eitaa logo
کمال الدین
104 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
میلاد مسعود حضرت امام محمد تقی(ع) دهم رجب المرجب سالروز میلاد مسعود حضرت امام محمد تقی، معروف به جواد الائمه (ع) است. ضمن تبریک این خجسته روز به منجی عالم بشریت حضرت حجت(عج الله تعالی فرجه الشریف) و علما و سادات بنی الزهرا(س) و عموم شیعیان و محبان اهل بیت(ع)، توجه شما را به خلاصه ای از زندگی نامه آن حضرت جلب می کنم.   نام مبارک امام نهم شیعیان، "محمد"، کنیه اش " ابوجعفر ثانی " و لقب هایش تقی، جواد، مرتضی، مختار، منتجب، قانع و عالم است.معروف ترین و مشهورترین لقب هایش تقی، جواد و جوادالائمه می باشد. نام پدرش" امام علی بن موسی الرضا(ع) " و مادرش" سبیکه " می باشد. نام های دیگری مانند سکینه، مرسیه و دره نیز برای مادرش نقل شده و امام رضا(ع) آن بانوی شریفه را "خیزران" نامید.(1) خیزران از اهالی"نوبه" در شمال افریقا و از خاندان ماریه قبطیه، همسر رسول اکرم(ص) و از زنان فاضله و بزرگوار زمان خویش بود.  پیامبر اکرم(ص) در حیات با برکت خویش، وجود چنین بانوی پرهیزکاری را پیش گویی و در حدیثی فرمود: بأبی ابن خیرة الاماءِ النّوبیة الطیّبة؛(2) پدرم به قربان پسر بهترین کنیز از اهالی نوبه و پاکیزه سرشت باد. امام موسی کاظم(ع) نیز وجود این بانوی شریفه و فرزند گرامی اش امام محمد تقی(ع) را پیش گویی کرده بود. آن حضرت در حدیثی به یزید بن سلیط فرمود: هرگاه فرزندم علی(امام رضا(ع)) را در این مکان(در طریق مکه ملاقات کردی، وی را بشارت بده که از وی پسری متولد می گردد که امین، امانت دار و مبارک خواهد بود. در آن روز، پسرم (امام رضا(ع)) تو را خبر می دهد که در چنین روزی، با من ملاقات کردی و من به تو چنین سخن هایی گفتم. پس تو وی را در آن زمان خبر بده که آن جاریه ای که چنین پسر ارجمندی از او متولد خواهد شد، از اهل بیت ماریه قبطیه، جاریه رسول خدا(ص) است و اگر آن بانو را ملاقات کردی، سلام مرا به وی برسان.(3) محل تولد امام جواد(ع) در مدینه منوره و در خانه امام رضا(ع) بود، ولی درباره تاریخ تولد آن حضرت، اتفاق چندانی میان مورخان و سیره نگاران نیست. زیرا برخی پنجم ماه رمضان، برخی نیمه ماه رمضان، برخی نوزدهم ماه رمضان و برخی دیگر دهم رجب المرجب سال 195 قمری را روز تولد مبارک آثار آن حضرت می دانند.(4) ابن عیاش، ولادتش را دهم رجب ذکر کرد و دعای ناحیه مقدسه نیز دلالت بر همین امر دارد. در فرازی از این دعا آمده است: اللّهِمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِالْمَوْلُودَیْنِ فی رَجَبٍ، مُحَمّدٍ بْنِ عَلیٍ الثّانی وَ ابْنِه عَلّی بْنِ مُحَمّدٍ الْمُنْتَجَبِ.(5) کلیم بن عمران روایت کرد: به محضر امام رضا(ع) رسیدم و به آن حضرت عرض کردم که در پیشگاه خدا دعا کن تا فرزندی به تو کرامت کند. امام رضا(ع) فرمود: حق تعالی فرزندی به من کرامت خواهد کرد و او وارث امامت و جانشین من خواهد بود. هنگامی که امام محمد تقی(ع) متولد گردید، امام رضا(ع) فرمود: خدای متعال فرزندی به من عطا کرد که به موسی بن عمران(ع) که دریا را شکافت، شباهت دارد و نظیر عیسی بن مریم(ع) است که خداوند منان مادرش را پاکیزه گردانید و او طاهر و مطهر آفریده شد.(6)  امام رضا(ع) هنگامی که به درخواست مأمون عباسی، به خراسان سفر نمود، از عمر شریف فرزندش امام محمد تقی(ع) بیش از پنج سال نگذشته بود و در هنگامی که آن حضرت در خراسان به دسیسه مأمون عباسی مسموم و شهید گردیده بود، امام جواد(ع) تنها هشت سال بیشتر نداشت. امام جواد(ع) در سنین کودکی به مقام امامت نایل آمد و با آن صغر سن خویش سکان کشتی شیعیان را به نیکی هدایت نمود و همانند پدر و نیاکان معصوم خویش پناه گاه عدالت جویان و دوستداران مکتب اهل بیت(ع) شد.  مأمون عباسی که دانشمندی زبردست و از خردمندان عصر خویش بود، در برابر اعتراض عباسیان نسبت به ازدواج دخترش ام الفضل با امام محمد تقی(ع)، درباره مقام و شخصیت این امام همام گفت: و اما ابوجعفر محمدبن علی قد اخترته لتبریزه علی کافة أهل الفضل فی العلم و الفضل مع صغر سنه، و الاعجوبة فیه بذلک، و أنا ارجو أن یظهر للناس ما قد عرفته منه، فیعلموا أن الرأی ما رأیت فیه.(7)  یعنی: اما از این که ابوجعفر محمد بن علی(ع) را به دامادی خویش و همسری دخترم برگزیدم، بدین خاطر است که وی در عین خردسالی بر تمامی اهل فضل و صاحبان علم و اندیشه برتری دارد و اعجوبه زمان خویش است و من امید دارم به همان مقداری که من به دانش و فضل او پی بردم، مردم نیز او را بشناسند و به فضل و کمالات وی آگاه شوند و بدانند رأی درست همان است که من پسندیده ام.  مأمون عباسی که به درستی مقام و شأنیت آن حضرت را شناخته بود، دخترش ام الفضل را به عقد نکاح وی درآورد. ولیکن پس از وفات مأمون، هنگامی که امام محمد تقی(ع) برای بار دوم به بغداد سفر کرده بود، همسرش ام الفضل به تحریک عموی خویش معتصم عباسی، آن حضرت را در سنین
