📋 #جزوه | سوخت موشک جوانی
🚀 ۱۰ توصیه آقا برای کسایی که میخوان با سرعت موشک پرواز کنن!
💫 نسخه باکیفیت را از اینجا دریافت کنین و با دوستانتون در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارین.👇
🌱 https://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=17562
گروه مشاوره مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برگزار می کند
جلسه دوم نشست علمی:
کاربست آزمونهای روان شناختی در مشاوره
(آزمون رغبت سنج هالند)
ارائه کننده : حجت الاسلام دکتر عبدالاحد اسلامی
زمان: سه شنبه 16 آذر
ساعت: 18 و ۳۰ دفیقه الی 20
مکان: سالن جلسات مرکز ملی
لینک ورود: https://irwbr.ir/4yZ1U
🔘 خیانت تفکر التقاطی در حوزه و دانشگاه
🔻طلاب علوم دینی و #دانشجویان دانشگاهها باید دقیقاً روی مبانی اسلامی مطالعه کنند و شعارهای گروههای منحرف را کنار گذارند و اسلام عزیز راستین را جایگزین تمام کج اندیشیها نمایند.
🔻 این دو دسته باید بدانند اسلام خود مکتبی است غنی که هرگز احتیاجی به ضمیمه کردن بعضی از مکاتب به آن نیست.
🔻همه باید بدانید که التقاطی فکر کردن خیانتی بزرگ به اسلام و مسلمین است که نتیجه و ثمرۀ تلخ این نوع تفکر در سالهای آینده روشن می گردد.
صحیفۀ امام، ج۱، ص۲۰۸
#رسالت_حوزه_انقلابی
#روز_دانشجو
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
🚨اخبارموسسه
📢ضرورت تربیت طلاب در تراز حوزههای علمیه خواهران/ راه اندازی کانون دانشآموختگان در دستور کار است
📃رئیس مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران: در امر پژوهش به دنبال این هستیم، طلابی محقق، اهل قلم، توانمند و در تراز حوزه های علمیه خواهران تربیت کنیم تا بتوانند اندوخته های علمی خود را با توجه به توانایی هایی که کسب کرده اند به خوبی منتقل کنند.
🔹 یکی دیگر از برنامه های پژوهشی مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران، سوق دادن پایاننامهها به سمت حل مسائل جامعه و موضوعاتی است که در حال و آینده مفید فایده برای بانوان باشد و در همین راستا هستههای مطالعاتی «اخلاق و معنویت»، «تحکیم نظام خانواده»، «اسلام و تمدن»، «وهابیت و جریان های تکفیری»، «معرفت شناسی»، «امامت پژوهی» و .... راه اندازی شده است.
🔹 امیدواریم با برنامه ریزی خوبی که صورت می گیرد، کانون دانش آموختگان چابک، توانمند و در تراز ملی و کشوری تشکیل دهیم تا الگویی برای سایر مدارس علمیه باشد و بتوانیم در این کانون مدلی را طراحی و اجرا کنیم که به تأثیرگذاری در عرصه های فرهنگی و اجتماعی بیانجامد. متن کامل خبر در آدرس: masoumiyeh.ir
#روابط_عمومی1
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از دروس_کدخدائی
💢 ثبت نام دوره تربیت مدرس طرح ولایت ویژه خواهران
💠 مرکز آموزشهای آزاد، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت فراگیر شدن طرح ولایت و به منظور تکمیل کادر اساتید خواهران طرح ولایت، دوره تربیت مدرس مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) برگزار می کند.
♻️ جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇
🌐 https://maab.iki.ac.ir/node/1705
—————💠🍃🌺🍃💠—————
🔰لینک عضویت در کانال مرکز آموزشهای آزاد موسسه امام خمینی(ره) در پیام رسان های ایرانی:
🆔 @maab_iki
🔶کانال«دروس_ استاد کدخدائی»
رادر ایتا دنبال کنید:
.•°°•.🌺.•°°•.
