12.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به زبانی عامیانه اما متاسفانه عین حقیقت!
https://eitaa.com/SAmarashi
از پوشش تا تجاوز.pdf
357.6K
✍ این #مقاله در سال ٢٠١٧ در مرکز روانشناسی و علوم اعصاب دانشگاه گلاسگو اسکاتلند نوشته شده و در ژورنال بسیار معتبر زیر به چاپ رسیده است.
Frontiers in Psychology
📌 این پژوهش به ارتباط بین پوشش #زنان و تأثير روان شناختی آن بر نگاه شیءانگارانه و ابزاری مردان به زنان، خود شیءانگاری زنان، نقش #رسانه در ترویج این نگاه و در نهایت خشونت جنسی میپردازد.
https://eitaa.com/SAmarashi
لیبرالیسم جنسی و خشونت.mp3
21.8M
جلسه کرسی نظریه رابطه لیبرالیسم جنسی و خشونت، در دانشگاه شهید چمران اهواز توسط دکتر مرعشی، 27 آذر 97
کانال ارائه مباحث علمی و معرفتی دکتر مرعشی پزشک و روانشناس
https://eitaa.com/SAmarashi
11.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آستروتورفینگ و روش مقابله با آن
آستروتورفینگ عملیاتی است پنهانی جهت بسیج تودههای مردم برای اهداف از قبل تعیین شده از طریق نشر اطلاعات نادرست.
https://eitaa.com/SAmarashi
16.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جهان به کدام سو میرود؟
این را میدانستیم اما نمیدانستیم چگونه؟ سایبرنتیک و جریان آزاد اطلاعات، چاقوی دو دمی بود که بالاخره گلوی طراحان خودش را برید. جهان بیدار میشود!
https://eitaa.com/SAmarashi
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بعد من قافله سالار تویی خواهر من!
https://eitaa.com/SAmarashi
👇دیدگاه ارسالی:
پایههای شکلگیری یک چرخه معیوب
فرهنگ شهرت چیزی فراتر از علاقه به افراد مشهور و انعکاسی از ارزشهای اجتماعی و نمایش رابطه پیچیده میان انتظارات اجتماعی و واقعیتهای اقصادی -اجتماعی است.
از سوی دیگر آگهیهای بازرگانی و تبلیغات هم کارشان القای نیاز و رؤیافروشی است.
بر این اساس، آگهیهای بازرگانی تلاش میکنند یک زندگی آرمانی را برابر چشم مخاطب به تصویر بکشند و از این طریق به او القا کنند با داشتن وسیله یا استفاده از خدماتی خاص میتواند به آن زندگی آرمانی و رؤیایی دست پیدا بکند.
حالا تلفیق این دو را در نظر بگیرید که چه خواهد شد؟! یعنی رؤیافروشی و القای زندگی آرمانی به وسیله یک چهره یا سلبریتی! اینجاست که چرخه معیوب شکل میگیرد.
چهرههای درجه چندم سردمداران آگهیهای تجاری
در این چرخه اغلب هنرمندان و ورزشکاران چهرههای واقعی و اصیل وارد نمیشوند! خیلی از چهرههایی که سردمدار آگهیها هستند، در عرصه سینما و تلویزیون اثر قابلتأملی نداشتهاند.
هنرمندان آثار ماندگار سینما و تلویزیون کشور و فیلمهایی همچون آژانس شیشهای، ناخدا خورشید و مادر یا سریالهایی همچون سربداران و هزاردستان، سهمی از آگهیهای بازرگانی ندارند، بلکه چهرههای هنری و ورزشی درجه چندم که در حالت عادی با اقبال اجتماعی مواجه نبوده و نتوانستهاند در کارنامه کاری خود اثر قابلتوجه و ماندگاری را بر جای بگذارند، وارد این چرخه میشوند تا بتوانند آن توجهی که نتوانستهاند از طریق حرفه و کار خود کسب کنند، با تکرار و تلقین آگهیهای بازرگانی و تبلیغات به دست بیاورند.
بازیگران و چهرههایی که نهایت حضورشان در سینما و تلویزیون آثار لمپنی و سطح پایینی بوده که نه فقط نقش مثبتی در فرهنگ و هنر این مرز و بوم نداشتهاند، بلکه خود این آثار چالشبرانگیز هم بودهاست.
چهرههای ورزشی و سایر چهرههایی که سردمدار آگهیهای بازرگانی هستند نیز حکایتشان همین است. از همین روست که شاهد سردمداری سلبریتیهای درجه چندم در تبلیغات و آگهیهای بازرگانی هستیم.
چرخه درآمدزای سلبریتیسم ضد امنیتملی را قفل کنید.
سلبریتیها را رسانهها میسازند. چهرههایی که به واسطه تکرار و تلقین رسانهها رفتهرفته در بین مردم شناخته میشوند و اعتبار مییابند و به عنوان گروههای مرجع مطرح میشوند.
به گزارش مشرق، کافی است نگاهی به دور و بر خودمان بیندازیم تا متوجه شویم سردمداران آگهیهای بازرگانی و تجاری چهرههای هنری درجه چندمی هستند که به واسطه پروپاگاندیسم معیوب با حداقل توانایی در حوزه هنری و ورزشی توانستهاند از حلقه فیلمهای تجاری دستهچندم یا موفقیتهای ورزشی حداقلی، به حلقه تبلیغات راه بیابند.
این افراد بعد از دیدهشدن در تکرار و تلقین تبلیغات و آگهیهای تجاری بازرگانی، در مرحله بعدی وارد حلقه فعالیتهای ضد دینی و ضد ارزشی شدهاند! در واقع انگار جریانی از پشت صحنه این روند معیوب را مدیریت میکند تا در زمان مناسب این افراد را به میدان بیاورد تا لیدر و پرچمدار حرکتهای ضد دینی و ضد ارزشی شوند!
این در حالی است که در همه جای دنیا ضوابطی بر این موضوع حاکم است، چراکه چنین چرخه معیوبی موجب ناراضیسازی میشود و بسیاری از نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی وقتی میبینند یک سلبریتی درجه چندم، در چرخهای فاسد میتواند درآمدهای میلیاردی داشته باشد، اما یک استاد دانشگاه و یک نخبه علمی و هنری باید با حداقلها به کشورش خدمت کند، دچار حس خسران میشوند!
پس این چرخه معیوب باید در یکجا متوقف شود و سررشته توقف این چرخه در دست دولت و نهادهای رسمی است. درست همان نهادهایی که اجازه میدهند صدا و تصویر چنین افرادی روی بیلبوردهای شهر قرار گیرد یا از تلویزیون بارها و بارها پخش شود.
سلبریتیها را رسانهها میسازند. چهرههایی که به واسطه تکرار و تلقین رسانهها رفتهرفته در بین مردم شناخته میشوند و اعتبار مییابند و به عنوان گروههای مرجع مطرح میشوند.
با وجود این، هر هنرمند ورزشکار و چهرهای را نمیتوان سلبریتی دانست. در دنیای امروز معنای سلبریتی تغییر کردهاست و سلبریتی بودن به معنای داشتن استعداد ویژه در هنر یا ورزش نیست، بلکه سلبریتیها افرادی هستند که به مدد رسانهها توانستهاند به شهرت دست یابند و بیشتر رؤیای مخاطبان را تحریک کنند!
https://eitaa.com/SAmarashi