♨️ آخرالزّمان در کلام پیامبر(ص)‼️
🔥 زمانی بر مردم خواهد آمد که چهرهشان، چهرهی انسانی و قلوبشان، قلوب شیطانی است...
🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیامهای آیهی ۳۵ سورهی نساء: 🔖 قسمت دوم: 7⃣ مؤمن باید به این
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۳۵ سورهی نساء:
🔖 قسمت سوم:
2⃣1⃣ در این دادگاه خانوادگی، هم زن و مرد و هم نمایندگان آنها باید قصدشان اصلاح و رفع اشکالاتی باشد که تاکنون باعث اختلاف میشده است؛ نه این که صرفاً به صلح بیندیشند بدون این که هیچ اشکالی را اصلاح کنند. اگر دو طرف و دو حَکَم، حقیقتاً قصد خیر و اصلاح داشته باشند، خداوند وفاق را برقرار میکند --> (إن يريدا إصلاحا يوفّق الله بينهما).
3⃣1⃣ میبینیم خداوند شرطِ توفیق را نیّتِ صحیح و تلاشِ مداوم برای رسیدن به آن هدف قرار داده است و مثل همه جای قرآن ثابت میکند که خداوند، خیر و صلاحِ ما را به خودمان واگذاشته است. محال است که ما پیوسته در طلبِ شَر باشیم و خداوند، خیرِ ما را بخواهد --> (إن يريدا إصلاحا يوفّق الله بينهما).
4⃣1⃣ قبل از انجام هر عملی، ابتدا نیّت را درست کنید --> (و إن خفتم... فابعثوا- إن يريدا إصلاحا).
5⃣1⃣ میل به اصلاح، در دو طرف باید استمرار داشته باشد، یعنی نباید از تلاش برای اصلاح، زود خسته شوند و کوتاه بیایند --> (يريدا: فعل مضارع، بر استمرار دلالت دارد).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیامهای آیهی ۳۵ سورهی نساء: 🔖 قسمت سوم: 2⃣1⃣ در این دادگاه خ
🔖 نکات آیهی ۳۵ سورهی نساء:
🔹 «خفتم»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «خوف» به معنی «ترسیدید، بیم داشتید».
🔸 «شقاق»: مصدر باب مفاعله از ریشهی «شقّ» به معنی «جدایی، دور شدن».
🔹 «ابعثوا»: فعل امر از ریشه و مصدر «بعث» به معنی «برانگیزید، انتخاب کنید».
🔸 «حَکَم»: داور، کسی که به نمایندگی از فردی یا گروهی برای نظر دادن و داوری در موضوعی انتخاب میشود.
🔹 «اهل»: خانواده
🔸 «یریدا»: فعل مضارع، مجزوم به حرف شرط «ان»، از مصدر «اراده»، باب افعال، ریشهی «رَوَدَ» به معنی «بخواهند آن دو، اراده کنند آن دو».
🔹 «اصلاح»: مصدر باب اِفعال از ریشهی «صلح» به معنی «درست کردن، سازش کردن، برطرف کردن نقصها و اختلافات».
🔸 «یوفّق»: فعل مضارع از مصدر «توفیق»، باب «تفعیل»، ریشهی «وفق» به معنی «متّحد میکند، موافق و همراه میکند».
🔹 «علیم»: صفت مشبّهه از ریشه و مصدر «علم» به معنی « مطّلع، دانا».
🔸 «خبیر»: صفت مشبّهه از ریشه و مصدر «خبر» به معنی «آگاه، باخبر».
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
13.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | بالاترین خدمت به امام زمان(عج)‼️
💯 ۱۰ علّت برای اثبات نزدیک بودن ظهور!
#استاد_شجاعی
#کلیپ
🔺 @RooyinDezh
2.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | کدام یک بیشتر اهمّیت دارد: اقتصاد یا فرهنگ⁉️
👌 پاسخ رهبر انقلاب به این مسئله اساسی...
