eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اخبار استان تهران
💬 | ۳درس مهم برای زندگی علوی 👈 علی علیه‌السلام یک روز هم خانه نشین نشد... 🔺 «خط حزب‌الله » منتشر میکند: بیانات سال ۱۳۵۹ آیت‌الله خامنه‌ای درباره درس‌های عملی امیرالمؤمنین علیه‌السلام برای زندگی امروز ما 🔹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌ی اول نماز جمعه تهران در تاریخ ۱۳۵۹/۳/۹ به مناسبت ایام ۱۳ رجب، سه بخش مهم زندگی امیرمؤمنان علیه‌السلام را تبیین کردند. «خط حزب الله» به مناسبت خجسته سالروز ولادت با سعادت امام علی علیه‌السلام برای اولین بار، گزیده‌ای از این بیانات رهبر انقلاب را منتشر می‌کند. 🔺 راه و رسم امیرالمؤمنین علیه‌السلام برای ما درس زندگی است 🔹 علىّ‌بن‌ابى‌طالب علیه‌السلام اسلام مجسّم است و راه و رسم امیرالمؤمنین براى ما درس زندگى است و باید چنین باشد... من براى تعریف از امیر مؤمنان سخنى را انتخاب کرده‌ام که سخن عارف‌ترین و آشناترین مردم به شخصیّت علىّ‌بن‌ابى‌طالب است و آن، سخن امام حسن مجتبى است... در روزى که امیر مؤمنان به شهادت رسید و مردم با امام حسن (علیه ‌السّلام) براى خلافت بیعت کردند، امام مجتبىٰ در حضور مردم بر منبر برآمد و چند جمله در باب امیرالمؤمنین به اختصار سخن گفت. من این جملات را که بسیار کوتاه و مختصر است، میخوانم. 🔺 زندگی امیرالمؤمنین علیه‌السلام تلاش دائم برای خدا و اسلام بود 🔹 سه خصلت را از على‌بن‌ابـــى‌طالب علیه‌السلام ذکر میکند: خصلت اوّل، خصلت تلاشگرى على است. علىّ‌بن‌ابى‌طالب ۶۳ سال از خدا عمر گرفت؛ از این ۶۳ سال، تقریباً ۵۳ سال با اعتقاد به اسلام و ایمان اسلامىِ مشخّص و روشن گذشت. قبل از آن هم على هرگز غیر خدا را عبادت نکرده بود، هرگز در مقابل هیچ بتى ــ چه جاندار و چه بى‌جان ــ سر تسلیم فرود نیاورده بود؛ امّا در این ۵۳ سال زندگى، امیرالمؤمنین به پیغمبر و به اسلام و به این مکتب و به مبارزه‌اش ایمان آورده بود. این ۵۳ سال را شما نگاه کنید؛ در این مدّت، شما یک روزِ بیکار در زندگى علىّ‌بن‌ابى‌طالب نمى‌بینید؛ دائماً کار، دائماً تلاش، دائماً عمل، آن هم به طور خالص براى خدا و در راه اسلام. 🔹 تا وقتى در مکّه بودند، سرباز فداکار و پاک‌باخته‌ى پیغمبر؛ آن‌ وقتى که همه پیغمبر را رد کردند، او ایمان آورد؛ آن وقتى که همه او را تنها گذاشتند، او محکم دامان پیغمبر را چسبید؛ آن‌ وقتى که دیگران جرئت اظهار همکارى و همراهى با پیامبر را نداشتند، او صریحاً و با صداى بلند نام پیامبر و آوازه‌ى اسلام را به همه‌ جا پراکنده کرد؛ و آن‌ وقتى که دیگران به فکر جان خود بودند، او به فکر جان پیغمبر بود و او بود که در بستر پیغمبر خوابید؛ و او بود که سه سال در شِعب ابى‌طالب بارهاى نان و خرمایى را که از این گوشه و آن گوشه به دست مى‌آمد، بر دوش گرفت و از این پیچ‌و‌خم‌هاى کوه شِعب بالا برد و فریاد و فغان کودکان گرسنه را فرونشاند؛ و او بود که بعد از هجرت پیغمبر، چند روز با همه‌ى خطر و زحمت در مکّه ماند ــ وَ اَنتَ تَقضى دَینى وَ تُنجِزُ عِداتى ــ قرضهاى پیغمبر را اداء کرد، امانتهاى پیغمبر را به صاحبانش رد کرد؛ [بعد] استوار و آزاد، آخرین بقایاى خانواده‌ى پیغمبر را با خود به مدینه آورد و وارد مدینه شد.... 