eitaa logo
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
76 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
239 فایل
ارتباط بابنده: @rezahaghshenas
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
16.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 ویژه 📹 نماهنگ | اللهُ مولانا 🔻 روایت رهبر انقلاب از دلیل قدرت ملت ایران و اعتقاد به حمایت و پشتیبانی الهی 👈 خیلی این انقلاب چیز عجیبی است، حالا حالاها دردسرها برای اربابان دنیا خواهد داشت 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از المرسلات
♨️در انجام اعمال، هر چند مستحب باشد، باید تعداد دعا و ذکر یا عدد ایام آنها رعایت شود و در آن سهل انگاری نشود. 🔰علامه حسن زاده آملی 🔅در بعضى از ادعيه و اذكار بيان عدد دعا و ذكر و يا عدد ايّام آنها از معصوم صادر شده است. در حفظ عدد سهل انگارى نشود با اينكه اعمال مستحبّه اند. و بايد به دستور اهتمام داشت چه در حفظ و مراعات صورت آن و چه در عدد آن، يعنى هرچه دستور العمل است به هر صورت و عدد بايد به همان منوال عمل شود و هيچ نحوه تخطّى و مداخله در آن روا نبود چه عمل به دستور عددى خود يك نحو تأديب و تعويد نفس است. 🔅علاوه اينكه عالم جليل محمود بن محمّد دهدار متخلّص به عيانى و صاحب «مفاتيح المغاليق» در اول رساله «خلاصة جواهر الاسرار» گويد: «حضرت امام به حق ناطق جعفر بن محمّد الصّادق عليه السّلام فرموده است كه: بدانيد اسماء اللّه به منزله دفائن اند و عدد به منزله ذراع آن مساحت، اگر ذراع كمتر فرا نهى به دفين نرسى و اگر زياده بگيرى نيز نرسى بلكه در گذرى». 🔅فاضل شوشترى فتح اللّه بن محمّد رضا حسينى مرعشى در اوائل كتاب شريف «وفق المراد في علم الاوفاق و الاعداد» گويد: «اكابر اهل تحقيق گفته اند كه عدد به منزله حوض آبى است كه در آن غسل ارتماسى كنند اگر عمق آب زياده از حدّ باشد موجب غرق مى شود و اگر كم، غوطه خوردن ميسّر نيست. و گفته اند كه عدد حكم دندانه كليد دارد كه به زياد يا كم نمودن آن در وا نمى شود كما قيل: «الاعداد أرواح و الحروف أشباح، و العدد كأسنان المفتاح اذا نقصت أو زادت لا يفتح الباب. و الزيادة على العدد المطلوب اسراف، و النّقص منه اخلال». يكى از مشايخ روايت مى كرد كه در سوره مباركه يس اسمى هست كه بر طرف مى شود به بركت آن كورى مادر زاد و پيسى. او را گفتند كه آيا اگر كسى تمام سوره را بخواند نفعى از اين مقوله كه مى گويى به او خواهد رسيد؟ جواب داد: هرگاه حكيم يك دوا را براى مرضى مقرّر كرده باشد و آن دوا در دكّان عطّارى باشد و مريض برود و تمام ادويه دكّان او را بخورد آيا نفعى به او خواهد رسيد؟ همچنين است اين اعمال». اين بود آنچه را شوشترى نقل كرده است. 🔅و ما به ذكر دو حديث شريف در اين موضوع تبرّك مى جوييم و بدان اكتفا مى كنيم: 💠حديث اول: ثقة الاسلام كلينى در كتاب دعاء «اصول کافى» (حديث 17 باب القول عند الاصباح و الامساء ج 2 ص 383 معرب)، روايت فرموده است به اسنادش عن العلاء بن كامل قال: سمعت أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول: «و اذْكر ربّك في نفسك تضرّعا و خيفة و دون الجهر من القول» عند المساء: لا اله الاّ اللّه وحده لا شريك له، له الملك و له الحمد يحيى و يميت و يميت و يحيى و هو على كلّ شيء قدير. قال: قلت: بيده الخير. قال: انَّ بيده الخير و لكن قل كما اقول لك عشر مرّات، و اعوذ باللّه السّميع العليم حين تطلع الشّمس و حين تغرب عشر مرّات. 