#رهبر_معظم_انقلاب
#کلیپ
🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🎥 ببینید | کدام یک بیشتر اهمّیت دارد: اقتصاد یا فرهنگ⁉️ 👌 پاسخ رهبر انقلاب به این مسئله اساسی...
🤔 اقتصاد يا فرهنگ؛ مسئله این است‼️
💢 هر کس در جامعهی امروز، پیوسته غم و غصّهی اقتصاد را بخورد و اصلاً دغدغهی فرهنگ و مسائل فرهنگی را نداشته باشد، حقیقتاً مظهر تامّ و تمامِ انسان جاهل و بیبصیرت است!
🌀 دردِ فرهنگ، بسیار شدیدتر و زخم آن خیلی عمیقتر از حوزهی اقتصاد است. در همه جای قرآن، عبارت «أَقیمُوا الصَّلَاهَٔ» جلوتر از «آتُوا الزَّکَاهٔ» آمده که یکی از پیامهای آن همین است:
♨️ در هر عصر و زمانی و در هر منطقه و مکانی، فرهنگ بر اقتصاد، مقدّم است و از آن مهمتر. (بقره٤٣، ٨٣، ١١٠/ نساء٧٧/ حج٧٨/ نور٥٦/ مجادله١٣/ مزمل٢٠ و ...)
✅ در واقع فرهنگ مقدّمه و بسترِ اقتصاد است و اقتصاد سالم نتیجهی فرهنگ سالم. اگر فرهنگ آسیب ببیند، حتماً اقتصاد لطمه میخورد.
🚫 اگر معضلاتِ فرهنگی مانند تنبلی و آسایش خواهی عمومی جامعه، کار گریزی، مصرف گرایی صِرف، تجمّل گرایی، تقلّب در تولید کم فروشی، گرانفروشی، احتکار و رشوه، از بین نرود، رشد و پیشرفت اقتصادی همهی جامعه محال است.
📚 بخشی از جزوهی #خط_قرمز
🔺 @RooyinDezh
📝 برگزاری مسابقهی کتابخوانی از محتوای جزوهی خواندنیِ «نیاز به نماز»‼️
✅ این مسابقهی فرهنگی، به همّت گروه جهادی انفاق و ادارهی آموزش و پرورش بشاگرد، در سطح این شهرستان برگزار شده است که از تمامی دستاندرکاران این حرکتِ مؤثّرِ فرهنگی، تقدیر و تشکّر مینماییم.
#نذر_فرهنگی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیامهای آیهی ۳۵ سورهی نساء: 🔖 قسمت سوم: 2⃣1⃣ در این دادگاه خ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۳۵ سورهی نساء:
🔖 قسمت چهارم:
6⃣1⃣ عبارت «إن یریدا اصلاحا» ایهام دارد؛ یعنی هم به زن و شوهری که اختلاف دارند دلالت میکند و هم به داورانِ دو طرف. بنابراین اگر خود زن و شوهر هم، قصد سازگاری نداشته باشند، تلاش داوران به جایی نمیرسد --> (إن یریدا اصلاحا -> یوفّق الله بینهما).
7⃣1⃣ توفیق فقط از جانب خداوند است؛ یعنی اگر ما تلاش کنیم که به موفّقیّت برسیم، در صورتی موفّق میشویم که او تلاش ما را بپذیرد --> (يوفّق الله بینهما).
8⃣1⃣ شاید نیّت و تلاش ما، خللپذیر باشد، امّا وعدهی خداوند، محکم است --> (یوفّق الله بینهما).
9⃣1⃣ فرمولهایی که خداوند برای اصلاح اختلافات و تحکیم خانواده معرّفی میکند، هم علیمانه است و هم حکیمانه --> (إنّ الله كان عليما خبيرا).
0⃣2⃣ آنچه کار را محکم میکند، آگاهیِ کامل و علمِ دقیق به تمام جزئیّات و ابعاد کار است. خداوند، هم داناست به تمام طبایع و خصلتهای انسانها؛ و هم آگاه است به همهی روشهای تأثیرگذار در برگرداندن انسانها به فطرت خود، که تنها راهِ برقراریِ وِفاق بین آنهاست --> (إنّ الله كان عليما خبيرا).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
3.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | الا ای عارفان بیمعارف‼️
🔸شمایی که دین را به نان میدهید
🔹کجا در ره عشق جان میدهید؟!!