جوانی مسموم کرد و از این راه وی را غریبانه و مظلومانه در بغداد به شهادت رسانید.(8)   ---------------------------  منابع: 1- منتهی الآمال(شیخ عباس قمی)، ج2، ص 324؛ کشف الغمه(علی بن عیسی اربلی) ، ج3، ص 186  2- الارشاد(شیخ مفید)، ص 615؛ منتهی الآمال(شیخ عباس قمی)، ج2، ص 325 3- منتهی الآمال(شیخ عباس قمی)، ج2، ص 325 4- نک: منابع فوق الذکر 5- مفاتیح الجنان(شیخ عباس قمی) ، دعای ششم ماه رجب 6- منتهی الآمال(شیخ عباس قمی)، ج2، ص 326 7- الارشاد(شیخ مفید)، ص 621 8- نک: تاج الموالید(علامه طبرسی) ، ص 51 ؛ المستجاد(علامه حلی) ، ص 210 ؛ الارشاد(شیخ مفید) ، 615 ؛ کشف الغمة(علی بن عیسی اربلی)، ج 3 ، 186 شهر مقدس قم. سید تقی واردی
هدایت شده از کاظمیان
❇️زنجیره‌ی همدلی مردم و مسئولان و رهبری کشور در مبارزه با کرونا این روزها کرونا به بخشی از زندگی روزمره در ایران بدل شده است. روزهای نخست که مسئولین به‌وجود این ویروس درکشور اشاره داشتند و وقتی هر روز به تعداد مبتلایان آن اضافه می‌شد، باتوجه به وسعت درگیری مردم با این بیماری، این سوال‌ها در ذهن ایجاد می‌شد: 1ـ سرانجام این بیماری چه خواهد شد و مردم به چه مقدار تاب و تحمل در مقابل کرونا را خواهند داشت؟ 2ـ برخورد حکومت با این بیماری چگونه است؟ آیا این ظرفیت در درون کشور برای مقابله با این ویروس موجود است؟ ابتدا از جامعه و مردم آغاز کنیم، مردم ایران با وجود تمام کاستی‌ها و کمبودها در مواجه با این بیماری، برخوردی منطقی و عاقلانه و به دور ازهرگونه رفتارهای هیجانی داشته‌اند، برعکس مشکلات قبلی تا می‌شنیدند فلان‌کالا قرار است گران شود یا کمیاب گردد، سعی در احتکار و انبار این اقلام از طرف مردم می‌شد، اما عکس‌العمل مردم با این ویروس عاقلانه و منطقی و به دور از هرگونه هیجان‌زدگی و با آرامش، بوده است و این نشان از نوعی رشد در مردم، برای مقابله با مشکلات است. درحالی که در کشورهای مختلف مانند کره جنوبی و انگلیس و ژاپن و... شاهد هجوم مردم به فروشگاه‌ها و کمبود مواد شوینده و اقلام بهداشتی‌ بوده‌ایم. باتوجه به خویشتن‌داری و عدم برخورد احساساتی مردم، که موجب نوعی هرج و مرج و درهم‌ریختگی در کشور شده و موجب هزینه‌زایی بیشتر درسطح ملی می‌گردد مانند جریان سکه و ارز؛ سیستم‌های مدیریتی و خدمات‌دهی کشور توانستند تاحدودی از ناهنجاری‌ها و عدم مدیریت در خدمات دهی بکاهند تا جایی که امروز شاهد نوعی از خودگذشتگی و فداکاری از جامعه‌ی پزشکی و درمانی کشور بوده‌ایم که باروحیه‌ای خیره کننده توانست از بار فشار روانی این بیماری بکاهد. البته باید به کمبودها و یک نوع آشفتگی در بازار مواد بهداشتی و ضدعفونی برای سطح عموم مردم اشاره کنیم که با مدیریت مسئولان امنیتی و قضایی رو به رشد و رو به بهبودی است. اما نکته‌ی مهمتر اینکه در اینگونه موارد نیاز به یک "رهبر و مدیر" در سطح کلان جامعه داریم که بتواند آرامش را در سطح کلی جامعه ایجاد کند که در این چند روز شاهد پیامهای گسترده در سطح ملی از تشکر و همدردی و دعوت به همکاری با مدیران بخش پزشکی کشور از طرف "رهبری معظم انقلاب" بوده‌ایم که توانست بخش اعظم این آرامش را در سطح ملی چه برای پزشکانی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند و چه بدنه‌ی اجرایی کشور و همچنین مردم در همکاری با بخش درمانی و بهداشتی ایجاد کند. در نتیجه باید گفت با تمام کمبودها و کاستی‌ها امروز شاهد یک نوع همدلی و اتحاد در میان مردم و مسئولان هستیم که با توجه به بار روانی این مشکل، کشور را به سمت هرج و مرج و ناهنجاری نکشانده بلکه یک نوع اتحاد ملی برای مبارزه با این مشکل در سطح کل کشور ایجاد کرده است. ابوذر کاظمیان سورکی قم مقدسه(15/12/1398)
نجوائی با امام جواد (علیه السلام) بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. سلام علیکم. ضمن تبریک زاد روز ولادت حضرت امام جواد (علیه السّلام) و اقرار و اعتراف به معصوم و حجّت الهی بودن آن بزرگوار؛ در قالب این نوشته، با حضرتش نجوائی را ترتیب داده، و اینگونه می نگارم: 1- یا «جواد الأئمّه» با الهام از آیات و روایات معتبر، باورم این است : عالم دنیا، عالم «علّت» و «معلول» است؛ همانگونه که جدّ بزرگوارت امام صادق (علیه السلام): «أَبَى اَللَّهُ أَنْ يُجْرِيَ اَلْأَشْيَاءَ إِلاَّ بِأَسْبَابٍ فَجَعَلَ لِكُلِّ شَيْءٍ سَبَباً وَ جَعَلَ لِكُلِّ سَبَبٍ شَرْحاً وَ جَعَلَ لِكُلِّ شَرْحٍ عِلْماً وَ جَعَلَ لِكُلِّ عِلْمٍ بَاباً نَاطِقاً عَرَفَهُ مَنْ عَرَفَهُ وَ جَهِلَهُ مَنْ جَهِلَهُ ذَاكَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ نَحْنُ» : «خداوند امتناع دارد که امور عالم را جاری کند مگر از طریق وسائط و اسبابی. خداوند برای