eitaa logo
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
77 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
234 فایل
ارتباط بابنده: @rezahaghshenas
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🛑 دلایل و مشکلات قطع برق از زبان سید محمود نبویان عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی* **👇🏻 📲 یکی از علت های عدم احراز صلاحیت این جماعت کذاب و غرب زده همین خیانت هایی بود که در حق کشور و مردم انجام دادند.
قرعه‌ کشی برنامه‌های انتخاباتی 7 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون 🔹سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نخستین نامزد: روز جمعه ۷ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود. 🔹محسن رضایی دومین نامزد: روز یکشنبه ۹ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود. 🔹علیرضا زاکانی سومین نامزد: نخستین برنامه او روز پنج شنبه ۱۳ خرداد از شبکه یک پخش می‌شود. 🔹سید ابراهیم رئیسی چهارمین نامزد: روز سه شنبه ۱۱ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود. 🔹محسن مهرعلیزاده پنجمین نامزد: روز چهارشنبه ۱۲ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود. 🔹عبدالناصر همتی ششمین نامزد: روز جمعه ۷ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود. 🔹سعید جلیلی هفتمین نامزد: روز دوشنبه ۱۰ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=36946 بازخوانی دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی پیرامون نقش آراء مردم در مشروعیت نظام سیاسی اسلام
هدایت شده از یا مهدی عج
🚨رهبری پاسخ می دهند! آیا مشارکتِ پایین، به مشروعیتِ نظام ضربه می زند؟ 👇 ... اگر جایی تصوّرمان این است که این مصوّبه یا این مجلس یا این برهه بر طبق مصالح کشور نیست، باید به خودمان مراجعه کنیم و ببینیم که اینها را غیر از ما کس دیگری انتخاب نکرده؛ ما انتخابشان کرده‌ایم. این‌که من بر روی انتخابات پُرشور و حضور همگانی در آن تأکید میکنم، وجهش همین است. بعضی خیال میکنند اگر ما انتخابات پُرشوری داشته باشیم، نظام جمهوری اسلامی مشروعیت پیدا میکند و اگر انتخابات پُرشور نبود، نظام مشروعیت پیدا نمیکند. این حرف، حرف درستی نیست. نظامهای دمکراسی در دنیا با نصف آراءِ ما در ریاست جمهوری و مجلس نظامهایشان را اداره میکنند و احساس عدم مشروعیت هم نمیکنند. این‌که من بر حضور مردم اصرار میکنم به‌خاطر این است که این یک وظیفه شرعی و وجدانی و عقلانی است؛ چون مجلس وقتی قانون تصویب کرد، همه باید تسلیم آن قانون باشیم، پس شما باید در ایجاد آن مجلسی که میخواهد این قانون را تصویب کند، نقش ایفا کنید. اگر خودتان را کنار بکشید، این کنار کشیدن هیچ مشکلی را حل نمیکند؛ باید وارد میدان شوید. اگر تلاشتان را کردید و آنچه را که خواستید نشد، شما تلاشتان را کرده‌اید؛ وظیفه‌تان را انجام داده‌اید. عزیزان من! این را به شما عرض کنم که دعوت به شرکت در انتخابات به‌خاطر تبلیغات دیگران نیست. قبل از انقلاب در کتابها خوانده بودیم، از اوّل انقلاب تا به‌حال هم بیست و پنج سال است که تبلیغات جهانی رسانه‌ها و