🔺 حضرت علی علیه‌السلام یک روز هم خانه‌نشین نشد 🔹 بعد از آنکه پیغمبر از دنیا رفت، هر لحظه هر چه را که وظیفه‌ى خود میدانست، با کمال اخلاص انجام داد؛ آن روزى که باید فاطمه‌ى زهرا دختر پیامبر را در معرض [شناخت و] دید مهاجر و انصار بگذارد، گذاشت؛ آن روزى که باید به مسجد نرود، نرفت؛ آن روزى که باید به مسجد برود، رفت؛ آن روزى که خلفاى راشدین مشورت او و نظر او را میخواستند، با اخلاص، با صدق، با صفا، نظر خود را در اختیار آنها گذاشت؛ در جنگ، در صلح، در سیاست، در علم، در دین، همه را راهنمایى کرد؛ آن روزى که باید به انسان‌سازى و فردسازى بپردازد، پرداخت. 🔎 ادامه👇
هدایت شده از اخبار استان تهران
🔍 ادامه 🔹 اینکه میگویند على خانه‌نشین شد، دروغ است؛ على یک روز هم خانه‌نشین نشد، یک روز هم از فعّالیّت اجتماعى دست نکشید؛ على یک روز هم با جامعه‌اش، با انقلابش، با امّتش ــ که امّت او بود، چون امّت پیغمبر بود ــ قهر نکرد. از کار کناره گرفتن، زود‌رنج بودن، دل‌نازک بودن، از حوادث و رویدادهاى کوچک فوراً رنجیدن و زبان به داد و بیداد گشودن، از شأن على پایین‌تر بود و دامان على به آن آلوده نشد. [او] کار کرد. لَم یَسبِقُهُ الاَوَّلونَ بِعَمَلٍ وَ لا یُدرِکُهُ الآخِرون؛ تا روز قیامت هم هیچ‌ کس در عمل، در تلاش، در فعّالیّت، به پاى على نرسیده است و نمیرسد... 🔺 حضرت علی علیه‌السلام تسلیم محض پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم بود 🔹 و امّا خصلت دوّم. وَ لَقد کانَ رَسولُ اللّه‌ صَلَّى اللّهُ عَلَیهِ وَ آلِه یُعطیهِ الرّایَة؛ پیغمبر پرچم به او مى‌سپرد. این به نظر من و آن‌چنان که من میفهمم، یک تعبیر سمبلیک است. پیغمبر اکرم به خیلى‌ها پرچم میداد و خیلى‌ها را به میدان جنگ میفرستاد... امام حسن میخواهد بگوید امیرالمؤمنین بازوى تواناى پیغمبر بود، تسلیم محض پیغمبر بود... على به معناى واقعى کلمه بازوى پیغمبر بود: اینجا را بکوب، اینجا را بنواز، با فلانى دوست شو و به سوى فلانى به دشمنى تهدیدکنان برافراشته شو؛ تسلیم محض و مطلق. 🔹 خصوصیّت بزرگ دیگر على علیه‌السلام این است که در مقابل پیغمبر، سِلم محض است. آن وقتى که رسول خدا به او میگوید در مکّه بمان، میماند؛ آن‌ وقتى که در جنگ تبوک به او میگوید در مدینه بمان، میماند؛ آن وقتى هم که به او میگوید با عمروبن‌عبدود بجنگ و جانت را در خطر بینداز، مى‌اندازد؛ لا یَسبِ‌ـقونَه بِالقَولِ وَ هُم بِاَمرِه؛ یَعمَلون. در مقابل خدا و در مقابل پیامبر و در مقابل اسلام باید از على این خصلت را آموخت: تسلیم محض بودن... باید به طور مطلق تسلیم اسلام باشیم، از اسلام سخن بشنویم، از اسلام راهنمایى بجوییم... 