#کلیپ
🔺 @RooyinDezh
🔆 امام حسین(ع):
💢 کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد، دیرتر به آرزویش میرسد و زودتر به آنچه میترسد گرفتار میشود!
📚 بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۱۲۰
#حدیث
🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۱۱۹ سورهی آلعمران:
🔖 قسمت اوّل:
1⃣ نه تنها برای کسی بمیرید که حاضر است برای شما بمیرد؛ بلکه برای آنکه حاضر نیست برای شما بمیرد، حتّیٰ تب هم نکنید! منظور این کلام، این نیست که در رفاقتهایمان از دیگران طمع داشته باشیم؛ بلکه منظور این است که اجازه ندهیم کسانی که حتّیٰ عقاید ما را قبول ندارند، از آبروی ما نردبانی بسازند برای رسیدن به مقاصد خود --> (ها أنتم أولاء تحبّونهم ولا یحبّونکم).
2⃣ دشمنِ عقیدتیِ انسان اگر مؤمن باشد، محبّتش صادقانه است و اگر کافر باشد، هیچ محبّتی در دل ندارد؛ زیرا گوهر محبّت، ودیعهای الهی است که خداوند در ذات انسان قرار داده است و انسانِ غیر الهی، رشتهی محبّتش از کانونِ محبّت قطع شده است --> (ها أنتم أولاء تحبّونهم ولا یحبّونکم و تؤمنون...).
3⃣ هرکه به همهی کتاب خداوند ایمان داشته باشد، دشمندوست میشود --> (تحبّونهم و... تؤمنون بالکتاب کلّه).
🔸به جهان خرّم از آنم که جهان خرّم از اوست
🔹عاشقم بر همه عالَم (تحبّونهم) که همه عالَم از اوست (تؤمنون بالکتاب کلّه)
💠 شهریار نیز در وصف مولا علی(ع) که جلوهی کامل خداوند در بشر هستند، اینطور میگوید:
🔸لبِ او پس بزند کاسهی شیر
🔹میکند چشمِ اشارت به اسیر
🔸چه اسیری که همان قاتل اوست
🔹تو خدایی مگر ای دشمندوست؟!
4⃣ مبنای دوست داشتن و دوستیابیِ فردِ مسلمان، ایمان فردِ مقابل است. مؤمنان نه تنها «دوست»، بلکه به تعبیر قرآن، «برادر» میشوند --> (و تؤمنون بالکتاب کلّه -> إنّما المؤمنون إخوه).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیامهای آیهی ۱۱۹ سورهی آلعمران: 🔖 قسمت اوّل: 1⃣ نه تنها برا
🔖 نکات آیهی ١١٩ سورهی آلعمران
🔰 قسمت اوّل:
🔹«ها انتم اولاء»: شما همانهایی هستید که...
🔸 «تحبّون»: فعل مضارع از مصدر و ریشهی «حبّ» به معنی «دوست میدارید».
🔹 «لا یحبّون»: دوست نمیدارند.
🔸 «لقوا»: فعل ماضی از ریشهی «لَقِیَ» به معنی «ملاقات کردند، دیدند، برخورد کردند».
📌 البتّه در اینجا چون جمله شرطی است، به صورت مضارع معنی میشود.
🔹 «قالوا»: در اینجا جواب شرط است و مضارع معنا میشود( میگویند).
🔸 «ءامنّا»: فعل ماضی از باب افعال، مصدر «ایمان» و ریشهی «امن» به معنی «ایمان داریم».
🔹 «خلوا»: فعل ماضی از ریشهی «خَلَوَ» و مصدر «خلوت» به معنی «خلوت کردند» که در اینجا چون جواب شرط است به صورت مضارع معنی میشود.
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh