بسمه تعالی
🔊گفتگوی صوتی هادیان سیاسی فعال کشوری
🌱سخنران:
استاد گرامی جناب آقای محمدرضا فرهادی
کارشناس ارشد مسائل منطقه ای
🇮🇷موضوع:
چالش های رژیم صهیونیستی و پیامدهای انتخاب نتانیاهو
🍃زمان: یکشنبه ۴ دی ماه ساعت ۲۰
🍃مکان: کانال تحلیل صوتی هادیان سیاسی فعال:
https://rubika.ir/tahlil_samen
♦️معاونت سیاسی نمایندگی ولي فقيه در سازمان بسیج مستضعفین♦️
🔰یادداشتی عمیق، دقیق، تحلیلی و ناظر به قدرت نرم شهدا و شرایط امروز جامعه و انقلاب اسلامی
🔹حتما بخوانید!
🌷صف مقدم شهیدان🌷 (۱)
✍️دکتر سعدالله زارعی، یادداشت روز کیهان امروز
دی ماه را میتوان ماه شهیدان دانست و البته ماههای دیگر هم در جمهوری اسلامی ماه شهیدان است اما ظاهراً در میان ماهها شهادت در دیماه جلوه پرفروغتری دارد؛ ۲۲۸۲۱ شهید دی ماه گواه آن است.
در این ماه شهید عظیمالشأن «حاج قاسم سلیمانی» به همراه شهیدان ابومهدی المهندس، حسین پورجعفری، شهیدهادی طارمی، شهید شهرود مظفرینیا و شهید وحید زمانیان در مصاف با کفر جهانی به شهادت رسیدهاند و نام شهدای دیگری نیز بر تارک شهدای دی ماه میدرخشد؛ شهید سیدمجتبی نواب صفوی، شهید آیتالله حسین غفاری، شهید احمد کاظمی، شهید اسماعیل دقایقی، شهید مسعود علیمحمدی، شهید مصطفی احمدیروشن، شهید آیتالله نمرباقر النمر، شهید سیدمجتبی علمداری، شهید محمدرضا بیضایی، شهید اکبر خردپیشه شیرازی، شهید مهدی نوروزی، شهید محمد قربانخانی و شهید محمد فرومندی.
شهدای دی ماه دو تجلی برجسته هم داشتهاند؛ فراری دادن طاغوت در ۲۶ دی ماه و قیام تاریخی نهم دی ماه. این هر دو نتیجه قیام شهیدانی است که جان خود را «مخلصانه» تقدیم کردند و جاودانی شدند و زنده فعال باقی ماندند.
و این معما را البته با هیچ معیار مادی و دنیوی نمیتوان حل کرد. چطور میتوان «بقاء» و «ابدیت» آنچه به خدا تقدیم شده است را با معیارهای دنیایی توضیح داد؟ حضرت امام خمینی - ره - فرمودهاند: «گمان ندارم هیچ معیاری جز عقیده به مکتب و ایثار در راه خدا و هدف معنوی قادر به حل این معما باشد (صحیفه امام، ج ۱۶، ص ۲۰۳)
این چیزی نیست که بتوان حتی در قالب هنر که بازگوکننده رازها و رمزهاست؛ تصویر کرد «آن بعد الهی عرفانی و آن جلوه معنوی ربانی که جانها را به سوی خدا پرواز میدهد و آن قلبهای ذوبشده در تجلیات الهی را با چه قلم و چه هنر و چه بیانی میتوان ترسیم کرد؟» (صحیفه امام، ج ۱۸،
ص ۳۳۱ - ۳۳۳).