این امپراتوری عمدتاً صهیونیستی را تجربه میکنیم. اینها هیچ وقت دست از بدگویی کردن نسبت به جمهوری اسلامی و هر تشکیلاتی در دنیا که با آن موافق نباشند، برنمیدارند. اگر مردم ایران در یک انتخابات پُرشور شرکت کنند، یکطور حرف میزنند؛ اگر شرکت نکنند، یکطور دیگر حرف میزنند. حرف ما برای خاطر بستن دهن آنها نیست. در انتخابات دوم خرداد سال هفتادوشش - که انتخابات پُرشوری شد؛ جمعیت عظیمی شرکت کردند که البته بیسابقه نبود و آن درصد قبلاً هم در بعضی از انتخاباتهای دیگر شرکت کرده بودند؛ اما در آن انتخابات درصد بسیار خوبی شرکت کردند - رادیوهای بیگانه گفتند ملت ایران جمع شدند و رأی در صندوقها ریختند، برای این‌که به جمهوری اسلامی بگویند نه! شما را به خدا ببینید؛ مردم به دعوت رهبری، نظام و مسؤولان آمدند و مسؤولی را برای جمهوری اسلامی انتخاب کردند. وقتی که شلوغ بود و جمعیت پای صندوقها با درصد بالا شرکت کردند، آن‌طور گفتند؛ در انتخابات شوراها هم که در شهرهای بزرگ، مخصوصاً تهران، شرکت مردم خیلی پایین بود، باز گفتند مردم شرکت نکردند؛ یعنی به جمهوری اسلامی گفتند نه! بنابراین و به‌نظر آنها اگر مردم در انتخابات شرکت کنند، گفته‌اند نه؛ اگر شرکت هم نکنند، گفته‌اند نه! تبلیغات دشمن این‌گونه است. هرچه هم مردم شرکت کنند، تبلیغات دشمن هست. من همان روز گفتم، امروز هم میگویم که اگر مردم در انتخابات شوراها شرکت نکردند، به‌خاطر این بود که از عملکرد شوراها راضی نبودند. اگر شوراها این دوره خوب عمل کنند، خواهید دید که مردم در دوره‌ی بعد، اگر بخواهند برای شوراها به پای صندوق بیایند، پُرشور خواهند آمد. آن‌جایی که مردم امید دارند که کاری انجام گیرد، میآیند. وقتی دیدند نه، شوراها خوب عمل نکردند، مردم دلسرد و ناامید میشوند. من تقریباً یک ماه و نیم قبل در زنجان به مسؤولان گفتم که اگر میخواهید مردم در انتخابات شرکت کنند، عملکردهایتان را خوب کنید. اگر مردم عملکردها را ببینند، برای ورود در انتخابات تشویق میشوند. بنابراین مسأله‌ی شرکت در انتخابات از نظر وظیفه برای ما مهمّ است. ١٣٨٢/۰۹/۲۶ بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان کانال در انتخابات ۱۴۰۰ 🖥📱http://eitaa.com/entekhabma1400
🔸 در انتخابات شرکت کنید و انتخابات را متعلق به خود بدانید 🔰 رهبر معظم انقلاب: ملت عزیز ایران! انتخابات در یک روز انجام میگیرد امّا اثر آن در چند سال باقی میماند. در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلق به خودتان بدانید و از خدا کمک و هدایت بخواهید که شما را هدایت کند به آنچه که درست و حق است و به کسی که شایسته است و بروید پای صندوق و رأی بدهید. به حرف این کسانی که ترویج میکنند که فایده‌ای ندارد، نرویم، نمیرویم پای صندوق رأی اعتنا نکنید. اینها دلسوز مردم نیستند. 📝 امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۶ 💯 قرار ما، قرارگاه معنویت 👇 ╭┅─────────────┅╮ 🌹 @Gh_Manaviyat 🌹 ╰┅─────────────┅╯ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
