eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
📌اطلاعیه موسسه آموزش عالی حوزوی علیه‌السلام در جهت تقویت دانش تخصصی طلاب، آزمون سطح ۴ رشته با گرایش: و برگزار می کند. ◀️شرایط: 1. ویژه طلاب برادر 2. دارای اتمام سطح 3 3. اشنا به دانش مشاوره و روانشناسی ◀️زمان: پنج‌شنبه 9 دی ماه، ساعت هفت و ربع صبح. ◀️ثبت نام در سایت سنجش و پذیرش حوزه و تماس با تلفن (بعدازظهرها): 32136641 و 32136661 و 32136575 منابع آزمون: ◀️روش تحقیق: شناخت روش علمی در علوم رفتاری (ضریب 1)، نویسنده: حیدرعلی هومن، ناشر: سمت ◀️زبان تخصصی: متون روانشناسی به زبان انگلیسی (Reading in psychology) (ضریب 1)، نویسنده: یحیی سیدمحمدی، ناشر: روان ◀️آسیب شناسی: آسیب شناسی روانی (ضریب 2)، نویسنده: دیوید اچ بارلو؛ وی مارک دیورند، مترجم: مهرداد فیروزبخت، ناشر: رسا ◀️خانواده: خانواده درمانی (ضریب 2)، نویسنده: هربرت گولدنبرگ؛ آیرین گولدنبرگ، مترجم: مهرداد فیروزبخت ◀️ازدواج: مشاوره پیش از ازدواج (ضریب 1)، نویسنده: شهربانو قهاری، ناشر: قطره ◀️فقه خانواده: تحریرالوسیله (باب النکاح و الطلاق) (ضریب 1)، نویسنده: امام خمینی ره مزایای دوره: 1. اعطای مدرک تخصصی 2. برخوداری از شهریه ماهانه 3. مهارت آموزی طلاب در کارگاه های مورد نیاز 👇👇 🌻 @ahlebait110
هدایت شده از مشق زندگی
🎁 (صلی الله علیه و آله) 0. بود. 1. هنگام راه رفتن با آرامی و راه می‌رفت. 2. در راه رفتن قدم‌ها را بر زمین نمی‌کشید. 3. نگاهش پیوسته به افتاده و بر زمین دوخته بود. 4. هرکه را می‌دید به سلام می‌کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت. 5. وقتی با کسی دست می‌داد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی‌کشید. 6. با مردم چنان معاشرت می‌کرد که هرکس گمان می‌کرد فرد نزد آن حضرت است. 7. هرگاه به کسی می‌نگریست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمی‌کرد. 8. هرگز به روی مردم و خیره نگاه نمی‌کرد. 9. چون اشاره می‌کرد با اشاره می‌کرد نه با چشم و ابرو. 10. سکوتی طولانی داشت و تا نمی‌شد لب به سخن نمی‌گشود. 11. هرگاه با کسی، هم صحبت می‌شد به سخنان او فرا می‌داد. 12. چون با کسی سخن می‌گفت کاملا برمی‌گشت و می‌نشست. 13. با هرکه می‌نشست تا او اراده برخاستن نمی‌کرد آن حضرت . 14. در مجلسی نمی‌نشست و برنمی خاست مگر با . 15. هنگام ورود به مجلسی در آخر و می‌نشست نه در صدر آن. 16. در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی‌داد و از آن نهی می‌کرد. 17. هرگز در حضور مردم نمی‌زد. 18. اکثر نشستن آن حضرت رو به بود. 19. اگر در محضر او چیزی رخ می‌داد که ناپسند وی بود می‌گرفت. 20. اگر از کسی خطایی صادر می‌گشت آن را . 21. کسی را بر لغزش و خطای در سخن . 22. هرگز با کسی و منازعه نمی‌کرد. 23. هرگز سخن کسی را نمی‌کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید. 24. پاسخ به سوالی را چند مرتبه می‌کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. 25. چون سخن ناصواب از کسی می‌شنید. نمی‌فرمودـ «چرا فلانی چنین گفت» بلکه می‌فرمود «بعضی مردم را چه می‌شود که چنین می‌گویند؟» 26. با فقرا نشست و برخاست می‌کرد و با آنان می‌شد. 27. دعوت بندگان و غلامان را . 28. هدیه را می‌کرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود. 29. بیش از همه به جا می‌آورد. 30. به خویشاوندان خود می‌کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد. 31. کار نیک را تحسین و می‌فرمود و کار بد را می‌نمود و از آن نهی می‌کرد. 32. آنچه موجب صلاح و مردم بود به آنان می‌فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می‌شنوند به غایبان برسانند. 33. هرکه عذر می‌آورد عذر او را می‌کرد. 34. کسی را نمی‌شمرد. 35. هرگز کسی را نداد و یا به لقب های بد نخواند. 36. هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نکرد. 37. هرگز عیب مردم را نمی‌کرد. 38. از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمی‌گرفت و با همه بود. 39. هرگز مذمت مردم را نمی‌کرد و بسیار آنان نمی‌گفت. 40. بر جسارت دیگران می‌فرمود و بدی را به نیکی جزا می‌داد. 41. از بیماران می‌کرد اگرچه دور افتاده ترین نقطه مدینه بود. 42. سراغ اصحاب خود را می‌گرفت و همواره آنان می‌شد. 43. اصحاب را به نام هایشان صدا می‌زد. 44. با اصحابش در کارها بسیار می‌کرد و بر آن تاکید می‌فرمود. 45. در جمع یارانش می‌نشست و اگر غریبه ای بر آنان وارد می‌شد نمی‌توانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است. 46. میان یارانش و الفت برقرار می‌کرد. 47. وفادارترین مردم به و پیمان بود. 48. هرگاه چیزی به فقیر می‌بخشید به می‌داد و به کسی حواله نمی‌کرد. 49. اگر در حال نماز بود و کسی پیش او می‌آمد نمازش را می‌کرد. 50. اگر در حال نماز بود و کودکی گریه می‌کرد نمازش را می‌کرد. 🌷🇮🇷🌷
📙 #معرفی_کتاب 📚 عنوان کتاب: ششمین باغبان اندیشه؛ روایتی نو از زندگی و زمانه امام صادق (ع) داستانی بر اساس مستندات تاریخی ✍️ نویسنده: کمال السید ✍️ مترجم: حسین سیدی 🏡 ناشر: دفتر نشر معارف 📖 صفحات: ۱۴۴ صفحه 📗 معرفی کوتاه کتاب این کتاب داستان بلندی درباره روزگار و زندگی امام صادق(ع) است نویسنده در این داستان، ابعاد مختلف زندگی آن حضرت را در کنار حوادث تاریخی آن زمان در بیست و هشت فصل در قالبی داستانی روایت کرده است. این کتاب برنده کتاب سال حوزه علمیه قم نیز شده است. 📖 قطعه‌ی کوتاه کتاب زید خویشتن را مرد تنهایی یافت؛ مردی كه گویی سرنوشت شگفت‌انگیزی وی را به كوفه ـ پایتخت شكوهِ پوسیده ـ كشانده است. مردِ كوفی، شترش را می‌راند و سخن می‌‌گفت. اگر مرد در سخنانش كلمه‌ای را به كار نبرده بود كه زید پیش از این آن را شنیده بود، توجهی به حرف‌های مرد نداشت. صاحب شتر، كه خرمای «هجر» را بار زده بود، به منطقه «كناسه» می‌رفت. در كناسه چیزی بود كه زید را به سوی خود می‌كشاند و یاد حرف‌هایی افتاد كه روزی برادرزاده‌اش «جعفر (ع)» زده بود. ... 🪴 #کتاب_بخوانیم 🇮🇷 @Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حدیث خرق حجاب علامه جوادی آملی 🔹سه چیزی که تمام حجابها را برای رسیدن به لقاء الهی دفع میکند: 🌺قلم علما که حرف خدا و پیامبر اکرم را بیان میکند. 🌺صدای کفش مجاهدان و مدافعان حریم دین، حرم، مملکت و شرف 🌺صدای چرخ ریسندگی، کار کردن، تولید، اشتغال، عدم بیکاری و حفظ نان مملکت https://eitaa.com/Rooshdaneh/10068
استاد دهقان 14000803.mp3
16.12M
🚨اخبارموسسه 📢معاونت فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار می کند: 📃 به اطلاع کلیه طلاب سطح ۳ می رساند: جلسه فرهنگی دوشنبه سوم آبان‌ماه در دو بخش و به صورت حضوری و آنلاین برگزار می گردد: ✅ بخش اول: جلسه اخلاق حرفه‌ای سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین 🔸موضوع: برنامه و زندگی نامتناسب با خلقت = محرومیت 📖 طلبه نیست است! ⏱ دوشنبه سوم آبان‌ماه ۱۴۰۰ مراحل: شناخت ! شناخت ! 🔺ترکیب خلقتی خودت را بشناس این معیار است برای: نوع عبادت میزان عبادت انتخاب نوع غذا انتخاب نوع لباس انتخاب نوع ماشین انتخاب نوع رنگ خانه و ... همه با خودت باید باشد! و الا دچار مشکل می‌شوید! و الا توانت را تحلیل می‌برد! متناسب با ترکیب وجودی متناسب با ترکیب وجودی و متناسب با ترکیب وجودی @razmahromiatha 🌷🇮🇷🌷
📝 فراخوان جشنواره فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی 📚در قالب‌های؛ کتاب پژوهشی، گزارش اختتام‌یافته پژوهش، رساله دکتری، پایان‌نامه کارشناسی‌ ارشد. 📗 آثاری که از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان اسفند ۱۳۹۹ منتشر و یا پایان یافته‌اند، می‌توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند 📆 مهلت ارسال: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ 🌐 سایت جشنواره: http://farabiaward.ir ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 علوم انسانی ؛ روح دانش 🔰 بیانات دقیق مقام معظم رهبری درباره‌ی اهمّیت علوم انسانی و ضرورتِ «اسلامی‌سازیِ علوم انسانی» ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📢 اولین همایش ملی روانشناسی و دین ⏰ آخرین مهلت ارسال مقالات: 15 آبان ماه 1400 ⏰ تاریخ برگزاری همایش: 25 آبان ماه 1400 ✅ چاپ مقالات برگزیده در مجلات علمی پژوهشی 🔶 محورهای همایش: 🔷 روان‌شناسی اجتماعی و دین 🔷 روان‌شناسی دین و خانواده 🔷 روان‌شناسی سلامت و دین 🔷 آسیب‌شناسی اجتماعی و دین‎ 🔷 آسیب‌شناسی روانی و دین‎ 🔷 آموزه‌های روان‌شناختی در قرآن 🔷 آموزه‌های روان‌شناختی در حدیث 🔷 مطالعات نوین در روان‌شناسی و دین 🔷 آموزه‌های روان‌شناختی در نهج‌البلاغه 🔷 معنویت و سلامت روانی - اجتماعی 🔷 فرهنگ و سلامت روانی - اجتماعی 🔷 دین و سلامت روانی – اجتماعی ☎️ تماس: 09018214421 🌐 نشانی سایت:http://cpruma.ir ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📚 تشریح برنامه‌های نمایشگاه «دستاوردهای علمی واحد‌های آموزشی تخصصی حوزوی» توسط معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد 💢 نمایشگاه دستاوردهای علمی حوزه‌های علمیه برای اولین بار برگزار می‌شود، تاکنون نمایشگاهی در هیچ سطحی برای ارائه عملکرد و دستاوردهای مدارس علمیه، مراکز تخصصی و دیگر واحدهای آموزشی حوزوی برگزار نشده است و این نمایشگاه برای اولین بار در این موضوع برگزار می‌گردد. 💢 معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی در ابعاد تربیت منابع انسانی متخصص، توسعه علمی موضوعات مرتبط با حوزه‌های دانشی علوم اسلامی و علوم انسانی، توجیه و تبیین برنامه‌های تدوین شده برای توسعه علمی و گسترش علوم اسلامی و... از اهداف برپایی این نمایشگاه است. 💢 نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی دارای چند محور است؛ یکی محور آموزشی می‌باشد و محورهای پژوهش، تهذیب و تبلیغ در مراکز تخصصی نیز از دیگر محورهای این نمایشگاه هستند. 💢 مجموعه ۴۹ غرفه برای شرکت کنندگان در ابعاد مختلف در این نمایشگاه تعبیه شده است. این نمایشگاه از ۱ الی ۱۰ آبان از ساعت ۷ صبح تا اذان مغرب دایر خواهد شد؛ البته ۵ روز هم برای تمدید در صورت نیاز در نظر گرفته‌ایم. نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی در مسجد جمکران، سالن امام حسن عسکری علیه السلام برگزار می‌گردد. 📝 متن کامل: http://meftahandishe.com/?p=24653 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
❇️اولین کنفرانس ملی علوم شناختی از دیدگاه حکما و اندیشمندان اسلامی 💠اولین کنفرانس ملی علوم شناختی از دیدگاه حکما و اندیشمندان اسلامی در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ توسط دانشگاه صنعتی مالک اشتر،انجمن علمی قرآن و تحول علوم ایران در شهر تهران برگزار خواهد شد. 📝 اطلاعات تکمیلی در پوستر👆👆 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
🔹 برگزاری نشست‌های الهیات و هوش مصنوعی 📝 اطلاعات تکمیلی در پوستر☝️☝️ ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
💢 سخنرانی دکتر احمد پاکتچی در نشست «بازخوانی تجربه کشورهای پیشرو در بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در استفاده از زبان واسط؛ درس‌هایی برای ایران» 📚 در بحث علم، دانشگاه و آموزش عالی، یک محور بسیار مهم و اساسی خود علم است. مؤلفه مهم دیگر موضوع آموزش است. به تعبیری مسئله حفاظت و نگهبانی از دانش مطرح است. 📚 از ما به عنوان ملت ایران دو انتظار وجود دارد؛ انتظار نخست این است که سهم خودمان را در مدیریت جهانی ایفا کنیم و امکان ندارد که ما فاقد سهم باشیم؛ به ‌خصوص در یک حوزه‌ای مانند علم که هم سابقه بسیار طولانی داریم و هم در زمان حاضر کشور ما عالمان و دانشمندان بسیاری دارد. 📚 دیگر اینکه باید علم و توسعه علم در کشور ما به صورت واقعی و فراتر از شعار، به ‌عنوان یک اولویت مطرح باشد و سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود. 📚 وارد شدن در فضای بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های کشورمان می‌تواند تضمین بسیار مناسبی برای این باشد که بتوانیم جایگاه خودمان را در این فضا به ‌دست بیاوریم. 📚 بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در ایران گامی بسیار مهم در راستای دیپلماسی علمی و دیپلماسی فرهنگی و نیز در مسیر کادرسازی است. البته اهداف غیرعلمی و غیرفرهنگی مانند اهداف اقتصادی که وارد آنها نمی‌شوم نیز مطرح است. 📝 متن کامل: http://meftahandishe.com/?p=24715 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
💢 گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح اندیشه از سخنرانی حضرت آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی از آیین رونمایی از مجموعه۱۷ جلدی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی»؛ 📝 این اتهام که شیعه پیشگام علوم اسلامی نیست، پیشینه تاریخی دارد. در زمان سید مرتضی ایشان احساس می‌کند که در بغداد به تشیع اتهاماتی زده می‌شود، از این رو نجاشی را مأمور بر رد این اتهام می‌کند و نتیجه فعالیت نجاشی کتابی به نام رجال نجاشی است که نه تنها کتابی رجالی بلکه کتابی است که به تاریخ علمی شیعه پرداخته است. 📝 احمدبن تیمیه در کتاب خود می‌نویسد: اهل سنت در علم احادیت از شیعه مقدم است و شیعه سهم کمی در این باره دارد. در قرن‌های 14 و 16 نیز این اتهامات رشد کرده به گونه‌ای که از زبان جرجی زیدان مسیحی جاری می‌شود، او می‌گوید شیعه آثار ندارد و اگر هم داشته باشد از بین رفته است. 📝 در آن زمان 3 نفر برای پاسخ به این اتهام احساس مسئولیت می‌کنند، نخست سید حسن صدر، دوم آقا بزرگ تهرانی و کاشف الغطاء. نتیحه فعالیت این بزرگان چنین است؛ سید صدر کتاب تأسیس الشیعه لعلوم الاسلام را نوشت. آقا بزرگ تهرانی کتب شیعه را به تفصیل فهرست می‌کند و کتابی به نام الذریعه الی تصانیف الشیعه را به نگارش در می‌آورد و کاشف الغطاء کتاب المراجعات ریحانیه را نوشت. 📙 متن کامل: http://meftahandishe.com/?p=24792 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
✅ گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی مفتاح از "بررسی روش تحقیق در فقه تربیتی" توسط استاد مجید طرقی در مدرسه پائیزه «فقه تربیتی و نیازهای تربیتی جامعه اسلامی» 💢 دانش تربیت کردنی که بر اساس دین باشد را فقه تربیت می‌گوییم. دانش فقه تربیتی دانشی است که موضوع شناختش مثل موضوع شناخت دیگران است یعنی مطالعه راجع به کارهایی که کسانی که می‌خواهند میل فرزند آوری خودشان را تحقق دهند انجام دهند. 💢 فقه تربیتی به دو قلمرو تقسیم می‌شود. یکی دانش تربیت اگر بر اساس دین به دست بیاید به آن فقه تربیتی می‌گوییم. اما فقه تربیتی خاص فقط راجع به وظایف و تکالیف بحث می‌کند. چه‌کارهایی والدین باید انجام دهند و چگونه. روش فرزند پروری. بایدها و نبایدها را مورد مطالعه انجام می‌دهد. 💢 یکی از مباحثی که پیرامون هر دانشی باید پرداخته شود مشخص شود که این دانش روش تولیدش یا به‌اصطلاح امروز روش تحقیقش چیست تا کسانی که وارد مطالعه این دانش می‌شوند آنها هم کسانی شوند که در عرصه این دانش معارف بیشتری تولید می‌کنند تا این دانش توسعه پیدا کند. 💢 به عبارت امروزی‌تر با روش تحقیق این علم یاد می‌گیرند چگونه مجهولات و مشکلات علمی و عمل تربیتی را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند تا دانش تولید شود و بر اعتبار و ارزش این دانش افزوده شود تا جزء دانش‌های ماندگار شود و توسعه و گسترش بسیار بالایی پیدا کند. 📝 متن کامل: http://meftahandishe.com/?p=24824 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
عضویت رایگان 💡به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت، طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان قم اجرا می‌شود. 🔰 علاقه مندان می توانند در روزهای ۱، ۲ و ۳ آبان ماه به صورت رایگان عضو کتابخانه های عمومی استان قم شوند. با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم جلوگیری از تجمع متقاضیان، ضروری است علاقه مندان در روزهای یاد شده عدد ۱ را به سرشماره ۵۰۰۰۲۹۲۹ ارسال کنند. پس از پایان مهلت مذکور، کد تخفیف معتبر تا پایان آبان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. @iranplir @qomplir @eduwhc | معاونت آموزش مرکز
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◻️🍂 🍂🌺🍃🌺🍃🌺 01 - 🎙 فایل صوتی اولین جلسه درس خارج «قرآن و روانشناسی»؛ ❇️ ⬅️ استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد کاویانی آرانی؛ 🗓 29 مهرماه 1400 🗓
جلسه اول خارج قرآن و روانشناسی29-7-1400.docx
16.9K
01 - 🎙 خلاصه متن فایل صوتی اولین جلسه درس خارج «قرآن و روانشناسی»؛ ❇️ ⬅️ استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد کاویانی آرانی؛ 🗓 29 مهرماه 1400 🗓
💢ثبت نام حدیث خوانی شروع شد💢 ⚜ مجازی رایگان برای همگان 📝گواهینامه از دانشگاه قرآن و حدیث 📅 مهلت ثبت نام : تا هشتم آبان ماه 💻 شروع دوره: ۱۵ آبان ماه 🌐 لینک ثبت‌نام👈 yun.ir/hr4d66 ♦️مدیریت آموزش های آزاد @eduwhc | معاونت آموزش مرکز
هدایت شده از آکادمی لوحه
14693694957618.pdf
4.91M
آموزه های شناختی برای آموزش در دنیای مجازی آکادمی لوحه | LOHE.ACADEMY 🆔 @lohe_academy
هدایت شده از وحید یامین پور
📚 🔶️به اطلاع پژوهشگران و علاقمندان به فرهنگ، هنر و رسانه می‌رساند که نسخه الکترونیک ده‌ها کتاب از آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در طاقچه منتشر شده. از جمله آثار دکتر محمد مددپور، دکتر بلخاری، شهریار زرشناس، مجموعه مطالعات شهرت و سلبریتی‌، تاریخ هنر اسلامی، سینما، عکاسی و... 📚 🔶️می‌توانید معرفی برخی از آثار را در صفحه پژوهشکده ببینید: @rcica_ir https://www.instagram.com/p/CTME2rrNVVk/?utm_medium=share_sheet
🔴 ابراز ناراحتی رهبر معظم انقلاب از بی عدالتی در فضای مجازی 🔹 رهبر معظم انقلاب: امروز در فضای مجازی انسان گاهی اوقات بی‌عدالتی مشاهده میکند؛ خلاف میگویند، تهمت میزنند، دروغ میگویند، قول بغیر علم میگویند؛ اینها بی‌عدالتی است، اینها نباید انجام بگیرد. 🔹 آن کسی که با فضای مجازی سر و کار دارد، باید خودش مراقبت کند، و آن کسی که فضای مجازی را در اختیار دارد، بایستی مراقبت مضاعف بکند که این کارها انجام نگیرد. یاد بگیریم، عادت کنیم که عادلانه با مردم رفتار بکنیم؛ عادلانه. 🔹 حرف هم که میزنیم، شما ممکن است با یک نفری بد باشید، او را قبول هم نداشته باشید؛ عیبی ندارد، نظر شما است، ممکن است نظر درستی هم باشد امّا این را با تهمت، با دروغ، با اهانت، با این چیزها نبایستی آلوده کرد؛ آلوده شدنِ اینها خیلی بد است. 🌷🇮🇷🌷
«پاسخ به نبرد مخفی با ایران»-۱/ قدرت اسرائیل را ببین، بیشتر به او کمک کن! کتاب «نبرد مخفی با ایران» در سال 2008 میلادی به قلم «رونین برگمن» خبرنگار مشهور صهیونیست و توسط انتشارات سایمون اند شوستر در ایالات متحده آمریکا منتشر شده‌است. عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در قالب یک کتاب به نقد مفصل «نبرد مخفی با ایران» پرداخته است: رونن برگمن نویسنده کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» برخلاف معمول هیچ‌گونه ابایی از آشکار شدن ارتباط خود و آثار مکتوبش با «موساد» و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ندارد. مرتبط بودن یک نویسنده با سرویس‌های مخفی، علی‌القاعده اعتبار وی و آثارش را به لحاظ استقلال به شدت زیرسؤال می‌برد؛ زیرا در اولین نگاه اغراض‌ دیگری به‌جز اهداف فرهنگی در تولید چنین آثاری به ذهن متبادر می‌شود؛ لذا طرح این پرسش که «دستگاه‌های اطلاعاتی با سرمایه‌گذاری در عرضه یک اثر مکتوب کدام مقصود را دنبال کرده‌اند» کاملاً طبیعی خواهد بود. اولین پاسخی که در این زمینه در نظر می‌آید ملهم از عنوانی است که به این اثر داده شده است. این عنوان می‌خواهد این پیام را منتشر سازد که صهیونیسم‌ به نمایندگی از جهان سرما‌یه‌داری نبرد پنهانی بی‌امان و پیروزمندانه‌ای را علیه قدرت روزافزون ایران دنبال می‌کند و اگر چنین تلاش بی‌وقفه‌ای نبود، تهدیدات به مراتب جدی‌تری متوجه آمریکا و انگلیس می‌شد؛ لذا براساس این ادعای مدون، دولت‌های حامی صهیونیسم نه تنها نباید نسبت به کارآمدی پایگاه ایجاد شده به نام «اسرائیل» در قلب جهان اسلام تشکیک کنند، بلکه بر مبنای چنین گزارش کار آراسته شده‌ای توسط نویسنده‌ای مطرح می‌بایست کمک‌های بیشتری به این پایگاه سرازیر شود. این تلاش فوق‌العاده و غیرمعمول برای اثبات توانمندی‌های سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در سراسر جهان- ولو به صورت نمایشی- از این روست که کارکرد صهیونیست‌ها در پایگاه غرب سرمایه‌داری در غرب آسیا- یعنی اسرائیل- مدت‌هاست نه تنها مورد تردید جدی واقع شده، بلکه حتی ادامه سرمایه‌گذاری برای حفظ آن نیز به صورت فزاینده‌ای با چالش مواجه است. نمی‌توان فراموش کرد که دارندگان افراطی‌ترین تمایلات نژادپرستانه قبل از حاکم شدن بر سرزمین فلسطین، بی‌پروا و جسورانه از مأموریت خود در میان ملل مسلمان، تحت عنوان کنترل جماعتی وحشی و بربر یاد می‌کردند. این نکته را هرتسل- بنیان‌گذار فتنه صهیونی- به‌صراحت ابراز کرده  است: «ما در آن جا باید بخشی از برج و بارو و