فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فرازی_از_خطبه_غدیر
✅ عذاب مخالفان ولایت
پیامبر صلی الله علیه و آله می فرمایند:
ای مردم!
خدا دینتان را تنها با امامت علی کامل نمود. کسانیکه امامت او و فرزندان من از نسل او را نپذیرند، تمام اعمالشان از بین میرود و تا ابد در آتش جهنم باقی میمانند و از عذابشان کاسته نمیشود و به آنها مهلتی داده نمیشود.
💐پیام رسان غدیر باشیم💐
@rahmani_17_70
دعای امام حسين عليه السلام در روز عرفه با ترجمه.pdf
1.32M
دعای #عرفه با #ترجمه_فارسی
التماس دعای فراوان
به عشق آقا #امام_حسین علیه السلام به گروههایی که عضو هستید #فوروارد کنید
@rahmani_17_70
➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طنز_سیاسی
#استوری
❎ یک توصیه خوب تو این هوای گرم برای #سلامتی خودشون به جناب اقای #روحانی😊
#روحانی
#استخر_فرح😉#مرحوم_مغروق😉
💃💃💃💃💃💃💃💃💃💃💃
@rahmani_17_70
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 عید قربان مبارک💚
#طنز
#طنز_سیاسی
#استوری
📽 نظرتون چیه ماهم حسنمون رو قربانی کنیم گشایشی بشه؟😂
@rahmani_17_70
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عید_غدیر • امیر المومنین برتر است یا پیامبر اکرم (ص) ؟؟
#ذکر_علی_عباده #عید_غدیر #غدیر #غدیری_ام #غدیر_خم #علی #حیدر #یا_علی
@rahmani_17_70
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیش از هزار راه به الله می رسد
#مناسبتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ پست جدید
❌اثبات حقانیت امیر المومنین علی علیهالسلام با حروف أبجد
#فاطمه_بنت_اسد تلفظ صحیح است
(اشتباه لپی رخ داده است عفو فرمائید )
#عید_غدیر
#غدیرخم
#غدیری_ام
#رحمانی.
✅ حتما تا آخر ببینید و منتشر کنید
@rahmani313m
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 وفاداری حضرت ابالفضل به امام زمانش
#یا_اباالفضل_العباس
#امام_زمان(عج)
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@Rahmani_17_70
34.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ #امان_از_دل_زینب
#امان_از_دل_مهدی_عج
❌ ببینید و منتشر کنید ( روضه سوزناک از حضرت زینب و امام زمان)
#یا_حسین #یا_مهدی #یاحیدر #محرم #حسین #مداحی #روضه #رحمانی.
@rahmani_17_70
#نسل_حسینی
دستمان را گرفتند!
وقتی نه الفبا بلد بودیم...
نه از قافِ #عشق خبر داشتیم!
راهی #هیئت شدیم...
و با نگاه کردن مستمعین...
آموختیم بگوییم: حسین!
از آن روز...
کار و بارمان...
فکر و ذکرمان...
و نان و ناممان...
عجین شده با حسین!
این عشق را...
باید نسل به نسل...
به فرزندانمان #مشق کنیم.
"هم ریشه ایم، زخم من و ما و او یکیست"
فَتَلقی آدَمُ مِن رَبَهِ کَلَماتٍ فَتابَ عَلَیهِ
بقره|آیه۳۷
پس آدم از پروردگار کلماتی را آموخت
و خدا توبه اش را پذیرفت...
+ای کلمهی رسیدن به خدا،حسیـن(ع)..♥️
روزتون حسینی، عاقبتتون مهدوی
طلبه رزمیکار
✅ #امان_از_دل_زینب #امان_از_دل_مهدی_عج ❌ ببینید و منتشر کنید ( روضه سوزناک از حضرت زینب و امام
ما را در انتشار پست ها یاری فرمائید ❤️🌹🙏
طلبه رزمیکار
🔹 متاسفانه مدتی است شاهد پخش شبهه فوق در خصوص حضرت امیر المومنین علی علیهالسلام در فضای مجازی هستیم
✅ پاسخ به شبههی مطرح شده در خصوص کمک امام علی علیهالسلام به نیازمندان :
1⃣ در این شکی نیست که یکی از ویژگی های بارز مولا علی علیه السلام ، بخشش های بی نظیر و پنهانی او بوده است چنان که معاویه از دشمنان بارز امام علی علیه السلام به این مساله تصریح می کرد و می گفت :
«على اگر مالك خانه اى از طلا و خانه اى از كاه شود، طلا را بيشتر تصدّق مى دهد تا هيچ از آن نماند »
[ شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 1، ص 20؛ الامامة و السياسة، ص 97؛ بحار الأنوار، ج 41، ص 144]
2⃣ مطابق معمول این کاربر فضای مجازی نه براساس اطلاعات و مطالعات، بلکه بر اساس فرضیات ذهنی خود قضاوت و نتیجه گیری کرده است.
