eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
فهرست نشریات علمی-پژوهشی حوزوی تا خرداد1400.pdf
605.9K
━━❀•✨💎✨•❀━━ 💎 فهرست نشریات علمی- پژوهشی حوزه‌های علمیه ━━❀•✨💎✨•❀━━ @pajoohesh_esfahan ━━❀•✨💎✨•❀━━ 🔰@hawzah_khaharan_qom حوزه علمیه خواهران استان قم
هشت گام اساسی برای پيشبرد پايان نامه نويسی و توليد مقاله.pdf
1.95M
❇️📌هشت گام اساسی برای پيشبرد پايان نامه نويسی و توليد مقاله 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
28.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻نحوه خرید مجازی کتاب از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 🔹️با توجه به سوالات مکرر طلاب در خصوص چگونگی خرید کتابها، علاوه بر فیلم بارگزاری شده در کانال، چگونگی خرید مجازی با استفاده از این کلیپ برای طلاب میسّر می‌گردد. 📌با حضور ۲۸۰۰ ناشر داخلی و خارجی (۱۷۰۰ ناشر به شکل حضوری و ۱۱۰۰ ناشر به شکل مجازی) و عرضه بیش از ۱۱۲ هزار عنوان کتاب 📆 زمان: از چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت تا شنبه ۳۱ اردیبهشت - از ساعت ۱۰ تا ۲۰ 🏢مکان حضوری: مصلی امام خمینی (ره) تهران 👈سامانه مجازی: https://book.icfi.ir/ @hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران قم
✅ سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران» 🔴برگزارکننده: معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران ✔️ با حضور: خانم دکتر فتحیه فتاحی زاده؛ استاد تمام و پژوهشگر برتر دانشگاه الزهراء (س) 📅 زمان: یکشنبه ۱۴۰۱/۲/۲۵ ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ 👈 لینک ورود به نشست: http://vroom.ut.ac.ir/farabi21 ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺فرار از تکالیف یا برنامه‌ریزی؟﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/8Iase 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
اپلیکیشن نمای جوانی بانک جامع محتوایی جمعیت و فرزندآوری --------- با نصب یک اپلیکیشن 1️⃣ به حجم زیادی از محتوای جمعیتی دسترسی پیدا کنید؛ 2️⃣ محتوای خود را در دسته بندی های زیر مشاهده کنید؛ ✅ دسته بندی های مناسبتی ✅ دسته بندی های موضوعی ✅ دسته بندی های قالبی ✅ دسته بندی مجموعه های تولید کننده 3️⃣ محتواهای تولید شده خود را، با اسم خودتون با دیگران به اشتراک بگذارید؛ 4️⃣ ایده ها و تجربیات خود را به اسم خود با دیگران به اشتراک بگذارید؛ 5️⃣ از ایده ها و تجربیات دیگران مطلع شوید؛ 6️⃣ و... این نرم افزار به اسم هیچ مجموعه ی خاصی نیست و متعلق به همه کنشگران و فعالان است -------- دانلود از مایکت🔽 https://myket.ir/app/com.puzzley.namyejavani117083 دانلود مستقیم 🔽 https://zaya.io/o7kqg
💢 مدرسه بهاره فقه تربیتی: فصل دوم «فقه تربیتی و نیازهای تربیتی جامعه اسلامی» ✅ با حضور و اشراف علمی حضرت آیت الله اعرافی 🔹 ویژه طلاب و دانشجویان ارشد رشته‌های مرتبط. 💻 جلسات به صورت غیر حضوری(مجازی) برگزار می‌گردد. 🔻 مزایا: 🔹 صدور گواهی معتبر؛ 🔹 ارایه بسته محتوایی دیجیتال؛ 🔹 راهنمایی پایان‌نامه شرکت کنندگان و مشاوره علمی برخط. 📆 ثبت‌نام: 15 فروردین تا 15 اردیبهشت 📳 ثبت‌نام و پاسخگویی: 09053550619 02537748540 ⭕️لطفا تماس در ساعت اداری. ♨️ ثبت‌نام در دوره برای شرکت‌کنندگان در مدرسه پاییزه و معرفی شدگان از مؤسسات همکار (لوگوی آنها در پوستر هست)، رایگان است. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🌐کسب اطلاعات بیشتر: ▶️https://b2n.ir/q14069 💠کانال مدرسه مجازی در ایتا و دریافت پیشنهادات: ▶️ @feqhe_tarbiati ▶️https://eitaa.com/feqhe_tarbiati
00.07.17 آیت الله اعرافی.mp3
7.23M
