🎊 رونمایی از #کتاب تازه منتشر شده حجت الاسلام *دکتر نورعلیزاده میانجی* در برنامه زنده سیمای خانواده
#کتاب " *با همسرم به دور از سایهها* " که مکمل کتاب "برنده بازنده: مهارتهای حل تعارض همسران" میباشد، با همکاری آقای عبداله رحیمی، پیرامون پیشگیری و مقابله با عوامل تعارضات زناشویی تالیف و به همت نشر هاجر منتشر شد.
این کتاب به صورت کاربردی و کارگاهی برای همسران نوشته شده و مورد استفاده مشاورین و مربیان آموزش خانواده نیز است.
برنامه ۶ بهمن ۱۴۰۰ شبکه یک، سیمای خانواده، دقیقه ۳۵ (موضوع برنامه: پیرامون #کتاب برنده بازنده: مهارتهای حل تعارض همسران؛ نشر مهرستان اصفهان، ۱۳۹۹) 👇
http://www.telewebion.com/episode/2747647
📌
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
سلام متن مصاحبه جنجالی استاد عالم زاده نوری درباره هویت طلبگی🔰 https://www.hawzahnews.com/news/1003
استاد عالم زاده:
صمیمانه با فرزندان حوزوی تمدن اسلامی؛
سخنان اخیر این جانب که در فضای مجازی منتشر شد، در کنار بازخوردهای مثبت فراوان، موجب سوء برداشت برخی فرزندان انقلابی حوزه در عرصههای جهادی و مشاوره - که قدرشناس تلاشها و مجاهدتهای آنان هستم - گردید. اینجانب بهعنوان یک پژوهشگر دغدغهمند عرصهی هویت طلبگی بر خود لازم میبیند توضیحات تکمیلی زیر را برای تنویر افکار دوستان بیفزاید. این بیان را با ذکر یک مثال آغاز میکنم:
در سنجش فعالیتهای یک خانم خانهدار، یعنی در مقیاس اداره منزل و برقراری نظم و نظافت در آن، یکی از نشانههای موفقیت، برداشتن خس و خاشاک و زدودن گرد و غبار است؛ درحالیکه در سنجش فعالیتهای یک قرارگاه بزرگ عمرانی در مقیاس کشوری، تبدیل کشور به یک کارگاه مملو از خاک و ماسه و مصالح و انواع بینظمیهای بصری، نشانه موفقیت در جریان امور است.
در بحث رسالت طلبگی، اولین پرسش این است که روحانیت قرار است در چه مقیاسی، پیرامون خود را متحول کند؟
پاسخ صحیح به این پرسش، روشن خواهد کرد که روحانیت چه مأموریتهایی را از باب وظائف اصیل خود و چهکارهایی را از باب مقدمات و لوازم و چهکارهایی را از باب اضطرار و چهکاری را با انحراف از مأموریتهای اصیل خویش دنبال میکند.
این اصل مسلم را باید پذیرفت که مقیاس طلبگی، تحقق آرمان تمدن اسلامی است و کارکردهای دیگر، به تناسب سازگاری با آن، ارزشگذاری میشوند. نظیر کسی که مامور انتقال به موقع و سالم سازههای یک نیروگاه هستهای از بندر به مقصد است. این راننده وظیفهشناس، اگر پیش از سفر زمانی را برای اطلاع از معیوب نبودن وسیله نقلیه و احیاناً تعمیر خودروی خود صرف کند یا در طول سفر، بخشی از فرصت خود را به سوخترسانی یا نصب نرمافزارهای مسیریاب بپردازد، از باب مهیا کردن مقدمات و لوازم مأموریت اصلی خود شماتت نمیشود. اما همین راننده اگر در بین راه به درخواست مسافران فراوانی که برایش دست تکان میدهند و از او تقاضا میکنند که آنها را به مقصد برساند اعتنا کند، مذمت میشود؛ چون مأموریت او مسافرکشی نیست. بله؛ تنها در صورتی مجاز است خواسته مسافری را اجابت کند که آن مسافر در معرض خطر جانی و اضطرار شدید باشد.
امروزه جامعه حوزوی بهعنوان یک نهاد دغدغهمند و مسئول نسبت به نیازهای انقلاب، پیرامون خود فعالیتهای برزمینمانده متنوعی میبیند که به خاطر بحران نیروی انسانی با همان سبک و الگوی غلط گذشته انجام میشود؛ و بر زمین ماندن این خردهبارها، برای روحانیون دردمند، آزارنده و غیرقابلتحمل است. مثلا اگر در طول این سالها نظامِ سلامتِ چابک و عدالتمحوری شکل گرفته بود که ظرفیتهای پزشکی را به درستی در جهت رفع آلام و اسقام مردم به کار میگرفت، نیاز به حضور گروههای جهادی از پزشکان و پرستاران به حداقل میرسید. یا اگر نظام تأمین اجتماعی، شفافیت در عرصههای اقتصادی و اصلاح دیوانسالاری اداری به سامان میرسید بسیاری از جنبشها و جریانهای خرد و کلان، نیروهای متراکم خود را در فعالیتهای پایدارتر و غیر اورژانسی صرف میکردند و سرعت تحول در انقلاب بالاتر میرفت. این نیازهای روزانه، پرداختن به مأموریتهای اضطراری و موقت را به روند مستمر تبدیل کرده و لحظهبهلحظه ریل حوزویها را عوض کرده و آنان را به روزمرگی دچار نموده است. درست است که حوزویان در فعالیتهای فوری مانند سیل و زلزله و کرونا بنا به ضرورتهای ایمانی پای کار آمدند و تبصرهای به وظایف اصلیشان زدند و در بازهای زمانی، به خاطر اینکه انقلاب در کوتاهمدت لطمه نخورد و مضیقههای کمرشکن مردم را نابود نکند مأموریتهای محوریشان را تعطیل کردند؛ اما نیازهای درازمدت و بنیادین انقلاب مانند تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، و پدید آوردن نظامات صحیح حکمرانی و دستیابی به علوم انسانی اسلامی و اقامه دین در جامعه هم متولی میخواهد. چه کسی باید زمین و بستر صحیحی برای این بازی طراحی کند تا بازیگران آن بیتکلف و خودبهخود به نفع مردم عمل نمایند. حوزه علمیه احتیاج به فراغت، تمرکز، تفکر و جهاد در مقیاس تمدنی دارد و باید سرمایهها و نیروی انسانی خود را به گونهای آرایش دهد که در بازه زمانی طولانی زمین را به درستی طراحی کنند نه اینکه مکرر واکنش سریع انجام دهد.
خلاصه اینکه وظایف حوزویان به چهار بخش تقسیم میشود: وظایف اصلی، وظایف مقدمی، وظایف اضطراری، و وظایف انحرافی
آنچه با عنوان «ریزشهای پنهان» در جمع کارگروههای مشاوره بیان کرده بودم ناظر به نگرش بود نه ناظر به میدان. ممکن است کسی اضطرارا در یک کار غیر اصیل، زمان موسعی را خرج کند ولی نگرش درستی نسبت به وظیفه اصیل خود داشته باشد و به محض از بین رفتن اضطرار به خط اصلی بازگردد. این شخص مخاطب آن بحث نیست. ممکن است کسی برای اقامه دین، حدی از ورود میدانی را از باب مقدمه لازم بداند و با این هدف به سمت اقدام برود. این شخص نیز از حدود
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
سلام متن مصاحبه جنجالی استاد عالم زاده نوری درباره هویت طلبگی🔰 https://www.hawzahnews.com/news/1003
طلبگی بیرون نرفته است. اما آن کس که بدون خودآگاهی صنفی و بیتوجه به مقصد اصلی و رسالت حوزوی، به فعالیتهای متفرقه میپردازد (فعالیتهایی که ربطی به علوم اسلامی و تخصص حوزوی ندارد) از وظایف اصلی بیرون رفته است.
این دغدغه در عرصه روانشناسی و مشاوره هم وجود دارد. جامعه حوزوی بهعنوان متولیان تبیین، ترویج و اقامه دین وظیفه محوریاش استنباط مدل بهداشت و سلامت قلبی، ایمانی و روانی از متن دین و سپس اقامه و تحقق آن است؛ در حالی که آنچه هماکنون جاری است مدل بومی نیست و مدلهای مبتنی بر وحی نیز عمدتاً متمرکز بر اهداف، اصول، کلیات و قوانین عام است و در جزییات تکنیکها و روشها، خلأهای فراوانی دارد.
نگرش صحیح این است که به خاطر کارآمدی ظاهری نسخههای روانشناسی، به رتوش کردن دانش موجود و الصاق و انضمام چند آیه و روایت به نسخههای غربی، اکتفا نکنیم و از تولید و تحقق یک نظام سلامت روان دینی ناامید نگردیم و در حرکتهای اضطراری غرق نشویم. مشاوران جوان حوزوی که در پی خدمت به اسلام و انقلاب و تمدن اسلامی هستند، نباید در راحتترین راه که اخذ تکنیکهای روانشناختی غربی و حداکثر اصلاح برخی ظواهر است متوقف شوند. طلبه تمدنساز به عدم مخالفت قطعیه با دین بسنده نمیکند؛ بلکه به موافقت حداکثری با دین میاندیشد. نظام روانشناسی غربی، هم در روشها و تکنیکها و هم در مبانی، سستاندیشیهایی دارد که البته فرزندان انقلابی حوزه در بخشی از دستورالعملها یا سنجهها و آزمونهای آن، اصلاحاتی ایجاد کردهاند ولی این حرکت باید پرشورتر ادامه یابد و جایگزین اسلامی آن کشف و محقق شود. تعبیر ریزشهای پنهان حاصل این نگرش است و نافی زحمات مشاوران و روانشناسان انقلابی جهت پالایش این علوم از انگارههای انحرافی نیست.
از همین رسانه، فرزندان حوزوی تمدن اسلامی را به ژرفاندیشی و فراخ دیدن مقیاس رسالتهای حوزوی و توسعه دغدغهها از نیازهای اورژانسی دعوت میکنم و درخواست دارم از اکتفا به نیازهای استعجالی جز در حد ضرورت بپرهیزند.
وفقکم الله و ایانا لمرضاته
محمد عالم زاده نوری
8/11/1400
کتاب خودشناسی برای خودسازی.pdf
1.15M
فایل کتاب خودشناسی برای خودسازی
🇮🇷کانال رسمی پایگاه مقاومت بسیج مرکز مدیریت حوزههای علمیه↙️👇
🆔@basijmarkaz
╭═🌼⊰🌺⭐️🌺⊱⊰⭐️⊱⊰🌺⭐️🌺⊱🌸═╮
🌐مؤسسه آموزشیوپژوهشی امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️02532113627
╰═🌸⊰🌺⭐️🌺⊱🌼🌸⊰🌺⭐️🌺⊱🌼═
📚 مسابقه کتابخوانی از کتاب «خودشناسی برای خودسازی» علامه مصباح یزدی (ره)
✅ همراه با 86 جایزه ویژه به نفرات برتر به تعداد سالهای عمر علامه
⏰ زمان آزمون: 11 بهمن 1400 روز ولادت علامه مصباح یزدی (ره)
📝 مخصوص طلاب و فضلای مدارس علمیه سراسر کشور
🌐 سایت برگزاری مسابقه: پیشخوان طلاب
معاونت تهذیب و تربیت و پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه
🔰 دانلود پی دی اف کتاب در پست بعدی👇
╭═🌼⊰🌺⭐️🌺⊱⊰⭐️⊱⊰🌺⭐️🌺⊱🌸═╮
🌐مؤسسه آموزشیوپژوهشی امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️02532113627
╰═🌸⊰🌺⭐️🌺⊱🌼🌸⊰🌺⭐️🌺⊱🌼═
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
با استعانت از خدای متعال
و در ظلّ عنایات حضرت ولی عصر
(عجّ الله تعالی فرجه الشریف)
مانند سنوات گذشته جشن سراسری
دهه فجر با حضور شخصیت های کشوری
و شما مؤمنین غیور و قدرشناس
همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب در