ما چطور میتوانیم این عظمت را درک کنیم؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی در یازدهم دی ماه ۱۳۷۰ فرمودهاند «شهادت یعنی وارد شدن به «حریم خلوت الهی» و میهمان شدن بر سر سفره ضیافت الهی». واقعاً بشری که خود وارد حریم خلوت الهی نشده و معنای واقعی آن را هم نمیداند، چطور میتواند درباره واردان و واصلان آن تصوری داشته باشد؟ از آن طرف، آنکه آنقدر وسعت قلب پیدا کرد که وارد حریم خلوت الهی شد، چگونه دستش از اثربخشی در حریم جلوت الهی (دنیا) کوتاه میشود؟ کسی که وارد حریم خلوت الهی شد، در قدرت خدا حل شده است. بنابراین دست او از اثرگذاری در دنیا کوتاه نشده است. بر این اساس امام خامنهای - دامت برکاته - ۲۵ مرداد ۱۳۶۸ فرمودهاند «خاصیت کشته شدن در راه خدا این است که انسانی که جان خود را صرف میکند برای یک هدف و مقصد الهی و خدای متعال هم در پاسخ این ایثار و گذشت بزرگ، حضور او را در ملت او تداوم میبخشد و یاد و فکر و آرمان او زنده میماند».
بر این اساس بسیاری از مردم برای حل یک مشکل دشوار خود تجربه کمک گرفتن از شهدا را دارند. شفا دادن شهیدان و حل معماها تجربهای است که بسیاری در اختیار دارند. آیا میتوان تصور کرد شهیدان عزیز برای حل مسئله یک مؤمن قدم پیش میگذارند، اما در رفع موانع نظام اسلامی که برای آن خون دادهاند، بیتفاوت هستند؟ سعه وجودی شهیدان آنقدر است که به طور ابدی «عندالرب» هستند و به قدرت لایزال الهی وصلند و به یک نظر حل معما میکنند و البته این نزول نظر، زمین مستعد هم میخواهد وگرنه خود خداوند در آیات ۶ سوره منافقین و ۸۰ سوره توبه قرآن کریم خطاب به پیامبر عظیمالشأن میفرماید «تو بر آن مردم (منافق) طلب مغفرت بکنی یا نکنی، خدا هرگز آنها را نخواهد بخشید» و صد البته وجود مقدس پیامبر هم هرگز گوشه چشمی به مغضوبین الهی ندارد. پس شهیدان در جبهه کنونی انقلاب هستند و در صف مقدم آن هم هستند؛ چرا که اگر ما به واسطه احساس تهدید نسبت به نظام اسلامی به میدان میآئیم و بهاندازه سعهاندک وجودیمان اثری بر جای میگذاریم، شهیدان سریعتر و عمیقتر به این حس میرسند و سعه آنان تا آنجاست که به حریم خلوت الهی ورود کردهاند پس اثرشان هم قاطع و هم قطعی است.
شهیدان در همین قضایای اخیر که در واقع از یک بعد تکرار جنگ خندق - جنگ احزاب و طیفهای داخل و خارج مدینه علیه پیامبر(ص) - بود، برای دفاع از انقلاب اسلامی به صحنه آمدند و این صحنه پیچیده که شدیدترین جنگ ترکیبی علیه ملت ایران بود را به صحنه شکست دشمنان تبدیل کرده و سرمایههای فراوان جبهه کفر و شرک و نفاق را بر باد دادند.
🌷صف مقدم شهیدان🌷 (۲)
✍️دکتر سعدالله زارعی
...حضرت امام خمینی - ره - میفرمایند «شهید بهظاهر از دست رفته است و در واقع باقی هست و برای شما شرافت تحصیل کرده است. آنچه برای خدا تقدیم میشود، باقی و ابدی است» (صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۲۵۷).
حضرت امام خامنهای - دامت برکاته - دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۴ رمز این قدرت و حضور را توضیح داده است. «شهدا این هدیه الهی را آسان و رایگان به دست نیاوردهاند؛ به قیمت مجاهدت به دست آوردهاند؛ در راه خدا جهاد کردند، از خودشان گذشتند و خدا این هدیه را به آنها داد».
حد ارزش این ایثار مخلصانه جان چقدر است؟ آیا برای ما قابل درک و محاسبه میباشد؟ مسلماً خیر. چون عوالم ما با عالم شهیدان تناسبی ندارند.
