هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠[در عرصهی فعّالیتهای اجتماعی و سیاسی و علمی و فعّالیتهای گوناگون] زنِ مسلمان مثل مردِ مسلمان حق دارد آنچه را که اقتضای زمان است، آن خلأیی را که احساس میکند، آن وظیفهای را که بر دوش خود حس میکند، انجام دهد.
🔸 چنانچه دختری مثلاً مایل است پزشک شود، یا فعالیت اقتصادی کند، یا در رشتههای علمی کار کند، یا در دانشگاه تدریس کند، یا در کارهای سیاسی وارد شود، یا روزنامهنگار شود، برای او میدانها باز است.
🔻به شرط رعایت عفّت و عفاف و عدم اختلاط و امتزاج زن و مرد، در جامعهی اسلامی میدان برای زن و مرد باز است.
🔺شاهد بر این معنا، همهی آثار اسلامی است که در این زمینهها وجود دارد و همهی تکالیف اسلامی است که زن و مرد را به طور یکسان، از مسؤولیت اجتماعی برخوردار میکند.
🔸اینکه میفرماید: «من اصبح لا یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم»، مخصوص مردان نیست؛
🔹زنان هم باید به امور مسلمانان و جامعهی اسلامی و امور جهان اسلام و همهی مسائلی که در دنیا میگذرد، احساس مسؤولیت کنند و اهتمام نمایند؛ چون وظیفهی اسلامی است. ۱۳۷۵/۱۲/۲۰
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠وقتی كه اعلام میكنیم راه اماممان را قاطعانه دنبال خواهیم كرد، اولین تكلیف این است كه ببینیم #عناصراصلیحركتامام (ره) چه بود. حركتی كه امام امت شروع كردند، منجر به تأسیس نظام و حكومتی شد كه #اسلام را #مبنایزندگی قرار داد و با توفیق الهی كار را به جایی رساندند كه اسلام و مسلمین در دنیا عزیز شدند. این راه، راهی طولانی و دشوار بود. پیمودن این مسیر، شرایطی داشت، و چون #امامبزرگما حائز آن شرایط بود، توانست این راه را طی كند.
🔸ما كه میخواهیم آن راه را دنبال كنیم و بر این نیت هم صادقیم، باید ببینیم كه آیا آن شرایط را در خودمان ایجاد كردهایم یا خیر؛ این مهم است. یقیناً #امام با همان روحیه و روشی حركت میكرد كه پیامبران الهی حركت میكردند. راه و هدف او هم براساس راه و هدف پیامبران بود. آنها در پیمودن راه دشوار خود، عواملی را ملاحظه میكردند. «قال موسی لقومه استعینوا باللَّه واصبروا انّ الارض للَّه یورثها من یشاء من عباده والعاقبة للمتّقین». اول، #صبرواستقامت؛ و دوم، #استعانتبهخدا و تكیه به او. این دو عامل حتماً لازم است و اگر نباشد، راه طی نخواهد شد.
🔹اگر #امام(ره) این دو عامل را در نظر نمیداشت، نمیتوانست راه را طی كند. او بر مشكلات و سختیها و كمبودها و فشارها و طعنهها و شایعه پراكنیها و شماتتهای دشمن، صبر و استقامت كرد. نمیتوان انتظار داشت كه دشمن توطئه و دشمنی نكند؛ او دشمن است و توطئه و دشمنی خواهد كرد. این ما هستیم كه باید در مقابل مشكلات و توطئههایی كه دشمن سر راه ما میگذارد، صبر و استقامت كنیم و نسبت به ادامهی راه، خسته و كسل و ملول نشویم. از طرف دیگر، باید از خدا استعانت بجوییم و با او رابطه داشته باشیم و راه او را درست بدانیم و جز حول و قوّهی الهی، به نیروی دیگری اعتقاد نداشته باشیم. ۱۳۶۸/۰۳/۳۱
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠شما بايد الان توجه كنيد به اينكه دشمن در توطئه است ، و مي خواهد كه اين وحدتي كه در اقشار ملت ما حاصل شد اين را از بين ببرد.
