هدایت شده از ◾️تبلیغ نیوز | دفتر تبلیغات اسلامی
⬅️همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی کارگاه تخصصی
📒 آشنایی با نرم افزار citavi در حوزه مدیریت منابع پژوهشی
⬅️برای اعضای هیأت علمی،محققان رسمی و پژوهشگران
👤ارائه دهنده: دکتر حسین پرکان عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
✅لینک ورورد به جلسه
🌐 dte.bz/libconf
⏰زمان: شنبه 1401/8/28 ساعت 9 الی 12
🔲مکان:قم-پردیسان-انتهای بلوار دانشگاه-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی-تالار امام حسن «ع»
◾️مجری: اداره کتابخانه و اسناد و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
🆔 @tablighnews
🌐 Tablighnews.Dte.ir
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
🔉 نامت را جزو مجاهدین ثبت کن 📅 جلسه یک _استاد پناهیان #جهاد_تبیین #استاد_پناهیان 🔺سخن سدید @
🔺علیرضا پناهیان در حرم مطهر رضوی(ع) مطرح کرد؛
جهاد تبیین جرأت میخواهد/ عمار اولین جهادگر تبیین بود/ نترسیدن از سرزنش، ویژگی مهم مؤمنین آخرالزمان است
متن کامل سخنرانی 👇
http://hvasl.ir/news/502709
🔰 فراخوان حمایت از مستعدان برتر حوزوی توسط بنیاد ملی نخبگان ۱۴۰۱-۱۴۰۲
بنیاد ملی نخبگان به منظور هدایت هدفمند طلاب صاحب استعداد برتر در حوزههای علمیه کشور و توسعه فعالیتهای نخبگانی آنان، به تعدادی از شاغلین به تحصیل در مقاطع سطح ۲، ۳، ۴ یا بالاتر، تسهیلاتی را به شرح ذیل اعطا میکند:
✅ شرایط ثبت نام:
ـ حداکثر سن ۴۰ سال (متولد ۱۳۶۱/۰۱/۰۱ به بعد)
ـ دارا بودن شرایط پویایی در مرکز امور نخبگان
در این دوره «نمره مصاحبه» شرط نمی باشد، بلکه این نمره به صورت «امتیاز» محاسبه میشود.
طلاب براساس میزان و نوع فعالیت خود که در چهار ساله اخیر (از ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ تا ۱۴۰۱/۰۶/۳۱) انجام شده و مستندات آن ارائه شده باشد، از حمایتهای بنیاد برخوردار خواهند شد.
✅ عناوین تسهیلات اعطایی:
کمک هزینه توانمندی آموزشی، مهارتی و کارآفرینی
کمک هزینه ارتباطات و امکانات علمی
کمک هزینه همکاری طلبگی و دستیاری
کمک هزینه اجرای تحقیق پایانی، پایاننامه و رساله
کمک هزینه شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی
کمک هزینه اعزام به فرصت مطالعاتی داخلی و خارجی
ـ هدیه ازدواج و تولد فرزند
✅ مهلت ثبت نام:
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ تا ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
✅ سامانه ثبت نام:
https://sina.bmn.ir
✅ فایلهای راهنما:
📥 شیوهنامۀ پشتیبانی از فعالیتهای علمی و فرهنگی مستعدان برتر حوزوی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ـ۱۴۰۱
📥 راهنمای ثبت درخواست
📊روزشمار هفته مبارک بسیج
🗓یکشنبه ۲۹ آبان: بسیج سازندگی و پیشرفت
🗓دوشنبه ۳۰ آبان: بسیج مسجد محوری و جامعه اسلامی
🗓سه شنبه ۱ آذر: بسیج، نوآوری و جهاد علمی
🗓چهارشنبه ۲ آذر: بسیج، مردم سالاری، ایران قوی و مستقل
🗓پنجشنبه ۳ آذر: بسیج مظهر جهاد وشهادت
🗓جمعه ۴ آذر: بسیج مظهر ایمان و تربیت اسلامی
🗓شنبه ۵ آذر: بسیج مظهر مقاومت و اقتدار ملی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
📌افسون تبلیغات و جادوی تحریفات
🖋سه نفر از بزرگان شام با هم صحبت می کردند یکی از بزرگان شام از یکی دیگر پرسید این محمدی که خلیفه روی منبر از او نام میبرد و تکریم میکند کیست ؟
این خدا نیست؟
این همان خدای ما نیست ؟
اینها فرق بین خدا و پیغمبر را نمی دانند. در نیم قرن اول زندگی اسلام و نشر اسلام آن هم در شام همسایه حجاز آن هم با یک زبان هردو عرب زبان مردم این را نمیدانند که الله کدام است محمد کدام است. مردم خبر ندارند.
🖋یک شامی از یکی از بزرگ هایشان پرسید این ابوترابی که امیر بر روی منبر او را لعنت می کند کیست آن یکی در جواب گفت و الله من هم نمیدانم کیست ؟ گمان می کنم از همین دزدهای سر گردنه ای بوده که اطراف شام روی کوه ها هستند!!
🖋 یا این داستان را که خیلی معروف است همه لابد شنیدهاید که وقتی امیرالمومنین در محراب عبادت به قتل رسید شامی ها تعجب کردند که علی مگر محراب عبادت میرفت او در محراب چه کار می کرد که اهل نماز نبود!!
درست توجه کنید تبلیغات اینطور بر روی فکر ها و مغزها کار میکند.
📌مقام معظم رهبری
کتاب انسان ۲۵۰ ساله
لینک کانال 👇
https://eitaa.com/dars_pas_midim
❇️ جهاد تبیین/ استاد مطلبی پور
🔶به نظرم زحمت کشیدند
درست زمانش طولانیه ولی یه کمی اش رو گوش بدید اگر مفید بود بقیه اش رو هم گوش بدید وبعدش نظر خودتون رو بگید
https://miqat.ir/uploads/blog_content/files/2021f25e5da5cdddbad6745628a3eb43.mp3
گفتمان-تبلیغی-فاطمیه.apk
10.09M
الهم عجل لولیک الفرج:
الهم عجل لولیک الفرج:
🔸9 محصول #فاطمیه در یک برنامه اندروید کاربردی🔸
#گفتمان_تبلیغی_فاطمیه
🔺کاری از مؤسسه تخصصی خطابه #امیربیان
🗒متن#48 سخنرانی روشمند ویژه #ایام_فاطمیه
👈 عناوین #کتاب_ها:
📕راز تنهایی مادر (۵ جلسه)
📘انتخاب فاطمی (۵ جلسه)
📗یم فاطمی (۱۰ جلسه)
📕انقلاب فاطمی (۵ جلسه)
📒کوثر و ابتر (۵ جلسه)
📘راه و رسم فاطمی (۵ جلسه)
📙مادر همیشه بیدار (۳ جلسه)
📕جرعه ای از کوثر (۵ جلسه)
📘جای پای شیطان (۵ جلسه)
📚بهترین محتوای تبلیغی متناسب با مسائل روز جامعه
#پیشنهاد_نصب 👌☝️
هدایت شده از مجمع ملی فعالان جمعیت
رزق مادری (فیش منبر فاطمیه).pdf
38.85M
🔻کتاب "رزق مادری" منتشر شد.
🔸 کتـاب "رزق مـادری" مجموعـه فیـش منبـر روشـمند فاطمیـه اسـت کـه به قلم حجتالاسلام هادیپور بـا محوریـت با موضـوع ارزش جایگاه مادر تدویـن و بـرای اسـتفاده سـخنرانان و مبلغیـن در ایـام فاطمیـه منتشـر گردیـده اســت.
🔸 این کتاب توسط موسسه "اسراربیان" با تسهیلگری "مجمعملیفعالانجمعیت" و حمایت "بنیادعلوی" تالیف و منتشر شده است.
🔹 در ایــن مجموعــه ســبک متفاوتــی از فیــش منبــر طراحــی و در اختیــار علاقـهمنـدان قـرار داده شـده اسـت کـه از امتیـازات ارزشـمندی برخـوردار اسـت.
🔸 شایان ذکر است این کتاب، اولین جلد از یک مجموعه کامل فیشهای منبر
مرتبط با موضوعات جمعیتی است که قرار است به توفیق الهی برای همه مناسبتهای تبلیغی مهم یک سال همچون ماه رمضان، دهه محرم، دهه آخر صفر و... در مقام لبیک به فرمایش رهبر حکیم و فرزانه انقلاب تالیف و منتشر گردد.
✅ مجمعملیفعالانجمعیت
https://eitaa.com/populationir
🔴 🔴 🔴 جرم مردم مدینه بعد از پیامبر این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند!
🔻آیا ما حاضریم بهخاطر اقتصاد مقاومتی یا فرزندآوری، مدل زندگیمان را تغییر دهیم؟
🔸 گاهی دین از ما میخواهد به اقتضای نیاز روز، وضع عادی زندگیمان را تغییر دهیم
🔸 خیلی از دینداران حاضر نیستند دین تمام شئون زندگیشان را در بر بگیرد
🔸مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کرد. مشکل اصلی این بود که مردم در صحنۀ «ابتلا» پای کار نیامدند.
🔸 گاهی در صحنۀ «ابتلا» لازم است عمل اجتماعی خاصی انجام دهیم که جزو واجب یا حرامهای مشخص نیست
🔸 سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم
🔘 مسئلۀ معنویت و بندگی خدا از جانب اکثر انسانها بهعنوان یک امر فرعی در زندگی بشر تلقی میشود و مردم معمولاً بندگی خدا را در متن زندگی خودشان قرار نمیدهند بلکه در حاشیه زندگی قرار میدهند. «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللهَ عَلى حَرْفٍ»
🔘 مردم غالباً زندگی خود را بر اساس نیازهای غریزی و منافع و مضار فوری تنظیم میکنند و حتی بسیاری از دینداران هم حاضر نیستند اجازه بدهند که دین، تمام شئون زندگی آنها را در بر بگیرد.
🔘 بلافاصله بعد از رسول خدا(ص) تفکرات سکولار در جامعه حاکم شد. البته بسیاری از مناسک و عقاید دین را حفظ کردند اما وقتی دین میخواست به صورت جدی وارد زندگی مردم بشود و معادلات قدرت و اقتصاد را شکل بدهد، همانجا در مقابل دین ایستادند.
🔘 قبل از بعثت نبوی هم، علت مخالفت با پیامبر(ص) بیشتر از همین جنس مخالفتها بود؛ مشکل آنها این بود که دین میخواست بیاید در مناسبات اجتماعی و در معادلات قدرت قرار بگیرد.
🔘 مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کنیم. مشکل اصلی در فاطمیه این بود که مردم در صحنۀ ابتلا و امتحان، پای کار نیامدند. مسئله اصلی، مذهبیهایی هستند که نمیگذارند دین در تمام شئون زندگی و مناسبات اجتماعیِ آنها نفوذ کند و اثرات خود را نشان بدهد.
🔘 در دین، یکسری حلالها و حرامهای بَیّن وجود دارد که بسیاری از دینداران حاضرند رعایت کنند، ولی دین، فقط اینها را از ما نمیخواهد، بلکه دین در صحنۀ «ابتلا» یک وظایفی را برای ما تعیین میکند.
🔘 مثلاً شما در شرایط عادی، هفتهای یکبار به پدر و مادرت سر میزنی، ولی اگر آنها به یک بیماری خاص مبتلا بشوند، در این صحنۀ ابتلاء دیگر کافی نیست که هفتهای یکبار به آنها سر بزنی و شاید لازم باشد هر روز از آنها مراقبت کنی.
🔘 «ابتلا» یعنی تکلیف خاص در موقعیت خاص. یک نمونهاش همان جملۀ امام(ره) است که فرمود حفظ نظام از نماز واجب تر است...
🔘 گاهی در صحنۀ ابتلا لازم است یک عمل اجتماعی خاص را انجام بدهیم که جزو کارهای واجب یا حرامِ خیلی مشخص(مثل نماز) نباشد. اما خیلیها چون این ابتلا، جزو واجباتِ مشخص نیست، راحت آن را پشت گوش میاندازند و انجام نمیدهند.
🔘 فرزندآوری یکی از مسائل مهم جامعۀ امروز است. آیا ما حاضریم به خاطر این مسئله مهم، فرم زندگی عادی خود را تغییر بدهیم؟ کمااینکه رسولخدا(ص) بعد از بعثت، و بعد از هجرت، وضع زندگی عادیِ مردم را تغییر داد.
🔘 گاهی دین از ما میخواهد به اقتضای نیاز روز جامعه، وضع عادی زندگی خود را تغییر بدهیم. مردم مدینه هم بعد از رحلت پیامبر(ص) جرمشان این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند.
🔘 سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم. مثلاً رهبر جامعه دینی تعیین میکند که مرز جهاد با دشمن در عرصۀ اقتصاد است و ضرورت «اقتصاد مقاومتی» را مطرح میکند و اقتصاد مقاومتی هم بدون مشارکت مردم شکل نمیگیرد.
🔘 آیا ما برای اقتصاد مقاومتی، کار و زندگی عادی خودمان را تغییر دادیم و برای رونق تولید، سراغ ایجاد تعاونی و تولیدی رفتیم؟ آیا ما هیئتیها و مسجدیها و بسیجیها، از کار کارمندی دست کشیدیم و سراغ فعالیتهای مولّد رفتیم؟ آیا همۀ ما سرمایههای خودمان را در این عرصه آوردهایم؟
🔘 حالا که این کارها را نکردهایم، آیا خودمان را مقصر میدانیم و فکر میکنیم جنایت کردهایم؟ نه! خُب مردم مدینه هم میگفتند «ما که جنایت نکردیم، فقط در خانه نشستیم و کاری انجام ندادیم!»
👤علیرضا پناهیان
🚩 دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی - ۱۴۰۰.۰۹.۲۵
هدایت شده از گزیده های حاج قاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎼نماهنگ یلدایی
🎙️حاج میثم مطیعی
💔 یتیماتو رها نکن حاج قاسم
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از جلوه
🔻 مرحوم #آیت_الله_علوی_گرگانی:
من سالهای طولانی شب های جمعه (سالهای ۵۱ به بعد) به جهت تبلیغ از قم به تهران می رفتم؛ در مسیری که به طرف مکان بر گزاری جلسه بود، افرادی بسیاری از کسبه بودند، هر هفته به آنان سلام گرمی می کردم.
یک روز شخصی به نام آقای #نجات_زهاویدان پیش من آمد و گفت: “من از جمله کسبه ای بوده ام که هر هفته بر من سلام می کردید، اما من مسلمان نبوده ام بلکه اعتقاد به آیین یهودیت داشته ام اما بواسطه ی این حسن بر خورد شما و هم چنین حقانیت دین اسلام ، می خواهم بدست شما مسلمان شوم.
این شخص مسلمان شد و نامش را به محمد علی احمدی تغییر داد و از آن جا که اولاد نداشت تمام اموالش را هم به بنده بخشید. و بعد از یکی دو ماه که مسلمان شد ، از دنیا رفت.
من هم منزل این شخص را صندوق قرض_الحسنه وحدت فاطمیه قرار دادم که تاکنون پابرجاست.
💬 حسین سبحانی صدر
@jelvenews | جلوهنیوز
4_5956527316317244702.pdf
5.89M
✍️پاسخ به برخی شبهات .....
ازشبهات فاطمیه
#روشنگری_اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸امروز باید همه ی ما سازمان اطلاعات باشیم ...
صدای #آقا_سید_روح_الله 😍
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا پلی در گجرات هنده
اولش یکی دو نفر پل رو تکون میدن، بقیه یا نگاه میکنن و یا ذوق میکنن و حتی به اونا ملحق میشن و موج ایجاد میکنند، پل از آستانه تحملش عبور میکنه و متلاشی میشه 141 نفر بخاطر این حماقت چند نفر و سکوت بقیه میمیرن
تصویری عبرت آموز
✍️نویستا بانچ
🇮🇷نیمه پنهان
🇮🇷@nimeyepenhan
#معرفی_کتاب
📙«تربیت اخلاقی در دروه کودکی»
🖊 دکتر حسن نجفی و رحمت پوریزدی و جمعی از پژوهشگران حوزه و دانشگاه
🔖کتاب در چهار فصل زیر تدوین شده است:
فصل 1️⃣: بحث های «اخلاق، تربیت و تربیت اخلاقی»، «رویکردهای تربیت اخلاقی»، «تربیت اخلاقی کودکان»، «ویژگیهای اخلاقی کودک»، «مبانی، اصول و روش های تربیت اخلاقی کودکان» «جایگاه پدرومادران، مربیان پیشدبستانی و معلمان دبستان در تربیت اخلاقی کودکان»
فصل 2️⃣: بحثهای 🌸«بینشی[مانند: خودآگاهی، تفکر اخلاقی، توکل، شکرگزاری، سعه صدر و تحمل عقیده های دیگران، اخلاق جنسی]»🌸
فصل 3️⃣: بحث های ☘️«گرایشی[مانند: محبت به اهل بیت، فداکاری، احترام به فرهنگ ها و ارزش قائل شدن برای دیگر ملت ها، احترام به پیروان دیگر دین های الهی، احترام به بزرگسالان، احترام به حقوق دیگران، وطن دوستی، جهان وطنی]»☘️
فصل 4️⃣: بحث های 💐«کنشی[مانند: قناعت، حقوق تربیتی، جزأت ورزی، عذرخواهی از رفتارهای ناپسند، احسان به دیگران، حفظ حریم خصوصی دیگران، بددهنی، دروغ گویی، حیا، نه گفتن به کارهای ناپسند، صلح، سپاسگزاری، تقویت ارتباط اجتماعی، اطاعت از پدر و مادر، اخلاق زیست محیطی]»💐
✅ ویژگی این کتاب در آن است که جمعی از پژوهندگان و صاحبقلمان متخصص در امر تربیت، گردهم آمده و به تألیف دست یازیدهاند.
تهیه و سفارش آنلاین کتاب👇:
📮http://pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=524&strReferer=search&PPGR=0