🔺 امیرالمؤمنین علیه‌السلام در دنیا اندوخته مالی فراهم نیاورد 🔹 و امّا نکته‌ى سوّم در زندگى امیرالمؤمنین به روایت امام حسن مجتبى. امام حسن در پایان این خطبه‌ى شریفه میفرماید: وَ ما تَرَکَ عَلى اَهلِ اَلارضِ صَفراءَ وَ لا بَیضاءَ [اِلّا سَبعَ مِائَةَ دِرهَم]؛ على از طلا و نقره‌ى عالم هیچ از خود باقى نگذاشت مگر هفتصد درهم. هفتصد درهم مبلغ بسیار ناچیزى است که همین مبلغ ناچیز هم در زندگى على اندوخته به حساب نمى‌آید، زیرا على آن را براى روز مبادا نیندوخته بود؛ خرج لازمى داشت و پول على کفاف نمیداد، مجبور بود حقوق خودش را از بیت‌المال مقدارى کنار بگذارد و بر خودش زحمت و رنج را تحمیل کند تا بتواند این خلأ را در زندگى پُر کند... 🔺 سه موعظه از زندگی امیرالمؤمنین علیه‌السلام که نباید فراموش کنیم 🔹 برادران و خواهران! راه ما این است و این موعظه‌اى است که امیرالمؤمنین با عمل خودش به ما داده است و ما را به آن فراخوانده است. این سه موعظه را فراموش نکنیم؛ اینها مصداقهاى واقعى تقوا هستند؛ ما این سه درس را از على یاد بگیریم. من این سه درس را باز هم تکرار میکنم: اوّل، عمل و تلاش. بیکار نمانید؛ کوشش کنید کار لازم و عمل صالح را در هر زمانى بشناسید و پیدا کنید و بعد آن را با صمیمیّت و اخلاص انجام بدهید. و دوّم، تسلیم بودن در مقابل فرمان رهبرى؛ در مقابل فرمان آن کسى که براى انسان واجب‌الاطاعة است. و آنگاه بى‌اعتنائى به مادّیگرى، به پول، به زخارف دنیا، و پشت پا زدن به هر گونه عملى که از این احساس انسان سرچشمه میگیرد. این، فرمان امیرالمؤمنین براى ما است. پروردگارا! ما را با شیوه‌ى علىّ‌بن‌ابى‌طالب در دنیا زنده بدار و ما را در راه علىّ‌بن‌ابى‌طالب علیه‌السلام بمیران. 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
📜 ویژگی کتب اخلاقی از منظر امام خمینی رحمه‌الله علیه : ◾ حتّى علماء اخلاق هم كه تدوين اين علم كردند، يا به طريق علمى- فلسفى بحث و تفتيش كردند مثل كتاب شريف «طهارة الأعراق» محقق بزرگ «ابن مسكويه» و كتاب شريف «اخلاق ناصرى» تأليف حكيم متألّه و فيلسوف‏ متبحِّر افضل المتأخّرين نصير الملّة و الدّين - قدّس اللّه نفسه الزكيّة- و بسيارى از [قسمتهاى‏] كتاب «احياء العلوم» «غزالى» - و اين نحو تأليف علمى را در تصفيه اخلاق و تهذيب باطن تأثيرى بسزا نيست، اگر نگوييم اصلًا و رأساً نيست- و يا از قبيل تاريخ الأخلاق است- به اصطلاح نويسنده- كه مشتمل بر قصص و حكايات و امثال و وقايع است، كه صَرف وقت در آن انسان را از مقصد اصلى بازمى‏دارد. ◾كتاب «احياء العلوم» كه تمام فضلاء او را به مدح و ثنا ياد مى‏كنند و او را بدء و ختم علم اخلاق مى‏پندارند ، به نظر نويسنده در اصلاح اخلاق و قلع ماده‏ فساد و تهذيب باطن كمكى نمى‏كند، بلكه كثرت ابحاث اختراعيّه و زيادى شعب علميّه و غير علميّه آن و نقلهاى بى‏فايده راست و دروغ آن انسان را از مقصد اصلى بازمى‏دارد و از تهذيب و تطهير اخلاق عقب مى‏اندازد. بالجمله، به نظر قاصر، اخلاق علمى و تاريخى و همين طور تفسير ادبى و علمى و شرح احاديث بدين منوال از مقصد و مقصود دور افتادن و تبعيدِ قريب نمودن است. ◾نويسنده را عقيده آن است كه مهم در علم اخلاق و شرح احاديث مربوطه به آن يا تفسير آيات شريفه راجعه به آن، آن است كه نويسنده آن با ابشار و تنذير و موعظت و نصيحت و تذكّر دادن و يادآورى كردن، هر يك از مقاصد خود را در نفوس جايگزين