استحکامات اروپا علیه آسیا را تشکیل دهیم؛ یک برج دیده‌بانی تمدن علیه وحشی‌گری بسازیم.» (نقل از کتاب اعراب و اسرائیل، اثر ماکسیم رودنسون) اما بعد از اشغال فلسطین و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل و مواجه شدن با مقاومت جدی ملت‌های مسلمان، تابلوی دیگری بر فراز این پایگاه برافراشته شد: «حامی قدرتمند کشورها در برابر تهدیدات ارتش سرخ». تحت این پوشش بسیاری از دولت‌های کشورهای اسلامی وابسته به غرب رابطه پنهان اطلاعاتی با این پایگاه صهیونیستی را کلید زدند؛ ترکیه، اردن، عربستان، ایران و ... متعاقباً مصر بعد از ناصر، مجذوب خدمات اطلاعاتی و آموزشی صهیونیست‌ها شدند؛ زیرا به‌درستی به این باور رسیدند که آنان حتی ملاحظات حقوق بشری ظاهری آمریکا و انگلیس را مدنظر نمی‌گیرند و آخرین فنون و تجهیزات شکنجه را در اختیار قرار می‌دهند. در دوران جنگ سرد بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی عمدتاً اعتراضات در کشورهای وابسته به بلوک غرب از جانب بلوک شرق پشتیبانی می‌شد؛ لذا شعار دفاع قدرتمندانه از رژیم‌های غرب‌گرا طرفدارانی یافت که در رأس آنان محمدرضا پهلوی بود. اما سقوط دولت کودتا در ایران ضربه سخت و جبران‌ناپذیری به توانمندی ادعایی صهیونیست‌ها در حفظ رژیم‌های وابسته به غرب در منطقه وارد ساخت. شاید اگر در ایران تغییری با حمایت اتحاد جماهیر شوروی صورت می‌گرفت به این میزان اسرائیل بی‌اعتبار نمی‌شد و کارکردش زیر سؤال نمی‌رفت. صهیونیست‌ها که مدعی بودند از پیشرفته‌ترین تجهیزات و آخرین شیوه‌های سرکوب طغیان ملت‌ها برخوردارند و همه توانمندی‌های خود را به ساواک (پلیس مخفی پهلوی دوم) انتقال داده‌اند، در برابر اراده ملتی بی‌دفاع و بدون پشتیبان خارجی که تحت سبعانه‌ترین شکنجه‌ها قرار داشت مجبور به پذیرش شکست شدند. منبع: خبرگزاری تسنیم https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/01/18/2480769/
هدایت شده از طرح «عریف»
✨عمل‌بزرگ‌ماندنی‌نیست... 🔺آنچه‌ماندنی‌است؛ عمل‌مقّدس‌است با 🌷🇮🇷🌷
💥 کارگاه آنلاین «بررسی انتقادی نظریه فروید و مکتب روانکاوی » از سلسله کارگاه های نقد مکاتب روانشناسی 👤 مدرس: دکتر سید علی مرعشی (پزشک، روانشناس، و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ) ⏰ ۳ ساعت آموزش ⁉️همراه با پرسش و پاسخ 🕰جمعه ۱۴ آبان ماه 👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: 📲09027200618 🆔 @fatehan_admin3
سالگرد نامگذاری " ایران " گرامی باد .🌹 در سال ۱۳۱۴ شمسی طبق بخشنامه ی وزارت امور خارجه و تقاضای دولت وقت ، و تصویب مجلس شورای ملی ، نام رسمی ایران (به جای پارس، پرشیا ) برای کشور ما انتخاب شد . اسمی که امروز ایران گفته می شود ، بیش از ۶۰۰ سال پیش " اِران " تلفظ می شد. زنده یاد سعید نفیسی نویسنده و محقق مشهور ایرانی در دی ماه ۱۳۱۳ نام " ایران " را به جای "پرشیا" پیشنهاد کرد . واژه ی "ایران" بسیار کهن و قبل از آمدن آریایی ها به سرزمین مان اطلاق می شد و نامی تازه و ساخته و پرداخته ای نیست . واژه " ایران" از دو قسمت ترکیب شده است ، قسمت اول " ایر " به معنی اصیل، نجیب، آزاده و شریف است . قسمت دوم به معنی سرزمین یا جا و مکان است . معنی واژه ایران : "سرزمین آزادگان و مهرورزان" است. آرین Aryan از واژه آریا Arya مشتق است . اجداد ما خود را ایرمن معرفی می کردند . واژه ایران ، خود از همین ریشه است . مرا شادی از نام ایران بود دلم پر زیاد نیاکان بود ز ایران جهان پیش من گلشن است هماره زیادش دلم روشن است 🌹.‌