eitaa logo
کمال الدین
104 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
عکس از سید کمال الدین عمادی
🔸 سنای آمریکا رای به پایان حمایت واشنگتن از عربستان در جنگ یمن داد 🔹 مجلس سنای آمریکا در واکنش به موضع ترامپ در قبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و امتناع او از مقصر دانستن محمد بن سلمان، با تصویب یک قطعنامه خواستار پایان یافتن حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن شد. 🔹 این قطعنامه که با ۵۶ رای موافق در برابر ۴۱ رای مخالف به تصویب رسید، از دولت ترامپ می‌خواهد ظرف ۳۰ روز تمامی نیروهای آمریکایی دخیل در جنگ یمن را از این کشور خارج کند. 🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از زمانه
🔴 یمن ؛ توافقی اما !! 💠 مذاکرات دشوار و پیچیده انصارالله با نمایندگان ائتلاف سعودی _ اماراتی و دولت خودخوانده منصور هادی و تحت نظارت سازمان ملل در سوئد، نهایتا به نتایجی مهم، اما شکننده رسید. ✳️ در این زمینه ، نکاتی گفتنی است: 🔻۱. شاید مهم ترین موفقیت این توافق ، بعد آن باشد. زیرا همه طرف های مقابل اعم از ائتلاف سعودی _ اماراتی ، منصور هادی و مزدوران وابسته و حتی سازمان ملل که تا چند روز پیش انصارالله را می نامیدند ، رسما این گروه را به عنوان نماینده بخش قابل توجهی از مردم پذیرفته و وارد پروسه گفتگو با انصارالله شدند. این دستاورد بزرگی در عرصه سیاسی داخلی و بین المللی است. 🔻۲. پیش نویس توافق دارای شش مرحله است. در این مرحله از مذاکرات ، صرفا پیرامون مرحله سوم آن یعنی توافق کتبی حاصل شده است و قرار است تا ۴۰ روز آینده ۱۵ هزار اسیر مبادله شوند. مبادله هشت هزار اسیر از مزدوران و ائتلاف متجاوز با هفت هزار اسیر انصارالله. 🔻۳. در خصوص آتش بس در الحدیده و نحوه کنترل و مدیربت بندر راهبردی آن، چگونگی پروازها به صنعا و ... هرچند توافق شفاهی صورت پذیرفته اما اجرا و پیشرفت آن به میزان پای بندی ائتلاف سعودی _ اماراتی بستگی دارد که البته تا این لحظه علی رغم ادعاهای تبلیغاتی و دروغ های رسانه ای، به هیچ عنوان پای بند نبوده اند. عملیاتی شدن توافق الحدیده ، ابعاد انسانی بسیار مهمی دارد و تا حدود زیادی از فشارهای غذایی و دارویی مردم مظلوم یمن خواهد کاست. 🔻۴. در مجموع ، تا این لحظه، مذاکرات به نفع انصارالله و به ضرر ها و بخصوص ها، پیش رفته است از همین رو بعید نیست که طی روزها و هفته های آتی، ائتلاف سعودی _ اماراتی و مزدوران وابسته، با بهانه های مختلف، این توافق را نقض کنند. 📚 👌 = آنچه نخبگان باید بدانند _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 🔻کانال تحلیلی زمانه را دنبال کنید: 👇 https://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w 👇 http://eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 👇 @zamanehh 🔴
در جستجوی خضر فرخ پی ع (21) 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤️🍀🍀🍀🍀🍀 لزوم پیروی استاد از دیدگاه علامه بحرالعلوم رحمه الله کسی که بر طلب برآید و غافل و ذاهل نباشد، اول چیزی که بر آن است، آن است که دامن طلب بر میان زند و در تفحص و تجسس ادیان و مذاهب به قدر استعداد خود برآید و به نظر و تتبع در شواهد و آیات بینات و قرائن و امارات حسیه و عقلیه و ذوقیه و حدسیه جهد کند و غایت سعی خود را به قدر میسور به ظهور آورد تا یگانگی خدا و حقیقت راهنمائی او را پی برد، اگرچه به ادنی مرتبه علم یقین باشد بلکه در این مقام مجرد گمان و رجحان نیز به کار او می آید و بعد از حصول این تصدیق علمی یا رجحانی از عالم کفر خارج و به اسلام و ایمان اصغرین(کوچکتر) داخل و این دو مرحله را طی کرده است... چون این دو مرحله (اسلام و ایمان کوچکتر) را پشت سر انداخت دامن طلب اسلام و ایمان اکبرین(برتر) را بر میان ببندد. اولین چیزی که در این مرحله لازم است علم به احکام و آداب و وظایف و شرائع راهنمایی است که به اعتماد خود جسته و به شنیدن آنها از خود راهنما یا از خلیفه و نائب آن یا فهمیدن از کلام آن اگر اهلیت آن را داشته باشد یا به متابعت کسی که اهل باشد که او را در شریعت ما فقیه خوانند باید درجه فدرجه بالا رفت تا جمیع اعضاء و جوارح را از حظ آنها از این ایمان عطاء کرد و هیچ عضوی نماند که از حظ خود بی نصیب ماند. و رساند کار را به جائی که جمیع حظوظ هر عضوی از اعضاء ظاهره و باطنه از ایمان به او اعطاء شود از اوامر و نواهی حتمیه و تزیهیه که با اهمال جزئی از آنها به همان قدر از ایمان ناقص است و با وجود قصور ایمان به قدر رأس ابره قدم در عالم بالاتر از آن نتواند نهاد. چه گذشت که عوالم سلوک به راه خدا مشابه ساعات است تا بالمره متقدم طی نشود متاخر را در نیابد... . و چون جمیع اعضاء و جوارح را از نصیب آنها از ایمان محفوظ و آنها را به حظوظ خود معتاد و از سرکشی محفوظ ساخت به عالم مجاهده پردازد و از مرافقت ابناء زمان و اولیاء شیطان و مقتضیات و هم و شهوت و غضب و عادات و رسوم به مقتضای لا یخافون فی الله لومه لائم (54 / مائده) رحلت هجرت، و به عالم عقل پیوندد و عساکر آن را با خود یار نماید و به محاربه(جنگ) حزب هوی و هوس و جندابالسه(لشکر شیاطین) آغازد. و در این مرحله نه چنان است که بالکلیه موخر از جمیع مراحل سابقه باشد چه بسا از آثار ایمان جوارح به صلاح باطن منوط و بسی از لوازم و آثار ایمان نفس به اعمال جوارح مربوط است. بلکه این دو مرحله دست در گردن یکدیگر دارند و فعلیت تمام از برای هر دو در یک دفعه حاصل می شود. بیان علامه بحرالعلوم ادامه دارد 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺✅🌺🌺🌺🌺🌺 23 آذر 97 سید کمال الدین عمادی
هدایت شده از بیداری ملت
10.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سوال بی‌جواب فرانسه 🔹چرا فرانسوی‌ها با وجود عقب‌نشینی دولت آرام نمی‌گیرند؟ 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
کمال الدین
🎥 سوال بی‌جواب فرانسه 🔹چرا فرانسوی‌ها با وجود عقب‌نشینی دولت آرام نمی‌گیرند؟ 🔴به کمپین #بیداری_م
میدانید چرا با وجود وعده های دولت فرانسه مردم آرام نگرفتند آنان یک پیام به دولت تدبیر و امید دارند ما به دولت کشور خود اعتماد نداریم شما چگونه به وعده های پوچ دولت فرانسه و دیگر دولت اروپا اعتماد میکنید
