هدایت شده از نشریه عهد
#توجه
⚠️ در این شماره از یادداشت مخاطبین محترم کانال نیز استفاده شده است.
🌱 تلازم زیبای عقل و عشق، عنوانی است که مخاطب محترم کانال سرکار خانم زهرا نجاتی نوشته اند و به تایید چاپ در نشریه رسید.
⭕️ مخاطبین فرهیخته کانال نیز میتوانند در شماره های بعدی نشریه قلم بزنند.
📝 سر دبیر نشریه عهد | محمد گوهری
هدایت شده از نشریه عهد
15146-fa-raho-rasem-talabegi-koli.pdf
4.61M
📚 کتاب «راه و رسم طلبگی» نوشته استاد عالم زاده نوری🔰🔰🔰
📘 متن کتاب ((راه و رسم طلبگی)) 📘
🔴 این کتاب در نشریه #عهد شماره ۷۱ معرفی شده است...
#نشریه_عهد
#عهد_۷۱
📚📚 نشریه عهد 🔰🔰
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از نشریه عهد
📝 آزمون نشریه عهد شماره ۷۱ ویژه نامه #رشد_و_خدمت با اهدای جوایز به برندگان 🎁
🕰️ از تاریخ ۴۰۰/۸/۱ لغایت ۴۰۰/۸/۱۰
🌀#منبع_آزمون: نشریه عهد ۷۱🔻🔻🔻
https://eitaa.com/nashriyeahd/906
📲آزمون به صورت #مجازی و در #لینک_زیر برگزار میشود.
https://digiform.ir/w7cd6858f
#نشریه_عهد
#خانه_طلاب_جوان
🌀🌀 نشریه عهد 🔰🔰🔰🔰
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از نشریه عهد
🔴 لزوم #تهذیب ...
شهید علامه مطهری:
آقای طباطبایی میفرمودند:
من اوایل که اسفار میخواندم خیلی کار میکردم و خیلی فکر میکردم و خیلی هم تجزیه و تحلیل میکردم. بعد کم کم در من این غرور پیدا شده بود که خود آخوند [ ملاصدرا ] هم اگر بیاید دیگر بهتر از این نمیتواند این مطالب را تجزیه و تحلیل کند.
تا بعد میروند نزد استادشان مرحوم آقای قاضی که استاد سیر و سلوک و معنویت بوده است. آقای طباطبایی میفرمودند وقتی که ایشان وارد بحث مسائل وجود شد یکمرتبه معتقد شدم که من تا به حال یک کلمه از اسفار نمیفهمیدم.
اگر کسی بخواهد واقعاً #حکمت_متعالیه را بخواند باید زمینه قلبی و روحی و زمینه معنوی آن را هم فراهم کند و الّا «ظلمات بعضها فوق بعض» میشود.
📚 استاد مطهری، درسهای اسفار، ج۱، ص۱۳۷
📢 لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از نشریه عهد
📝 یادداشت ارسالی مخاطبین کانال
📌 #نیاز؛ محور #تربیت
🌱انسانها بر اساس نیازهایی که دارند، تصمیمگیری میکنند و همین نشانهی آن است که محور حرکت #انسان در #زندگی بر اساس نیازها شکل میگیرد.
🌱بنابراین اگر میخواهیم فرزندمان، متربیمان، دوستمان و یا هر کس دیگری را در انتخاب مسیر صحیح #راهنمایی کنیم، باید به او نشان دهیم که این مسئله نیاز #حقیقی او است و باید او را به این #درک برسانیم که این مسئله وی را به کمال میرساند. اگر بخواهیم او را مجبور به انتخاب مسیری کنیم، مطمئنا حتی اگر در کوتاه مدت اثر داشته باشد، در بلند مدت اثر نخواهد داشت و چه بسا اثر #معکوس داشته باشد.
🌱پدر، مادر، مربی، استاد، همسر و دوست اجازه ندارد حق انتخاب شخص مقابلش را نادیده بگیرد و باید بداند اگر بخواهد متوسل به زور یا تنبیه و محرومیت مدام بشود، اثری جز لجبازی در پی نخواهد داشت؛ چرا که آدمی اگر ببیند حق انتخاب ندارد -ولو اینکه آن راهی که مجبور به آن شده، خوب و صحیح باشد- برای اینکه ثابت کند #مختار است، دست به لجبازی میزند.