🌸 🌸
http://eitaa.com/kadkhodaee
°•¸.•°
هدایت شده از دروس_کدخدائی
#یادداشت
انسان در قرن 21 در فقیرترین اوضاع معرفتی به سر می برد اما چون
رسانه و اینترنت از هر مسئله، روایتی سطحی و عامه پسندي را به وي
ارائه کرده است دچار توهم دانستن شده و همین توهم مانع خردَورزي
می گردد . یکی از رسالت هاي رسانه و اخبار همین است، تغذیه کردن
افکار مردم با اطلاعاتی ساده و پیش پا افتاده و نه چندان تخصصی و
دچار کردن آنها به توهم دانستن همه چیز . بدیهی ست که انسان اگر
گمان کند همه چیز را می داند در درجۀ اول خود را از دانستن بیشتر،
بی نیاز دیده و دلیلی نمی بیند به جستجو و تفحص بیشتري بپردازد؛ در
درجه دوم اعتماد به نفس کاذب، باعث می شود در مقابل فهمیدن نیز
مقاومت ورزد و با سایر اندیشه هاي مخالف
خویش کند و حاملین اندیشه هاي متفاوت و مخالف را ”دشمن“ بداند. پس بايد به هوش بود که مبادا در اثر مواجهه با حجم زيادي از اطلاعات سطحي درست و نادرست پس از مدتي نظام فکري و انديشه ها و باورهاي درستمان را غلط نپنداريم. به ياد داشته باشيم فکر و انديشه کانون هدف در جنگ شناختي و رسانه اي است.
🔶کانال«دروس_ استاد کدخدائی»
رادر ایتا دنبال کنید:
.•°°•.💌.•°°•.
📱 📱
http://eitaa.com/kadkhodaee
°•¸.•°
هدایت شده از دروس_کدخدائی
#ازدواج
#یادداشت
🛑 شاخص نسبت ازدواج به طلاق سال ۹۹ در استانها/ یک طلاق به ازای هر ۳ ازدواج در قم!!
🔹طبق آمار اعلامی سازمان ثبت احوال، نسبت ازدواج به طلاق به ترتیب در استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، چهار محال و بختیاری و هرمزگان بالاترین و در استانهای البرز، تهران، مازندران، مرکزی و گیلان پایینترین در سطح کشور است.
🔹در استانهای تهران، البرز و مازندران به ازای هر ۲ ازدواج، یک طلاق صورت میگیرد.
🔶کانال«دروس_ استاد کدخدائی»
رادر ایتا دنبال کنید:
.•°°•.💌.•°°•.
📱 📱
http://eitaa.com/kadkhodaee
°•¸.•°
هدایت شده از دروس_کدخدائی
#یادداشت
#ازدواج
آمار طلاقها به دلیل افزایش سن
نرخ طلاق همواره در حال افزایش است به طوری که در سال ۱۳۹۵ به ازای هر چهار ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است این رقم در 1399 به صورت میانگین از هر سه ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.. همچنین بر اساس آمارها طلاق در ازدواجهایی که سن دختران بیشتر از ۲۴ سال بوده به طور تقریبی شش برابر ازدواجهایی است که سن دختران کمتر ۱۸ سال است.
همچنین درصد طلاق در پنج سال اول زندگی مشترک برای آقایان ۲۰ تا ۲۴ ساله ۴۵ درصد، ۲۵ تا ۲۹ ساله ۵۱.۸ درصد، ۳۰ تا ۳۴ ساله ۵۷ درصد، و برای خانمها ۱۵ تا ۱۹ ساله ۴۰.۷ درصد، ۲۰ تا ۲۴ ساله ۵۳.۲ درصد، ۲۵ تا ۲۹ ساله ۶۱.۶ درصد میباشد. به عبارت دیگر درصد طلاق همگام با بالارفتن سن ازدواج بالا میرود.
🔶کانال«دروس_ استاد کدخدائی»
رادر ایتا دنبال کنید:
.•°°•.💌.•°°•.
📱 📱
http://eitaa.com/kadkhodaee
°•¸.•°
📸 اینها دانشآموزی را معنی کردند
🔹نوجوانان روستای «بندول» کردستان به خاطر علاقه زیاد به تحصیل هر روز پیش از طلوع آفتاب مسیری ۱۲ کیلومتری را برای رسیدن به مدرسه در روستای «قلعهجی» طی میکنند. آنها در میانه راه آتش کوچکی روشن میکنند تا خود را گرم کنند.
➖➖➖➖➖➖
🌀 چقدر #همت این نوجوانها زیاد است. اگر آموزشوپرورش ما این همت را نسوزاند، میتوان بهترین استفادهها را کرد و آینده کشور را با همین نوجوانها ساخت.
#فرصت_سوزی_نکنیم
✨البته به نظر #خانمهایی که در #هوای_سرد با #فرزند #بدون_وسیله شخصی برای تحصیل آنهم #درس_دین با #واحدهای_زیاد مشتاقانه و مخلصانه با مشکلات میجنگند و تلاش میکنند از این نوجوانان عزیز بلندهمتترند.
#فرصت_سوزی_نکنیم
#مواسات
#انعطاف
#مدارا
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ الهي كفي بي عزا ان اكون لك عبدا و كفي بي فخرا ان تكون لي ربا انت كما احب فاجعلني كما تحب
👈باور به ارزشمندی خود
چقدر فطرتها زلال و تشنهاند.
#هنر_انتقال_معارف
🌷
هدایت شده از خانه-مدرسه مبتدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در این ویدئو با خانم دکتر سارة قصیر ارائهدهنده تجربه نوردی بین المللی 2 از لبنان 🇱🇧 بیشتر آشنا می شوید.
🔹️ سرکار خانم قصیر در این كارگاه درباره ی کیفیت بهره گیری از هنر قصه گویی در موضوع تعلیم و تربیت صحبت خواهند کرد.
📱صفحه دکتر سارة قصیر در اینستاگرام:
https://instagram.com/sarah_kassir/
🔹️ زمان: شنبه 24 مهرماه ساعت ١۶
♨️ جهت اطلاعات بیشتر و ثبت نام به لینک زیر مراجعه کنید:
http://mobtada.org/buy
🔅مرکز نوآوری های اجتماعی مبتدا
@mobtada_org
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
#اطلاعیه_پژوهشی
#کنفرانس_بینالمللی
#خانواده_و_تربیت_معنوی
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی "خاتم"، در راستای فراهم آوردن فرصت مناسبی برای گسترش و ترویج نتایج حاصل از پژوهشهای محققان و صاحب نظران حوزه خانواده در سطح بین الملل، اقدام به برگزاری اولین کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی با مجوز ISC به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی آذربایجانی و فرانسه نمودهاند.
✅محورهای کنفرانس:
▫️اخلاق و علوم تربیتی
▫️فقه و حقوق
▫️روان شناسی
▫️علوم اجتماعی
▫️ادیان و مذاهب
▫️مدیریت و اقتصاد
▫️ارتباطات و رسانه
مهلت ارسال چکیده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
مهلت ارسال اصل مقالات: ۱ مرداد ۱۴۰۱
مهلت ثبت نام جهت حضور در همایش: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
زمان و مکان برگزاری همایش:
۲۸مهر ۱۴۰۱ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
✅آدرس دبیرخانه:
تهران، خ انقلاب، بین وصال و قدس، کوی اُسکو، پ۶.
✅تلفن تماس: ۰۲۱۴۴۴۸۸۷۲۴
✅سایت کنفرانس:
hamayesh.miu.ac.ir/family/fa
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
#اطلاعیه_پژوهشی
#فراخوان_مقاله
فصلنامه علمی «خانواده اسلامی و تربیت معنوی»
✅ ارسال مقالات از لینک زیر:
www.ifstjournal.com
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از پژوهشکده زن و خانواده
🔹مقام معظم رهبری(مدظلّه العالی)
"پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّهی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد."