در جستجوی خضر فرخ پی ع (22) 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤️🍀🍀🍀🍀🍀 ادامه بیان علامه بحر العلوم ره و بالجمله چون قدم در این مرحله نهاد، اول چیزی که او را لازم است، علم به احکام طب روحانی است که مصالح و مفاسد و فضائل و رذائل و دقائق و حیل و مکاید نفس و سایر جنود ابلیس را بداند و این فقه نفس است چنانکه فروع احکام فقه جوارح است و معلم فقه نفس عقل است چنانکه معلم فقه جوارح فقیه، العقل دلیل المؤمن. و حدیث (ان لله علی الناس حجتین حجه ظاهره و حجه باطنه اما الظاهره فالرسل و الانبیاء و الائمه و اما الباطنه فالعقول) (کافی ج1 ص16) به این دال (دلیل) است. لکن چون اکثر عقول به واسطه دخول در عالم طبیعت و مکاوحت جنود و هم و غضب و شهوت، مکدر و از درک دقائق مکائد جند شیطان و طریق غلبه بر ایشان قاصر، لهذا در این مرحله رجوع به شرع و قواعد مقرره در آن چنانکه فرموده اند: بعثت لاتمم مکارم الاخلاق(کنزالعمال رقم ح5217) ناچار است. پس طالب در این مرحله نیز از رجوع به راهنما یا خلیفه یا نائب آن یا فهم از کلمات آن چاره ای نیست. و چون استنباط این مرحله و استخراج دقائق آن و شناختن امراض نفسانیه و معالجات آن و مصالح و مفاسد و مقدار دوای هر شخصی و ترتیب معالجه آن بخصوصه چنانکه در انجام آن ضروری است، چون که امری است بس خفی و دقیق. صاحب این استنباط را باید عقلی تام و نظری ثاقب و قوه ای قویه و ملکه ای قدسیه و علمی غزیر و سعی کثیر و به این سبب حصول این علم قبل از عمل آن امری است متعسر بلکه متعذر. لهذا طالب را چاره ای جزء از رجوع به راهنما یا قائم مقام او که تعبیر از او به استاد یا شیخ می شود، نیست. و همچنان که از برای استاد فقه جوارح شرائطی است مقرره و رجوع به آن قبل از معرفت آن جائز نه و بدون آن عمل باطل است، همچنین در فقه نفس و طب روحانی نیز چنین است و معرفت استاد در این فن أصعب و شرائط آن اکثر است... فرق دیگری است میان استاد فقه جسمانی که فقیهش خوانند و استاد فقه روحانی که شیخش گویند و آن این است که: راه فقه جوارح جلی و ظاهر و راه همه کس واحد و دزدان و قاطعان راه خدا در آن قلیل و ظاهرند. پس استاد این فقه را نمودن راه و شناسانیدن فریبندگان کافی است به خلاف راه فقه نفس و طب روحانی که راه هر کس متفاوت و مرض هر شخصی مختلف و معرفت قدر مرض غیر مقدور و مقدار دوا غیر مضبوط و شناختن مرض هر شخص مشکل و ترتیب علاج صعب و عقبات راه بی حد و گریوه راه بی نهایت و دزدان پنهان بی غایت و شناختن ایشان متعصب. چه بسا از ایشان به لباس درویش ملبسند پس چاره ای از همراهی استاد و شیخ و مراقبت آن در همه احوال نیست و عرض حال بر او در هر عقبه لازم است و از این است که سالکان راه مدت ها متمادیه در خدمت اوستاد سر برده اند و دقیقه ای از حضرت او غائب نشده اند... (رساله سیر و سلوک منسوب به علامه بحر العلوم ص 128_113). 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺✅🌺🌺🌺🌺🌺 24 آذر 97 سید کمال الدین عمادی
اعتراف 12 این روزها اعتراف نخبه گان!! اصلاح طلبان بقدری زیاد شد که دیگر لزومی نمیبینم اطلاع رسانی کنم دیگر همه فهمیدند فقط عالی جناب سرخ پوش!!! با اینکه عملا برگشت به همان دولت زمستانی بهار!!! ولی در بیان قصد ندارد از دلواپسان آن همه اهانت کرد و متهم به نادانی و نفهمی کرده عذر خواهی کند نکند به جنهم عذر خواهی او برای مردم نان نمیشود ولی همینکه برگشته اگر کاملا برگردد جای خوشبختی است حال نگاه کنید از زیباکلام مشرق 24 آذر 97 «صادق زیباکلام» در یادداشتی در روزنامه سازندگی با عنوان «پاسخ به حجاریان» نوشت: «چه بخواهیم و چه نخواهیم سرنوشت جریان اصلاحات به سرنوشت آقای روحانی گره خورده است...به همین دلیل عملکرد آقای روحانی و تصویری که از ایشان در یک سال گذشته به وجود آمده است، عملاً به پای اصلاح طلبان نوشته می‌شود. بخش‌هایی از جامعه هم نه تنها از وی گلایه دارند بلکه فکر می‌کنند که اصلاً نباید به حرف اصلاح طلبان گوش می‌دادند.» زیباکلام در ادامه نوشت: «برخی از اصلاح طلبان با توجه به عملکرد دولت قصد دارند تا به هر نحوی که شده تقصیر را متوجه خودشان ندانند. کسانی مثل آقای حجاریان و علوی تبار می گویند ما اگر می‌دانستیم که اینطور می‌شود به روحانی رأی نمی‌دادیم...شاید بهتر باشد به جای اینکه از زیر بار مسئولیتمان فرار کنیم با مردم صادقانه برخورد کنیم...باید به مردم بگوییم که انتقادها را قبول می‌کنیم و شریک آقای روحانی هستیم». 👇👇👇👇👇👇👇 اگر دولت در این سالهای پیش رو جبران خرابی های به بار آورده نکنند و ما را حداقل به حد ته دره ای خودشان گفته اند بالا نیاورد میترسم مردم ستم دیده مجددا به دام احمدی نژاد ها گرفتار شوند ای کاش مردم و مسئولان همه باهم به رعایت مصلحت اشخاص و احزاب کمی به فکر مصالح و منافع ملی و دینی بودند.
هدایت شده از معالم دین
ميلاد مسعود امام حسن عسكرى (ع) (هشتم ربيع الثّانى،سال 232 هجرى قمرى) شیعیان مژده كه از پرده برون یار آمد/ عسكرى پورنقى مظهر دادار آمد گشت از كان كرم گوهر پاكى ظاهر/ ز صدف آن دُر تابنده به بازار آمد شد تولد ز سلیل آن مه تابنده حق/ سامره از قدمش جنت الانهار آمد بهر مولود حسن پورنقى از دل عرش/ تهنیت باد ز خلاق، جهاندار آمد  ابومحمد، امام حسن بن على بن محمد(ع)، كه شيعيان وى را "امام حسن عسكرى(ع)" مى نامند، در روز جمعه، مصادف با هشتم ربيع الثانى سال 232 هجری قمرى، در مدينه منوّره ديده به جهان گشود. (1)  وى، امام يازدهم شيعيان و پدر ارجمند امام زمان حضرت مهدی(عج) است و نَسَب شریفش بدین گونه با هشت واسطه به امیرمومنان امام علی بن ابی طالب(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) دختر رسول خدا(ص) می رسد: حسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب(ع). نیاکان آن حضرت همگی از طایفه خوشنام«بنی هاشم» و از نوادگان و بستگان نزدیک پیامبراکرم(ص) بودند. ائمه اطهار(ع) ادامه دهندگان راه رسالت و سیره جدشان حضرت محمد(ص) بوده و مردم به سبب ولایت و پیروی از آنان راه هدایت را پیموده و خود را از مهلکه ضلالت نجات می دهند. امام امیرمومنان(ع) در باره مقام و فضیلت امامان معصوم(ع) فرمود:  وَ إِنَّمَا الْأَئِمَّةُ قُوَّامُ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ عُرَفَاؤُهُ عَلَى عِبَادِهِ لَا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ عَرَفَهُمْ وَ عَرَفُوهُ وَ لَا يَدْخُلُ النَّارَ إِلَّا مَنْ أَنْكَرَهُمْ وَ أَنْكَرُوهُ.(2) یعنی: همانا، امامان(معصوم) از سوی خدا سرپرست و پشتیبان خلق و کارگزاران او بر بندگانش هستند. کسی وارد بهشت نمی گردد، مگر آن که به حقوق آنان معرفت داشته باشد و آنان را به صفتشان بشناسد و کسی داخل دوزخ(جهنم) نمی گردد، مگر آن که حقشان را منکر گردد و امامان نیز از وی روی بر تابند. امام حسن عسکری(ع) و پدران معصومش از همین بزرگان و شاخص هایی هستند که در روایت علوی(ع) بدان اشاره شده است.  