🔻 پیگیری مطالب بیشتر این نویسنده در کانال | @negashteh
___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از نشریه عهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تعریف #رشد و #خدمت
🔊 کلیپ گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین رضایی (مشاور و مدیر برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه سراسر کشور) 1️⃣
🌱 260 کارکرد روحانیت چیست و چگونه با مسئله رشد و خدمت هماهنگ میشود ؟
📝 متن مصاحبه را میتوانید در نشریه عهد شماره 71 بخوانید🔻🔻🔻
https://eitaa.com/nashriyeahd/906
📢 لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از اوجمان l راهبری استعداد
💻 وبینارهای رایگان "درس های فنلاندی برای معلم ایرانی":
🗓 از اولین جمعه آبان ماه، هفتم آبان ۱۴۰۰
📌 جمعه هر هفته تا ۵ هفته
🕰 ساعت ۱۹ الی ۲۰
🔗 لینک جلسه:
https://vclass2.modares.ac.ir/b/esm-ae9-q5h-u36
📚 برنامه های وبینار:
1️⃣ معرفی برنامه و نظام آموزشی فنلاند با ارائه دکتر محمود مهرمحمدی و دکتر اسماعیل عظیمی، تاریخ ۱۴۰۰/۸/۷
2️⃣ روش های آموزشی در نظام آموزشی فنلاند با ارئه دکتر علی حسینیخواه، تاریخ ۱۴۴/۸/۱۴
3️⃣ میدان بازیگری معلم فنلاندی با ارئه دکتر خلیل غلامی، تاریخ ۱۴۰۰/۸/۲۱
4️⃣ سنجش و ارزشیابی در نظام آموزشی فنلاند با ارائه دکتر اسماعیل عظیمی، تاریخ ۱۴۰۰/۸/۲۸
5️⃣ نقش معلم فنلاندی در تبدیل (ترجمه) برنامه درسی ملی به برنامه درسی کلاسی با ارئه دکتر ابراهیم طلایی، تاریخ ۱۴۰۰/۹/۵
🗓 پیشنهاد میکنم در تقویمتان یادداشت و برای دیگران ارسال فرمایید.
#تربیت_معلم
#استعدادسنجی
#تجربه_دیگران
#تکنولوژی_آموزشی
🔻🔻🔻
@owjeman
هدایت شده از روش پایاننامهنویسی
#اولویتهایپژوهشی
#موضوعاتمختلف
⛔️پژوهش تکراری انجام ندهیم⛔️
👈دسترسی آسانتر پژوهشگران به نیازسنجیهای تولید شده در دانشهای #حوزوی فراهم شد.
⭐️اولويتهاي پژوهشي دانشهاي حوزوي در پايگاه اطلاعرساني نيازها و اولويتهاي پژوهشي به آدرس زیر ارايه شده است.
http://rp.ismc.ir
فایل این آثار به تفکیک موضوعات نیز در قالب pdf در ذیل ارائه می شود.
1️⃣اولویتهای پژوهشی ادبیات داستانی در حوزۀ دین
http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=28؛
2️⃣اولویتهای پژوهشی مناسبات دین و روانشناسی
http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=30؛
3️⃣اولویتهای پژوهشی تفسیر و علوم قرآن
http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=31؛
4️⃣اولویتهای پژوهشی دانش فقه
http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=32؛
5️⃣اولویتهای پژوهشی اقتصاد اسلامی
http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=33؛
6️⃣اولویتهای پژوهشی نظام تعلیم و تربیت حوزه علمیه
http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=34؛
7️⃣اولویت های پژوهشی فقه سیاسی
http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=36؛
8️⃣اولویت های پژوهشی دانش اصول فقه
http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=37؛
9️⃣اولویت های پژوهشی علوم و معارف حدیث
http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=38.
ـــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
https://eitaa.com/pajooheshyar
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 معرفی کتاب گرانسنگ «الحیاة» به مردم
💠 امام خامنهای در نماز جمعه سال ۱۳۶۰
@Manahejj
هدایت شده از طرح «عریف»
السَّلاَمُ عَلَیْک أَیَّهَا الصِّدِّیقَ الشَّهِیدَ
🏴🏴🏴
🖤عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ(ع) قَالَ:
«مَنْ طَلَبَ الْعِلْمَ
۱- لِيُبَاهِيَ بِهِ الْعُلَمَاءَ أَوْ
۲- يُمَارِيَ بِهِ السُّفَهَاءَ أَوْ
۳- يَصْرِفَ بِهِ وُجُوهَ النَّاسِ إِلَيْهِ
❌ فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ
إِنَّ الرِّئَاسَةَ لَا تَصْلَحُ إِلَّا🌷لِأَهْلِهَا🌷؛
✅از امام باقر(ع) نقل شده است که فرمود:
کسی که به تحصیل دانش روی آورد، بدان انگیزه که در پرتو علم خویش، بر اهل دانش فخرفروشی کند، یا با نادانان سادهلوح به جدل و ستیز بپردازد، یا مردم را متوجه و شیفته خود سازد، جایش در آتش است، همانا ریاست، تنها شایسته صالحان میباشد.
📚كافي۱: ۴۷
#شناخت_محرکها
#مفت_فروشی
#خودارزیابی
#اصلاح_نیتها
#شرط_اول_أهلیت
#أهلیت؛ شرط #مدیریت و #رهبری
#کلام_دوست
#زنجیره_تواصی
#عملیات_تواصی
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
هدایت شده از خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
#معرفی_سایت_پژوهشی
🔻سایت پایان نامه های نور
(#پایگاه_نورداک) راه اندازی شد که خدمت پژوهشگران عزیز معرفی می شود.
👈نشانی سایت: https://noordoc.ir/
📌امکانات:
1.در حال حاضر فقط پایان نامه های دانشگاه تهران وجود دارد- (پایان نامه های دانشگاه تهران در ایرانداک قابل دسترسی نیست)
2. بیش از 100 هزار عنوان پایان نامه ثبت شده است
3.امکانات سایت حداقلی است (#نسخه_آزمایشی) و در حال تکمیل و توسعه می باشد.
#نورداک
#پایان_نامه
#منابع_پژوهش
#پژوهشگران
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂
🌸
✅لطفاً معرفی کانال فراموش نشود.
✅ ارسال متن پیام همراه با لینک باشد.
https://eitaa.com/myganj
🌸
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🍃🌿🌸🍃🌼
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 راهحل از بین بردن حسادت از زبان پیامبر اکرم(ص)
#استوری
@Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهلت_عمر
از نگاه امام خامنه ای....
هدایت شده از رادار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️#ببینید/ نویسنده واقعی بیانیه گام دوم چه کسی است؟
رهبر معظم انقلاب
✅ به رادار انقلاب بپیوندید:
@Radar_enghelab
انگیزه طلبگی رو از دست دادم...⁉️
✨#درس خواندن #غیرحضوری هم قاتل و #راهزن انگیزه هاست هم خیری از لحاظ #آموزشی و یادگیری ندارد! بعد دو سال خودتان را جمعوجور کنید و برای #حضور #مهیا شوید.
💐در سالروز هجرت تاریخی حضرت آفتاب #معصومهی خدا با ایشان #همسفر شوید از فضای #راحت مجازي #هجرت کنید.
بدانید سختی #حضور، دلگرمیای میآورد که رنج بیانگیزگی را میبرد.
🇮🇷
#محیط
#اتمسفر
#فضای_علم
#میدان_علم
#مرد_میدان
#میدان_حقیقی
#تلفن_ناهمراه❌
#درس_نخواندن_مجازی❌
#نجات_ازسامانه_مدرس😱
#محیط_پویای علمی #ساختنی است #یافتنی نیست و خود شما هر کدام سهامدار تشکیل آنید هر کس بمقدار تولید #اکسیژن_علمی در مؤسسه #انتظار انگیزه و پویایی فضا را داشته باشد!
#ابلاغیه_درست_مرکز ✅
یاعلی!
🇮🇷💪🤔🇮🇷
هدایت شده از تربیت و حکمرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید روی مهمترین نقطه هستی، یعنی خودمان سرمایهگذاری کنیم!
شاید حرفهای این بازیگر خاطرهساز سالهای کودکی ما دهه شصتیها، کلیشهای و اینستاگرامی به نظرتون بیاد؛
ولی جمله آخرش خیلی به دل من نشست.
