eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
📑 بیش از ۴۳ هزار مقاله جدید در نورمگز نمایه شد از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۴۳ هزار محتوای جدید از نشریات و همایش‌های معتبر در پایگاه نورمگز در دسترس پژوهشگران گرامی قرار گرفته است. https://hawzahnews.com/xcZqn 🔹🔹🔹🔹🔹 https://B2n.ir/x08403 @Riismc | معاونت پژوهش
انتشار فصلنامه دین و رسانه شماره25 ویژه صدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه قم 🔹به گزارش دبیرخانه صدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم، در طی دوسال گذشته مقالات متعددی در رشته های مختلف دانشی وعملکردی تولید و در مراحل نهایی سازی است. در این میان برخی از مقالات درباره نقش حوزه علمیه در رسانه ها می باشد. 🔹فصلنامه علمی تخصصی دین و رسانه از اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه در شماره 25خود مقالاتی به این موضوع اختصاص داده و در دسترس جامعه نخبگانی کشور قرار گرفت. 🔹برخی از مقالات این شماره: -تحلیل بازنمایی حوزه و روحانیت در رسانه هادر قرن اخیر/رضا واعظی -رسانه داری حوزویان در قرن گذشته/کمال اکبری -نقش منبر به مثابه هویت رسانه ای حوزه در قرن اخیر/سیدعباس حسینی -کنشگری رسانه ای حوزه های علمیه سیعی در نبرد روایت ها در یکصد سال اخیر/محمدحسین پیشاهنگ -گونه شناسی حضور روحانیت در رسانه ملی در قرن اخیر/عبدالله جلالی و احمد طوبایی -راهبردهای رسانه ای قرن جدید حوزه علمیه برای ورود به عصر همگرایی/احمدکوهی اصفهانی وعاطفه فتاحی 🔹لينک نشریه http://pajuhesh.irc.ir/product/magazine/show/id/2975تبلیغ 🔹🔹🔹🔹🔹 https://B2n.ir/d04627 @Riismc | معاونت پژوهش
🔰 فراخوان ویژه کارگروه علوم و معارف دینی در دو محور اعلام شد؛ فراخوان «حکمرانی دینی و فقه تخصصی نظام‌ساز» 🔻فراخوان «حکمرانی دینی و فقه تخصصی نظام‌ساز» ویژه اعضای هیئت‌علمی حوزوی بوده و حمایت از طرح‌های پژوهشی را شامل می‌شود و تا پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۳ مهلت دارد. 🔸فراخوان حاضر دو محور کلان در حوزه علوم و معارف دینی را شامل می‌شود. محورهای انتخاب شده، ناظر بر موضوعات دانشی و مسائل مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی است. تأکید کارگروه علوم و معارف دینی بر پذیرش طرح‌هایی است که به نوآوری و نظریه‌پردازی، کاربردی و مسئله‌محور بودن و نگاه به آینده در محورهای پیشنهادی توجه داشته باشند. 🔹 پژوهشگران گرامی جهت ثبت‌نام می‌توانند به سامانه کایپر مراجعه و از طریق بخش متقاضیان/ پژوهشگران اقدام نمایند. 📎 جزئیات 👇 🌐https://insf.org/fa/news/795 🔹🔹🔹🔹🔹 https://B2n.ir/j79778 @Riismc | معاونت پژوهش
در دولت سیزدهم صورت گرفت؛ 💢اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار در قانون بودجه برای حمایت از دانشمندان یک درصد برتر 🔹دبیر کل شورای عالی عتف گفت: برای اولین بار و در دولت سیزدهم، اعتباری تحت عنوان حمایت از یک درصد دانشمندان جهان اسلام با مبلغ یک هزار میلیارد ریال در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور برای حمایت از پژوهشگران برتر یک درصد بین المللی و یک درصد برتر ملی به تصویب رسید. ادامه مطلب را اینجا بخوانید:👇👇 https://www.msrt.ir/fa/news/86802 🔹🔹🔹🔹🔹 https://B2n.ir/p22104 @Riismc | معاونت پژوهش
🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینخانی: ❇️ گسترش اخلاق و معنویت نیاز اصلی جامعه بشری است ◻️ لزوم هم‌افزایی مراکز فعال در زمینه اخلاق 🔹 نشست «مراکز رسمی فعال در زمینه دانش اخلاق در صد سال اخیر حوزه علمیه قم» از سلسله نشست‌های یکصدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم برگزار شد. 📎 مشروح نشست 🔹🔹🔹🔹🔹 https://pazhuhesh.ismc.ir/ @Riismc | معاونت پژوهش
انتشار دوفصلنامه معرفت اخلاقی شماره36 ویژه صدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه قم 🔹به گزارش دبیرخانه صدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم، در طی دوسال گذشته مقالات متعددی در رشته های مختلف دانشی و عملکردی تولید شده است. در این میان برخی از مقالات درباره معرفت اخلاقی در حوزه علمیه می باشد. 🔹دوفصلنامه علمی _ترویجی معرفت اخلاقی از موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره در شماره 36 خود مقالاتی به این موضوع اختصاص داده و در دسترس جامعه نخبگانی کشور قرار گرفت. 🔹برخی از مقالات این شماره: -حوزه علمیه قم و دانش‌های جدیدِ عرصه اخلاق در یک سده اخیر/سیداکبر حسینی قلعه بهمن -عملکرد حوزه علمیه قم در حیطه اخلاق اجتماعی در یکصد سال اخیر/محمدجواد فلاح -گونه‌شناسی گرایش‌های دروس اخلاق در حوزة علیمة قم از بدو تأسیس تاکنون/ابوذر رجبی -مراکز رسمی دانش اخلاق در یکصدسالة اخیر حوزة علمیة قم/هادی حسینخانی 🔹لینک نشریه https://marefateakhlagi.nashriyat.ir/ 🔹🔹🔹🔹🔹 https://pazhuhesh.ismc.ir/ @Riismc | معاونت پژوهش
💢نه مؤسسۀ ایرانی در میان برترین‌های جهان در نظام رتبه‌بندی شانگهای 🔹بر پایۀ گزارش سال ۲۰۲۴ میلادی نظام رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان یا «شانگهای»، نه مؤسسۀ ایرانی در میان ۱۰۰۰ مؤسسۀ برتر جهان هستند. ادامه مطلب را اینجا بخوانید: 👇👇 https://www.msrt.ir/fa/news/87393 🔹🔹🔹🔹🔹 https://pazhuhesh.ismc.ir/ @Riismc | معاونت پژوهش
🟢دستور خط فارسی«ویراست جدید» 🔹نسخۀ الکترونیک ویراست جدید «دستور خط ّفارسی» به شکل رایگان از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر شد.👇 🔹🔹🔹🔹🔹 https://pazhuhesh.ismc.ir/ @Riismc | معاونت پژوهش
دستور خط زبان فارسی.pdf
666.4K
🟢فایل کاربردی نسخۀ الکترونیک ویراست جدید «دستور خط ّفارسی» 🔹🔹🔹🔹🔹 https://pazhuhesh.ismc.ir/ @Riismc | معاونت پژوهش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدئو | هجرت پیامبر اکرم زمینه‌ساز گسترش جهانی اسلام
🟡«برنامه هفتم پیشرفت» (۳) ♦️«بین‌المللی‌سازی دانش و دانشگاه‌های ایران» 🖊دکتر احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹با مروری بر ماده ۹۳ برنامه هفتم پیشرفت، دانسته می‌شود که مسأله مرجعیت علمی و بین‌المللی‌سازی دانش از تکالیف اصلی پنج‌ساله آینده نهاد علم کشور است یا باید باشد. نگاهی به سنجه‌های عملکردی زیر که به صورت کمی، در ماده ۹۳ برنامه هفتم پیشرفت، مشخص شده است، گویای این مهم است: ۱. رتبه جهاني ايران از نظر كمّيت توليد علم به استناد پايگاه‌هاي معتبر بين المللي: ۱۴ ۲. رتبه كشور در جهان از لحاظ تعداد اختراعات ثبت شده خارجي: ۵۰ ۳. سهم محصولات با فناوري متوسط به بالا (هاي.تِك) از توليد ناخالص داخلي: ۷درصد ۴. رتبه شاخص نوآوری: رتبه ۴۲ جهان ۵. شمار دانشجويان خارجي (حضوري و الكترونيكي): ۳۲۰ هزار نفر ۶. سرانه سالانه مقالات نمايه شده در پايگاه‌هاي استنادي بين المللي به هيأت علمي دولتي: هر نفر ۵/ ۱ مقاله ۷. درصد افزايش نشريات ايراني نمايه شده داراي چارك (كيو) نسبت به سال پايه: ۲۵ درصد ۸. نسبت تعداد مقالات مشترك با محققان خارجي از كل مقالات ايراني نمايه شده در يكي از پايگاههاي علمي: ۳۹ درصد ۹. دانشگاههاي ايراني قرار گرفته در يكي از نظام‌هاي رتبه‌بندي معتبر بين المللي با رتبه زير 500: ۲۰ دانشگاه ۱۰. مقالات خارجي نمايش داده شده در مؤسسه استنادي و پايش علم و فناوري جهان اسلام: ۵۵ هزار مقاله ۱۱. رتبه صادرات محصولات با فناوري متوسط به بالا (هاي تك) در منطقه: رتبه ۲ 🔸در برنامه هفتم تصریح شده است که وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مكلف است گزارش سنجه‌هاي عملكردي ارتقاي نظام علمي، فناوري و پژوهشي را سالانه به مجلس ارسال نماید. 🔻رصد فعالیت‌های شدید و پیشرونده، و سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیاد رقبای علمی ما، در منطقه و در جهان، در موضوع مرجعیت علمی، نشان می‌دهد دستیابی به هر کدام از این اهداف، کار چندان ساده‌ای نیست. تحقق این اهداف، حقیقتاً‌ نیازمند مدیریتی متمرکز و به دور از حاشیه است. مدیریتی که بتواند زیرساخت‌های لازم را برای چنین جهشی فراهم کند. مدیریتی که بتواند دانشگاه‌ها را از هیجانات حزبی و روزمره‌گی‌های سیاسی به دور نگه‌دارد. مدیریتی که بتواند محیط دانشگاه را به محیطی برای تعلیم و تحقیق و پژوهش در راستای تحقق اهداف این برنامه تبدیل کند. 🔸به عنوان مثال، یکی از تکالیف موجود این است که مدیریت علم کشور باید: «تعداد دانشگاههاي ايراني قرار گرفته در يكي از نظامهاي رتبه بندي معتبر بين المللي با رتبه زير 500، باید به ۲۰ دانشگاه برساند.» 🔻دشواری این کار آنگاه معلوم می‌شود که بدانیم در رتبه‌بندی اخیر تایمز، فقط دو دانشگاه [دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران] از مجموع صدها دانشگاه ایران، در رتبه زیر (۴۰۱ تا ۵۰۰) قرار داشتند. یعنی حتی ممکن است همین دو دانشگاه نیز در صورت کوچکترین غفلتی چنین جایگاهی را از دست بدهند اینکه بتوانیم در پنج سال آینده، تعداد دانشگاه‌های زیر ۵۰۰ را به ۲۰ دانشگاه برسانیم، نیازمند نیازمند تلاشی جهادی و تدبیری عالمانه و دقیق است. امیدواریم وزارت علوم دولت چهاردهم که بار اصلی این مسؤولیت بر دوش اوست، بتواند با بسیج همه ظرفیت‌های علمی کشور، در انجام این تکلیف مهم موفق باشد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
هدایت شده از تدبیر|| امیرحسین نبی
638192371159274429.pdf
25.58M
درباره حجاب گزارش تحلیلی وضعیت حجاب در ترکیه ترکیه تاریخ پر فراز و نشیبی طی کرده در حوزه حجاب و البته مبارزات مردمی زیادی برای تغییر قوانین و قواعد ضدحجاب و خانم های محجبه تا همین چندسال پیش هم حجاب در بسیاری از جاها ممنوع بود. این فایلی که براتون گذاشتم رو مرکز رصد فرهنگی تهیه کرده و حدود ۵۰ صفحه س پی‌نوشت۱: مطالعه درباره سیاست‌ها و فضای حجاب در ترکیه برای فیلم فعالان فرهنگی خصوصا فعالان حوزه حجاب و عفاف لازمه. پس حتماً این گزارش رو ببینین. پی‌نوشت۲: کلا گزارش های مرکز رصد فرهنگی کشور خیلی مفید و قابل استفاده س برای اهالی فرهنگه. اینم سایتش: https://ircud.ir برید تو بخش گزارش ها و استفاده کنید. سعی می‌کنم برخی از گزارش‌های مفیدتر رو به مرور معرفی کنم. تدبیر || امیرحسین نبی: https://eitaa.com/joinchat/1926037857Ccd41af789c
13950911_18550_64k.mp3
1.24M
