eitaa logo
روزی حلال
37.3هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
55 فایل
🔹 تبلیغات ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/vB1e.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
👹پاسخ جنّ بزرگ، به سؤالات سلیمان 💠حضرت سلیمان ـ علیه السلام ـ از پیامبرانی بود که خداوند او را بر جنّ و انس و… مسلّط نموده بود. روزی چند نفر از اصحاب خود را همراه یکی از جنّهای بزرگ و گردنکش فرستاد، تا چند ساعتی به میان مردم بروند و گردش کنند و سپس بازگردند و به اصحاب فرمود: در این سیر و سیاحت هر چه را از آن جنّ شنیدید به خاطر بسپارید و وقتی نزد من آمدید برای من بیان کنید. آنها همراه آن جنّ سرکش حرکت کردند تا به بازار رسیدند و امور زیر را از آن جنّ دیدند: ۱. دیدند آن جنّ به آسمان نگاه کرد و سپس به مردم نگریست و سرش را تکان داد. ۲. از آن جا عبور نمودند تا به خانه‎ای رسیدند، شخصی از دنیا رفته و بستگان او گریه می‎کنند. آن جنّ وقتی که آن منظره را دید خندید. ۳. از آن جا عبور نمودند و افرادی را دیدند که سیر را با پیمانه می‎فروشند، ولی فلفل را با وزن (و سنجش دقیق ترازو) می‎فروشند. آن جنّ با دیدن آن منظره خندید. ۴. از آن جا عبور نمودند و به گروهی رسیدند. دیدند آنها ذکر خدا می‎گویند و به یاد خدا به سر می‎برند، ولی گروه دیگری در کنار آنها هستند و به امور بیهوده و باطل سرگرم می‎باشند. آن جنّ سرش را تکان داد و لبخند زد. یاران سلیمان ـ علیه السلام ـ ، از این سیر و عبور بازگشتند و جریان را (در چهار مورد فوق به سلیمان ـ علیه السلام ـ گزارش دادند. سلیمان ـ علیه السلام ـ آن جنّ را احضار کرد و از او از چهار موضوع مذکور پرسید: ۱. وقتی که به بازار رسیدی، چرا سرت را به آسمان بلند نمودی. و سپس به زمین و مردم نگاه کردی و سرت را تکان دادی؟ جنّ گفت: فرشتگان را بالای سر مردم دیدم که اعمال آنها را با شتاب می‎نوشتند. تعجّب کردم که آنها این گونه با شتاب می‎نویسند ولی انسانها آن گونه با شتاب سرگرم (امور مادی خود) هستند. ۲. وقتی که به خانه‎ای وارد شدی، شخصی مرده بود و حاضران گریه می‎کردند، چرا خندیدی؟ جنّ گفت: خنده‎ام از این رو بود که آن شخص مرده، به بهشت رفت، ولی حاضران (به جای خوشحالی) گریه می‎کردند. ۳. چرا وقتی که دیدی سیر را با پیمانه، و فلفل را با وزن می‎فروشند خندیدی؟ جنّ گفت: ازاین رو که دیدم سیر را با آن همه ارزش، که کیمیای درمان است با پیمانه می‎فروشند، ولی فلفل را که مایه بیماری است با وزن دقیق به فروش می‎رسانند! از این رو از روی تعجّب خندیدم. ۴. چرا در مورد آن دو گروه که یکی در یاد خدا و دیگری سرگرم لهو و امور بیهوده بودند، سر تکان دادی و خندیدی؟ جنّ گفت: زیرا تعجب کردم که دو گروه، هر دو انسانند، ولی گروه اول بیدار در یاد خدایند، اما گروه دوم غافل و سرگرم در بیهودگی هستند. 📚اقتباس از بحار، ج ۱۴، ص ۷۹. 💠 @RoozieHalal 💠
🌷آیت الله سید علی قاضی(ره): زمانی برسد ڪه ما محـتاج گفـتن یڪ لااله الاالله و محتاج گفتن یک استغـفرالله می شویم و دیگر به ما نمیدهند مواظب از دست رفـــتن فــرصت ها باشیـــم. 💠 @RoozieHalal 💠
🔸️ اما صدقه ... 💠 @RoozieHalal 💠
جایگاه_صدق.mp3
1.85M
  💥 جایگاه صِدق 🔻 روز قیامت، وقتی همه‌ی حساب و کتاب‌ها تمام شد، تازه سر و کله‌ی بعضی‌ها پیدا می‌شود ! همه با تعجب می‌پرسند: شما تا الان کجا بودید؟! منبع: مجموعه انصاف 💠 @RoozieHalal 💠
🔆 () در زندگی 🍃✨امام رضا «علیه السلام»: 🌱تا سه خصلت در آدمی نباشد، حقیقت ایمان او کمال نیابد: «ژرف شناختن دین، و اندازه داشتن در زندگی و پایداری در مصیبتها». ♨️از شاخه های اصل محدودیت در مصرف، تقدیر در (معیشت) زندگی است. این اصل، در کلمات پیامبر «صلی الله علیه و آله و سلم» و امامان «علیهم السلام» فراوان آمده است، و به معنای اندازه داشتن در هزینه، و حساب کردن امور زندگی، و برقراری هماهنگی میان نیازها و چگونگی برآورد آنها است؛ یعنی رعایت اصل حیاتی نظم و انضباط اقتصادی است. این اصل از برنامه های اساسی اقتصادی و تربیتی در اسلام است. افراد جامعه ی اسلامی باید دارای تربیتی اقتصادی باشند، و زندگیشان برنامه داشته باشد؛ و مصرف مواد و کالاها باید در چهارچوب محاسبه و مدیریت انجام گیرد. 👌اهمیت این بعد از تربیت، در این است که حاکم بر حیات فرد و جامعه، اگر با اندازه داری و محاسبه باشد، زمینه ای سازنده برای رشد مادی و معنوی افراد خواهد بود. و سبب می شود تا از امکانات و نیروها به موقع و باندازه بهره برداری شود، و از هرز رفتن توان و فکر و های انسان ها جلوگیری بعمل آید زندگی بی حساب و فاقد محاسبه و اندازه داری، تعادل و همآهنگی لازم را ندارد و با وجود صرف نیرو و سرمایه ی فراوان، بازدهی بسیار اندک خواهد داشت؛ در نتیجه امکانات و نیروها هرز می رود، و استواری و پایداری حیات فرد و جامعه دچار مخاطره می گردد. 🗯اصل «تقدیر در معیشت» ، به رعایت حدود لازم و پیروی از حد و دوری از اسراف می انجامد. 💥این اصل، با توجه به زبانی که در حدیث امام رضا «علیه السلام» و دیگر احادیث به کار رفته، و به صورتی کلی و قانونمند بازگو شده است، همه ی مراحل تکلیفی را در همه ی ابعاد زندگی در برمی گیرد. دوری از ، تبذیر، و تضییع و فاسد کردن مواد و کالاها را نیز شامل می گردد. مراحل نهایی و تکامل یافته ی مصرف را که حذف زواید و امور غیر ضروری است، تضمین می کند. این اصل همچنین در قلمرو گسترده تر برنامه ریزیهای اقتصادی نیز جریان دارد. برنامه ریزی اقتصادی و نظام تولید و توزیع باید با تقدیر و محاسبه انجام گیرد. تولید هر کالا باید با اندازه گیری و محاسبه باشد تا مقدار توان و کارآیی که از آن کالا منظور بوده با ترکیب موادی که در آن به کار رفته است، هماهنگ باشد. 📒امام رضا (ع ): زندگی و اقتصاد/ حکیمی ، محمد، ‫۱۳۱۸ .ص۴۸،۴۷،۴۶ 💠 @RoozieHalal 💠
