eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
487 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◻️🍂 🍂🌺🍃🌺🍃🌺 01 - 🎙 فایل صوتی اولین جلسه درس خارج «قرآن و روانشناسی»؛ ❇️ ⬅️ استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد کاویانی آرانی؛ 🗓 29 مهرماه 1400 🗓
جلسه اول خارج قرآن و روانشناسی29-7-1400.docx
16.9K
01 - 🎙 خلاصه متن فایل صوتی اولین جلسه درس خارج «قرآن و روانشناسی»؛ ❇️ ⬅️ استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد کاویانی آرانی؛ 🗓 29 مهرماه 1400 🗓
💢ثبت نام حدیث خوانی شروع شد💢 ⚜ مجازی رایگان برای همگان 📝گواهینامه از دانشگاه قرآن و حدیث 📅 مهلت ثبت نام : تا هشتم آبان ماه 💻 شروع دوره: ۱۵ آبان ماه 🌐 لینک ثبت‌نام👈 yun.ir/hr4d66 ♦️مدیریت آموزش های آزاد @eduwhc | معاونت آموزش مرکز
هدایت شده از آکادمی لوحه
14693694957618.pdf
4.91M
آموزه های شناختی برای آموزش در دنیای مجازی آکادمی لوحه | LOHE.ACADEMY 🆔 @lohe_academy
هدایت شده از وحید یامین پور
📚 🔶️به اطلاع پژوهشگران و علاقمندان به فرهنگ، هنر و رسانه می‌رساند که نسخه الکترونیک ده‌ها کتاب از آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در طاقچه منتشر شده. از جمله آثار دکتر محمد مددپور، دکتر بلخاری، شهریار زرشناس، مجموعه مطالعات شهرت و سلبریتی‌، تاریخ هنر اسلامی، سینما، عکاسی و... 📚 🔶️می‌توانید معرفی برخی از آثار را در صفحه پژوهشکده ببینید: @rcica_ir https://www.instagram.com/p/CTME2rrNVVk/?utm_medium=share_sheet
🔴 ابراز ناراحتی رهبر معظم انقلاب از بی عدالتی در فضای مجازی 🔹 رهبر معظم انقلاب: امروز در فضای مجازی انسان گاهی اوقات بی‌عدالتی مشاهده میکند؛ خلاف میگویند، تهمت میزنند، دروغ میگویند، قول بغیر علم میگویند؛ اینها بی‌عدالتی است، اینها نباید انجام بگیرد. 🔹 آن کسی که با فضای مجازی سر و کار دارد، باید خودش مراقبت کند، و آن کسی که فضای مجازی را در اختیار دارد، بایستی مراقبت مضاعف بکند که این کارها انجام نگیرد. یاد بگیریم، عادت کنیم که عادلانه با مردم رفتار بکنیم؛ عادلانه. 🔹 حرف هم که میزنیم، شما ممکن است با یک نفری بد باشید، او را قبول هم نداشته باشید؛ عیبی ندارد، نظر شما است، ممکن است نظر درستی هم باشد امّا این را با تهمت، با دروغ، با اهانت، با این چیزها نبایستی آلوده کرد؛ آلوده شدنِ اینها خیلی بد است. 🌷🇮🇷🌷
«پاسخ به نبرد مخفی با ایران»-۱/ قدرت اسرائیل را ببین، بیشتر به او کمک کن! کتاب «نبرد مخفی با ایران» در سال 2008 میلادی به قلم «رونین برگمن» خبرنگار مشهور صهیونیست و توسط انتشارات سایمون اند شوستر در ایالات متحده آمریکا منتشر شده‌است. عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در قالب یک کتاب به نقد مفصل «نبرد مخفی با ایران» پرداخته است: رونن برگمن نویسنده کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» برخلاف معمول هیچ‌گونه ابایی از آشکار شدن ارتباط خود و آثار مکتوبش با «موساد» و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ندارد. مرتبط بودن یک نویسنده با سرویس‌های مخفی، علی‌القاعده اعتبار وی و آثارش را به لحاظ استقلال به شدت زیرسؤال می‌برد؛ زیرا در اولین نگاه اغراض‌ دیگری به‌جز اهداف فرهنگی در تولید چنین آثاری به ذهن متبادر می‌شود؛ لذا طرح این پرسش که «دستگاه‌های اطلاعاتی با سرمایه‌گذاری در عرضه یک اثر مکتوب کدام مقصود را دنبال کرده‌اند» کاملاً طبیعی خواهد بود. اولین پاسخی که در این زمینه در نظر می‌آید ملهم از عنوانی است که به این اثر داده شده است. این عنوان می‌خواهد این پیام را منتشر سازد که صهیونیسم‌ به نمایندگی از جهان سرما‌یه‌داری نبرد پنهانی بی‌امان و پیروزمندانه‌ای را علیه قدرت روزافزون ایران دنبال می‌کند و اگر چنین تلاش بی‌وقفه‌ای نبود، تهدیدات به مراتب جدی‌تری متوجه آمریکا و انگلیس می‌شد؛ لذا براساس این ادعای مدون، دولت‌های حامی صهیونیسم نه تنها نباید نسبت به کارآمدی پایگاه ایجاد شده به نام «اسرائیل» در قلب جهان اسلام تشکیک کنند، بلکه بر مبنای چنین گزارش کار آراسته شده‌ای توسط نویسنده‌ای مطرح می‌بایست کمک‌های بیشتری به این پایگاه سرازیر شود. این تلاش فوق‌العاده و غیرمعمول برای اثبات توانمندی‌های سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در سراسر جهان- ولو به صورت نمایشی- از این روست که کارکرد صهیونیست‌ها در پایگاه غرب سرمایه‌داری در غرب آسیا- یعنی اسرائیل- مدت‌هاست نه تنها مورد تردید جدی واقع شده، بلکه حتی ادامه سرمایه‌گذاری برای حفظ آن نیز به صورت فزاینده‌ای با چالش مواجه است. نمی‌توان فراموش کرد که دارندگان افراطی‌ترین تمایلات نژادپرستانه قبل از حاکم شدن بر سرزمین فلسطین، بی‌پروا و جسورانه از مأموریت خود در میان ملل مسلمان، تحت عنوان کنترل جماعتی وحشی و بربر یاد می‌کردند. این نکته را هرتسل- بنیان‌گذار فتنه صهیونی- به‌صراحت ابراز کرده  است: «ما در آن جا باید بخشی از برج و بارو و استحکامات اروپا علیه آسیا را تشکیل دهیم؛ یک برج دیده‌بانی تمدن علیه وحشی‌گری بسازیم.» (نقل از کتاب اعراب و اسرائیل، اثر ماکسیم رودنسون) اما بعد از اشغال فلسطین و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل و مواجه شدن با مقاومت جدی ملت‌های مسلمان، تابلوی دیگری بر فراز این پایگاه برافراشته شد: «حامی قدرتمند کشورها در برابر تهدیدات ارتش سرخ». تحت این پوشش بسیاری از دولت‌های کشورهای اسلامی وابسته به غرب رابطه پنهان اطلاعاتی با این پایگاه صهیونیستی را کلید زدند؛ ترکیه، اردن، عربستان، ایران و ... متعاقباً مصر بعد از ناصر، مجذوب خدمات اطلاعاتی و آموزشی صهیونیست‌ها شدند؛ زیرا به‌درستی به این باور رسیدند که آنان حتی ملاحظات حقوق بشری ظاهری آمریکا و انگلیس را مدنظر نمی‌گیرند و آخرین فنون و تجهیزات شکنجه را در اختیار قرار می‌دهند. در دوران جنگ سرد بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی عمدتاً اعتراضات در کشورهای وابسته به بلوک غرب از جانب بلوک شرق پشتیبانی می‌شد؛ لذا شعار دفاع قدرتمندانه از رژیم‌های غرب‌گرا طرفدارانی یافت که در رأس آنان محمدرضا پهلوی بود. اما سقوط دولت کودتا در ایران ضربه سخت و جبران‌ناپذیری به توانمندی ادعایی صهیونیست‌ها در حفظ رژیم‌های وابسته به غرب در منطقه وارد ساخت. شاید اگر در ایران تغییری با حمایت اتحاد جماهیر شوروی صورت می‌گرفت به این میزان اسرائیل بی‌اعتبار نمی‌شد و کارکردش زیر سؤال نمی‌رفت. صهیونیست‌ها که مدعی بودند از پیشرفته‌ترین تجهیزات و آخرین شیوه‌های سرکوب طغیان ملت‌ها برخوردارند و همه توانمندی‌های خود را به ساواک (پلیس مخفی پهلوی دوم) انتقال داده‌اند، در برابر اراده ملتی بی‌دفاع و بدون پشتیبان خارجی که تحت سبعانه‌ترین شکنجه‌ها قرار داشت مجبور به پذیرش شکست شدند. منبع: خبرگزاری تسنیم https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/01/18/2480769/
هدایت شده از طرح «عریف»
✨عمل‌بزرگ‌ماندنی‌نیست... 🔺آنچه‌ماندنی‌است؛ عمل‌مقّدس‌است با 🌷🇮🇷🌷
💥 کارگاه آنلاین «بررسی انتقادی نظریه فروید و مکتب روانکاوی » از سلسله کارگاه های نقد مکاتب روانشناسی 👤 مدرس: دکتر سید علی مرعشی (پزشک، روانشناس، و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ) ⏰ ۳ ساعت آموزش ⁉️همراه با پرسش و پاسخ 🕰جمعه ۱۴ آبان ماه 👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: 📲09027200618 🆔 @fatehan_admin3
سالگرد نامگذاری " ایران " گرامی باد .🌹 در سال ۱۳۱۴ شمسی طبق بخشنامه ی وزارت امور خارجه و تقاضای دولت وقت ، و تصویب مجلس شورای ملی ، نام رسمی ایران (به جای پارس، پرشیا ) برای کشور ما انتخاب شد . اسمی که امروز ایران گفته می شود ، بیش از ۶۰۰ سال پیش " اِران " تلفظ می شد. زنده یاد سعید نفیسی نویسنده و محقق مشهور ایرانی در دی ماه ۱۳۱۳ نام " ایران " را به جای "پرشیا" پیشنهاد کرد . واژه ی "ایران" بسیار کهن و قبل از آمدن آریایی ها به سرزمین مان اطلاق می شد و نامی تازه و ساخته و پرداخته ای نیست . واژه " ایران" از دو قسمت ترکیب شده است ، قسمت اول " ایر " به معنی اصیل، نجیب، آزاده و شریف است . قسمت دوم به معنی سرزمین یا جا و مکان است . معنی واژه ایران : "سرزمین آزادگان و مهرورزان" است. آرین Aryan از واژه آریا Arya مشتق است . اجداد ما خود را ایرمن معرفی می کردند . واژه ایران ، خود از همین ریشه است . مرا شادی از نام ایران بود دلم پر زیاد نیاکان بود ز ایران جهان پیش من گلشن است هماره زیادش دلم روشن است 🌹.‌
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۴ آبان ماه سال ۱۲۹۸ و ۱۳۴۶ش 🏴ولادت و تاجگذاری محمدرضا 💠امام خمینی ‼️روز چهارم آبان، روز عزای ملی و مبدأ بدبختی‌های ایران مظلوم است. ۵۷/۸/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️ما در دوران سلطنت پهلوی یکی از مرتجعترین حکومتها را داشتیم. سلطنت موروثی بود؛ یک نفر بمیرد، مردم مجبور باشند فرزند او را در هر سنّی، با هر خصوصیّاتی، به حاکمیت مطلق خودشان قبول کنند؛ نه معیاری، نه علمی، نه تقوایی، نه عقلی، هیچ چیز ملاک نباشد! چنین رژیمی را در ایران در قانون اساسی هم برده بودند؛ قانون اساسی که زیر چکمه‌های رضاخان در همین تهران تصویب شده بود. ایران در دنیا ذلیل شده بود. صدقه‌بگیر و محل آزمایش دیگران بود! از لحاظ مادّی، معنوی، سیاسی و غیره فقیر بود! امام در مقابل چنین جامعه و چنین کشوری قرار گرفته بود و قیام کرد! ۷۸/۷/۹ ‼️برای مسؤولان یک ملت، هیچ خدمت و وظیفه‌ای بزرگتر از این نیست که استقلال او را حفظ کنند. انقلاب اسلامی، چنین است. حکومت ایران در زمان رژیم طاغوت منحوس، رژیم ذلیل، رژیم فاسد که تا گردن در لجنزار وابستگی گیر کرده بود، اصلاً وابسته زاییده شده بود. محمدّرضا که پدرش وابستگی داشت، از ابتدای تولّد در محیط وابستگی حرکت و تنفّس کرده بود و اصلاً غیر از این را تصوّر نمیکرد. آنها این ملت را به سوی وابستگی سوق داده بودند. انقلاب اسلامی که آمد، آنها را از این ملت ازاله کرد. انقلاب اسلامی، پیکر این ملت را ازاله کرد و آنها رفتند. انقلاب اسلامی، حکومتی را بر سرِ کار آورد که مستقل است. از امریکا حرف نمیشنود. از هیچ کس دیگر هم حرف نمیشنود! ۷۸/۱/۲۸ @Jahade_tabeini
https://www.aparat.com/v/Ut4rS ✨دانلود مستند «بی‌تربیت»؛ 👆 اجرای سند بومی و ملی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش که بعد از انقلاب نوشته شده؛ با بی‌توجهی مسئولین به حاشیه رفته و متوقف شده است و در مقابل عزم راسخ تمام ارکان دولت براجرای سند ۲۰۳۰ به کار گرفته شده؛ سندی که در خارج از مرزها تنظیم شده و سکان تربیت نسل آینده‌ی ایران را بدون در نظر داشتن ارزش‌هایمان در تربیت نسل به دست خواهد گرفت و دولت خودت را موظف به انجام بی‌کم کاست آن می‌داند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در آبان ماه ۱۴۰۰ محورهای اصلی فراخوان مقاله ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی شامل ۱۷ محور از جمله بررسی کلیات نسبت و مناسبات و تأثیرات متقابل فقه و علوم انسانی و رشته‌های گوناگون، تأثیر انسان شناسی اسلامی بر تحول و توسعه فقه، تأثیر مبانی علوم انسانی اسلامی بر پیش فرض‌های ابواب گوناگون فقه، تأثیر موضوع شناسی علوم انسانی اسلامی بر موضوع شناسی ابواب فقه، تأثیر روش شناسی علوم انسانی اسلامی بر مساله شناسی ابواب فقه، تأثیر روش شناسی علوم انسانی اسلامی بر روش شناسی اجتهاد، تأثیر مباحث علوم انسانی اسلامی بر قاعده سازی برای ابواب گوناگون فقه و … می‌شود. تأثیر غایت شناسی رشته‌های گوناگون علوم انسانی اسلامی بر کارکردهای فقه، خسارت‌های نظری و کاربردی عدم لحاظ مباحث علوم انسانی اسلامی در اجتهاد و مطالعات فقه، تأثیر الگوی طبقه بندی علوم انسانی اسلامی بر مهندسی و ساختارمندی فقه، تهدیدات و مخاطرات اشراب علوم انسانی سکولار در فقه، تأثیر انسان شناسی فقهی بر تحول انسان شناسی علوم انسانی اسلامی، تأثیر مبانی فقه بر پیش فرض‌های علوم انسانی اسلامی، تأثیر سبک زندگی متشرعانه و فقه محور بر مسائل و موضوعات مطالعات علوم انسانی اسلامی، ظرفیت‌های اصول فقه برای توسعه و ارتقای روش شناسی علوم انسانی اسلامی، تأثیر فقه بر کارکردها و غایات علوم انسانی اسلامی، تأثیر ساختار بندی فقه بر طبقه بندی رشته‌های علوم انسانی اسلامی دیگر محورهای این کنگره به شمار می‌رود.... https://b2n.ir/h01312
: ⏪ معاونت پژوهش سطوح عالی حوزۀ علميۀ امام کاظم علیه السلام اقدام به برگزاری بیست و یکمین دورۀ کارگاه آموزش مجازی پایان نامه نویسی نموده است. ✅ ✅این دوره در سطح مقدماتی - متوسطه و به صورت آنلاین در سامانه سی روم، به مدت 10 جلسه،و همه روزه به غیر از ایام تعطیل رسمی برگزار خواهد شد. 📌علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @kmpheekq مراجعه نمایید و یا با شماره 02537108159☎️ (از ساعت 13 تا 17) تماس حاصل فرمایید. ✅ لینک کانال معاونت پژوهش سطوح عالی حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام: https://eitaa.com/joinchat/1895825422Ce681497775 حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام: 🆔👉@Hemamkazem
هدایت شده از ایستاده تا ظهور
🔻مقاله علمی نخستین واکسن ایرانی کرونا در نشریه علمی معتبر بین‌المللی منتشر شد 🔸اصغر عبدلی، فناور پروژه واکسن برکت: پس از ارائه مقاله علمی و مستندات تولید واکسن برکت و عبور از مراحل داوری و پاسخ به پرسش‌های تخصصی داوران ، مقاله پیش‌بالینی واکسن "کووایران برکت" درمجله مدیکال وایرولوژی با ضریب تأثیر ۶/۹۸۹ و در رده نشریات Q1 منتشر شد. 🔸دغدغه ستاد اجرایی فرمان امام و مدیران پروژه واکسن برکت از ابتدا این بود که مقالات مربوط به تلاش دانشمندان نخبه کشور برای تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا در معتبرترین مجلات بین‌المللی منتشر گردد؛ كه البته مقالات متعددی از واكسن كووايران برای مجلات معتبر ارسال شده و در مرحله داوری است. 🔸از اعتماد و صبر جامعه علمی کشور و حمایت مردم عزیز ایران دراین مسیر برای دستیابی به این نقطه و کسب افتخار وعزت برای کشور قدردانی کنیم. لینک نشریه: onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/rmv.2305
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | نمایشگاه دستاوردهای علمی واحدهای آموزشی تخصصی حوزه 🌸 صداوسیما 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
👌✨یک خبر خوب 🔺بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری با همکاری انتشارات صدرا برای اولین بار اقدام به تهیه نسخه PDF همه کتاب های آیت الله مرتضی مطهری باکیفیت بالا و عرضه آن در فضای مجازی نموده است. لازم به ذکر است که تاکنون نسخه های گوناگونی از متن و فایل PDF کتاب های استاد در محیط مجازی منتشر شده بود که اولا شامل همه آثار آن استاد شهید نمی شد. ثانیا دارای اغلاط فراوان تایپی و نگارشی بود و ثالثا با نسخه چاپی کتاب ها منطبق نبود. از امکانات و مزایای نسخه فعلی می توان موارد زیر را برشمرد: – تطبیق کامل نسخه PDF کتاب ها با آخرین نسخه چاپی آنها – درج فهرست تفصیلی کتاب ها در کنار متن هر کتاب – حجم پایین اغلب فایل ها فایل PDF همه کتاب های آیت الله مرتضی مطهری • صدانت 👇 https://3danet.ir/morteza-motahhari-books-pdf/ 🌷🇮🇷🌷
👈کارگاه آموزشی آشنایی با ابزارهای پژوهشی گوگل ویژه اعضای هیأت علمی و محققین 📌از سوی فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی 📝ارائه دهنده: مهیار موسوی ⏱یکشنبه 1400/8/9 ساعت 9 الی 12 سرفصل های ارائه: ✅یادداشت برداری پژوهشی ✅ابزارهای تبدیلی با کاربرد پژوهشی ✅افزونه های پژوهشی گوگل ✍️لینک ثبت نام جهت صدور گواهینامه: https://evnd.co/ZmKvC 🌐لینک شرکت در کارگاه: http://dte.bz/itconf 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
کارگاه 54 - دکتر مهدی سپهری.mp3
9.67M
◾️ کارگاه‌های فلسفه اخلاق 🎙 صوت جلسه با حضور دکتر مهدی سپهری «عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)» با موضوع: «اخلاق توحیدی - انفسی از دیدگاه علامه طباطبایی» اینجا چراغی روشن است...! به کانال خانۀ اخلاق‌پژوهان جوان بپیوندید: @EthicsHouse
❗️کتاب حاضر متن پیاده شده چهار سخنرانی از آقای رحیم‌پور ازغدی است که در ارتباط با شخصیت پیامبر اکرم"صلی الله علیه و آله"در مناسبت‌های گوناگونی ایراد شده است. 🔹سخنرانی اول که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم"صلی الله علیه و آله " است، پس از ذکر مقدماتی از ویژگی‌های آن حضرت، به دنبال بیان چند نکته از شیوه حکومت اسلامی پیامبر می‌باشد تا پاسخی اجمالی به این پرسش باشد که «برای رشد و بالندگی و رسیدن به اهداف الهی در حکومت اسلامی چه باید کرد؟» 🔹در سخنرانی دوم ابتدا به ذکر خصوصیاتی از حضرت پیامبر از زبان امام حسین"علیه‌السلام" پرداخته و به یکی از بزرگترین خدمات پیامبر به بشریت یعنی آموختن نحوه ارتباط با خداوند سخن می‌گوید. در نهایت به برخی رفتارهای اجتماعی حضرت اشاره می‌نمایند. 🔹در سخنرانی سوم، ایشان به برخی شبهات مطرح شده که به دنبال تضعیف و تحریف اعتقاد به نبوت است و با ژست‌های علمی و جامعه شناسانه و دین شناسانه به خورد مسلمانان داده می‌شود اشاره نموده و به دنبال پاسخگویی به آن‌هاست. 🔹در سخنرانی چهارم نیز ایشان با الگو‌برداری از جامعه اسلامی عهد رسول، نکاتی راجع به نظریه حکومت دینی مطرح نموده و به انتقادات وارد بر آن پاسخ می‌دهند. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🌹@farhangi_whc🌹 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
هدایت شده از محمدطاها اسفندیاری
🌀 اقدام شایسته تقدیر حوزه در طلاب 📝 برگزاری ۱۳۳ دوره مهارتی رایگان برای طلاب حوزه‌های علمیه 🔸 همواره در طول زمان، یکی از نقدهای جدی به حوزه‌های علمیه غفلت از آموزش مهارت‌ها و بسنده‌کردن به صرف آموزش‌های علمی محض بوده است. امروز بحمدالله حوزه در مسیر توجه به آموزش قرار گرفته است. ✅ مهارت‌هایی که برای یادگیری برخی از آن‌ها نیاز به صرف هزینه بسیار است، کاملا رایگان و در محیطی جذاب به طلاب ارائه می‌شود. ❇️ گرچه تا مطلوب فاصله زیاد است؛ اما امیدواریم با پیشرفت و توجه روزافزون مسؤولین، آحاد طلاب به بهترین نحو، مهارت‌های لازم را مطابق استعداد و وظایفشان فرا بگیرند. 🌐 دسترسی به مهارت‌خانه‌ی طلاب: 1️⃣ وارد شدن به سایت پیشخوان، گزینه مهارت خانه را کلیک کنید 2️⃣ لینک مستقل مهارت‌خانه طلاب: http://karbordi.ismc.ir 📌 اینترنت مصرفی برای همراه اول رایگان است. @Manahejj