🔸 ترجمه کتیبه نصب شده در ارتباط تصویری رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی 🔹فلَیسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِیةُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلاَةِ : پس رعیت اصلاح نمی‌شود جز آن که زمامداران اصلاح گردند. 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شماها یادتون نمیاد اما در انتخابات سال۱۳۶۰ریاست جمهوری آقای خامنه‌ای سه تا رقیبش اومدند در تلویزیون و گفتند ایشون اصلح‌تره تعداد نامزدها۴۶نفر بود که۴۲نفر رد صلاحیت شدند. چهار نفر انتخاب شدند که سه نفرشون قبل از انتخابات گفتند نفر چهارم اصلح‌تر است رقبا: زواره‌ای پرورش غفوری فرد
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
🔸 در انتخابات شرکت کنید و انتخابات را متعلق به خود بدانید 🔰 رهبر معظم انقلاب: ملت عزیز ایران! انتخ
🔰 از کسانیکه نجیبانه با تشخیص شورای نگهبان برخورد کردند تشکر مضاعف میکنم 👈🏻 عدم احراز صلاحیت به معنای بی‌صلاحیتی نیست 🔻 حضرت آیت الله خامنه‌ای، امروز در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی: شورای محترم نگهبان بر طبق وظیفه‌ی خودش آنچه را که باید انجام بدهد و لازم میدانست انجام داد، نامزدها را مشخص کرد. 🔹 من اولاً لازم میدانم از همه‌ی کسانی که وارد عرصه‌ی نامزدی شدند تشکر کنم. بسیاری از این افراد یقیناً بخاطر احساس مسئولیت وارد میدان شدند. 🔹 ثانیاً از آن کسانی که صلاحیتشان را شورا تشخیص نداد و احراز نکرد و اینها نجیبانه با این مسئله برخورد کردند از آنها هم تشکر مضاعف باید بکنیم. حتی بعضی مردم را تحریص کردند که در انتخابات شرکت کنند، پای صندوقها بروند. 🔺 عدم احراز صلاحیت به معنای بی‌صلاحیتی نیست. عدم احراز صلاحیت معنایش این است که شورای نگهبان نتوانسته تشخیص بدهد که این آقا صلاحیت دارد. نه اینکه تشخیص داده که صلاحیت ندارد، نه، ممکن است صلاحیت بالایی هم داشته باشد اما حالا گزارشها، امکانات، عرض کنم که آشنایی‌های شورای نگهبان نتوانسته این را تشخیص بدهد. ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
♦️لاریجانی تایید صلاحیت هم می شد رای نداشت/ مردم به اصلاح طلبان رای نمی‌دهند صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران: 🔹با حضور آقای رئیسی هیچ شانسی برای دیگر کاندیداها وجود ندارد. 🔹دلم می‌خواست از لاریجانی می‌پرسیدم به چه امیدی در انتخابات شرکت کرده است؟ 🔹دیگر کسی به اصلاح‌طلبان رای نخواهد داد
14000306_40588_1281k.mp3
11.59M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی. ۱۴۰۰/۰۳/۰۶ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از مُنتَظِرِمنتظَر
آیا مردم ایران به زور شمشیر و ظلم اعراب مسلمان شدند؟! 🔹پاسخ: 1️⃣ ایرانیان همواره قومی بودند که در مقابل فرهنگ های مهاجم و بیگانه مقاومت کرده، در ملیت دیگران هضم نشده اند. از طرفی، آزاد اندیشی و حق گرایی، ویژگی دیگر ملت ایران است که باعث خضوع ایشان در برابر حقیقت گشته است. ▫️مردم ایران قومی نبودند که با تهدید و ارعاب و زیر قبضه شمیر فرهنگ و اخلاقیات خود را واگذاشته و به آیین قوم غالب روی آورند خصوصا در شرایطی که هم به لحاظ دانش جنگی، تسلیحات و فنون نظامی و هم به لحاظ نفرات و بدنه اجتماعی نسبت به مهاجمین و بلکه تمام اقوام زمان خویش برتری قابل توجه ای داشتند. ▫️اگر مردم ایران مردمی بودند که به زور شمشیر دین و مذهب خود را عوض می‌کردند چرا این تغییر مذهب را در زمان حمله مغول و حمله های سنگین تری که به ایران صورت گرفت نمی‌بینیم؟! 