كند. و به عبارت ديگر، كتاب اخلاق، موعظه كتبيّه بايد باشد و خود معالجه كند دردها و عِيبها را، نه آن كه راه علاج نشان دهد. ريشه‏هاى اخلاق را فهماندن و راه علاج نشان دادن، يك نفر را به مقصد نزديك نكند و يك قلب ظلمانى را نور ندهد و يك خُلق فاسد را اصلاح ننمايد. كتاب اخلاق آن است كه به مطالعه آن، نفس قاسى نرم، و غير مهذّب مهذّب، و ظلمانى نورانى شود؛ و آن، به آن است كه عالِم در ضمن راهنمايى، راهبر و در ضمن ارائه علاج، معالِج باشد و كتاب، خود، دواىِ درد باشد نه نسخه دوانما. ◾طبيب روحانى بايد كلامش حكمِ دوا داشته باشد نه حكم نسخه. و اين كُتب مذكوره نسخه هستند نه دوا، بلكه اگر جرأت بود مى‏گفتم: «نسخه بودن بعضى از آنها نيز مشكوك است»، ولى از اين وادى صرف نظر كردن اولى است. صفحه 13 شرح حدیث جنود عقل و جهل _______ ____ 💠 @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی
🔷ریشه مشکلات اخلاقی را فهمیدن و راه علاج را نشان دادن مشکل اخلاقی را حل نمی کند.! ♦️اگر جرات بود میگفتم کتب اخلاقی مشهور حتی نسخه اخلاقی هم نیستند! ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
📜 ویژگی کتب اخلاقی از منظر امام خمینی رحمه‌الله علیه : ◾ حتّى علماء اخلاق هم كه تدوين اين علم كردند، يا به طريق علمى- فلسفى بحث و تفتيش كردند مثل كتاب شريف «طهارة الأعراق» محقق بزرگ «ابن مسكويه» و كتاب شريف «اخلاق ناصرى» تأليف حكيم متألّه و فيلسوف‏ متبحِّر افضل المتأخّرين نصير الملّة و الدّين - قدّس اللّه نفسه الزكيّة- و بسيارى از [قسمتهاى‏] كتاب «احياء العلوم» «غزالى» - و اين نحو تأليف علمى را در تصفيه اخلاق و تهذيب باطن تأثيرى بسزا نيست، اگر نگوييم اصلًا و رأساً نيست- و يا از قبيل تاريخ الأخلاق است- به اصطلاح نويسنده- كه مشتمل بر قصص و حكايات و امثال و وقايع است، كه صَرف وقت در آن انسان را از مقصد اصلى بازمى‏دارد. ◾كتاب «احياء العلوم» كه تمام فضلاء او را به مدح و ثنا ياد مى‏كنند و او را بدء و ختم علم اخلاق مى‏پندارند ، به نظر نويسنده در اصلاح اخلاق و قلع ماده‏ فساد و تهذيب باطن كمكى نمى‏كند، بلكه كثرت ابحاث اختراعيّه و زيادى شعب علميّه و غير علميّه آن و نقلهاى بى‏فايده راست و دروغ آن انسان را از مقصد اصلى بازمى‏دارد و از تهذيب و تطهير اخلاق عقب مى‏اندازد. بالجمله، به نظر قاصر، اخلاق علمى و تاريخى و همين طور تفسير ادبى و علمى و شرح احاديث بدين منوال از مقصد و مقصود دور افتادن و تبعيدِ قريب نمودن است. ◾نويسنده را عقيده آن است كه مهم در علم اخلاق و شرح احاديث مربوطه به آن يا تفسير آيات شريفه راجعه به آن، آن است كه نويسنده آن با ابشار و تنذير و موعظت و نصيحت و تذكّر دادن و يادآورى كردن، هر يك از مقاصد خود را در نفوس جايگزين كند. و به عبارت ديگر، كتاب اخلاق، موعظه كتبيّه بايد باشد و خود معالجه كند دردها و عِيبها را، نه آن كه راه علاج نشان دهد. ريشه‏هاى اخلاق را فهماندن و راه علاج نشان دادن، يك نفر را به مقصد نزديك نكند و يك قلب ظلمانى را نور ندهد و يك خُلق فاسد را اصلاح ننمايد. كتاب اخلاق آن است كه به مطالعه