eitaa logo
روزی حلال
36.9هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
56 فایل
🔹 تبلیغات ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/vB1e.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
☁️°•. و خدایـے که هیچ وقت بی‌خیالمون نمیشه♥️🔗 ⟬ ⟭ 💠 @RoozieHalal 💠
قال رسول الله : من ترك معصية لله مخافة الله تبارك و تعالي أرضاه الله يوم القيامة امام جعفر صادق (ع) : پيامبر خدا فرمود : هر كه گناهي را براي خدا و ترس از او ترك كند خدا او را در روز قيامت خشنود گرداند . 📚(اصول كافي ، ج 3 ، ص 128) 💠 @RoozieHalal 💠
🛑 🌱✨هر كه خواهد از رهائى يابد بايد چند چيز را مراعات نمايد: 💠اول اينكه: غرض از مال داشتن، و فايده آن، و سبب آفريدن آن، و علت احتياج به‏آن را برخورد تا در طلب زيادتر از قدر اجت‏برنيايد. 💠دوم اينكه: جهت «مداخل‏» (29) آن را ملاحظه نمايد.و از حرام، بلكه از مشتبه اجتناب‏نمايد.و همچنين از مداخلى كه مكروه هستند، يا باعث نقص مروت و زوال حريت‏نفس‏اند احتراز نمايد، چون هديه‏اى كه بوى رشوه دهد، يا سؤال از خلق كه موجب‏ذلت و خوارى است. 💠سوم اينكه: راه خرج را مراعات كند، و در آن اقتصاد، يعنى ميانه روى نمايد.نه‏اسراف كند، و نه تنگ گيرى. حضرت رسول - صلى الله عليه و آله - فرمود كه: «محتاج نشد هر كه در خرج‏ميانه روى كرد» .  و از براى اقتصاد در خوراك و پوشاك و سكنى، سه درجه است: ادنى و وسط واعلى.و ظاهر آن است كه: ميل به طرف ادنى بهتر و اولى باشد، تا در روز قيامت ازجمله سبكباران بوده باشد. 💠چهارم اينكه: آن را به مصارف حقه خرج كند.و در باطل صرف نكند، كه گناه‏خرج نمودن به باطل با كسب كردن از حرام يكسان است. 💠پنجم اينكه: نيت‏خود را در كسب و خرج و اقتصاد، و جميع وجوه، خالص كند. 👌پس آنچه را تحصيل مى‏كند، به جهت استعانت‏بر امر آخرت تحصيل كند.و از آنچه‏اجتناب مى‏كند، به جهت‏خدا اجتناب نمايد.و هرگاه چنين رفتار نمايد، مال داشتن‏ضررى به او نمى‏رساند. 👈از اين جهت‏حضرت امير المؤمنين - عليه السلام - فرمود كه: «هرگاه مردى جميع‏آنچه در روى زمين است جمع كند و در آن نيت قربت داشته باشد او از جمله زاهدان‏است.اگر همه را دست‏بردارد و از براى خدا نباشد زاهد نيست‏» .  👈پس لايق مؤمن، آن است كه: هر كارى مى‏كند از براى خدا كند تا آن كار از براى اوعبادت باشد.پس هر كه از مال به قدر اجت‏خود و عيال ضبط، و فاضل آن را صرف‏برادران مؤمن كند، آن كسى است كه ترياق مال را گرفته و زهر آن را ريخته است. وبسيارى مال، ضرر به او نمى‏رساند، و ليكن اين، كار هر كسى نيست.و از براى همه كس‏ميسر نه.بلكه اين شان آن كسى است كه او را ديده بينا، و دل دانا، و قوت دين، و كمال‏يقين بوده باشد.