2️⃣ دكتر زرين كوب بیان می‌دارد: سقوط دولت ساساني به دست عرب انجام شد، ولي نه به خاطر قدرت زرهي عرب بلكه ضعف و فساد بر دولت ساساني غلبه كرده بود. اصلا مقارن هجوم عرب، ايران از پاي درآمده بود. دولت ساساني در آن روزگار مانند مرده حضرت سليمان (ع) بود كه بر عصايي تكيه داشت و موريانه عصا را خورد و آن پيامبر به زمين افتاد. ضعف و فساد در همه اركان كشور راه يافته و دولت ساساني روي به نكبت و ذلت نهاده بود. (تاريخ ايران بعد از اسلام، ص 157-158) 📌زرين كوب به داستان كفشگري اشاره مي‌كند كه آرزو داشت پسرش درس بخواند چون در پسر خود هوش زياد و استعداد فراوان مي‌ديد. او حاضر شد براي اين كار، خرج زيادي هم بكند، ولي وقتي به نوشيروان گفتند كه فلان كفشگر حاضر است علوفه فراواني براي لشگر ايران تهيه كند به شرط اينكه پسرش بتواند درس بخواند، نوشيروان قبول نكرد و علوفه ها را پس دادند. كشوري كه در آن علم در اختيار گروه خاصي باشد، كشور ماندگار نخواهد شد و شكست مي‌خورد در حالي كه دين اسلام و مسلمانان علم را براي همه مي‌خواستند. در زمان ساسانيان به خاطر طبقاتي بودن علم، به علم توجه زيادي نشد حتي در آن زمان، كتاب كم نوشته شد. 3️⃣ دکتر زرین کوب درباره تأثیر مذهب در حمله اعراب به ایران می‌نویسد: نبردی که ایرانیان در طی این دو قرن با مهاجمان عرب کردند همه در تاریکی خشم و تعصب نبود. در روشنی دانش و خرد نیز این نبرد دوام داشت و بازار مشاجرات و گفتگوهای دینی و فلسفی گرم بود. بسیاری از ایرانیان، از همان آغاز کار دین مسلمانی را با شور و شوق پذیرفتند. دین تازه ای را که عرب ها آورده بودند، از آیین دیرین نیاکان خویش برتر می‌یافتند و ثنویت مبهم و تاریک زرتشتی را در برابر توحید محض و بی شائبه اسلام، شرک و کفر می‌شناختند. (زرین کوب، دوقرن سکوت، ص۲5۳) 4️⃣ استاد مطهری رمز اسلام آوردن ایرانیان را در این می‌داند که اسلام یک فرهنگ و محتوای بیگانه و مهاجم نبود بلکه اسلام نسبتش با همه ملت ها «علی السواء» بود، شعارهایش شعارهای کلی و عمومی و انسانی بود و همه ملت ها آن را می‌پسندیدند. مسئله ملیت و قومیت به معنایی که امروز میان مردم مصطلح است در اسلام هیچ اعتباری نداشت بلکه این دین همه اقوام مختلف جهان را برابر می‌دانست. از ابتدا نیز دعوت اسلامی مختص به ملت و قوم خاصی نبود. از طرفی تعالیم معقول، خرد پسند و فطری اسلام کشش و جاذبه خاصی داشت که به موجب آن جاذبه ملل مختلف را تحت نفوذ خود قرار می‌داد. (مطهری، خدمات متقابل اسلام و ایران، ص62) 5️⃣ بسیاری از شهرهای ایران به وسیله صلح توسط مردم به سپاه اعراب تسلیم شد و مفاد صلح نامه ها در کتب و اسناد تاریخی موجود است اما در هیچ یک از این صلح نامه ها اجباری یا حتی توصیه ای به ایرانیان برای مسلمان شدن نوشته نشده است. 6️⃣ اسناد و شواهد بیشماری نیز وجود دارد مبنی بر اینکه ایرانیان بعد از تسلیم شدن در برابر مسلمین، در اعمال و مناسک مذهبی خود آزاد بوده و آتشکده ها همچنان بر پا بود. به آن ها این امکان داده می‌شد که مسلمان شوند یا دین خود را حفظ کرده و جزیه بپردازند. به گفته زرین کوب «مجوس هم جزیه های که به اسلامیان می‌پرداختند به مراتب سبک تر و راحت تر از مالیات سرانه ای بود که پیش از آن به حکومت خویش ساسانیان می‌دادند». 