مسجد حضرت رقیّه (سلام الله علیها) برگزار میشود:
۱٢ بهمن :
حجةالإسلام و المسلمین فرهادی
(استاد حوزه و دانشگاه)
۱٣ بهمن :
حجةالإسلام و المسلمین اکبری
(نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب)
۱۴ بهمن :
حجةالإسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی
(نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی)
۱۵ بهمن :
دکتر احمد امیر آبادی فراهانی
(نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه)
۱۶ بهمن :
حجةالإسلام و المسلمین ماندگاری
(استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مذهبی)
✅ ویژه برنامه شهادت امام هادی علیه السلام با مداحی ذاکر اهل بیت حاج حسن شالبافان همراه با پذیرایی
۱٧ بهمن :
حجةالإسلام و المسلمین احتشام
(امام جمعه موقت کاشان)
۱٨ بهمن :
حجةالإسلام و المسلمین طائب
(رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار)
۱٩ بهمن :
آقای سید محمدتقی شاهچراغی
(استاندار قم و فرمانده سابق سپاه علی بن ابی طالب)
٢۰ بهمن :
حاج حسین شریعتمداری
(مدیر مسئول روزنامه کیهان)
٢۱ بهمن
حجةالإسلام و المسلمین میرزا محمدی
(واعظ و ذاکر شهیر و صاحب نفس کشور)
✅ ویژه برنامه میلاد امام جواد علیه السلام و جشن ٢٢ بهمن و اجرای سرود و اهداء جوایز و پذیرایی
💢 قم ، میدان امام ، خ خیام جنوبی ، نبش ک ٢٢
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦
┄┅═✧❁•🔹🔹•❁✧═┅┄
💎با احترام به استحضار می رساند؛ حضرت آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه به پاسداشت عالم جلیلقدر میرزای نائینی و به پاسداشت یک صدمین سالگرد هجرت و تبعید ایشان به همراه جمعی از علمای حوزه نجف به حوزه قم، برگزاری کنگره بینالمللی میرزای نائینی را برای سال ۱۴۰۱ و مصادف با یکصدمین سالگرد مهاجرت این عالم فرزانه ترسیم نمودهاند.
💎در این راستا کنگره بینالمللی میرزای نائینی بامشارکت حوزههای علمیه جهان اسلام، بهویژه حوزه قم و نجف با اخذ مجوز از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC برنامه ریزی و سازماندهی شده است.
💎لازم به ذکر است با عنایت به همکاری معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و معرفی معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بهعنوان نماینده مرکز به دبیرخانهی این کنگرهی بینالمللی، پیگیری و تمشیت برخی امور کنگره، به معاونت پژوهش این استان واگذارشده است، لذا مستدعی است اساتید، طلاب و دانشجویان محترم با حضور کمی و کیفی خود در این کنگرهی بینالمللی، زمینه ی برگزاری باشکوه و وزین این کنگره را فراهم نمایند.
⛔️مهلت ارسال چکیدهی مقالات ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ و مهلت ارسال اصل مقالات ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ بوده و مقالات باید به دبیرخانه همایش، به نشانی
🌐 /http://hamayesh.miu.ac.ir/naeini/fa
ارسال گردد.
💎همچنین میتوان بامراجعه به آدرس @mirzanaeini درفضای مجازی ایتا، اینستاگرام و تلگرام آخرین اخبار مربوط به این کنگره را دریافت نمود.