هر چیز سببی و برای هر سبب حکمتی و برای هر حکمتی‌ دانشی و برای هر دانشی دروازه گویایی قرار داده است» (کلینی، اصول کافي، ج 1، ص 183)؛ 2- یا «جواد الأئمّه»، با توجّه به واقعیّات موجود در بستر تاریخ بر این عقیده ام: در یک دسته بندی کلّی، علل مؤثّر در بروز معلولها به دو دسته مادّی و معنوی قابل تقسیم می باشند؛ از باب نمونه میگویم: در صورت مواجه شدن با نابینائی و یا کم بینائی چشم، هم ممکن است از اقدامات پزشکی و عمل به دستور پزشک حاذق بهره جست، و هم امکان این هست که از طریق دعا و توسّل و دستگیریها و کرامات و معجزات ائمّه (علیهم السلام) به درمان آن پرداخت؛ 3- یا «جواد الأئمّه»، با دلائل معتبر عقلی و نقلی بر این باورم که چون تو امام و حجت خدائی، پس به قدرت و اذن الهی، از تمام نیّات و همه اعمال مخفی و آشکارمان مطلع می باشی؛ و اعتراف می کنم: «أَشهَدُ اَنَّکَ تَشهَدُ مَقَامِی وَ تَسمَعُ کَلامِی وَ تَرُدُّ سَلامِی و...» : «شهادت مي‌دهم كه تو جايگاه مرا مي‌داني، كلام مرا مي‌شنوي، و جواب سلام مرا مي‌دهي و ...»؛ بدین جهت می گویم: تو خود شاهدی که ملت شریف و عزیز ایران اسلامی گرفتار ویروس «کرونا» شده اند، و اقشار مختلف (به ویژه قشر زحمت کش پزشکان و پرستاران و....) در جهت کنترل و درمان آن تلاش نموده اند، و خوشبختانه به نتایج خوبی نیز دست یافته اند؛ امّا با کنترل و درمان کامل این ویروس و با کسب مؤفقیّتی مطلوب در این عرصه، فاصله دارند؛ پس با اعمال حقّ شفاعتی که خداوند به تو عنایت نموده است، از همگان دستگیری کن، تا موفقیتی تمام حاصل آید و امنیتی کامل بر جامعه حاکم گردد. ان شاء الله.؛ 4- یا «جواد الأئمّه»، تو به خوبی آگاه هستی که همه ملحدان و معاندان در داخل و خارج کشور، به بهانه ویروس «کرونا» چه طعن و طنزهائی را علیه آموزه های بلند دینی (توسّل، شفاعت، دعا، شفا بخش بودن تربت مقدس قبر سالار شهیدان، و...) به راه انداختند، و ناجوانمردانه تاثیر گذاری همه عوامل معنوی در درمان ویروس «کرونا» را به سُخره گرفته اند؛ پس تورا به رأفت والای پدر ارجمندت امام رضا (علیه السلام) و به مظلومیت جده بزرگوارت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) سوگند میدهم، از درگاه ذات اقدس الهی مسئلت نما، تا تلاش مسئولان خیر خواه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه دغدغه های رهبر فرزانه ما و همه اقشار فعّال در عرصه مقابله با ویروس «کرونا» به ثمر بنشیند، و در فرصتی نه چندان دور شاهد اعلان پایان و ریشه کن شدن این بلای خانمان سوز در کشور عزیزمان ایران اسلامی باشیم. ان شاء الله؛ 5- یا «جواد الأئمّه»، تو به اذن الهی، از خطورات ذهنی مردان و زنان خیرخواه کشورمان به ویژه مردان و زنان مؤمن و دلداده به آل الرسول (علیهم السلام) آگاهی؛ و میدانی که باور آنان اینست: با رعایت امور بهداشتی و درمانی و با انجام دعا و توسل و دستگیریهای شما بزرگواران، در عرصه مقابله با ویروس «کرونا» موفق خواهند شد؛ پس عنایتی فرما تا بار دیگر، پوزه استکبار جهانی و صهیونستهای جانی و جاه طلب، و همه پیاده نظام و پادوهای مزدورشان در داخل و خارج کشور (؛ اعمّ از سلطنت ها، منافقان، سلبریتیهای آلوده به حُطام دنیا، و...) به خاک مالیده شود، و خفّت و خواری دیگری در پرونده زندگی تاریکشان درج گردد. ان شاء الله؛
6- یا «جواد الأئمّه»، همه مومنان به تو و خاندان پاکت به درستی میدانند : هدف اصلی تمامی کسانیکه در عرصه مجازی و غیر مجازی، با سنگر گیری در درون تار عنکبوتی «کرونا»، در پی مقابله با آموزه های بلند دینی و مبلّغان اصیل مکتب اهلبیت (علیهم السلام) برآمدند، چیزی جز خاموش کردن مشعل فروزان دین و نام بلند و سبک زندگی جاویدتان نمی باشد؛ امّا همه محبان شما، بر این عقیده اند: به زودی این تبهکاران از خدا بی خبر و تشنگان به خون ملت سرفرازمان، همچون پیشینیان ذلیلشان با شکست فاحشی مواجه خواهند شد؛ زیرا وعده الهی این است: «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» : «آنان تصميم دارند كه نور خدا را با دهان‌ها (و سخنان و افتراها) ى خود خاموش كنند، در حالى كه خداوند كامل كننده نور خويش است، هرچند كافران ناخشنود باشند» (سوره صفّ: آیه 61). نکته پایانی: از همه خوانندگان عزیز تقاضا می شود: ضمن رعایت دقیق امور بهداشتی و درمانی، برای تسریع در تحقق مجدد وعده الهی مورد اشاره، از انجام عوامل معنوی (خواندن دعا و ذکر توسّل و زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره و هدیه نمودن صلوات به روح مطهر امام جواد علیه السلام، و تکرار ذکر «یا جواد الأئمّه أدرکنی» و...) دریغ نورزند. مطمئن باشید که صبح پیروزی در پیش است. ان شاء الله. (حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی/ روز پنجشنبه: 15 اسفند 1398ش= دهم ماه رجب 1441ق).
در خلوت یاران اثری بهتر از این نیست در چله گرفتن ثمری بهتراز این نیست   ما خم شراب از جگر غوره گرفتیم در میکده ی ما هنری بهتر از این نیست   سجاده بیارید که تا صبح نخوابیم در بین سحرها – سحری بهتر از این نیست   ما درد نگفتیم ولی باز دوا کرد در شهر، طبیب دگری بهتر از این نیست   حق داشت بنازد پدر پیر مدینه در هیچ کجایی پسری بهتر از این نیست   گفتند جواد است سر راه نشستیم در جمع گدایان خبری بهتر از این نیست   پر کرد به اجبار خودش کیسه ی ما را در کوچه ی ما رهگذری بهتر از این نیست   گفتند سلامی بده و زائر او باش دیدیم در عالم سفری بهتر از این نیست   پس زائر یاریم توکلت علی الله ما عبد نگاریم توکلت علی الله  
امام جواد عليه السلام فرمود: زينت عقل، ادب است زينت علم تواضع است زينت فقر پاكدامنى است زينت سخن فصاحت است زينت بلا و سختى صبر است زينت بزرگوار خوشرويى است زينت ورع ترك خواسته هاســت زينت غنى (بى نيازى) شڪر است زينت نيكوكارى منّت نگذاشتن است زينت روايت حفظ (از برداشتن) است زينت نمــاز خشـوع (توجه قلبى) است. زينت قناعت انفاق بيش از وظيفه است ‌🌸میلاد امام جواد (ع) مبارک‌ باد🌸
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 #عکس_نوشت|بلاتکلیف در بحران ها سید نظام الدین موسوی، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم: 🔹حدود ۳ماه است با وجود بحرانهایی مثل سیل و کرونا، جمعیت هلال احمر کشورمان رئیس ندارد. 🔹آقای رئیس جمهور! 🔹امضای حکم رئیس هلال احمر که دیگر به شورای نگهبان و قوه قضائیه و برجام و آمریکا و دلواپسان مربوط نیست. 🔹دلیل بلاتکلیف گذاشتن مهمترین نهاد امدادی کشور در میانه بحرانها چیست؟ 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴روایتی از چند سال جاسوسی سایبری ایران از رژيم صهيونيستی....! 📍اوهد زایندبرگ پژوهشگر آسیب پذیری امنیتی 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
جنگ روانی را جدی بگیریم! رضا نصری ایرانیان مقیم خارج! اگر فردا در خیابان‌های لندن و نیویورک و تورنتو و سیدنی به بهانه کرونا مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفتید؛ اگر محل کسب‌وکارتان در شهر میزبان بایکوت شد یا مورد تعرض قرار گرفت؛ اگر همسایه و همکار جواب سلام‌تان را نداد؛ اگر از محل کار عذرتان را خواستند و اگر همکلاسی فرزندتان در مدرسه از بازی و هم‌صحبتی با او منع شد...بدانید مقصر کسانی هستند که تلاش می‌کنند به بهانه مبارزه با حکومت، در بحبوحه بحران ، وجههٔ ایران و ایرانی را به زشت‌ترین شکل تخریب کنند. مقصر آن کارگزار جنگ روانی ایرانی مقیم آمریکاست که چندین توئیت به انگلیسی می‌نویسد و به افکار عمومی القا می‌کند فرد مجرمی که آن حرکت شنیع را در حرم انجام داد (و روز بعد دستگیر شد) نماد مقابله حکومت با اپیدمی کروناست تا روزنامه «نیویورک پُست» یک روز بعد تیتر بزند که «ایرانیان در لجبازی با کرونا اماکن مقدس را لیس می‌زنند!». مقصر آن روزنامه‌نگار ایرانی است که در نیویورک‌تایمز مقاله‌ای سرشار از دروغ، تهمت، اظهارات گزینشی و گزارشات تحریف‌شده منتشر می‌کند تا القا کند حکومت ایران در مهار بحران شکست خورده و مجبور شده پزشکان را تهدید کند و به خانه‌ها ۳۰۰ هزار «شبهه‌نظامی» اعزام کند! چرا؟ چون ایران باید به عنوان کانون کرونای جهان در ذهن مخاطب نقش ببندد تا همه تبعات اقتصادی، سیاسی و بین‌الملل آن متوجه ایران شود! مقصر آن فعال سیاسی ایرانی است که همه اقدامات دولت در تعطیلی مدارس، تعطیلی دانشگاه‌ها، کاهش ساعات کاری ادارات دولتی، محدودسازی مسافرت‌های میان شهری، کنترل عبور و مرور در شهرها، لغو تردد برخی قطارها و خطوط هوایی، تشکیل ۳۰۰ هزار تیم ضربتی، تاسیس بیمارستان‌های صحرایی، .فعال‌سازی واحد‌های تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک، شست‌وشو و گندزدایی از معابر و خیابان‌ها، سازمان‌دهی کادرهای پزشکی، همکاری با اروپا و سایر کشورها برای دریافت دارو و کالاهای مورد نیاز، تعطیلی نماز جمعه و گردهمایی‌های مذهبی و غیرمذهبی، پذیرش هیات‌های تخصصی از چین و سازمان‌های بین‌المللی، مبارزه با احتکار، ایجاد صدها ویدئو و برنامه آموزشی در فضای مجازی، برگزاری کنفرانس‌های خبری روزانه و اطلاع‌رسانی مستمر...را نادیده می‌گیرد و در افکار جهانی واکنش ایران را به «دعوت به دعا» و «خواندن صحیفه سجادیه» تقلیل می‌دهد. مقصر آن ایرانی پر مخاطب بی مسئولیتی است که تلاش می‌کند اظهارت و اقدامات هر فرد ناشناس و بی اعتبار و خرافاتی در تلگرام را موضع «رسمی» دولت ایران جلوه دهد و تمام کوشش شبانه‌روزی و توصیه‌ها و اقدامات هزاران متخصص و کارشناس در بدنه دولت را از دید افکار عمومی پنهان نگه دارد. مقصر فردی است که پیام دلگرم‌کننده و روحیه‌بخش پرستاران و کادرهای پزشکی به مردم را «از روی اجبار» و «پیرو تهدید» می‌خواند و شادمانی آن‌ها را به ممنوعیت رقص در ایران گره می‌زند تا بر اندک پیام مثبتی که از ایران به جهان مخابره می‌شود یک بار منفی بنشاند و کام‌ها را تلخ نگه دارد! مقصر آن شبکه خبری است که از «منابع بیمارستانی» آمارهای اغراق‌شده مخابره می‌کند، هر فیلم و ویدئوی آماتوری ارسالی از هر فرد مجهول‌ را با تفسیر و تحلیل دلخواه برای میلیون‌ها مخاطب پخش می‌کند و اینگونه القا می‌کند که وضعیت از کنترل خارج شده است! مقصر آن ایرانی‌ و سازمان ویرانی‌طلبی است که دو روز از بحران نگذشته، به فارسی و انگلیسی نامه می‌نویسند که باید برای نجات ایرانیان از بحران کرونا و ناتوانی حکومت در مدیریت آن «مداخله بشردوستانه» (اقدام نظامی) صورت بگیرد! مقصر آن ایرانی ایران‌ستیز است که می‌خواهد از بحران کرونا و تعطیلی ادارات و کارخانه‌جات تاثیر یک «اعتصاب سراسری» را استخراج کند تا علاوه بر اضطراب بیماری، یک لطمه و فروپاشی اقتصادی نیز به پیکر ایران و ایرانی تحمیل کند. باید محکم در برابر این افراد ایستاد. مبارزه سیاسی با یک حکومت که هیچ! حتی مبارزه مسلحانه هم راه و رسم و کُدهای اخلاقی خاص خود را دارد! این افراد - که سال‌ها بر طبق تحریم و جنگ و تروریسم اقتصادی کوبیده‌اند - امروز نشان داده‌اند حتی در اوج یک اپیدمی خطرناک هم به حداقل نرم‌های اخلاقی و کوچک‌ترین عرف و پرنسیپ و اصول پایبند نیستند. آن‌ها حاضرند به اسم مبارزه با «رژیم» نه تنها به ایرانیان داخل ایران لطمه مالی و جانی بزنند، بلکه از ضربه زدن به جان و مال و حیثیت و امنیت میلیون‌ها ایرانی مقیم خارج هم ابایی ندارند.
هدایت شده از بیداری طلاب
را تمام کنید! 🔴از ابتدای علنی شدن وجود در کشور، نام بر سر زبانها افتاد و قم را کانون کرونا اعلام کردند و گمانه های کودکانه ای مبنی بر وجود طلاب چینی در و... را بر سر زبان انداختند و تا توانستند علیه قم حرف زدند و خبر منتشر کردند. این در حالی بود که برخی از مسئولان و متولیان بهداشتی و پزشکی بارها اعلام کردند، قم فقط جایی بود که کرونا داده شد، نه اینکه قم کانون کرونا و مبدأ انتشار آن در کشور باشد. در تمام این مدت، هجمه های فراوانی علیه قم انجام گرفت و در داخل و خارج کشور، مردم را از قم ترساندند و هر شاخص و غیرشاخصی، از کرونای خود به دلیل سفر به قم خبر داد! و عملاً شائبه دامن زده شد. هر روز این توطئه علیه قم عمق بیشتری پیدا کرده و عده ای فرصت طلب، هر روز و هر ساعت، مردم را بیشتر از پیش از قم بترسانند. در آخرین اقدام فردی بنام کیانوش جهانپور (که ظاهرا سخنگوی وزارت بهداشت است) با انتشار ای بر مرکزیت قم برای کرونا تاکید کرده است. در این نقشه کذایی، قم به عنوان مرکز کرونا تعریف شده و سپس مسیرهای گسیل بیماری به سراسر کشور، همچون با رنگ قرمز به تصویر کشیده شده است و چونان که مرکزش قم است تنظیم شده است. ساده انگاری است اگر این نحوه اطلاع رسانی را توطئه ای بزرگ علیه مرکز جهان تشیع ندانیم، ولو اینکه عاملان ندانند و نادانسته در زمینی بازی کنند که دیگران قواعد بازی را طراحی و تنظیم کرده اند. ♨️رسانه مستقل خبرحوزه 🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
‏فیلم از طرف سیدکمال الدین عمادی
قابل توجه آقای و آنها که به متلک می‌گویند روحانیون هم در مبارزه با حاضر شوند. ۱. برای هر بحرانی، گروهی به عنوان سربازان خط مقدم تعریف شده و وظیفه‌ی اصلی بر دوش آنهاست. برای جنگ و جبهه‌، نظامیان و برای بیماری و بیمارستان، پزشکان و کادر درمانی و برای سیل و زلزله، هلال احمر و برای آبادی مناطق محروم، جهاد سازندگی و کشاورزی و... ۲. اما تاریخ ۴۲ ساله‌ی انقلاب شاهد است که روحانیت در تمام این جبهه‌ها خالصانه و بدون دریافت حقوق و پاداش، دوشادوش متولیان اصلی و آنها که وظیفه‌شان حضور در خط مقدم است، حاضر بوده‌اند و چیزی کم نگذاشته‌اند. ۳. از حضور داوطلبانه‌ی طلبه‌ها در حوادثی چون سیل و زلزله‌های پیشین گذشته، جستجویی ساده‌ در اخبار نشان می‌دهد که روحانیون از لحظات اولیه و قبل از نسخه پیچیدن شما در خدمت بیماران کرونایی و حتی سمپاشی اماکن و مبارزه با بوده‌اند. ۴. برادران و خواهران عزیز! رفتار پر زرق و برق چند روحانی مسئول، نماینده‌ی تفکر و عملکرد خیل عظیم روحانیون ساده زیست، مظلوم و مردمی نیست. ۵. مردم هم نباید عده‌ای معدود را ملاک قضاوت یک مجموعه خدمتگزار بدانند و هر رفتار ناشایست یا زننده‌ی عده‌ای را پای ماهیت قشر و طبقه‌ی اجتماعی آنها بگذارد. ۶. با تمام گلایه‌هایی که از برخی هم لباسی‌های خود دارم، هنوز معتقدم روحانیت قشر مظلومی است که مانند مرغ هم برای ولیمه‌ی عروسی ذبح می‌شود و هم برای سفره‌ی عزا. ۷. بیگانگان که می‌تازند و فحش می‌دهند؛ خودی‌ها هم لابد نباید عقب بیفتند تا در دل مخالفان هم جا داشته باشند. روز نوشت‌های @labgazeh https://t.me/labgazehpic/472
33.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دست آورد بزرگ دیپلماسی مقاومت ایران را در مجلس آمریکا ببینید