7️⃣ در انتها ذکر این نکته لازم است که؛ امام علی (ع) و امام حسن و امام حسین (ع) در هیچ فتحی از فتوحات عصر خلفا شخصاً حضور نداشتند و مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود صحت ندارد و فاقد اعتبار است. کانال منتظرمنتظر @montazermontazarjamshidi
عرضه اولیه‌ها از این به بعد با تضمین عرضه می‌شوند علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران در خصوص تفاوت عرضه اولیه امروز با سایر عرضه اولیه‌ها گفت: شرکت صنایع غذایی کورش، هشت درصد سهام خود را برای کشف قیمت عرضه کرد که با استقبال خوبی هم مواجه شده است. از این به بعد عرضه اولیه‌ها با تضمین عرضه می‌شوند؛ یعنی یک اوراق تبعی سهامدار عمده و یا عرضه‌ کننده منتشر می‌کند. بر اساس آن اگر سهامداران این عرضه اولیه، تا آخر سال، سهامدار این سهم بمانند حداقل ۲۵ درصد تضمین شده سود دریافت می‌کنند. در گذشته نیز از اوراق تبعی سهام استفاده می‌شده و از شنبه روی چند نماد متعدد طرح انتشار اوراق تبعی استفاده می‌شود؛ بر این اساس سرمایه‌گذار اطمینان پیدا می‌کند که با خرید اوراق تبعی سرمایه‌گذاری از افزایش سرمایه و یا سهام جایزه برخوردار می‌شود. 📊@shk_nahayatnegar
مخصوصاً من از نوار عبدالفتاح خیلی خوشم می‌آمد؛ آن را گوش می‌کردم. بعدها هم با صدای شیخ مصطفی اسماعیل آشنا شدم. بعد که شیخ مصطفی اسماعیل را شناختم، بقیه یادم رفت.صدای شیخ مصطفی اسماعیل، خیلی فوق العاده بود. این را هم بگویم که الان در ایران، میل عمومی به طرف شیخ مصطفی اسماعیل است. یعنی قرّای ما، حتماً روی سبک قرائت شیخ مصطفی اسماعیل تمرین دارند و روی دیگران کمتر. اعتقادم این است که این حرکت، از مشهد و از دستگاه ما شروع شد. در تهران، هیچ‌کس غیر از عبدالباسط را نمی‌شناخت... ما در مشهد، نوار شیخ مصطفی اسماعیل را داشتیم. یکی از دوستانم می‌خواست به مسافرت برود، من گفتم که هرچه توانستی، نوار شیخ مصطفی اسماعیل پیدا کن و بیاور. او هم رفت و چند نوار از نوارهای بسیار خوب شیخ مصطفی اسماعیل را آورد. من آنها را به آقای مرتضی فاطمی - که در آن وقت نوارهای ما را تکثیر می‌کرد - دادم، تا تکثیرشان کند. او هم همین کار را کرد و نوارها را به این چند نفری که از تهران آمده بودند، داد. در نتیجه، همه‌ی نوارها به طرف تهران سرازیر گردید و شیخ مصطفی اسماعیل شایع شد. انصافاً هم چیز عجیبی بود. نمی‌دانم شما با صدای شیخ مصطفی اسماعیل آشنا هستید؟ خیلی فوق‌العاده است. او سوره‌ی هود، سوره‌ی بقره و آیات داوود و جالوت را خوانده بود، که انصافاً خیلی عالی و فوق‌العاده بود.» [بیانات در دیدار قاریان قرآن ۱۳۶۹/۱۲/۰۱]
2641392 (1).mp3
12.62M
