eitaa logo
رشدانه(سبک زندگی)
266 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
469 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر در میان بگذارید. ممنونم صفری(سطح۳مشاوره خانواده،دارای پروانه تخصصی سازمان نظام روانشناسی۱۳۹۳۰) @Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  ✦؛﷽✦ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📙 معرفی چند کتاب و مقاله پیرامون بعثت پیامبر اکرم، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) 🔗اولین نماز بعد از بعثت پیامبر به جماعت برگزار شد، جواد احسانی مقدّم 🔗بعثت تا غدیر در سیره پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، واحد تحقیقات مرکز غدیرستان کوثر نبی (ص) 🔗بعثت در کلام خاندان رسالت، ابراهیم شفیعی سروستانی 🔗بعثت رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، علی موسوی گرمارودی 🔗بعثت رسول خدا (صلی الله علیه وآله)، هاشم رسولی محلّاتی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🔷 عید مبعث جهانی است 🔹چند نکته: اول: یکی از مهمترین آثار بعثت نبی اسلام تغییر منزلت و جایگاه زن در جامعه عصر جاهلی است. دوم: بحث زنده به گور کردن دختران در برخی قبایل و ارث نبردن زنان و حتی به ارث گذاشتن آنها برای وارثان نشانی بر نگرش تحقیرآمیز جامعه عصر جاهلی به زن است. شواهد قرآنی و روایی برای این مطلب وجود دارد که در پی شکایت همسر ابوقیس بن اسلت به پیامبر که پسر متوفی می خواست وی را به ارث ببرد، آیه ارث زنان نازل شد. سوم: پس از ظهور اسلام بسیاری از احکام غیرانسانی مربوط به زنان، مردود و احکام جدیدی با حفظ کرامت و منزلت انساني زنان تأسیس شد. چهارم: 23 سال زمان اندكي برای تغییرات قابل توجه و عمده در نگرش ها و رفتارهای جاهلی بود. به نظر می رسد در صورت استمرار خط هدايت نبوی پس از رحلت پیامبر(ص) و تثبیت ولایت و خلافت بلافصل امام علی(ع) و پس از وی ائمه معصومین(ع)، این امر به وقوع می پیوست و جایگاه مطلوب زنان در شریعت ترسیم می شد، پنجم: با تغییر مسیر خلافت و تبدیل سیاست های خلفای سه گانه از تثبیت آموزه های انسانی- الهی شریعت به فتوحات، اتفاق چشمگيري در حوزه مسائل زنان مواجه مشاهده نمي شود. در عصر نبوی بحث آموزش زنان و خواندن و نوشتن در صدر برنامه های مربوط به زنان قرار گرفت. ششم: ورود زنان به فعالیت های سیاسی مانند هجرت و بیعت و امان دهی در جریان فتح مکه ، حضور در جنگ ها، امدادگری و ... زمینه مشارکت سیاسی جامعه زنان را در سایه دین اسلام فراهم ساخت. همچنین عرصه های فرهنگی مانند روایتگری زنانی چون ام سلمه ، زینب عطاره و فعالیت های اقتصادی افرادی مانند زینب بنت جحش و رائطه همسر عبدالله بن مسعود تقدم زنان بر همسران در پذیرش اسلام نیز جلوه دیگری از جایگاه و نقش زن در عصر نبوی را به نمایش گذاشت و نشان از استقلال فکری و عقیدتی آنان در دوره اسلامی داشت. پس، عید مبعث بر جهانیان و نه فقط مسلمانان مبارک باد @tayyebi8 🖊خانم دکتر ناهید طیبی
