8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یاد_امام_و_شهدا
❇️ تا زمانی که بانگ الله اکبر هست، مبارزه هم هست....
🌐 المرسلات؛ از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
استاد علی فرحانیraveshetahsil-v-jayegahe-amoojaz-v-osoulefegh.mp3
زمان:
حجم:
7.38M
🎙 استاد علی فرحانی
❇️ یکی از نکات مهم در تحصیل علوم حوزوی، خصوصا در سطح مقدمات و قبل از ورود به سطح عالی، این است که بتوانیم، جایگاه هر درس را در سیر آموزشی بدانیم و بر آن اساس، کتب را بخوانیم تا بتوانیم با توشه مناسب علمی وارد در سطح عالی شویم.
#اصول_فقه
#استاد_علی_فرحانی
#المرسلات
🌐 المرسلات؛ از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
🎙 استاد علی فرحانی ❇️ یکی از نکات مهم در تحصیل علوم حوزوی، خصوصا در سطح مقدمات و قبل از ورود به سط
🎙استاد علی فرحانی
👌 ضرورت شروع اصول فقه با منظومه فکری امام خمینی
📝 حجت الاسلام ناصر قیلاوی زاده
🔸در نگاه استاد فرحانی رعایت متدولوژی تخصصی علوم، یکی از مهمترین نکات در طی صحیح مسیر علمی است.
🔹متدولوژی یا روش شناسی صحیحی که ایشان برای تحصیل معرفی می کنند، مبتنی بر سه مرحله «مطلب ما»، «مطلب هل» و «مطلب لم» است که همه طلبه ها در علم منطق با آن آشنا شده اند.
🔶از نگاه استاد این سه گام هم در #سرعت_تحصیل و هم در #کیفیت آن به شدت اثر گذار است.
🔷ایشان در مقام آموزش دروس حوزوی همیشه این مهم را رعایت می کنند و در دروس اولیه هر علمی به تبیین «#مطلب_ما»ی آن علم می پردازند.
✅برای کسانی که تازه میخواهند علم #اصول_فقه را شروع کنند، پیشنهاد می شود صوت تدریس « #الموجز» استاد را که با التفات تام به مبانی اصولی #امام_خمینی (ره) تدریس شده است، استماع کنند.
دانلود صوت تدریس کتاب الموجز با نظام فکری امام خمینی ره
✅همچنین مطالعه کتاب «شرح الموجز» که حاصل تنظیم و تحقیق صوت دروس استاد است نیز، در این مسیر موثر است.
لینک خرید کتاب شرح الموجز «مقدمه فهم نظام اجتهادی امام خمینی »
👌🏼دنبال کردن هشتگ #طلبه_موفق در کانال شما را از جهت روشی با منظومه فکری استاد و مطالب مربوط به این مسئله بیشتر آشنا می کند.
#استاد_علی_فرحانی
#طلبه_موفق
#هیات_تحریریه_المرسلات
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از شبکه نویسندگان
19414_151221.pdf
حجم:
1.29M
پرونده ویژه روزنامه #وطنامروز
با عنوان «ایران، قامت استوار تاریخ»
به قلم تعدادی از اعضای شبکه نویسندگان منتشر شد.
یادداشتها به ترتیب انتشار در صفحه روزنامه درج شده است.👇
۱- ایران قامت استوار تاریخ
✍️ دکتر شهابالدین عالمی؛ پژوهشگر و مدرس دانشگاه
۲- از قلب تاریخ تا میدان روایت
✍️ مجتبی مدنینژاد؛ کارشناس ارشد مسائل سیاسی و روابط بینالملل
۳- سنگر امت، تجلی هویت
✍️ دکتر علی فرحانی؛ استاد درس خارج حوزه علمیه قم
۴- از اسدآبادی تا امروز
✍️ دکتر مرضیه صادقیان؛ مسئول میز عدالت سیاسی و اجتماعی اندیشگاه بیانیه گام دوم
5- ایران علم و غیرت
✍️ یوسف پورجم؛ پژوهشگر مطالعات تمدنی
💢 نسخه اینترنتی یادداشتها را از صفحه روزنامه وطنامروز بخوانید.💢
پ.ن: کانال هر کدام از نویسندگان محترم را میتوانید با زدن بر روی نامشان مشاهده فرمایید.
شبکه نویسندگان؛ محلی برای نوشتن جمعی
https://eitaa.com/writersnetwork
هدایت شده از المرسلات
📌#فهرست
📌#مجموعه_آثار_و_بیانات استاد علی فرحانی
💢دروس منطق
👈(المنطق، جمع بندی منطق، برهان و عرض ذاتی، برهان شفا)
eitaa.com/almorsalaat/1351
💢دروس فلسفه
👈(بدایه، نهایه، شواهد، اشارات، مبانی حکمت، عرض ذاتی از نگاه علامه طباطبایی و حضرت امام، تبیین هماهنگی نظام فلسفی امام و علامه)
eitaa.com/almorsalaat/1348
💢دروس اصول فقه
👈(الموجز، اصول الفقه، رسائل، کفایه، مناهج، تعادل و تراجیح امام خمینی، آشنایی با نظام اجتهادی امام خمینی، اصول فقه فرهنگ، اعتبار و عقلا)
eitaa.com/almorsalaat/1355
💢دروس فقه
👈(لمعه و مکاسب، لاضرر امام خمینی، اجتهاد و تقلید امام خمینی)
https://eitaa.com/almorsalaat/6679
💢مجموعه جلسات انسان شناسی در قرآن
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/ensandarghoran/
💢دوره ولایت در قرآن
https://eitaa.com/almorsalaat/7322
💢مجموعه بیانات اخلاقی و عرفانی استاد
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/akhlagh/
💢مجموعه جلسات تدریس منیة المرید
https://eitaa.com/almorsalaat/6333
💢مجموعه جلسات #طلبه_موفق (روش تحصیل و برنامه ریزی)
eitaa.com/almorsalaat/4489
💢سلسله جلسات مصباح اندیشه
https://eitaa.com/almorsalaat/7307
💢مجموعه جلسات مرتبط با علوم انسانی اسلامی
eitaa.com/almorsalaat/2146
💢مجموعه تدریس ها و جلسات پیرامون امام خمینی (ره)
eitaa.com/almorsalaat/4613
💢مجموعه تدریس ها و جلسات پیرامون علامه طباطبایی (ره)
eitaa.com/almorsalaat/2411
💢مجموعه تدریس ها و جلسات پیرامون شهید مطهری(ره)
https://eitaa.com/almorsalaat/4643
@almorsalaat
به امام زمانمان تیر نزنیم.mp3
زمان:
حجم:
1.87M
📌 به امام زمانمان تیر نزنیم
♦خطاب خاص سید الشهداء به «سعید بن عبدالله حنفی» در مقاتل در نماز ظهور عاشورا
♦ بهشت وابسته به مراتب واقعی انسان هاست
♦ حکایت مدعی همراهی با سید الشهداء که در امتحان واقعی ناکام بود.
♦ گاهی درس خواندن یا نماز خواندن یک فرد تیر به مولا و امام است.
#اخلاق_عرفان #استاد_علی_فرحانی
#المرسلات
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #شب_جمعه
❇️پذیرایی از زوار به سفارش خود حضرت سیدالشهدا علیه السلام
🎙آیتالله بهجت رضوان الله تعالی علیه
◾️از عجایب امور است و ما اصلاً در هیچ کسی این مطلب را سراغ نداریم، حتی مثل این مطلب را از خود حضرت رسول صلیاللهعلیهوآله ـ که افضل است و این [قضیۀ کربلا] هم از مصائب اوست ـ سراغ نداریم؛ اینکه چهار فرسخ را از صاحبانش بخرد و نقداً وجه را بپردازد، بهشرط اینکه تا سه روز، زوار او را پذیرایی بکنند.
آقایی میگوید:در طایفۀ ما سندش مانده است که به خط کوفی است. ظاهراً به بنده هم داده، قاعدتاً بنده هم داشته باشم. به خط کوفی است، ما نمیتوانیم چیزی از آن استفاده کنیم.
◾️بالأخره، چه عرض بکنیم؟! آیا در عالم چنین چیزی سراغ داریم که همیشه، زوار کسی تا سه روز حق داشته باشند مهمان باشند و زیارت بکنند؟! از عجایب است این مطلب.
🌐 المرسلات؛ از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
14.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یاد_امام_و_شهدا
❇️ یا میرن پیش خدا ، یا میرن کربلا ....
🌐 المرسلات؛ از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
استاد علی فرحانیدلیل حجیت خبر واحد، شامل اخبار تاریخی و معارفی نمی شود.mp3
زمان:
حجم:
14.82M
💠دلیل حجیت خبر واحد، شامل اخبار تاریخی و معارفی نمی شود
🎧استاد علی فرحانی
📌در این صوت می شنوید:
🔺حد وسط حجیت خبر واحد چون برای شارع بما هو شارع است، در هیچ جایی جز حکم شرعی جاری نیست
🔻اجتهاد، نوع نگاه به تاریخ، اصول و سیره را تغییر می دهد
🔺معنای فقه اکبر چیست؟
#اصول_فقه #استاد_علی_فرحانی
#المرسلات
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
⚫️#اربعین
◾️ شروع دوباره نهضت اباعبدالله (علیه السلام)
▪️اربعين در حادثهى كربلا يك شروع بود؛ يك آغاز بود. بعد از آنكه قضيهى كربلا انجام گرفت - آن فاجعهى بزرگ اتفاق افتاد - و فداكارى بىنظير ابا عبد اللَّه (عليهالسّلام) و اصحاب و ياران و خانوادهاش در آن محيط محدود واقع شد، حادثهى اسارتها پيام را بايد منتشر مىكرد و خطبهها و افشاگرىها و حقيقتگوئىهاى حضرت زينب (سلاماللهعليها) و امام سجّاد (عليه الصّلاة و السّلام) مثل يك رسانهى پرقدرت بايد فكر و حادثه و هدف و جهتگيرى را در محدودهى وسيعى منتشر مىكرد؛ و كرد.
▪️خاصيت محيط اختناق اين است كه مردم فرصت و جرئتِ اين را پيدا نمىكنند كه حقايقى را كه فهميدهاند، در عملِ خودشان نشان بدهند؛ چون اولاً دستگاه ظالم و مستبد نمىگذارد مردم بفهمند و اگر فهم مردم از دست او خارج شد و فهميدند، نمىگذارد به آنچه فهميدهاند، عمل كنند. در كوفه، در شام، در بين راه، خيلىها از زبان زينب كبرى (سلاماللهعليها) يا امام سجّاد (عليه الصّلاة و السّلام) يا از ديدن وضع اسرا، خيلى چيزها را فهميدند، ولى كى جرئت مىكرد، كى توانائى اين را داشت كه در مقابل آن دستگاه ظلم و استكبار و استبداد و اختناق، آنچه را كه فهميده است، بروز دهد؟ مثل يك عقدهاى در گلوى مؤمنين باقى بود.
▪️اين عقده روز اربعين اولين نِشتر را خورد؛ اولين جوشش در روز اربعين در كربلا اتفاق افتاد. مرحوم سيد بن طاووس - و بزرگان - نوشتهاند كه وقتى كاروان اسرا، يعنى جناب زينب (سلاماللهعليها) و بقيه در اربعين وارد كربلا شدند، در آنجا فقط جابر بن عبد الله انصارى و عطيهى عوفى نبودند، «رجال من بنى هاشم»؛ عدهاى از بنى هاشم، عدهاى از ياران بر گرد تربت سيّدالشّهداء جمع شده بودند و به استقبال زينب كبرى آمدند. شايد اين سياستِ ولائى هم كه زينب كبرى اصرار كرد كه برويم به كربلا - در مراجعت از شام - به خاطر همين بود كه اين اجتماع كوچك اما پرمعنا، در آنجا حاصل شود.
▪️حالا بعضى استبعادكردند كه چطور ممكن است تا اربعين به كربلا رسيده باشند. مرحوم شهيد آيتاللَّه قاضى يك نوشتهى مفصلى دارد، اثبات مىكنند كه نه، ممكن است كه اين اتفاق افتاده باشد. به هر حال آنچه در كلمات بزرگان و قدماء هست، اين است كه وقتى زينب كبرى و مجموعهى اهل بيت وارد كربلا شدند، عطيهى عوفى و جناب جابر بن عبد الله و رجالى از بنى هاشم در آنجا حضور داشتند. اين نشانه و نمونهاى از تحقق آن هدفى است كه با شهادتها بايد تحقق پيدا مىكرد؛ يعنى گسترش اين فكر و جرئت دادن به مردم. از همينجا بود كه ماجراى توابين به وجود آمد؛ اگرچه ماجراى توابين سركوب شد؛ اما بعد با فاصلهى كوتاهى ماجراى قيام مختار و بقيهى آن دلاوران كوفه اتفاق افتاد و نتيجهى در هم پيچيده شدن دودمان بنىاميهى ظالم و خبيث بر اثر همين شد. البته بعد از او سلسلهى مروانىها آمدند؛ اما مبارزه ادامه پيدا كرد؛ راه باز شد.
▪️اين خصوصيت اربعين است. يعنى در اربعين افشاگرى هم هست، عمل هم هست، تحقق هدفهاى آن افشاگرى هم در اربعين وجود دارد.
📚 رهبر معظم انقلاب 87/11/28
#کلام_ولیّ
🌐 المرسلات؛ از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
ارتباط دستگاه استنباط و حکمت اسلامی.mp3
زمان:
حجم:
3.63M
🔰 ارتباط دستگاه استنباط و حکمت اسلامی
🔶شناخت دستگاه اجتهاد و نظام تشریع متوقف بر وجود یک نظام #انسان_شناسی و الهیاتی کامل است.
👌🏼شناخت شریعت و تشریع انسان کامل، متوقف بر شناخت خدا و انسان کامل است.
🔷 تطبیق مسئله بر #عنصر_زمان_مکان و قواعد مداری و منزلی
#امام_خمینی
#دستگاه_استنباط
#اصول_فقه
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
توصیه آیت الله بهجت بر عبادت.mp3
زمان:
حجم:
5.78M
📌 تاثیر عبادت بر افاضه دانش در بیان حضرت آیت الله بهجت
🎙استاد علی فرحانی
♦ به نظر آیت الله بهجت افزایش نسبت عبادت به کار علمی، نسبت فهم علمی را نیز افزایش می دهد و بیان عظمت معنوی و کثرت عبادات محقق اصفهانی
#اخلاق_عرفان #استاد_علی_فرحانی
#المرسلات
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b