هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
◀️ حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
🔸دکترای علوم تربیتی (فلسفه تعلیم و تربیت) از دانشگاه فردوسی مشهد
🔸مدیر مجموعه مدارس امام رضا علیه السلام
🔸عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
🔸عضو هیئت مدیره مؤسسه خدمات مشاوره ای و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی
🔸رییس هیئت مدیره مؤسسه غیر تجاری اندیشه ورزان جوان شهر بهشت
🔸عضو متخصص کارگروه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی
🔸دبیر شورای علمی جشنواره ملی فعالیتهای دینی و قرآن معلمان ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
🔸طراحی مدل دبستان ابتدایی رشاد و راهبری مدیریتی آن
🔸عضویت در هیات اندیشهورز کودک و نوجوان حرم مطهر
🔸 از فعالان حوزه تعلیم و تربیت اسلامی
✅ کارنامه پژوهشی ایشون:
🔹تبیین عوامل مرتبط با نگرش دانش آموختگان به پدیده اشتغال (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد)
🔹یادگیری مبتنی بر پروژه؛ رویکردی موثر در تربیت دینی ,
🔹آینده آموزش عالی: دانشگاه های نسل چهارم ,
🔹نقش حجاب در سلامت روان
🔹رابطه استفاده از فناوری های نوین ارتباطی با عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
🔹بهره گیری از هوش معنوی در زمینه تربیت دینی (فرصت ها و چالش ها) ,
🔹بررسی «معنویت» در رویکردهای دینی مواجهه الگوهای «تربیتدینی» با «معنویت»
🔹تحول در تربیت دینی؛ ضرورت آموزش و پرورش معاصر
◀️ دکتر باغگلی یکی از نیروهای انقلابی خوش فکر، طراح و کارآفرین در حوزه آموزش و پرورش هست.
◀️ تنها نکته نگران کننده در بحث دکتر باغگلی ناشناخته بودن ایشون در بدنه مدیریتی وزارت آموزش و پرورش هست. حوزه مدیران وزارت یک حوزه تخصصی و تجربی هست که عموما صاحب نظر و پا به سن گذاشته هستند.
◀️ باغگلی اگر بتواند در بدنه مدیران وزارت جایگاه خود را تثبیت کند و مدیران را برای اجرای ایده ها، نوآوریها و ابتکاراتش سر خط کند میتوان شاهد یک ساختار تحول آفرین، انقلابی و کارآمد در شبکه آموزش و پرورش بود.
❇️ واقعیت این هست که آموزش و پرورش ما نیاز به خانه تکانی بزرگ در ساختار و محتوا دارد که امیدواریم باغگلی بتواند این تحول بزرگ را صورت دهد.
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
.
🔻 جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم
◀️ باغ گلی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش
🔹تمرکز موافقان و مخالفان عمدتا بر محور جوان بودن و بی تجربه بودن ایشان بود
🔸 تمرکز باغ گلی بیشتر بر مبنای تشریح کلیات برنامه خود بود که نکات برجسته اهداف و راهبردهای آن شامل موارد ذیل بود:
✅ متعهد به اجرای سند تحول آموزش و پرورش
✅ مخالفت جدی و قاطع به سند 2030
✅ نگاه تحول گرایانه در مدیریت آموزش و پرورش
✅ تربیت اسلامی و دینی
✅ توانمندسازی دانش آموزان جهت زیست مومنانه
✅ تربیت دخترانه و پسرانه
✅ تضمین کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی
✅ رتبه بندی معلمان و توجه به معیشت آنها
✅ ارتقاء سطح کیفی محتوای آموزشی
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 تولید و پخش مجموعه #مستند_پیک_راستان از سوی #شبکه_افق با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی
مجموعه مستند پیک راستان از سوی شبکه افق با همکاری معاونت #فضای_مجازی_هنر_و_رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تولید و پخش شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه، مجموعه ۹مستند پیک راستان با نگاهی متفاوت به زندگی برخی #علما و #روحانیون_معاصر پرداخته است.
این مجموعه در ۱۳ قسمت از ابتدای ماه مبارک #رمضان در شبکه افق در حال پخش است و به زندگانی روحانیونی همچون آقاتهرانی، ربانی، توکل، صادق نیا و... پرداخت.
این مجموعه به تهیه کنندگی " #یزدان_پرونده" از مبلغان رسانه ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه و سر گروه گروه تبلیغی رسانه ای 'محجا' بوده که به سفارش شبکه افق و همکاری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه تولید شده است.
💡 روابط عمومی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه
🌐 https://eshragh.ir/
🆔 @eshragh_dte
🌟عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تشریح کرد؛ ابعاد مختلف «زندگی در حال» با قرائت بودایی
dte.bz/owBBw
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
🌟عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تشریح کرد؛ ابعاد مختلف «زندگی در حال» با قرائت بودایی dt
ه گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، احمد شاکرنژاد در دومین جلسه دومین نشست از مجموعه نشستها و کارگاههای آسیبشناسی معنویتهای نوظهور با عنوان «نقد آموزۀ زندگی در حال در معنویتهای نوظهور» به ارائه بحث پرداخت و ضمن تبیین گرایش عرفانی موجود در معنویتگراییهایی جدید، بهعنوان مقدمه به تفاوت ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی (هندوئیسم و بودیسم) اشاره کرد.
وی ادامه داد: مفاهیم عرفانی در معنویتگراییهایی جدید اولاً خیلی سطحی و عامیانه و دم دستی شدهاند و ثانیاً هویت خود را از دست دادهاند و معلوم نیست به کدام سنت عرفانی تعلق دارند و پشتوانه و مبانی نظری آنها چیست؟ در واقع ممکن است بسیاری از این مفاهیم با سنت عرفانی تعلق داشته باشند که در مبانی خود اختلاف عظیم و پرنشدنی با اسلام داشته باشد، بنابراین ما نمیتوانیم به همین راحتی در فضای توحیدی خود از آنها استفاده کنیم.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح کرد: مشکل و آسیب بدتر این است که این مفاهیم، قرائتی کاربردی و بسیار دمدستی از آن مفهوم اولیه هستند، بهعنوان مثال بحث مدیتیشن با مراقبۀ عرفانی مشابه سازی میشود در حالی که میان آن دو دریایی جمعنشدنی وجود دارد.
وی عنوان کرد: اما زندگی در حال در واقع مفهوم و قرائتی بودایی است که تنها برداشتی سطحی و دمدستی از آن امروز مطرح میشود که به هیچ وجه آن عمق اولیه موجود در بودیسم را نیز ندارد.
شاکرنژاد ابراز کرد: در مقام خداشناسی، ادیان ابراهیمی به خدای واحد قائل هستند، همچنین وحی، نبوت و معاد جزء اصول دین مشترک همۀ آنها میباشد، اما در ادیان غیرابراهیمی به ویژه ادیان شرقی مانند هندوئیسم و بودیسم، مفهوم خدا، مفهومی فرعی است و بیشتر مانند آب برای ماهی یا هوا برای انسان است.
وی افزود: در هستی شناسی این ادیان، جهان یک کل یکپارچه و روح است که قوانینی دارد، در این میان فقط دستورالعملهایی به ما داده شده است که مبتنی بر آنها بتوانیم از مخمصه جسم و فردیتی که به آن گرفتار شدهایم، رهایی یابیم و به آن روح کلی بازگردیم که باید دانست تناسخ از همین جا نشأت میگیرد، بنابراین در این ادیان، تولید رنج دوباره است و ما برای رهایی باید هویت شخصی و جسم خود را از بین ببریم تا از چرخۀ تولید رها شویم.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: آیین بودا پا را از این نیز فراتر میگذارد و مدعی است باید ذهن را نیز از میان برد؛ هدف اصلی در این ادبیات، خاموشی است، از این رو میان این دو جهانبینی(ابراهیمی و غیرابراهیمی) به ویژه آیین بودا که در قرائتهای اولیه خود کاملاً مشرکانه بود، تفاوت بسیار وجود دارد.
وی ادامه به تبیین بودیسم به عنوان «بنیان قرائت عرفانی زندگی در حال» پرداخت و اضافه کرد: بنابراین آموزه زندگی در حال ریشههای قوی بودایی دارد.؛در آیین بودا ما انسانها رنج میکشیم و برای از این رنج باید منِ خود را کنار بگذاریم؛ در واقع بودا برخلاف آیین هندو به روحی که باید هویت خود را به آن پیوند بزنیم اعتقاد ندارد، بلکه معتقد است همه چیز توهم و ناخود است و اگر انسان به این مرحله از آگاهی برسی، از رنج رهایی مییابد.
شاکرنژاد مطرح کرد: از این دیدگاه بودا، تفاسیر زیادی ارائه شده است. فیلسوفی به نام ناگار جونه میگوید منظور بودا این است که هیچ چیزی در جهان واقعیت ندارد و همه چیز توهم است؛ در مقابل، مکتب یوگاچاره میگوید درست است که چیزی در بیرون وجود ندارد و همه چیز توهم است، اما واقعیت در ذهن ما وجود دارد، نه اینکه کلاً واقعیتی نداشته باشیم.
وی ابراز داشت: بعدها مکاتب عملیاتیتری به وجود آمدند که از این مفاهیم، راهکارهایی برای خاموشی ذهن ساختند؛ یکی از این مکاتب ذنبودیسم است؛ خود ذن شامل سه مکتب رینزای، سوتو و اوباکو میباشد که همه به دنبال ساتوری یا همان نیروانا و خاموشی ذهن هستند.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: یکی از این تکنیکها نشستن در ذهن (زازن) و به هیچ چیز فکر نکردن است و تکنیک دیگر شیکانتاز نام دارد؛ برخی از غربیها در دوران معاصر عصارۀ این آموزهها را گرفتند و بهعنوان یک تکنیک به مردم میفروشند.
وی عنوان کرد: آیین یوگا(هند) و ذن(ژاپن) دو آیین عرفانی هستند که در محل تولد خودشان نیز چندان موردتوجه نبودند، اما غربیها آنها را در قالب یک بستهبندی جدید به مردم میفروشند؛ این در حالی است که اصل این آموزهها و مفاهیم برای عموم مردم نبوده و بیشتر به کسانی تعلق داشت که به نوعی بریده است دنیا بودند و به آن تعلق خاطری نداشتند؛ در واقع غربیها یک اتفاق بسیار فرعی را که قرار بود در این عرفانها رخ دهد (یعنی حضور در لحظه) اخذ نموده و برآن تأکید بیش از حد نمودند.
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
🌟عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تشریح کرد؛ ابعاد مختلف «زندگی در حال» با قرائت بودایی dt
شاکرنژاد تصریح کرد: یکی از کسانی که این دیدگاهها را انتشار میدهد شخصی به نام اکهارت توله است که آثار مختلفش به زبان فارسی نیز ترجمه شده است و امروز در جاهای مختلف به ویژه ایران رونق بسیار دارد.
وی در ادامه به تبیین آموزههای مشابه با زندگی در حال(با قرائت بودایی) در سنت عرفان اسلامی پرداخت و گفت: این نوع زندگی در حال در سنت اسلامی فعل محسوب نمیشود، یعنی من و شما نباید این کار را انجام دهیم، بلکه ممکن است در لحظه چیزی برای ما حاصل شود، اما این انفعال است.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح کرد: بهطور کلی در سنت عرفان اسلامی چیزی به نام زندگی در حال وجود ندارد بلکه میتوان از چند آموزۀ مشابه نام برد؛ یکی از آنها آموزه حضور قلب است که باید هنگام نماز و زیارت حضور قلب داشته باشیم و بفهمیم چه میکنیم تا فیض را درک کنیم؛ این حضور در مقابل غیبت و پرداختن به غیرخداست که از سطوح فقهی تا سطوح عرفانی پیش میرود؛ امام خمینی(ره) در کتاب سر الصلوة درباره لایههای حضور عرفانی در نماز به خوبی توضیح میدهند.
وی تأکید کرد: مفهوم مرتبط دیگر، بحث وقت و مفاهیم همخانوادۀ آن مانند حال، مقام، ابنالوقت و... در سنت عرفان اسلامی است؛ چه عرفان عملی و چه عرفان نظری؛ شباهت آموزۀ زندگی در حال با قرائت اصیل بودایی (نه قرائت سطحی که امروز رواج دارد) با قرائت اسلامی از وقت این است که ما یک زمان آفاقی (مادی) و یک زمان انفسی و سرمدی داریم(این ایده تقریباً در تمام ادیان مشترک است).
شاکرنژاد عنوان کرد: از این نوع زمان در قرآن نیز سخن گفته شده است و اصولاً مفهوم زمان در قرآن پس و پیش است، یعنی گاهی اتفاقی در آینده رخ میدهد اما قرآن با فعل گذشته از آن سخن میگوید و گاه نیز هنوز اتفاقی رخ نداده، اما از فعل حاضر استفاده می شود.
وی بیان کرد: در عرفان نظری بحث پیچیدهتر می شود و از حضرات خمس سخن میگویند؛ در واقع این حضرات خمس عواملی مانند عالم ماده، عالم مثال، عالم ارواح و... هستند که میان شما و خداوند وجود دارند؛ این عوامل قوس صعود و نزول را تشکیل میدهند و هنگامی که انسان در حال سیر در این قوس میباشد، درمییابد که زمان این عوالم با یکدیگر متفاوت است، بنابراین ما یک نوع زمان نداریم و این زمان ربطی به ما ندارد؛ ما در نهایت موظف به انجام واجبات و نوافل هستیم، اما گاه در این میان خود خداوند میخواهد انسان را در زمان، از زمانی به زمان دیگر ببرد و اینگونه گاه بیاختیار پرده از جلوی چشمان ما کنار میرود.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نهایت به مقایسه و تطبیق این دو دیدگاه پرداخت و اظهار کرد: در سنت بودایی متأخر نوعی نگاه نیستانگارانه وجود دارد، ولی سنت اسلامی حقیقتگرایانه است؛ سنت بودایی در پی فرار از رنج برای کسب آرامش و لذت است، اما در عرفان اسلامی فرد فارغ از رنج و آرامش این مراحل را طی میکند تا خلیفۀ الله و اسم جامع شود، بنابراین در اینجا رنج کاملاً امری فرعی است.
وی گفت: در بودیسم متأخر، منفعت شخصی مطرح است، در حالی که در سنت عرفان اسلامی، اصل و اساس طی کردن کامل اسفار است و در این مسیر سالک به خلق بازمیگردد. بنابراین در اینجا هم دستاوردها و هم مسیر فردی نیستند و شما نمیتوانید به عدم تعالی دیگران بیتفاوت باشید.
شاکرنژاد عنوان داشت: مهمترین نکته این است که در مدل بودایی شما عملاً زمان سرمدی را متوقف میکنید، ولی در مدل اسلامی، زمان متوقف نمیشود، بلکه انسان به زمان قدسی راه مییابد و زمانش، زمان قدسی میشود.
وی یادآور شد: در مدل بودایی جدید که زندگی در حال را توجیه میکند، زندگی در حال فعل است، اما در عرفان ما «زندگی در حال» براساس آن مبانی که عرض کردم، فعل نیست، بلکه خداوند دریچهای را روی انسان بازمیکند، حال آدابی نیز در عرفان تبیین شده است تا هنگام باز شدن آن دریچه گمراه نشویم.
✨استاد #محمدرضاحکیمی:
کاملترین و مهمترین چیز در طول عمر انسان این است که بتواند #رضای_خدا را بدست آورد و رضای او در #رضایت_ولی اوست.
کسب رضاى حق به عمل حاصل مى شود اما شرط #صحت_عمل رضایت آل محمد صلی الله علیه و اله و سلم است.
و رضایت ائمه(علیهم السلام) و حضرت حجت(عج) در آن است که #مبانى و #معارف آنها را نشر دهیم و به آنها به طور #خالص باور داشته باشیم و #گدای_درخانه_دیگران نباشیم.
🏴🇮🇷🏴
وصیت علی شریعتی به حکیمی.pdf
136.5K
وصیت علی شریعتی به حکیمی
متن زیر، نامهای است که دکتر شریعتی با عنوان «وصیت شرعی» در آذر ۱۳۵۵ هجری شمسی خطاب به استاد محمدرضا حکیمی نوشته، و شش ماه قبل از فوتش شخصاً به دست ایشان رساندهاست.
هدایت شده از صحیفه نور امام خمینی (ره)
⛔️ همه درد و بلای ما این است که ما غربزده هستیم
🔹امام خمینی(ره): ما سالهای طولانی زیر بار غرب بودیم، زیر بار #آمریکا بودیم. اصلًا قلوبمان قلوب غربی است. متبدل شدیم به یک انسان غربی. همت کنید برگردید.
📆 ۱۵ اسفند ۱۳۵۷
✅ @Sahifeh_noor
🦋 🌼 چهار اصل مهمِ #مدیریت_وقت_درزندگی، از دیدگاه امام موسی کاظم(علیه السلام):🔻⬇️
🖌امام کاظم (علیه السلام) فرمودند:
""اِجْتَهِدُوا فِي أَنْ يَكُونَ زَمَانُكُمْ أَرْبَعَ سَاعَاتٍ
1⃣سَاعَةً لِمُنَاجَاةِ اَللَّهِ وَ
2⃣سَاعَةً لِأَمْرِ اَلْمَعَاشِ وَ
3⃣ سَاعَةً لِمُعَاشَرَةِ اَلْإِخْوَانِ وَ اَلثِّقَاتِ اَلَّذِينَ يُعَرِّفُونَكُمْ عُيُوبَكُمْ وَ يُخْلِصُونَ لَكُمْ فِي اَلْبَاطِنِ وَ 4⃣سَاعَةً تَخْلُونَ فِيهَا لِلَذَّاتِكُمْ فِي غَيْرِ مُحَرَّمٍ وَ بِهَذِهِ اَلسَّاعَةِ تَقْدِرُونَ عَلَى اَلثَّلاَثِ سَاعَاتٍ ،
لاَ تُحَدِّثُوا أَنْفُسَكُمْ بِفَقْرٍ وَ لاَ بِطُولِ عُمُرٍ فَإِنَّهُ مَنْ حَدَّثَ نَفْسَهُ بِالْفَقْرِ بَخِلَ وَ مَنْ حَدَّثَهَا بِطُولِ اَلْعُمُرِ يَحْرِصُ اِجْعَلُوا لِأَنْفُسِكُمْ حَظّاً مِنَ اَلدُّنْيَا بِإِعْطَائِهَا مَا تَشْتَهِي مِنَ اَلْحَلاَلِ وَ مَا لاَ يَثْلِمُ اَلْمُرُوَّةَ وَ مَا لاَ سَرَفَ فِيهِ وَ اِسْتَعِينُوا بِذَلِكَ عَلَى أُمُورِ اَلدِّينِ فَإِنَّهُ رُوِيَ لَيْسَ مِنَّا مَنْ تَرَكَ دُنْيَاهُ لِدِينِهِ أَوْ تَرَكَ دِينَهُ لِدُنْيَاهُ.
⬅️تلاش كنيد كه وقت شما چهار ساعت باشد: 1⃣ساعتي براي مناجات با خدا،
2⃣ساعتي براي كار زندگي،
3⃣ساعتي براي معاشرت با برادران و اشخاص مورد اعتماد كه شما را از عيب هايتان آگاه نمايند و از دل با شما خالص و يك رو باشند و
4⃣ساعتي كه در آن براي لذت هاي غير حرام خويش خلوت كنيد و با اين ساعت، براي سه ساعت ديگر نيرو مي يابيد.🌷
✔️ به خود تلقين تنگدستي و عمر دراز ننماييد؛چرا كه هر كس تنگدستي را به خود تلقين كند بخيل گردد و هر كس به خود عمر دراز را تلقين كند زياده خواه شود. براي خويشتن سهمي از دنيا قرار دهيد، به آن مقدار به خويشتن بدهيد كه حلال خواهد و جوانمردي را از بين نبرد و زياده روي در آن نباشد و با اين سهم از دنيا، براي كارهاي ديني ياري جوييد؛زيرا روايت شده است كه«از ما نيست هر كه دنيايش را براي دينش رها سازد يا دينش را براي دنيايش رها نمايد».☑️
📚تحف العقول عن آل الرسول صلی ال، ج 2، ص 409.🌺
┄┅═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧═┅┄
هدایت شده از علامه کرباسچیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 هجدهمین سالگرد وفات استاد...
🔰صاحبدلی به مدرسه آمد ز خانقاه
بشکست عهد صحبت اهل طریق را
گفتم میان عالم و عابد چه فرق بود
تا اختیار کردی از آن این فریق را؟
گفت آن گلیم خویش بهدر میبرد ز موج
وین جهد میکند که بگیرد غریق را 🔰
📢 تا دقایقی دیگر...
رونمایی از پروژه تاریخ شفاهی زندگی و زمانه علامه کرباسچیان
🎥 پخش زنده از آپارات موسسه فرهنگی علامه کرباسچیان:
https://www.aparat.com/Allameh_Karbaschian/live
هدایت شده از خانه خلاق و نوآوری اشراق
🔵 وبینار آموزشی «رهبری تیمهای کارآفرین فرهنگی» برگزار می شود
🔰 ثبتنام شرکت در این وبینار:
🌐 https://noavari.dte.ir/BxVVo
#وبینار
#فرهنگ
#کارآفرینی
#رهبری_تیم
#مدرسه_فناوری_فانوس
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔸به #مرکز_ملی_نوآوری_و_خلاقیت_اشراق بپیوندید:👇
❇️ سایت | ایتا | اینستاگرام | آپارات | فانوس
هدایت شده از قرآن و تربیت
#نهج_البلاغه
💧 فقَالَ سُبْحَانَهُ "وَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً كَثِيراً"، وَ إِنَّ الْقُرْآنَ ظَاهِرُهُ أَنِيقٌ وَ بَاطِنُهُ عَمِيقٌ، لَا تَفْنَى عَجَائِبُهُ وَ لَا تَنْقَضِي غَرَائِبُهُ وَ لَا تُكْشَفُ الظُّلُمَاتُ إِلَّا بِهِ.
🌟همانا قرآن دارای ظاهری زیبا و باطنی ژرف و ناپیداست، مطالب شگفت آور آن تمام نمی شود، و اسرار نهفته آن پایان نمی پذیرد و تاریکی ها بدون قران برطرف نخواهند شد
📘#خطبه_18
🔺🔺🔺🔺🔺
🏴 عرض تسلیت
✨انجمن علمی گروه اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، درگذشت مادر ارجمند سرکار خانم یحییآبادی دبیر پیشین انجمن را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض مینماید.
امیدواریم در ایام عزای اباعبدالله این مادر صالحه با حضرت زینب کبری س و اولیای طاهرین علیهم السلام محشور و همنشین باشند.
سال گذشته غم پدر و امسال غم مادر حتما بسیار سخت است روح این والدین گرامی را با ذکر فاتحه و صلواتی شاد نمایید. 🤲
وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
هدایت شده از خانه هنر طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 معرفی مستند
نام: بیتربیت
کارگردان :سید حسین امام جمعه
زمان : ۳۲ دقیقه
موضوع:
🔹بعد از انقلاب اسلامی دغدغه مندان کشور برای تغییر نظام تعلیم و تربیت غربی که در زمان پهلوی گسترش زیادی پیدا کرده تصمیماتی می گیرند و اقدام به نوشتن سندی برای تغییر و تحول در این حوزه میکنند.
🔸مستند بی تربیت در واقع هم گزارش کوتاهی از چگونگی رقم خوردن این تاریخ پرپیچ خم آموزش و پرورش در ایران قبل و بعد از انقلاب است و هم اهمیت بحث تربیتی که دیگر در مدارس دیده نمی شود و راه حلی که میشود از این مصیبت خارج شد است.
🔹درواقع مستند بی تربیت روایت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که راه حلی هست برای تمام مشکلات آموزش و پرورش اعم از غربی بودن و خالی از محتوای تربیتی.
🔸مقام معظم رهبری در بسیاری از جلسات و دیدارها نیز پیگیر به نتیجه رساندن این سند تحول بنیادین بوده اند ولی آنچه که در نهایت و در اجرا رقم خورده است اصلا مورد رضایت نبوده و نیست. ایشان جایگاه بسیار بالایی برای امر تربیت و مخصوصا نسل آینده قائل هستند و از طرفداران این سند هستند هرچند به گفته خود ایشان این سند هدف نیست ولی پلی است برای رسیدن به آنچه مد نظر است.
🔗دریافت مستند از لینک زیر👇
https://b2n.ir/bi-tar
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
#آموزش_نرمافزارهای_کمکپژوهشی
#پژوهش_آسان
🔰 نرمافزار پاکنویس(اهمیت درستنویسی برای پژوهشگران)
جناب آقای دکتر رضایی شریف آبادی
لینک دسترسی:
noorsoft.org/fa/Film/View/15311
◾️بهرهمندی از نرمافزارهای کمک پژوهشی...
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از رحا مدیا
#چار_چوب
🔘 ول کن این درسها را
❇️ درس خواندن برای مجتهد شدن لازم است؛ البتّه من نمیگویم همه باید مجتهد بشوند در واقع یک واجب کفائی است
❇️ یک عدّه هم ممکن است نیاز به مجتهد شدن نداشته باشند، امّا برای فراگیری معارف اسلامی اجتهاد لازم است.
❇️ طلبهی روشنفکر امروزی حق ندارد بگوید که «آقا، ول کن این حرفها را، [این] درسها را»؛ نه، باید درس خواند؛ بیمایه [فطیر است].
❇️زمان مبارزات که ما مثلاً مکاسب میگفتیم، کفایه میگفتیم، بعضی از طلبههای پُرشور داغ دُور و بَر ما بودند در مشهد که واقعاً هم مبارزه میکردند.
❇️ [امّا] گاهی میشنفتم میگویند «آقا، این چیست؟»؛ من به آنها میگفتم اگر [این بحثها را] نکنید، بعد نمیتوانید به درد نظام اسلامی بخورید.
❇️ نمیتوانید استفاده کنید، نمیتوانید به مردم چیزی یاد بدهید. این است که درس خواندن، یک مسئله است.
🎤 امام خامنه ای، ۱۸ /۰۲/ ۱۳۹۸
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 خدمات کانال و صفحه جامعه فعالان تربیتی فتح الفتوح برای فعالان و دغدغهمندان عرصه تربیت 💠
✔️ انتشار محتواهای تربیتی
✔️ معرفی مجموعههای موفق تربیتی
✔️ تبیین طرحهای موفق تربیتی
✔️ اطلاعرسانی دورههای آموزشی و توانمندسازی
و ...
💢 لطفا جامعه فعالان تربیتی فتح الفتوح را دنبال و به دوستان خود معرفی کنید 💢
🔰 کانال ایتا ؛
🆔 Eitaa.com/fatholfotooh_net
🔰 صفحه اینستاگرام ؛
🆔 instagram.com/fatholfotooh_net?utm_medium=copy_link
🔰 نشانی سایت ؛
🌐 www.fatholfotooh.net
هدایت شده از طرح « رشد علمی »
📚 *مجموعهی سه جلدی کتابچهی بیانات رهبر انقلاب با موضوع زنان*
شامل کتابچههای🔻
📘 با محبت و مدارا: نگاهی به اهمیت مسئله حجاب و راهکارهای ترویج و تبیین آن از منظر رهبر انقلاب اسلامی
📒 آبروی انقلاب: اهمیت فراگیری علوم دینی توسط بانوان در نظام اسلامی
📗 افتخار جمهوری اسلامی: علم آموزی و تحصیل زنان در بیانات رهبر انقلاب اسلامی
🛒 خرید به صورت تکی و عُمده (همراه با 10 تا 30درصد تخفیف) از فروشگاه دفتر قم موسسه انقلاب اسلامی (ارسال به سراسر کشور)
☎️ جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۷۰۲۸۵۲ تماس حاصل فرمایید. (از ۸ صبح تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ شب)
📲 نسخه PDF این جزوات هماکنون در Khamenei.ir قابل دسترسی است.
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از نو+جوان
📚 *کتاب تابستان*
😢 تو کتاب خوندن تنبلی نکنین که از تنبلیهای پرخسارته!
😎 #تابستان_تعطیل_نیست
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
@Nojavan_Khamenei
هدایت شده از نو+جوان
*عمقی، کابردی، فایدهمحور*
😍 آقا در سخنرانی تلویزیونی ۱۴خرداد از درسهای بیفایده و وقتگیر مدارس گفتند و بر لزوم تحول آموزشی تاکید کردند.
*🤔 نو+جوان از شما پرسید که چطور میتوانید در این تحول اثرگذار باشید؟ و اینکه چه پیشنهاداتی برای مفید و کاربردیشدن آموزشها دارید؟*
🌹 برخی پاسخهای ارسالی شما:
🔻 اسراء
پیشنهادم اینه که تو زمان تدریس در مدرسه روزها و مسئولیتهایی اختصاص داده بشه به جوانان.
و اینکه یه درسهایی که خیلی نیازش احساس میشه درمورد وظایف اینده است مثلا همسرداری فرزند داری و... اینان که کاربردیان. یه سری درسها هستن که واقعا نیازن مثلا کارافرینی ولی چون توی کنکور نیست مدرسه ما از این وقت به درسای دیگه میده.
🔻 درزی
به نظر من درس هایی که ما در دبستان و متوسطه می خونیم کاربردی نیستن؛ خیلی از درس ها رو از یاد می بریم، و بقیه هم به درد ما نمی خورن. اگر همون طور که آقا در یکی از سخنرانی هاشون گفتن دروس پایه رو به ما تدریس کنند ممکنه بیشتر به کارمون بیاد.
🔻 بینام
به نظر من دانش آموزی که قصد تحول محیط آموزشی خودش رو داره اول باید در وجود خودش تحول ایجاد کنه. درحال حاضر که ما دسترسی مستقیم به عوامل آموزشی نداریم تا بتونیم با نظرات و پیشنهادات در مورد مبانی آموزشی برای تحول قدم برداریم، باید در وجود خودمان و همکلاسی ها و هم مدرسه ای ها این تحول رو ایجاد کنیم و از همین دروس که صرفا حفظ می شوند، درس هایی فایده محور که به درد زندگی بخوره بیاموزیم.مثلا از تاریخ عبرت، از ریاضی نکات قابل تامل در زندگی، از علوم درس خداشناسی، از ادبیات درس خوب و دلنشین سخن گفتن رو بیاموزیم و با دیگران به اشتراک بذاریم. و در حد توان خودمون درس ها رو فایده محور کنیم...
🔻 بینام
ما باید درس امام زمان شناسی را راه اندازی کنیم که دانش آموز امام زمانش را بیشتر بشناسه و حتی اگر در قسمتی از روز یاد امام زمانش نیست در مدرسه که مکانی مقدس هست یادی از امام زمانش کند که با پرورش دانش آموزان انشاءالله حکومت شیعه قویتر شود و ظهور زودتر محقق شود.
🔻 یازینب(س)
به نظر من باید برنامه گذاشته بشه صدا وسیما میتونه یه عده کارشناس های حرفه ومؤلف کتاب های درسی وچند تا دانش آموز بیاره ویه برنامه ۱۰یا۱۵قسمتی بزاره ودرباره کتاب های درسی وطریقه درس دادن معلما و... صحبت بشه درآخر نظر سنجی بین هرسه گروه گذاشته بشه بعد ۲ تابرنامه برای جمع بندی نظر ها گذاشته بشه مسئولین آموزش پرورش هم از این برنامه استفاده کنن وطبق اون بازم با کارشناسا بشینن وتصمیم بگیرن راهکار های عملیاتی بدن وعملیش کنن
🔻 بینام
به نظرم در مورد آموزش خیلی ابعاد وسیعی وجود داره ک باید اصلاح بشه . اینجور نیست که فقط کتاب باید درست بشه یا کنکور رو بردارن یا نوع تدریس معلم یا صرفا نگاه به درس خوندن دانشآموز باشه
اگر همه اینها با هم توجه شد تاثیر گذار خواهد بود! بعضی از کتابها کتاب خوبیَن و مطالب خوبی دارن اما نوع ویرایش بدی دارن و همینطور نوع تدریس بدی! بعضی وقتا سوالات امتحانات بهگونهای طرح میشه که حفظیه و فرد اگه مفهومی پاسخ بده ، صحیح کننده نمره نمیده...
🔻 یازینب کبری(س)
بعضی از دروس معلما متخصص نیستن برای همین بچه ها به هیچ نتیجه ای نمیرسن چون به جواب سوالاشون نمیتونن برسن بعضی وقتا هم متأستفانه اخلاق معلم خیلی تودرس دانش آموز مؤثر هست نباید جوری باشه که بچه ترور شخصیتی بشه مقابل دوستانش وهمکلاسی ها اینم یه مشکلی هست که توبعضی مدارس حتی نمونه دولتی هم هست...
🔻 محمد
سلام به نظر من که امسال کنکور دارم و رشته ام هم انسانی هستش واقعا تاسف میخورم که باید توی کنکور فقط مباحث رو حفظ کنم و فرقی نمیکنه که درسش دینی باشد یا جامعه شناسی فقط حفظ مطلب مهمه. برای مثال من برای خوندم کتاب دین و زندگی خیلی تاسف میخورم که دین که به این زیبایی و جذابی و شور انگیزی هستش رو اینقدر بد تدوین شده و اصلا جذاب نیست ولی دین خیلی خیلی جذابه و این کتاب باعث دوری بچه ها از معنویات میشه.
🔻م.م
سلام الو 😁 اگه ملاک مون نمره نباشه، دیگه به هر درسی به اندازه ی ارزشش اهمیت میدیم و وقت میذاریم.
خداوکیلی بعضی درسا رو صرفا باید درحد امتحان ترم واسشون وقت بذاریم م😅 یه چیز دیگه
خدای نکرده بی حوصلگی یا تنبلی و... خودمون رو پشت سپر کاربردی نبودن دروس قایم نکنیم
از فردا هرکی هر درسی رو توش ضعیفه میگه اینننن درررسسس کاربردی نیستتت!😉
➖➖➖➖➖➖➖
👈 *از شما دعوت میکنیم در این بحث شرکت کنید و نظرات خود را از طریق @alo_nojavan برای ما بفرستید...*
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
هدایت شده از منابعی برای فقه تربیت
روش شناسی استنباط آموزه های تربیتی.pdf
1.33M
✅ #روششناسی استنباط آموزههای تربیتی (#تربیت_اسلامی)
🔹نویسنده: استاد #اعرافی
🔹هر چند ابواب مختلف فقهی از روشهای مشابهی برخوردار هستند، اما هر یک نیز از اختصاصات منهجی برخوردارند. در این پژوهه که به قلم آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزههای علمیه به نگارش در آمده است، به برخی از اختصاصات روششناسی یکی از ابواب فقهی اشاره شده است.
🔸 کانال روششناسی اجتهاد (روشنا)
☝️☝️☝️این صوت از استاد حبیبی در بررسی اجمالی مواجهه حوزه با علوم انسانی و خطر روشنفکران حوزوی برای دوستانی که دنبال مباحث علوم انسانی و فقه تربیت هستند مفید است
نقد جریان روشنفکری دینی و نتیجه آن در جهت گیری.mp3
7.36M
رابطه دين با علوم انسانی . جلسه هجدهم .نقد جریان روشنفکری دینی
#صوت #درس #جلسه_18 #علم_دینی #نقد_جریان_روشنفکری_دینی #استادحبیبی
هدایت شده از اخبار و تحلیل نخبگانی
💠تمدید مهلت ثبت نام رقابت های علمی نخبگانی کشوری تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
🔴 با توجه به اتمام مهلت ثبت نام رقابت های علمی نخبگانی کشوری، و تقاضای علاقه مندان به شرکت در این رقابت ها ، کمیته اجرایی مهلت ثبت نام را تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ تمدید کرد.
🟠 لازم بذکر است زمان ثبت نام، دیگر قابل تمدید نیست.
🔵 متقاضیان از طریق سایت حوزه علمیه خراسان
https://www.hozehkh.com/OneEntry.aspx?entryID=40808
ثبت نام کنند
🟢 (البته طلاب غیرخراسانی باید ابتدا از این طریق
https://profile.hozehkh.com/fard/add?returnurl=http://www.hozehkh.com
شناسه و رمز برای ثبت نام دریافت کنند)
دبیرخانه رقابت علمی نخبگانی:
https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
@reghabat_elmi