چه کسی گفته است امیرالمومنین هرشب "شیر" به خانهی فقرا میبرده است؟ در کدام کتاب یا منبع چنین ادعایی آمده است؟
آنچه مسلم است، کمک ایشان به فقرا و رسیدگی مداوم و شبانه به وضعیت فقرا بوده. اما نوع، کیفیت، مقدار و جنس کمک طبیعتاً متفاوت و بر اساس نیاز و امکانات بوده است.
3⃣ طراح این شبهه متاسفانه دو موضوع را با هم خلط کرده است زیرا اطلاع ندارد که شیر را مولا علی علیه سلام برای فقراء نمی برده است بلکه بعد از ضربت خوردن مولا ، این فقرا بودند که شیر را برای مولا آورده اند .
4⃣ با فرض اینکه امام علی علیه السلام شیر بین نیازمندان توزیع می کرده است ( هر چند این توزیع شیر تا جایی که بنده اطلاع دارم در کتب نیامده است آنچه بیان شده توزیع طعام است) نیازی به بحث ظرف و مانند آن که مورد اشکال قرار گرفته است نمیباشد چرا که می تواند چنین بوده باشد که امام علی علیه السلام مشک های خود را پر از شیر می کرده است و به صورت ناشناس مثلا با رفتن به در خانه نیازمندان ، ظرف ها و کاسه های نیازمندان را از شیر پر می کرده است .
5⃣ کمک های امیرالمومنین علی علیهالسلام مخصوص زمان خلافت نبوده که کسی بگوید مگر در حکومت ایشان فقیر هم بوده، مضافاً اینکه طبیعتاً یک شبه فقرای تحت حکومت ایشان بینیاز نشدهاند .
#شبهات_محرم
❗️روشنفڪران ، لیبرال ها وشیعه ستیزان همواره میگویند چـرا ما به جاۍ عزادارۍ و گریه بر امام حسین علیه السلام از سیره ی وۍ سرمشق و الگو نمیگیریم؟
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
✅ در پاسخ میگوییم:
آیا شما حضرات حاضر هستید از تمام اعمال و اقوال آن حضرت علیه السلام #الگو بگیرید وپیروۍ ڪنید یا خیـر؟
📌اگر حاضر نیستید ... پس هرگز از آن حضرت مایه نگذارید و نیاز نیست براۍ توجیه نفرت خود نسبت به #عزاداری بهانه جویۍ کنید، چـون اساساً شما به پیروۍ از سیرهٔ امام حسین علیه السلام معتقد نیستید؛ پس قضیه سالبه به انتفاۍ موضوع است.
📌واگر حاضر هستید از اقوال امام حسین﴿عليه السلام﴾ پیروۍ ڪنید، پس بنگرید ڪه خود آن حضرت به گریه برای خود توصیه فرموده و ثواب آن را بیان ڪردهاند:
💠 مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحَسَنِ عَنْ اَلصَّفَّارِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ عَنْ اَلْبَرْقِيِّ عَنْ أَبَانٍ عَنْ اَلْخَزَّازِ عَنْ هَارُونَ بْنِ خَارِجَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ قَالَ : قَالَ اَلْحُسَيْنُ أَنَا قَتِيلُ اَلْعَبْرَةِ لاَ يَذْكُرُنِي مُؤْمِنٌ إِلاَّ بَكَى
امام حسین علیهالسلام فرمودند:«من کشته شدهی اشک هستم، مؤمنۍ مرا یاد نمیکند مگر اینکه گریه ڪند».
📕کامل الزيارات ج ۱، ص ۱۱۷
√سند صحیح است، و روایت مستفیض است.
(ر.ک : تصویر پایین)
ودر ڪتب اهلسنت نیز از امام حسین روایت شده: حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِسْرَائِيلَ قَالَ: رَأَيْتُ فِي كِتَابِ أَحْمَدَ حَنْبَلٍ نا أَسْوَدُ بْنُ عَامِرٍ أَبُو عَبْدِ الرَّحْمَنِ قثنا الرَّبِيعُ بْنُ مُنْذِرٍ، عَنْ أَبِيهِ قَالَ: كَانَ حُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ يَقُولُ: مَنْ دَمَعَتَا عَيْنَاهُ فِينَا دَمْعَةً، أَوْ قَطَرَتْ عَيْنَاهُ فِينَا قَطْرَةً، أَثْوَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ الْجَنَّةَ.