امام در این رابطه فرمودهاند: «این ایثار و اخلاصی است که حتی در ترازوی عالم غیب هم نمیشود که سنجش بشود. آن پیش خدای تبارک و تعالی سنجش میشود» (صحیفه امام، ج ۱۶، ص ۱۹۶)
پس ما از درک حقیقت این موضوع عاجزیم، اما به شرطی که دقت نمائیم از درک آثار عینی آن عاجز نیستیم. ما وقتی هجوم آمریکا، اروپا، ارتجاع عربی، نفاق، مفسدان، منحرفان و تروریستها را در یک جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی مشاهده میکنیم و در حالی که در جنگ ترکیبی توانایی کافی نداریم بر آن غلبه میکنیم و اعتراف دشمنان را میبینیم، درک میکنیم که برای شکست جنگ ترکیبی دشمن، دست قدرت رازآلودی وجود دارد که در این معرکه پناه این ملت بوده است.
آیا این دست شهیدان نیست؟ این دست قدرت، دست حاج قاسم سلیمانی و سایر شهیدان این مرز و بوم نیست؟
ما واژگان و بیانی درخور این شهیدان نداریم. وقتی قلم عارف و مجاهد خالص عظیمالشأنی مثل حضرت امام آنگاه که به شهیدان میرسد، بر خود میشکافد، و اظهار عجز میکند، از قلم ما چه برمیآید؟ امام میفرماید
«ما را چه رسد که با این قلمهای شکسته و بیانهای نارسا در وصف شهیدان و جانبازان و مفقودان و اسیرانی که در جهاد فی سبیلالله جان خود را فدا کرده و یا سلامت خویش را از دست دادهاند یا به دست دشمنان اسلام اسیر شدهاند، مطلبی نوشته یا سخنی بگوییم» (صحیفه امام، ج ۱۹، ص ۴۱-۴۰)
شهیدان اگرچه در قید جان نبودند، نسبت به «جان تقدیم شده»، تعصب دارند. چون این جان ایثارشده، آنان را وارد «حریم خلوت الهی» کرده است و این ایثار جان در فضای جمهوری اسلامی ممکن شده است. اگر فضای تأسیس حاکمیت اسلامی و یا فضای جمهوری اسلامی نبود، صرف ایثار جان، شهادت نبود. تنها آنهایی شهیدند که به تعبیر منتسب به امام حسین بن علی علیهالسلام (انکان دین محمّد لم یستقم الّا بقتلی فیا سیوف خذینی) برای حفظ اسلام به مصاف رفتهاند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۵ مرداد ۱۳۶۸ فرموده است «راه و رسم شهادت و سنت الهی قتل فی سبیل الله، با نظام اسلامی زنده شد». آیا شهیدان بنایی که با نثار خون خود پدید آورده و آن را در کوران حوادث حفظ کردهاند و با این کار در «حریم خلوت الهی» مسکن گزیدهاند، علت فاعلی ورود به این حریم که جمهوری اسلامی است را در حوادث تنها میگذارند؟ مسلماً اینطور نیست.
یکی از شخصیتهای عرفانی که مایل نیست از او نام برده شود، میگوید «در خواب و بیداری حاج قاسم سلیمانی را دیدم از او پرسیدم آیا هنوز در میدان هستی و او پاسخ داد خیلی جدیتر و بیشتر از قبل در صحنههای سخت هستم، پرسیدم چگونه؟ گفت آنگونه که من دشمنان و اقدامات آنان را میبینم و آنان از درک حضور من ناتوانند، ضربات امروز من به آنان کاریتر از قبل است».
بنابراین شهیدان نه تنها شفا میدهند و شفاعت میکنند، بلکه هنوز در میدان جهاد فی سبیلالله هم هستند، هنوز پنجه در پنجه دشمنان دارند. خداوند متعال در آیاتی از قرآن کریم از جمله در آیه ۴۰ سوره توبه به مؤمنان میگوید: «من شما را به نیرویی که خود نمیدیدید، مدد رساندم و در جاهایی هم میفرماید من ملائکه الله را به کمک شما فرستادم. قدر مسلم در اینجا مؤمنین و جبهه ایمان به شهیدان هم مدد میشوند، همانگونه که شهیدان شفا میدهند و شفاعت میکنند. اینها مقامی والاتر از ملائکه دارند و اساساً به تعبیر حضرت امام؛ شهیدان در ترازوی عالم غیب هم قابل سنجش نیستند در حالی که فرشتگان که در ترازوی عالم شهود قابل سنجش نمیباشند، در ترازوی عالم غیب قابل درک و سنجش هستند.