📙«شادکامی در اسلام و روانشناسی مثبت» 🖊استاد پسندیده. یکی از ضروری ترین پژوهش ها، بررسی شادکامی (سعادت) در منابع اسلامی است. این بدان جهت است که از یک سو شادکامی، مطلوب همه بشر بوده و با سرنوشت انسان گره خورده است. از سوی دیگر، آنچه در صحنه عمومی جامعه به چشم میخورد احساس ناکامی و ناشادکامی است. این در حالی است که متون دینی آکنده از آموزه های سعادت بخش و شاد کام کننده اند. دین در حقیقت ارائه کننده برنامه شادکامی است. ✅ مجموعه مطالب این کتاب عبارتند از : (۱) ماهیت شادکامی (۲) سازه رضامندی (۳) سازه نشاط (۴) نظریه کلان شادکامی و (۵) نقد نظریه های شادکامی در روانشناسی با نظریه اسلامی شادکامی 🌐 صفحات مجازی
🔶️ صعود ۳۵ پله‌ای رتبه تولید علم ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی رئیس مؤسسه ISC از صعود ۳۵ پله‌ای رتبه تولید علم ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از رتبه 52 در ابتدای پیروزی انقلاب به رتبه 17 در تولید علم دست یافته و تولید علم ایران اکنون نسبت به اول انقلاب اسلامی ایران بیش از 150 برابر شده است. -در مسیر رسیدن به قله @IRANAMAA 🛎 رصد اخبار علمی، دستاوردهای صنعتی، رتبه های دانشگاه ها و اساتید ایران در جهان در کانال ایران نما
🔷 مرکز جامع مشاوره بنیاد کرامت ✅ خدمات رایگان روانشناسی به۳۰۰ هزار نفر 🔹 مرکز جامع مشاوره بنیاد کرامت رضوی در سال ۱۳۹۹ با هدف توسعه خدمت تخصصی مشاوره به افراد کم برخوردار جامعه، کانون‌های تخصصی مشاوره و مددکاری را با استفاده از ظرفیت خادمیاران استانی ایجاد کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20151005090921-9878-73.pdf
408.4K
🔷شیوه های پیامبر اکرم(ص) در مدیریت روانی جامعه اسلامی 🖊سیدحسین علیانسب این پژوهش با هدف بررسی شیوه پیامبر اکرم در مدیریت روانی جامعه و پاسخگویی به این سؤال که «دولت ها چگونه روحیه و اراده ملت خود را برای همکاری مدیریت کنند؟» انجام شد. بدین منظور از روش پیمایش تاریخی و تحلیل نظریِ مواردِ مربوط به حکومت پیامبر رحمت استفاده شد. دستاوردها نشان داد که ایشان بدون خروج از مسیر اخلاق اسلامی، با روش های متعدد، جامعه را در مقابل دشمن، بانشاط و آماده نگاه می داشتند؛ بعضی از آن روش ها؛ عبارتند از: ✅ توجه به ویژگی های روان شناختی مخاطبان، تعامل مستقیم و عاطفی با مردم، دانش افزایی و آگاهی بخشی به آنان، مشارکت دادن آنان در امور سیاسی، اجتماعی و نظامی، استفاده از ظرفیت گروه های مرجع، بازسازی روانی جامعه پس از بحران ها، احیای نظام ارزشی جامعه و حراست اعتقادی؛ و جلوگیری از حضور عناصر سست عنصر در صف مسلمین. بدین ترتیب، ✅ پیامبر اکرم بدون اینکه بر منابع مادیِ آنان چیزی افزوده باشد، آنان را به قدرتِ بسیار تأثیرگذار منطقه تبدیل کرد.