و اين چنين كسى هرگاه همه مال عالم از براى او جمع شود او را ازخدا مشغول نمى‏سازد، و به هلاكت نمى‏رساند. آشنايان ره عشق در اين بحر عميق غرق گردند و نگردند به آب آلوده 🔅اما عامى كه خواهد در مالدارى، خود را شبيه به اين اشخاص نمايد مانند اين است‏كه: افسونگرى صاحب وقوف، مارى را بگيرد كه ترياق آن را بكشد و طفلى آن راببيند و شكل مار و خط و خال آن و «نعومت‏» (32) و نرمى آن در نظر او جلوه كند، اقتدا به‏آن افسونگر نموده، مارى را بگيرد، و دفعة آن مار، او را بكشد. بلى: فرق ميان كسى كه او را مار كشته باشد، و كسى كه او را كشته باشد اين است‏كه: كشته مار، در همان حال مى‏فهمد.اما كشته مال، بسا باشد كه نداند كه كشته شده‏است.و وقتى برمى‏خورد كه ديگر سودى ندارد. 🌾آرى: اگر كور مى‏تواند كه مانند بينا در كنار دريا و قله‏هاى كوه و بيشه‏ها و جنگلهاراه رود، عامى جاهل نيز مى‏تواند مانند عالم ديندار كامل، مال بسيار داشته باشد.و ازمفاسد آن نجات يابد. 📚معراج السعادة، عالم ربانى ملا احمد نراقى (قدس سره) 💠 @RoozieHalal 💠
🔥دو دسته، فرداي قيامت هيزم جهنم خواهند بود: ❶〖 آدم بخيلي که وجوهات و را از مال خود نپردازد〗 ❷〖 و ديگر که دين خود را به دنياي خود بفروشد.〗 📚‍ فهرست غرر، ص ۲۷۲ 💠 @RoozieHalal 💠
مکارم اخلاق ۳۸.mp3
1.83M
همراه با دعای مکارم الاخلاق 🔷🔸💠🔸🔷 💠 @RoozieHalal 💠
◀️ برش‌هایی از جلسه ۳۸ 📖 متن دعا «وَ أَجْرِ لِلنَّاسِ عَلَى یَدِیَ الْخَیْرَ وَ لَا تَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ» «بارالها؛ خیر و خوبى را به دست من براى مردم جریان ده و آن را با منت گذاردن بر سرشان محو و باطل منما» 🔴 پیامبر اسلام (ص) فرمود: «ومن اصطنع إلی أخیه معروفاً فامتنَّ به أحبط الله عمله و ثبت وزره ولم یشکر له سعیه.» «هرکس به برادر (یا خواهر دینی) خویش نیکی کند و سپس بر او منّت گذارد، خداوند عمل نیک او را تباه می­کند و گناهش بر او ثبت می­‌شود و پاداشی به کارش داده نمی­‌شود.» (مستدرک الوسائل، ج۷، ص ۲۹) 🔻 گاهی سعی می‌کنیم قدم خیری بر داریم و منت نگذاریم، اما در جای دیگر تلاش داریم این نیکی خود را بازگو کنیم ... 🔵 امام جواد (ع) به شخصی که در یک روز به ده نفر فقیر عائله دار کمک نموده بود بدون آنکه بر آنها منت گذارد یا آنان را آزار دهد، ولی قضیه احسان و انفاق خود را برای امام جواد نقل نمود، فرمود: ↙️ «قد ابطلت برک باخوانک و صدقاتک، قال: و کیف ذلک یابن رسول الله؟ قال له محمد بن علی: اقراء قول الله عزوجل: یا ایها الذین آمنوا: لا تبطلوا صدقاتکم بالمن والاذی، قال الرجل: یا بن رسول الله ما مننت علی القوم الذین تصدقت علیهم و لا آذیتهم، قال له محمد بن علی: ان الله عزوجل قال: لا تبطلوا صدقاتکم بالمن و الاذی و لم یقل لا تبطلوا بالمن علی من تتصدفون علیه والاذی لمن تتصدقون علیه و هو کل اذی!» «تو با نقل این قضیه بر و نیکی خود به برادرانت را ابطال نمودی و از میان بردی، عرض کرد: چگونه از میان بردم؟ حضرت پاسخ داد: کلام خدا را بخوان که فرموده است:ای مردم با ایمان! صدقات خود را با منت گذاردن و اذیت کردن ابطال منمایید، عرض کرد: یا بن رسول الله! به کسانی که کمک نمودم نه بر آنها منت گذاردم و نه آزارشان دادم. حضرت فرمود: خداوند فرموده صدقات خود را با منت گذاردن و اذیت کردن باطل نکنید و نفرموده است که: صدقات خود را با اذیت دادن و منت گذاردن مستقیم بر سر کسی که صدقه را دریافت می نماید باطل نکنید.» (مستدرک الوسائل، ج ۱، ص ۵۴۳) 🔸 اصل بدی و زشتی منت گذاری بخاطر فقر و ناداری انسان و وابستگی به دارایی خداست. و منت گذاری یعنی غفلت از خدا. 🔷 ملا احمد نراقی درباره راه درمان منت گذاری می‌فرماید: راهش این است که ما بدانیم کسی که احسان مارا قبول کرده در حقیقت او به ما احسان کرده و موجب رستگاری ما شده. در حدیث هم آمده که دست فقیر در قبول صدقه نائب دست خداست و آنچه به فقیر می‌رسد انگار به خدا رسیده. و همچنین سنت است که کسی که به فقیری چیزی داده، دست خود را ببوسد، چرا که انگار با دست خدا ملاقات کرده. و دست خود را بالای دست فقیر قرار ندهد، بلکه دست خود را بگشاید تا فقیر از دست او بردارد. 💠 @RoozieHalal 💠
🔴باغ دنیـــا 🌷 مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود:اینجا باغی است که هر کس می‌آید می‌تواند از میوه‌ آن بچیند و بخورد، امّا از بردن خبری نیست. اگر درون قبر یک ریال همراهت باشد، قبر را نبش می‌کنند و آن را در می‌آورند. اگر یک انگشتر دستت باشد آن را در می‌آورند. از این باغ هیچ چیز را نمی‌شود بیرون بُرد. در باغ نمی‌توانستی کول کنی و ببری. تا درون باغ هستی می‌خوری و می‌خورانی. بهره‌ آخرتت هم آن اقبالی است که به جهان دیگر داری. پس اگر کم داد با صاحب باغ دعوا نمی‌کنی. اگر هم زیاد داد دعوا نمی‌کنی. با باغدار نمی‌گویی چرا اینچنین نمی‌کنی، چرا چنان نکردی، این گل‌ها چیست؟ این میوه‌ها چیست؟ ایراد نمی‌گیری، می‌خوری و در باغ راه می‌روی. 📚 کتاب طوبی محبّت جلد دوم - ص 24 ‌ 💠 @RoozieHalal 💠
✍امام_علی عليه السلام: مَن ساءَ خُلُقُهُ ضاقَ رِزقُهُ. آن كه باشد، اش تنگ مى‌شود. 📚 غرر الحكم: ح ۸۰۲۳. 💠 @RoozieHalal 💠
🔆 و حالتهاى آنها ✨دانستى كه دنيا عبارت است از: هر چيزى كه در آن از براى بنده پيش از مردن‏نصيبى هست.خواه نعمت و مال باشد، يا منصب و جاه، يا متابعت‏شهوت شكم و فرج،يا طلب علو و برترى و تكبر و انتقام و غضب و تشفى غيظ يا غير اينها.و بالجمله از براى دنيا شعب و فروعى بى‏حد است.وليكن اعظم آفات آن كه متعلق به قوه شهويه است‏ است، زيرا كه: هر زنده‏اى به آن است. و از براى مال، فوايد بسيار، و آفات و «غوايل‏» (1) بى‏شمارى است.و تميز خوب و بدآن در نهايت صعوبت و اشكال است، زيرا كه: از نبودن مال، صفت فقر و احتياج به هم‏مى‏رسد.