اما البته شهیدان در جایی ورود میکنند که رضایت خدا در ورود آنان است پس ما اگر میخواهیم محل نزول شهیدان باشیم و از حمایتشان برخوردار شویم، باید در خود استعداد آن را ایجاد کنیم وگرنه نور راهی به دل تاریک نخواهد داشت. و اما واحسرتا که ما فقط دریغاگو و ثناگوی شهیدان بوده و خود از وصول به آنچه آنان به آن رسیدند، محروم باشیم.
از خود شهیدان مخصوصاً از شهیدانی که در دنیا با آنان مأنوس بودیم، بخواهیم که خداوند شهادت در مصاف با کفر و نفاق را نصیب ما هم بفرماید و ورود به «حریم خلوت الهی» را درک کنیم.
آدرس سایت چاپار برای ایجاد (ایمیل/رایانامه) آدرس الکترونیکی ایرانی
https://accounts.chmail.ir/login?service=https://www.chmail.ir&redirectPath=/validate?path=Lw
🆔 @Pourabedin
✅اپلیکیشن طلاب منتشر شد
📲اپِ " کافه اندیشه " مخصوص طلبه هاست و مشابه دیواره ؛ یعنی طلاب می تونن با ثبت آگهی ، نیاز های مالی ، علمی و فرهنگی خودشون رو رفع کنن
⏪نیاز هایی مثل 👇
1. کتاب 2. همبحث
3. کلاس یا دوره 4. استخدام در حوزه
5. لباس روحانیت 6. سوال / اشکال / شبهه
7. اسکان طلاب 8. عبادات استیجاری و ...
💰خلاصه که طلاب در کنار درس خوندن می تونن پول در بیارن
🔴لینک عضویت 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4072210631Cd073780952
♨️ فراخوان مقاله نخستین همایش ملّی «مرجعیت علمی قرآن کریم»
🔰محورهای همایش
۱. مبانی مرجعیت علمی قرآن؛
۲. دلایل و شواهد مرجعیت علمی قرآن؛
۳. عرصه های مرجعیت علمی قرآن؛
۴. قلمرو مرجعیت علمی قرآن؛
۵. گونه های مرجعیت علمی قرآن؛
۶. تحقق مرجعیت علمی قرآن.
🗓تاریخهای مهم
مهلت ارسال چکیده مقالات: ۳۰ دی ۱۴۰۱
مهلت ارسال اصل مقالات: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
برگزاری کنفرانس: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
🆔 @Pourabedin
هدایت شده از دکتر اصغری نکاح
#دعوت به #حضور
خیمه معرفتی
«انقلاب فاطمی و بانوی ایرانی»
خانه معرفت با همکاری اداره آموزش پرورش ناحیه سه مشهد، برگزار میکند:
🔸هویت و کنشگری بانوی مسلمان
🔸حدیث کسا وتربیت انقلابی فرزندان
🔸انقلاب فاطمی، جهاد تبیین و امر به معروف
🔸بازخوانی «اصلاح اجتماعی» در خطبه فدک .
🔸فاطمیه ، قله ی رفیع دفاع از ولایت .