#طلبه_پژوهشگر
#کنگره_بین_المللی_میرزای_نائینی
╭━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╮
❇️@pajoohesh_esfahan
╰━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╯
🚨اخبارموسسه
📢فایل های مهارت های پژوهشگری تولید شده در معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران شامل: کلیات تحقیق و موضوع یابی، منبع یابی، مسئله یابی و منبع یابی تخصصی، طرحنامه نویسی، فیش نویسی و... در آدرس زیر در دسترس طلاب قرار گرفت.
🔸http://pooyesh.whc.ir/page/pajooheshha
🔹رمز: pooyesh
#پژوهش
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از ◾️تبلیغ نیوز | دفتر تبلیغات اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام🤝
✅یه خبر خوب برای کتابخوان ها، پژوهشگران، محققین و اعضای هیئت علمی!
📚کتابخوان همراه پژوهان یه طرحی راه اندازی کرده با عنوان جمعه های خوندنی، که توی این طرح شما میتونید کتاب مورد علاقتون رو با 100 درصد تخفیف دریافت کنید و از خوندنش لذت ببرید!
خیلی ساده میتونید اینکارو انجام بدید:
🔶 کافیه پیج پژوهان رو فالو کنید و هشتک جمعه های خوندنی (#جمعه_های_خوندنی) را دنبال کنید
⬅️ در ضمن اگر اسم کتاب مورد نیازتون رو توی پست آخر صفحه اینستاگرام کامنت کنید، شاید شما این هفته کتاب مورد علاقتون رو رایگان هدیه بگیرید.
🎯پژوهان، لذت مطالعه و پژوهش
🌐http://pajoohaan.ir/
🔔 #تبلیغ_نیوز| پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
🌐 Tablighnews.Dte.ir
🆔 @tablighnews
هدایت شده از ◾️تبلیغ نیوز | دفتر تبلیغات اسلامی
🔰 نشست علمی برخط «روش تحلیل محتوا در فهم متون دینی؛ تکنیک ها و چالش ها»
🌺 دکتر حسن بشیر، استاد دانشگاه امام صادق علیه السلام و مدیر اندیشکده تحلیل گفتمان راهبردی
🔸 چهارشنبه و پنجشنبه ۱۳و۱۴ بهمن
📝 اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
dte.bz/ddnn
🔔 #تبلیغ_نیوز| پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
🌐 Tablighnews.Dte.ir
🆔 @tablighnews
هدایت شده از ◾️تبلیغ نیوز | دفتر تبلیغات اسلامی
🔶نشست پژوهشی با موضوع:
🔷آینده فضای مجازی باکارکردهای خانواده
ارائه دهنده:
🔸حجتالاسلام ابوالحسن حسنی
دبیر علمی:
🔸حجتالاسلام مرتضی غرسبان
تاریخ :
سه شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
ساعت ۹صبح
🔷مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان کرمان با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی
♦️به شرکت کنندگان حاضر در جلسه
که اسکرین شات وخلاصه مباحث را در روز سه شنبه ۱۲بهمن به این آیدی
@Looragi5315
ارسال کنند گواهی معتبر اعطا می گردد.
⬅️لینک ورود:
https://b2n.ir/f63483
🔔 #تبلیغ_نیوز| پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
🌐 Tablighnews.Dte.ir
🆔 @tablighnews
هدایت شده از انجمن روانشناسی اسلامی
روانشناسی اسلامی. واقعیت یا توهم؟.docx
13.2K
با توجه به حذف دیتا های سال گذشته توسط ایتا، فایل های صوتی نشست علمی((روانشناسی اسلامی، واقعیت یا توهم)) از کانال حذف شده بود.
لذا فایل صوتی نشست، در فضای ابری آپلود شده و آدرس آن در فایل پیش رو گذاشته شده که قابل دسترسی عزیزان می باشد.
با تشکر🌺
انجمن روانشناسی اسلامی
@islamicpa
هدایت شده از انجمن روانشناسی اسلامی
4.pdf
327.4K
#مقاله
نقد حذف همجنسگرایی و خودارضایی از فهرست اختلالات جنسی در دی اس ام.
این مقاله بتازگی در یک نشریه معتبر روانپزشکی آمریکایی منتشر شده و در آن ادله علمی و پژوهشی زیادی در رد این ادعای غلط که همجنسگرایی و خودارضایی بهنجار است به صورت مستند و مفصل ارائه شده است.
نویسنده: دکتر سید علی مرعشی
با تشکر 🌺
انجمن روانشناسی اسلامی
@islamicpa
هدایت شده از انجمن روانشناسی اسلامی
برنامه ۲۰ ساعت اول
دوره روانشناسی اسلامی
شروع دوره
پنجشنبه ۱۴ بهمن ساعت ۸ صبح
با تشکر🌺
انجمن روانشناسی اسلامی
@islamicpa
هدایت شده از جشنواره علامه حلی
فراخوان چهاردهمین جشنواره علامه حلی آغاز شد
طلاب زیر ۳۵ سال حوزههای علمیه برادران و خواهران سراسر کشور تا پایان روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ فرصت دارند در این جشنواره شرکت نمایند.
توضیحات تکمیلی در خصوص شرایط و مراحل جشنواره و ریزموضوعات بخش ویژه دوره چهاردهم را در سایت جشنواره علامه حلی(ره) مطالعه نمایید:
https://3c5.com/fPtfs
@jhelli_ir
هدایت شده از گرافکر
🔰آزادی!
💢 بسیاری از تدابیر اسلام در نظامهای سیاسی و اجتماعی، در حقیقت در جهت از بین بردن عوامل ضد آزادی است.
اگر پیغمبر اکرم به فرمان خدا با مسلمانان و یاران مومن جانبازش با مشرکان می جنگد، نه برای آن است که اینها به زور شمشیر مسلمان شوند. این دروغی است بر اسلام.
قرآن به پیامبر می گوید، «أَفَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ؟» می گوید حتی اکراهشان هم نمیتوانی بکنی چه رسد به اینکه آنها با شمشیر مسلمان شوند. پس شمشیر اسلام و مسلمین کجا به کار افتاده؟ شمشیر اسلام و مسلمین برای از بین بردن عامل انحرافی استضعاف به کار افتاده است.
مستضعف در جامعه قدرتهای خودکامهای را میبیند که مانع آن هستند که انسانها آگاه شوند و پس از آگاهی راه دلخواه خود را اختیار کنند.
🖌آیت الله دکتر بهشتی
📚نقش آزادی در تربیت کودکان، ص۱۷
@Gerafekr
هدایت شده از تبیین
⭕️جامعه اسلامی - بحران غرب - امنیت اخلاقی
🔹هدفى که ما براى #جمهورى_اسلامى، بر اساس آموختههاى عمومى انقلاب در نظر گرفتیم آن هدف، #هدف_خیلى_والایى است. #هدف، ایجاد یک #جامعه_نمونه است. شما میخواهید در محدودهى ایران عزیز - که از لحاظ جغرافیایى در یک نقطهى بسیار حسّاسى از دنیا هم واقع شده است - یک جامعهاى بسازید که به برکت #اسلام و زیر پرچم قرآن، #الگو باشد؛ هم الگو از لحاظ مادّى و پیشرفتهاى مادّى، هم در عین حال #الگو از لحاظ #معنویّت و از لحاظ #اخلاق.
🔹 #غربىها در زمینهى مادّى یک جَستى زدند، در یک دورانى جهشى کردند؛ امّا این جهش جدا و مباین و #معارض با #حرکت_اخلاقى بود؛ یک #جهشصددرصدمادّى بود. اول کسى نفهمید چه اتّفاقى افتاد، امّا حالا دارند میفهمند، دارند خسارتهاى غیرقابل جبران آن را یواش یواش احساس میکنند. کسى خیال نکند یک #تمدّن_مادّى_محض و دور از معنویّت خواهد توانست آب خوش از گلوى مردم خود فرو ببرد؛ نخیر، پدرشان در مىآید؛ همین حالا دارد پدرشان در مىآید...