و از وجود آن، وصف غنا و ثروت حاصل مى‏شود.و اين هر دو صفتى است‏كه خدا بندگان خود را به آنها امتحان مى‏فرمايد. و از براى ، دو حالت متصور است: حرص و .كه يكى محمود و ديگرى‏مذموم است. و بر دو قسم است: 🗯يكى: حريصى است كه: حرص آن به كسب و صنعت كردن است، بدون طمع درمال مردم. 🗯و ديگرى آنكه: حرص او به گرفتن به زور و ظلم، يا به تكدى و سؤال‏است. 👈و هر دو طايفه هلاك‏اند.گو طايفه آخر بدتر از اولى باشد. 🔅و از براى غنى نيز دو حالت است: امساك و بذل.يكى ممدوح و ديگرى مذموم. 👈و بذل هم بر دو نوع است: ميانه‏روى و اسراف.اول محمود و ثانى مذموم.و غيراينها از جميع اين امور، امورى هستند كه فهميدن آنها مشكل است.و كسى كه طالب‏مال باشد بايد اول تميز ميان نيك و بد اين حالت‏بكند و طريقه نيك آن را پيشنهاد خودسازد تا نجات يابد. 📚معراج السعادة، عالم ربانى ملا احمد نراقى (قدس سره) 💠 @RoozieHalal 💠
💠آیت الله قاضی: تاثیر لقمه حرام... 💠 @RoozieHalal 💠
🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹 ❣️ ﷽❣️ 🌷 💚 شب جمعه بسیار شب با فضیلتی می باشد که ان شاء الله با دعا و نیایش و عبادت به بهترین نحو سپری کنیم 💚 💚 برخی از اعمال شب جمعه عبارتست از : ( یک یا چند یا همه آن ها را برحسب وقت و توانمان انجام بدهیم ان شاءالله ) 1⃣ 2⃣ ( سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر ) 3⃣ 4⃣ سفارش شده : اسراء، کهف، ص، سجده، یس، واقعه، دخان، احقاف، جمعه، شعرا، نمل، قصص، زخرف، طور و . .. 5⃣ در حق مومنان 6⃣ در رکعت اول نماز مغرب و عشاء و قرائت سوره توحید در رکعت دوم نماز مغرب و سوره اعلی در رکعت دوم نماز عشاء. 7⃣ : دو رکعت است. در رکعت اول بعد از حمد 10 مرتبه آِیه ی زیر تلاوت شود: 🔹 ربَّنَا اغفِرلِی وَ لِوَالِدَیَّ وَ لِلمُؤمِنیِنَ یَومَ یَقُومُ الحِسَاب در رکعت دوم بعد از حمد آیه ی زیر 10 مرتبه تلاوت شود: 🔹ربِّ اغفِرلِی وَ لِوَالِدَیَّ وَ لِمَن دَخَلَ بَیتِی مُؤمِناً وَ لِلمُؤمِنِینَ وَالمُؤمِناَتِ بعد از سلام نماز 10 مرتبه گفته شود: 🔹ربِّ ارحَمهٌما کَما رَبَّیانی صَغیراِّ 8⃣ (دو رکعت است. در هر رکعت حمد که خوانده میشود، آیه ی شریفه ی {ایَّاکَ نَعبُدُ وَ اِ یَّاکَ نَستَعِینُ} 100 مرتبه تکرار می شود و بعد از 100 مرتبه حمد تمام می شود و سوره ی توحید خوانده خواهد شد. اذکار رکوع و سجود هر کدام 7 مرتبه تکرار می شوند. در قنوت و بعد از نماز نیز برای ظهور حضرت بسیار دعا باید شود. ( 👈 در این نماز و سایر نماز ها کمک خواستن از غیر خدا نماز را باطل می کند؛ پس نماز را برای خداوند بجای بیاورید و دعاهایی مثل {الهی عظم البلاء} که از امام زمان عج و پدران ایشان کمک خواسته می شود نه تنها در این نماز بلکه در تمامی نماز ها خودداری کنید.) 💠 @RoozieHalal 💠