آن، نفس قاسى نرم، و غير مهذّب مهذّب، و ظلمانى نورانى شود؛ و آن، به آن است كه عالِم در ضمن راهنمايى، راهبر و در ضمن ارائه علاج، معالِج باشد و كتاب، خود، دواىِ درد باشد نه نسخه دوانما. ◾طبيب روحانى بايد كلامش حكمِ دوا داشته باشد نه حكم نسخه. و اين كُتب مذكوره نسخه هستند نه دوا، بلكه اگر جرأت بود مى‏گفتم: «نسخه بودن بعضى از آنها نيز مشكوك است»، ولى از اين وادى صرف نظر كردن اولى است. صفحه 13 شرح حدیث جنود عقل و جهل _______ ____ 💠 @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی
💠 اندیشکده فکر فردا و دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می‌کنند: 💥سلسله نشست‌های حجاب، ملاحظات و الزامات حکمرانی💥 🔻نشست نهم 🔻 🔹 با ارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین استاد محسن قنبریان (استاد حوزه و دانشگاه) ⏱ زمان: دوشنبه، ۱۷بهمن، ساعت ۱۵:۳۰. 🏢 مکان: ساختمان اداری جمکران، سالن جلسات. 🔴با توجه به محدود بودن ظرفیت سالن برای حضور با ادمین هماهنگ بفرمایید: https://eitaa.com/sadegh6318 ❇️لینک عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1819803948Cabfe3ec831 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📣 بالاخره بعد از مدتها انتظار "کتابخانه والدین" به بازار آمد. خیلی از والدین در این روزهای قرنطینه کرونا، میپرسند چه کتابی بخوانیم؟ برای خیلی از والدین در این روزهایی که بیشتر با فرزندانشان در خانه دمخور هستند، سوالهای تربیتی زیادی پیش آمده است و به دنبال راه حل این سوالات هستند. ✅"کتابخانه والدین"، عنوان کتابی است که در این روزها عصای دست بسیار خوبی برای والدین خواهد بود. 💎"کتابخانه والدین" برای والدین یک الماس است. این الماس گرانبها، منبعی برای شناخت کتاب‌هایی است که قرار است به والدین در تربیت فرزندانشان کمک کنند. در کتابخانه والدین به جواب سوالاتی از این دست خواهید رسید: ❓کدام کتاب، تربیت درست دینی را به صورت روان و قابل فهم بیان کرده است؟ ❓کدام کتاب، در حل مشکلاتی مانند نماز نخواندن فرزندان، اعتیاد فرزندان به فضای مجازی و بازیهای رایانه‌ای، به والدین کمک می‌کند؟ ❓کدام کتاب، روش‌های برخورد مناسب تربیتی را به والدین آموزش می‌دهد؟ ❓کدام کتاب، در شناخت بهتر فرزندان به والدین کمک می‌کند؟ ❓کدام کتاب به والدین کمک می‌کند که مسائل انقلابی، تاریخی، اخلاقی، و مهدویت را بهتر برای فرزندانشان بیان کنند؟ و چندین و چند سوال دیگرِ والدین در مورد کتاب های مناسب کمک کار. برای تهیه این کتاب با ما تماس بگیرید. انتشارات شفق @mhsn11148 📞 09191965960 - 02537741028 🖥 www.shafaq-book.ir @MesbahNews
طرح جامع پژوهش در حوزه اخلاق و تربیت.pdf
1.8M
✨متن کتاب «طرح جامع پژوهش در حوزه اخلاق و تربیت» - مناسب برای ایده گرفتن در جهت مقاله یا موضوع پایان‌نامه در حوزه اخلاق و تربیت و..
طرح جامع پژوهش در حوزه اخلاق و تربیت.doc
1.49M
✨متن WORD کتاب «طرح جامع پژوهش در حوزه اخلاق و تربیت» - مناسب برای ایده گرفتن در جهت مقاله یا موضوع پایان‌نامه در حوزه اخلاق و تربیت و..