🔸️ غم ها ... 💠 @RoozieHalal 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎امام رضا علیه السلام: عَبدُ السَّلامِ بنُ صالِحٍ الهَرَوِيُّ: سَمِعتُ أبَا الحَسَنِ الرِّضا عليه‏ السلام يَقولُ: رَحِمَ اللّه‏ُ عَبدًا أحيا أمرَنا. فَقُلتُ لَهُ: وكَيفَ يُحِيي أمرَكُم؟ قالَ: يَتَعَلَّمُ عُلومَنا ويُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَإِنَّ النّاس لَو عَلِموا مَحاسِنَ كَلامِنا لاَتَّبَعونا؛ عبد السلام بن صالح هروى: از ابوالحسن الرضا عليه ‏السلام شنيدم كه مى‏ فرمايد: رحمت خدا بر آن بنده‏ اى كه امر ما را زنده گرداند. عرض كردم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: تعاليم ما را فرا گيرد و آنها را به مردم بیاموزد؛ زيرا اگر مردم زيبايي هاى سخن ما را بدانند، بى گمان از ما پيروى می کردند 📗 [عيون أخبار الرضا عليه ‏السلام : ج1، ص 307 ، ح 69] 🌺🌺ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام مبارک باد🌺🌺 💠 @RoozieHalal 💠
💥💥💥💥💥 🔴محدودیت در راههای درآمد ✨✨امام رضا (علیه السلام): … و اجتناب الکبائر و هی قتل النفس التی حرم الله تعالی و أکل الربا بعد البینه … و البخس فی المکیال و المیزان … و الاسراف و التبذیر … و الخیانه …: ⚡️(از شرایط ایمان است) دوری از گناهان کبیره یعنی کشتن انسان - که خداوند منع کرده است - و رباخواری پس از دلیل (که این مورد ربا است) و کم دادن و کاستن پیمانه و ترازو … و اسراف و ریخت و پاش … و خیانت … 👈در این کلام، امام از سخن می گوید (یعنی گناهانی که کیفر آنها سوختن در جهنم است) شیوه های درآمد نامشروع و گردآوری ثروتهای حرام نیز از کبائر شمرده شده است، و برخی از این شیوه ها را همسان بدترین گناهان چون آدم کشی یاد کرده است. آری کم فروشی، اسراف و ریخت و پاش، خیانت، درآمد از راه ربا، سود پول و … در کنار قتل نفس قرار گرفته است. چه فرق می کند که انسان یکباره به حیات انسانی پایان دهد، یا با مکیدن خون او و بریدن رگ حیات اقتصادی، وی را به کم خونی و مرگ تدریجی دچار سازد. ♨️ نیز که برترین کارها شمرده شده و یکی از صور تصرف در اموال است، باید در محدوده ی ضوابط و محدودیتهای شرعی صورت گیرد، و انسان متعهد نخست باید بنگرد مالی را که می خواهد انفاق کند از راه مشروع به دست آورده است یا نه؟ اگر از راه مشروع به دست آمده است انفاق کند، و گرنه انفاق در اموالی که از و دور از مقررات دین به دست آمده باشد، ارزشی ندارد، بلکه باید آنها را به صاحبانش برگرداند. در قرآن به صراحت اعلام شده است: … انفقوا من طیبات ما کسبتم …: ♨️انفاق کنید از که به دست آورده اید … و امام صادق (علیه السلام) این آیه را چنین تفسیر کرده است: امام صادق (علیه السلام): … کان القوم قد کسبوا مکاسب سوء فی الجاهلیه، فلما أسلموا أرادوا أن یخرجوها من أموالهم لیتصدقوا بها، فأبی الله تعالی الا أن یخرجوا من طیبات ما کسبوا: 🌾مردم (در جاهلیت) از راههای ناهنجار (و غیر مشروع) اموالی به دست آورده بودند. چون به اسلام گراییدند، خواستند تا آن اموال را از دارائی خود افراز کنند و آنها را صدقه دهند. خداوند این را نپذیرفت، و انفاق را از درآمدهای حلال و پاک روا دانست. 📒امام رضا (ع ): زندگی و اقتصاد/ حکیمی ، محمد، ‫۱۳۱۸ .ص۳۶،۳۵،۳۴ 💠 @RoozieHalal 💠
🍃 روابط خانوادگی؛ کمترین مرتبه صله رحم ✍️ جواد رستمی، روزنامه‌گار حوزوی امام رضا (ع)فرمودند{صِلْ رحمك وَ لَـوْ بشَربَة مِن ماءٍ وَ أفضَل مـا تُوصل بِه الـرّحـِم كفُّ الاذّى عنها} پیوند خـویشـاوندى را بر قرار كنید گر چه با جرعه آبى باشد وبهترین پیوند خـویشـاونـدى، خـود دارى از آزار خـویشـاونـدان است(تحف العقول,ص 445) در باب صله رحم و روابط خانوادگی با خویشان و نزدیکان بسیار سفارش شده و تعیین حداقلی در بیان امام رضا(ع) نشان از اهمیت آن دارد که به دادن یک لیوان آب هم صله رحم ثبت شده و هم در پی خواهد داشت. تاکید بر خودداری از آزار خویشان هم بخشی از است که آنها از دست زبان و وجود و حضور شما در کنار خود در امان باشند و با شنیدن نام یا دیدن ما احساس خوشایندی توام با امنیت روانی داشته و ضمن عدم اضطراب از رفتار و گفتار انسان، تمایل به ادامه روابط و برقراری ارتباط داشته باشند. 💠 @RoozieHalal 💠
💠 کم دانستن روزی 🔸 امام رضا علیه السلام: روزی کم را اندک نشمارید که از روزی فراوان محروم می شوید. 🍀 لاتَسْتَقِلُّوا قَلِیلَ الرِّزْقِ فَتُحْرَمُوا کَثِیرَهُ 📚 کافى/ج 5 /ص ٣١٨  ✍🏼 شکر نعمت، نعمتت افزون کند. با سپاسگزاری از نعمت‌های خداوند، پیمانه وجودی خود را وسیع‌تر نشان دهیم تا رحمت الهی بیشتری در آن جای بگیرد. 📌 شکایت از روزی مقدر در واقع نارضایتی از رزّاق است و موجب ناخوشنودی خداوند می شود. 💠 @RoozieHalal 💠
🔸بنده‌های‌ آزاد! ✍ مجید ابطحی 🔹چند وقت پیش در یک جمع فامیلی صحبت از ارتباط ایران و عربستان و امکان سفر حج شد. یکی می‌گفت پولی که برای حج مصرف می‌شود اگر صرف تولید شود و هزینه ی جهیزیه چند دختر جور شود بهتر است، دیگری می‌گفت به نظر من... خلاصه هر کس 《نظر من》می‌گفت و... به عنوان یک روحانی منتظر نظر بنده بودند، گفتم: ما قرار است نظر خودمان را اعمال کنیم یا نظر خدا را؟ اصلا ما 《بنده》ایم یا 《آقا و آزاد》؟ اگر دستورِ آقا(بخوانید خدا، بخوانید ربّ، بخوانید صاحب!) این باشد که "در طول عمرت یک‌بار باید به حج بروی، یا پولت را باید فلان جا خرج کنی" باید دنبال نظر خودمان باشیم یا نظر او؟ او که صاحبِ پول و صاحبِ نفَس‌های ماست؛ نفَس هایی که کشیده ایم و کار کرده و پولی درآورده ایم همه از اوست! 🔹مطلب به ظاهر برایشان روشن بود و شاید تکراری، اما پذیرشش سخت! بارها شنیده بودند که ما 《بنده ایم》اما شاید توجه به لوازم این 《بندگی》نداشتند! اینکه بنده از خودش نظری ندارد، بلکه منتظر دستور مولاست! 🔹حج یک نمونه است، برای تمامی دستورات الهی از حج و نماز گرفته تا و ولایت فقیه، اول باید این مسئله حل شود که ما 《بنده ایم》 نه آزاد! کسی که خود را می‌داند هر طور دوست دارد یا هر طور کرده زندگی می‌کند و کسی که حواسش به بودنش هست، دنبال نظرِ هست! کسی که خودش را بنده نمی‌داند خودش را هر طور می‌خواهد انتخاب می‌کند و سوالش این است که "چرا من در انتخاب پوشش‌ام نیستم؟!" 🔹گویی ما مسلمان‌ها، در عین اعتقاد به《خدا》، توجهی به《بنده بودنِ》 خودمان نداریم! راهکار دینی کردن رفتار مردم، جا انداختن همین مسئله‌ی به ظاهر ساده است:《ما آزادیم یا بنده؟》 💠 @RoozieHalal 💠
✍برخی افراد عطسه زدن را بد یُمنی می دانند و می گویند: نشانه صبر است و فلان کار را انجام ندهید. این حرف هیچ مبنای عقلی و شرعی ندارد. 👈این خرافه به جاهلیت قبل از اسلام بر می گردد؛ چرا که در تاریخ عصر جاهلیت آمده است: عرب عطسه را شوم می دانست و آن را مقدمه خطری حتمی می پنداشت و لذا اگر صدای عطسه را می شنید، می گفت: ( بکلابی ) یعنی بلای این عطسه به جان سگ هایم بیفتد. عطسه در روایات: 🌸🌸امام صادق علیه السلام: خمیازه از شیطان است؛ ولی عطسه از ناحیه خداوند عزوجل.۱ 🌼پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: عطسه مریض نشانه سلامتی برای او و مایه آرامش است.۲ 🌺🌺امام رضا علیه السلام: هرگاه خداوند نعمتی را به بنده اش بدهد و او شکر آن نعمت را فراموش کند، خداوند بادی در بدن او ایجاد می کند و آن باد بر اثر عطسه از بینی او خارج می گردد و او پس از عطسه می گویید: الحمد لله و خداوند همین شکر را برای آن نعمت بنده قرار می دهد.۳ 📚 ۱-بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۵۲ 📚۲- بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۵۲ 📚۳- اصول کافی، ج ۲، ص ۳۰ 💠 @RoozieHalal 💠
🔴 ، ✍امام رضا علیه السلام می فرمایند: هر كس بخواهد فراموشی اش كم شود و دارای حافظه ای قوی شود، هر روز، سه قطعه زنجبیل به عسل درآمیخته بخورد و در هر روز، با غذای خویش، چیزی كه با خردل تهیه شده نیز میل كند. هر كس هم بخواهد عقل وی افزون شود، هیچ روزی از خانه بیرون نرود، مگر پس از آن كه ناشتا، سه هلیله سیاه با شكر طبرزد بجود. 📚 بحارالانوار، ج ۶۲، ص ۳۲۴ 💠 @RoozieHalal 💠
🔴 و فروپاشی خانواده ✍️ احمدحسین شریفی «وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ(طه، ۱۲۴) و هر کس از یاد من روی گرداند همانا (در دنیا) معیشتش تنگ شود و روز قیامت او را نابینا محشور می‌کنیم.» 🔻بی‌جهت نیست که براساس آمارهای بین‌المللی، بیشترین دارو‌های افسردگی در میان بی‌دینان و در جوامع به ظاهر پیشرفته و مرفه مصرف می‌شود. و بر اساس آمارهای ملی، بیشترین فراوانی و بی‌ثباتی خانواده در کشور ما نیز مربوط به مناطق و خانواده‌های به ظاهر مرفه و دهک‌های بالا گزارش می‌شود. 🔗 صفحه حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، رییس دانشگاه قم 💠 @RoozieHalal 💠
🌹چله اخلاص🌹 عرفا می فرمایند: اینکه گفته شده چهل روز اخلاص چشمه های حکمت را از قلب بر زبان جاری میکند ،به این معنا است که انسان چهل روزتمام کارهایش برای خدا باشد،نماز بخواند ،حرف می زند برای خدا؛درس می خواند برای خدا،هر کاری که انجام می دهد برای خدا باشد چشمه های حکمت از زبانش بر قلبش جاری می شود. علامه طباطبایی می فرماید:گاهی انسان یک عمر تحت است اما خودش هم نمی داند ولو اینکه نماز هم بخواند ،عبادت هم بکند. 💠 @RoozieHalal 💠
. ❄️خداوندا... کمکم کن تا شکرگزاری را همچون مرهمی در مسیر تحول روزانهٔ زندگی ام به کار برم. ❄️گاهی بهترین طریقهٔ ابراز قدردانی، لذت بردن از موهبت ها و شادمانی هائی است که به ما عطا شده است. ❄️پروردگارا... کمکم کن به زندگی عادی و روزمره ی خود دقیق تر نگاه کنم. ❄️کمکم کن تا شگفتی و اعجاب تولد دوباره را ببینم و درس هایت را بیاموزم‌ بدرستی که "اول آموزگارِ جهان" تو هستی. 🌸الهی آمین 🦋🦋صبح زیباتون بخیر و شادی😊 💠 @RoozieHalal 💠
لَا يَزَالُ الْعَبْدُ الْمُؤْمِنُ يُكْتَبُ مُحْسِناً مَا دَامَ سَاكِتاً فَإِذَا تَكَلَّمَ كُتِبَ مُحْسِناً أَوْ مُسِيئا؛ بنده مؤمن تا زمانى كه خاموش باشد، نيكوكار نوشته مى‏ شود و چون سخن گويد، نيكوكار يا بد كردار نوشته شود. 📗[الکافی، ج2، ص116 ] 💠 @RoozieHalal 💠
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 🛑محدودیت در مالکیت 🍃✨در پرتو این نظریه، انسان در کارهای اقتصادی و شیوه های و و ، محدود است و باید در چهارچوبهای مشخص و معینی که و شرع آنها را تعیین می کند، و به صلاح حال افراد و جامعه است، گام بردارد. افراد در این نظام از هر راه و هر طور خواستند نمی توانند به ثروت دست یابند و مال اندوزی کنند، و هر کار را نمی توانند انجام دهند، و هر را نمی توانند تولید کنند، و کالا را به هر قیمت که خواستند نمی توانند بفروشند 👈در نظام توزیع نیز باید در چهارچوب عدالت اجتماعی و برابری انسانها عمل شود، و کالاهای تولید شده را به همگان برسانند و در دسترس عموم قرار دهند. در نرخ گذاری نیز باید جانب عدل و رعایت شود، و هیچگونه زیاده روی و ظلمی در کار نباشد. 🗯در مصرف نیز محدودیت هست. باید مصرف افراد، حتی در اموال شخصی، در حد لزوم و نیاز باشد و هر کس از اسراف و زیاده روی دوری گزیند و اضافه بر نیاز را در دسترس جامعه قرار دهد، و آن را عادلانه دریافت کند. 💥💥در سخن الهی امام رضا (علیه السلام) دیدیم که آزادی انسان، به حدود صلاح حال خلق محدود گشته و رعایت جانب جامعه و وضعیت اجتماعی، منظور گردیده است، و عمل آزاد و دلخواهانه و بدون مراقبت و نظارت قانون و مجریان قانون، در داد و ستد و تولید و توزیع و مصرف، زیانمند و ممنوع شمرده شده است. از اینرو، کار و عمل اقتصادی نیز در اسلام، چون دیگر اعمال، به حرام، مباح، واجب و … تقسیم می شود؛ و پس از رسیدگی، بسیاری از شیوه های پول سازی و کارهای اقتصادی و روشهای درآمد و مصرف - در اوضاع کنونی - و ممنوع دانسته می شود، و برخی جایز و مباح. تولید برخی کالاها که قوام و استواری نظام جلسه را موجب گردد، یا نیاز همگان را برآورد، واجب شمرده شده است. بنابراین، شیوه های درآمدی که در سیستم اقتصاد آزاد، و در جامعه ی سرمایه داری رایج و مجاز است، از نظر امام رضا (علیه السلام) ممنوع و محکوم است. در نظر امام رضا (علیه السلام) شیوه ی درآمد باید در چهارچوب مقررات و قوانین سودمند به حال جامعه و مردمان محدود گردد، و هر فعالیت اقتصادی که به نوعی برای فرد و جامعه زیان آور باشد ممنوع شود. 👈در برابر این نظریه - که همواره از طرف پیامبران اعلام و پیگیری می شده است - نظریه ی خودسر و خودکامه است که هر کار و هر شیوه را در راه مال اندوزی روا و جایز می دانند، و به هر کاری برای دستیابی به این هدف دست می یازند. این جریان در قرآن مطرح شده است: … اصلوتک تأمرک ان نترک ما یعبد اباؤنا او ان نفعل فی اموالنا ما نشاء … . 🤔آیا همین نماز تو فرمان می دهد ترا که ما خدایی را که پدرانمان می پرستیدند رها کنیم و در اموال خویش چنانکه خواهیم تصرف نکنیم … 📒امام رضا (ع ): زندگی و اقتصاد/ حکیمی ، محمد، ‫۱۳۱۸ .ص۳۳،۳۲،۳۱ 💠 @RoozieHalal 💠