چهار سرفصل بیان شد:
1️⃣ بیان مراحل استخراج قواعد از منابع و تبیین مرحله ای که طلاب در دوران تحصیل ادبیات در آن مرحله هستند و باید روشی متناسب با همان مرحله را به کار گیرند.
2️⃣ توضیح دو روش آموزش زبان «گرامر محور» و «مکالمه محور»: با توجه به اینکه در حوزه زبان عربی به روش اول آموخته می شود باید این روش در دو مرحله «یادگیری قواعد» و «عملیاتی کردن قواعد» اجرا گردد.
👈در جلسه دوم این دوره به صورت تئوری روش صحیح و کاربردی یادگیری و عملیاتی کردن قواعد بیان گردید.
3️⃣ یکی از امور ضروری در فهم کلام عرب ارتباط و مراجعه به کتب لغت است. در جلسه سوم کتاب «المعجم الوسیط» به عنوان کتابی روان و کاربردی برای فهم اولیه متون عربی معرفی شد و در قالب چند مثال روش استفاده از آن بیان گردید.
4️⃣ «متن خوانی» مهارتی است که پس از یادگیری قواعد با تمرین و تکرار حاصل می شود.
👈در آخرین جلسه در ضمن چند مثال نکاتی ضروری درباره روش صحیح متن خوانی بیان گردید.
✅با توجه به ضیق وقت، در این دوره فهرستی از مطالب لازم جهت نهادینه کردن قواعد در ذهن و روش صحیح تجزیه و ترکیب و متن خوانی بیان شد.
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
⬇️ لینک دانلود صوت👇👇
ostadfarhani.ir/morsalat/shagerdan/adabiate-karbordi-moghaddasi/
#ادبیات
@almorsalaat
المرسلات
دوستان زیادی در مورد روش جبران ادبیات و کاربردی کردن آن سوال میپرسند.
پیشنهاد میکنم که حتما این چند جلسه را استماع فرمایید.
@almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚#دفاع_مقدس| گریهی خجالت
🎙روایتگری آیت الله جوادی آملی
🌀زمستان شد؛ آن کوههای بلند که روز با اسب به زحمت می روند، شب که دیگر کسی نمی رود! و هوا هم سرد شده بود و نشانه برف هم بود. این عزیزان بالای کوههای کردستان در سنگر ها، می توانستند پائین بیایند؛ (ماندند، ماندند، ماندند، ماندند)، یخ زدند و مُردند.
نعش شریف شان را به قم آوردند. در مسجد اعظم مجلس ترحیم گرفتند. ما معمولاً در مجلس ترحیم که می رویم، یک فاتحه می خوانیم، قرآن می خوانیم و بر می گردیم؛ تا آخر نمی نشینیم. (تا آخر یعنی تا آخر)، تا آخر نشستم و گریه کردم، نه برای ثواب، فقط گریه_خجالت !اینها بودند که حفظ کردند!!
#شهادت
@almorsalaat
#مناجات
أَسْأَلُكَ أَنْ تَجْعَلَ وَفَاتِي قَتْلا فِي سَبِيلِكَ تَحْتَ رَايَةِ نَبِيِّكَ مَعَ أَوْلِيَائِكَ وَ أَسْأَلُكَ أَنْ تَقْتُلَ بِي أَعْدَاءَكَ وَ أَعْدَاءَ رَسُولِكَ وَ أَسْأَلُكَ أَنْ تُكْرِمَنِي بِهَوَانِ مَنْ شِئْتَ مِنْ خَلْقِكَ وَ لا تُهِنِّي بِكَرَامَةِ أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ
از ادعیه ماه مبارک
@almorsalaat
#درخواست_همبحث
سلام و عرض ادب
درخواست هم مباحث برای مباحث اصول فقه و فقه.
کتابهای:
🔹رسائل 2 از ابتدای مقصد ثالث (شک) تا اول استصحاب.
🔹مکاسب 3 از الکلام فی شروط المتعاقدین تا شرایط العوضین
🔸بر اساس دروس استاد علی فرحانی
ساعت بحث:توافقی
محل بحث:مجازی
📌جهت هماهنگی به آیدی ( eitaa.com/smk313 ) پیام دهید.
@almorsalaat
#درخواست_همبحث
سلام و عرض ادب
درخواست هم مباحث برای مباحثه منطق
کتاب :
المنطق ( مرحوم مظفر )
🔸بر اساس دروس استاد علی فرحانی
ساعت بحث:توافقی
محل بحث:مجازی
📌جهت هماهنگی به آیدی (eitaa.com/Sael_mola ) پیام دهید.
@almorsalaat
shahadat-dar-asre-modernite.mp3
1.67M
♨️ #دفاع_مقدس| شهادت در عصر مدرنیته
🎙استاد علی فرحانی
🔹استاد در بخش اول این صوت بیان میکنند که بر اساس اندیشه امامین انقلاب، نه تنها دین و پیمودن راه خدا با تمدن و پیشرفت و عصر مدرنیته، تنافی ندارد، بلکه میتوان در راه تکنولوژی به بالاترین مقام انسانیت نیز رسید.
🔹در بخش دوم بیان میکنند که این راه اختصاص به عده ای خاص از انسان ها ندارد، بلکه طی این راه به گونه ای است که همه میتوانند آن را بپیمایند.
🔹در انتها مقداری در مورد چگونگی طی این راه، اشاراتی بیان میدارند.
📌بیانات استاد در فاطمیه ۹۸، بوئین زهرا
#پای_درس_استاد #اخلاق_و_عرفان
#اعلام_اربعه #شهادت
@almorsalaat
المرسلات
♨️ #دفاع_مقدس| شهادت در عصر مدرنیته 🎙استاد علی فرحانی 🔹استاد در بخش اول این صوت بیان میکنند که بر
🌀#دفاع_مقدس| چشمه جوشان #شهادت پس از انقلاب
🔺یک برجستگی، برجستگی معنوی است که نشانهاش همین #شهادت است؛ واقعاً این حرف از بس بر زبانها جاری شده، عمق و اهمّیّتش کأنّه پنهان میماند. خدای متعال رتبهی شهادت در راه خودش را واقعاً به هر کسی نمیدهد؛ این را باید انسان با همهی وجود بفهمد و باور کند. اینها یک خصوصیّاتی دارند که خدای متعال این رتبه را به اینها عطا میکند ... مقامات معنوی این شهدا خیلی برجسته است. اینها در واقع نسل سوّم انقلابند؛ یک جوان ۳۴ ساله در سال ۹۰، یعنی در وقت پیروزی انقلاب یک سالش بوده؛ اینها تربیتشدهی انقلابند.
🔺این یک چشمهای است، دارد میجوشد؛ مهمترین مشکل دورانهای قبل و گناه رژیمهای گذشته این بود که نهفقط کمک نمیکردند به جوشش این چشمه، بلکه رویش را کأنّه گلاندود میکردند؛ با [پیروزی] انقلاب، این چشمه باز شده و دارد میجوشد؛ نظام جمهوری اسلامی فقط باید بستر برای این معیّن کند؛ وَالّا خودش جریان پیدا میکند. هیچکس نرفته بهطور خصوص به همین آقای عبّاسی یا شهید شهریاری -که اینها برجستگان این رشتهاند- توصیه کند که شما بروید در این رشته؛ [خودشان] رفتهاند، این رشته را انتخاب کردهاند، سرآمد شدهاند، برجسته شدهاند؛ الان واقعاً اینها سرآمد هستند؛ همین شوهر شما و این آقایان و همین شهید، هرکدام در بخش خودشان -در همین بخش کار اتمی- سرآمد هستند. اینها بهخاطر این است که یک جریان طبیعی است که خدای متعال در دل این ملّت این چشمهی جوشان را گذاشته و کافی است که جلویش مانع درست نکنند؛ [اگر] بستر برایش درست کنند، این جریان پیدا میکند. این در همهی رشتهها هست؛ در بخشهای سیاسی هست، در بخشهای حقوقی هست، در اقتصاد هست، در مسائل انسانی -جامعهشناسی و مانند اینها- هست، در ادبیّات هست، در فلسفه هست. اینجوری است؛ باید این کار انجام بگیرد. حالا هرکسی در هر رشتهای اگر نیّتش را نیّت خدایی کرد، آنوقت سود مضاعف میبرد. نیّت خدایی هم که نباشد و فقط به صِرف خدمت به کشور، بدون توجّه به خدا [باشد]، آن هم اجر دارد، لکن وقتی نیّت را انسان خدایی میکند و میگوید «من برای خدا این کار را میکنم، برای اینکه اسلام را سربلند کنم، برای اینکه جامعهی اسلامی و نظام اسلامی را سربلند کنم»، این اجرش میشود چندین برابر، تأثیرش هم در بیرون میشود چندین برابر.
🔺از اوّل انقلاب معلوم شد که مثلاً فرض کنید که مبارزین سرسخت -ولو غیرنظامی هم باشند، [مثل] روحانیّون و غیره- اینها هم آماجند، امّا دانشمندها را کسی فکر نمیکرد آماج ترور قرار بگیرند؛ شهید علیمحمّدی که شهید شد معلوم شد که این هم هست. همه فهمیدند که این هم هست؛ این هم یک راه است. پس بنابراین آن کسی که در این راه است میتوانست راهش را عوض کند برای اینکه از این خطر خودش را دور نگه دارد -الان هم همینجور است- [ولی] عکس شد. حالا این شهید احمدیروشن که شهید شده و شهدای این عِلم شدند چهار نفر، خود این انگیزه درست کرده! جوانها، دانشجوها، پیغام میدهند که میخواهند رشتهشان را تغییر بدهند و بیایند در این رشته کار کنند. ببینید! این خیلی مهم است؛ این نشاندهندهی همین است که [اینها] با انگیزه و با آگاهی وارد این میدان شدهاند؛ وَالّا این جوان میتوانست مثلاً بگوید: خب حالا که سه نفر ترور شدهاند -[چون] آقای عبّاسی هم ترور شده بود که خب نجات پیدا کرد الحمدﷲ- من خوب است راهم را عوض کنم؛ [ولی] نکردند؛ این همان نشان آگاهی است.
🎙بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید رضایی نژاد از شهدای هسته ای
#کلام_ولی #شهادت
@almorsalaat
#روایت
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَفْضَلُ النَّاسِ مَنْ عَشِقَ الْعِبَادَةَ فَعَانَقَهَا وَ أَحَبَّهَا بِقَلْبِهِ وَ بَاشَرَهَا بِجَسَدِهِ وَ تَفَرَّغَ لَهَا فَهُوَ لَا يُبَالِي عَلَى مَا أَصْبَحَ مِنَ الدُّنْيَا عَلَى عُسْرٍ أَمْ عَلَى يُسْر
الکافی (ط اسلامیه) ج2 ص83
#عبادت
@almorsalaat