17.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 مشارکت اجتماعی و عزت نفس ملی 🛎 خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمیدهد مگر آنکه آنان آنچه را درخودشان است تغییر دهند سوره رعد آیه ۱۲ 🖊کنشگری اجتماعی سبب خودارزشمندی و تقویت عزت نفس میشود و در انسجام هویت توحیدی موثر می باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 مبعث پیام آور صلح و محبت و یهودستیزی از تاریخچه پیدایش یهود،برخی فرقه های این قوم با مفاهیمی چون خودخواهی و جنایت عجین شده اند. از وقایع جهان که امروزه زیاد مرور میشود ، تجاوز، نسل کشی است و این سازه پیچیده ای است که قرآن طی مجموعه آیاتی ضمن معرفی ویژگیها ، بر هذیان صهیونیسم نیز خط بطلان میکشد که دیگر نپندارند دست خدا بسته است؛ در حالیکه خداوند علاوه بر آنکه ید قدرتش(یداه مبسوطتان) بر همه گسترده است، توبيخ متناسب با عمل نموده و دست آنان را قفل شده اعلام میکند و وعده خاموش کردن آتش دشمنی آنان را نیز داده است: «وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ ۚ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا ۘ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ... كُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ ۚ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا ۚ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ»(مائده،۶۴). پروردگار عالم، روحيّه‌ى مؤمنان را با بيان وضع نكبت‌بار مخالفان تقويت نموده(تقویت تقلیلی)«ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ» و رمز عزّت را ايمان به قدرت الهى و ارتباط حسنه‌ با امّت‌ها و ملّت‌ها معرفی مینماید:(خدایاوری) «بِحَبْلٍ مِنَ اللَّهِ وَ حَبْلٍ مِنَ النَّاسِ». ذلت و سرگردانی سنت الهی و وعده به یهود است؛ چرا که مُهر ذلت و بیچارگی بر آنها زده شده تا زمانی که توبه کنند و بسوی خدا باز گردند(آل عمران، ۱۱۲). حال میبینیم که با وجود سرمایه‌های هنگفت و حمایت همه جانبه از طرف غول‌های اقتصادی دنیا و با وجود سلاح‌های هسته‌ای(بمب فسفری) در مقابل عده‌ای از جوانان،زنان و کودکان غیور، مؤمن و استوار، بستوه آمده و کاری از پیش نبرده و نخواهند برد؛زیرا مسلمانان در این یارکشی،خدا را انتخاب کرده اند:«أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلی‏ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»(حج،۳۳). قدرت ایمان را در الله اکبر گفتن کودک زخمی، در تلقین شهادتین کودکی به برادرش و صدها نمونه دیگر مشاهده که رسش را در تربیت اسلامی نشان میدهد. کودکان خودشکوفایی که در بحران و موقعیت، ایمانشان قواعد روانشناسی غرب را برهم زد و روانشناسی اسلامی با مبانی نظری الهی را به رخ کشید.از زیباییهای فرهنگ انتظار بعنوان یک روش خودتنظیمی هیجانی، مشعوف شده و تنظیم رغبت را بر مدار الهی یافتیم نه مادی. این میوه های درخت بعثت است که پس از قرن ها هنوز پربار است. ما به اعتلای تربیت اسلامی بر خود می بالیم که چنین کودکان خودشکوفایی را تربیت نموده است. این بیداری،رسالت ما کنشگران اجتماعی را صدچندان مینماید که فرهنگ و تمدن اسلامی را به عرصه آورده و کام تشنه جهان را با شربت روح افزای الهی سیراب گردانیم.(ان شاءالله) 🔹ضمن تبریک این عید بزرگ دلمان گرم است به وعده الهی و پیروزی صالحان: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ...»(نور،۵۵). 🖊م. صفری https://eitaa.com/Rooshdaneh/16748
