eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طرح «عریف»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انیمیشن قابل تأمل 🤔 ✨ همدلی؛ رمز پیشرفت، راز قدرت 🔺"همدلی و اتحاد می تواند زمینه ساز تجمیع همه استعدادهای کشور برای رسیدن به اهداف خودش باشد، پرداختن مسئولان به مسائل اختلافی، اهداف اصلی و اولویت های اساسی کشور را تحت الشعاع قرار می دهد، از این رو« بایستی روح وحدت و روح اهتمام [باشد]؛ پرداختن به یکدیگر را بگذارند برای یک‌وقت دیگر؛ امروز که دشمن در مقابل کشور ایستاده است، همه با هم دست به دست هم بدهند، متّحد باشند، در یک جهت کار کنند برای استقلال و عظمت کشور .» 📆۱۳۹۷/۳/۲۵
هدایت شده از گروه علمی رشته تربیت اخلاقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬حتما ببینید جنگ در روزهای آتی چه‌بسا برای حزب‌الله سخت و سخت‌تر خواهد شد، اما ببینید منطق یک و یک در این شرایط چگونه است ... 👈 ببینیم و خودمان را در این شرایط تصور کنیم. آیا ما مسئله را اینگونه می‌بینیم؟! برای رزمندگان و مجاهدان جبهه مقاومت دعا کنیم 🤲 ✍ میثم قاسمی المؤمن علوی مجاهد 🔺 سَمِعْتُ اَلصَّادِقَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: اَلْمُؤْمِنُ عَلَوِيٌّ لِأَنَّهُ عَلاَ فِي اَلْمَعْرِفَةِ وَ اَلْمُؤْمِنُ هَاشِمِيٌّ لِأَنَّهُ هَشَمَ اَلضَّلاَلَةَ وَ اَلْمُؤْمِنُ قُرَشِيٌّ لِأَنَّهُ أَقَرَّ بِالشَّيْءِ اَلْمَأْخُوذِ عَنَّا وَ اَلْمُؤْمِنُ عَجَمِيٌّ لِأَنَّهُ اِسْتَعْجَمَ عَلَيْهِ أَبْوَابُ اَلشَّرِّ وَ اَلْمُؤْمِنُ عَرَبِيٌّ لِأَنَّ نَبِيَّهُ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَرَبِيٌّ وَ كِتَابُهُ اَلْمُنْزَلُ بِلِسٰانٍ عَرَبِيٍّ مُبِينٍ وَ اَلْمُؤْمِنُ نَبَطِيٌّ لِأَنَّهُ اِسْتَنْبَطَ اَلْعِلْمَ وَ اَلْمُؤْمِنُ مُهَاجِرِيٌّ لِأَنَّهُ هَجَرَ اَلسَّيِّئَاتِ وَ اَلْمُؤْمِنُ أَنْصَارِيٌّ لِأَنَّهُ نَصَرَ رَسُولَهُ وَ أَهْلَ بَيْتِ رَسُولِ اَللَّهِ وَ اَلْمُؤْمِنُ مُجَاهِدٌ لِأَنَّهُ يُجَاهِدُ أَعْدَاءَ اَللَّهِ تَعَالَى ... 📗علل الشرایع, جلد۲, صفحه۴۶۷ 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از روش پژوهش
فایل الکترونیک کتاب مرجع پژوهش ویراست 19.pdf
19.64M
ویراست جدید کتاب مرجع پژوهش که حدودا 80 صفحه مطلب بیشتر دارد
هدایت شده از پژوهش یار
الگوی 13 سؤالی.pdf
126K
روش تهیه عنوان برای مقاله یا پایان‌نامه با الگوی ۱۳ سؤالی مؤلّف: حجةالإسلام و المسلمین دکتر حسن اسلام‌پور کریمی ــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
هدایت شده از پژوهش یار
دستگاه جزئی‌سازی موضوع با توضیح.pdf
809.9K
5⃣9⃣ جزئی‌سازی موضوع +توضیحات ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
50.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت. ۱۴۰۳/۷/۴ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14030704_46143_1281k (2).mp3
21.87M
🌷 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت. ۱۴۰۳/۷/۴ 🎙از طریق یکی از سکوهای زیر بشنوید: castbox | shenoto
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 آیه نصب شده در محل سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت. ۱۴۰۳/۷/۴ 🔹️إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا 🔹️قطعاً خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع میکند. «سوره مبارکه حج آیه ۳۸» 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب کوبنده ولی مسلمین جهان، در جواب غربزدگان عاشق نوکری آمریکا.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
| مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ 💠درباره علل تهاجم نظامی به کشور ما که به دفاع مقدس ۸‌ساله انجامید 🏷برآشفتگی از سخن نوِ جمهوری اسلامی در قبال نظم باطل حاکم بر دنیا 📌در این نقطه‌ حساس دنیا یک انقلاب مردمی بی‌نظیر به وجود آمده بود و 🌟تفکر نوینی را برای اداره‌ جهان ارائه کرده بود؛ ❌نظم حاکم آن روز بر جهان، این را نمیتوانست تحمل کند 🌐میدانستند که این حرف، این فکر، خاصیتش توسعه یافتن در دنیا است 🗣امروز بعضی‌ها از داخل خودمان جمهوری اسلامی را ملامت میکنند که 🔺«جمهوری اسلامی با دنیا بد است، با دنیا قهر است»🔻 👈اگر منظور این است که ما با دنیا کار سیاسی، کار اقتصادی، تعامل یا رفت‌وآمد نداریم ❌واضح است که این خلاف واقع است ❇️ما امروز با مجموعه‌هایی تعامل داریم که بیش از نیمی از مردم دنیا، در این مجموعه‌ها و کشورها زندگی میکنند 👈اگر مقصود این است که ما با نظم سیاسی نظام سلطه مخالفیم، ✅بله، این درست است ♦️امروز هم مثل همان اوّل انقلاب، ما با نظام سلطه مخالفیم ⭕️با تسلط آمریکا مخالفیم 🔻می‌بینیم نتایج کارهایشان را: ⚠️جنگهایی که راه می‌افتد ⚠️ظلمهایی که میشود ⚠️تبعیض‌هایی که صورت میگیرد ⚠️ملتهایی که زیر فشار قرار میگیرند ⏪این وضعیت... آن روز انگیزه‌ حمله‌ به مرزهای ایران شد، و 💪امروز به برکت ایستادگی و حضور قدرتمندانه‌ ملت ایران در صحنه‌های مختلف، ❗️آن جرئت را دیگر ندارند که به مرزها حمله کنند، و ⭕️جور دیگری مشغول موذیگری و مشغول دشمنی کردن و عنادند ☝️این مخالفت برطرف نمیشود تا وقتی که جمهوری اسلامی و ملت ایران حرف زور آنها را قبول کنند، 🔹که قبول هم نخواهند کرد 🏷وحشت از تأثیرات جاذبه‌های جمهوری اسلامی بر دیگر ملتها 📌دو جور جاذبه در جمهوری اسلامی بود و هست و باید حفظ بشود: 1️⃣جاذبه‌ سیاسی 🛡همین ایستادگی در مقابل نظم غلط جهانی است ❤️ملّتها برعکس قدرتها و دولتها، دلشان به این جاذبه‌ سیاسی گرایش دارد 2️⃣جاذبه‌ معنوی ✨همین توجه به ایمان الهی، ایمان دینی در نظام اسلامی است ⭕️در این دنیای مادی، جوانها در همین کشورهای به‌اصطلاح پیشرفته و متمدن، 🚨احساس پوچی و بی‌فایدگی میکنند، 🔺روز‌به‌روز خودکشی‌ها زیادتر میشود ❤️ایمان دینی به آنها احساس پناه میدهد، دل آنها را گرم میکند 💠درباره گزارش حادثه جنگ تحمیلی 🏷گزارش توصیفی ♦️گزارشِ شکلیِ جنگ است: 🔺جنگ چه جوری آغاز شد، ادامه پیدا کرد، به کجا منتهی شد، 🔺وضعیت دو طرف چگونه بود ⭕️وضعیت طرف مهاجم: ✔️تجهیزات کامل ✔️برنامه‌ از پیش ‌فراهم‌شده ✔️پشتیبانی‌های مستمر ✔️سازمان مهندسی قوی ✔️مجهز به ارتباطات مستحکم و سلاحهای روز ⭕️وضعیت طرف مورد تهاجم، یعنی ما: ❌تجهیزات ناقص و بی‌جایگزین ❌سازمان‌های رزمی دست‌خورده 👈نتیجه: ✅فتوحات متعدد ما بعد از حدود ۱ سال ✅بیرون کردن ارتش سرافکنده دشمن، بعد از ۸ سال 🏷گزارش تبیینی ♦️باطن و روح جنگ و جبهه را برای ما روشن میکند ❇️این جنگ فقط برای دفاع از خاک وطن نبود 🔸دفاع از اسلام بود، 🔸عمل کردن به دستور قرآن بود 🛡دفاع مقدس، جهاد فی‌سبیل‌اللّه بود 🌟لذا سرتاسر جبهه عبادتگاه بود ✨نمازهای با خشوع، گریه‌های نیمه‌شب، خدمات بی‌ریا 📚اینهایی که در تاریخ خواندیم، ♻️در این جنگ از نزدیک یا دیدیم یا از کسانی که دیده بودند شنیدیم 🔍جوان امروز احتیاج به اطلاع در هر دو زمینه دارد که باید کار بشود 📌عده‌ای اینها را میدانند ⏪ بیان کنند 📌عده‌ای ⏪ اینها را تبدیل کنند به محصولات جذاب 💠درباره مشابهت واقعه امروز در لبنان و فلسطین با دفاع مقدس 📌این هم جهاد فی‌سبیل‌اللّه است ♦️بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و 👈فلسطین را به مسلمانها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند 💵در این نبرد هم دشمن از پول، سلاح، امکانات،تبلیغات جهانی برخوردار است ⛔️طرف مقابل، عُشری از اعشار آن امکانات را هم ندارند 💪اما در عین حال، آن کسی که پیروز است، طرف مجاهد فی‌سبیل‌اللّه است 🔻بله، ضربه وارد میکنند؛ 🛡اما استحکام سازمانی و انسانی حزب‌اللّه بسیار بیشتر از این حرفها است 💠نکته پایانی 🚨پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی و وسوسه‌های خصمانه‌ دشمن، ⛔️نباید در داخل کشور، در دستگاه‌های مختلف ما برافراشته بشود! 📍در وزارت آموزش‌وپرورش 📍در صداوسیما 📍در مطبوعات 📍در وزارت علوم و وزارت بهداشت باید مراقبت کرد 🍀امیدواریم خدای متعال همه‌ مسئولین ما، همه‌ مردان و زنان ما، همه‌ فعالان بخشهای مختلف ما را با هشیاری کامل در مقابل توطئه‌ دشمن نگه دارد.
در سایت رهبری https://www.leader.ir در قسمت وجوهات میشه به جبهه یمن، لبنان و مقاومت کمک کرد، دوستان این کمترین کاریه که می تونیم انجام بدیم...
📚متن کرسی ترویجی: فقه تربیتی در ترازو؛ ارزیابی نقدها 🎙ارایه دهنده: حجت الاسلام دکتر سید نقی موسوی 🔍 ناقد محترم: حجت الاسلام استاد مجتبی الهی خراسانی 🔖مقاله: فقه تربیتی در ترازو؛ ارزیابی نقدها سیدنقی موسوی چکیده: مطالعه، پایش و ارزیابی ایده‌‌های تازه ضروری است و «فقه تربیتی» با هویتی میان‌‌‌‌رشته‌‌ای و به عنوان شاخه‌ای از علم فقه و قلمروی جدید در «تربیت‌‌پژوهی» مراحل رشد و تکامل خود را طی می‌‌کند و لازم است مورد نقد و نظر قرار گیرد. نوشتار حاضر تلاش کرده تا مجموعه اشکالات و نقدهای وارد بر فقه تربیتی را گردآوری، صورت‌‌بندی و ارزیابی نماید. برای این منظور مجموعه اشکالات (روبنایی) ناظر به فقه تربیتی در سه محور کلان طبقه‌‌بندی شد که عبارت‌‌اند از: 1. بی‌‌فایده بودن «فقه تربیتی»؛ 2. آسیب‌‌زا بودن «فقه تربیتی»؛ 3. عدم اولویت «فقه تربیتی». در ادامه، مولف تلاش کرده تا ابتدا تقریرهای گوناگونی در هر محور ارائه نموده و سپس به ارزیابی و پاسخ به آنها بپردازد. در پایان نیز از منظر «آسیب‌‌شناسی» و «آینده‌‌شناسی» نکاتی ارائه شده است. واژگان کلیدی: تربیت اسلامی، فلسفه فقه تربیتی، تجویزات تربیتی، اجتهاد تربیتی. ✍️ پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی
کرسی ترویجی فقه تربیتی در ترازوها.mp3
31.38M
🎙صوت جلسه یکم از سلسله جلسات مدرسه تابستانه: فقه تربیتی و روش‌های تربیت 🔸کرسی ترویجی: فقه تربیتی در ترازو؛ ارزیابی نقدها 🎙ارایه دهنده: حجت الاسلام دکتر سید نقی موسوی 🔍 ناقد محترم: حجت الاسلام استاد مجتبی الهی خراسانی ✅ویژه طلاب سطح 3 و 4، اساتید و پژوهشگران عرصه تربیت (دکتری مرتبط) 🗓تاریخ برگزاری: شنبه 20 مردادماه 1403 ⏰ساعت برگزاری: 8 تا 9:30 🏢مکان برگزاری حضوری ویژه برادران: قم، میدان سعیدی، خیابان هفت تیر، کوچه ۱۲، تقاطع اول، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام
هدایت شده از موسسه کلاسداری
🔺️پاورپوینت قانون جمعیت (قانون جوانی جمعیت در ایران و جهان) منتشر شد. . 🔸️زمان برای تولید این محتوا ۴ ماه . 👇دانلود https://B2n.ir/t10154 . @tabliq_anvartaha . @kelasdari_ir .
هدایت شده از موسسه کلاسداری
هدایت شده از موسسه کلاسداری
هدایت شده از موسسه کلاسداری
هدایت شده از موسسه کلاسداری
هدایت شده از موسسه کلاسداری
هدایت شده از موسسه کلاسداری
هدایت شده از وحید جلیلی
⭕️ از تار عنکبوت تا اردوی تبوک ▪️تاملی در عقلانیت اقتدارآفرین پیامبر 🔹از شاهکارهای امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای، یکی همین است که جهان را و معادلات بین‌المللی را و مناسبات قدرت در دنیا را با رویکرد نبوی و با آموزه‌های قرآنی می‌بینند. 🔹اگر فقط با چشم دنیایی و با نگاه مادی هم ببینیم، پیامبر توانست در عرض کمتر از ۱۰ سال قدرت مسلمانان را به جایی برساند که ابرقدرت‌های بزرگ آن روز را تهدید و تحدید کند. در این ده سال انسان‌هایی بی‌نظیر و کم‌نظیر پرورش یافتند که در فضائل و کمالات انسانی در تاریخ بشریت درخشیده‌اند و مشابهشان کمتر یافت می‌شود. 🔹از تار بستن عنکبوت بر در آن غار کوچک تا اردوی بزرگ تبوک، حدود ۱۰ سال فاصله است و همین یک مقایسه می‌تواند عظمت و قدرت نرم‌افزاری اسلام را آشکار کند. اگر مکتبی که کارآمدی‌اش را در تعاملات قدرت تا عالی‌ترین تراز بین‌المللی به این وضوح آشکار کرده است مورد ناشکری پیروانش قرار بگیرد؛ فاجعه رخ خواهد داد. 🔹امروز جمعیت مسلمانان حدود دو میلیارد نفر است. بخش مهمی از منابع انرژی جهان از نفت و گاز در اختیار مسلمانان است. مهمترین تنگه‌های جهان از تنگه هرمز و باب‌المندب تا کانال سوئز تا داردانل تا جبل‌الطارق در اختیار مسلمان هاست. بیش از ۵۰ کشور اسلامی داریم. جمعیت قابل توجهی از مسلمانان نیز در کشورهای غیراسلامی حضور و تأثیر دارند. و... . 🔹خداوند هر آنچه که باید تشریعاً و تکویناً به مسلمانان تفضل می‌کرده را انجام داده است اما ناسپاسی و کفران موجب شده است که به عذاب شدید دچار بشوند. چه عذابی شدیدتر از تماشای قتل عام زنان و کودکان غزه در مرئی و منظر همه جهانیان. مسلمانان برای پیروزی هیچ چیزی کم ندارند جز بازگشت به آموزه‌های رسول‌ا... . «اشداء علی الکفار رحماء بینهم». 🔹اگر این معادله تغییر کرد و جای شدت و رحمت عوض شد و در تعامل با شیطان، امید اخوت داشت، نباید توقع داشت سنت‌های الهی تغییر کند. 🔹اگر عقب‌نشینی غیرتاکتیکی با بهانه‌های گوناگون، توجیه شد همان‌قدر که وعده‌های شیطان بزرگ به ساده‌لوحان و سازش‌محوران، دروغین است؛ وعده‌های پروردگار؛ قطعی و غضب او نزدیک خواهد بود. نصرت الهی موکول به تبعیت عملی (و نه زبانی) از راه و رسم پیامبر است. 🆔 @jalili_vahid
🔺 پیام دکتر عاملی به اختتامیه نشست تحول علوم انسانی، گفتمان انقلاب اسلامی و دانشگاه 📌 نشست تحول علوم انسانی، گفتمان انقلاب اسلامی و دانشگاه با حضور ۷۰ نفر از اساتید برجسته دانشگاه علامه طباطبایی در مشهد برگزار شد. در بخشی از پیام دکتر سعیدرضا عاملی رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، آمده است: 🔷 ماهیت و حقیقت علم و دین یکی بوده و جداسازی علم و دین نوعی، رویکرد سکولار است که از آن باید پرهیز نمود. علم و دین هر دو کارکرد رمزگشائی از حقایق هستی و راهنمائی به سمت این حقایق را دنبال می کنند. 🔶 اسلامی‌شدن شامل ادغام اصول، ارزش‌ها و دیدگاه‌های اسلامی در علوم انسانی و اجتماعی با هدف امتداد دادن به حقایق الهی در عرصه های علم و دانش و امور مرتبط با زندگی سالم و صالح است. 🔷 بازاندیشی انتقادی میراث فکری اسلامی، مستلزم بررسی دقیق اندیشه کلاسیک اسلامی، به پرسش گذاشتنِ مفروضات و تفاسیر با هدفِ پرداختن به چالش‌های معاصر است. این رویکرد، درگیر فرآیندی پویا از ارزیابی مجدد و به دنبال استخراج اصول از سنت‌های اسلامی و در عین حال تطبیق آنها با زمینه‌های معاصر است. https://sccr.ir/news/25777/1 ble.ir/join/7gRrYWfWaU
240308_003.mp3
23.96M
پیش نیازهای فقه مضاف: 🎙 استاد 📅دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ سوالات و موضوعات طرح شده در جلسه: 🔸تعریف فقه اخلاق و رابطه آن با فقه 🔹ضرورت پرداختن به 🔸ضرورت، میزان و نحوه تحصیل در فقه و اصول برای کار در فقه اخلاق 🔹 جایگاه فلسفه و عرفان در فقه اخلاق 🔸فلسفه اخلاق و فقه اخلاق 🔹 جایگاه مهارت تفسیر قرآن در فقه اخلاق 🔸جایگاه میراث اخلاقی مسلمانان در فقه اخلاق 🔹جایگاه علوم جدید (مانند روانشناسی) در فقه اخلاق و... 🌷🇮🇷🌷
تکنیک های احیای واعظ درونی در متربی 🔺چگونه می شود واعظ درونی را بیدار کرد تا بتوان کار را به او سپرد؟ وقتی شما می خواهید افراد را از سیستم مبتنی بر مدیریت از بیرون بیاورید به سیستمی که در آن حضور قلب باشد، حضور و غیاب صوری نباشد نمره صوری نباشد، مدرک صوری نباشد. این سخت است، مخصوصاً آن اوایل که می خواهید خلاف عادت فرد عمل کنید؛ چون وقتی نظمش متکی بر واعظ بیرونی است و شما به واعظ بیرونی می گویید: دخالت نکن و واعظ درونی هم هنوز فعال نشده، یک سری بی نظمی ها و بی انضباطی هایی پیش می آید. شما باید مثل بچه ای که او را از شیر می گیرند، این فرد را از واعظ بیرونی بگیرید و آرام آرام او را به واعظ درونی وصل کنید. این کار، زمان می برد و بعد هم باید گاه گاهی از او بازرسی کنند تا از دست در نرود. در کشورهای دیگر هم این کار را می کنند. دیده اید که در بسیاری از کشورها، اتوبوس ها کارتی است؛ اما این گونه نیست که دستگاهی در ماشین باشد و افراد کارت بزنند؛ بلکه افراد چه کارت داشته باشند و چه کارت نداشته باشند، سوار می شوند و مأمورین اجازه دارند یک روز برای بازرسی بیایند. وقتی که همه سوار ماشین هستند، می گویند: کارت هایتان را نشان بدهید افراد کارتهای یک ماهه، دو ماهه یا یک ساله ای را که دارند، نشان می دهند و آن کسی هم که بدون کارت نشسته، جریمه می شود. یک روز بدون کارت آمده؛ اما پول دو سه ماه کارت را از او می گیرند تا بدون کارت سوار شدن در ذهن مردم تبدیل به یک انگ شود مسئله این نیست که از او پول می گیرند؛ مسئله این است که امروز یک نفر بدون کارت سوار شد و این قدر جریمه اش کردند؛ یعنی بدون کارت سوار شدن تبدیل به یک ضد ارزش می شود و هر کسی دقت میکند که حتی یک بار هم بدون کارت سوار نشود و اگر یک وقتی کارت نداشت و سوار شد، وقتی که به مقصد رسید کارت میگیرد و حساب میکند. پس آنها هم به این نتیجه رسیده اند که باید به گونه ای مدیریت کنند که واعظ درونی نمیرد. من در دانشگاهی صحبت میکردم یکی از اساتید گفت که در آمریکا بالای سر ممتحن بازرس نیست؛ بلکه ممتحن خودش باید مواظب باشد که تقلب نکند گفت آنها عواقبش را دیده اند و لذا ناچارند که نظارت از درون را قبول کنند. کسی که میخواهد واعظ درونی را احیاء کند باید واعظ های بیرونی را مقداری کنسل کند تعطیل کند، ساکت کند تا فرصت برای واعظ درونی پیدا شود.