#خودشناسی
#هستی_شناسی
#نقش_انسان_در_هستی
#سعادت_و_خوشبختی
🆔️ @m_rajaaei
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸یکی از علل گرفتاری به غرور این است که انسان پیش ازاینکه نیت را ارزیابی کند،عمل را ارزیابی میکند.
@haerishirazi
✨ امام باقر عليه السلام:
🌱من خوش ندارم كه اندازه زبان مرد، فزونتر از اندازه دانش او باشد؛ چنان كه خوش ندارم اندازه دانش او، فزونتر از اندازه خرد او باشد. الإمامُ الباقرُ عليه السلام : إنّي لَأكْرَهُ أن يكونَ مِقدارُلِسانِ الرجُلِ فاضِلاً على مِقدارِ عِلمِهِ ، كما أكرَهُ أن يكونَ مِقدارُ عِلمِهِ فاضِلاً على مِقدارِ عَقلِهِ .
📚ميزان الحكمه جلد۱۰ صفحه ۱۹۵ شرح نهج البلاغة : 7/92.
🌷🇮🇷🌷
عناوین و برنامههای روزهای هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۰ به این شرح است:
شنبه ۲۰ آذر ماه: «پژوهش و فناوری مدرسه و دانشگاه»: زنگ پژوهش و تقدیر از دانش آموزان برتر
یکشنبه ۲۱ آذر ماه: «پژوهش و فناوری، پشتیبانی از تولید»: برنامه دانشگاه ها، پژوهشگاهها و پارکهای علم و فناوری متناسب با عنوان روز
دوشنبه ۲۲ آذر ماه: «پژوهش و فناوری؛ مانعزدایی از تولید»: برنامه دستگاههای اجرایی متناسب با عنوان روز
سه شنبه ۲۳ آذرماه: «پژوهش و فناوری؛ علوم انسانی و علوم پایه»: توسعه علمی و مشارکت در پاسخگویی به نیازهای جامعه
چهارشنبه ۲۴ آذر ماه: «پژوهش و فناوری و اثربخشی اجتماعی»: افتتاح بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار
پنج شنبه ۲۵ آذر ماه: «بزرگداشت پژوهشگران و فناوران»: جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر
همچنین، هفته پژوهش و فناوری استانی نیز در تاریخ ۱۳ تا ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰ و بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار (همزمان با نمایشگاه تجهیزات و موارد آزمایشگاهی ساخت ایران) در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
هدایت شده از نگاه نو فکر نو
🎙پنجمین پادکست تخصصی در کافه رسانه☕️
✔به مناسبت هفته جهانی سواد رسانهای📲
✍با عنوان: انواع مخاطب و وظیفه رسانهها
👤استاد: دکتر محمدحسین شاهآبادی
مسئول اندیشکده تعلیم و تربیت مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
🎬کاری از:
💢کانون فرهنگی رسانهای پادا
💢سازمان فضای مجازی سراج مرکز قم
💢اندیشکده تعلیم و تربیت مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
👥با ما در کافه رسانه همراه باشید📲
🌐 www.cafe-pada.ir
☕️ https://instagram.com/cafe_pada?utm_medium=copy_link
🌱 #نگاه_نو_فکر_نو 🌱
🆔 @fajazi_nf
هدایت شده از مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
جلسه اخلاق ویژه اساتید مشاور چهارشنبه اول هر ماه
جلسه این ماه ۵ آبان ساعت هفت شب
شرکت اساتید مشاور عزیز در این جلسه مزید امتنان است.