🔸در اين حديث ملاحظه مى فرماييد كه علاء خواست بيده الخير را زياده گراند و يا از روى استفهام گفت بيده الخير اضافه شود، امام فرمود كه البتّه خير در دست اوست، و لكن همانطور كه من به تو گفته ام بگو. 💠حديث دوم: دعاى غريق است كه شيخ اجل صدوق در «اكمال الدين» به اسنادش روايت فرمود: عن عبد اللّه بن سنان قال: قال أبو عبد اللّه عليه السّلام ستصيبكم شبهة فتبقون بلا علم يرى و لا امام هدى، لا ينجو منها إلاّ من دعا بدعاء الغريق. قلت: و كيف دعاء الغريق؟ قال: تقول: يا اللّه يا رحمن يا رحيم يا مقلّب القلوب ثبّت قلبى على دينك. فقلت: يا مقلّب القلوب و الابصار ثبّت قلبى على دينك. فقال: انَّ اللّه عزّ و جلّ مقلّب القلوب و الأبصار و لكن قل كما أقول: يا مقلّب القلوب ثبّت قلبى على دينك (بحار ط 1 جزء دوم ج 19 ص 276). 🔸«عبد اللّه سنان گفت: امام صادق عليه السّلام فرمود: بزودى شبهه اى به شما مى رسد پس بدون علمى يعنى پرچم و نشانهاى راهنمايى كند و بدون پيشوايى هدايت نمايد مى مانيد، از آن شبهه رهايى نمى يابد مگر كسى كه دعاى غريق بخواند. گفتم: دعاى غريق چگونه است؟ فرمود: مى گويى: يا اللّه يا رحمن يا رحيم يا مقلّب القلوب ثبّت قلبى على دينك. من گفتم: يا مقلّب القلوب و الابصار. امام فرمود: البتّه خداى عزّ و جلّ مقلّب القلوب و الابصار است و لكن چنانكه مى گويم بگو: يا مقلّب القلوب ثبّت قلبى على دينك». در اين حديث مى بينيد كه عبد اللّه سنان خواست و الابصار را اضافه نمايد امام اجازه نفرمود، فتبصّر. 📚 رساله نور على نور در ذكر و ذاكر و مذكور، ص: 54 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌐فاطر، حوزه علمیه عصر انقلاب👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
💢ذوق عرفانی در درک اسرار معارف قرآن و مناجات ائمه (ع)‏ 🔰امام خمینی (ره) 🔹چه بسا مسائل عرفانی که در قرآن و مناجاتهای ائمه اطهار (ع) و‏‎ ‎‏همین مناجات شعبانیه مسائل عرفانی هست که اشخاص، فلاسفه، عرفا تا حدودی ممکن‏‎ ‎‏است ادراک کنند، بفهمند عناوین را، لکن آن ذوق عرفانی چون حاصل نشده است‏‎ ‎‏نمی توانند وجدان کنند. 🔹آیه شریفه در قرآن: ‏‏ثُمَّ دَنی فَتَدَلَّی فَکَانَ قَابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنَی‏، خوب،‏‎ ‎‏مفسرین، فلاسفه در این باب صحبتها کردند، لکن آن ذوق عرفانی کم شده است.  🔹‏‏اِلهی‏‎ ‎‏هَبْ لِی کَمالَ الاْنْقِطاعَ اِلَیْکَ وَ اَنِرْ اَبْصَارَ قُلُوبِنا بِضِیاء نَظَرِها اِلَیْکَ حَتّی تَخْرِقَ اَبْصارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ اِلَی‏‎ ‎‏مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ وَ تَصیرَ اَرواحَنا مُعَلَّقَهً بِعِزّ قُدْسِکَ اِلهی وَاجْعَلْنِی مِمَّنْ نادَیْتَهُ فَاجابَکَ وَ ناجَیْتَهُ فَصَعِقَ لِجَلالِک. ‏اینها عناوینشان را خیال می کند انسان، خوب، ما هم می دانیم. نه عارف و نه فیلسوف و نه‏‎ ‎‏دانشمند نمی توانند ذوب کنند چی هست مسئله. 🔹مسئلۀ ‏‏فَصَعِقَ لِجَلالِکَ‏‏ که مبدأش قرآن‏‎ ‎‏است: ‏‏و خَرَّ موسی صَعِقاً‏، مسئله ای است که انسان گمان می کند که خوب افتاد غش کرد‏‎ ‎‏«صَعِقَ» یعنی غش کرد، اما این غش چی بوده است؟ غش حضرت موسی چی بوده‏‎ ‎‏است؟ این مسئله ای نیست که غیر موسی بفهمد. یا: دَنی فَتَدَلّی را، این مسئله ای نیست که‏ غیر آن کسی که «دُنُوّ»‏ پیدا کرده است بتواند فهم کند، ادراک کند، ذوب کند. 🔹یا همین‏‎ ‎‏جملاتی که در این مناجات بزرگ است و بعض جملات دیگری که در آن هست،‏‎ ‎‏مسائلی است که به حسب ظاهر سهل است و واقعاً ممتنع است. ریاضات بسیار می خواهد‏‎ ‎‏تا انسان بتواند بفهمد که «ناجیته» ‏‏[‏‏با فتح تا‏‏]‏‏ نه ناجیته ‏‏[‏‏با ضم تا‏‏]‏‏، «ناجَیتَه» این چی است؟‏‎ ‎‏خدا با آدم مناجات می کند، چی است مناجات؟ چه خواسته اند ائمه؟ چی بوده است این؟ بین آنها و خدای تبارک و تعالی چه مسائلی بوده‏‎ ‎‏است؟ ‏‏هَبْ لِی کَمالَ الاْنْقِطاعِ اِلَیْکَ‏‏ کمال انقطاع چی است؟ ‏‏وَ بِیَدِکَ لابِیَدِ غَیْرِکَ زِیادَتی وَ نَقْصِی وَ نَفْعِی‏‎ ‎‏وَ ضَرّی‏؛ خوب، آدم به حسب ظاهر می گوید خوب، همه چیز با اوست. اما وجدان این‏‎ ‎‏مطلب که هیچ ضرری به ما نمی رسد الا به دست اوست، هیچ منفعتی نمی رسد الاّ به‏‎ ‎‏اوست، اوست ضارّ و نافع، اینها چیزهایی است که دست ماها از آن کوتاه است. 🔹و دعا‏‎ ‎‏کنید که خدای تبارک و تعالی به ما توفیق بدهد که در این ماه شریف و ماه شریف رمضان‏‎ ‎‏از این مسائل هم یک حظی ولو یک جلوۀ کوچکی در دلها و قلبهای ما واقع بشود، و‏‎ ‎‏لااقل مؤمن به این بشویم که قضیّۀ «صَعِقَ» چه قضیه ای است. مؤمن به این بشویم که‏‎ ‎‏مناجات خدا با انسان چی هست. مناجات را مؤمن بشویم به آن، انکار نکنیم، نگوییم‏‎ ‎‏اینها حرفهای درویشی است. همۀ این مسائل در قرآن هست به نحو لطیف و در کتب‏‎ ‎‏ادعیۀ مبارکۀ ما که از ناحیۀ ائمۀ هدی وارد شده است، همۀ این مسائل هست، نه به آن‏‎ ‎‏لطافت قرآن، لکن به نحو لطیف. آن هم و همۀ اشخاصی که بعدها این اصطلاحات را به‏‎ ‎‏کار برده اند فهمیده و نفهمیده از قرآن و حدیث گرفتند، و ممکن است که اصل مسندش‏‎ ‎‏هم درست ندانند؛ البته به حقیقت اش هم کم آدمی است که می تواند پی برد تا چه رسد به‏‎ ‎‏اینکه ذایقۀ روح بچشد این را. چشیدن ذایقه یک مسئلۀ فوق این مسائل است. ‏ 📚صحیفه امام ج۱۷ ص۴۵۵ ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌐فاطر، حوزه علمیه عصر انقلاب👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
🔈🔈#بشنوید 💠توصیه های کاربردی برای حل مشکل #برنامه_ریزی 🔰استاد علی فرحانی 💢تفاوت #مراقبه، لطف مراق
♨️ محاسبه مراقبه می آورد و مراقبه، حضور و حضور، فتوح به دنبال دارد ☘ حضرت استاد علامه حسن زاده (رحمه الله): ☘ عزیزان! خودتان را حساب کنید تا مصداق "یدخلون الجنه یرزقون فیها بغیر حساب" باشید، از بدیها استغفار کنید و از خوبیها حمد کنید، که محاسبه مراقبه می آورد و مراقبه، حضور و حضور، فتوح به دنبال دارد. 📚 صراط سلوک، ص49 رابا محاسبه ومراقبه ابتدای یک قیام قراردهید برای یک انقلاب عظیم ویک تحول شگرف به سمت خدا که مکتب فاطمه خلیفة الله میسازد.
[@vahed_tahghigh]14440525.mp3
49.04M
🎙حجةالاسلام و المسلمین استاد « تمحض یا جامعیت در تحصیل و راهکارهای کسب جامعیت
مبانی روش سنتی.mp3
10.82M
✅جلسه اول: مبانی روش سنتی 📍 استاد سلیمانیان
روش سنتی _ کلام بزرگان.mp3
11.04M
✅جلسه دوم: روش سنتی در کلام بزرگان 📍 استاد سلیمانیان
روش سنت ۳ _ نکات.mp3
12.64M
✅ جلسه سوم: نکات روش سنتی 📍 استاد سلیمانیان
روش سنتی ۴ _ نکات.mp3
12.93M
✅جلسه چهارم: ادامه نکات روش سنتی 📍 استاد سلیمانیان
روش سنتی ۵ _ تحلیل متن.mp3
12.86M
✅ جلسه پنجم: روش تحلیل متن 📍 استاد سلیمانیان
روش سنتی ۶ _ اصطلاحات علمی.mp3
10.73M
✅ جلسه ششم: اصطلاحات علمی 📍 استاد سلیمانیان