سلام بر علی شاه مردان سلام بر ماه رجب و رجبیون متن زیر در پاسخ به برخی از دوستان در باره مسائل جاری کشور نوشته ام 👇 فرمایشات شما بدون شک حاوی حقایق قابل تامل است اما من الان در مقام پاسخ به آن نیستم اما در پی یک نکته مشترک هستم و آن اینکه رسانه ما در آن قدرت رسانه ای نیست که بخواهد در مردم آمریکا اثر بگذارد اگر گاهی اثری مشاهده میشود از طریق ازادگان غربی است اما با اینکه پیوسته مورد هجوم جنگ زمینی و هوایی شیمیایی و اقتصادی آمریکا بودیم هرگاه یک بحران طبیعی در کشور روی میدهد سیل دروغ پراکنی علیه دین و مذهب و اصل ایرانیت و آزادی و وو از طریق امپریالیسم رسانه ای به راه میافتد قبل اینکه به ارکان حکومت آسیب بزند به مردم به ما هو مردم ضرر میزند البته در داخل هم سربازان بدون مزد آنان کم نیستند آیا در مساله کرنا از قم بود آیا در این بح آن قم به قدر سر سوزن نقش داشت مردم نجیب قم با این همه هجوم وحشیانه آمریکا و اسرائیل و سربازان داخلی آنان کریمانه در حال سپری کردن این بحران است هرگز در این ایام فروشگاهای قم حمله نشد این افتخار کمی نیست اما در تمام مراکز تمدن شرق و غرب رسوایی فرهنگی به بار آمده چه اهانت ها این ایام به اصل قم و روحانیت مرجعیت نشده چه اهانت به مسائل عمیق اعتقادی مردم مانند دعا و شفاعت و توسل نشده چرا باید گروهی از جوانان و مردم ایران در میدان بازی وهابیتی که از همه جهات رسوای عالم است، بازی کنند. چقدر این ایام به طلاب مظلوم در شهرهای دیگر اهانت و ضرب و شتم شده آیا شایسته است در این شرایط ما به جای اینکه در کنار ملت خود قرار بگیریم کنار وهابیت خبیت و معلون قرار بگیریم من وقتی اقدام بزرگ مرحوم ابوترابی را در اسارت خوانده بودم هنوز از شکوه فهم و خلوص و ایرانی و شیعه علی ع و مردانگی این مرد عظیم از ذهنم محو نمیشود با اینکه شکنجه شده بود وقتی از سازمان صلیب سرخ جهانی آمدند بودند از سربازان جستجوی میکردند آنان با اشاره مرحوم ابوترابی حرف نزدند لذا فهمیدند این نفر اصلی است، به ایشان مراجعه کردند ایشان اصل شکنجه را در آسایشگاه عراقی نفی کرد وقتی آنان رفتند افسر عراقی ایشان را به اطاق خود خواست گفتند چرا نگفتی شکنجه شدی مگر ترسیدی گفت نه من به امر خدا نگفتم قرآن فرمود مسلمان شکایت مسلمان را به کافر نمیبرد روح بلند آن مردم عظیم یک افسر شکنجه گر بعثی را به تعظیم وا داشت من هر حرف حق را هم وقتی آمریکا بزند در باره ملت و دولت و مردم به آن توجهی نمیکنم چون مولایم فرمود کلمه حق یراد به الباطل من اسارت همراه با شکنجه بدست یک مسلمان را بر آزادی زیر پرچم شرک آلود آمریکا ترجیح میدهم ما باید یاد بگیریم دعواهای بین خود را بعد از بحران با هم حل کنیم عذر خواهی میکنم که طولانی و ملال آور شد. خدا شما را برای آینده این کشور حفظ کند @S_Kamaloddinemadi
هو الخبیرالمتعال سلوک فقهی مرحوم محقق داماد ره از دیدگاه آیت الله جوادی آملی دامت برکاته (7) تدوین از سیدکمال الدین عمادی دکتر سید مهدی معلمی محقق داماد(ره) استادی موفق مرحوم آیت الله العظمی محقّق داماد (ره) از مصادیق بارز حدیث شریف نبوی ص «إنَّ الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِيَاءِ» بودند که دو عنصر علم صائب و عمل صالح تشکیل دهنده هویّت ایشان بود، از اینرو از اقسام مغالطه در مقام علم و عمل مصون بود.      ایشان از جمله فقهای عظام و استوانههای علم و تحقیق است که جهت رشد علم شریف فقه، جان پربهاء خود را وقف تدریس کردند و در فهم مدارك أحكام دقت را به نهایت رسانده و در این دریای عمیق با شناوری خود به درهای گرانقیمتی دست یافته که دیگران پیش از او نایل نشده بودند این دستآورد به گونهای است که همه دانشمندان پس از ایشان به آن نیازمنداند از اینرو، مجلس درس این استوانه فقه، مجمع فضلاء و محققان و شیفتگان تحقیق بود. او در تدریس خود به صورتی عمل میکرد که عطش تحقیق دانش-پژوهان را به خوبی فرو مینشاند به همین دلیل بازشناسی شیوه تدریس این فقیه نامآور و عرضۀ آن به محققان و خصوصا اساتید و طلاب علوم دینی مفید خواهد بود.       با توجه به حرمان ما از نعمت وجود بابرکت مرحوم محقق داماد ره از یک طرف و نداشتن آثار مکتوب از سوی دیگر، تنها راهکار؛ بلکه برترین آن، شناسایی استاد محقق داماد (ره) از منظر شاگردان موفق اوست.        اگرچه درس مرحوم محقق داماد (ره) مجمع محققان زبده و فرهیخته بود؛ ولی در این میان آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته) از درخشانترین چهرههای درس این فقیه سترگ است که مورد عنایت خاص ایشان بود و برای مطالعه یادداشتهای این شاگرد برجسته خود وقت مناسبی را اختصاص میداد؛ از اینرو برای شناخت سلوک علمی و تدریس آن استاد بزرگ از بیانات ارزشمند حضرت آیت الله العظمی علامه جوادی آملی دامت برکاته بهرهمند میشویم و آنچه در ذیل بیان میگردد حاصل نوشتار قلمی و بیانات شفاهی حضرت علامه جوادی(دام عزه) در باره استادشان است که در دو گزینه ارائه میگردد. https://t.me/joinchat/L6BAsRaQONIaDEQK1lokqQ
هوالعلی الولی آفتاب آمد دلیل آفتاب 10و11 ( منقبت هفتادگانه ویژه اميرمؤمنان عليه السّلام از زبان آن حضرت ) سلام بر امیرمؤمنان سلام بر امام جواد محمد بن علی سلام بر ماه رجب سلام بر رجبیون به مناسبت ماه رجب ماه ولایه الله ماه تقرب به امیرمومنان سلام الله علیه. اولین قدم برای تقرب به او معرفت اوست برای معرفت به او در کلاس درس آن حضرت برای علی شناسی زانو میزنیم. آن حضرت در ادامه فرمود: وَ أَمَّا الْعَاشِرَةُ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ يَا عَلِيُّ لَا أُعْطَى فِي الْقِيَامَةِ إِلَّا سَأَلْتُ لَكَ مِثْلَهُ وَ أَمَّا الْحَادِيَةَ عَشْرَةَ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ يَا عَلِيُّ أَنْتَ أَخِي وَ أَنَا أَخُوكَ يَدُكَ فِي يَدِي حَتَّى تَدْخُلَ الْجَنَّةَ (الخصال، ج‏2، ص: 572) و اما دهم اينكه شنيدم رسول خدا (ص) فرمود يا على در قيامت چيزى به من داده نميشود مگر آنكه مانند آن را براى تو در خواست خواهم كرد.. يازدهم اينكه شنيدم رسول خدا ميفرمود يا على تو برادر من هستى و من برادر تو هستم و دستانت در ميان دستان من خواهد بود تا وارد بهشت شوى و.... 🌷🌷🌷🍀🌷🌷🌷 @S_Kamaloddinemadi
📝آیا می‌توان کرونا را صحنه نبرد دین و علم دانست؟ 🔹با شروع بیماری کرونا و مرگ تاسف بار برخی از هم‌وطنان‌مان، برخی از حواشی این بیماری، بسیار پررنگ شد و گاهی حتی بر متن نیز غلبه کرد. یکی از این حواشی، نحوه مواجهه برخی از متدینان با این بیماری مُهلک بود. گرچه علماء درجه اول شیعه، همگی بر رعایت اصول بهداشتی و توصیه پزشکان، اتفاق نظر داشتند حتی برخی از اساتید مشهور حوزه، از «دیه قتل عمد» در اثر سرایت کرونا تحت شرائطی سخن گفتند، اما واکنش برخی از روحانیون و مذهبی‌ها و مقاومت در برابر سخن پزشکان با رنگ و لعاب دینی، سوژه بسیاری از رسانه‌ها شد. اما آیا این نوع واکنش‌ها از پشتوانه دینی برخوردار هستند؟ آیا می‌توان کرونا را شاهد نزاع دین با علم تفسیر کرد؟ در طول تاریخ در قبال بیماری‌های مُسری و مُهلک چه دیدگاه‌هایی وجود داشته است؟ 🔸برای فهم بهتر این مساله، می‌توان نوع واکنش فقهاء شیعه و سنی درباره طاعون و وبا را بررسی کرد. مثلاً درباره واکنش فقهاء اهل سنت، محمد الحداد مقاله‌ای را با عنوان «تمجید الموت» نگاشته که با عنوان «ستایش مرگ» ترجمه شده است. این مقاله به نوعی جهل مقدس در میان اهل سنت اشاره می‌کند که چطور قرن‌ها واکنشی منفعلانه در قبال بیماری مهلکی مانند وبا داشتند و این انفعال با القاب مقدسی نظیر «شهید» زینت داده شده و حتی فرار از آن مانند «فرار از جهاد» عنوان شده بود! 💬محمد الحداد به برخی از روایات کتب معتبر اهل سنت در اینباره اشاره می‌کند؛ مثلا از صحیح بخاری و مسلم نقل می‌کند که انس بن مالک از پیامبر نقل کرده: «طاعون برای مسلمان شهادت است.» یا می‌گوید ابن ابی الدنیا از عایشه روایت کرده که پیامبر فرموده بود: «فرار از طاعون مانند فرار از جهاد است.» وی در نهایت با اشاره به سخنان چند تن از عالمان اهل سنت می‌نویسد: «این فقه را به‌حق باید فقه مرگ خواند، زیرا موضوع آن مرگ فرد مسلمان از راه ابتلا به وباست نه مقاومت در برابر وبا برای حفظ حیات...در جهان اسلام، ایده‌ای شکل گرفت که وبا را فضیلتی الهی می‌دانست که خاص مسلمانان است، زیرا هرکه به وبا بمیرد شهید دانسته می‌شود و این آرزوی هر مسلمان است.» 🔹با این حال جالب است که در فقهاء درجه اول شیعه چنین واکنش‌هایی نسبت طاعون و وبا دیده نمی‌شود. یعنی گرچه آنها به ذکر، دعاء و آزمون‌های الهی باور دارند اما واکنش‌های این چنینی از آنها دیده نشده. حتی برخی اخباری مسلک‌ها مثل سید نعمة الله جزائری درباره هنگام شیوع وبا نوشتند: «وظيفه علماء است تا مردم را به نقاط مرتفع ببرند وآب را از سرچشمه مصرف كنند. اگر در جمع شدن آن‌ها ضررى وجود دارد، بايد متفرق شوند.» شاید علت مهم آن، روشن شدن نقل صحیح از پیامبر درباره وبا باشد. در روایات شیعه ذکر شده که همین روایت اهل سنت از پیامبر از امامان شیعه پرسیده شده است و آنها مخاطب نقل پیامبر را مرزدارانی توصیف کردند که وبا میان آنها شکل گرفت. در چنین شرائطی چون بیم خطر حمله دشمن وجود داشت، پیامبر خالی کردن صحنه را بر آنها جائز ندانستند. (الكافي، ج8، ص108 و نک: معاني الأخبار، ص254 و علل الشرائع، ج2، ص520) 🔸به طور کلی علی رغم اینکه برخی اصرار دارند «دین» را در مقابل «علم» نشان دهند، این ادعا در مثل نسبت دین با علم پزشکی نمی‌تواند چندان راه به جایی ببرد. چون در متون دینی، احکام فراوانی درباره‌ی «حفظ جان» و «ضرر و مشقت» وجود دارد و علم پزشکی ظرفیت بالایی دارد تا نقش اساسی در فهم اینگونه موضوعات داشته باشد. این قواعد عام به نحوی است که در سراسر ابواب فقه، از آنها استفاده می‌شود. بنابراین اینکه واکنش چند روحانی درجه دو و سه شیعه به پای کل روحانیت حاضر، نوشته شود، و از آن بالاتر آن را قرائت روحانیت سنتی شیعه در طول تاریخ عنوان کنند و حتی برخی پا را فراتر بگذارند و آن را به اصل دین منسوب کنند، واکنشی غیر مستند و غیر علمی است که شواهد متعددی بر خلافش وجود دارد.
