eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
نشست تخصصی چیستی و نحوه وجود فرهنگ.mp3
48.98M
⬅️نشست تخصصی چیستی و نحوه وجود فرهنگ 📒نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ 👤باحضور: 🔹استاد علی اکبر رشاد 🔹 استاد حمید پارسانیا 🔹استاد سید یدالله یزدان پناه 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/GIQYL 📒دبیر علمی :حجت الاسلام دکتر مسعود اسماعیلی 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
حکمرانی ولایی در مقابل حکمرانی رسانه ای .mp3
23.09M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: فرایند حکمرانی دنیای مدرن و حکمرانی ولایی با هوش حکیمانه در جمع فعالان فرهنگی و رسانه ای قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله در آبان ۱۴۰۱ 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
221016-1350EDITELOW2.mp3
48.58M
🎙کارگاه «اصول و فنون راهنمایی و مشاوره در نگارش متون علمی» ویژه استادان ارجمند 👤با ارائه استاد دکتر محمدعلی وطن‌دوست 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
نظم_جدید_آینده_جهان_نسخه_نهایی.pdf
820.7K
📕کتاب "درآمدی بر خطوط اساسی نظم جدید آینده جهان؛ @gamedovomenghelab 🌀 صورت‌بندی مفهومی بیانات امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)" 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
اعتباریات از منظر علامه طباطبایی -استاد سید مجید میردامادی .mp3
35.79M
📝اعتباریات از منظر علامه طباطبایی 🎙حجةالاسلام و المسلمین استاد میردامادی 1⃣چگونگی استناداعتباریات به حق تعالی. 2⃣تفاوت اعتبار و اعتباری؟ 3⃣اقسام و احکام اعتبارات؟ 4⃣قواعد فلسفه در اعتبارات جاری نمی شود! 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
فقه نظام ولایی۱۷۷.mp3
13.64M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: فرایند تحصیل در فقه عمومی و تخصصی 🔹در درس خارج فقه نظام ولایی مرکز جامع ولی امر 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ تعدد حاکمیتی در رسانه‌های صوتی و تصویری آسیب زننده است 🔻 حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: 🔹 وقتی سریال خانگی ترویج خشونت و شهوت می‌کند با مهدوی‌گرایی نمی‌سازد، اگر فرض کنیم که پلتفرم‌ها بعد از ساخت سریال‌های خانگی در جامعه اثربخشی محبت، عشق، تحکیم خانواده و دادن محبت به فرزندان باشد بنابراین منتظر واقعی هستند. 🔹 با برخی از افرادی که در جریان اعتراضات دستگیر شدند، صحبت کردم می‌گفتند که کمبود محبت داشتند، بنابراین وقتی محبت کافی از سوی پدر و مادر تامین نشود فرزندان منحرف می‌شوند. 🔹 سریال‌های نمایش خانگی باید محبت بین زن و شوهر، عشق بین فرزندان و والدین را افزایش دهند. نظریه مهدویت، عدالت، معنویت و اخلاق است. آیا جامعه ایرانی توانسته این رویکرد را معرفی کند؟ ما نباید ترویج‌کننده فرهنگ سایر کشورها باشیم بلکه باید در نمایش خانگی رفع آسیب‌های اجتماعی را دنبال کنیم. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=32178 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
❇️حرکت بر مدار الگوهای بومی راه خلق نظریه در تعلیم تربیت/نبود نظریه کاربردی در حوزه تعلیم و تربیت 🔹در نشست تخصصی «الزامات نظریه‌پردازی در تعلیم و تربیت اسلامی» مطرح شد؛ 🔹ما در حوزه نظریه‌پردازی در تعلیم و تربیت اسلامی نظریه‌های کاربردی نداریم. ما باید به این پرسش‌ها پاسخ دهیم که ظهور و بروز نظریه کجاست؟ انگیزه‌های نظریه‌پردازی چیست؟ و تاثیر موثر نظریه کجاست؟ 🔹در واقع راهکار توسعه علم این است که دست و بال علم را از سیاست جدا کنیم و نوعی امنیت فکری را برای دانشمندان به وجود بیاوریم. زمانی که امنیت فکری به خطر می‌افتد نوعی ضد انگیزشی در نظریه‌پردازی ایجاد می‌گردد. 🔹بین نظریه و عمل فاصله زیادی است و عمدتاً صاحبان قدرت در عمل نقش ایفا می‌کنند و اندیشمندان صرفاً در حوزه نظریه هستند. 🔹رشته‌های میان‌رشته‌های ارتباط شایسته‌ای با یکدیگر نداشته و متاسفانه به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند که این اتفاق باید بیفتد و این الزام دیگری است. 🔹نوع روی آوری ما به فلسفه تعلیم و تربیت می‌تواند تسهیل‌گر نظریه‌پردازی در این حوزه قرار بگیرد. در واقع نوع نگاه به فلسفه صدرایی یا آموزه‌های دینی و یا نگاه علامه طباطبایی و سایر دانشمندان به عنوان یک عامل مهم در نظریه‌پردازی قلمداد می‌شود که می‌تواند نقطه شروع حرکت باشد. 🌐 ادامه خبر: http://ihkn.ir/?p=32190 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
❇️ تشریح جزئیات طرح هدفمندی پژوهش/ ثبت۴۰ هزار اسناد و مدارک پژوهشی از پژوهشگران حوزوی 💢حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه مطرح کرد؛ 💢با توجه به اینکه بررسی آثار پژوهشی و اطلاعات فعالیت‌های پژوهشی خود یک امر تخصصی به شمار می‌رود و نیازمند بررسی محتوا و تولیدات پژوهشی است این امر در طول سالهای قبل گسترش چندانی نیافته بود. 💢در جلسات مشترکی طرح هدف‌مندی خدمات در عرصه پژوهش مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و در نهایت پس از تصویب در شورای تخصصی پژوهش مرکز مدیریت برادران و ابلاغ مدیر محترم حوزه‌های علمیه برای مرکز خدمات ارسال شد. 💢پژوهش‌آموز ۵ امتیاز و طلاب پژوهش‌یاری که مقطع تحصیل خود را به اتمام رسانده‌اند و فعالیت‌های پژوهشی دارند ۱۰ امتیاز دریافت می‌کنند و افرادی که پژوهشگر شوند و محصولاتی را ارائه دهند به همین منوال امتیازهای بیشتری را دریافت می‌کنند. 💢بیش از یک سال از روند قانونی اجرای طرح و فعالیت‌ها در هدف‌مندی پژوهشی می‌گذرد و در حال حاضر این سامانه فعال است و حدود ۴۰ هزار اسناد و مدارک پژوهشی از پژوهشگران حوزوی در سامانه ثبت شده است. 💢بهره‌مندی اساتید آموزش ساعتی یا تمام وقت حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد پایه شهریه تکمیلی‌شان به مراتب فعالیت‌های پژوهشی، یکی از گام‌های خوبی به شمار می‌رود تا پژوهش در عرصه آموزش ورود پیدا کند 🌐 ادامه خبر: http://ihkn.ir/?p=32186 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ # گزارش_خبری 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
🔔 جذب استاد تخصصی سطح دو و سه 🔹معاونت آموزش استان قم فرصت رقابت علمی ویژه طلاب مقاطع عالی را با هدف جذب مدرسان بانوی توانمند و کارامد، فراهم نموده است. 📲نحوه ثبت نام: ارسال مدارک به شناسه: @S_seyyedtajoddin 📆مهلت ثبت نام: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
فراخوان |جشنواره مقالات علمی حوزه معاونت پژوهش حوزه های علمیه: فراخوان هفتمین جشنواره مقالات علمی حوزه 🔹شرایط ثبت نام: 1.حوزوی بودن نویسنده مقاله 2.مقاله می بایست در یک نشریه علمی پژوهشی یا علمی ترویجی درسال ۱۴۰۱ چاپ شده باشد. 3.مقاله می تواند علمی پژوهشی یا علمی ترویجی باشد 🔸روش ارسال مقاله : 🔺 ارسال مقاله از طریق دفتر نشریه انجام می شود. 1.بروزرسانی اطلاعات نشریه در سامانه 2.ثبت اطلاعات نویسنده مقاله در سامانه اینترنتی 3.بارگذاری فایل word یا PDF مقاله 4.بارگذاری فایلPDF شماره نشریه ای که مقاله در آن چاپ شده است. 5.بارگذاری صورت جلسه معرفی مقاله 6.ارسال یک نسخه از نشریه به دفتر دبیرخانه جشنواره مقالات علمی حوزه ▫️مهلت ارسال مقاله توسط دفتر نشریه: پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
پدیده وارونه‌نمایی ارزش‌ها در سطح جامعه 🔻 دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد؛ 🔹 اتفاقات اخیر به ما آموخته است که نوع نگاهی که باید به مدیریت رسانه داشته باشیم این است که باید توجه کنیم پرداختن به بحث ایثار و شهادت فقط یک موضوعی در حد تجلیل نیست، بلکه لازم است تبیین کنیم و جهاد تبیین جزو اولویت‌های ما است. 🔹 امروز نبرد رسانه‌ای، پیچیدگی و اهمیتش بیش از نبرد نظامی در گذشته است. قبلاً می‌گفتیم در مقابل دشمن باید آرایش نظامی بگیریم. الآن باید گفت در مقابل دشمن آرایش رسانه‌ای بگیریم. 🔹 رسانه‌ها در این جنگ، وسیله‌ای برای تسلط بر افکار، اراده و احساسات مردم به شمار می‌روند، به عنوان ابزاری در جهت اجرای عملیات روانی قدرت‌ها علیه ملت‌ها و دولت‌های مستقل عمل کرده و از سوی دیگر وسیله‌ای برای کنترل، تضعیف، جهت‌دهی و هدایت افکار عمومی مردم در سراسر جهان محسوب می‌شوند. 🔹 با وجود باورمندی اکثریت مردم ایران به ارزش‌های الهی و جایگاه و اهمیت انقلاب اسلامی، اما برخی رفتارها با این باورها سازگاری ندارند؛ که چرایی آن ناظر بر «ناهماهنگی شناختی» ناشی از القاگری رسانه‌ای در کنار عملکرد ضعیف ما در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت بهترین الگوهای در دسترس ایثار و شهادت برای ساخت بومی فرهنگ سازمانی متعالی در ایران اسلامی است. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=32117 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
چهارچوب نقش آفرینی مردم مبتنی بر فرمایش های رهبر معظم انقلاب و اصل 44 قانون اساسی( تعاونی ها، بخش عمومی و خصوصی) برشی از کتاب به سوی حکمرانی مردمی https://eitaa.com/tamaddone
⚡️ مروری بر نامگذاری‌های اقتصادی سال‌ها توسط رهبر انقلاب 🔍 نامگذاری سال‌ها توسط رهبرانقلاب اسلامی از اوایل دوران رهبری آغاز شد و از سال ۱۳۸۷ رویکرد اقتصادی مدنظر قرار گرفت که در این اطلاع‌نگاشت مرور شده است. 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رونمایی از کتاب رزقی نو توسط حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان ــــــــــــــــــــــــ حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان: کتاب رزقی نو یک تلاش بسیار خوب هست برای اینکه مبلغین گرامی، معلمین دین و ائمه جماعات بتوانند فکر و فرهنگ دینی را در امور معیشت و مادی اصلاح کنند و ارتقا ببخشند. ــــــــــــــــــــــــ جهت دانلود کتاب، به لینک زیر مراجعه کنید: b2n.ir/s98619 ــــــــــــــــــــــــ برای دریافت محصول به آیدی @rahbary_mohtava پیام دهید. ــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از ندای تهذیب
هویت طلبگی و استعداد یابی.pdf
3.99M
📗 و استعدادیابی ✍ مسعود آذربایجانی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
🟢 اصلی‌ترین مسئولیت عالم دین👈 تبیین مبتنی بر فهم صحیح، مطالعه، تحقيق، تأمل و تفكر امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) : ◻️«اصل مسئوليت عالم دين، مسئوليت عالم در مقابل كسانى كه محتاج به علم او هستند، « لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنّٰاسِ وَ لاٰ تَكْتُمُونَهُ‌ » است. ◽️خود اين بيان و تبيین، فهميدن لازم دارد. ◽️ما بايد بفهميم، تا بتوانيم آنچه را كه فهميده‌ايم، تبيين كنيم. ◽️پس، كسب فهميدن هم براى ما واجب و ضرورى و اجتناب‌ناپذير است. ◽️ما بايد روز به روز بر خودمان اضافه كنيم. ◽️آنچه كه ما مى‌دانيم، در مقابل آنچه كه نمى‌دانيم، يك پَر كاه در مقابل صحراها و كشتزارها هم نيست. ◽️آنچه كه ما مى‌دانيم، چيست‌؟ هر كتابى كه آدم باز مى‌كند، مى‌بيند سيل مطالب در اين كتابها هست، كه آن ظرف خالى ما محتاج آن است... به‌هرحال، ما بايد تلاش كنيم. ◽️ما در مقابل آنچه كه بايد بدانيم، و نسبت به معارفى كه مردم ما محتاج آن هستند، چيزى نمى‌دانيم. ◽️ما بايد درس بخوانيم و مطالعه كنيم. ◽️حالا من نمى‌خواهم در اينجا تكليف درس خواندن بكنم؛ بايد با مطالعه و تحقيق و تأمل و تفكر، بر خودمان بيفزاييم، تا بتوانيم بيان كنيم. ◻️پس، يك تكليف، تكليف است، كه همه‌ى علما آن را داشته‌اند.» 🎙سخنرانى در جمع روحانيون و طلاب حوزه‌ى علميه و ائمه‌ى جمعه و جماعات استان بوشهر 11 دی 1370 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 خلوت و سکوت 🎙با صدای نجم الدین شریعتی 📌قسمت اول 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» فردا ساعت ۴ شبکه ۱
اینفوگرافی بیانات امروز مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی ــ سه شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از محسن قنبریان
رادیو اسنپ اقتصادی_1.mp3
6.23M
مدل سقراطی جهاد تبیین! 🎙 گفتگوی اقتصادی سیدامیرحسین حسینی با آقای راننده اسنپ 💠 موضوع: مقایسه رفاه مردم ایران در جهان سوم و آمریکا و اروپا در جهان اول ✍ هر روز در محافل خانوادگی تا درون تاکسی و صف نانوایی با بحث های طرفینی ای در حوزه معیشت و اقتصاد، وضعیت ایران و سایر کشورها و... مواجه ایم و بعضا تصاویر سیاه از ایران و زیبا از اروپا و آمریکا می شنویم. (پژوهشگر اقتصادی) هم در اسنپ با این بحث مواجه شده، به شکل سقراطی و با دیالوگ ذهنیت راننده اسنپ را تغییر داده است. فرم و محتوای این ، به نظرم بدیع و جالب آمد. عامه مردم نه همایش ها را شرکت و نه برنامه های تبیینی و تخصصی رسانه ملی را می بینند و نه ایتا و روبیکا و بله را فوروارد می کنند؛ لذا این شکل گفتگوها -بشرط تسلط- برای گروه هدف بزرگی از جامعه، تبیین صورت می دهد. جوانان دانشجو و طلبه خوب است این روش را بیاموزند و امتداد دهند. حتی تجربه ها را به اشتراک بگذارند! به افرا بپیوندید: @afra_eco ☑️ @m_ghanbarian
نهج البلاغه دانلود برنامه اندرویدی نهج البلاغه: https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.nahj خطبه 46 - دعاى سفر و من كلام له عليه‌السلام عند عزمه على المسير إلى الشام (در سال 37 هجرى كه امام عليه السّلام به سوى شام سفر آغاز كرد و هو دعاء دعا به ربه عند وضع رجله في الركاب اين نيايش را در حالى كه پا در ركاب نهاد مطرح فرمود) اَللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ وَعْثَاءِ اَلسَّفَرِ خدايا! از سختى سفر وَ كَآبَةِ اَلْمُنْقَلَبِ و اندوه بازگشتن وَ سُوءِ اَلْمَنْظَرِ فِي اَلْأَهْلِ وَ اَلْمَالِ وَ اَلْوَلَدِ و روبرو شدن با مناظر ناگوار در خانواده و مال و فرزند، به تو پناه مى‌برم اَللَّهُمَّ أَنْتَ اَلصَّاحِبُ فِي اَلسَّفَرِ پروردگارا! تو در سفر همراه ما وَ أَنْتَ اَلْخَلِيفَةُ فِي اَلْأَهْلِ و در وطن نسبت به بازماندگان ما سرپرست و نگهبانى وَ لاَ يَجْمَعُهُمَا غَيْرُكَ و جمع ميان اين دو را هيچ كس جز تو نتواند كرد لِأَنَّ اَلْمُسْتَخْلَفَ لاَ يَكُونُ مُسْتَصْحَباً زيرا آن كس كه سرپرست بازماندگان است نمى‌تواند همراه مسافر باشد
«لیست وجوهات شرعی» یک سال نماز قضا: ۶.٠٠٠.٠٠٠ تومان یک ماه روزه: ۳.۰٠٠.٠٠٠ تومان کفاره یک روز روزه عمد: ۷۲٠.٠٠٠ تومان کفاره یک روز روزه عذر: ۱۲.٠٠٠ تومان حداقل فطریه هر نفر: (پایان ماه رمضان اعلام می‌گردد) کفاره عهد برای هر مورد (اطعام ۶٠ فقیر): ۷۲٠.٠٠٠ تومان کفاره قسم یا نذر برای هر مورد (اطعام ١٠ فقیر): ۱۲٠.٠٠٠ تومان یک دوره ختم قرآن: ۹٠٠.٠٠٠ تومان قربانی: ۵.۵٠٠.٠٠٠ تومان عقیقه: ۵.۵٠٠.٠٠٠ تومان مشارکت در قربانی:**** «شماره کارت و حساب برای واریز وجوهات» شماره حساب (خمس): ٠١٠۵٢٢٧٠٨٧٠٠١ شماره کارت (خمس): ١۶٧٣-٩٩۵١-٩٩١٨-۶٠٣٧ شماره شبا (خمس): ۵۵٠١٧٠٠٠٠٠٠٠١٠۵٢٢٧٠٨٧٠٠١ شماره کارت (کفاره): ۴٣٩٣-۵٠٠٠-٩٩٧٧-۶٠٣٧ شماره کارت (مظالم): ۴۴٠١-۵٠٠٠-٩٩٧٧-۶٠٣٧ درگاه اینترنتی پرداخت وجوهات: https://www.leader.ir/fa/monies کانال اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در قم 🆔 @KHAMENEI_QOM