حضرت حسین بن علی علیهالسلام میفرمود:«هر كس چشمانش برای ما پر اشك شود و یا یك قطره اشك برای ما بریزد خداوند عزوجل او را در بهشت جای خواهد داد».
📕 فضائل الصحابة ج۲، ص۶۷۵
√سند صحیح است.
🔴 و البته که توجه به این نکتهٔ بسیار مهم ضروری است که هیچ لزومی به «قیاس» یا تلاش برای قرار دادن «این به جای آن» وجود ندارد!❗️
چرا که اصولا تعارض و ضدیتی در میان نیست! چه کسی گفته که یا باید سرمشق گرفت و یا باید عزاداری و گریه نمود؟!!
دقت کنیم که راههای وسوسهی شیاطین انس و جنّ متفاوت است و به هر کسی نیز از راه خودش وارد میشوند. قرار دادن سرمشق گرفتن در مقابل گریه کردن یکی از همین وسوسههای شیطانی و القائات دشمنان میباشد.
🔻ما شیعیان به مدد اظهار ارادت و شدت دوستی به اهل بیت علیهم السلام به امر صریح #آیه_مودت { قل لااسئلکم علیه اجرا الا المودة في القربی - ۲۳/شوری } و با عزاداری و گریه در مصائب ایشان که هم جلوه هایی از مودت ماست و هم نمایانگر آدم بودن و انسان بودن و عطوف بودن ما , بذر محبت را در دلهای خود عمیقتر میکاریم و این محبت همان اکسیر نابی است که تَعَب و سختی اطاعت را بر ما هموارتر میکند و طی مسیر عبودیت حق و تسلیم و اطاعت نسبت به اوامر اهل بیت علیهم السلام و نزدیک تر شدن به این الگوهای آسمانی را برای ما راحتتر میسازد.
🔚🔚 لذا گریه بر امام حسین علیهالسلام عین اقتدا و پیروۍ از سخنان امام حسین علیهالسلام است و عزاداران همانا رهروان مسلک تعالیم حسینۍ هستند و مغالطه اۍ ڪه در شبهه مطرح شده ابطال شد.
و بالعڪس، این منڪران گریه بر حضرت کسانی هستند که حاضر به الگو گرفتن از تعالیم امام حسین علیهالسلام نیستند.
➖➖➖➖➖
🔴این سکوت رهبری، معنا دارد...
🔹نقل است، هنگامیکه مکه به دست مسلمانان فتح شد، رسول خدا (ص) برای اهل مکه فرمان عفو عمومی صادر کرد، ولی دستور داد که عبداللّه بن سعد را هر جا یافتند، بکشند حتی اگر به پردهی کعبه آویزان شده باشد.
🔸عبداللّه به عثمان پناه برد. عثمان او را پنهان کرد تا این که او را به خدمت پیامبر خدا آورد و برایش از آن حضرت امان خواست.
🔹رسول خدا (ص) دقایقی طولانی سکوت فرمودند و پاسخی ندادند، تا آنکه سرانجام او را عفو کردند.
🔸چون عثمان بازگشت، حضرت رسول (ص) رو به حاضران کرد و فرمود: از آن جهت خاموش ماندم تا یک نفر از شما برخیزد و حکم الهی را در حق او اجرا کند.
🔹حاضران در پاسخ گفتند: ایما و اشارهای در این زمینه به ما میفرمودی.
رسول خدا (ص) فرمود: شایسته نیست که پیامبر به گوشه چشم ایما و اشاره کند.
♦️و تاریخ تکرار میشود.
🔹امام امت، [پس از آن همه تاکید بر استیضاح و برخورد بدون ملاحظه با این و آن و تقیزاده نامیدن برخی که تحریف شد]، بر خلاف آن که همیشه بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور جدید، برای رئیس جمهور قبلی حکم جدیدی را صادر میکردند؛ اینبار، سکوتی طولانی کردهاند. به امید آنکه اصحاب و خواص به وظیفهشان عمل کنند.
🔹اگر فردا روزی عثمانها به وساطت عبداللهها رفتند و امام امت، حکم جدیدی برایشان صادر کرد، از بیبصیرتی خواصی است که معنی این سکوت را نفهمیدند و منتظر ایما و اشاره بودند!
✅ مشارکت در شکایت سراسری مردم از حسن روحانی در آدرس زیر :
🌐 http://asle90.24on.ir
🆔 @rahmani.17.70
ڪاش امشب، حَرمٺ، مذاڪراتے بشود
#پنجویڪگوشہے تو ، راه نجاتے بشود
#اربعین، نامہ ے تحریمِ حَرم را، بشڪن
حاضرم جان بدهم، توافقاتے بشود
#ارباب_نگاهے_ڪن🌷
#بطلب_آقاجان🥀
#دلتنگم💔
🖤شبهات محرم
⚫️ پرسش : آیا امام حسین علیه السلام در فتوحات خلفاء و فتح ایران حضور داشتند ؟؟؟!
☑️ پاسخ :
🔹 هیچیک از منابع و مآخذ متقدم و معتبر شیعی از حضور حسنین علیهم السلام در فتوحات ایران، شام و یا آفریقا سخنی نگفتهاند .
🔹 برخی از منابع اهل سنت از حضور امام حسن(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) در بعضی از فتوحات در زمان خلفا خبر دادهاند .
👈 اما این گزارشات از جهت سند به شدت محل اشکال هستند؛ پس نمیتوان به آنها استناد کرد .
✅ امام علی (علیه السلام) در عصر امامت و خلافت خویش حسنین(علیهم السلام) را از شرکت در معرکه صفین باز میداشت و میفرمود :
《من از رفتن این دو (حسنین علیهم السلام) به میدان نبرد دریغ دارم تا مبادا با مرگ آن دو نسل رسول خدا(صلی الله علیه وآله) قطع شود.》
👈 حال با چنین اکراه و امتناعی از سوی حضرت نسبت به حضور حسنین(علیهم السلام) در نبردهایی که به فرمان پیشوای عادلی همچون خویش صورت میگرفت، چگونه آن بزرگوار حاضر می شود که تحت زعامت زمامداران مورد اعتراض و انتقادش، فرزندان خویش را که پیشوایان آینده جامعه اسلامی هستند به جبهه جنگ بفرستد؟
🔶 بنابراین با توجه به وجود چنین اشکال های سندی و محتوایی حضور حسنین(علیهم السلام) در فتوحات عصر خلفا نمیتواند مورد پذیرش قرار گیرد .
در هر مرحلـه ای از گنـــــاه هستے
سریع توقف کن ⛔️🖐🏻
مبـادا فکر کنی آب از سرت گذشتـه❗️
مبـادا از رحمتـــــ خدا نا امید بشی❗️
شیـــــطان میخواد بهت القا کنه که🤭
آب از سرت گذشتـه و توبه فایده نداره! 😔💔
مبـــــادا فریب شیـــــطان رو بخوری....😊❤
خدا بسیـــــار توبه پذیر ومهـــربونـــــه ...😌💌
🔴 زیارت عاشورا،
کلام امام یا شیعهای پیرو؟
✍️ #سید_مهدی_محمودی
🔸 شخصی که به عنوان پژوهشگر قرآن و متون دینی معرفی شده است، در کانال تلگرامی خود، متنی منتشر کرده است با عنوان: زیارت عاشورا؛ کلام امام یا شیعهای پیرو؟
🔻 متن شبهه:
🔹 او در بیان مدّعایش مینویسد:
🔸 دربارهی زیارت عاشورا ادّعا میشود که آن، سخن امام باقر و یا بنا به نقلی سخن امام صادق است و حتّی آن را حدیث قدسی دانسته و به رسولالله و خدا میرسانند! یا للعجب!
🔸 برخلاف این تصوّر رایج، خودِ متن زیارت عاشورا، بینیاز از بررسی سندی و اعتباری، در موارد بسیاری، از دور داد میزند که نمیتواند سخن امام و یا حدیث قدسی باشد بلکه بهروشنی دلالت بر نطق یک پیرو و شیعه دارد! تأکید میکنم: این زیارت باوجود شهرت بسیار، زمزمهی یک «پیرو» است و نه زیارتِ یک امام نسبت به امام قبلی، زیرا:
ائمه در پرداختن به امامانِ پیش یا پس از خود، از یک ادبیات مشخص و نیز در اشاره به آنان از عناوینی صمیمانهتر استفاده میکردند! و این زیارت فاقد هردوی آنهاست! صاحبِ این زیارت، انگار که خود جزو اهلبیت نیست: «فأسئل الله الذی اکرم مقامک و اکرمنی (بک!) أن یرزقنی طلب ثارک مع إمام منصور من اهلبیت محمدٍ» (از خدایی که مقام تو را بلند و گرامی داشت و مرا هم بهواسطهٔ دوستیِ تو عزت بخشید، از او درخواست میکنم که روزیِ من گرداند تا با امام منصور از اهلبیت محمد، خونخواهِ تو باشم). چنانکه پیداست این، آرزو و زمزمهی یک پیرو و یک شیعه است و نه یک امام نسبت به امام دیگر؛ ائمه معمولاً از دیگر امامان با عنوان امام یاد نمیکنند بلکه عبارت صمیمانهتری بکار میبرند.