برنامههای هفته پژوهش ۱۴۰۰ پژوهشکده زن و خانواده
✅ شنبه ۲۰ آذر
🔸کارگاه آموزشی مسألهشناسی با موضوعات:
1️⃣ جنسیت و حقوق ⏰ ۱۰-۸:۳۰
2️⃣ جنسیت و علوم اجتماعی ⏰ ۱۲-۱۰
3️⃣ اهمیت معنای اجتماعی در مطالعات اسلامی زنان ⏰ ۱۶-۱۴
✅ یکشنبه ۲۱ آذر
🔹 کرسی ترویجی با موضوع:
◀️ نقد و بررسی «عدالت جنسیتی» ⏰ ۱۲-۱۰
✅ دوشنبه ۲۲ آذر
🔸نشست نقد کتاب
◀️ نقد کتاب «برابری دیه مرد و زن در آموزه های اسلامی» نوشته دکتر رحیم نوبهار ⏰ ۱۲-۱۰
🔹 هماندیشی با موضوع:
◀️ «سند توسعه هفتم؛ زن و خانواده» ⏰ ۱۷-۱۳:۴۵
✅ سه شنبه ۲۳آذر
🔸 هماندیشی با موضوع:
◀️ «اقتضائات نگاه راهبردی به نظام آموزش در حوزههای علمیه خواهران» ⏰ ۱۲-۹
🔹 هماندیشی با موضوع:
◀️ اندیشمندان جوان حوزه زن و خانواده با موضوع «سند توسعه هفتم؛ زن و خانواده» ⏰ ۱۲-8:30
✅ چهارشنبه ۲۴ آذر
🔸 نشست علمی با موضوع:
◀️ تحلیل تازه های نشر فمینیستی ( ترجمه) در دو سال اخیر ⏰ ۱۲-۹
✅ پنجشنبه ۲۵ آذر
🔸 کرسی ترویجی با موضوع:
◀️ازدواج پیروان سایر ادیان از منظر فقه اسلامی با تاکید بر قاعده «لکل قوم نکاح» ⏰ ۱۲-۱۰
🔹کارگاه آموزشی مسألهشناسی با موضوعات:
1️⃣ آسیبهای اجتماعی زنان ⏰ ۱۰-۸:۳۰
2️⃣ جنسیت و فقه ⏰ ۱۲-۱۰:۳۰
✅ شنبه۲۷ آذر
🔸سخنرانی با موضوع: "تدبیر منزل شاخه فراموش شده حکمت عملی" و معرفی پژوهشگر برتر و تقدیر از پژوهشگران ⏰ ۱۲-۹:۳۰
🌐http://wrc.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدرسه حکمرانی کندی - دکتر تولایی چهار کلیپ برگزیده برگرفته از «پنل #تربیت_حکمران» همایش ملی حکمرانی اسلامی 👇 https://b2n.ir/p37007 https://b2n.ir/b11092 https://b2n.ir/u78906 https://b2n.ir/r49561 🌷🇮🇷🌷
انجمن علمی- پژوهشی تعلیم وتربیت اسلامی مدرسه تخصصی خواهران المصطفی مشهد برگزار کرد
✨نشست علمی– پژوهشی معرفی و تبیین رویکرد های تربیت دینی از منظر متفکران تربیتی ایران هفتم آبان با حضور دکتر حسین باغگلی عضوگروه تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی درعلوم انسانی و مدرس و محقق دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی در مدرسه خواهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جامعه المصطفی مشهد، نشست علمی– پژوهشی معرفی و تبیین رویکرد های تربیت دینی از منظر متفکران تربیتی ایران هفتم آبان با حضور دکتر حسین باغگلی عضوگروه تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی درعلوم انسانی و مدرس و محقق دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی در مدرسه خواهران برگزار شد.
در این نشست، ابتدا دکتر باغگلی با اشاره به ارتباط چیستی تربیت، تعاریف مربوط به آن، عناصر جریان تربیت، اهداف مربوط به آن، نگرش دینی و انسان در نظام تربیتی، راه های پیدا کردن نظام تربیتی اسلام و مراجعه به منابع دست اول، به توصیف انسان در قرآن، تحلیل مفاهیم بنیادی قرآن در خصوص انسان، نگاه تحلیلی، نگاه ترکیبی، مقایسه مفاهیم بنیادی، و پیوند میان مفاهیم بنیادی پرداخت.
وی در ادامه تصریح کرد : اهداف تربیتی شامل اهداف واسطی، استقلال وعزت جامعه اسلامی، تزکیه و تهذیب، تفکر و تعقل، اقامه قسط و اهداف غایی شامل حیات طیبه، تقوا و عبودیت می باشد.
او در ادامه به بررسی دیدگاه تربیتی علامه کرباسچیان نسبت به انسان، جدی ترین اصول دینی قابل توجه در انسان شامل بقای روح، حق الناس، بی اعتباری دنیا و امر به معروف پرداخت.
باغگلی در ادامه با اشاره به بررسی دیدگاه تربیتی علی صفایی حائری، به دوره قبل از بلوغ (وابسته به وراثت ، محیط و جبرهای تاریخی، اجتماعی ، و ....) و دوره بعد از بلوغ (شناخت خود ، رهایی از بندها ، رسیدن به تفکر و تعقل ) اشاره کرد.
وی در پایان به مراحل شکل شناخت دینی بعد از بلوغ، شناخت خود، شناخت رب، ایمان و عمل پرداخت و یادآور شد: وظایف یک مربی تعلیم وآموزش، یادآوری و تذکر، تزکیه و توصیه به آزادگی دانست. air.ir/ZwrEji
بررسی «معنویت» در رویکردهاي دینی مواجهه الگوهاي «تربیتدینی» با «معنویت باغگلی.pdf
320.5K
مقاله بررسی «معنویت» در رویکردهاي دینی مواجهه الگوهاي «تربیتدینی» با «معنویت» حسین باغگلی
دوره آموزشی ویژه طلاب
آشنایی مقدماتی با اقتصاد
مهلت ثبت نام: ۲۴ آذر
ثبت نام از طریق شماره تماس 02532130211 از ساعت 10 الی 14(شنبه تا چهارشنبه)
@mofidu ایتا
دانشگاه مفید
@publicmofid
جلسه نقد کتاب «دعا و سلامت» به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری میز تخصصی تعمیق ایمان و باورهای دینی و با حضور محمدمهدی احمدی فراز «نویسنده این کتاب» برگزار شد.
جلسه نقد کتاب «دعا و سلامت» با حضور محمدمهدی احمدی فراز نویسنده این کتاب و با نقد و کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین رضا مهکام «استاد روانشناسی بالینی حوزه و دانشگاه» در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، احمدی فراز «نویسنده کتاب دعا و سلامت» در خصوص محتوای کتاب مطالبی را برای حاضرین و افرادی که به صورت مجازی در جلسه حضور داشتند، بیان کرد و اظهار داشت: فرآیند شکل گیری بحث دعا و سلامت حدود ۲۰ سال است که در حوزه دعا به صورت میان رشته ای و تجارب بالینی نظری صورت پذیرفته است.
وی گفت: اولین کتاب منتشر شده در این زمینه کتاب «صحیفه سجادیه با اشارت به بهداشت روان» بوده که محتوای آن ناظر به نگاه های روانشناختی به مضامین دعا، یک نگاه حداقلی می باشد.
نویسنده کتاب «دعا و سلامت» تصریح کرد: با توجه به نیاز اجرایی شدن آموزه های دینی در زمینه دعا و سلامت انسان، و با ورودی که به فضای بیمارستان ها داشتیم، به سؤالات مکرر افراد بیمار و همراهان آنان از قبیل «چرا من بیمار شدم؟»، «چرا خدا من را بیمار کرد؟»، «اگر خدا عادل و مهربان است چرا بندگانش را به بیماری و مریضی دچار می کند؟» و...، مواجه شدیم، لذا تصمیم گرفتیم که کتاب «دعا و سلامت» را منتشر کنیم.
در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین مهکام ضمن تقدیر از انتشار کتاب مذکور و بیان نقاط مثبت آن به ارائه نکاتی در خصوص ضرورت تغییر در بخشی از محتوای کتاب "دعا و سلامت" پرداخت و اظهار داشت: از ویژگی های این کتاب می توان به بیان روان که موجب فهم ساده مخاطب می شود و همچنین تلاش های انجام شده جهت تعدد و گستره مباحث محتوایی و دقت بالای نویسنده اشاره نمود.
وی گفت: نقد کتاب امر بسیار مهمی است که کمک شایانی به نویسنده در راستای تکمیل و رشد محتوای کتاب می نماید.
استاد روانشناسی بالینی حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این کتاب با توجه به اینکه به عنوان درسنامه از آن نام برده شده است، باید مشخص شود که برای چه گروهی و چه مخاطبی می باشد؛ همچنین این کتاب به لحاظ شکلی، ساختار درسنامه را دارد ولی از لحاظ محتوایی مطالب آن برای بعضی از مخاطبین نا مفهوم می باشد.
وی خاطرنشان کرد: در فصل اول این کتاب به "اهداف دعا" اشاره گردیده و مطالبی ذکر شده است که جای خالی عنوان "دعا روشی برای یادگیری سبک زندگی و مسائل روانشناسی و تربیتی" مشهود می باشد.
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
🎁✨ده کتاب ممتاز درباره صبر و حضرت زینب(س) https://b2n.ir/s63511