eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
483 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
4هزار ویدیو
1.1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از گزیده های حاج قاسم
13.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲تیزر مستند محاصره ۳۶۰ درجه 📺زمان پخش جمعه ساعت ۲۳ شبکه یک سیما
💢 گفتگوی آیت الله سید رضی شیرازی با آیت الله خویی در مورد خروجی حوزه حدود سي سال پيش به مناسبت فوت مرحوم آقا ميرزا عبدالهادي شيرازي، به عتبات مشرف شدم. خدمت آيت‌الله خويي رسيدم. در اين باره با ايشان، صحبت مفصّلي كردم. از جمله: از ايشان سوال كردم: فايده حوزه چيست؟ ايشان با تعجب پرسيد: «اين چه سوالي است.» اشاره كرد به آقا سيد علاءالدين بحر‌العلوم، كه در آن جلسه حضور داشت و گفت: «فايده‌اش، تربيت دهها نفر مانند ايشان و نوشتن كتابها وتقريرها و ...» گفتم: پاسخ سوال من داده نشده. با اين همه كه فرموديد، ما چند نفر داريم كه بتواند اسلام را در دنيا، به صورت منطقي و درست تبليغ كند؟ فرمود: «زياد هستند.» گفتم: «ممكن است نام ببريد.» فرمود : «آقا سيد محمدباقر ، شيخ محمدرضا .» ايشان، ديگر اسم كسي را نبردند. گفتم: آيا اين افراد را برنامة‌ حوزه تربيت كرده است، يا خودشان انگيزه داشته‌اند؟ فرمود: «خودشان برنامه داشته‌اند.» گفتم: كار خوبي كرده‌اند؟ فرمود: «بله» گفتم: پس چرا شما آن را تعقيب نمي‌كنيد؟ فرمود: «نمي‌شود» گفتم: شما آقاي را مي‌شناسيد؟ فرمود: «بله، از رفقاست.» گفتم: ايشان در قم همين روش را دارند. ايشان افرادي را كه پاسخگوي نياز زمان باشند، تربيت مي‌كند، به جاي متخصص شدن در فقه و اصول گفت: « ايشان تك است و خود را تضحيه كرده است.» گفتم: پس ما از نجف مأيوس باشيم. فرمود: «نه. من به سهم خود، حاضرم هرچه را شما بگوييد، انجام دهم؛ ولي، مانعي وجود دارد و آن، متقدسين هستند. يك وقتي ما خواستيم يكي از همين افرادي را كه اهل تحقيق و نوشتن مقاله دربارة مسائل روز بود، [منظور ايشان آقاي محمدتقي بود] كمك كنيم و مورد توشيق قرار بدهيم، مورد اعتراض برخي از اين متقدّسين واقع شديم، به طوري كه گفتند: سهم امام را در ترويج غيرفقه و اصول به كار مي‌برد!» 🌿 👈 چهار توصیه آیت الله سید رضی شیرازی به حوزه علمیه و طلاب ♦️ کانال حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
هدایت شده از مدیریت آموزشی تربیتی
15.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📶 آماده‌اید برای اینکه با برنامه‌های دانش‌آموزان ژاپنی همراه بشید؟ 🎥 در این نماهنگ، برنامه یک روز دانش‌آموزان در مدرسه را ببینید. ☑️ در این سبک، بچه‌ها چقدر مهارت زندگی کردن یاد می‌گیرند؟ . .