نام مادرش، "حُديث" است و براى اين بانوى پرهيزكار و شايسته، نامهاى ديگرى چون "سليل"، "سوسن" و "جدّه" نيز گفته شده است. وی از بانوان اهل صلاح، تقوی و ورع بود و با انتساب به خاندان پیامبر(ص) ، شرافت مضاعفی یافت و در دامن مهر انگیز خویش وجود امام یازدهم شیعیان را پرورانید و پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) با درایت و تدبیر کم نظیری بازماندگان آن حضرت، از جمله فرزند خردسال وی، یعنی حضرت مهدی حجت بن الحسن(عج) را به مدینه بر گردانید و کفالت آنان را بر عهده گرفت.(3) به هر روی،  با تولد امام حسن عسكرى(ع) ، در مدينه منوّره شور و شعف ويژه اى در خاندان پيامبر(ص) و دوستداران اهل بيت(ع) به وجود آمد و حرم اهل بيت (ع) را غرق در شادى و شادمانى نمود.  درباره تاريخ روز تولدش، روزهاى ديگرى چون چهارم و دهم ربيع الثّانى نيز گفته شده است. وليكن قول مشهور علما و مورخان شيعه، هشتم ربیع الثانی.(4)  تولد امام حسن عسكرى(ع) در مدينه منوّره، مقارن بود با خلافت"متوكل عباسى"(دهمين خليفه سلسله عباسيان).  متوكل، كه از خلفا و حاكمان ستمگر تاريخ و از دشمنان سرسخت خاندان پيامبر(ص) بود، نسبت به عموم علويان، به ويژه "امام على النقّى (ع)" و فرزندش "امام حسن عسكرى(ع)" ، تضييقات و فشارهاى زيادى اعمال نمود و در سال 236 قمرى، آنان را از مدينه منوره به سامرا در شمال غربی عراق فراخواند و از نزديك آن بزرگواران را تحت نظر و مراقبت خويش قرار داد.(5)  سرانجام، در سال 260 قمرى، امام حسن عسكرى(ع) از سوى "معتمد عباسى" (پانزدهمين خليفه سلسله عباسيان) مسموم و پس از چند روزى بيمارى ،در هشتم ربيع الاوّل به شهادت رسيد. -------------------------- منابع: 1- الارشاد، ص 650؛ منتهى الآمال، ج 2، ص 392 2- نهج البلاغه ،خطبه 152 3- کمال الدین و تمام النعمة، ج 2 ، ص 473 4- منتهى الآمال، ج 2، ص 392؛ مسار الشيعه(از مجموعه نفيس)، ص 30 5- منتهى الآمال، ج2، ص 393
سالروز ولادت امام حسن عسگری علیه السلام مبارکباد پاکی می بارد از نگاهش ، لطف خانه دارد در دلش، سخاوت زانو زده در برابرش،  نور می تابد از جبینش، مهربانی طلوع می کند از مشرق چشمانش...  سرتا قدم همه حُسن است.   نامش حسن است و مرامش احسان ، کلامش أَحْسَن است و محبتش حسنه.   فَتَبَارَكَ اللَّـهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ  حسن خویش حسن رویش حسن بویش حسن مویش  تمام حسن پیدا شد امام عسگری آمد  چنان پیچید در صبح ازل گلبوی لبخندش  که عقل از شوق، شیدا شد امام عسگری آمد  امروز شرافت یافته است به ولادت یازدهمین پیشوای پرهیزکاران امام حسن عسکری(ع).  شادباش دوستانش این کلام نور آفرین امام باشد که فرمود: ما تَرَکَ الْحَقَّ عَزیزٌ إلاّ ذَلَّ، وَلا أخَذَ بِهِ ذَلیلٌ إلاّ عَزَّ   هيچ عزيزى حق را ترك نكرد، مگر اين كه ذليل شد و هيچ ذليلى به حق عمل نكرد مگر اين كه عزيز شد. 
هدایت شده از شبکه ادیان
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این با حرفهای که درباره اسلام و پیامبر زد، کشور اسرائیل را در شوک و بُهت فرو برد! صحبتهایی از استاد برجسته یهودی که را غافلگیر کرد! خوب گوش کنید و برای بقیه هم بفرستید! 🌐 @adyan8