پرورش ديني كودک ؛ تاثیر پرورش در جذب کودکان به نماز.pdf
حجم:
687.2K
#تربیت
#معرفی_کتاب
📗پرورش دینی کودک
🔹انسان به طور فطري خداجوست و عبادت و نيايش، نياز انسان رشد يافته و به وحدت رسيده بشمار مي آيد. در ميان عبادتها و امور معنوي و ملكوتي، نماز از ارزش و اهميت ويژه اي برخوردار است. در اين ميان، براي پيوند عميق معنوي ميان انسان ـ به ويژه كودك و نوجوان ـ با نماز بايد روش مطلوب و آساني را در پيش گرفت. روشهايي چون الگوپذيري، آسان پذيري، توافق ارزشي، محبت و مدارا، پاداش دهي و ميانه روي نمونه اي از اين دسته است كه اين پژوهش به آن پرداخته است.
بازی کودک در اسلام ؛ بررسی پیامدهای تربیتی اسباب بازی کودکان.pdf
حجم:
1.39M
#تربیت
#معرفی_کتاب
📗 بازى كودك در اسلام
🔹از ديرباز، بيشتر مردم چنين مى پنداشتند كه بازى، كارى بيهوده و بى ارزشى است، ولى امروزه به يقين مى دانيم كه يكى از مهمترين نيازهاى كودك، همان بازى و تعامل با اسباب بازى است.
اين نياز در حيطه تقويت و فراگيرى تعامل هاى اجتماعى، اعتماد به نفس، هوش، خلاقيت و همچنين از ميان بردن عقده هاى دوره كودكى و انرژى زائد و مواردى از اين دست، نمود بيشترى پيدا مى كند. كودك در حقيقت، هم زمان با سرگرم شدن به وسيله بازى، تعامل با محيط پيرامون خود را آغاز مى كند. او با اشيا و وسائل اطرافش، موقعيت هاى گوناگونى را تجربه و در مورد هر كدام، نقشى را ايفا مى كند. كودك با به عهده گرفتن نقش هاى مثالى در بازى، خود را براى ايفاى هر چه بهتر نقش هاى واقعى در اجتماع آماده مى سازد.
بنابراين، بايد با تغيير نگرش نسبت به بازى و اسباب بازى و اهميت آن، بكوشيم تا با فرهنگ سازى در جامعه، زمينه مناسب پرورش سالم و صحيح فرزندان اين سرزمين را فراهم كنيم.
در این اثر، مواردى مانند اهميت بازى، انواع بازى ها، روابط و نقش والدين در بازىِ كودك، اسباب بازى هاى مناسب و نامناسب و بازى هاى رايانه اى بررسی شده است.
رویداد فقه تربیت مصباحالهدی-استاد هادیزاده.mp3
زمان:
حجم:
35.48M
#تربیت
#انتخاب_رشته
🔷هدفگذاری
🔹مهمترین نیاز جامعه چیست؟!
🔹ملاکهای انتخاب رشته چیست؟
🔹خلأهای میدان هدایتگری و تربیت چیست؟
🎙حجتالاسلام والمسلمین محمدتقی هادیزاده
⏰ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
⏺ سلسله نشستهای موسسه فقهی تربیتی مصباحالهدی
#معرفی_کتاب
#روانشناسی_اسلامی
#عزت_نفس
📙عزّت نفس در تربیت اخلاقی
🖌محمد فرهوش
تقویت عزت نفس با رویکرد اسلامی از یک سو موجب انگیزش فرد در جهت رشد اخلاقی میشود و از سوی دیگر بسیاری از آفات رویکرد روان شناسی غربی را ندارد.
#رویداد_تاریخی
🔹روز شهدا (يادواره شهداي به خون خفته هفدهم شهريور ۱۳۵۷ در تهران)
🔹دولت جمشيد آموزگار كه از نخستين روز هاي زمامداري ، سياست تحميق مردم را بكار گرفته بود نتوانست در برابر امواج گسترده انقلاب اسلامي پايداري كند . در اين دوره در سال ۱۳۵۷ هر روز بر دامنه اعتراضات مردمي افزوده ميشد و چنين شد كه پس از يكسال جمشيد آموزگار در چهارم شهريور سال ۱۳۵۷ مجبور به استعفا شد و محمدرضاشاه ، جعفر شريف امامي را مامور تشكيل كابينه كرد . شريف امامي ، اما برنامه دولت خود را آشتي ملي نام نهاد و به نشانه همراهي با مردم تعدادي از مراكز فساد را در كشور بست و تصميم گرفت كه به روحانيان احترام بگذارد . اما اينگونه عوام فريبي ها در تحميق مردم موثر نيفتاد و در سيزدهم شهريور همان سال راهپيمايي بزرگي پس از نماز عيدسعيدفطر در تهران برگزار شد و همين راهپيمايي مقدمه اي شد بر قيام هفدهم شهريور . بمنظور احترام نهادن به خون كشته شدگان روزهاي پيشين ، روز شانزدهم از سوي قاطبه مردم تعطيل عمومي اعلام شد و مردم تهران در چنين روزي راهپيمايي عظيمي بر گزار كردند . ماموران رژيم از شب قبل هفدهم شهريور، در ميادين مهم شهر مستقر شده بودند و با هرگونه حركت مقابله ميكردند . در نخستين ساعات روز هفدهم شهريور ارتشبد اويسي از راديو تهران اعلام حكومت نظامي كرد و بر اساس آن اجتماع بيش از دو نفر در تهران ممنوع شد . مردم تهران اما بدون توجه به اين اخطارها سيل آسا به خيابانها روي آوردند و در ميدان ژاله (شهداي فعلي ) اجتماع كردند .ماموران مسلح چندين بار به مردم اخطار كردند و آنگاه ناجوانمردانه مردم بي سلاح را هدف رگبار مسلح خود قرار دادند . رژيم در حال اضمحلال تعداد كل شهداي هفده شهريور را ۵۸ نفر اعلام كرد اما شمار دقيق قربانيان آن روز هيچگاه مشخص نشد . بگفته برخي از شاهدان رقم شهداي اين روز بالغ بر چهار هزار نفر ميشد .امام خميني در هجدهم شهريور همان سال با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن كشتار وحشيانه مردم ، دولت شريف امامي را دولتي غيرقانوني و تحميلي خواند ند . بمناسبت همين واقعه عظيم ، چنين روزي در تاريخ ايران زمين بعنوان روز جمعه سياه نام گرفت.
13.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رویداد_تاریخی
#جمعه_سیاه
🔹سند تصویری از فاجعۀ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ که سرنوشت رژیم شاه را یکسره کرد.
در این روز با دستور مستقیم شاه، مأموران شاهنشاهی، مردم تهران را به رگبار بستند و صدها نفر را به خاک و خون کشیدند. برای تحویل هر جنازه به ازای هر گلوله روی بدن شهید مبلغ پنج هزار ریال معادل پانصد تومان که حقوق یک ماه کارگر در سال ۵۷ بود ، پول گرفتند!! و بسیاری از جنازه های شهدا را هم معدوم و مفقود کردند تا تعداد دقیق شهدا مشخص نشود
شاه جنایتکار در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خارجی برای توجیه این کشتار گفت : این تظاهرات توسط سازمان های برانداز بین المللی سازماندهی شده بود!