📙تبار انحراف 🖊 مهدی طائب 🔹یهود و عصر بعثت تبار انحراف ؛ پژوهشی در دشمن‌شناسی تاریخی (قسمت دوازدهم) تحریف تاریخ «و خداوند به من گفت:… نبی‌ای را برای ایشان، از میان برادران ایشان، مثل تو معبوث خواهم کرد و کلام خود را به دهانش خواهم گذاشت و هرآنچه به او امر فرمایم، به ایشان خواهد گفت و هرکسی که سخنان مرا که او به اسم من گوید، نشنود، من از او مطالبه خواهم کرد». (عهد عتیق، تثنیه، باب ۱۸، شماره‌های ۱۸-۲۰) یک. تحریف تاریخ بخش عمده‌ای از تاریخ قرآن، به بازگویی تاریخ بنی‌اسرائیل و یهود و رویارویی آنان با پیامبر آخرالزمان اختصاص یافته و همین دلیل کافی است تا نویسندگان مسلمان به این موضوع توجه کنند. اما با نگاهی هرچند گذرا به کارنامه آثار نویسندگان شیعه، چنین چیزی را نخواهیم دید. حتی در کتابخانه‌ها نیز در این زمینه آثار فراوانی یافت نمی‌شود. در بیان علت این امر باید گفت: یهود برای اثرگذاری بر تاریخ، بسیار کوشیده و هزینه‌های هنگفتی برای تحریف تاریخ صرف کرده است. ایجاد سیستمی برای حذف و سانسور کتاب‌ها و نوشتارهای ضدیهودی، از جمله این تلاش‌هاست. یهود این‌همه توفیق در تحریف تاریخ را، مدیون آموزش‌هایی است که در دوران بیابان دیده است. با جست‌وجوی اندکی در تاریخ، ردپای یهودیان را در جنگ‌هایی که ضد آنها برپا شده، خواهیم یافت. مظلوم‌نمایی یکی از مهم‌ترین ابزار آنان برای دستیابی به هدف بوده است. گویی در طول تاریخ، دستی در کار بوده تا یهودیان را از سال‌های پیش از میلاد تا قرون حاضر، همواره ستم‌کش و در عین حال، شجاع و راسخ در عقیده نشان دهد. آمار شگفت‌انگیز کشتارهای یهودیان که بیشتر به صورت اعدام دسته‌جمعی گزارش شده است، احتمال جعل و دست‌کم، تحریف را در ذهن تقویت می‌کند. (۲) پس از عیسی علیه‌السلام تنها عنصر تهدید علیه یهود، پیامبر آخرالزمان بود. آنها اوصاف او را که در تورات نیز آمده است، دقیق می‌دانستند، ولی با تحریف معنوی، آیات مربوط به آن حضرت را به گونه‌ای دیگر تفسیر کردند. (۳) خداوند درباره این عمل آنها می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ یکْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْکِتَابِ وَ یشْتَرُونَ بِهِ ثَمَناً قَلِیلاً أُولئِکَ مَا یأْکُلُونَ فِی بُطُونِهِمْ إِلاَّ النَّارَ وَ لاَ یکَلِّمُهُمُ اللَّهُ یوْمَ الْقِیامَةِ وَ لاَ یزَکِّیهِمْ وَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ‌ (۴) آنان که کتابی را که خداوند نازل کرد است پنهان می‌دارند، تا بهای اندکی بستانند، شکم‌های خود را جز از آتش انباشته نمی‌سازند و خدا در روز قیامت با آنها سخن نگوید و پاکشان نسازد و برای آنها عذابی دردآور است.» سازمان یهود که مجموعه گسترده‌ای از اطلاعات را در اختیار دارد، پیامبر آخرالزمان را همانند فرزندان خویش، می‌شناخت. (۵) این سازمان که عیسی علیه‌السلام را به پیامبر مفقودالاثر تاریخ تبدیل و در حواریون او نیز نفوذ کرد، برای نابودی تهدید نهایی، چه کرد؟ سازمان یهود پس از حضرت عیسی علیه‌السلام جز اسلام، هیچ تهدیدی در برابر خود نمی‌دید. آنان درباره اسلام، اهداف آن، آورنده و ادامه دهنده آن، اطلاعات جامع و کاملی داشتند. با توجه به آموزش‌های پیشین و تجربه عملی آنها و نیز با توجه به تاکید و پشتکار این سازمان در رسیدن به حکومت جهانی، طبیعی بود که در برابر این تهدید به برنامه‌ریزی و مقابله بپردازد، همان‌گونه که در برابر عیسی علیه‌السلام ایستاد و شایعه فحشای مریم سلام‌الله‌علیها و تصمیم به سنگسار ایشان (۶) و براندازی عیسی علیه‌السلام از برنامه‌های یهود بود. مجموعه عملیات یهودیان برای مبارزه با پیامبر آخرالزمان، در سه مرحله طرح‌ریزی شده بود: ۱ – ترور پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و جلوگیری از ظهور ایشان؛ ۲- ایجاد موانع بر سر راه ایشان برای جلوگیری از رسیدن به قدس؛ چون قدس محور خواسته‌ی یهود بود و اگر این منطقه به دست پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله فتح می‌شد، یهود برای همیشه ناامید می‌گردید؛ ۳- نفوذ در حکومت پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌وآله و حاکمیت بر آن.