هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه مسئله اصلی انقلاب و کشور:
#حوزه_دانشگاه_وحدت
#رهبر_معظم_انقلاب
#امام_خامنه_ای
#وحدت_حوزه_و_دانشگاه
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠مرحوم شهید مفتّح علاوه بر اینکه یک روحانى برجسته و فداکار و روشن فکر و آشناى به نیاز زمان بود، خصوصیتى داشت که در تعداد معدودى از فضلاى آن زمان این خصوصیت دیده مى شد.
🔸آن، قدرت ارتباطگیرى با نسل جوان و دانشجویان و کسانى بود که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یک روحانى و یک عالم به دین بشنوند.
🔹لذا هم در دوران قبل از انقلاب و هم بعد از پیروزى انقلاب، میدان کار این مرد روحانى بزرگوار، غالباً منطقه ى جوانان بخصوص دانشجویان بود؛ هم در مساجدى که ایشان حضور پیدا مى کرد و هم در سخنرانیهایى که در محیط کار و شغل معمولى خود داشت.
🔸تصادفى هم نیست که روز اتّحاد دانشجو و روحانى، یا حوزه و دانشگاه، روز شهادت ایشان قرار داده شد؛ چون انصافاً حلقه ى وصلى بود که متناسب با چنین خصوصیتى مى نمود.
🔹خداى متعال پاداش این شهید عزیز را داد، و آن شهادت بود.
🔸شهادت پاداش بزرگ و اجر عظیمى است و خداى متعال بندگان صالح خود از جمله این بنده ى صالح را از این اجر محروم نکرد.
🔹امیدواریم که درجاتش روز به روز عالى باشد. ۱۳۷۳/۰۹/۲۶
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
ãÑÇÏÇÒæÍÏÊÍæÒåæÏÇäÔÇåÊáÇÔíåãÇåäÈÑÇííÊÈáíÛíÇãÇáåíÓÊموسیقی.mp3
1.78M
🔹ارتباط مجموعهی عظیم دانشجوئی کشور با علمای دین، با جوانان شاغل در راه معرفت دینی و تبلیغ دینی، چیزی است که مطلوب در این مناسبت است؛ یعنی این مناسبت برای آن هست. وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این.
▪️بیانات در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون
۱۳۸۸/۰۹/۲۲
#روز_وحدت_حوزه_و_دانشگاه
#پیوند_حقیقی
#امام_خامنهای
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠در دوران اختناق، در آن هنگامی که دستگاه جبّار از تمام وسایل استفاده میکرد برای جدا کردن روحانیّون از تحصیلکردهها، یک عدّه روحانیِ آگاه و عالم و عاقل و مصلحتبین و مصلحتشناس داشتیم که ارتباطاتشان را با دانشگاهها مستحکم کردند. ۱۳۶۸/۰۹/۲۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠عزیز ما در حماسه و خروش است. جناب حجت الاسلام دانشمند محترم آقاى مفتح و دو نفر پاسداران عزیز اسلام- رحمة اللَّه علیهم- به فیض شهادت رسیدند و به بارگاه ابدیت بار یافتند، و در دل ملت و جوانان آگاه ما حماسه آفریدند و آتش نهضت اسلامى را افروخته تر و جنبش قیام ملت را متحرکتر کردند.
🔸خدایشان در جوار رحمت واسعه خود بپذیرد و از نور عظمت خود بهره دهد.
🔹 امید بود از دانش استاد محترم و از زبان و علم او بهره ها براى اسلام و پیشرفت نهضت برداشته شود؛ و امید است از شهادت امثال ایشان بهره ها برداریم.
🔸من شهادت را بر این مردان برومند اسلام، تبریک و به بازماندگان آنان و ملت اسلام تسلیت مى دهم.
🔹 سلام بر شهیدان راه حق. ۱۳۵۸/۰۹/۲۷
📕(صحیفه امام، ج 11، ص: 321)
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
بالاتدرددارجكغازدالشجنالنظفابموسیقی.mp3
1.61M
🔹در نظام اسلامی، علم و دین پابهپا باید حرکت کند؛ وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این. معنای وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حتماً تخصّصهای حوزهای در دانشگاه و تخصّصهای دانشگاهی در حوزه بایستی دنبال بشود؛ نه، لزومی ندارد.
▪️بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان و طلّاب بهمناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
۱۳۶۸/۰۹/۲۹
#روز_وحدت_حوزه_و_دانشگاه
#موسسه_علم_و_دین
#امام_خامنهای
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠مرحوم شهید مفتّح علاوه بر اینکه یک روحانى برجسته و فداکار و روشن فکر و آشناى به نیاز زمان بود، خصوصیتى داشت که در تعداد معدودى از فضلاى آن زمان این خصوصیت دیده مى شد.
🔸آن، قدرت ارتباطگیرى با نسل جوان و دانشجویان و کسانى بود که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یک روحانى و یک عالم به دین بشنوند.
🔹لذا هم در دوران قبل از انقلاب و هم بعد از پیروزى انقلاب، میدان کار این مرد روحانى بزرگوار، غالباً منطقه ى جوانان بخصوص دانشجویان بود؛ هم در مساجدى که ایشان حضور پیدا مى کرد و هم در سخنرانیهایى که در محیط کار و شغل معمولى خود داشت.
🔸تصادفى هم نیست که روز اتّحاد دانشجو و روحانى، یا حوزه و دانشگاه، روز شهادت ایشان قرار داده شد؛ چون انصافاً حلقه ى وصلى بود که متناسب با چنین خصوصیتى مى نمود.
🔹خداى متعال پاداش این شهید عزیز را داد، و آن شهادت بود.
🔸شهادت پاداش بزرگ و اجر عظیمى است و خداى متعال بندگان صالح خود از جمله این بنده ى صالح را از این اجر محروم نکرد.
🔹امیدواریم که درجاتش روز به روز عالى باشد. ۱۳۷۳/۰۹/۲۶
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
بياناتدرديداربادانشجويانبهمناسبتروزوحدتحوزهودانشگاهموسیقی.mp3
1.71M
🔹مسأله این است که ما دو نهادِ اصیلِ دانشجویی داریم. یکی متوجّه به کسب علومِ مربوط به فهم و تبلیغ دین و نوآوری در مباحث دینی و نوآوری در فهم مسائل روز و حادث شونده در زندگی است، که این حوزه است.
▪️بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان و طلاب
۱۳۷۲/۰۹/۲۴
#وحدت_حوزه_و_دانشگاه
#آبادی_دین_و_دنیا
#امام_خامنهای
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠در دوران اختناق، در آن هنگامی که دستگاه جبّار از تمام وسایل استفاده میکرد برای جدا کردن روحانیّون از تحصیلکردهها، یک عدّه روحانیِ آگاه و عالم و عاقل و مصلحتبین و مصلحتشناس داشتیم که ارتباطاتشان را با دانشگاهها مستحکم کردند. ۱۳۶۸/۰۹/۲۹
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠در نظام اسلامی، علم و دین پابهپا باید حرکت کند؛ وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این. معنای وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حتماً تخصّصهای حوزهای در دانشگاه و تخصّصهای دانشگاهی در حوزه بایستی دنبال بشود؛ نه، لزومی ندارد. ۱۳۶۸/۰۹/۲۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
بالاتدرددارجكغازدالشجنالنظفابموسیقی1.mp3
1.79M
🔹در دوران اختناق، در آن هنگامی که دستگاه جبّار از تمام وسایل استفاده میکرد برای جدا کردن روحانیّون از تحصیلکردهها، یک عدّه روحانیِ آگاه و عالم و عاقل و مصلحتبین و مصلحتشناس داشتیم که ارتباطاتشان را با دانشگاهها مستحکم کردند.
▪️بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان و طلّاب بهمناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
۱۳۶۸/۰۹/۲۹
#شهادت_آیتالله_دکتر_محمد_مفتح
#روحانی_مصلحتشناس
#امام_خامنهای
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠عزیز ما در حماسه و خروش است. جناب حجت الاسلام دانشمند محترم آقاى مفتح و دو نفر پاسداران عزیز اسلام- رحمة اللَّه علیهم- به فیض شهادت رسیدند و به بارگاه ابدیت بار یافتند، و در دل ملت و جوانان آگاه ما حماسه آفریدند و آتش نهضت اسلامى را افروخته تر و جنبش قیام ملت را متحرکتر کردند.
🔸خدایشان در جوار رحمت واسعه خود بپذیرد و از نور عظمت خود بهره دهد.
🔹 امید بود از دانش استاد محترم و از زبان و علم او بهره ها براى اسلام و پیشرفت نهضت برداشته شود؛ و امید است از شهادت امثال ایشان بهره ها برداریم.
🔸من شهادت را بر این مردان برومند اسلام، تبریک و به بازماندگان آنان و ملت اسلام تسلیت مى دهم.
🔹 سلام بر شهیدان راه حق. ۱۳۵۸/۰۹/۲۷
📕(صحیفه امام، ج 11، ص: 321)
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 تأکید چند باره رهبر انقلاب بر مطالعه آثار شهید آیتالله مطهری، این بار در دیدار با مداحان (۲۲ دی ۱۴۰۱)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 ایشان(شهید مطهّری) اهل گریه و تضرع و دعای نیمهشب بود؛ بنده از نزدیک اطلاع داشتم. در آثار ایشان این رشحه معنوی، توحیدی و سلوک کاملاً مشهود است.
🔸یکی از کارهای لازم در حوزهها مطالعه آثار ایشان است.
🔹 جوانان عزیز ما باید با آثار شهید مطهری آشنا شوند.
🔸 اگر بنده میخواستم برنامه حوزه علمیه قم را بنویسم، "بلا شک" یکی از مواد برنامه را این میگذاشتم که کتابهای آقای مطهری خوانده شود، خلاصهنویسی شود و امتحان داده شود. ۱۳۸۳۰۴/۱۵
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠...به نظر من همین که اینجا اسم آوردند از مرحوم شهید مطهّری، شهید بهشتی، مرحوم آقای مصباح و امثال اینها، خوب است، [کتابهایشان] کتابهای خوبی است. و تجربهی جوانهای ما هم خوب است.
حالا مثلاً فرض کنید یک جوان بسیجی در نزدیکی تهران تلاشی دارد، فعّالیّت دارد، مثل شهید مصطفیٰ صدرزاده. دو سه کتاب دربارهی ایشان نوشته شده که من خواندهام؛ خب [آنجا] آدم میبیند که چطور بیتاب است در کار کردن و حرکت کردن. انسان اینها را نگاه کند و پیش برود. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
4_5854798834068099122.mp3
7.72M
🎙 یاد مرگ؛ علاج خودخواهیها
✏️ رهبر انقلاب: یکی از مضامین تکرارشوندهی در ادعیهی ماه مبارک رمضان توجّه دادن انسانها به عوالم بعد از حیات دنیوی است؛ توجّه دادن به عالم مرگ، عالم قبر، عالم قیامت، گرفتاریهای انسان در دوران مواجههی با حساب و کتاب و سؤال الهی.
✏️ بعضی بدشان میآید از اینکه کسی آنها را به یاد مرگ بیندازد؛ نه، این درمان است، این دارو است؛ علاج خودخواهیهای ما، علاج غفلتهای ما، علاج هوسرانیهای ما است. ۹۴/۰۴/۰۲
#ماه_مبارک_رمضان
#ادعیه_ماه_رمضان
#یاد_مرگ
#علاج_خود_خواهی
#امام_خامنهای
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠دنیا و آخرت از هم جدا نیستند.
🔸آخرت ما آن روی سکهی دنیای ماست.
🔹«و انّ جهنّم لمحیطة بالکافرین»؛
🔸کافر همین حالا توی جهنم است،
🔹منتها جهنمی که او نمیفهمد که الان توی جهنم است؛
🔻بعد که این تجسم پیدا کرد، میفهمد.
🔸«ای دریده پوستین یوسفان / گرگ برخیزی از این خواب گران».
🔹الان او گرگ است، منتها احساس گرگی نمیکند.
🔸ما هم که چشممان بسته است، او را گرگ نمیبینیم؛
🔹 اما وقتی که از خواب بیدار شدیم، میبینیم این گرگ است.
♦️پس پیوستگی دنیا و آخرت به این معناست.
🔸 اینجور نیست که حالا مثلاً فکر کنیم دنیا مثل بلیتهای بختآزمائی است؛
🔹نه، اصلاً آخرت آن روی این دنیاست، آن روی این سکه است. ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔹"باهوشترین مومنان"
#حلاوت_روایت
🔸شرح حدیث اخلاقی توسط مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)
عالم مرگ، عالم قبر، عالم قیامت
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠یکی از مضامین تکرارشوندهی در ادعیهی ماه مبارک رمضان توجّه دادن انسانها به عوالم بعد از حیات دنیوی است؛
🔻توجّه دادن به عالم مرگ، عالم قبر، عالم قیامت، گرفتاریهای انسان در دوران مواجههی با حساب و کتاب و سؤال الهی؛
🔸بعضی بدشان میآید از اینکه کسی آنها را به یاد مرگ بیندازد؛
🔹نه، این درمان است،
🔻 این دارو است؛
🔻علاج خودخواهیهای ما، علاج غفلتهای ما، علاج هوسرانیهای ما است. ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 داعیهی ما ایجاد تمدنی است متكی به معنویت، متكی به خدا، متكی به وحی الهی، متكی به تعلیم الهی، متكی به هدایت الهی.
🔸 امروز اگر یك چنین تمدنی را ملتهای اسلامی بتوانند پایهگذاری كنند، بشر سعادتمند خواهد شد. ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠ما یک برههای در استان سیستانوبلوچستان توقّف داشتیم که مدّت طولانیای هم نبود،
🔻 لکن خدای متعال شرایط را جوری پیش آورد که اُنس ما با این استان و مردمِ این استان مثل یک اُنس چندینساله بشود؛
🔻این کار خدا بود وَالّا ما در آنجا خیلی نماندیم.
🔸ایرانشهر بهقدری برای من در آن دوره جالب بود که همان وقت وصیّت کردم و گفتم اگر من در این سفر، در این مدّت، از دنیا رفتم، من را حتماً در خود ایرانشهر دفن کنید، از ایرانشهر خارج نکنید.
🔹 رفتم قبرستان آنجا را هم دیدم -قبرستان ایرانشهر را- [لکن] قسمت نبود. ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠جامعهی ما، مملکت ما، محیط ما، مردمی که مدعی هستیم که شیعهایم و پیرو علی، چقدر به احکام علوی نزدیک است؟ چقدر در آن عدالت و قسط هست؟ چقدر در او آزادی بیان هست؟ چقدر انسان متفکر و آگاه، حق دارد که بیندیشد و اجازه دارد که بگوید؟
🔸 امروز در همین زمان هم علمای بزرگ ما در ایران، در خارج ایران، مراجع تقلید و علمای بزرگ همه همین را میگویند؛ سخن آنها در مقارل هیئت حاکمهی ایران، امروز همین است. ۱۳۵۷/۰۲/۲۲
✍️مسجد آلالرسول ایرانشهر
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 در دوران پیش از پیروزی انقالب، بنده در ایرانشــهر تبعید بودم. در یکی از شــهرهای همجوار، چند نفر آشــنا داشتیم که یکی از آنها راننده بود، یکی شغل آزاد داشت... به حســب ظاهر، به آنها «عامی» اطالق میشــد؛ با این حال جزو «خواص» بودند.
🔸روحانی شهرشــان هم آدم خوبی بــود؛ منتها جــزو «عوام» بود. ملاحظــه میکنید! راننده کمپرســی جزو «خــواص»، ولی روحانی و پیشــنماز محترم جزو «عوام»
🔹مثلا آن روحانی میگفت: «چرا وقتی اســم پیغمبر میآید یک صلوات میفرســتید، ولی اسم «آقا» (امام خمینی) که میآید، سه صلوات میفرســتید؟!
🔸راننده به او جواب میداد: «روزی که دیگر مبارزهای نداشته باشیم... انقلاب پیروز شــود؛ ما نه تنها ســه صلوات، که یک صلوات هم نمیفرستیم! امروز این ســه صلــوات، مبارزه اســت!» راننده میفهمید، روحانی نمیفهمید! ۱۳۷۷/۰۲/۱۸
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد | خاطره رهبر انقلاب از دوران تبعيد در ايرانشهر و برگزاری هفته وحدت
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠نامگذاری هفتهی وحدت در جمهوری اسلامی یک نامگذاری محض نیست، یک تاکتیک سیاسی هم نیست، [بلکه] یک اعتقاد و ایمان قلبی است. جمهوری اسلامی به معنای واقعی، معتقد به لزوم #اتحاد_امت_اسلامی است.
♦️وحدت، مراتبی دارد؛ پایینترین مرتبهاش این است که مذاهب و اقوام علیه هم دست به تعرض نزنند؛ مرتبهی بالاتر این است که در مقابل دشمن مشترک، دست به دست هم بدهند؛ از این بالاتر اینکه کشورهای اسلامی همافزایی کنند؛ و مرحلهی بالاتر اینکه همهی دنیای اسلام متحد شوند برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی.
♦️ اگر کشورهای اسلامی [حتی] پایینترین مراتب وحدت را هم رعایت میکردند، اینهمه مصیبت در دنیای اسلام وجود نداشت. قضیهی فلسطین، امروز بزرگترین مصیبت دنیای اسلام است. ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار برای نخستین بار؛
🎥 #دیدنی | تصاویری از حضور رهبر انقلاب میان سیل زدگان ایرانشهر در تابستان سال ۵۷
۴۵ سال قبل شهری در جنوبشرقی ایران را سیلی فراگرفت که مسیر آن، با حضور یک فرد تبعید شده، سمت و سوی جدیدی پیدا کرد.
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠ما اصلاً برای خدمت به مردم آمدهایم. فلسفه وجود ما خدمت به مردم است.
🔸در روایات وارد شده است که والی و حاکم اسلامی - حاکم در همه سطوح؛ وزیر و استاندار و بالاتر و پایین تر، همه مشمول این جملهاند - با مردم باید مثل پدر مهربان نسبت به فرزندان باشد.
🔹اگر به شما خبر برسد که فرزندتان از بیماری از سرما از گرما از گرسنگی از تحقیر از اهانت و از غربت رنج میکشد چه حالی پیدا میکنید؟ میتوانید تحمل کنید؟
🔸 در سطح کشور نسبت به هر کس چنین اتفاقی بیفتد تا آنجاییکه شما علم و اطلاع دارید باید همین احساس را داشته باشید؛ نباید آرام و قرار داشته باشید.
🔹 نهضت خدمت رسانی یعنی این. ۱۳۸۲/۰۵/۱۵
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠مردمی بودن یکی از ویژگیهای شناخته شدهی روحانیون برآمده از حوزه علمیّه است، حتی روشنفکرانی که درباره مسائل اجتماعی پژوهش کرده و قلم زدهاند اغلب به ارتباط وثیق مردمی و پایگاه اجتماعی روحانیّت اذعان کرده یا غبطه خوردهاند...
🔸فلسفه وجودی بنده و امثال بنده و دیگر مسئولان، خدمت است، ما نوکر و خدمتگزار مردم هستیم. اعتبار و آبروی ما به این است.
🔹اسلام این را برای ما معّین کرده است. ما حقّی به گردن مردم نداریم؛ مردم به گردن ما حق دارند. ۱۳۸۲/۱۱/۱۵
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
#کلام_امام_خامنهای
#خطبههای_قیام
✅بخش اعظم فقه، احکام سیاسی و حکومتی است
🔸به ما میگویند دین از سیاست جدا است؛ اسلام میگوید دین و سیاست یکی است، سیاست جزو دین است، جزو احکام دین است؛ مهم ترین بخش فقه ما بخش سیاسات است. به قول یکی از مراجع عظیم تقلید گذشته-رحمت الله علیه- مُعظَم دین را سیاسات تشکیل میدهد.
🔹احکام حکومت، مقررات مربوط به حاکم، وظایف حاکم در مقابل مردم، وظایف مردم در مقابل حاکم، قضاوت دربارهی اینکه چگونه انسانی میتواند حاکم باشد و صلاحیت این منصب را دارد و چگونه انسانی این صلاحیت را ندارد، اینها همه مسائل فقه اسلام است؛ مجتهد همچنان که احکام صلات و صیام زکات را استنباط میکند، اینها را هم باید استنباط کند.
مسجد آلالرسول ایرانشهر
🗒۱۳۵۷/۰۲/۲۲
#رهبری
#آزادی_بیان
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠جامعهی ما، مملکت ما، محیط ما، مردمی که مدعی هستیم که شیعهایم و پیرو علی، چقدر به احکام علوی نزدیک است؟ چقدر در آن عدالت و قسط هست؟ چقدر در او آزادی بیان هست؟ چقدر انسان متفکر و آگاه، حق دارد که بیندیشد و اجازه دارد که بگوید؟
🔸 امروز در همین زمان هم علمای بزرگ ما در ایران، در خارج ایران، مراجع تقلید و علمای بزرگ همه همین را میگویند؛ سخن آنها در مقارل هیئت حاکمهی ایران، امروز همین است. ۱۳۵۷/۰۲/۲۲
✍️مسجد آلالرسول ایرانشهر
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 ایشان(شهید مطهّری) اهل گریه و تضرع و دعای نیمهشب بود؛ بنده از نزدیک اطلاع داشتم. در آثار ایشان این رشحه معنوی، توحیدی و سلوک کاملاً مشهود است.
🔸یکی از کارهای لازم در حوزهها مطالعه آثار ایشان است.
🔹 جوانان عزیز ما باید با آثار شهید مطهری آشنا شوند.
🔸 اگر بنده میخواستم برنامه حوزه علمیه قم را بنویسم، "بلا شک" یکی از مواد برنامه را این میگذاشتم که کتابهای آقای مطهری خوانده شود، خلاصهنویسی شود و امتحان داده شود. ۱۳۸۳۰۴/۱۵
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
__کودک.mp3
655.3K
🔹تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است؛ یعنی حتّی نقشی پُررنگتر از نقش خانواده و پدر و مادر.
▪️بیانات در دیدار جمعی از معلمان استان کرمان
۱۳۸۴/۰۲/۱۲
#روز_جهانی_کودک
#تربیت_نسل_جدید
#معلم
#امام_خامنهای
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠کاری که #معلّم بر عهده گرفته ـ معلّم متعهّد ـ به نظر من مهمترین کار در کشور است؛ یعنی «تربیت و تعلیم نونهالان کشور»، یعنی ساختن آیندهی کشور. #معلّم در واقع معمار آیندهی کشور است. امروز شما دارید فردای کشور را میسازید.
🔸 اگر بتوانید انسان آگاه، عالم، اهل فکر کردن، متفکّر، اهل منطق، باایمان، بااراده، متشرّع، پایبند به اخلاق اسلامی، پایبند به تعهّدات ملّی تربیت کنید، بزرگترین خدمت به کشور انجام گرفته؛ یعنی واقعاً هیچ خدمت دیگری قابل مقایسهی با این نیست. این قضیّهی تربیت نوجوانان ما، با توجّه به هوش نوجوان ایرانی، ضریب پیدا میکند و اهمّیّت مضاعف پیدا میکند.
🔹اگر ما با یک جامعهی جوان و نوجوانِ متوسّط از لحاظ ذهنی مواجه بودیم، یک جور بود؛ حالا که با یک قشرِ جوانِ هوشمند مواجهیم که از متوسّط هوش جهانی بالاترند، قضیّه جور دیگر است.
🔸این ثروت عظیمی است. اگر ما این موجود باارزش، یعنی این جوان هوشمند را ـ که هوشمندیِ خودش را در المپیادها، در مسابقات جهانی، در همه چیز ثابت کرده ـ تربیت نکنیم و به جایگاه شایسته نرسانیم، واقعاً جفا شده؛ این جواهرِ قیمتیای است، این را باید خوب ساخت. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🔰 هویت ایرانی- اسلامی ما، یک واقعیت پذیرفته شده در دنیاست
🔻 رهبر انقلاب: هویت ایرانی - اسلامی مردم ما و ملت ما، به برکت انقلاب اسلامی، به برکت حضور مردم در صحنه و دخالت و شراکت مردم در مسائل اساسی نظام، یک واقعیت جاافتاده است.
🔺 امروز دنیا ملت ایران را به مسلمانیِ همراه با آگاهی و بصیرت و پیشگامی و پیشرفت در میدانهای مختلف میشناسد؛ این چیز کمی نیست. بخصوص امروز که حرکتهای اسلامی در دنیای اسلام آغاز شده است، ملت ایران میتواند نقش ایفاء کند. ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
#هویت_ملی
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠نمیتوان فرض کرد که اسلام نظم اجتماعی را به یک شکلی مطالبه کند امّا مسئلهی حاکمیّت و ریاست دین و دنیا را در آنجا مشخّص نکند. ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | زن باشرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربهها را به تمدن غرب زده است
🗓 ۱۴۰۱/۵/۵
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠درست است که امروز دفاع از مرزهای جغرافیایی نیست، دوران جنگ مسلحانهی دفاع از کشور امروز در اینجا مطرح نیست اما دفاع از مرزهای هویت ملی چرا؛ این مطرح است. دفاع از مرزهای شخصیتِ دینی و اسلامی چرا؛ دفاع از مرزهایِ عقیدتی چرا؛ اینها هست؛ همهمان مسئولیم...دختران و پسران جوان، زنان و مردان مومن، در این منطقهی دفاع حساس کنونی، همه میتوانند نقش ایفا کنند. این روحیه باید حفظ شود. ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خوب درس بخوانید ...
امام خامنه ای(دام ظله العالی):
_ نگید حالا دنیا داره بر اساس پیشرفت های فنی و فناوری و اینها اداره میشه، ما نشستیم اینجا حاشیه ملا عبدالله میخونیم!
_ بی مایه فطیر است!
_ اگر درس نخوانید، نمیتوانید تاثیرگذار خوبی باشید ...
۱۳۹۶/۰۶/۰۶
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠حاکمیّت دین خدا بهمعنای برقراری منظومهی ارزشهای اسلامی است، [بهمعنای] ریشهکنی آسیبهای اجتماعی است، [بهمعنای] تأمین سلامت جسمی و سلامت اخلاقی و معنوی و پیشرفت علمی کشور است، [بهمعنای] تأمین عزّت ملّی و هویّت ملّی ایرانی و تأمین اقتدار بینالمللی است، [بهمعنای] فعّال کردن ظرفیّتهایی است که خداوند در این سرزمین قرار داده است.۱۳۹۵/۰۳/۱۴
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🔰 باید کاری کنیم دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود /در مدارس نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را میشناسند چند درصد رونالدو را
☀️ امام خامنهای(مدظلهالعالی):
💠ما بایستی کاری کنیم که دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند شما بین بچههای مدرسهتان، مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت میشناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد میشناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟ این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشتهی علمی را، گذشتهی سیاسی را، گذشتهی بینالمللی را بشناسند.
۱۴۰۱/۲/۲۱
#دیدار_معلمان
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠ما میخواهیم علم با اخلاق پیش برود. دانشگاه همچنان که مرکز علم است، مرکز دین و معنویّت هم باشد. متخرّجِ دانشگاههای کشور، مثل متخرّجِ حوزههای علمیه، دیندار بیرون بیاید. ۱۳۷۶/۰۶/۱۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانشآموز باید دارای هویت ملی باشد.
۱۴٠۱/٠۲/۲۱
🔺گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از معلمان
#امام_خامنه_ای
#مدرسه_و_دانشآموز
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 ما بایستی کاری کنیم که دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود.
🔸مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند.
🔹 از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود
🔸 این چیزی است که امروز وجود ندارد
🔹خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند شما بین بچههای مدرسهتان، مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت میشناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد میشناسند،
🔸ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟
🔹این خیلی مهم است
♦️یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشتهی علمی را، گذشتهی سیاسی را، گذشتهی بینالمللی را بشناسند. ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠انقلاب اسلامی تحولات عمدهای را در کشور به وجود آورد،
🔸سلطنت را تبدیل کرد به حکومت مردم، مردمسالاری؛
🔹 وابستگی را تبدیل کرد به استقلال؛
🔸عقبماندگی تاریخی مزمن را تبدیل کرد به پیشرفت که دارید می بینید،
🔹تحقیرشدگی را تبدیل کرد به اعتماد به نفس و احساس عزت؛
🔸 اینها کارهای انقلاب بوده است. ۱۳۸۶/۱۱/۱۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠انقلاب اسلامی تحولات عمدهای را در کشور به وجود آورد،
🔸سلطنت را تبدیل کرد به حکومت مردم، مردمسالاری؛
🔹 وابستگی را تبدیل کرد به استقلال؛
🔸عقبماندگی تاریخی مزمن را تبدیل کرد به پیشرفت که دارید می بینید،
🔹تحقیرشدگی را تبدیل کرد به اعتماد به نفس و احساس عزت؛
🔸 اینها کارهای انقلاب بوده است. ۱۳۸۶/۱۱/۱۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠در کشور یک احساس نهادینهشدهای در عموم تقریباً وجود دارد.
🔸حالا بعضیها منفیبافی میکنند و ضعفهایی را که در وجود خودشان هست، به کشور، به جامعه، به نظام جمهوری اسلامی نسبت میدهند
🔹لکن واقعیّت قضیّه این است که خوشبختانه در کشور یک احساس عمومی عمیقی وجود دارد و آن، احساس عزّت و قدرت است. ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠مفاخر ملّی، سابقهی فرهنگی، عزّت تاریخی، وقتی که به نوجوان و جوان نشان داده بشود، در او احساس عزّت به وجود میآید.
🔸دیگران تاریخی ندارند، برای خودشان تاریخ درست میکنند، فیلمش را هم میفرستند اینجا در تلویزیون ما پخش میشود؛ نه چنان قهرمان هایی دارند، نه چنان آدمهایی دارند، [ولی] درست میکنند؛ هنر است، هنر فیلمسازی است.
🔹ما این همه گذشتهی تاریخیِ پُر از حماسه و پُر از شجاعت و پُر از صفات عالیهی بشری و انسانی و اجتماعی داریم، اینها مسکوت میماند. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠رویشهائی به وجود خواهد آمد. یکی از این رویشها، خود شما جوانها هستید. شما که دوران جنگ را ندیدید، شما که امام را ندیدید، شما که در عرصههای جنگ نبودید؛ اما امروز سرتاسر کشور اسلامی و انقلابی ما از روحیهی ایستادگی و ثبات و افتخار و احساس عزت، لبریز است. ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠یکی از چیزهایی که از #معلّمین عزیز و محترم انتظار میرود این است که «احساس هویّت ایرانی و اسلامی و شخصیّت ملّی» را در کودکان این کشور باید زنده کنید.
🔸«مسئلهی زبان» مهم است، «مسئلهی ملّیّت» مهم است، «مسئلهی پرچم» مهم است؛ دلبسته باید باشد؛ اینها چیزهای لازمی است، اینها اساسی است.
♦️بایستی این شناخت را، این هویّتشناسی ملّی و شخصی را در دانشآموز زنده کنید؛ [دانشآموز] باید به ایرانی بودنِ خودش افتخار کند.
🔸البتّه افتخار هم دارد. فقط هم با اینکه [بگوییم] «افتخار کنید»، با توصیه، درست نمیشود...
🔹مفاخر ملّی، سابقهی فرهنگی، عزّت تاریخی، وقتی که به نوجوان و جوان نشان داده بشود، در او احساس عزّت به وجود میآید.
🔸دیگران تاریخی ندارند، برای خودشان تاریخ درست میکنند، فیلمش را هم میفرستند اینجا در تلویزیون ما پخش میشود؛ نه چنان قهرمان هایی دارند، نه چنان آدمهایی دارند، [ولی] درست میکنند؛ هنر است، هنر فیلمسازی است.
🔹ما این همه گذشتهی تاریخیِ پُر از حماسه و پُر از شجاعت و پُر از صفات عالیهی بشری و انسانی و اجتماعی داریم، اینها مسکوت میماند. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیان انتظاراتی از معلمان:
زنده کردن احساس هویت ایرانی اسلامی و شخصیت ملی در دانشآموزان
🔺گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
۱۴٠۲/٠۲/۱۲
#امام_خامنهای
#هویت_ملی
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠برنامههای پرورشی باید در مدرسه دیده بشود، در مدارس خبر چندانی نیست.
♦️باید امور پرورشی امتداد داشته باشد تا داخل مدارس. بسیاری از مدارس معاون پرورشی ندارند، مسئول پرورشی ندارند. باید حتماً تأمین بشود.
🔸باید کار پرورشی جذّاب باشد. بچهها را فراری نباید داد. باید جوری باشد که بچهها به طرف او جذب بشوند.
🔹تقویت و هویت ملی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملی، تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی اینها در شمار اصلیترین کارهایی است که بایستی انجام بدهیم. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