شرکت در مدرسه بهاره فقه تربیتی چه فایده‌ای دارد؟ 🔸فقه تربیتی یعنی چه؟ 🔸فقه تربیتی در پی چه چیزی است؟ 🔸 پاسخ این پرسش‌های و دیگر نکات بسیار مهم که دانستنش برای شرکت کنندگان در مدرسه بهاره لازم است در: اولین جلسه تدریس استاد اعرافی در مدرسه پاییزه فقه تربیتی را گوش دهید‼️ 💠@feqhe_tarbiati
هدایت شده از استاد علیرضا اعرافی
46.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ «چهارسوق»، شبکه فعالان تحول‌خواه تعلیم و تربیت است برای شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان معلمان، دانشجویان، مدیران، فعالان فرهنگی، مدارس، مؤسسات، اهالی رسانه و حتی دانش‌آموزان و والدین دغدغه‌مند در حوزه تعلیم و تربیت. ✍️ نسل جدید معلمان، محیط‌های یادگیری را با روش‌های ابتکاری و دوست‌داشتنی مدیریت می‌کنند. مجموعه‌های نوپا، با نوآوری‌های جذاب روش‌های تربیت و یادگیری را کارآمدتر کرده‌اند. پژوهش‌گران و متفکرینِ دغدغه‌مند، به دنبال یافتن پاسخ‌های مؤثر برای مسائل نظام تعلیم و تربیت هستند. ✍️ «چهارسوق» در سال ۱۳۹۲ توسط جمعی از معلمان و فعالان حوزه آموزش برای ارائه تجارب بومی تعلیم و تربیت در قالبی شایسته و تأثیرگذار متولد شد. شعار چهارسوق، «هم‌افزایی برای تحول در آموزش» است؛ یعنی «شناسایی، شبکه‌سازی و توان‌مندسازی فعالانی که در حال شکل‌دهی به تجربه‌ها و نظریه‌های بومی تعلیم و تربیت هستند». 🎥 فیلم حاضر سخنرانی حضرت آیت‌الله علیرضا اعرافی در سیزدهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق در تاریخ 1401.01.30 می‌باشد. سایت مؤسسه اشراق و عرفان ▶️ eshragh-erfan.com •┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈• کانال استاد علیرضا اعرافی ▶️ @alireza_arafi •┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈• سایت چهارسوق ▶️ www.chaharsoogh.ir
برنامه آموزشی مدرسه مجازی فقه تربیتی فصل دوم‌.pdf
209.2K
💢برنامه درسی مدرسه بهاره فقه تربیتی 🔹عنوان دروس 🔸نام اساتید 🔹زمان اجرا 🔶جلسات به صورت مجازی و برخط (آنلاین) برگزار می‌شود. 🔷به عزیزانی که در همه جلسات حضور مجازی داشته باشند، مدرک شرکت در دوره داده خواهد شد. 🔶در برخی جلسات، امکان حضور برای علاقه‌مندان وجود دارد؛ اما لزومی به حضور نیست و شرکت مجازی کفایت می‌کند. 🔷جلسات در همین کانال بعد از مدتی بازگزاری خواهد شد. 🔶در جلسات برخط (آنلاین) امکان پرسش از استاد وجود دارد. 🔷ان شاء الله 💢اولین مدرسه مجازی فقه تربیتی 💠@feqhe_tarbiati
💢مدرسه مجازی فقه تربیتی وابسته به موسسه اشراق و عرفان ✅ با حضور و اشراف علمی آیت الله اعرافی 🔹تبیین گفتمان فقه تربیتی؛ 🔸برگزاری مدارس فصلی برخط؛ 🔸امکان بهره بردن رایگان از محتوای مدارس؛ 🔸مشاوره برخط عملی رایگان؛ 🔸اطلاع رسانی نشست‌های علمی، اخبار پژوهشی و معرفی اساتید؛ 🔸اطلاع‌رسانی برنامه‌های علمی دیگر موسسات فقهی - تربیتی؛ 🔸ارایه اساتید طراز و دارای آثار در عرصه فقه تربیتی؛ 🔸راهنمایی پایان‌نامه و رساله‌ اعضای مدرسه؛ 🔸تایید رسمی شرکت در دوره‌ها؛ 🔹با عضویت رایگان در کانال مدرسه مجازی فقه تربیتی در: 💠https://eitaa.com/feqhe_tarbiati
radioajami-20220507-WA0022.aac
1.05M
♨️خبر رادیو معارف درباره مدرسه بهاره فقه تربیتی. بیان اهداف مدرسه؛ زمان افتتاح مدرسه؛ راه ارتباط و شرکت در مدرسه. 💠@feqhe_tarbiati
⭕️ثبت نام تمام شده است زمان ثبت نام جهت دادن گواهی پایان دوره تمام شده است‼️ ✅اما شرکت در کلاس‌ها و ارتباط علمی وابسته به ثبت‌نام نیست. 🖇🗂 فایل کلاس‌ها به مرور در کانال بارگذاری می‌شود‌. 💠@feqhe_tarbiati
eftetahie -feghtarbiyati-1401-02-19.mp3
6.76M
eftetahie -feghtarbiyati-1401-02-19 ✅ صوت جلسه افتتاحیه مدرسه بهاره 《فقه تربیتی و نیازهای تربیتی جامعه اسلامی(فصل دوم) 》 🎙استاد: حضرت آیت الله علیرضا اعرافی 📍موضوع: اجتهاد تمدن‌ساز و جایگاه فقه تربیتی در آن. 💠@feqhe_tarbiati
🗂 افتتاحیه (2) 📎 استاد حجت الاسلام دکتر سید نقی موسوی 🔸 تربیت همیشه در تمدن‌ها نقش آفرین بوده است. 🔸آینده‌های محتمل پیش روی ما در واقع در مطالعات آینده پژوهانه از آن صحبت می‌شود نویدهایی به ما می‌دهد یا تحذیرهایی را پیش رو می‌گذارند از این جهت که آینده‌های محتمل ممکن است تربیت را دچار مخاطره کند یا شکل دیگری از تربیت را به رخ بکشاند. 🔸وضعیت خودباوری و اصلاح‌سازی علوم اسلامی و به تبع آن علوم تربیتی است در هر صورت انقلابی را که خمینی کبیر در عالم به پا کرد شعاع آن اولا و به ذات متفکران را در بر گرفت و ایده خودباورانه اسلامی‌سازی علوم در واقع به برکت این روح مسیحایی در کشورهای اسلامی رشد کرد و در واقع در ایران این ایده رشد کرد و گونه‌های مختلف تلاش برای اسلامی‌سازی در علوم رفتاری از جمله علوم تربیتی پیگیری می‌شود. 🔸به نظر می‌رسد که ایده فقه تربیتی یکی از این تلاش‌ها باشد تلاش برای اسلامی‌سازی تربیت و علوم تربیتی، منظور از تربیت یعنی عمل تربیت، علوم تربیتی ناظر به دانش تربیتی است و مطالعات تربیتی است با تفاوتی که بین عین و ذهن می‌گذاریم. 🔸فقه تربیتی در واقع تلاشی فقیهانه و مجتهدانه در موضوعات تربیتی اعم از موضوعات خرد تا کلان ااست. 🔸ایده اصلی فقه تربیتی این است که مسائل تعلیم و تربیتی به محک فقه باید نهاده بشود و به تعبیر دقیقتر مفروضه اصلی فقه تربیتی این است که اسلام تربیت دارد . 💠@feqhe_tarbiati
مدرسه بهاره ف ت (1) 010218.mp3
12.29M
سخنرانی سیدنقی موسوی. بخش اول در افتتاحیه مدرسه بهاره فقه تربیتی مکان:مدرسه امام کاظم ع 18 اردیبهشت 1401 💠@feqhe_tarbiati
مدرسه بهاره ف ت(2) 010218.mp3
27.58M
سخنرانی سیدنقی موسوی. بخش دوم در افتتاحیه مدرسه بهاره فقه تربیتی مکان:مدرسه امام کاظم ع 18 اردیبهشت 1401 💠@feqhe_tarbiati
🗂 جلسه دوم 🔹استاد حجت الاسلام دکتر احمد شهامت 🔸تربیت عبادی فرزندان از وظایف عوامل تربیت است. امتثال این تکلیف تربیتی از طریق به کار گیری روش‌هاى تربيتی صورت می گیرد. روش های تربیت متنوع و متکثر هستند و هریک به نوبه خود، دارای کارکردهایی هستند. 🔸در آموزاندن عباداتی مانند نماز و روزه به فرزندان، دو نوع روش را می توان برشمرد. روش هایی که به صورت مصرح در کلام معصومان به کار رفته است. و دیگر، روش هایی که اگرچه در این زمینه به آنها اشاره نشده است اما در می توان به عنوان روشهای عام تربیتی از آنها استفاده کرد. 🔸از دسته اول می توان به این روش ها نام برد: روش های زمینه ساز: (مانند همراه بردن فرزند به اتاق عبادت یا روش دعا برای متربی)، روش امر، روش تبیین فلسفه عبادت، روش تشبیه، روش الگویی، روش تخطئه 🔸یکی از مهمترین آسیب ها در تربیت عبادی فرزندان جامعه، عدم آشنایی کافی عوامل تربیت با روش های تربیت و محدودیت های استفاده از هر روش است. این آسیب، گزینشِ روش‌های تربیتی در موقعیت های گوناگون تربیتی را برای آنها دشوار می سازد. معیارهایِ گزینشِ روش‌های تربیتی نیز از عرصه هایی که فقه تربیتی به آن ورود کرده است و دارای احکامی است. 💠@feqhe_tarbiati
Z0000009.MP3
27.38M
💢دومین جلسه مدرسه بهاره فقه تربیتی 📍موضوع: بررسی فقهی روش های آموزش نماز و روزه به کودکان 🎙استاد: حجت الاسلام دکتر احمد شهامت. ارایه شده در مرکز تخصصی نماز. جهت دریافت دیگر جلسات: 💠@feqhe_tarbiati
eftetahie -feghtarbiyati -j1-1401-02-19.docx
67K
📋متن جلسه افتتاحیه مدرسه بهاره 《فقه تربیتی و نیازهای تربیتی جامعه اسلامی(فصل دوم) 》 🎙استاد: حضرت آیت الله علیرضا اعرافی 📍موضوع: اجتهاد تمدن‌ساز و جایگاه فقه تربیتی در آن.
💢با سلام خدمت شرکت کنندگان در مدرسه فقه تربیتی ⏰جلسات در روزهای چهارشنبه ساعت ۱۶ - ۱۷:۳۰. پنج‌شنبه‌ها ساعت ۹- ۱۰:۳۰. ✅ با احترام به همه شرکت کنندگان فرهیخته، ملاک ارایه گواهی، شرکت در تمامی جلسات است. 📌 جهت تایید حضور در جلسه هنگام برگزاری جلسه برخط، اسم خود را در اسکای روم اعلام فرمایید. 💠@feqhe_tarbiati
🗂 جلسه سوم: استاد حجت الاسلام حسین پناه: 🔸هر اقدام و عملکردی در مقام تربیت، دانسته یا ندانسته، تحت یک چارچوب فکری و نظری اتفاق می افتد؛ اقدامات تربیتی، کوچک باشد یا بزرگ، مبتنی بر یک سری گزاره های توصیفی (مبانی) در امتداد یک مطلوبهای معین شده (اهداف) و مطابق با یک سری تجویزات (اصول و روش ها) و ... تحقق می پذیرد. 🔸این گزاره های توصیفی و تجویزی که سمت و سوی اقدامات تربیتی را مشخص می کنند، در مجموع «نظام تربیتی» نام می گیرند. هیچ اقدام تربیتی، بدون نظام (ارتکازی یا تفصیلی) نیست؛ و بدیهی است که علم تفصیلی به این نظام داشتن، هدایت اقدامات تربیتی را هوشمندانه تر و بهتر میکند. 🔸تربیت دینی و زیر محموعه آن «تربیت عبادی» و به خصوص «نماز آموزی» نیز از این قاعده مستثنی نیست، در نماز آموزی به فرزندان هم باید که نظام تربیتی مربوط یه آن استخراج و تبیین شود. تا نسبت به وصول به نتیجه مورد نظر از این اقدام نماز آموزی، اظمینان خاصل شود. اگر که در عموم ساحت‌های تربیتی، استخراج همه عناصر نظام تربیتی، از میان متون دینی صورت نگرفته باشد، بدون تردید در ساحت تربیت عبادی و به ویژه در نماز آموزی به فرزندان، قطعا ادله مفصلی در اختیار فقیه هست و بدون توقف و اضطرار به دیگر دانش های اسلامی مثل فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و یا ... فقه مستقلا در استخراج تمامی عناصر نظام تربیت خودکفاست ؛ و هر چند امکان استنباط گزاره های توصیفی (مبانی و اهداف و مراخل و ...) از گرازه های تجویزی (روش ها و اصول) وجود دارد؛ ولی در میان منابع فقهی، ببه اندازه کافی ادله بیان کننده مفاد مورد نظر در این عناصر توصیفی نظام ، وجود دارد. 👇👇👇
Namaz Amoozi -j4-1401-02-22.mp3
22.14M
💢سومین جلسه مدرسه بهاره فقه تربیتی 📍موضوع: نظام فقهی نماز آموزی به فرزندان 🎙استاد: حجت الاسلام علی حسین پناه 💠@feqhe_tarbiati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | همایش وعاظ عرصه دفاع مقدس 🔹پیش نشست کنگره شهدای روحانیت 🔸سخنرانان: آیت الله احمد عابدی سردار ابراهیم جباری(فرمانده سپاه حفاظت ولی امر) 📌زمان: 28 اردیبهشت ماه ساعت 17:30 📍مکان: قم، چهارراه شهدا، مرکز همایش های غدیر 👈به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews