بسم الله الرحمن الرحیم
🌸خطبه بلیغ
رهبر معظم انقلاب اسلامی میفرماید:
خطبه فدکیه خطبهاى است که به گفتۀ علامه مجلسى، «بزرگان فصحا و بلغا و دانشمندان باید بنشینند کلمات و عبارات آن را معنا کنند!»
خطبه فدکیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مورد غصب فدک و غصب خلافت امام علی (علیه السّلام) مطرح شده است، همچنین حضرت در این خطبه، معارف بلندی از جمله مباحث توحیدی و نبوت و امامت را نیز مطرح میفرمایند.
🔹 فایل ارائه شده ( مجموعه نمایشگاهی سیری در خطبه فدکیه) است که محتوای آن مجموعه ای از تصاویری در قالب یک طرح گرافیکی است. میتوانید استفاده کرده و نشر دهید.
#فدک_فاطمی
#خطبه_فدکیه
🔹دانلود بسته کامل مجموعه نمایشگاهی سیری در خطبه فدکیه
https://ticketing.eshragh.ir/sites/default/files/field/files/mjmwh_nmyshghy_khtbh_fdkhyh1.rar
🔹کانال رشدانه
https://eitaa.com/Rooshdaneh/16355
#اعلام_دوره
🔔 مؤسسه علمی فرهنگی پرسمان با همکاری Savior institute برگزار می کند
✅ دوره فاطمه شناسی با رویکرد تاریخی(۳)
🗓 شروع کلاس ها از شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ / ۹ دسامبر ۲۰۲۳
⌛️ به مدت ۳ هفته متوالی از شنبه تا پنجشنبه
⏰ ساعت ۱۸:۳۰ الی ۱۹:۳۰ بوقت تهران
💎 اعطای گواهینامه پایان دوره
🎥 برگزاری به صورت آنلاین
📕 مهلت ثبت نام تا ۱۸ آذرماه
🔹کانال موسسه:
https://eitaa.com/porsemanmedia
#رویداد_تاریخی
#مفاخر_شیعه
🌺 سالروز شهادت سید حسن مدرس
✍ سید حسن مدرس(۱۲۴۹ش-۱۳۱۶ش) فقیه و سیاستمدار شیعی است. مدرس که از علمای اصفهان بود در دوران مشروطه، به حمایت از مشروطهخواهان پرداخت. وی در دوره دوم مجلس، از طرف فقها بهعنوان یکی از مجتهدانی تعیین شد که طبق قانون اساسی مشروطه میبایست بر هماهنگی مصوبات مجلس با شرع اسلام نظارت داشته باشند.
✅ او از دوره سوم تا دوره ششم نیز برای چهار دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای ملی بود. در دوره جنگ جهانی اول، کمیته دفاع ملی را تشکیل داد و به قم مهاجرت کرد.
✅ سید حسن مدرس با اقدامات رضاخان مخالفت میکرد. رضاخان او را به شهر کاشمر تبعید کرد و در آنجا به شهادت رساند. دهم آذر، به مناسبت شهادت او، به نام «روز مجلس» نامگذاری شده است.
میتوان بسیج را به حق مکتبیترین و مردمیترین نیروی مقاومت جهانی نامید.
۱۳۶۲/۰۹/۰۴
مقام معظم رهبری
#کلام_رهبری
#بسیج
https://eitaa.com/Rooshdaneh/16359
#رهبر_معظم_انقلاب
🌸 خصوصیّت مدرّس چه بود؟
خصوصیّت مدرّس اوّلاً عبارت بود از آگاهی؛ چیزی را که خیلی از آدمهای دلسوز، آن روز نمیفهمیدند و درک نمیکردند، او میفهمید، آگاه بود، توطئهی خارجیها را و حکومت دستنشانده را میشناخت، پایان کار را از آغاز میدید. ثانیاً احساس مسئولیّت؛ یعنی به عنوان یک عالم، به عنوان یک نمایندهی مجلس، به عنوان یک شخص متنفّذ در جامعه، احساس مسئولیّت میکرد. و ثالثاً شجاعت؛ نمیترسید، از مرگ نمیهراسید، از زحمتها و سختیهای زندگی فرار نمیکرد. این سه خصوصیّتِ عمدهی مرحوم مدرّس است. البتّه عالم بود، باتقوا بود، خیلی خصوصیّات دیگر هم داشت، امّا آن چیزی که مدرّس را مثل خورشید منوّری امروز در جامعهی ما قرار داده، این سه خصوصیّت است.
۱۳۶۷/۰۹/۱۱
#شهادت_آیتالله_سید_حسن_مدرس
https://eitaa.com/Rooshdaneh/16360
#رویداد_تاریخی
#مفاخر_شیعه
۱۱ آذر ماه #سالروز_شهادت مجتهد مجاهد پیشرو مشروطه مشروعه #شهید_شیخیونس_استادسرایی
#مشهور به #میرزا_کوچکخان_جنگلی گرامی باد . 🥀
#رهبر_معظم_انقلاب:
میرزا کوچک، مرد تنهایی بود که به دو قدرت بزرگ آن روز دنیا یک نهی بزرگ گفت.
🔸 #میرزا_کوچک_خان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی را در رشت و در محدوده خاص گیلان بهوجود آورده بود.
«نهضت جنگل» او، حرکتی صددرصد اسلامی ایرانی است.
#اخلاص او باعث شد که بر خلاف دیگر مبارزان آن زمان، اسمش سر زبانها باشد.
درباره میرزا کتابهای زیادی نوشته شده است.
🗓 ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی
#شهدای_روحانی
#میرزا_کوچکخان_جنگلی
https://eitaa.com/Rooshdaneh/16361
#معرفی_کتاب
#کودک
📙 نقش آزادی در تربیت کودک
✏️ شهید بهشتی(ره)
خدا به پيغمبرش مـی گويـد، «اَفَاَنـت تكـره النّـاس حتى يكونوا مؤمنين؟»
تو میخواهى مردم را مجبور كنى مؤمن باشـند؟! تـو براى اين رسالت نيامدى‼️
حالا تو پـدر، و تـو مـادر، مـیخـواهى بچـه ات را مجبور كنى كه مؤمن باشد؟! و تو معلم و مربى میخواهى اين بچه را مجبـور كنى مؤمن و خوشرفتار باشد؟!
قيمت اين آدمكهاى مصـنوعىِ ظريـفِ زيبـاىِ
دلربا از قيمت يك مجسمه قشنگ بيشتر نخواهـد بـود.
بياييـد همـه بـا هـم تصميم بگيريم بچههايمان آدم باشند. آدم باشند يعنى چه؟ يعنى مختار باشند؛ آگاه و مختار.
نقش ما و شما نسبت به اين بچهها بايد نقش كمك باشد؛ نقش فراهم آورنده زمينههاى بيشتر براى رشد سريعتر و سالمتر و سرراستتر باشد، نه نقش استادكار قالبسازى كه میخواهد اين استعداد نرم و لطيف كودك را در يك قالب خشن بريزد و از او يك موجود قالبى بسازد‼️
#معرفی_کتاب
📙«چگونه فرزندانی مسئولیت پذیر پرورش دهیم؟»
این کتاب به نقش مهم خانواده و مدرسه در مسئولیتپذیری کودکان و نوجوانان اشاره میکند. پرورش حس مسئولیت پذیری، انواع مسئولیتپذیری، ابعاد مسئولیتپذیری و راههای ایجاد حس مسئولیتپذیری در محیط خانه و مدرسه از اهمیت زیادی برخوردار است.
امروزه یکی از مهمترین اهداف نظام آموزش و پرورش در سراسر جهان، پرورش انسانهایی مسئولیتپذیر و دارای حس مشارکت اجتماعی است. لذا آموزش مسئولیتپذیری به کودکان و نوجوانان از جانب والدین و مسئولین مدرسه میتواند به تربیت بزرگسالانی مسئول و خدمتگزار در آینده منجر شود. نتایج تحقیقات نشان میدهد که شیوهٔ آموزش از بین شیوههای جامعهپذیری، خانواده بیشترین اثر را بر میزان مسئولیتپذیری فرزندان دارد. پدر و مادر بهعنوان الگوی رفتاری فرزندان بر مسئولیتپذیری آنها تأثیر میگذارند، به این معنا که هر چه قدر والدین مسئولیتپذیرتر باشند، فرزندان هم مسئولیتپذیرتر میشوند. تحقیقات همچنین نشان میدهد که رابطهٔ عاطفی گرم بین والد و فرزند با میزان مسئولیتپذیری نوجوان رابطهٔ مستقیم دارد.
1_1787214590.pdf
حجم:
729K
✅#مقاله
💡عنوان: {منظومه خانواده و سبک زندگی اسلامی در بیان امام صادق (علیه السلام)}
✍🏻حسین رفیعی وردنجانی
📑چکیده: پرداختن به وحی الهی به عنوان مهمترین منبع در فهم علوم همواره مورد توجه علما و در حقیقت از سیره ی عقلا بوده است. آنچه در این پژوهش مورد توجه قرار گرفته است؛ منظومه ای است از کلام امام صادق (علیه السلام) در رابطه ی خانواده و در نهایت ارائه ی الگویی از یک سبک زندگی اسلامی.
خانواده و سبک زندگی دینی در این نگاه دارای ارکانی است از جمله؛ پدر، مادر؛ ( والدین )، پسر، دختر ؛(فرزندان) و رابطه ای که هر کدام از این ارکان در داخل و خارج از محیط زندگی دارند که در نهایت مشخص کننده ی سبکی از زندگی دینی و اسلامی است که در بردارنده ی بهترین و شایسته ترین نوع سبک زندگی است.