🎧 | هجرت؛ مبدأ نظام اسلامی ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در سال یازدهم از بعثت، چند نفر از مردم یثرب از قبیله‌ی خزرج به مکّه آمدند و کلمات پیغمبر اکرم را شنیدند و مجذوب شدند و در محلّ جمره‌ی عقبه -در منا- با پیغمبر ملاقات کردند و به آن حضرت ایمان آوردند. این، اوّلین قدم در راه هجرت پیغمبر و تشکیل جامعه‌ی اسلامی در مدینه شد... ۱۳۶۶/۶/۶ 🔹️یکم تا دوازدهم ماه ربیع‌الاول، مصادف با سالروز هجرت پیامبر گرامی اسلام(ص) از مکه به مدینة النّبی 💻 Farsi.Khamenei.ir
رویداد فقه تربیت مصباح‌الهدی-استاد هادی‌زاده.mp3
35.48M
📌مهم‌ترین نیاز جامعه چیست؟! 📌ملاک‌های انتخاب رشته چیست؟ 📌خلأهای میدان هدایت‌گری و تربیت چیست؟ 🎙 سخنران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی هادی‌زاده ⏰ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ⏺ سلسله نشست‌های موسسه فقهی تربیتی مصباح‌الهدی ارسال تنها با لینک کانال 📮 @feghhe_tarbiat_mesbah
نگاهی کوتاه به ✅ برخلاف تصور رایج، من معتقدم، حکومت کوتاه علیه السلام بسیار بود. امام در زمان کوتاه حکومت خودشان، به اغلب (رفاه ، نظم و امنیت ، عدالت و برابری، محافظت از مرزها، اخد مالیات، و...) و در ابتدای حکمرانی خودشان( زیرو رو کردن طبقات، برگرداندن بیت المال غارت شده، اصلاح سنت های انحرانی و...) دست پیدا کردند لیکن در جریان یک ترور ناجوانمردانه به رسیدند. ✅ البته قبول دارم به دلیل استقامت امام در اصلاح روندها و فرآیندهای انحرافی و برخورد با مفسدان قدرتمند و همچنین طغیان معاویه، در طی طریق با ناهمرانی عده ای از کوفیان و اطراف مواجه شدند و برخی جریانات از امام جدا شدند. علیرغم این مشکلات، بازهم امام در همه ها پیروز شدند و اغلب ها را کنترل کردند. حتی دقت در کتاب نشان می دهد که امام در کنترل شورش های محلی بسیار موفق عمل کرده اند. به نظرم لازم است یک بار از این منظر به حکومت علیه السلام نگاهی بیاندازیم. ✅ لطفا بالا را دقیق تر ببینید. اگر این مطلب را دوست داشتید به دیگران معرفی کنید. @mohammadtaghidashti
با هم توافق کرده بودند که یکی قیام و دیگری سکوت کند! آیت‌الله العظمی وحید خراسانی می‌فرمودند: من دو شخصیت بسیار با تقوا یافتم که یک ذره اشکال در تقوای این‌ها نمی‌بینم و این‌ها ظاهراً کاملاً ضد هم بودند، امام و آیت‌ الله سید احمد خوانساری. این‌ها با هم توافق کرده بودند یکی قیام و دیگری سکوت کند که اگر خدای ناکرده این انقلاب شکست خورد، ملجأ و مأوایی داشته باشیم که شیعه و حوزه و تشیع قلع و قمع نشود؛ این یک برنامه‌ریزی بود. سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از: پایگاه خبری تحلیلی مفتاح، گفتگو با سید منذر حکیم، ۱۴۰۳/۱/۲۹ https://eitaa.com/sirefarzanegan
هدایت شده از 🌺 مدد از شهدا 🌺
این شهید بزرگوار از نیروهای اطلاعات عملیات مشهد بود که در عملیات کربلای ۴ اسیر شد و هویتش در همان روزهای اول اسارت توسط یک اسیر قدیمی و خودفروخته به نام «م.ر» و به وعده تعلقِ غذای بیشتر به او لو رفت! 👈در شکنجه گاه مخفیانه تکریت ۱۱، بعثی ها او را به قلاب پنکه سقفی آویزان کردند، مدتی بعد در آب جوش انداختند، با یک کابل فشار قوی بالای ۵۰۰ ضربه بر کمرش زدند، با پا شیشه پنجره سرویس بهداشتی را شکستند و بدن نیمه جان و لخت شده اش بر روی آن انداختند و او را غلط دادند و سپس بر زخم هایش نمک پاشیدند و با یک فرچه مخصوص شستن لباس به شدت زخم هایش را خراشیدند و سیم برق را در حالی که دستانش بسته بود به او متصل کردند! 👈فریادهای او فضای حمام را پرکرده بود و در حالی که از ائمه اطهار سلام الله علیهم یاری می‌طلبید، یک بعثی شمر صفت به نام عدنان برای اینکه استغاثه‌های وی به درگاه خداوند و فریادهای یا زهرایش را خفه کند، یک صابون را در دهن او گذاشت و با پوتین محکم بر روی آن کوبید و صابون در گلوی مبارکش گیر کرد و با شهادتی مظلومانه به کاروان عاشورا پیوست! او کسی نبود جز شهید محمد رضایی از مشهد، شادی روحش صلواتی قرائت نماییم. منبع: «آزاده سرافراز سید محسن حیدری، خبرگزاری دفاع مقدس، ۱۴۰۲/۲/۴ ✨فقط می توانم بنویسم؛ شهدا شرمنده ایم.. ‼️ @madadazshohada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏وقتی با زبون خودت واقعیت وجودیتو انکارمیکنی سلبریتی باشرف و سلبریتی بی شرف طلبه ها ؛یادمون باشه آبروی کی رو کول مونه ❗️❗️❗️ فقط همین یک جمله ی بازیگر نقش مالک اشتر برای یک عمر طلبگی مون بسه💯
صد جرعه بنوش و یک جرعه بنوشان *نمایشگاه دومین رویداد بین‌المللی الف‌تا تعامل و هم‌افزایی معلمان برای تحول* ♦️بخش‌ها: غرفه‌های روایت‌گری گعده‌های تجربه‌نوردی حلقه‌های حل‌مسئله تدریس زنده معلمان 📆 ۲۱ الی ۲۳ شهریورماه 📍مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران ♦️ثبت‌نام برای بازدید از نمایشگاه حضوری و مجازی رویداد: aleftaevent.ir/register @alefta
📌مروری بر کتاب روایت و کنش جمعی 👤ارائه دهنده: دکتر محمد رحمانی چرا ما نمی توانیم تشکل ها و مردم را در بزنگاه های فرهنگی و سیاسی پای کار بیاوریم؟ چرا تجربیات ما در جبهه سازی و جریان سازی موفق نمی شود؟ چه اتفاقی می افتد که مردم در هیجانات اجتماعی مانند انتخابات به میدان می آیند اما در بسیاری از رویدادهای دیگر اقبالی نشان نمی دهند؟ دغدغه نویسنده تحلیل موانع ایجاد این حرکت های اجتماعی، نظریات پدیدارشناسانه آنها و نقش روایت در تحقق این چنین حرکت هایی است. ⏰زمان: یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۶/۱۸ ساعت ۱۵ الی ۱۷ 🎦پخش زنده از پلتفرم اسکای روم لینک ورود به نشست👇 https://www.skyroom.online/ch/cmba1/meratthinktank 🆔کسب اطلاعات بیشتر 👇 @ad_merat 📚اندیشکده راهبردی مرآت https://eitaa.com/merat_thinktank
🌷السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی دانشگاه بین المللی امام رضا عليه السلام از میان داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳، 🔹به صورت کارشناسی ارشد پیوسته(تحصیل پیوسته کارشناسی و ارشد)، دانشجو می پذیرد. (سایت سنجش) 📚کارشناسی ارشد پیوسته الهیات علوم قرآن و حدیث-کد رشته ها 🧔🏻برادران: ۳۸۵۹۰ 🧕🏻خواهران: ۳۸۵۹۲ 📚کارشناسی ارشد پیوسته الهیات فقه و مبانی حقوق اسلامی-کد رشته ها 🧔🏻برادران: ۳۸۵۸۹ 🧕🏻خواهران: ۳۸۵۹۱ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 : جهت افزایش احتمال قبولی در این نوع رشته های با مصاحبه، باید جزو اولویت های انتخاب رشته سنجش ثبت بفرمایید. ✅ سایت دانشگاه امام رضا علیه السلام
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جوان‌گرایی در ائمه جمعه چگونه در حال انجام است؟ @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 انواع نبردهای جدید ◽️در این ویدئوی کوتاه پنج نوع از انواع جنگ اعم از جنگ نرم، جنگ شناختی، جنگ ترکیبی، جنگ اطلاعاتی و عملیات روانی اجمالاً معرفی شده است. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
💠 حدیث ✍ امام علی (علیه السلام): چیزی را که از عهده انجام آن بر نمی آیی ضمانت نکن. 📚میزان الحکمه، ج۶، ص۴۴۷