فصل تربیت اخلاقی طرح جامع پژوهش در حوزه اخلاق و تربیت.pdf
1.25M
گزیده فصل کتاب «طرح جامع پژوهش در حوزه اخلاق و تربیت» - مناسب برای ایده گرفتن در جهت مقاله یا موضوع پایان‌نامه
✅ مجموعه ۱۷ جلدی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی رونمایی می‌شود 📕 آیین رونمایی از مجموعه۱۷ جلدی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی برگزار می‌شود. 📆 زمان: روز پنجشنبه هفته جاری از ساعت 9:30 صبح مدرسه علمیه امام کاظم(ع) واقع در میدان معلم قم. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
نرم افزار «کنگره نقش شیعه در گسترش علوم 1.pdf
3.8M
معرفی نرم افزار «کنگره نقش شیعه در گسترش علوم»
متن کتاب نقش عالمان شيعه در گسترش علم اخلاق از نرم افزار.pdf
2.04M
📕متن کتاب نقش عالمان شيعه در گسترش علم و از نرم افزار 👌
متن کتاب نقش عالمان شيعه در گسترش علم اخلاق از نرم افزار.docx
442.4K
📕متن WORD کتاب نقش عالمان شيعه در گسترش علم و از نرم افزار 👌
رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی خبرداد: 💢رشد ۲۲ درصدی تعداد دانشمندان ایرانی حاضر در فهرست یک درصد برتر دنیا 🔹رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: طی یک سال گذشته آمار دانشمندان ایرانی یک درصد برتر دنیا از ۶۸۵ نفر به ۸۴۰ نفر افزایش یافته اند. ادامه مطلب را اینجا بخوانید👇👇 http://www.msrt.ir/fa/news/75913 ♻️ با ما همراه باشید http://eitaa.com/msrt_ir 🆔@msrt_iri
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴 به زودی منتشر می شود: کتاب «خانواده درمانگری معنوی خداسو» اثر دکتر مسعود جان بزرگی، دکتر مسعود آذر بایجانی و دکتر عباس پسندیده از مجموعه آثار گروه روانشناسی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه، به زودی توسط پژوهشگاه و مشارکت دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی حوزه علمیه منتشر می شود. 🔴چکیده : خانواده‌درمانگری سیستمی معنوی الگویی کاربردی با راهنمای درمان است که برای اولین بار بر اساس منابع دینی و طراحی دقیق برای کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر و دارای آسیب تنظیم شده‌است. این الگوی درمانی از یک سو سیستمی است؛ زیرا هم به ساختار و هم به کنش خانواده می‌پردازد و از سوی دیگر معنوی است و به تحول خانواده توجه می‌کند. در اینجا منظور از معنویت، تنظیم تعاملات خانواده بین مبدأ و معاد یا یک نیت و هدف واقعی ‌است. این کتاب هشت مرحله درمان خانوادگی را با یک رویکرد چندبعدی معنوی و البته خداسو معرفی می‌کند، فعال‌سازی عقل خداسو به‌عنوان یک منبع درونی برای اتصال به واقعیت زندگی و فاصله‌جویی از پنداره‌های خودساخته یا تقلیدی و فاقد اعتبار، ویژگی منحصربه‌فرد این روش خانواده‌درمانگری است. کاربرگ‌ها و تمرین‌های عملی به درمانگر و مُراجع کمک می‌کند بتواند فرایندهای درمان را به‌خوبی هدایت کنند و بدانند که دقیقاً چه اتفاقی در هر مرحله در جریان است با ما همراه باشید 🔴@research_hu