سخنرانان:
جمعی از مدرسین حوزه و دانشگاه:
✅سرکار خانم خیاطی
✅سرکارخانم نفیسی فر
✅خانم دکتر شیخ نظامی
✅خانم دکتر فاضل
✅ خانم دکتر خدادادی
♦️توجه توجه♦️
برگزاری همزمان کارگاه های جذاب، با برنامه های متنوع👌😍
✴️ ویژه دختران ۷_۱۸ سال به تفکیک مقاطع تحصیلی
😍 پخش کلیپ و نمایش خلاق
🤩بازی و حرکت،
🤔 مباحثه و تحلیل
و برنامه های متنوع دیگر
با محوریت «خودشناسی و فاطمیه »
♦️ کسب اطلاعات بیشتر با ارسال نام و پایه تحصیلی دانش آموز در یکی از پیام رسان های ایتا، سروش یا واتساپ به شماره زیر:
+989154399301
🌀مشهد میدان احمدآباد به سمت خیابان راهنمایی،دبستان اکبر زاده
⏰از جمعه ۲دیماه به مدت۵شب
_ آغاز مراسم همراه با نماز جماعت مغرب
_ آغاز سخنرانی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه
استفاده از سخنرانی به صورت برخط :
https://vroom.um.ac.ir/asghari-n
همچنین در نرم افزار شاد 👇
📱https://shad.ir/n3_razaviedu
😊اطلاعرسانی برنامه های خانه معرفت در پیام رسان ها:👇
@khanemarefat
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💐 با ما همراه باشید
🌐 کانال دکتر اصغری نکاح، روانشناس و دانشیاردانشگاه فردوسی مشهد
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4000251909C3e89b10697
╭┅─────────┅╮
🌺 @Dr_Asgharinekah
╰┅─────────
هدایت شده از ✒مـــــه شکن
روش تحلیل سیاسی 12.mp3
10.11M
🎙صوت جلسه دوازدهم روش تحلیل سیاسی
- ادامه مغالطات و انواع آن در شناخت اخبار و تحلیل ها
⚡️بسیار مهم و کاربردی
استاد احسان عبادی
🔺این سلسله صوت های تحلیل سیاسی، خیلی قابل استفاده است.
توصیه می کنم همه عزیزان این چند دقیقه که زمان زیادی هم نیست، خوب گوش دهند تا همگی قدرت تحلیل و فهم مان از مسائل، بالا رود.
@meh_shekan
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
#ایام_فاطمیه
🎤رهبرمعظم انقلاب:
وجود حضرت زهرا ـ علیها السلام ـ با آن حکمت، گویندگى، قدرت تحلیل سیاسى و اجتماعى و آینده نگرى و نیز قدرت برخورد با عظیم ترین مسائل زمان خود، نشان دهنده این واقعیت است که یک زن مسلمان مى تواند در سنین #جوانى هم به مقامات عالى و معنوى و عرفانى دست یابد.
72/9/8
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران قم
هدایت شده از انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم
#نشست
:::دانشکده الهیات دانشگاه قم با همکاری دانشگاه قرآن و حدیث و مشارکت انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم برگزار میکنند:
(ویژه عموم علاقهمندان)
💠نشست علمی به همراه بزرگداشت آیت الله محمدی ریشهری
🔻با موضوع؛ دانشنامههای حدیثی، ضرورتها و رویکردها
🔻با حضور؛ حجج الاسلام و المسلمین استاد دکتر سید رضا مودب و استاد سید محمدکاظم طباطبایی
⬅️زمان: دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ _ ساعت ۱۰ صبح
⬅️مکان: دانشگاه قم، دانشکده الهیات، سالن شهید مطهری
⬅️مجازی: http://ve.qom.ac.ir/dft_meeting
انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم
🆔@qom_quranhadith
هدایت شده از حوزویات
⭕️خطر فقدان عالمان و مجتهدان تاثیر گذار جدی است!
🔻حوزه برای آینده برنامه روشن و هدفمندی ندارد!
✍️حجتالاسلام والمسلمین علی نصیری
به لطف الهی افزون بر دهه شصت که به شهرها و مناطق کشور به عنوان مبلغ سنتی سفر داشتم، از دهه هفتاد تا کنون به عنوان مدرس کارگاههای علمی و سخنران حوزه و دانشگاه به عموم مناطق کشور حضور یافتم.
آن چه که بیش از هر چیز دیگر ذهن این ناچیز را آزار داده، کاسته شدن و آب رفتن اندک اندک عالمان ربانی و چهرههای معنوی تاثیر گذار در شهرها و مناطق مختلف است؛ به گونهای که گویا همه آن چهرههای تابناک علمی و معنوی که رخ به خاک کشیده اند، هیچ جایگزینی از خود به جای نگذاشتند!