تلاوت قاسم مقدمی که مورد پسند رهبرمعظم انقلاب قرارگرفت. قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی خوزستان در این‌باره گفت: یکشنبه این هفته، آقای سید علی مقدم، معاون ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری با من تماس گرفتند و گفتند: رهبر انقلاب تلاوتی از شما از طریق رادیو قرآن شنیدند و درخواست کردند که با شما تماس بگیریم. فرمودند: «سلام برسانید و بگویید این خواندن را با این کیفیت و اصالت ادامه دهند.» رهبر انقلاب این تلاوت را پسند کرده بودند و ظاهراً گفته بودند اگر صحبت‌های مجری و تشویق حاضران نبود،‌ تصور می‌کردند یکی از قاریان مصری در حال تلاوت است. بسیارزیبا وشنیدنی ودل انگیز👌👌
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
مخصوصاً من از نوار عبدالفتاح خیلی خوشم می‌آمد؛ آن را گوش می‌کردم. بعدها هم با صدای شیخ مصطفی اسماعیل
« قبل از انقلاب، من ممنوع‌السفر بودم؛ یعنی نمیتوانستم به خارج از کشور سفر کنم. مدتها در زندان بودم؛ وقتی هم که از زندان بیرون آمدم، در داخل کشور محصور بودم. در آن وقت، یکی از آرزوها و تصمیمهایم این بود - به خانواده‌ی خودم هم گفته بودم - که اگر بتوانم از کشور خارج بشوم، برای دیدن قرّاء - مخصوصاً شیخ مصطفی اسماعیل - به مصر میروم. اتفاقاً شیخ مصطفی اسماعیل تا بعد از انقلاب زنده بود؛ لیکن متأسفانه ما در آن سالهای اول انقلاب، به این فکری که حالا هستیم، نبودیم؛ والّا به هر طوری بود، من شیخ مصطفی اسماعیل را به تهران میآوردم.» [بیانات در مراسم تودیع قاریان قرآن ۱۳۷۰/۰۲/۰۶]
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
مخصوصاً من از نوار عبدالفتاح خیلی خوشم می‌آمد؛ آن را گوش می‌کردم. بعدها هم با صدای شیخ مصطفی اسماعیل
شیخ مصطفی اسماعیل، خیلی فوق‌العاده بود. چیزهایی در تلاوت او بود که انصافاً قابل تقلید است. منهای مسأله‌ی صدا و کیفیت ادای حروف و کلمات، او کلمات قرآنی را جان میداد. یعنی وقتی که او آیه را میخواند، آن احساسی به مستمع دست میداد که در آیه اقتضای آن احساس بود. مثلاً فرض بفرمایید که در سوره‌ی هود، آن‌جایی که راجع به قضیه‌ی پسر نوح آیات کریمه را میخواند: «انّ ابنی من اهلی و انّ وعدک الحق»، انسان پدری را احساس میکند که پسر کافرش دارد در مقابلش از بین میرود؛ یعنی هم احساس رأفت به خاطر بُنوّت او، و هم احساس نفرت به خاطر کفر او. او این را با خواندن خودش به انسان القا میکند. این، چیز خیلی مهمی است و آن تأثیر قرآنی را در خواننده مضاعف میکند.» [بیانات در مراسم تودیع قاریان قرآن ۱۳۷۰/۰۲/۰۶]
شیخ شحات محمد انور ما از تلاوت‌هاى آقاى شحات انور خيلى راضى هستيم الحمدللَّه حالا شماها مى‌آييد و ما استفاده مى‌كنيم. من قبلاً چند نوار هم از اين آقاى شحات انور - كه در راديو پخش مى‌كردند - شنيده بودم. يكى از آنها، آيه‌يى از سوره‌ى نساء است - «فلا تقعدوا معهم حتّى يخوضوا فى حديث غيره»- كه خيلى هم خوب خوانده شده است.» [بيانات در مراسم توديع با قاريان قرآن ۱۳۶۹/۱۲/۰۱]
🔴 نظر سنجی سراسری ✅ از بین گزینه های احراز صلاحیت شده به کدام یک رای می‌دهید ؟! https://EitaaBot.ir/poll/kcb3n?eitaafly ترتیب لیست مطابق حروف الفبا ✅ با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794