🔸الان همه آن اشخاصي كه برخلاف مسير شما هستند، برخلاف مسير ملت ما هستند، برخلاف مسير قرآن و اسلام هستند،برخلاف مسير پيغمبر و ائمه اطهار - عليهم السلام - هستند، اينها دارند با هم مجتمع مي شوند و توطئه مي كنند.
♦️البته نمي توانند؛ كاري هم از آنها نمي آيد؛ لكن ما هم نبايد غافل باشيم .
🔺 ما بايد بيدار باشيم و توطئه هاي آنها را قبل از اينكه اينها با هم مجتمع بشوند، خنثي كنيم. ۱۳۶۷/۱۲/۲۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی(رحمهالله):
⁉️شما کدام یک از انبیا را سراغ دارید که در امور اجتماعی، شرکت نکرده و سردمدار نبوده است؟
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠یک مثال دیگری که از اینها به نظر من مهمتر است، این آیهی شریفهی «ماٰ اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا لِیُطاعَ بِاِذنِ الله»(سوره نساء آیه ۶۴) است؛ اصلاً ارسال رسل برای این است که مورد اطاعت قرار بگیرند؛
این اطاعت، مطلق است یعنی در همهی امور زندگی؛ که معنای مستفاد از آیه این است که زندگی مردم -چه زندگی شخصی خصوصی، چه زندگی عمومی- باید به وسیلهی دین اداره بشود.
حالا البتّه بعضی این را ممکن است فقط منحصر کنند به مسائل شخصی، [مثل] نماز و روزه و مانند اینها؛
این جور نیست؛ اوّلاً به دلیل خود اطلاق این آیه، ثانیاً به دلیل آیات دیگر، [مثل] اینکه میفرماید: وَ کَاَیِّن مِن نَبِیٍّ قٰتَلَ مَعَه رِبِّیّونَ کَثیر؛( سوره آل عمران آیه ۱۴۶)
خب این قتال با ربّیون کثیر که کار شخصی نیست؛ کار اجتماعی است، کار عمومی است، کار حکومتی است.
پس این آیه یک مستفاد این جوری دارد؛ امام این معنا را آوردند به میدان عمل؛ از آیهی شریفهی: «اِنَّماٰ اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ اَن تَقوموا لِله مَثنیٰ وَ فُرادیٰ»(سوره سبإ آیه ۴۶) استفاده کردند برای این معنا، نه اینکه «اَن تَقوموا لِله مَثنیٰ وَ فُرادیٰ» تا بروید نماز بخوانید؛ نه، تا حکومت درست کنید، تا نظام اسلامی درست کنید.
امام از این استفاده کرد، یک نهضت راه انداخت در سال ۴۱ ... ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠توجه بشود که خطبهی نماز جمعه و خطیب جمعه، سخنگوی انقلاب اسلامی است، تمام!
هیچ کسی غیر از این توقع از خطیب نماز جمعه نباید داشت، سخنگوی انقلاب اسلامی است.
تبیینکنندهی مبانی انقلاب و مطالبهکنندهی مطالبات انقلاب است.
مال انقلاب است. همیشه هم همین جور بوده، در طول تاریخ هم همین جور بوده.
🔹هنر بزرگ خطیب جمعه این است که بتواند مفاهیم معرفتی و مفاهیم انقلابی را متناسب با نیازهای روز بازتولید کند.
خیلی از مفاهیم انقلاب هست که ما یک روز شعارش را دادیم دنبالش هم بودیم و هستیم اما امروز همان مفاهیم باید با ادبیات جدید، با ادبیات مناسب امروز تبیین بشود و بازتولید بشود.
هنر امام جمعه این است که بتواند مسئلهی عدالت را، مسئلهی استقلال را، مسئلهی حمایت از مستضعفین را، مسئلهی پیروی از شریعت را، این چیزهایی که جزو اصول و مبانی انقلاب است، این مفاهیم عالی را بتواند بازتولید کند با زبان امروز با زبان نسل جوان؛ سخنگوی انقلاب باشد.
🔺 خطبهها بایستی پرمغز باشد، آموزنده باشد، پاسخ به سؤالات مردم باشد.
سؤالاتی وجود دارد در خطبه بدون اینکه شما اشاره کنید به سؤال میتوانید پاسخ آن سؤالی که در ذهن مردم هست این را بیان کنید.
ادبیات خطبه باید گرم باشد، صمیمی باشد، اتحادآفرین باشد، امیدبخش باشد، ادبیات خطبه باید امیدبخش باشد. ...
باید بصیرتآفرین باشد.
میتواند هم حاشیهساز باشد، یک چیزی ما بگوییم که مستمسکی بشود برای دشمن معاند شما که آن را دست بگیرد و علیه شما حرف بزند. ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🟢 رهبر انقلاب خطاب به جوانان :
...مبنا را تفکرات شهید مطهری بگذارید و کارهای بعدی را روی آن بنا کنید. ( ۱۳۸۳/۰۴/۱ )
♦️توصیههای شهید مطهری به مبلّغان ومربّیان دین
1️⃣ مربّيان دين بايد اوّل بكوشند
عالم ،
محقّق
و دينشناس بشوند
و به نام دين ،
مفاهيم و معانى نامعقولى در اذهان مردم وارد نكنند
كه همان معانى نامعقول ،
منشأ حركتهاى ضدّ دينى مى شود،
2️⃣ ثانياً در اصلاح محيط بكوشند
و از آلودگيهاى محيط تا حدود امكان بكاهند،
3️⃣ ثالثاً از همه مهمتر و بالاتر اينكه
به نام دين
و به اسم دين
با فطريّات مردم معارضه و مبارزه نكنند؛
آن وقت است كه خواهند ديد
مردم «يَدْخُلُونَ فِي دين الله افواجا»
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (خورشيد دين هرگز غروب نمى كند)، ج3، ص: 405- با ویرایش -
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
⭕️امام موسی كاظم (عليه السلام):
🔸«أبلِغ خَيرا و قُل خَيرا ولا تَكُن أمُّعَةً».
🔹خير برسان و سخن نيك بگو و سست رأى و فرمان برِ هر كس مباش.
📕الاختصاص، ص ۳۴۳
#امام_كاظم
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
آیا دین با آزادى انسان سازگارى دارد؟ (بخش اول)
🔸این پرسش تاکنون به صورتهاى مختلفى طرح شده است، که مجموع آنها را به دو شکل: درون دینى و برون دینى، مىتوان تقسیم کرد.
🔸...[در شکل درون دینی این شبهه می گویند] اسلام براى آزادى انسان احترام زیادى قائل شده است و بر اساس آیات متعدّدى انسان موظّف به اطاعت از کسى نیست. به عنوان نمونه:
🔸در سوره مبارکه غاشیه آیه 22 خطاب به پیامبر آمده است: «لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِر؛ اى پیامبر، تو بر مردم سیطره و تسلّط ندارى» پس مطابق این آیه پیامبر نباید درامور دیگران دخالت کند.
🔸وقتى پیامبر که بالاترین انسان است حق تصرّف در امور دیگران را ندارد قهراً امام معصوم(علیه السلام) و فقیه، و هیچ شخص دیگرى نیز چنین اجازهاى ندارد.
🔸آیه ۹۹ سوره مائده: «وَ مَا عَلَى الرَّسُولِ اِلاَّ الْبَلاَغ؛ بر پیامبر وظیفهاى جز ابلاغ نیست؛» یعنى پیامبر تنها بایدپیامهاى الهى را به مردم برساند و مردم اگر خواستند عمل مىکنند، و اگر نخواستند عمل نمىکنند.
پاسخ:
🔸اوّلاً، باید توجه داشت که اینگونه شبهات در زمان ما جهت تضعیف تئورى ولایت فقیه القاء مىشود تا به این وسیله اطاعت از ولى أمر و حاکم دینى را مخالف با آزادى انسان، و حتّى خود دین جلوه دهند.
🔸ثانیا: آیات مذکور بر حسب بیانى که این عدّه دارند با برخى آیات دیگر قرآن تناقض دارد زیرا در آیه شریفه 36 سوره احزاب مىفرماید: «وَمَا كَانَ لِمُؤْمِن وَلاَ مُؤْمِنَة اِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً اَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ»؛ یعنى وقتى خدا وپیامبر(صلى الله علیه وآله) چیزى را براى مردم مقرّر کردند، هیچکس حق اختیار و انتخاب در مقابل آنها را ندارد.»
🔸...اینجا یا باید قائل به وجود تناقض در آیات الهى شویم ـ در حالى که ساحت قرآن منزّه از این پندار است ـ و یا باید آیات را با توجّه به آیات دیگر و بهرهگیرى از احادیث معتبر معصومین(علیهم السلام) معنا کنیم.
🔸با بررسى صدر و ذیل و سیاق آیات معلوم مىشود که مورد [برخی از] آیات، کفّار هستند و خداوند، پیامبر گرامى اسلام (صلى الله علیه وآله) را دلدارى مىدهد که...از اینکه عده اى جهنّمى مى شوند، نگران مباش. وظیفه تو ابلاغ و بیان حق است. ایمان آوردن مردم تکلیف تو نیست. در این جهت ما به انسان ها اختیار دادهایم و در آینده به اعمال آنها رسیدگى مىشود.
🔸بنابراین نتیجه این دو دسته از آیات چنین مىشود که ابتدائاً وظیفه پیامبر ابلاغ دین است و خواه ناخواه جمعى مىپذیرند و جمعى انکار مىکنند. اما دستهاى که پذیرفتند باید بدون چون و چرا از دستورات الهى و دینى پیروى کنند.
🔸...پس در اصل پذیرش اسلام، اجبارى نیست «لا اکراه فى الدین» و اعتقاد به خدا و پیامبر (صلی الله علیه و آله) و قیامت قابل تحمیل بر دیگران نیست؛ اما بعد از پذیرش اسلام باید به احکام و فرامین آن عمل نمود و بعنوان مثال باید نماز خواند، باید روزه گرفت، و باید از اوامر پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) و امام (علیه السلام) پیروى کرد و همین طور باقى مقرّرات دینى را بدون استثنا باید رعایت نمود.
🔸در این زمینه (لزوم پیروى از تمامى دستورهاى دینى) در سوره مبارکه نساء، آیه ۱۵۰ و ۱۵۱ با صراحت مىفرماید: «اِنَّ الَّذِینَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُرِیدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْض وَ نَكْفُرُ بِبَعْض وَ يُرِیدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَلِكَ سَبِیلاً اُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ حَقّاً وَ أَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِینَ عَذَاباً مُهِیناً؛ یعنى آن کسانى که مى خواهند دین را تجزیه کنند و بگویند که یک بخش را قبول داریم و یک بخش را قبول نداریم، این ها حقیقتاً دین را قبول ندارند و کافر هستند زیرا همه احکام از طرف خداوند است و از این جهت میان آن ها فرقى نیست. پس انکار بعضى از دین بمنزله انکار جمیع دین و مستلزم کفر و عذاب الهى است.»
📚 پرسشها و پاسخها، جلد۲، صفحه ۲۱۶ - ۲۱۹
#آزادی
#اجتماعی
#مصباح_اندیشه
علامه مصباح یزدی
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
هیچ وقت یک مسلمان واقعی، یک مؤمن واقعی- تا چه رسد به مقام مقدس امام- امکان ندارد که با دستگاه ظلم و جور زمان خودش سازش کند و واقعاً بسازد، یعنی خودش را با آن منطبق کند، بلکه همیشه با آنها مبارزه میکند. تفاوت در این است که شکل مبارزه فرق میکند.
یک وقت مبارزه علنی است، اعلان جنگ است، مبارزه با شمشیر است. این یک شکل مبارزه است. و یک وقت، مبارزه هست ولی نوع مبارزه فرق میکند. در این مبارزه هم کوبیدن طرف هست، لجنمال کردن طرف هست، منصرف کردن مردم از ناحیه او هست، علنی کردن باطل بودن او هست، جامعه را بر ضد او سوق دادن هست، ولی نه به صورت شمشیر کشیدن.
(سیریدرسیرهٔائمهاطهار، ص۱۵۱،۱۵۲)
شهید مطهری
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🔸مکروهات خوردن و آشامیدن (بخش اول)
⁉️ مکروهات در خوردن و آشامیدن چیست؟
✅ اموری که در غذا خوردن مکروه است:
۱- در حال سیری غذا خوردن.
۲- پر خوردن؛ و در روایت آمده است که خداوند عالم، بیشتر از هر چیز از شکم پر بدش میآید.
۳- نگاه کردن به صورت دیگران در موقع غذا خوردن.
۴- خوردن غذای داغ.
۵- فُوت کردن چیزی که میخورد یا میآشامد.
۶- منتظر چیز دیگر شدن بعد از گذاشتن نان در سفره.
۷- پاره کردن نان با کارد.
۸- گذاشتن نان زیر ظرف غذا.
۹- پاک کردن گوشتی که به استخوان چسبیده، به طوری که چیزی در آن نماند.
۱۰- پوست کندن میوه.
۱۱- دور انداختن میوه پیش از آن که کاملًا آن را بخورد.
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
‼️ مکروهات خوردن و آشامیدن (بخش دوم)
🔷 س ۸۶۹۰: مکروهات در خوردن و آشامیدن چیست؟
✅ ج: اموری که در آب آشامیدن مکروه است:
۱- زیاد آشامیدن آب.
۲- آشامیدن آن بعد از غذای چرب.
۳- آشامیدن آب در شب به حالت ایستاده.
۴- آشامیدن آب با دست چپ.
۵- آشامیدن آب از جای شکسته کوزه و جایی که دسته آن است.
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
▫️انسان موفق▫️
عن الکاظم(علیه السلام): "اَلْمُؤْمِنُ قَلِيلُ اَلْكَلاَمِ كَثِيرُ اَلْعَمَلِ وَ اَلْمُنَافِقُ كَثِيرُ اَلْكَلاَمِ قَلِيلُ اَلْعَمَلِ":
"مؤمن کم حرف و پرُ کار است و منافق، پُر حرف و کم کار"
📚 مستدرک الوسائل ج ۹، ص ۱۸
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠توجه بشود که خطبهی نماز جمعه و خطیب جمعه، سخنگوی انقلاب اسلامی است، تمام!
هیچ کسی غیر از این توقع از خطیب نماز جمعه نباید داشت، سخنگوی انقلاب اسلامی است.
تبیینکنندهی مبانی انقلاب و مطالبهکنندهی مطالبات انقلاب است.
مال انقلاب است. همیشه هم همین جور بوده، در طول تاریخ هم همین جور بوده.
🔹هنر بزرگ خطیب جمعه این است که بتواند مفاهیم معرفتی و مفاهیم انقلابی را متناسب با نیازهای روز بازتولید کند.
خیلی از مفاهیم انقلاب هست که ما یک روز شعارش را دادیم دنبالش هم بودیم و هستیم اما امروز همان مفاهیم باید با ادبیات جدید، با ادبیات مناسب امروز تبیین بشود و بازتولید بشود.
هنر امام جمعه این است که بتواند مسئلهی عدالت را، مسئلهی استقلال را، مسئلهی حمایت از مستضعفین را، مسئلهی پیروی از شریعت را، این چیزهایی که جزو اصول و مبانی انقلاب است، این مفاهیم عالی را بتواند بازتولید کند با زبان امروز با زبان نسل جوان؛ سخنگوی انقلاب باشد.
🔺 خطبهها بایستی پرمغز باشد، آموزنده باشد، پاسخ به سؤالات مردم باشد.
سؤالاتی وجود دارد در خطبه بدون اینکه شما اشاره کنید به سؤال میتوانید پاسخ آن سؤالی که در ذهن مردم هست این را بیان کنید.
ادبیات خطبه باید گرم باشد، صمیمی باشد، اتحادآفرین باشد، امیدبخش باشد، ادبیات خطبه باید امیدبخش باشد. ...
باید بصیرتآفرین باشد.
میتواند هم حاشیهساز باشد، یک چیزی ما بگوییم که مستمسکی بشود برای دشمن معاند شما که آن را دست بگیرد و علیه شما حرف بزند. ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماز جمعه قوام جامعه است
#امام_خامنهای
#درسها_و_عبرتها
🌙 #بهار_معنویت
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠[نماز جمعه]جایی است که آنجا هدایتگری انجام میگیرد؛
🔸من تأکید میکنم این هدایتگری صرفاً هدایتگری سیاسی نیست،
🔹 هدایتگری سیاسی و فرهنگی است.
🔸ما گمان نکنیم که اگر فرض کنید در فلان مسئلهی سیاسی روز که محلّ ابتلاء هم هست، دادِ سخن دادیم و حرف زدیم و مطالب خودمان را با بیان شیوا بیان کردیم، قضیّه تمام شد؛ نه،
🔹ما #هدایتگری_فرهنگی را از هدایتگری سیاسی #بنیانیتر میدانیم؛
🔸هدایتگری سیاسی خیلی لازم است و از آن نباید صرف نظر کرد،
🔻 امّا هدایتگری فرهنگی و فرهنگ مردم، اخلاق مردم [مهمتر است]. ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠نماز جمعه همچنانکه از اسم آن پیدا است، محلّ جمع است، محلّ اجتماع است؛
🔸این هم یک فرصت بزرگی است برای تبیین کردن...
🔹پس نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است.۱۳۹۴/۱۰/۱۴
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 #نماز_جمعه به خاطر خصوصیّاتی که دارد، یک فریضهی صد درصد استثنائی است؛
🔸ما شبیه نماز جمعه هیچ چیز نداریم.
🔹حج که خب یک مجموعهی عظیمی است دیگر، [امّا] وقتی در عمق این نماز جمعه، در بطون کار نماز جمعه وارد میشویم، میبینیم با مجموع این خصوصیّات حتّی از حج [هم] استثنائیتر است. ۱۴۰۱/۵/۵
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠[نماز جمعه]جایی است که آنجا هدایتگری انجام میگیرد؛
🔸من تأکید میکنم این هدایتگری صرفاً هدایتگری سیاسی نیست،
🔹 هدایتگری سیاسی و فرهنگی است.
🔸ما گمان نکنیم که اگر فرض کنید در فلان مسئلهی سیاسی روز که محلّ ابتلاء هم هست، دادِ سخن دادیم و حرف زدیم و مطالب خودمان را با بیان شیوا بیان کردیم، قضیّه تمام شد؛ نه،
🔹ما #هدایتگری_فرهنگی را از هدایتگری سیاسی #بنیانیتر میدانیم؛
🔸هدایتگری سیاسی خیلی لازم است و از آن نباید صرف نظر کرد،
🔻 امّا هدایتگری فرهنگی و فرهنگ مردم، اخلاق مردم [مهمتر است]. ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