🔹 #گرفتارى براى #غرب عمیقتر از این حرفها است. آنچه براى #بشر در درجهى اول لازم است، #امنیّت_روحى است، #امنیّت_اخلاقى است، #امنیّت_وجدانى است، #رضایت_وجدان است؛ در محیطهاى غربى این نیست و بدتر از این خواهد شد. اگر با حرفهاى این نویسندگان و منتقدان و متفکّرانشان آشنا باشید، مىبینید مدتّها است، چندین سال است که صدایشان در آمده است؛ گوشههاى فاسدشده و رو به افزایش فساد در جامعهشان را دارند نشان میدهند؛ #زندگى_مادّى اینجورى است. بله، از لحاظ علم و پیشرفتهاى فنّاورى و این چیزها پیش رفتهاند، کارهاى بزرگى انجام دادهاند؛ امّا آنطرف قضیّه، زمین ماند و همین زمینشان میزند.
🔹آن #جامعهاى مورد نظر #اسلام است که از لحاظ #مادّى، یعنى از لحاظ ثروت، از لحاظ علم، از لحاظ سطح زندگى، در سطح بالایى باشد؛ از لحاظ #اخلاق و #معنویّت هم در آن سطح و یا بالاتر از آن سطح باشد. این میشود #جامعه_اسلامى؛ شما میخواهید این را درست کنید؛ این راه خیلى طولانى در پیش دارد. و #این_شدنى_است، کسى نگوید نمیشود؛ چرا، خیلىچیزها را خیال میکردند نمیشود، شد.
بیانات مقام معظم رهبری ۹۳/۲/۱۷
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
#اسلام #جامعه_اسلامی #حکومت_اسلامی #جمهوری_اسلامی #معنویّت #اخلاق #امنيت_اخلاقی #امنیّت_اجتماعی #انسان #غرب #انحطاط #امام_خامنهای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
💠مسابقه کتابخوانی
📔کتاب "شب ظلمانی شاهنشاهی"
🎁 همراه با هدای جوایز به نفرات برگزیده
🚨در صورتی که طلاب محترم در مسابقه اداره تهذیب مرکز مدیریت هدیه دریافت نکردند، از طرف مجتمع عالی حوزوی ولی امر عج قرعه کشی دیگری برگزار می گردد و به نفرات برتر هدایای ارزنده تقدیم می گردد
🗓 مهلت ارسال پاسخ نامه: 30 بهمن ماه 1400
📱ارسال پاسخ نامه به شماره: 09307750445
❌جواب ها،همراه با نام و نام خانوادگی به صورت پیامکی ارسال گردد
مثال: نام و نام خانوادگی 1234567
🔹 ویژه طلاب مرکز و همسران و فرزندانشان
📚 برای دریافت کتاب با 20% تخفیف به معاونت فرهنگی مراجعه فرمایید
📍مجتمع عالی حوزوی جامع علوم اسلامی ولی امر (عج)
#مسابقه_کتابخوانی
#معاونت_تهذیب_تربیت_فرهنگی
🆔 @TahzybTarbyatFarhangy
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦
┄┅═✧❁•🔹🔹•❁✧═┅┄
♻️ موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا سلام الله علیها اصفهان برگزار می کند:
❇️ سمینار علمی: شناسایی مولفه ها و شاخص های الگوی مطلوب اشتغال بانوان از دیدگاه اسلام
♻️ با حضور: اساتید ارجمند👇
🔹حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر قدرت الله خسرو شاهی(عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان، مدرس حوزه و دانشگاه، دکترای حقوق)
🔹 سرکار خانم دکتر سمیه حاجی اسماعیلی (عضو هیات علمی پژوهشگاه زن و خانواده، مدیر گروه مطالعات زنان جامعه الزهرا(س)، مدرس حوزه و دانشگاه ، دکترای مطالعات زنان)
🔸دبیر جلسه: سرکار خانم دکتر عفت رمضانیان (مدرس حوزه و دانشگاه)
🌐لینک ورود به جلسه:
🌐 https://www.skyroom.online/ch/ss1090301855/httpyun.iraacef
📆دوشنبه: ۱۱ بهمن ماه
⏰ساعت: ۹ الی ۱۱ صبح
#سمینار_علمی
#نشست_علمی
#اثر_گستری_طلاب_خواهر
#اقدامات_فاخر_استان_اصفهان
╭━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╮
❇️@pajoohesh_esfahan
╰━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╯
هدایت شده از ذکری
📝 بت شکن
✳️این درست است که هر روز انسان بت های دیروزش را میشکند، اما مهم بعد از آن است.
🔻تو میتوانی همچنان بتی دیگر برای خود بتراشی، با رنگ و لعاب جدیدتر.
🔻حرفی نیست بتراش!
🔻اما سرنوشت آن هم چیزی جز شکسته شدنش نیست!
🔻این تو هستی که وقتی کوچکی این بزرگ های موهوم را میفهمی، به زمین میزنی و می شکنی شان.
🔻اما تا چه وقتی میخاهی بزرگ های پنداری را محبوب بگیری؟
✅ آیا محبوب بزرگ تری سراغ داری؟
✅وقتش نیست به محبوبی بزرگ تر از خودت، بزرگ تر از همه چیز فکر کنی؟
#عین_صاد
#بت_شکن
┈••✾••┈┈•
🔰 به ذکری بپیوندید...
🆔 https://eitaa.com/zeekra
هدایت شده از شبکه تربیتی آموزشی دانه
📣دوره آنلاین تربیت سیاسی؛ از چیستی تا چگونگی
🔰ویژه معلمان، مربیان و فعالان فرهنگی تربیتی
🔅سر فصلهای دوره:
🔸️انسان سیاسی در افق تمدن اسلامی
⬅️ استاد اصغر طاهرزاده
🔸️مطالعه تجربه کادرسازی امام موسی صدر
⬅️ دکتر شریف لکزایی
🔸️رویکردهای تعاملی معصومین با کارگزاران حکومت اسلامی
⬅️ دکتر محمدحسین رجبی دوانی
🔸️چیستی تربیت سیاسی و دشواریهای آن در ساختار اجتماعی
⬅️ دکتر مجتبی همتیفر
🔸️تجربهنوردی تربیت سیاسی در دنیا
⬅️ دکتر میلاد دخانچی
🔸️رویکردهای تربیت سیاسی در مدارس ایران
⬅️ دکتر محمد نوروزیان
🔸️روایتی از تاریخ سیاست پس از انقلاب اسلامی
⬅️ سید جواد نقوی
🔸️نسبت آرمان انقلاب و روش تربیت سیاسی
⬅️ مرتضی نقرهای
⏳زمان ثبت نام : شنبه ۹ بهمن تا یکشنبه۱۷ بهمن ۱۴۰۰
⏰ زمان برگزاری: از یکشنبه ۱۷ بهمن تا دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۰
🌐 دوره به صورت آنلاین برگزار میشود.
🔎جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید:
۰۹۲۲۹۲۸۴۴۰۲
یا به ادمین صفحهی اینستاگرام دانه به آدرس زیر پیام دهید:
@daneh_edu
📋جهت ثبتنام به لینک موجود در بیو پیج دانه مراجعه کنید:
https://evand.com/events/تربیت-سیاسی-از-چیستی-تا-چگونگی
___
🌱در تکاپوی رویش
@daneh_edu
30.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_ویژه
@studiesofshia
❇️ هانری #کربن وقتی آزادی فکری علامه #طباطبایی را دید، فهمید او کجا و #هایدگر کجا؟!
🔹 استاد #دینانی درباره شخصیت علمی علامه طباطبایی ره
#امیل_بریه #اتین_ژیلسن
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia