eitaa logo
دکتر مرعشی
2هزار دنبال‌کننده
417 عکس
646 ویدیو
72 فایل
این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است. دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز. شماره عضویت نظام روانشناسی 8324. شماره پروانه نظام روانشناسی 3024
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمدرضا حدادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این دختر خانم فلسطینی که هنوز کامل از زیر آوار در می آورند برای صهیونیست ها رجز می خواند، چنین ملتی شکست پذیره؟! ابدا 🗣 فربُد ابراهیمی @twtenghelabi
هدایت شده از محمدرضا حدادی
قربان آن انگشت کوچکت که مدفون زیر خاک چنین زنده و سرزنده ای که برای دشمن خط و‌نشان میکشی و‌وجدان و غیرت انسانی را تکانی شدید میدهی .. غیرتمندان و آزادگان جهان میتوانند باندازه این کودک گیر افتاده در انفجار و آوار و خاک از خود شرافت نشان دهند ‌؟!.. امروز فلسطین میدان قومیت و دیانت و سرزمین و منطقه صرف نیست امروز فلسطین میدان حق و باطل است و همه انسانها میدانند حق و باطل یعنی چه .. اینجا قیامت است ....اینجا محشر است ....اینجا میزان و ترازو‌ و صراط و سنجش اعمال است ....اینجا دادگاه انسانیت است ....دادگاه وجدان است .... قرارگاه فطرت است فلسطین آوردگاه آزمون سخت الهی است و از ما راجع به فلسطین سوال خواهد شد آیا وجدانی برایمان باقی مانده ؟!... آیا غیرتی و‌حمیتی و نوعدوستی و انسانیتی در وجودمان هست ؟!.. ما به فلسطین آزمایش شده ایم 😡 غفلت نکنیم 😡
بریده ای از کتاب بهداشت روانی و نقش دین، گفتار "رویکردهای دینی سلامتی بخش و بیماری زا" تالیف دکتر سیدعلی مرعشی دانشیار روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز ------------------------------------------------- در نگاهی واقع‌بینانه بايد پذیرفت كه هر دین و مذهب یا هرگونه پایبندی دینی و مذهبي نمي‌تواند براي سلامتي رواني مفيد باشد. در حقیقت اشكال خاصي از تدین واقعاً ممكن است بيماري زا باشند. ظاهراً مشاهده رويكردهاي مذهبي بيماري زا سبب شده است تا عده‌اى از متخصصین قدیم و معاصر در حوزۀ بهداشت روان هرگونه پايبندي مذهبي را بيماري زا بدانند. شايد اولين كسي كه دین را بيماري زا خواند «فرويد» بود. وي در نگاهي مطلق گرايانه و افراطي «هر نوع دین» را نوروتيك (روان رنجور) دانسـت. «يونگ» كه «هر نوع دین» حتي ادیان خرافه آميز را براي سلامتي مفيد و ضروري مي دانست در سمت ديگر طيف افراط و مطلق انديشي قرار داشت. در اين ميان «ويليام جيمز» شايد اولين كسي بود كه بين «دین با ذهنيت سالم» و «دین با روح بيمار» فرق گذاشت، و از آن پس دانشجویان روانشناسی دین در صدد کشف روش‌هایی برای افتراق این دو از هم برآمدند. به بیان پرویزر (۱۹۹۱) هر چیزی، از جمله دین، اگر در میان مردم عمومیت پیدا کند ممکن است دستخوش انحراف، سوء استفاده، و تقلب گردد. به این ترتیب ساختارهای دینی خاصی شکل می‌گیرد که ممکن است به جای آنکه سلامتی بخش باشند، خود مشکلات روانی تولید کنند. برای تمیز دین سلامتی بخش (سالم) از دین بیماری زا (ناسالم) تلاش‌هایی شده است. پرویزر توضیح می‌دهد که اگر ما بتوانيم مشخصه‌های رفتار نوروتيك (روان رنجور) را به خوبي تعريف و آنها را با مشخصه‌های رفتار سالم مقايسه نمائيم آنگاه به سرنخ‌هایی براي افتراق رويكرد دینی نوروتيك از رويكرد دینی سلامتي بخش دست مي يابيم. وی چند شاخـص براي رويكرد دینی بيـماري زا ذكر مي‌كند که از جمله آنها