📺مجموعه نهالی برای فردا 🎞️قسمت "تربیت دینی و اخلاقی" 🔍موضوع و اخلاقی در نظام آموزشی ما، مسئله ای چالش برانگیز است که با توجه به واقعیات موجود، رویکرد آموزش و پرورش به این موضوع و نوع تالیف کتب دینی و قرآن مدارس، متاسفانه اهداف مورد نظر نظام آموزشی در این زمینه، محقق نشده است. 💡طرح فهم قران، طرحی است برای قرآنی کردن فضای آموزش و پرورش که تحت شش دوره ی رشد(دریافت شده از منظر قرآن)، انجام می پذیرد. سه دوره از این شش دوره، فردی و سه دوره ی دیگر اجتماعی است. 💡در این مستند شاهد روایت تفکر تغذیه کننده ی این طرح و شیوه ی اجرای آن هستیم. معلمان قرآن در این مستند، بخش هایی را با تعیین هدف و نکات آموزشی شرح می‌دهند. 📌برای تماشای این قسمت از مجموعه مستند" نهالی برای فردا" به لینک زیر مراجعه کنید aparat.com/v/zKqIW 🔰 https://eitaa.com/ali_fatemipour °❁°═━═━°❁°
هدایت شده از راهنمایی رساله 🇵🇸
طرح های همایتی.m4a
35.5M
گزارش صوتی نشست وبیناری دبیر محترم دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی ✅سوالات پاسخ داده شده 1. حمایت دبیرخانه از طرح های پژوهشی چه مقدار است؟ 2. آیا پایان نامه های سطح سه و چهار هم مورد حمایت قرار می گیرند؟ 3. مدت زمان تصویب طرح را اعلام کنید و آیا به سرنوشت طولانی مدت مضوعات پایان نامه مبتلی خواهد شد؟ 4. آیا حمایت از طرح ها شامل مقاله هم می شود؟ 5. آیا موضوعاتی که مصوبه قطعی دبیرخانه نیست مورد حمایت قرار می گیرد؟ 6. چند طرح از سوی یک نفر مورد حمایت دبیرخانه قرار می گیرد؟ 7. آیا دبیرخانه به المقربون هم سابقون و یا السابقون هم المقربون توجه دارد یا نگاه یکسان به همه طرح ها خواهد داشت؟ 8. آیا کتابی که قبلاً تالیف شده مورد حمایت قرار می گیرد؟ 9. چه راهکاری برای جلوگیری از انتخاب چندین نفر از یک موضوع مصوب دارید؟ 🌐لینک کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه البرز در ایتا: https://eitaa.com/pazhoohesh_alborz/1 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 ✅لطفاً معرفی کانال فراموش نشود. ✅ ارسال متن پیام همراه با لینک باشد. https://eitaa.com/myganj 🌸 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🗂 مرور پرونده 🌀 درآمد: https://eitaa.com/manahejj/3993 🌀 پرونده تصویری و کلیپ‌ها: aparat.com/playlist/1004775 🌀 تیزر مصاحبه با آیت الله شب زنده دار https://eitaa.com/manahejj/3972 🌀 تفکیک ساحت «مبارزه برای تحول» از ساحت «علم آموزی» https://eitaa.com/manahejj/3995 🌀 تغییر کتب درسی، بهانه‌ای تازه برای جنجال جریان «تحول‌شعار» https://eitaa.com/manahejj/3996 🌀 مهم‌تر از تغییر کتب درسی https://eitaa.com/manahejj/4025 🌀 سابقه و چیستی تحول متون درسی حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/manahejj/4028 🌀 ضرورت ترسیم «الگوی تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه» https://eitaa.com/manahejj/4031 🌀 مسیر درست تحول کتب درسی https://eitaa.com/manahejj/4032 🌀 کدام کتاب باید جایگزین شود؟ https://eitaa.com/manahejj/4035 🌀 حفظ نقاط قوت، لازمه ی هر تحول موفق 🔢 در چهار قسمت: https://eitaa.com/manahejj/4039 https://eitaa.com/manahejj/4043 https://eitaa.com/manahejj/4051 https://eitaa.com/manahejj/4077 📌 این پرونده همچنان باز است و ادامه دارد... ✅ با مناهج همراه باشید @Manahejj
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
11.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 لزوم تدبیر برای آینده‌ای که فرزندانتان را در خانه‌هایتان در مشت می‌گیرند 📝 آینده‌ای که محقق شد، اما مطالبات برآورده نشد! 🎥 امام حوزه 🔸 ما هم با این دردسرهایی که ملاحظه می‌کنید، ایستاده‌ایم برای اینکه آن آینده را، امروز تأمین کنیم؛ اگر نکنیم، اثر سوء این عمل ما آن روز خواهد بود. ما مسئول خواهیم بود. باید این فکر را در حوزه نهادینه کنید. ♨️ هم مدیران حوزه، هم شورای عالی حوزه، هم بزرگان حوزه، هم حضرات مراجع باید این را بدانند و به این توجه کنند که ما امروز باید به فکر حوزه‌ی قم یا اصفهان یا مشهد یا بقیه‌ی شهرها در بیست، سی سال آینده باشیم. سی سال آینده یعنی چه؟ یعنی دنیایی که احتمالاً هیچ شباهتی با امروز ندارد... آن روز ای بسا صاحبان افکار گوناگون، مکاتب گوناگون، نحله‌های منحرف، صاحبان اغراض فاسده بتوانند خیلی آسان فرزندان شما را در خانه‌هایتان در مشت بگیرند، در تصرف بگیرند؛ شما هم هیچ کار نتوانید بکنید. فکر آن روز را حوزه‌ی علمیه باید بکند. مسئول، حوزه‌ی علمیه است. ✅ مسئول دینداری مردم، روحانیت است. روحانیت هم مولود و ساخته‌ی دست حوزه‌ی علمیه است. با این نگاه مسئولیت را بسنجید؛ 🔻 این جوری توزین بکنیم مسئولیت را، تا بفهمیم بر دوش ما، بار سنگینی که هست، چیست. 📌 مطالعه بیشتر: https://eitaa.com/manahejj/4671 @Manahejj
🔰 نشست تخصصی آنلاین «تعارضات نوجوان با خانواده؛ چرایی و چگونگی پیشگیری و درمان آن» 🌀 ویژه طلاب سطح سه مشاوره اسلامی و مطالعات خانواده و عموم علاقه‌مندان 🔹مشاهده آنلاين: dte.bz/eett 🇮🇷 مؤسسه‌آموزش‌عالی‌حوزوی‌علامه‌مجلسی 🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🌹 کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها» منتشر شد 🔹 روح الله بابایی، رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد؛ 📝 مرسلات: dte.bz/625mo 📝 خبرگزاری کتاب ایران: dte.bz/625ib 📝 باشگاه خبرنگاران: dte.bz/625yj 📝 خبرگزاری ابنا: dte.bz/625ab 📝 خبرگزاری ایکنا: dte.bz/625iq 📝 خبرگزاری موج: dte.bz/625mj 📝 خبرگزاری حوزه: dte.bz/625hw 📝 خبرگزاری بسیج: dte.bz/625bj 📝 صاحب نیوز: dte.bz/625sa 📝 ندای اصفهان: dte.bz/625ne 🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
علیه السلام 📚فرسان الهیجاء زندگینامه یاران حضرت سیدالشهداء علیه السلام «به همراه شمس الضحی در ذکر و ارادت سر حضرت سید الشهداء علیه السلام» ✍ شیخ ذبیح الله محلاتی 📌نو _ فارسی _ گالینگور_ ۱۰۰۸صفحه ٪۵۰ تخفیف⬅️ ۱۰۰ هزار تومان👌 ‼️قیمت ناشر ۲۰۰ هزار تومان ⤵️توضیح محتوای کتاب: 💥فُرْسانُ الْهَیْجاء (به معنای سواران نبرد) کتابی در دو جزء به زبان فارسی تألیف ذبیح‌الله محلاتی است. این کتاب، با نام کامل فُرْسانُ الْهَیْجاء در شرح حالات اصحاب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام شرح حال ۲۳۰ تن از از اصحاب امام حسین(علیه السلام) است که در کربلا و پس از واقعه عاشورا در بصره و کوفه به شهادت رسیدند. مؤلف، شرح حال شهدا را از کتب قدیم و جدید جمع‌آوری کرده و به‌ترتیب حروف الفبا آورده است. 🔸جزء اول که در سال ۱۳۴۸ق پایان یافته، شامل ۱۴۰ تن از اصحاب حسین بن علی(علیه السلام) است که به ترتیب حروف الفبا از ابو ثمامه صائدی تا عمار بن حسان طائی است. 🔹جزء دوم هم حاوی احوالات ۹۰ نفر از اصحاب امام است که از عمار بن ابی سلامه همدانی آغاز شده و به یزید بن مهاجر پایان می‌یابد. 🔸کتاب دارای بخش «خاتمه» است که در آن شرح حال محمد بن حنفیه را آورده و قسمتی هم با نام «تتمه نافعه» تشکیل داده که ماجرای مختار و رساله شمس الضحی پیرامون ورود سر امام حسین(علیه السلام) به مجلس یزید در آن آمده است. آی دی جهت سفارش کتاب👇 🆔 @sefareshe_ketab بوستانی ها پیشتاز باشید☝️ •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• ☑️ @boostan_ketab_toolab