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴 منتشر شد: کتاب «انسان‌شناسی اجتماعی (انسان اجتماعی در اندیشه اسلامی و علوم اجتماعی)» اثر دکتر مجید کافی دانشیار گروه جامعه‌شناسی پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد. 🔴چکیده کتاب پیش‌ رو در حوزۀ اندیشۀ اجتماعی قرار دارد. اندیشه اجتماعی هنجارين بوده و درصدد ارائه توصیه‌هایی برای بهزیستی انسان است. اندیشه اجتماعی دغدغه مسائل اجتماعی انسان را داشته و سه رکن دارد: انسان، جامعه و رابطۀ انسان و جامعه. اندیشه اجتماعی در مورد انسان جامعه‌پذیر شده یا نشده به بحث می‌نشیند. پس موضوع این کتاب نوعی انسان‌شناسی از منظر علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی برای درس انسان‌شناسی مقطع کارشناسی همه رشته‌های علوم اجتماعی است. وقتی سخن از انسان‌ اجتماعی می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 1. انسانی که بر اثر فرایند جامعه‌پذیری اجتماعی شده است؛ 2. تلقی و تفسیر نظریه‌های اجتماعی به‌ویژه نظریه‌های جامعه‌شناختی از انسان؛ 3. انسان با هویت تاریخی که برای شناخت آن باید به گذشته مراجعه کرد؛ 4. انسان اجتماعی به معنای خاص کلمه در مقابل انسان سیاسی یا اقتصادی که منظور دارندرف است؛ 5. و سرانجام انسانی که در ارتباط با دیگران اجتماعی می‌شود‏، در ارتباطات با دیگران رشد و پیشرفت می‌کند، در ارتباط با دیگران آسیب می‌بیند و در ارتباط با دیگران درمان می‌شود کتاب نما : 🔴@ketabnama_rihu کانال پژوهش، حوزه و دانشگاه: 🔴@research_hu
💠 ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی برگزار می کند: ✅️ سلسله دوره‌‌های مدیریت تحول علوم انسانی 🔹 ارائه موسسه امام خمینی ره 🎙 با حضور: 🔹️آیت الله محمود رجبی 🔹️حجت الاسلام دکتر علی مصباح یزدی 🔹️حجت الاسلام دکتر مصطفی کریمی 🔻محورهای ارائه: 🔸ضرورت‌های پرداختن به علوم انسانی در حوزه‌های علمیه و جایگاه موسسه امام خمینی‌ره در این موضوع 🔸چیستی و قلمرو علوم انسانی و علوم انسانی اسلامی و مراحل تولید آن 🔸تحقق ساختاری و نهادی علوم انسانی اسلامی در موسسه 🔸روش و فرایند تولید علوم انسانی اسلامی 📆 زمان برگزاری: پنج‌شنبه ۲۰ بهمن‌ماه ⏰️ ۸ الی ۱۲:۱۵ و ۱۲:۴۵ تا ۱۴:۳۰ 🏢 مکان: قم، مدرسه دارالشفاء، سالن آمفی‌تئاتر 🌐 لینک ثبت نام جهت حضور در دوره‌ها: http://ihkn.ir/?p=31274 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
صفرپور: 🌟 هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی فرح دیبا (همسر شاه)می‌گوید: 🔸موقع مسافرت ما به آمریکا محمد رضا دستور داد جواهرات متعلق به همسر ریچارد شیردل را که یک میلیون دلار ارزش داشت از یک حراجی عتیقه معروف در لندن خریداری کنند تا ما به ژاکلین کندی هدیه بدهیم! 🔶ژاکلین وقتی چشمش به هدیه سخاوتمندانه محمدرضا افتاد که علاوه بر میلیونها دلار جواهر، میلیونها دلار ارزش تاریخی داشت، از فرط خوشحالی محمد رضا را بوسید! 🔸اما کندی در برابر این هدیه گران بها، یک قطعه کروات پوسیده و رنگ و رو رفته به محمدرضا داد و مدعی شد که این کروات متعلق به جورج واشنگتن اولین رئیس جمهور آمریکا بوده است! 🔸سال‌ها بعد وقتی یک شب در نوشهر به اتفاق ملک حسین پادشاه اردن نشسته بودیم و از هر دری صحبت می‌کردیم، این داستان را برای ملک حسین گفتم، و او با تعجب گفت: یک کروات هم به او داده و مدعی شده‌اند متعلق به جورج واشنگتن بوده است. 🔸محمد رضا با شنیدن این مطلب فحش رکیکی داد و گفت: این پدر سوخته‌ها هر چه کروات و جوراب دسته دوم و کار کرده دارند را به پادشاهان و رؤسای کشورهای جهان سوم می‌دهند و می‌گویند عتیقه است و متعلق به جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن بوده است! 📚منبع :اسرار دربار پهلوی 📚منبع :هزار و یک روز من، خاطرات فرح پهلوی 📚منبع :در کنار شاه، خاطرات فرح پهلوی