📩 کار را به لحظه و به هنگام باید انجام داد / نباید غفلت کنیم از وظیفهای که عقل و شرع به عهدهی ما گذاشته است
🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مردم قم: کار را به لحظه باید انجام داد. توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همهشان کشته شدند، اما در تاریخ اینها را مدح نمیکنند. چرا؟ چون دیرجنبیدند. شما که میخواستید خونتان را در راه امام حسین بدهید، چرا در اول محرّم، دوم محرّم نیامدید، یک کاری اقلاً صورت بدهید؟ آنجا میایستید تماشا میکنید، امام حسین به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت میآیید در میدان. این کار را به هنگام انجام ندادن این جور است. کار را به هنگام باید انجام داد. نباید غفلت کنیم از وظیفهای که عقل و شرع به عهدهی ما گذاشته. باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم. ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_مردم_قم
💻 Farsi.Khamenei.ir
📩 زنده نگه داشتن حوادث تحولی تاریخ وظیفهی همه است/قیام ۱۹ دی مردم قم سرآغاز یک جهاد بزرگ و تحولآفرین بود برای بیرون کشیدن ایران از هاضمه غرب
🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مردم قم: بزرگداشت نوزدهم دی سال ۵۶ هر سال تکرار میشود. باید هم استمرار داشته باشد. در آینده هم باید این رشتهی نورانی دوام پیدا کند. چرا؟ چون حادثه یک حادثهی تحولی بزرگ بود، حادثهی عادی نبود. زنده نگه داشتن حوادث تحولی تاریخ وظیفهی همه است.
🔻 چرا میگوییم نوزده دی قم یک حادثهی تحولآفرین و تاریخی است؟ چون شروع و سرآغاز یک جهاد بزرگ است. از اینجا یک جهاد بزرگی آغاز شد در سراسر کشور که هدف این جهاد هم این بود که ایران عزیز را از هاضمهی غرب بکشد بیرون. ایران که له شده بود زیر دست و پای فرهنگ معوج و غلط غربی و زیر تسلّط سیاسی و نظامی غربی، این را بکشد بیرون، مستقلش کند، هویت تاریخی ایران را احیا کند. هویت تاریخی اسلام و ایران، ایران اسلامی است.
🔻 این هویت اسلامی ایران گم شده بود. اگر کسی میآمد در خیابانهای تهران راه میرفت، نه حالا فقط هم تهران، در خیلی از شهرهای دیگر، حتی در یک جاهایی از مشهد ما اگر کسی راه میرفت، احساس نمیکرد اینجا یک کشور اسلامی است، اینجا یک مردم مسلمانی زندگی میکنند. ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_مردم_قم
💻 Farsi.Khamenei.ir
راهبرد جریان باطل کتمان یا کمرنگکردن ایامالله است
رهبر انقلاب:
🔹راهبرد جریان باطل کتمان یا کمرنگکردن ایامالله است؛ راهبردش این است که نگذارد اینجور روزها، اینجور حادثهها زنده بمانند و نورافشانی کنند.
🔹از نظر جبهه باطل این ایام غالباً کتمان میشوند یا حتی به انکار هم میرسد.
● روز بیست و دوی بهمن کتمان میشود،
● روز سیزده آبان،
● روز نوزده دی،
● روز نه دی،
● روز بیست و نه بهمن قضیهی تبریز،
● روز تشییع شهید سلیمانی،
● روز تشییع شهید حججی،
اینها همه ایاماللهاند. اینها را میخواهند کتمان کنند.
🔹اینها هر کدام یک مشعلی هستند که از نظر جریان باطل باید خاموش بشوند، جریان باطلی که در مقابل شما، در مقابل این ملت، در مقابل این انقلاب قرار دارد این مشعلها را بر نمیتابد، اینها را باید نابود کند، مشعلها را خاموش کند.
🔴 انجام کار به لحظه و به هنگام
رهبر انقلاب :
🔹کار را به لحظه باید انجام داد . توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همهشان کشته شدند، اما در تاریخ اینها را مدح نمی کنند. چرا؟ چون دیر جنبیدند . شما که میخواستید خونتان را در راه امام حسین بدهید، چرا در اول محرّم، دوم محرّم نیامدید، یک کاری اقلاً صورت بدهید؟ آنجا میایستید تماشا میکنید، امام حسین به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت میآیید در میدان. این کار را به هنگام انجام ندادن این جور است. کار را به هنگام باید انجام داد. نباید غفلت کنیم از وظیفهای که عقل و شرع به عهدهی ما گذاشته. باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨یکی از اساتید:
دیروز سر کلاس به دانشجوها گفتم که زمان شاه وقتی یه ایرانی میخواست بره کرج نیاز به اجازه خاص داشت؛ چون خارجیها اونجا بودن! دانشجو باور نمیکرد...
خب بفرما اینم صوت و تصویر آقای هویدا بهایی، که بیش از ۱۳سال نخستوزیر محمدرضا شاه بوده!!
🌷🇮🇷🌷
✅ روش تدریس کشف تحلیلی سیال؛ رویکردی نو در نظام آموزشی
(با تمرکز بر علوم انسانی و معارف اسلامی)
📌قسمت نهم: فاصله گرفتن از روش حفظ محور
🔺یکی از روش های مطرح در تدریس، روش اکتشافی است. اثربخشی این مهارت در تدریس سبب ماندگاری، تعمیم پذیری و حفظ انگیزه آموزشی و پرورشی دانشجویان می گردد. طبق این مهارت، حافظه محوری و قطعی نگری مواد آموزشی کاملاٌ مردود است و دانشجویان با استقلال، تلاش فکری و عملی با هدایت مستمر استاد به اهداف دروس معارف می رسند. در این شیوه استاد کمتر به آموزش مستقیم می پردازد بلکه او ابزار و فنون پاسخ یابی را به دانشجو یاد می دهد و میدان اساسی در این شیوه از تدریس، تفکر انتقادی دانشجو می باشد. در این شیوه دانشجو مهارت های حل مسئله را فرا گرفته و می تواند پیام های معارفی را دسته بندی و تعمیم دهد یا نتیجه بگیرد. همچنین این شیوه سبب می گردد تا انگیزه دانشجو به پیگیری پیام های معارفی دوچندان گردد و از همه مهم تر این شیوه سبب خودباوری و استقلال فکری دانشجو می گردد (علیگلی، جعفر و ابوالفضل ساجدی، رشد خلاقیت و شاخص های آن در اسلام و روان شناسی، ص 334).
🔺در همین راستا یکی از ویژگی های بارز روش کشف تحلیلی سیال نیز، تکیه بر سبک تدریس تحلیل محور بجای حفظ محور است. همانطور که پیش از این گذشت در این روش، دانشجو به یک کنشگر و بازیگری فعال تبدیل می شود که در هیچ یک از مراحل چهارگانه یعنی 1)استخراج واژگان کلیدی، 2)کشف رابطه، 3) تحلیل و داوری و 4) موقعیت یابی مشابه مجبور به حفظ متون درسی نیست بلکه بصورت تحلیلی و میدانی بسوی توسعه و تعمیق مفاهیم درسی و آموزشی حرکت می کند. رهبر انقلاب یکی از ضروریات پیشرفت علمی را تقویت روحیه پژوهش و جویندگی در دانشجویان دانسته و می فرمایند: (یکی از موارد مهمی که باید در بحث تحول نظام آموزشی مدنظر قرار گیرد حذف فرهنگ حفظ محوری و تقویت روحیه تحقیق و تعمیق در علم و دانش است). در جای دیگر ایشان می گویند: (الان دانشهایی تدریس می شود که هیچ فایدهای به حال امروز و آیندهی این دانشآموز ندارد، ذهنیاتی است که یادشان هم می رود و در هیچ مسئلهی زندگی به آنها کمک نکرده و در پیشرفت علم موثر نیست). ایشان ضمن تاکید بر شناسایی و حذف این دست از رویکردها و محتواها، می افزایند: علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند و آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد. (دیدار معلمان با رهبر انقلاب، 21 اردیبهشت 1401).
ادامه دارد...
🖋حامد پوررستمی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران.
#کشف_تحلیلی_سیال
#جهاد_تبیین_علمی
https://eitaa.com/bikaraneh1
هدایت شده از کانال انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطره تکان دهنده سردار رادان از شهید ابومهدی المهندس
☑️به کانال انقلابی بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3861118976C7d082fd2da
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
🚨اخبار مرکز مدیریت
📢آثار منتخب سیزدهمین دوره جشنواره مردمی عمار
📃مادرانه: تهیه شده در معاونت فرهنگی حوزه خواهران
🔺مادر طلبه موفق دارای شش فرزند
🔺مجری و مشاور طرح: زاهره سادات میرجعفری
https://telewebion.com/episode/0x284724b
🔺کارگردان: امیر حسین صحرایی
🔹هر فیلم از زمان آغاز اکران تا ۲۴ ساعت بعد فرصت تماشا دارد. شما میتوانید در قالب بلیت اختیاری و حمایت مالی، از فیلمهایی که میپسندید حمایت کنید تا فیلمسازان به پشتوانه حمایت شما آثار بعدی خود را بسازند.
🔴لینک دسترسی جهت استفاده رایگان از فیلمهای جشنواره عمار:
AmmarYar.ir
#روابط_عمومی
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از روش شناسی اجتهاد | روشنا
🔳 دیده نمی شد!
◽️«در جلسه با مسئولین مختلف، حاج قاسم یک #گوشه ای مینشست که اصلاً #دیده_نمیشد. آدم گاهی اوقات میخواست بداند یا استشهاد کند، باید میگشت تا او را پیدا میکرد؛ خودش را #جلوی_چشم قرار نمیداد، #تظاهر نمیکرد ... از همه خصوصیات بالاتر، اخلاص او بود ... ماها #تمرین کنیم در خودمان اخلاص را» (رهبر انقلاب، ۱۳۹۸/۱۰/۱۸).
◽️روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔@ravesh_ejtehad