eitaa logo
رشدانه(سبک زندگی)
300 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
518 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر در میان بگذارید. ممنونم صفری(سطح۳مشاوره خانواده،دارای پروانه تخصصی سازمان نظام روانشناسی۱۳۹۳۰) @Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹عبدالعظیم حسنی کسی که راه به باغ تو چون نسیم گرفته‌ست صراط را ز همین راه مستقیم گرفته‌ست تو از عشیرهٔ عشقی، تو از قبیلهٔ قبله که عطر، مرقدت از جنّة ‌النعیم گرفته‌ست گدای کوی تو امروزه نیستم من و، دانی سرم به خاک درت، اُنس از قدیم گرفته‌ست همیشه سفرهٔ دل باز کرده‌ام به حضورت که فیض باز شدن غنچه از نسیم گرفته‌ست همیشه عبد حقیر است در برابر معبود به جز تو کی سِمَت عبد، با عظیم گرفته‌ست؟ بر این بهشت مجسّم قَسَم که زائر صحنت به کف براتِ نجاتِ خود از جحیم گرفته‌ست مَلَک غبار، ز قبر تو تا نَرُفته نرَفته در این مقام، فلک خویش را مقیم گرفته‌ست چگونه چشم کرم زین حرم نداشته باشم؟ که هر کبوتر تو ذکر «یا کریم» گرفته‌ست کسی که زائر تو شد، حسین را شده زائر که رنگ و بو حرم تو، از آن حریم گرفته‌ست 🖊علی انسانی
🌹 سهم هفته چهل ونهم مطالعه نهج البلاغه از نامه ۷۹ تا ۷۷ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 : نامه به فرماندهان لشگر،پس از به دست گرفتن خلافت 🔹علل نابودی ملتها ♦️پس از ياد خدا و درود! همانا ملتهای پيش از شما به هلاكت رسيدند، بدان جهت كه حق مردم را نپرداختند، پس دنيا را با رشوه دادن به دست آوردند، و به راه باطلشان بردند و آنان اطاعت كردند. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 : جواب نامه ابوموسی اشعری پیرامون حکمیت 1⃣علل سقوط جامعه ♦️همانا بسياری از مردم تغییر کردند، و از سعادت و رستگاری بی بهره ماندند، به دنياپرستی روی آورده، و از روی هوای نفس سخن گفتند، كردار اهل عراق مرا به شگفتی واداشته است، كه مردمی خودپسند در چيزی گرد آمدند، می خواستم زخم درون آنها را مداوا كنم، پيش از آنكه غير قابل علاج گردد. 2⃣ تلاش امام در تحقق وحدت ♦️پس بدان در امت اسلام، هيچ كس همانند من وجود ندارد كه به وحدت امت محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) از من حريص تر، و انس او از من بيشتر باشد، من در اين كار پاداش نيك و سرانجام شايسته را از خدا می طلبم، و به آنچه پيمان بستم وفا دارم، هر چند تو دگرگون شده، و همانند روزی كه از من جدا شدی نباشی. همانا بدبخت كسی است كه از عقل و تجربه ای كه نصيب او شده است محروم ماند، و من از آن كس كه به باطل سخن گويد يا كاری را كه خدا اصلاح كرده برهم زند، بيزارم. آنچه را نمی دانی واگذار، زيرا مردان بدكردار، با سخنانی نادرست به سوی تو خواهند شتافت، با درود. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 : نامه به عبدالله بن عباس 🔹روش مناظره با دشمن مسلمان ♦️به قرآن با خوارج به جدل مپرداز، زيرا قرآن دارای ديدگاه كلی بوده، و تفسيرهای گوناگونی دارد، تو چيزی می گویی ، و آنها چيز ديگر، لكن با سنت پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) با آنان به بحث و گفتگو بپرداز، كه در برابر آن راهی جز پذيرش ندارند. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
حجت الاسلام مهدوی ارفعشرح کلی و ساختاری نامه ۹۷ تا ۷۷.mp3
زمان: حجم: 3.21M
🔈 شرح کلی و ساختاری نامه های ۷۹ تا ۷۷ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 پویش « با علی تا مهدی »
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آب-حیات؛-کامل.pdf
حجم: 12.72M
📙 آب حیات گزیده ای از گفتارهای آیت الله ناصری پیرامون امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف 🔹این کتاب که ☆مجید هادیزاده☆ آن را تهیه و تنظیم کرده است، از هشت گفتار تشکیل شده و عناوین آن عبارت است از: 🔹 «نگاهی به سیمای حضرت ولی عصر»، «درباره غیبت»، «خصوصیات و مراتب حضرت حجت(ع)»، «حضرت ولی عصر در آئینه وحی»، «انتظار»، «شبهاتی پیرامون حضرت حجت(ع)»، «ظهور» و «تشرف». 🔹 این کتاب در سال 1401 توسط انتشارات خُلُق وابسته به موسسه فرهنگی دارالهدی به چاپ رسیده است.
3.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺محققان ایرانی توانستند تجهیزات درمانِ سرطان به روش خون محیطی را بسازند
seir.pdf
حجم: 7.55M
🌸انواع سیرهای مطالعاتی مجموعه آثار استاد شهید مطهری (رحمةالله‌علیه) 🔹دانش آموزان 🔹دانشجویان 🔹طلاب 🔹اقشار مختلف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 معلم و تربیت: معلم وقتی در مقام تربیت قرار می‌گیرد، وظیفه‌اش غیر از آن است که می‌خواهد آموزش بدهد. در تربیت باید از طفل مطلب بیرون کشید و فرصتی برای دانش‌ آموز باز کرد که اظهار نظر کند؛ نه اینکه صرفا معلم نکاتی بگوید و در ذهن او انباشته شود. اما در مقام تعلیم، زمینه باید به گونه‌ای فراهم شود که دانش‌آموز از معلم مطلب بکشد و معلم هم به او مطلب بدهد. 📙تربیت دینی کودک.ص ۸۵
🌺تربیت و اصلاح خودبزرگ بینی 🔹 تربیت باید از اصلاح اراده شاگرد برای انتخاب آرزو آغاز شود. راه این است که مربی بتواند اراده شاگرد را به مسیر آرزوی فطری او بکشاند. 🔹 برای این کار زمینه‌ای باید فراهم شود تا فرزند، بتواند استعدادهای فطری را که خدا به او داده نوعی بدهی تلقی کند. بچه وقتی بفهمد هوشش از دیگران بیشتر است، باید به نحوی بفهمد که در مقابل خدا، از دیگران بدهکارتر است. بداند اینها خوبیِ او نیست، بلکه بارهایی است که بر دوش اوست. وقتی فرزند اینطور با مسائل برخورد کند، بزرگ‌بینی در او برطرف می‌شود و متواضع خواهد شد. 📖آیت الله حائری شیرازی، تربیت دینی کودک، ص۹۰
7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 برنامه «قرآن و علوم» 🔹 شگفتی آفرینش: مقایسه ابعاد زمین با خورشید و سایر ستاره‌ها 📆 شنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه قرآن و معارف سیما بازپخش: روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنچشنبه ساعت ۱۴:۱۵