در استقبال از ۱۳ رجب، میلاد موفور السرور مولود کعبه امام علی بن ابیطالب (ع)🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 حدیثی از رسول خدا(ص) در فضایل امیرمؤمنان امام علی بن ابی طالب(ع) عن عبدالله بن عمر قال: قال رسول اللّه صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم: انّ الله تعالي جعل لاخي علي عليه‏ السلام فضائل لا تحصي کثرة، فمن ذکر فضيلة من فضائله مقرا بها غفر الله له الذنوب الّتي اکتسبها بلسانه. و من سمع فضيلة من فضائله مقرا بها غفر الله له الذنوب اَلّتي اکتسبها بالاستماع. و من نظر الي کتاب من فضائله غفر الله له الذنوب اَلَّتِي اکتسبها بالنظر. و من کتب فضيلة من فضائل غفر الله له الذنوب اَلَّتِي اکتسبها باليد. ثم قَالَ صلي الله عليه و آله و سلم: النظر الي وجه علي عليه‏ السلام عبادة، و ذکره عبادة، لا يقبل الله ايمان عبد الا بولايته و البراءة من اعدائه. مرحوم علامه حلي در کتاب منهاج الکرامة از عبدالله بن عمر، از رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم روايت کرده است که: خداي متعال براي برادرم علي عليه‏ السلام فضايل بي شماري قرار داده است. هر که يکي از فضايل او را با اقرار به آن ياد کند، خداوند گناهاني را که با زبان کسب کرده بيامرزد. و هر که يکي از فضايل او را با اقرار به آن بشنود، خداوند گناهان را که از راه شنيدن کسب نموده بيامرزد. و هر که به نوشته‏ اي که در آن فضايل او نگاشته شده بنگرد، خداوند گناهاني را که با نگاه کسب کرده بيامرزد. و هر که يکي از فضايل او را بنويسد؛ خداوند گناهاني را که با دست کسب نموده بيامرزد. سپس فرمود: نگاه به صورت علي عليه‏ السلام عبادت، و ذکر علي عبادت است. خداوند ايمان بنده‏ اي را جز با ولايت او و بيزاري از دشمنان او، نمي‏پذيرد.(کتاب بحر المعارف، تالیف مولی عبدالصمد همدانی، ج 1، ص ۲۳۵) 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🎙 | حجت‌الاسلام و المسلمین سید نجیب‌الحسن‌زیدی، پژوهشگر، مبلغ و محقق هندی 🔸اتفاقات اخیر یکی از اتفاقات نادر بعد از آزادی این کشور از استمعار انگلیس می‌باشد. در طول تاریخ هند بعد از آزادی از استعمار انگلیس چنین در آماج حملات سنگین نبودند که طی حکومت ۶ ساله حزب «بهاریته جنتا پارتی» هستند. 🔹 قانون جدیدی در هند تصویب شده و «CAA» نام دارد. طبق این قانون، هند به اقلیت‌های مذهبی غیر مسلمانِ سه کشور پاکستان، بنگلادش و افغانستان که با آزار و اذیت مذهبی مواجه هستند، تابعیت هندی می‌دهد اما مشکل این این است که مسلمانان را از این حق محروم می‌کند و فقط به آن‌هایی تابعیت می‌دهد که مسلمان  نباشند. 🔸این قانون در پارلمان مخالفین زیادی داشت و جنجال زیادی به‌پا کرد؛ اما به دلیل اینکه کرسی‌های زیادی در اختیار حزب «BJP» قرار دارد، این قانون نهایتاً با مخالفت ۸۰ نفر و با موافقت ۳۱۱ در تصویب شد 🔹این قانون آمیز نسبت به مسلمانان با همراهی قانون دیگر این کشور یعنی «NRC» مشکلات مسلمانان را دو چندان می‌کند. 🔸طبق قانون «NRC» تمامی شهروندان هندی باید ثبت ملی شوند. یعنی باید هندی‌ بودن خود را طبق ضوابتی اثبات کنند. افرادی که موفق به این کار نشوند، تا گرفتن تصمیمی درباره آنان، باید در اردوگاه‌های مخصوص ساخته شده توسط دولت زندگی کنند و از آن‌ها سلب می‌شود. 🔹آن‌ها در صورت نزاع نیز نمی‌توانند نزد دادگاه و یا از چیزی یا کسی شکایت کنند؛ چون شهروند محسوب نمی‌شوند! 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی @asatid_enghelabi