eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فارس پلاس
▪️‌استاد فرامرز رفیع‌پور: با خواندن نوشته‌هایی مانند "شهدا برای چه افقی جنگیندند" امیدم به جوانان برای حفظ خون شهدا بیشتر شد 🔹خبر جدیدی که از استاد فرامرز رفیع‌پور پس از مدت‌ها منتشر شده، پیام او به جشنواره علوم انسانی عمار است که نوشته: در اوج تنهایی و افسردگی از غم به هدر رفتن خون شهدا، تقاضای ملاقاتی با بنده ی از جامعه بریده و عزلت گزیده شد. با تکرار توصیه دوستان به ناچار پذیرفتم. مسائلی مطرح شد که از ۳۵ سال پیش، یعنی از اواخر زمان دفاع به بعد کمتر شنیده بودم. درد دلی آغاز و عقده های غم باز شد. سخنانی دلنشین از غم هاو دغدغه های مشترک کم کم پرده های تاریک دل افسرده شکافید، نورهایی از امید به درون دل تابید. جوانه ها و غنچه هایی یافتم با قابلیت شکوفایی و تکثیر. صبح بعد با خواندن نوشته هایی مانند "شهدا برای چه افقی جنگیندند" امیدم به این جوانان شایسته پرشور برای موفقیتشان در حفظ خون شهدا و ادامه راه آنها بیشتر شد. با بهترین دعاها و آرزوها @Fars_Plus
هدایت شده از فارس پلاس
▪️برترین های دنیا در فناوری فضایی 📆 ١٤ بهمن روز فناوری فضایی 🔻ایران یکی از قدرت های نوظهور در عرصه فناوری فضایی بوده و علي‌رغم تحریم‌های گسترده جزء ١٠ كشور دارای فناوری پرتاب ماهواره است. @Fars_Plus
هدایت شده از فارس پلاس
▪️مرکز چشم پزشکی الزهرای زاهدان، سیستان وبلوچستان با پزشکان بومی مثل اریش، مالکی، شهریاری و سالاری تبدیل به یکی از قطب های چشم پزشکی خاورمیانه ایران شده؛ زمان پهلوی حتی پرستاران هم خارجی بودن! 💬 سَیّدبلوچ @Fars_Plus
هدایت شده از فارس پلاس
▪️سیستم اعلام حریق هوشمند با قابلیت آدرس دهی و ساخته شده از قطعات داخلی که با برند خارجی رقابت می کند. محصولی که پیش از این ساخت آمریکا بود و با مهندسی معکوس بومی سازی شد. 💬 مامان امیر محمد @Fars_Plus
هدایت شده از فارس پلاس
▪️پیش‌بینی رشد اقتصادی ایران 🔹سازمان های بین المللی از جمله بانک جهانی خبر از آینده روشن رشد اقتصادی در ایران دادند. 🔹در آخرین گزارش سازمان آماری Statista رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۲ به ۱۱۳۶ میلیارد دلار پیش بینی شده و تا سال ۲۰۲۶ شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود. @Fars_Plus
هدایت شده از فارس پلاس
▪️سرقت فرصت 🔹در سایه کم توجهی سالهای گذشته به ظرفیت ترانزیتی ایران در کریدور شرق به غرب (راه ابریشم) دیگر رقبای منطقه ای ایران مانند ترکیه، در حال سرقت فرصت ترانزیتی کشور در این کریدور هستند. 🔹حجم جابه جایی بار در این مسیر در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، معادل ۱۰۱ درصد افزایش یافته است. 🔹تثبیت این مسیر به جای گذر از ایران باعث از بین رفتن درآمدهای دلاری ترانزیتی در آینده خواهد شد. @Fars_Plus
هدایت شده از فارس پلاس
🌙 ماه خصوصی‌ها 🔻 ماه رجب ماه خصوصی‌هاست. ماه رمضان ماه عمومی‌هاست. کسی که ماه رمضان درِ خداوند متعال برود زیاد هنر نکرده. اما اگر کسی ماه رجب بلند شد و عبادات ماه رمضانش را آغاز کرد، او به صورت ویژه تحویل گرفته می‌شود. @Fars_Plus
هدایت شده از فارس پلاس
▪️سحر اول ماه رجب و میلاد امام محمدباقر(ع) حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) کنار مزار همرزم و محافظ حاج قاسم سلیمانی شهید وحید زمانی‌نیا مراسم عقد یک زوج جوان @Fars_Plus
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
40.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰ماه رجب ماه مراقبه مربیان و مسئولان 🔸کسی که درروز با خلق و مسائل آنها درگیر است ، برای اینکه کم نیاورد خلوتی شب و پیوند با حق می خواهد 🔸استاد مویدی:سه ماه نورانی درپیش داریم ⁉️دراین ماه چه کنیم؟ گوش دل می سپاریم به کلام استادمویدی
حاج‌قاسم نسبت به تربیت بچه‌هایش حساس بود. هر عصر جمعه، توی خانه‌اش مراسم روضه داشت؛ یک مجلس روضه‌ی خانوادگی مخصوص خودش، خانمش و بچه‌هایش! تک‌وتوک بعضی رفقا هم می‌آمده‌اند. توی این روضه‌ها، دنبال تربیت خودش و خانواده‌اش بود. واعظ مجلس، بیشتر حاج‌آقا رضایی -امام‌جماعت مسجد امام علی (ع) شهرک شهید محلاتی- بود. گاهی هم من صحبت می‌کردم. سخنران، ابتدا احکام شرعی می‌گفت و بعد موضوعی اعتقادی-اخلاقی طرح می‌کرد. خواست حاج‌قاسم، این بود که توی جلسه حتما آیه‌ای از قرآن تفسیر شود و برای هر موضوع، احادیث ائمه اطهار (ع) گفته شود. گاهی در مورد احکام یا مباحث اعتقادی پرسش می‌شد. اگر سوال و شبهه‌ای بود، خودش یا بچه‌ها طرح می‌کردند. حاج‌قاسم تلاش می‌کرد بچه‌ها در فراگیری مسائل عمیق شوند. سخنران، طوری تنظیم می‌کرد که بچه‌ها وارد گفتگو با سخنران شوند و حرف زدن یک‌طرفه نباشد. پس‌ از آن، روضه خوانده می‌شد. روضه را آقای یادگاری می‌خواند. زیبایی آن جلسه، توسل به اهل‌بیت (ع) بود. چون محفل خصوصی بود، حاج‌قاسم با صدای بلند گریه می‌کرد. همگی مثل باران اشک می‌ریختند. می‌خواست زن و بچه‌اش را با توسل به اهل‌بیت (ع) بار بیاورد. این مراسم، هر هفته برگزار می‌شد. اگر خودش ایران نبود، بچه‌هایش برگزاری می‌کردند. حاج‌قاسمی که شبانه‌روز کار می‌کرد؛ ساعت سه نصف شب از خانه می‌رفت بیرون، و گاه ساعت دوازده یک شب می‌آمد خانه؛ این حاج‌قاسم، با این مشغله و سفرهای متعدد، همه‌ی سعی‌اش این بود خودش را به روضه خانگی است برساند. حاج‌قاسم، افزودن ایمان و تقوای بچه‌هایش را وظیفه‌ی خودش می‌دانست. به من می‌گفت: «گاهی که می‌خواهم در مورد مسائل عبادی و مذهبی به بچه‌هایم تذکری بدهم، برایشان نامه می‌نویسم.»! 📚حاج‌قاسمی که من می‌شناسم
✨👌نشست «اندیشه‌پروری (عقلانیت) و جان‌پروری (معنویت) در تربیت عقلانی بصیرت‌گرا» با حضور علیرضا رحیمی روز 17 مهر 1400 به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد. https://www.aparat.com/v/9HLhy محور نظریه: آموزی فعال از محیط پیرامون
گفتگو با محبوبه اسپیدکار روانشناس در ویژه برنامه‌ی هفته پژوهش در برنامه صبحگاهی طلوع به مووضوع «کاوشگری و تفکرپژوهشی در حوزه کودک و نوجوان» پرداخت. https://www.aparat.com/v/D6cor ✨👌هشت سال پژوهش برای طرح درس کتاب تفکر و پژوهش مدارس و موانع تحقق اهداف آن! در زندگی روزمره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨بچه‌ی شما در آغوش شما، در مدرسه‌ی شما، در کتابخانه‌ی کانون و جلوِ روی شماست و شما برای او فکرهایی، آینده‌ای و امیدواری‌ای دارید. ناگهان مشاهده می‌کنید دسترسی یک نفر که حداقل بیگانه است - شما با این بچه خویشاوندید، شما معلّمش، پدرش، یا مربّیش هستید؛ لیکن او بیگانه و بی‌علاقه به سرنوشت این بچه است - به این بچه، از راه همین کالاهای فرهنگیِ متداول و رسانه‌های گوناگون خبری و فرهنگی، بیشتر از شماست! این، جای نگرانی است و امروز این وجود دارد؛ چه من و شما بخواهیم، چه نخواهیم! نتیجه چیست؟ این است که ما باید گردشِ کار را تُندتر کنیم. ما باید بیشتر تلاش کنیم و می‌توانیم. من اعتقاد دارم ما می‌توانیم بهتر، عینی‌تر، دقیقتر و سریعتر کار کنیم و نگذاریم. ما جوانان خودمان را تربیت کنیم. سعی کنید بچه‌ها را با ایمان کنید؛ ایمان به خدا، ایمان به حقیقتِ مطلق و ایمان به اسلام. اگر این بچه‌ها باایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده می‌شود از آنها هر شخصیت عظیمی ساخت و برای هر کاری مناسبند. جمله‌ای راجع به مسأله‌ی کودکان و نوجوانان عرض کنم: حقیقتاً باید بگویم که اگر مسؤولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسأله‌ی کودک و نوجوان را آن‌چنان که هست، مورد اهتمام قرار دهند، من خیال می‌کنم خیلی از آنهایی که مسؤولند، از ساعات خوابشان هم خواهند زد تا به این مسأله بپردازند. ✨بیانات در دیدار مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۳۷۷/۰۲/۲۳
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
4_473160900434461158.mp3
1.78M
اللهم بارک لنا فی رجب و شعبان... @Sabeti
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
Rahmati-Islamic IT Ethics System.pdf
307.4K
⭕️معرفی مقاله: ✍🏻 حسینعلی رحمتی، «تدوین نظام اخلاقی اسلام درباره فضای مجازی: ضرورت ها و بایسته ها»، منتشرشده در کتاب «فلسفه در مواجهه با فضای مجازی: مجوعه مقالات منتخب بیست و یکمین همایش حکیم ملاصدرا»، تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا، چاپ اول، 1397، ص 167-198. ____________________ 💎 اخلاقی زیستن در فضای مجازی نیازمند آموزش است. موارد بیشتر را در کانال «اندکی اندیشه» پی جویی کنید👈 @harahmati
🚨اخبار موسسه 📢گروه مطالعات کاربری معارف اسلامی مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه برگزار می کند: 📃نشست علمی غرب شناسی انتقادی در ترکیه نشست دوم از سلسله نشست های مطالعات پژوهشی اندیشه ای غرب 🔹ارائه دهنده :آقای دکتر محمد هادی مدنی استادیار و دارای دکتری تخصصی جامعه شناسی سیاسی از دانشگاه تهران و متخصص اندیشه های انتقادی در ترکیه 🔸با حضور:حجه الاسلام و المسلمین جناب دکتر حبیب اله بابایی استادیار و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیریت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی 🔺زمان:یکشنبه 17/11/1400-ساعت 8 🔴لینک نشست:dte.bz/GOabn 🏴🏴 🌴 @masoumiyeh
ناب 7.docx
15.2K
🚨اخبار موسسه 📢قابل توجه طلاب سطح 2، 3 و 4 : 📃 جهت شرکت در فراخوان شناسایی استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران (ناب 7) در عرصه تحصیل، تدریس،پژوهش، تبلیغ و امور فرهنگی در صورت دارا بودن شرایط از طریق سامانه نجم تا تاریخ 30/11/1400 ثبت نام نمایید. لازم است طلبه اطلاعات و فعالیتهاي خود را به همراه مستندات در سامانه نجم به آدرس https://najm.whc.ir/ بارگذاري نموده و پس از تكميل اطلاعات، كد ملي و عرصه يا عرصه هاي درخواستي را به شماره 50001717138989 پيامك نمايید، تا شرايط ثبت نام ايشان بررسي گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید: http://masoumiyeh.ir/Portal/home/?news/106825/803112/832115// 🌺🌺 🌴 @masoumiyeh
پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی.pdf
6.03M
🚨مناسبتی 📢کتاب ارزشمند پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی⬆️ 🏴🇮🇷 🌴 @masoumiyeh
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | پرواز۴۷۲۱ ‌‌‌ ◽️در پرواز حامل (ره) از مبدا پاریس به تهران( ۷۴۷) افراد زیادی بودند اما آیا همه آنان مانند امام(ره) راه انقلاب و اسلام را پیمودند و به سرنوشت مبارکی دچار شدند؟ ‌‌‌‌🌷🇮🇷🌷
امام هادی علیه السلام-استاد واسطی.mp3
29.17M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔈 👌 ⏱ شب شهادت علیه السلام ۱۴۰۰ 🌷🇮🇷🌷
مدرسه تربیتی امام صدر و اختلاف نسل‌ها https://www.aparat.com/v/juGX6 شصت و پنجمین درس گفتار ماهانه اندیشه و عمل موضوع: مدرسه تربیتی امام صدر و اختلاف نسل‌ها سخنران: دکتر مسعود زمان و مکان: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - موسسه فرهنگی تحقیقاتی https://www.aparat.com/imammoussasadr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصلی کیست؟👌 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
دیدار ریاست محترم دفتر با مسئولان قرارگاه های تبلیغی قم.pdf
2.28M
ویژه نامه | دیدار صمیمی رییس دفتر تبلیغات اسلامی با مسولان قرارگاه های تبلیغی استان قم
همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید روز پنجشنبه، 19 اسفند، 1400 توسط دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می شود. با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید. کداختصاصی کنفرانس: NCENE01 حوزه های تحت پوشش: روانشناسی تربیتی برگزار کننده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و تحت حمایت سیویلیکا شهر برگزاری: تهران محورهای همایش: محور اول: برنامه ریزی تربیتی در زیست بوم جدید برنامه ریزی تربیتی و رشد عاطفی و حیاتی برنامه ریزی تربیتی و رشد اخلاقی و فرهنگی برنامه ریزی تربیتی و رشد ارتباطی و اجتماعی برنامه ریزی تربیتی و رشد رفتاری برنامه ریزی تربیتی در محیط ۳۶۰ درجه برنامه ریزی تربیتی و فرهنگ برنامه ریزی تربیتی و توسعه برنامه ریزی تربیتی و بوم شناسی ژرفنگر برنامه ریزی تربیتی و تغییرات اقلیمی برنامه ریزی تربیتی و معنویت  برنامه ریزی تربیتی و اخلاق برنامه ریزی تربیتی و طرحوارههای زندگی برنامه ریزی تربیتی و انگارهها برنامه ریزی تربیتی و ذهن برنامه ریزی تربیتی و اقتصاد برنامه ریزی تربیتی و سیاست برنامه ریزی تربیتی و سنت برنامه ریزی تربیتی و دین برنامه ریزی تربیتی و سلامت روان برنامه ریزی تربیتی و پاندمی کووید ۱۹ برنامه ریزی تربیتی و دولت برنامه ریزی تربیتی و دانشگاه برنامه ریزی تربیتی و سازمان برنامه ریزی تربیتی و مدرسه برنامه ریزی تربیتی و معلم برنامه ریزی تربیتی و خانواده محور دوم: فرصت ها و تهدیدهای تربیتی در فضای مجازی فضای مجازی و خودبیگانگی  فضای مجازی و خودشکوفایی فضای مجازی و تعامل اجتماعی فعال و سازنده فرصت ها و تهدیدهای تربیتی مدارس در فضای مجازی فرصت ها و تهدیدهای تربیتی دانشگاهها در فضای مجازی تاثیر انفصال دیجیتالی Digital Disconnect بر تربیت مشکل انگیزه مندی در کلاس های آنلاین  فواید تربیتی استفاده از منابع چند رسانه ای در کلاس های آنلاین تغییر نگرش تربیتی و  فضای مجازی تغییر سبک زندگی و  فضای مجازی تغییر هویت و فضای مجازی آسیبهای اجتماعی و فضای مجازی تربیت چندساحتی و فضای مجازی اصول تعلیم و تربیت و فضای مجازی محور سوم: نیازها و انتظارات تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیازهای اصیل تربیتی در مدارس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و انتظارات اصیل تربیتی در مدارس نیاز به هویت و هویت یابی نیاز به استقلال و آزادی نیاز به احترام و عزت نفس نیازها و انتظارات تربیتی در محیط ۳۶۰ درجه نقش سازمان در تامین نیازها و انتظارات تربیتی نقش دانشگاه در تامین نیازها و انتظارات تربیتی نقش دولت در تامین نیازها و انتظارات تربیتی نقش مدرسه در تامین نیازها و انتظارات تربیتی نقش معلم در تامین نیازها و انتظارات تربیتی نقش خانواده در تامین نیازها و انتظارات تربیتی تحول کیفی نیاز و انتظار تربیتی از تحقیق به تامل تربیت به عنوان تفکر درباره پیش فرض ها تربیت به عنوان بازگشایی افق نیازها و انتظارات تربیتی و پاندمی کووید ۱۹ معارف اسلامی و نیازها و انتظارات تربیتی فلسفه و نیازها و انتظارات تربیتی روانشناسی و نیازها و انتظارات تربیتی جامعه شناسی و نیازها و انتظارات تربیتی ادبیات و نیازها و انتظارات تربیتی عرفان و نیازها و انتظارات تربیتی علوم ارتباطات و نیازها و انتظارات تربیتی علوم ورزشی و نیازها و انتظارات تربیتی علوم مهندسی و نیازها و انتظارات تربیتی مدیریت و نیازها و انتظارات تربیتی علوم شناختی و نیازها و انتظارات تربیتی معماری و نیازها و انتظارات تربیتی هنر و نیازها و انتظارات تربیتی علوم و نیازها و انتظارات تربیتی محور چهارم: جهانی شدن و تربیت دانش آموز تربیت شهروند جهانی در مدرسه جهانی شدن و مدیریت خشم دانش آموز جهانی شدن و مدیریت هیجانات و عواطف دانش آموز جهانی شدن و مدیریت انگارههای دانش آموز جهانی شدن با تمرکز بر حوزه تربیت چشم اندازها و مطالعات راهبردی جهانی شدن و تربیت محور پنجم: آینده پژوهی تربیت برنامه ریزی های اثربخش در آینده پژوهی تربیت سیاستگذاریهای اثربخش در آینده پژوهی تربیت آینده پژوهی تربیت و دولت آینده پژوهی تربیت و مدرسه آینده پژوهی تربیت و سازمان آینده پژوهی تربیت و دانشگاه آینده پژوهی تربیت و معلم آینده پژوهی تربیت و خانواده آینده پژوهی تربیت و پاندمی کووید ۱۹ تربیت و تحولات فناوری در آینده تربیت برای تشخیص روندهای اجتماعی  تربیت و درک مضار و فواید معنوی روند فناوری پیش بینی آینده و آمادگی معنوی برای رویارویی با آن.