استفاده از روش‌هاي ناسالم براي مهار استرس است. وی روش‌های ناسـالم مهار اسـترس را که به گفتـۀ وی در برخی گرایش‌های دینی به کار می‌روند برشمرده است، که یکی از آنها مکانیسم دفاعی انکار است. در این مکانیسم فرد برای آنکه احساس گناه نکند خود را به صورت ناهشیار مبری از هرگونه خطا محسوب می‌کند: کسی که از راه انكار (denial یا disavowal) سعی در مهار استرس خود دارد، احساس می‌کند که خداوند همواره طرف او را می‌گیرد، هیچگاه مشکلی برایش پیش نمی‌آید، و خداوند او را در هر حالی از خطر حفظ می‌کند. اینگونه افراد مرتباً رفتارهای پرخاشگرانه و سلطه‌جویانه بروز می‌دهند، هیچ موعظه و نصیحتی در آنها اثر ندارد، نمی‌توانند با دیگران همدلی کنند و محدودیت‌های آنان را درک کنند، متظاهر هستند و به دیگران فخرفروشی می‌کنند، و سایرین را با عبارات «دوستانه»! و «خدائی»! درهم می‌شکنند. آیا من یا شما خواننده محترم! گرفتار این نوع تدین بیماری زا هستیم یا نه؟ تا بحال چند نفر را با این رویکرد از دین خدا به در کرده ایم؟ گناه بی دینی چند نفر تاکنون به گردن ما افتاده است؟ https://eitaa.com/SAmarashi
بسم الله و الحمدلله 🔴 با شما هستم‌ جناب معمم ♦️روی سخنم با شماست که معمم هستید و مترصد نشسته اید از هر صحنه و فرصتی برای آسیب زدن به واجب شرعی و سیاسیِ حجاب و الزام و ابرام بر آن در جامعه اسلامی استفاده کنید. ♦️با شما که منتظری یک خانم غیر محجبه در همایش مقاومت ببینی و یک سیخ به مسئله حجاب بزنی؛ یا شما که از واکنش امام خامنه ای به بی حجاب بودن بازیگران یک فیلم غیر ایرانی با موضوع فلسطین برداشت خودت را از مسئله حجاب منقح مینمایی. ♦️با شما هستم چون رسانه و مخاطب در اختیارتان است و عرصه قلم و سخن در اختیار دارید. ♦️به عنوان یک طلبه که آنچه شما در حوزه خوانده اید را تلمذ کرده و به دیگران نیز آموخته از شما می پرسم: ⁉️آیا علم اصول خوانده اید؟ آیا برای استنتاج در موضوعی که منجر به ورود به مسئله ای شرعی می شود به قیاس متوسل می شوید و حال آنکه در وجوه مورد قیاستان اختلاف بسیار و اشتراک اندک است و به همین جهت است که در فقه ما قیاس باطل خوانده شده. ♦️مسئله حجاب و وظیفه حکومت اسلامی در قبال آن یک مسئله شرعی است که امامین انقلاب به آن تأکید جدی داشته اند و ذره ای عقب نشینی ننموده اند. ⁉️شما چرا لا إله را می گیرید و إلا الله را رها می کنید؟ ♦️اینکه ما کم حجاب را دختر خودمان بدانیم و یا او را بی دین تصور نکنیم آیا به این معنی است که فعل اشتباهش یا خلاف شرعش را نادیده بگیریم؟ که اگر بدین معناست پس باید قبل از همه امامین انقلاب در این موضوع رفع القلم صادر می فرمودند و نه اینکه آن را حرام سیاسی و شرعی بخوانند و بر اجرای قوانین حجاب الزام فرمایند. ❌ جنابان معمم، با شما هستم که اتفاقا مخاطب زیادی در رسانه دارید. با آن کانال داری که خود را یوزارسیف می نامد و از درک بدیهیات امر به معروف نیز عاجز است و در برابر نصب بنری با جمله اسرائیل حرامزاده است در مناطق بالای شهر، لب بر می چیند که ای وای، با این کار شما بالاشهریها به نظام بدبین می شوند و فحش می دهند اصلا کاری ندارم. ⁉️دقیقا با شما هستم جناب معممِ قلم به دست؛ که آیا تا به حال یکبار به آن جوان مؤمنی که امکان ازدواج ندارد و در غلیان شهوات جوانی با این چهره های رنگارنگ در سطح شهر مواجه می شود و می خواهد از ایمانش محافظت کند اندیشیده ای؟! ⁉️یا به آن بانوی شریفی که برای آسایش خانواده در خانه اش در حال رفت و روب است و همسرش در اجتماع، اسیر عروسکهای مهیج و محرک شده و دیگر به زیباییِ همسرِ در خانه اش توجهی ندارد و اقناعش نمی کند اندیشیده ای؟ و به اینکه حکومت اسلامی چه وظیفه ای در قبال ایشان دارد؟ 🔴 و الله العلی العظیم که قسم جلاله ای سنگین است، بیم آن می رود با این برداشتهای ناقص و الکن که از مسائل می کنید که بر الزام جامعه اسلامی به حجاب و ضرورت بازدارندگی آن خدشه وارد نمایید، عن قریب چرخ فلک بگردد و ناموستان گرفتار شود. ❌ یک وقت به خودتان می آیید و می بینید دخترتان، خواهرتان و یا سخت است بگویم اما می گویم، همسرتان از دستتان رفته است و هیچ کاری از شما بر نمی آید. هیهات که چنین شود! یا حق! ✍ مریم اشرفی گودرزی ☑️ به وارد شوید. @PastoyeFarhangVaSiyasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 من هنوز مسلمان نیستم ولی اولین نمازمو خوندم و آخر نماز گریه کردم، هیچ‌وقت چنین حسی نداشتم ❌گرایش بیش از پیش غربی‌ها به اسلام ـــــــــــــــــــــــ ☠️ واقعیت غرب رو در کانال ببین👇 @gharb_vahshii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥اقامه نماز خیابانی کف خیابان‌های تورنتو که میخواستین با قرآن سوزی اسلام هراسی کنین:) ✅کانال 👇 @meysame_tammarr
هدایت شده از بیداری ملت
هوالحکیم • ‏مذهبی‌های صورتی پارسال به بهونه دو قطبی نشدن جامعه، انقلابی‌های دلسوز رو بدنام و ترور شخصیتی کردند اما به خودشون اومدند دیدند دنیا داره دو قطبی میشه سر قضیه فلسطین! • چون ذهنشون حدوسط ارسطویی بار اومده و همیشه گفتند یه چی افراط داره، یه چی تفریط ما هم وسط! • اما دیدند ای بابا؛ اسلام دوقطبیه! ‏مثلا ایمان و کفر، امام حسین و یزید، انقلابی و ضد انقلابی. • مذهبی صورتی منافقه چون کسی که در لباس جبهه حق باشد اما سرآمدان جبهه حق را نفی کند اگر در کربلا بود هم حسین را تندرو خطاب می کرد،در صفین بود مالک را تندرو خطاب میکرد اما با ابوموسی حشر و نشر داشت. 👤 محمد وارسته 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هلند صف مزون حجاب! میترسم روزی برسد که اروپایی ها برای مسلمان کردن ما متوسل به جهاد شوند! https://eitaa.com/SAmarashi
فراخوان ارسال مقاله به نشریه دست‌آوردهای روان‌شناسی بالینی اساتید، صاحب‌نظران، پژوهشگران و دانشجویان گرانقدر با سلام و احترام به اطلاع می‌رساند نشریه دست‌آوردهای روان‌شناسی بالینی به صاحب امتیازی دانشگاه شهید چمران اهواز به آدرس https://jacp.scu.ac.ir/ از سال 1394 تا کنون مقاله می‌پذیرد. لذا این نشریه از تمامی علاقمندان به چاپ مقالات در تمامی حوزه‌های روان‌شناسی بالینی و حیطه‌های مرتبط دعوت به همکاری می‌نماید. سرعت داوری و اعلام نتیجه در این مجله در حال حاضر حداکثر یک ماه می باشد. لازم به ذکر است این نشریه در حال حاضر هیچ هزینه ای از نویسندگان بابت داوری و انتشار مقالات دریافت نمی کند. آدرس وب سایت نشریه: https://jacp.scu.ac.ir/ شماره تماس مستقیم: 09383928060 شماره تماس دفتر نشریه: 06133226412
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞چقدر قشنگ بود . 💥زن زندگی آزادی در فلسطین. ♨️لعنت بر دروغ گویان زن زندگی آزادی که اکنون لال شدند.
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بگو خدایا شکرت ❤️ توحید یعنی هر چی از یار برسد نیکوست چون اوست که شاهد و نظاره گر ماجراست 🎬 برای بیداری وجدانها👇 https://eitaa.com/joinchat/1631191141C7748daa5f6