11.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#باسلام:صحبت های👆 مهندس ستاری سخنرانی بسیار عالی
🔹زشت است، دنیا را به زانو در آورده ایم، اما از چند جوجه شهوت ران بترسیم👇
🔸️حضور مومنین درجامعه، به راحتی گناهکاران را منزوی خواهد کرد
♦️ثمره خون شهدا را منحصر نکنیم درمسجد و هیئت وحرم
#عفاف_حجاب
📺#بی_تفاوت_نباشیم.🌸👇
🦋#آمر_خدا_باشیم.🌼🌹🌹🌹🌹👇
╔═💎💫═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══💫💎═╝
📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.
💎امام صادق (ع) :
خداوند به یکی از پیامبران وحی کرد که به مومنان بگو که در لباس، خوراک و آداب و رسوم، دشمنان خدا را سرمشق قرار ندهید که اگر چنین کنید، شما هم مثل آنان، دشمنان خدا محسوب میگردید.
📗(وسائل الشیعه جلد ۳ صفحه ۲۷۹)
📺#بی_تفاوت_نباشیم.👇
🦋#آمر_خدا_باشیم.🌼🌹🌹🌹👇
╔═💎💫═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══💫💎═╝
📡به کانال وگروه دانش پژوهان واحیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.🌸
دشمن از راه اشاعهی فرهنگ غلط - فرهنگ فساد و فحشا - سعی میکند جوانهای ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی میکند، یک تهاجم فرهنگی بلکه باید گفت یک «شبیخون فرهنگی» یک «غارت فرهنگی» و یک «قتل عام فرهنگی» است. امروز دشمن این کار را با ما میکند. چه کسی میتواند از این فضیلتها دفاع کند؟ آن جوان مؤمنی که دل به دنیا نبسته، دل به منافع شخصی نبسته و میتواند بایستد و از فضیلتها دفاع کند. کسی که خودش آلوده و گرفتار است که نمیتواند از فضیلتها دفاع کند! این جوان بااخلاص میتواند دفاع کند. این جوان، از انقلاب، از اسلام، از فضایل و ارزشهای اسلامی میتواند دفاع کند.لذا، چندی پیش گفتم: «همه امر به معروف و نهی از منکر کنند.» الآن هم عرض میکنم: نهی از منکر کنید. این، واجب است.این، مسؤولیت شرعی شماست. امروز مسؤولیت انقلابی و سیاسی شما هم هست.
🗓 بیانات در دیدار فرماندهان گردانهای عاشورا ؛ ۱۳۷۱/۰۴/۲۲
📺#بی_تفاوت_نباشیم.👇
🦋#آمر_خدا_باشیم.🌼🌹🌹🌹🌹👇
╔═💎💫═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══💫💎═╝
📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب وعاقبتتون بخیرو شادی وسلامتی ...ومهدوی
📺#بی_تفاوت_نباشیم.🌸👇
🦋#آمر_خدا_باشیم.🌼🌹🌹🌹🌹👇
╔═💎💫═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══💫💎═╝
📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#باسلام:لطفا"برای احیاء
واجب فراموش شده؛
دوستان وآشنایان خودرا نیز به نهضت آموزش و احیاءامربه معروف ونهی ازمنکر🔗دعوت نمائید.🌸🌹🌹👇
╔═💎💫═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══💫💎═╝
📺#بی_تفاوت_نباشیم۰👇
🦋#آمر_خدا_باشیم۰🌸👇
📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ (١)
وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَاْ أُولِيْ الأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ (179)
اى صاحبان خرد! براى شما در قصاص، حيات (و زندگى نهفته) است. باشد كه شما تقوى پيشه كنيد.
- اجراى عدالت، تضمين كننده حيات جامعه است. «لكم فى القصاص حياة»
- تعادل ميان رأفت و خشونت، لازم است. خدايى كه رحمن و رحيم است، قصاص را رمز حيات مى داند. «لكم فى القصاص حياة»
- حذف عنصر خطرناك، يك اصل عقلانى است. «يا اولى الالباب»
- زود قضاوت نكنيد. ممكن است در برخورد سطحى، قصاص را خوب ندانيد ولى با خرد وانديشه درمى يابيد كه قصاص رمز حيات است. «يا اولى الالباب»
- تقوا و دورى از گناه، فلسفه احكام دين است. چه احكام عبادى و چه قضايى. «لعلّك [531] م تتقون»
- قصاص، سبب بازدارى مردم از تكرار قتل است. «لعلكم تتقون»
-----
531) در بيان فلسفه روزه نيز مى فرمايد: »لعلكم تتّقون« بقره، 183.
📺#بی_تفاوت_نباشیم.👇
🦋#آمر_خدا_باشیم.🌼🌹🌹🌹👇
╔═💎💫═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══💫💎═╝
📡به کانال وگروه دانش پژوهان واحیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.🌸
🌷۱.علت جهنمی شدن، فکر نکردن است:
وَقَالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا كُنَّا فِيٓ أَصْحَابِ السَّعِيرِ (١٠)ملک
وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَآ أُولَٰٓئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَٰٓئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ (١٧٩)اعراف
🌷۲.علت اهمیت ندادن به نماز،فکر نکردن است:
وَإِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا وَلَعِبًا ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُونَ (٥٨)مائده
🌷۳.تقوا وترک گناه، عقلایی است:
وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَىٰ وَاتَّقُونِ يَآ أُولِي الْأَلْبَابِ (١٩٧)بقره🌷🌷
تفسیر
َلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَاْ أُولِيْ الأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ (179) :
اى صاحبان خرد! براى شما در قصاص، حیات (و زندگى نهفته) است. باشد كه شما تقوى پیشه كنید.
گویا آیه در مقام پاسخ به یك سرى ایرادهایى است كه به حكم قصاص، به خصوص از سوى روشنفكر نمایان مطرح مىشود. قرآن مىفرماید: حكم قصاص براى جامعه انسانى تأمین كنندهى حیات و زندگى است. قصاص یك برخورد و انتقام شخصى نیست، بلكه تأمین كننده امنیّت اجتماعى است. در جامعهاى كه متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنیّت از بین مىرود و آن جامعه گویا حیاتى ندارد و مرده است. چنانكه در پزشكى و كشاورزى و دامدارى، لازمه حیات و سلامت انسان، گیاه و حیوان، از بین بردن میكروبها و آفات است.
اگر به بهانه اینكه قاتل هیجان روانى پیدا كرده، بگوییم او رها شود، هیچ ضمانتى نیست كه در دیگر جنایتها این بهانه مطرح نشود، چون تمام جنایتكاران در حال سلامت و آرامش روحى و فكرى دست به جنایت نمىزنند. با این حساب تمام خلافكاران باید آزاد باشند و جامعه سالم نیز تبدیل به جنگل شود كه هركس بر اثر هیجان و دگرگونىهاى روحى و روانى، هركارى را بتواند انجام دهد. گمان نشود كه دنیاى امروز، دنیاى عاطفه و نوع دوستى است و قانون قصاص، قانونى خشن و ناسازگار با فرهنگ حقوق بشر دنیاست. اسلام در كنار حكم قصاص، اجازه عفو و اخذ خونبها داده تا به مصلحت اقدام شود.
توجیهاتى از قبیل اینكه از مجرمان و قاتلان در زندان با كار اجبارى به نفع پیشرفت اقتصادى بهرهگیرى مىكنیم، قابل قبول نیست. چون این برنامهها، تضمین كننده امنیّت عمومى نیستند. اصل، مقام انسانیّت و جامعه عدالت پرور است، نه دنیاى پرخطر همراه با تولید بیشتر، آن هم به دست جنایتكاران و قاتلان!
از آنجا كه قانون قصاص، ضامن عدالت و امنیّت و رمز حیات جامعه است، در پایان آیه مىفرماید: «لعلّكم تتقون» یعنى اجراى این قانون، موجب خوددارى از بروز قتلهاى دیگر است.
حیات، داراى انواعى است:
- حیات طبیعى. مثل زنده شدن زمین در بهار و بعد از باران. «یحیى الارض» [527]
- حیات معنوى. مثل دعوت پیامبر كه عامل زنده شدن مردم است. «دعاكم لما یحییكم» [528]
- حیات برزخى كه شهدا دارند. «لا تقولوا لمن یقتل فى سبیل اللّه اموات بل احیاء» [529]
- حیات اخروى كه براى همه است. «یمیتكم ثم یحییكم» [530]
- حیات اجتماعى در سایه امنیّت و عدالت. نظیر همین آیه «لكم فى القصاص حیاة»
-----
527) روم، 50.
528) انفال، 24.
529) بقره، 154.
530) بقره، 28.
- اجراى عدالت، تضمین كننده حیات جامعه است. «لكم فى القصاص حیاة»
- تعادل میان رأفت و خشونت، لازم است. خدایى كه رحمن و رحیم است، قصاص را رمز حیات مىداند. «لكم فى القصاص حیاة»
- حذف عنصر خطرناك، یك اصل عقلانى است. «یا اولى الالباب»
- زود قضاوت نكنید. ممكن است در برخورد سطحى، قصاص را خوب ندانید ولى با خرد واندیشه درمىیابید كه قصاص رمز حیات است. «یا اولىالالباب»
- تقوا و دورى از گناه، فلسفه احكام دین است. چه احكام عبادى و چه قضایى. «لعلّك [531] م تتقون»
- قصاص، سبب بازدارى مردم از تكرار قتل است. «لعلكم تتقون»
-----
531) در بیان فلسفه روزه نیز مىفرماید: »لعلكم تتّقون« بقره، 183.
گرچه من سرباز هیچ و ساده ام
سرخوشم مهدی بود فرمانده ام
گرچه شد فرمانده ام غائب ولی
دلخوشم بر نائبش سید علی
#رهبرانه
#امام_خامنه_ای
سایه ات کم نشود از سر ما حضرت یار❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#باسلام_وعرض_ادب🌸👇
📺#بی_تفاوت_نباشیم۰👇
🦋#آمر_خدا_باشیم۰🌼🌹🌹🌹🌹👇
╔═💎💫═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══💫💎═╝
📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.👇
🔹#بزرگواران:حداقل به یکنفرارسال فرمائید.