وقتی حوزه پر ریشه و تاریخی تهران به عنوان پایتخت کشور اسلامی و شیعی دچار این آسیب جدی باشد، از فلان شهر در گوشه و کنار کشور چه انتظاری میتوان داشت!
فقدان عالمان عامل و الهی به معنای وارفتگی سنگرهای دینی و اخلاقی و بی رمق شدن دین و معنویت در سراسر کشور است.
خاطرم هست چند سال قبل در حوزه علمیه ایلام برای ضرورت وجود عالم در هر شهر چنین گفتم:
در هر شهر نیروگاه یا پست برق، انبار نفت و مواد سوختی، انبار غله و گندم و سد یا مخازن آب شرب پیش بینی شده است؛ زیرا همه مردم برای استمرار حیات این جهانی به آب، برق، گاز، نفت و گندم و ... نیاز دارند.
اگر برای حیات مادی گریزی از وجود این مخازن و امکانات نیست، آیا حیات معنوی یک شهر و منطقه را میتوان بدون وجود بارانداز و مخازن معنوی استمرار بخشید؟!
عالمان الهی و ربانی در عالم معنا و باطن به مثابه همان مخازن آب شرب و غله گندماند که آب و غذای معنوی مردم هر شهر را تامین میکنند.
واقعا پاسخ به این پرسش که چرا حوزههای علمیه با گذار بیش از چهار دهه نتوانستند عالمان و فقیهان تاثیرگذار تحویل جامعه دهند، بسیار دشوار است.
به رغم اذعان به همه تلاشها و تکاپوها و تقدیر از همه آنها، باید اذعان کرد که حوزه در این عرصه کارنامه بسیار تلخ و تاسف آوری دارد.
به نظر میرسد که حوزه برای آینده نیز برنامه روشن و هدفمندی ندارد.
به مدیریت کنونی حوزه علمیه حضرت آقای اعرافی و همکاران ایشان (زید توفیقاتهم) امیدها بسته شده است.
در حال حاضر کسی در حد و قواره ایشان تجربه مدیریت حوزه و آشنایی با مقتضیات داخل و خارج کشور را ندارد و اگر قرار باشد ایشان در رساندن حوزه به اهداف بلند آن توفیق نیابد که مع الاسف نشانه آشکاری از ابن امر مشهود نیست، گمان ندارم فاضلی دیگر از عهده این شبه معجزه برآید!
فقط مایلم طلاب و فضلای جوان حوزه را مخاطب خود سازم و بگویم:
عزیزان!
بزرگان و چهرههای نام آور حوزه در دههها و سدههای گذشته لزوما با برنامه ریزی مدیران حوزه به قلههای کمالات علمی و معنوی راه نیافتند و این چنین چراغ راه مردم نشدند، بلکه همت بلند شخصی، مسئولیت شناسی و عشق به خدمت به ولی عصر (ع) به عنوان صاحب اصلی حوزهها آنان را آن چنان بیتاب و بیخواب ساخت و شمع وار سوختند تا جهانی را نور و فروغ دهند.
چرا ما و شما چنین نباشیم؟!
آیا اهل بیت (ع) نفرمودند که به داد یتیمان معنوی ما برسید و چون برج و بارو حصن و حصار دین و اخلاق مردم باشید؟!
منتظر چه هستید؟!
ما خواجه مهربان و متضلعی داریم که بهتر از ما می داند که چه میکنیم:
تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن
که خواجه خود شیوه بنده پروری داند!
♨️«حوزویات» را به علاقهمندان معرفی کنید
🆔 @Howzaviat
صَلَی الله عَلیکِ یا فاطِمَة الزَّهرا
#اعلام_برنامه
⚫️مجلس سوگواری به مناسبت شهادت حضرت #فاطمه_زهرا سلام الله علیها
✔️خواهران و برادران
🎤سخنران:
حجتالاسلام حاج علیرضا #پناهیان
🎤با نوای:
حاج عباس #حیدرزاده
کربلائی جواد #برزگر
كربلائی علی اکبر #حائری
کربلائی محمدجواد #احمدی
🗓از یکشنبه ۴ دی تا سه شنبه ۶ دی
🕡ساعت؛ ۱۸:۳۰
📍حسینیه حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی.
🏴هیئت ثارالله قم
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گزارش_تجربه
#آموزشی
🔹مکاسب برای حل مسئله...🔹
❇️برشی از گزارش تجربه
آقای مجتبی وافی
در دوره آموزشی طرح بینا
👈ویدیوی کامل گزارشتجربه آقای وافی👉
🔅مرکز نوآوریهای اجتماعی مبتدا
سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
۱۴۰۰/۰۶/۰۶
بیانات در نخستین دیدار رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم
در مسئلهی فرهنگ و رسانه، به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. البتّه «حرکت انقلابی» یعنی خردمندانه و عاقلانه. معنای «انقلابی بودن» بیهوا حرکت کردن و بیحساب حرکت کردن نیست. [حرکت] انقلابی باید باشد، بنیانی باید حرکت بشود، در عین حال برخاستهی از اندیشه و حکمت باشد. فرهنگ واقعاً زیربنا است؛ خیلی از این خطاهایی که ما در بخشهای مختلف انجام میدهیم، ناشی از فرهنگ حاکم بر ذهن ما است. اگر ما اسراف داریم، اگر ما تقلید کورکورانه داریم، اگر ما سبک زندگی غلط داریم، اینها ناشی از مشکلات فرهنگی است؛ فرهنگِ حاکم بر ذهنها است که در عمل، این مشکلات را به وجود میآورد. زندگیهای تقلیدی، زندگیهای تجمّلاتی و اشرافیگری، غالباً منشأ و ریشهی فرهنگی دارد. در واقع نرمافزار این حوادث، فرهنگ کشور و فرهنگ حاکم غلط و انحرافیای است که بر بعضی ذهنها مسلّط است.
ابزارهای فرهنگی از [قبیل] سینما و هنر و رسانههای صوتی و تصویری و امثال اینها را بایستی شکوفا کنید؛ مطبوعات و کتاب و امثال اینها ابزارهای فرهنگی هستند، باید به معنای واقعی کلمه اینها شکوفا بشوند. خب امروز بحمدالله یک لشکر عظیمی از جوانهای علاقهمند به مسائل فرهنگی مشغول کارند، وجود دارند و تلاش میکنند و کار میکنند.
اگر دولتها و بخشهای فرهنگی دولت به این مجموعههای جوان و علاقهمند کمک بکنند، قطعاً کارهای بزرگی انجام خواهد گرفت و قدمهای خلّاقانهای برمیدارند؛ صدها طرح ابتکاری در این زمینه وجود دارد در اختیار این جوانها، که گاهی اوقات که مثلاً انسان یک تماسهایی با جوانها دارد، میبیند کارهای بزرگی اینها میتوانند انجام بدهند و به ذهنشان میآید؛ خب امکانات میخواهند و امکانات در اختیار دولت است؛ بایستی حمایت هوشمند انجام بگیرد. استعدادها را کشف کنید، از آنها حمایت کنید، آزادیشان را تأمین کنید؛ البتّه آزادی در چارچوب اصول قانون.
https://khl.ink/f/48588
.
🔹چاه کن، ته چاه است.
♦️این از فرانسه!
🔹نوبت انگلیس و آلمان و آمریکا هم می رسد.
@IMANI_mohammad
هدایت شده از فرزندپروری مثبت استاد شهیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎥🎥🎥🎥
💠 تاثیر 📛رسانه📛 بر کودکان
🔸این انیمیشن مفهومی به تأثیر رسانه ها بر کودکان می پردازد. به کودکانتان یاد بدهید با فاصله گرفتن از تلفن همراه از انسانی منفعل به کودکی فعال تبدیل شوند. زندگی خود را در دنیای واقعی بسازند تا از اسارت رسانه رها شوند.
🔹 استفاده از رسانه نیاز به آموزش دارد و عوارض نیاموختن #سواد_رسانه برای کودکان جدی است.
#کانال_استاد_شهیدی
#فرزندپروری_مثبت
┏━━━🍃🍂━━━┓
http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182
┗━━━🍂🍃━━━┛