🔹 نویسنده در ادامۀ این مطلب، به موارد متعددی از عبارات زیارت عاشورا اشاره میکند.
به دو مورد از این نمونهها، توجه فرمایید:
◽️ «فلعن الله امّة اسّست اساس الظلم والجور علیکم اهلالبیت»
به ضمیر «کُم» و نتیجتاً داخلِ مصداقِ اهلبیت نبودنِ گوینده دقت شود.
◽️ «اللهم ارزقنی شفاعة الحسین یوم الورود»
آرزوی یک پیرو است و نه امام باقر و امام صادق.
🔸 سپس نویسنده، نتیجهگیری کرده و میگوید:
... این زیارتنامه اساساً قابل انتساب به امامان (و از آن بدتر به رسولالله و خودِ خدا) نیست بلکه زمزمههای یک شیعهی متأثر از عاشورا است.
🔻 پاسخ شبهه:
🔸 زیارت عاشورا در دو منبع مهم و معتبر شیعی، یکی کامل الزیارات ابن قولویه قمی و دیگری مصباح المتهجد شیخ طوسی قدس الله سرهما از حضرت امام باقر و در نقلی از حضرت امام صادق علیهماالسلام نقل شده است. عالمان بزرگ رجالی، زیارت عاشورا را از دیدگاه سند، معتبر میدانند.
🔸 در پاسخ این شبهه اما میگوییم: زیارت عاشورا، توسط امام علیهالسلام در مقام تعلیم به شیعیان صادر شده است. تعلیمی بودن زیارت عاشورا، به این زیارت اختصاص ندارد؛ اکثر زیارتهای نقل شده از معصومین علیهمالسلام، تعلیمی است؛ مانند زیارت جامعه کبیره، زیارت آل یاسین، و زیارات ائمه علیهمالسلام در حرمهای مطهر آن بزرگواران.
🔸 تعلیم دعا و زیارت توسط اهل بیت علیهمالسلام، از افتخارات ما شیعیان است؛ آری! سایر مسلمانان و غیر مسلمانان از چنین فرهنگ غنی و سرشاری، بیبهرهاند. ما نیز، نه خود را درست شناختهایم و نه نسبت به پروردگار و همچنین نسبت به اهل بیت علیهمالسلام معرفت شایستهای داریم. اگر راهنمایانی که هم ما را و هم خدای بزرگ را بهخوبی میشناسند، طریق سخن گفتن با خداوند را به ما نمیآموختند، حقیقتاً در هنگام مناجات، دستمان کوتاه بود و زبانمان الکن! اگر به ما ادب زیارت را نمیآموختند، در آن بیوتی که «أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فيهَا اسْمُه» میباید لب فرو میبستیم و از خوف آنکه نسنجیده سخن گوییم، باید زبان در کام فرو میکشیدیم!
🔸 بهترین دلیل اما برای اینکه زیارت عاشورا یک زیارت تعلیمی میباشد، این است که در نقلهای این زیارت، شخصی به نام علقمة بن محمد حضرمی از امام محمد باقر علیهالسلام درخواست میکند که آن حضرت زیارتی به او تعلیم فرماید که بتواند با آن، حضرت سیدالشهداء علیهالسلام را در روز عاشورا زیارت کند.
🔸 حضرت امام باقر علیهالسلام به او میفرماید:
...فقل بعد الايماء إليه من بعد التكبير هذا القول... [۱]
... پس از اشاره به سوی او (امام حسین علیهالسلام)، بعد از تکبیر، این سخن را بگو!...
آنگاه زیارت عاشورا را تعلیم میفرماید.
🔸 با این توضیح، تمام دلایلی که نویسندۀ این متن ارائه کرده است، باطل میگردد و طبعاً تلاش او برای بیاعتبار ساختن این زیارت ارزشمند و نورانی را بیثمر میگرداند.
مصباح المتهجد: ص ۷۷۳
کامل الزیارات: ص ۳۲۷