التماس دعا
آدرس فضای مجازی
https://croom.ir/b/m46-xab-pba-lhi
هدایت شده از تربیت و حکمرانی
حکومت اسلامی،جلسه۱.mp3
10.6M
📚 تدریس کتاب حکومت اسلامی؛ درسنامه اندیشه سیاسی اسلام
📗جلسه ۱: تبیین نقشه مفهومی مباحث دوره
🎙محتوای جلسه ۱:
🔸️معرفی مربیان بهعنوان مخاطبان اصلی این دوره
🔸️جایگاه تربیت سیاسی در نظام تربیتی
🔸️نسبت حکومت با تربیت سیاسی
🔸️تعریف تربیت سیاسی
🔸️مسئول اصلی تربیت سیاسی جامعه
🔸️تبیین دو وظیفه حوزه علمیه در برابر حکومت اسلامی (نصیحت و حمایت)
🔸️دستهبندی پرسشها و تردیدها درباره حکومت و مسائل مربوط به آن، برای شناخت انواع مواجهه با پرسشگران
🔸️معرفی پنج گام منطقی برای اثبات حقانیت و کارآمدی جمهوری اسلامی در عصر غیبت
(مدرسه علمیه ملاصادق قم، ۱۴۰۰/۰۸/۰۹)
#حکومت_اسلامی
#تربیت_سیاسی
#فلسفه_سیاسی
#کلام_سیاسی
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
✍️تنظیم مطالب استاد اسلام پور: طریقه مباحثه و وجوه آن
مباحثه از ریشه(ب ح ث) بر وزن مفاعله هست، از آنجایی که یکی از معانی باب مفاعله و چه بسا مهمترین معنای آن، مشارکت است، این معنا در مباحثه نیز به جهت اینکه دو نفر یا چند نفر با هم نشسته و به این امر میپردازند و در القای مطالب به همدیگر و صد البته با روش درست و منطقی مشارکت میکنند، همخوانی دارد.
بحث به معنای پژوهشگری و پژوهش کردن است. در زبان عربی میگویند (هو باحث مسلم؛او یک پژوهشگر مسلمان است) لذا مباحثه نیز یعنی باهم پژوهش کردن.
طلاب در ابتدا پیش مطالعه و بعد پس مطالعه و بعد مباحثه میکنند.
مباحثه باید با مراجعاتی همراه باشد یعنی علاوه بر بیانات اساتید محترم، به کتابهای متفاوتی نیز ذیل همان مبحث رجوع کنیم بعد جمع بندی نموده و مباحثه رو شروع کنیم.
حضرت علی(علیه السلام): آراء و نکات خوب انسانها را به همدیگر ضمیمه کن و آنچه که به صواب نزدیکتر است، انتخاب کن و آنچه که از شک و شبهه دور است، را برگزین.
آثار و فواید مباحثه:
۱) برای کلاسداری و تدریس خیلی تاثیرگذار است. درواقع مباحثه تمرین استادی هست.
۲)رفع بدفهمی و اشکالاتی که ممکن است در جریان کلاس پیش آید.
۳)رساندن طلاب به مساله؛ چرا که مباحثه، ما را به سوالات اصلی و فرعی میرساند.
✅یعنی کسانی که مباحثه قوی ندارند مساله برای مقاله و پایان نامه ندارند و باید برای این مشکل به استاد رجوع کنند و از اساتید تقاضای مساله برای مقاله یا پایان نامه بکنند و این خود یک فاجعه و بحران جدی برای طلاب است.
۴)پرهیز از اظهارنظرهای شتاب زده؛ باعث میشود منطقی و سنجیده حرف بزنیم و درست بیندیشیم و زود قضاوت نکنیم.
۵) تقویت تفکر انتقادی
مباحثه یک جستجوی جمعی بوده تا به یک نگاه جامع برسیم.
حضرت آقا نیز چندین بار تاکید کردند که به آموزش عمیق برسید. و میتوان گفت که مباحثه یکی از راههای وصول به آموزش دقیق است.
۵) افزایش قدرت استدلال
۶) افزایش قدرت بیان، قدرت تقریر مطالب
۷)اندازه گیری فهم خودمان
مباحثه باعث میشود تا به فهم خودمان از جهت کمی و کیفی دست یابیم.
۸)سرعت رشد علمی
۹)افزایش سرعت یادگیری
۱۰) شکوفا شدن استعدادها از جنبه های مختلف
۱۱)کشف سطح معلومات
طلاب ممکن است برخی معلومات رو فقط حافظه ای و طوطیوار مطالعه کرده باشند که در جریان مباحثه این ضعف نمایان میگردد.
در مباحثه ما می فهمیم چند مَرده حلاجیم
پس همواره تلاش کنیم تا نسبت به امر مباحثه اهتمام بورزیم و معلومات خودمان را از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت انتقال داده و آموزش و فهم عمیق و سنجیده را جایگزین آموزش حافظه ای قرار دهیم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
با تشکر از سرکارخانم محمدلو ( استان آذربایجان غربی، شهرستان خوی)
از طلاب استعداد برتر (مقطع عالی)